LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2013 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-551 „DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 123:2013 „SPORTO KLUBO PASLAUGŲ SVEIKATOS SAUGOS REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. vasario 17 d. Nr. V-145

Vilnius

 

 

1P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. gegužės 27 d. įsakymą Nr. V-551 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 123:2013 „Sporto klubo paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 123:2013 „SPORTO KLUBO PASLAUGŲ SVEIKATOS SAUGOS REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 12 dalimi ir 16 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Lietuvos higienos normą HN 123:2013 „Sporto klubo paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“ (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.“

2. P a k e i č i u  nurodytu įsakymu patvirtintą Lietuvos higienos normą HN 123:2013 „Sporto klubo paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“:

2.1. Pakeičiu I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS“.

2.2.  Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Sporto klubo paslaugų teikėjas privalo teikti tik saugias paslaugas [11.3].“

2.3.  Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Sporto klubo paslaugų veikla gali būti vykdoma tik turint šiai veiklai teisės akto [11.10] nustatyta tvarka išduotą leidimą-higienos pasą.“

2.4.  Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Sporto klubo paslaugas teikiantys asmenys, tiesiogiai susiję su sporto klubo paslaugų vartotojų aptarnavimu ir galintys daryti tiesioginę įtaką sporto klubo paslaugų vartotojų sveikatai, turi būti išklausę privalomuosius higienos įgūdžių ir pirmosios pagalbos mokymo kursus ir turėti sveikatos žinių ir įgūdžių atestavimo pažymėjimus [11.9]. Sveikatos žinių ir įgūdžių atestavimo pažymėjimai laikomi sporto klubo paslaugų teikimo vietoje.“

2.5.  Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pratybas (užsiėmimus, treniruotes) vedantys asmenys turi turėti specialųjį kūno kultūros ir sporto išsilavinimą (sporto krypties aukštąjį išsilavinimą) patvirtinančius dokumentus ar Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės išduotą kūno kultūros ir sporto veiklos leidimą [11.2, 11.11].“

2.6.  Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Sporto klubo paslaugų teikimo vietoje turi būti įmonės pirmosios pagalbos rinkinys, kurio sudėtis ir apimtis turi atitikti teisės akto reikalavimus [11.5].“

2.7.  Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Sporto klubo paslaugų teikimo vietoje įrengtas baseinas ir jo priežiūra turi atitikti teisės akto reikalavimus [11.7].“

2.8.  Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Sporto klubo paslaugų teikimo vietoje įrengta pirtis ir jos priežiūra turi atitikti teisės akto reikalavimus [11.8].“

2.9.  Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

NUORODOS

11.   Teisės aktai, į kuriuos šioje higienos normoje pateiktos nuorodos:

11.1.  2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 528/2012 dėl biocidinių produktų tiekimo rinkai ir jų naudojimo (OL 2012 L 167, p. 1);

11.2.  Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymas;

11.3.  Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymas;

11.4.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. rugpjūčio 14 d. įsakymas Nr. 421 „Dėl Biocidinių produktų autorizacijos taisyklių patvirtinimo“;

11.5.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakymas Nr. V-450 „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“;

11.6.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 23 d. įsakymas Nr. V-455 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 24:2003 „Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimai“ patvirtinimo“;

11.7.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymas Nr. V-572 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 109:2016 „Baseinų visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“;

11.8.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakymas Nr. V-595 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 39:2016 „Pirčių visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“;

11.9.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. sausio 28 d. įsakymas Nr. V-69 „Dėl Privalomųjų pirmosios pagalbos, higienos įgūdžių, alkoholio ir narkotikų žalos žmogaus sveikatai mokymų ir atestavimo tvarkos aprašo ir Asmenų, kuriems privalomas sveikatos ir / ar pirmosios pagalbos mokymas, profesijų ir veiklos sričių sąrašo, mokymo programų kodų ir mokymo periodiškumo patvirtinimo“;

11.10.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. liepos 13 d. įsakymas Nr. V-632 „Dėl Leidimų-higienos pasų išdavimo taisyklių patvirtinimo“;

11.11.  Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. kovo 10 d. įsakymas Nr. V-188 „Dėl Kūno kultūros ir sporto veiklos leidimų išdavimo, pratęsimo ir pripažinimo negaliojančiais tvarkos aprašo patvirtinimo“.“

2.10.    Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

SĄVOKOS IR JŲ APIBRĖŽTYS“.

