LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2014 M. LAPKRIČIO 12 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-808 „DĖL TARPTAUTINIŲ KULTŪROS PROGRAMŲ CENTRO PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. liepos 24 d. Nr. ĮV-496

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos kultūros instituto nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. ĮV-808 „Dėl Tarptautinių kultūros programų centro pavadinimo pakeitimo ir nuostatų pavirtinimo“ ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. P a v e d u Lietuvos kultūros instituto direktorei Aušrinei Žilinskienei Juridinių asmenų registrui pateikti Lietuvos kultūros instituto nuostatus (toliau – nuostatai) ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su nuostatų registravimu teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

3. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtintų nuostatų 8.5 papunktis netenka galios 2022 m. sausio 1 d.

 

 

 

L.e. kultūros ministro pareigas                                                                      Mindaugas Kvietkauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2019 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. ĮV-496

 

 

LIETUVOS KULTŪROS INSTITUTO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kultūros institutas (toliau – Institutas) yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, veikianti tarptautinio kultūrinio bendradarbiavimo srityje.

2. Institutas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Instituto savininkė yra valstybė, savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Kultūros ministerija), kuri kontroliuoja Instituto veiklą, priima sprendimą dėl Instituto buveinės pakeitimo, sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

4. Nuostatus tvirtina ir juos keičia Lietuvos Respublikos kultūros ministras (toliau – Kultūros ministras). Pakeisti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

5. Institutas yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke ir antspaudą.

6. Institutas turi savo interneto svetainę, kurioje nurodomas įstaigos pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas, skelbiami planavimo dokumentai, vieši pranešimai ir kita informacija.

 

 

II SKYRIUS

INSTITUTO VEIKLOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

7. Instituto veiklos tikslas – skatinti Lietuvos kultūros tarptautiškumą, vadovaujantis Kultūros ministerijos nurodytais teminiais, sritiniais ir geografiniais prioritetais ir bendradarbiaujant su Lietuvos ir užsienio valstybių kultūros ir meno kūrėjais, kultūros srities specialistais ir kultūros organizacijomis, Lietuvos Respublikos kultūros atašė (toliau – kultūros atašė), tikslingai tarptautiniu mastu pristatyti ir stiprinti kultūros ir meno kūrėjų, kultūros srities specialistų ir kultūros organizacijų potencialą.

8. Institutas, siekdamas nustatyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:

8.1. vykdo Lietuvos kultūros pristatymo programas užsienio valstybėse;

8.2. vykdo tarptautinius susitarimus ir sutartis dėl Lietuvos kultūros tarptautiškumo skatinimo;

8.3. koordinuoja kultūros atašė veiklos programų įgyvendinimą, bendradarbiauja jas sudarant ir įgyvendinant;

8.4. organizuoja Lietuvos ir užsienio valstybių kultūros srities specialistų vizitus, vykdo vizitų programas;

8.5. skatina vertėjus, Lietuvos autorių grožinės, humanitarinės literatūros ir dokumentinės prozos vertimus, jų leidybą ir sklaidą;

8.6. įgyvendina Vilniaus knygų mugės kultūrinę programą;

8.7. renka ir tarptautiniu mastu skelbia informaciją apie Lietuvos kultūrą;

8.8. koordinuoja Lietuvos dalyvavimą Europos Sąjungos programose, teikia konsultacijas, organizuoja informacinius renginius, vykdo Lietuvos kultūros tarptautiškumo skatinimo projektus;

8.9. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis dėl Lietuvos kultūros tarptautiškumo skatinimo;

8.10. bendradarbiauja su panašia veikla užsiimančiomis įstaigomis užsienio valstybėse;

8.11. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas bei Kultūros ministerijos pavedimus.

