http://195.182.91.250/tais/tmp/80932b2e45ff44404591f2dd3c8ae68c/content_files/image001.jpg

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) TEIKIMO ASMENIMS, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 29 d. Nr. T-351

Kelmė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, Vienkartinių, tikslinių, sąlyginių ir periodinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-438, Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 18 d. sprendimą Nr. T-140 (E) „Dėl Piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

laikinai einantis Savivaldybės mero pareigas                                                           Egidijus Ūksas

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T-351

 

PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) TEIKIMO ASMENIMS,

PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Vienkartinių, tikslinių, sąlyginių ir periodinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-438, ir kitais teisės aktais.

3. Šis Tvarkos aprašas taikomas socialinę riziką patyrusiems Kelmės rajono savivaldybės gyventojams, kurių duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, o neturinčių gyvenamosios vietos – Kelmės rajono savivaldybėje, yra įtraukti į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka 2 punkte išvardytuose įstatymuose apibrėžtas sąvokas.

5. Tvarkos aprašo tikslas – užtikrinti tikslingą socialinių išmokų panaudojimą.

6. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis biudžetinė įstaiga Kelmės rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Centras), Kelmės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), seniūnijos.

 

II SKYRIUS

PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) RŪŠYS

 

7. Socialinę riziką patyrusiems asmenims teikiama tokia piniginė parama (išmokos):

7.1. socialinė pašalpa;

7.2. būsto šildymo išlaidų kompensacijos;

7.3. vienkartinė, tikslinė, sąlyginė ir periodinė pašalpa.

 

III SKYRIUS

PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

8. Klausimus dėl piniginės paramos (išmokų) teikimo Kelmės rajono savivaldybėje asmenims, patyrusiems socialinę riziką, nagrinėja Kelmės rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos klausimams spręsti komisija (toliau – Socialinės paramos klausimams spręsti komisija) ir seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos, kurios rekomendacijas teikia Socialinės paramos skyriui.

8.1. Socialinės paramos klausimams spręsti komisija svarsto piniginės paramos (išmokų) teikimą pagal Tvarkos aprašo 7.3 papunktį;

8.2. seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos svarsto piniginės paramos (išmokų) teikimą pagal Tvarkos aprašo 7.1–7.2 papunkčius.

9. Sprendimus dėl piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas ir sprendimą parengęs vyriausiasis specialistas išmokoms.

10. Pasiūlymus dėl piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, ir su tuo susijusią informaciją Socialinės paramos klausimams spręsti komisijai ir seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijoms teikia:

10.1. Centras;

10.2. seniūnijos specialistas socialiniam darbui, specialistas;

10.3. Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas išmokoms.

11. Centro socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, turimą informaciją apie šeimą pateikia Centro direktoriui, kuris raštu kreipiasi į Socialinės paramos klausimams spręsti komisiją.

12. Specialistas socialiniam darbui, specialistas, Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas išmokoms patikrina asmens, patyrusio socialinę riziką, buities sąlygas ir surašo buities tyrimo aktą.

13. Buities tyrimo akte ar Centro rašte nurodomi: duomenys apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį; veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus jiems patirti socialinę atskirtį; numatomos skirti piniginės paramos (išmokų) rūšys; rekomenduojamas jų teikimas.

14. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms, per 3 darbo dienas gavę Socialinės paramos klausimams spręsti komisijos ir seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijų rekomendacijas, parengia sprendimą dėl piniginės paramos (išmokos) teikimo.

15. Per 5 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo Socialinės paramos skyrius informuoja išmokos gavėją apie piniginės paramos (išmokų) teikimą prašyme-paraiškoje socialinei išmokai gauti nurodytu būdu bei pateikia informaciją raštu Centrui, specialistui socialiniam darbui, specialistui, teikusiam pasiūlymą dėl piniginės paramos (išmokų) teikimo asmeniui, patyrusiam socialinę riziką, ar šeimai, turinčiai problemų.

16. Socialinės paramos klausimams spręsti komisija gali:

16.1. kviesti į posėdžius asmenis, patyrusius socialinę riziką, šeimą, turinčią problemų;

16.2. kviesti į posėdžius policijos nepilnamečių reikalų, psichikos sveikatos centrų, ugdymo įstaigų specialistus, visuomeninių organizacijų atstovus ir kitų įstaigų bei organizacijų, dirbančių su asmenimis, patyrusiais socialinę riziką, atstovus;

16.3. inicijuoti piniginės paramos (išmokų) teikimo atkūrimą pinigine forma, kai dėl to į šią komisiją kreipiasi šeima arba kai tai raštu rekomenduoja socialinis darbuotojas, dirbantis su šeima, specialistas socialiniam darbui, specialistas, pastebėję teigiamus pokyčius šeimoje, turinčioje problemų, arba nebesant aplinkybių, dėl kurių buvo priimtas sprendimas socialines išmokas teikti nustatytu būdu.