2.11Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Šioje higienos normoje vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

12.1. Sporto klubo paslaugos – uždarose patalpose ar jų komplekse juridinių ar fizinių asmenų vykdoma ūkinė komercinė veikla, atlygintinai teikiamos paslaugos, skirtos paslaugų vartotojams mankštintis, fiziniam aktyvumui palaikyti.

12.2. Kitos šioje higienos normoje vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys atitinka vartojamas Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatyme.“

2.12Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

IV SKYRIUS

PATALPŲ ir jų įrengimo reikalavimai“.

2.13.  Pakeičiu 17.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.2. persirengimo patalpa (-os). Persirengimo patalpos (-ų) gali nebūti, jeigu sporto klubas įrengtas apgyvendinimo, švietimo, asmens sveikatos priežiūros ar kitą veiklą vykdančiame objekte ir sporto klubo paslaugų vartotojui sudarytos sąlygos persirengti minėtą veiklą vykdančių objektų patalpose (pvz., kambaryje, palatoje, persirengimo kambaryje), ir šios patalpos yra tame pačiame pastate ar su sporto klubo patalpomis sujungti šildomais koridoriais, galerijomis, tuneliais ir pan.;“.

2.14.  Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Persirengimo, dušo, tualeto patalpų grindų danga turi būti neslidi, tinkama valyti drėgnai, lygi (be pavojingų įdubimų, iškilimų, angų, įplyšimų, įskilimų).“

2.15Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Tiekiamas šaltas ir karštas vanduo turi atitikti geriamojo vandens kokybės reikalavimus [11.6]. Karšto vandens čiaupe temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 50 °C (išmatavus temperatūrą po 1 min., kai buvo atsuktas čiaupas ir paleistas vanduo), šalto – ne aukštesnė kaip 20 °C (išmatavus temperatūrą po 2 min., kai buvo atsuktas čiaupas ir paleistas vanduo).

2.16.  Pakeičiu V skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

V SKYRIUS

PATALPų priežiūros reikalavimai“.

2.17.  Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Patalpoms, įrangai, inventoriui valyti naudojamos priemonės turi būti naudojamos pagal paskirtį ir gamintojo nurodytas instrukcijas. Naudojimo instrukcijos turi būti laikomos sporto klubo paslaugų teikimo vietoje. Persirengimo patalpoms, dušams, tualetams valyti naudojami teisės aktų [11.1, 11.4] nustatyta tvarka autorizuoti biocidiniai produktai. Duše, prausykloje, tualete esantys įrenginiai valomi ir dezinfekuojami kasdien. Paviršiai, kurie gali liestis su paslaugų vartotojo oda, dezinfekuojami biocidiniais produktais, naikinančiais tuberkuliozės bakterijas, mielinius ir sporas sudarančius grybelius.“

2.18.  Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Sporto klubo paslaugų teikėjas ne rečiau kaip vieną kartą per metus turi atlikti geriamojo vandens (šalto ir karšto) mikrobiologinį tyrimą legionelėms nustatyti. Papildomi vandens tyrimai atliekami, kai vandens tiekimo sistema pradedama naudoti po ilgesnės kaip vieno mėnesio pertraukos, po vandens tiekimo sistemos rekonstrukcijos ar remonto, taip pat kai diagnozuojama susirgimų legionelioze. Tyrimų protokolai saugomi sporto klubo paslaugų teikimo vietoje ne trumpiau kaip 2 metus.“

2.19.  Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Jeigu 1 l vandens randama daugiau nei 1 000, bet mažiau nei 10 000 legionelių, turi būti patikrinama vandens tiekimo sistema, nustatoma galima vandens taršos priežastis, koreguojamos esamos ir (arba) imamasi naujų legioneliozės profilaktikos priemonių. Jeigu 1 l vandens randama daugiau nei 10 000 legionelių, turi būti patikrinama vandens tiekimo sistema, nustatoma galima vandens taršos priežastis, vandens tiekimo sistema valoma ir padaroma nekenksminga, koreguojamos esamos ir (arba) imamasi naujų legioneliozės profilaktikos priemonių. Atlikus vandens tiekimo sistemos valymą ir kenksmingumo šalinimą, atliekamas vandens mikrobiologinis tyrimas legionelėms nustatyti. Vandens mėginiai turi būti imami praėjus ne mažiau kaip 2 savaitėms po vandens dezinfekcijos.“

2.20.  Papildau 37 punktu:

37. Dušo (-ų) ragelio (-ų) galvutė (-ės) valoma (-os) ir dezinfekuojama (-os) ne rečiau kaip kartą per mėnesį.“

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. birželio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                       Aurelijus Veryga