17. Visi dokumentai, reikalingi sprendžiant klausimus, susijusius su šeima, turinčia problemų, ar rizikos asmeniu, laikomi asmens (šeimos), gaunančio piniginę paramą (išmokas), byloje.

18. Socialinės paramos skyriaus:

18.1. vyriausiasis specialistas išmokoms, naudodamasis apskaitos sistema „Parama“, atspausdina sudarytus išmokų žiniaraščius su priskaičiuotomis sumomis, kuriuos pasirašo skyriaus vedėjas, vyriausiasis buhalteris, buhalteris;

18.2. vyriausiasis buhalteris arba buhalteris perveda žiniaraštyje priskaičiuotą sumą Centrui, paslaugas teikiančiai įstaigai arba į gavėjų nurodytas sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar pašto skyriuose.

19. Centras organizuoja išmokų išmokėjimą ir tikslingą panaudojimą.

20. Už panaudotų lėšų apskaitą atsako Centro socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis.

 

IV SKYRIUS

PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) TEIKIMAS

 

21. Bendrai gyvenantiems arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, šiame Tvarkos apraše nustatytos išmokos gali būti teikiamos:

21.1. piniginėmis lėšomis vaiką prižiūrinčiai motinai ar tėvui (įmotei ar įtėviui);

21.2. piniginėmis lėšomis vyresniam kaip 16 metų vaikui;

21.3. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis ir kitomis vaikams būtinomis prekėmis;

21.4. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti maisto parduotuvėse, ir pinigais. Išmokų dydis piniginėmis lėšomis negali viršyti 50 procentų paskirtos išmokos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos išmokos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją;

21.5. maitinimo talonais;

21.6. paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

21.7. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

21.8. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose;

21.9. apmokant vaikų užsiėmimų išlaidas neformaliojo vaikų švietimo įstaigose;

21.10. pavedant skiriamus pinigus jais disponuoti socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis, kurie padeda nupirkti bendrai gyvenantiems asmenims maisto produktų, drabužių ir kitų reikalingų prekių bei apmokėti reikalingas paslaugas;

21.11. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymosi išlaidas, už asmens higienos paslaugas šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

21.12. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

21.13. sumokant už dokumentų tvarkymą;

21.14. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti maisto parduotuvėse ir pinigais. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio. Konkretus socialinės pašalpos dydis pinigais nustatomas apsvarsčius Socialinės paramos klausimams spręsti komisijoje.

22. Socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, vadovaudamiesi gautu Socialinės paramos skyriaus raštu ir žiniaraščiuose nurodytomis sumomis, asmenis, patyrusius socialinę riziką, ir šeimas, turinčias problemų, informuoja apie išmokamų sumų dydžius, priimtus sprendimus dėl jų teikimo ir aptaria konkretų pinigų panaudojimą.

23. Atsižvelgdami į bendrai gyvenančių asmenų (ypač vaikų), patyrusių socialinę riziką, ir šeimų, turinčių problemų, poreikius, socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, organizuoja piniginės paramos (išmokų) teikimą.

24. Socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, pildo bendrai gyvenančių asmenų piniginių išmokų išmokėjimo mėnesio žiniaraštį. Žiniaraštyje jie nurodo bendrai gyvenančių asmenų gautos išmokos dydį, panaudojimo būdus, pirkimo ir apmokėjimo datas, sumas bei prideda apmokėjimą patvirtinančius dokumentus. Žiniaraštyje pasirašo socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, motina, tėvas ar vyresnis kaip 16 metų vaikas.

25. Socialinės paramos skyrius:

25.1. atsižvelgdamas į Socialinės paramos klausimams spręsti komisijos ar seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijų rekomendacijas, vykdo socialinių kortelių pagaminimo ir tvarkymo užsakymą;

25.2. suformuoja ir atspausdina socialinių išmokų gavėjų mokėjimo žiniaraščius ir perduoda prekybos tinklo parduotuvėms iki einamojo mėnesio 9 dienos.

26. Kai asmenims, patyrusiems socialinę riziką, piniginė socialinė parama teikiama nepinigine forma, Socialinės paramos skyrius pagal suformuotus žiniaraščius lėšas perveda į parduotuvių (prekybos centrų), socialines, švietimo, sveikatos, komunalines paslaugas, energiją, šilumą, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas ir kt. teikiančių įstaigų (įmonių), organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

27. Vyriausieji specialistai išmokoms:

27.1. gautas socialines korteles išduoda išmokų gavėjams, kai jie pasirašo socialinių kortelių registracijos žurnale;

27.2. nuo 11 iki 18 einamojo mėnesio dienos (jei šios dienos sutampa su poilsio ar švenčių dienomis – po jų kitą pirmą darbo dieną) perveda priskaičiuotą sumą parduotuvėms.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Socialinės paramos skyriaus sprendimas dėl piniginės paramos (išmokų) bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_____________________