 

 

III SKYRIUS

INSTITUTO TEISĖS

 

9. Institutas, siekdamas jam pavesto veiklos tikslo įgyvendinimo ir atlikdamas jo kompetencijai nustatytas funkcijas, turi teisę:

9.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, būtiną jo funkcijoms atlikti;

9.2. sudaryti darbo grupes, pasitelkti ekspertus Instituto kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti ir kitoms užduotims atlikti;

9.3. naudoti Instituto lėšas nuostatuose numatytam tikslui įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

9.4. įstatymų nustatyta tvarka sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

9.5. suderinęs su Kultūros ministerija, jungtis į asociacijas, jei to nedraudžia teisės aktai;

9.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

9.7. įsigyti ilgalaikio ir trumpalaikio turto, gauti pajamas iš turto nuomos ir paslaugų teikimo;

10. Institutas turi kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose suteiktas teises.

 

 

IV SKYRIUS

INSTITUTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Institutui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu priima į šias pareigas ir atleidžia iš jų Kultūros ministras.

12. Instituto direktorius už Institutui pavesto tikslo įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą atskaitingas Kultūros ministrui ir yra tiesiogiai jam pavaldus.

13. Instituto veikla organizuojama vadovaujantis Kultūros ministro patvirtintu metiniu veiklos planu, kuris rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.

14. Instituto direktorius:

14.1. organizuoja Instituto veiklą, užtikrina, kad būtų įgyvendinamas Instituto tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos, sprendžia Instituto kompetencijai priskirtus klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už jo darbą;

14.2. užtikrina, kad Instituto veikla būtų vykdoma laikantis įstatymų, tarptautinių sutarčių, kitų teisės aktų ir šių nuostatų;

14.3. užtikrina, kad Instituto finansiniai įsipareigojimai neviršytų jo finansinių galimybių;

14.4. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

14.5. tvirtina, suderinęs su Kultūros ministerija, administracinę Instituto struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

14.6. tvirtina Instituto administracijos padalinių veiklos nuostatus, darbuotojų pareigų aprašus ir Instituto darbo tvarkos taisykles;

14.7. leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

14.8. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Instituto darbuotojus, juos skatina, skiria jiems nuobaudas;

14.9. sudaro sutartis, išduoda įgaliojimus;

14.10. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Institutui teisme arba kitose valstybės ar savivaldybių institucijose, įstaigose, veikia Instituto vardu, kai Institutas turi santykių su kitais fiziniais ar juridiniais asmenimis;

14.11. tvirtina Instituto sudaromų komisijų nuostatus;

14.12. užtikrina Instituto teikiamų konsultacijų vienodumą, kompetentingumą ir kokybę;

14.13. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

14.14. kasmet teikia Kultūros ministerijai Instituto metinės veiklos ataskaitą ir planą.

15. Laikinai nesant Instituto direktoriaus, jo funkcijas atlieka Kultūros ministro paskirtas Instituto darbuotojas.

16. Instituto darbuotojams darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ir teisės aktai.

17. Instituto valdyme patariamojo balso teise dalyvauja 11 narių Instituto taryba, kurios sudėtį, Instituto direktoriaus teikimu, trejiems metams tvirtina ir Instituto tarybos pirmininką skiria Kultūros ministras. Instituto tarybos darbo reglamentą tvirtina Taryba. Instituto tarybą sudaro penki (5) Kultūros ministro deleguojami atstovai ir šeši (6) Instituto deleguojami atstovai. Tarybos nariais gali būti skiriami Kultūros ministerijos atstovai, Kultūros ministerijai pavaldžių skirtingų kultūros ir kūrybinių sričių įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, aktyviai įgyvendinančių Lietuvos kultūros tarptautiškumo skatinimo veiklas, atstovai. Instituto tarybos pirmininkas organizuoja Instituto tarybos darbą ir atsako už jos veiklą. Instituto tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių. Instituto tarybai prireikus, į posėdžius gali būti kviečiami ekspertai, valstybės institucijų ir įstaigų atstovai. 

18. Instituto taryba:

18.1. svarsto, teikia išvadas ir siūlymus dėl Instituto metinių ir perspektyvinių veiklos planų ir metinių veiklos ataskaitų;

18.2. svarsto, teikia išvadas ir siūlymus dėl Instituto vykdomų veiklos programų ir jų įgyvendinimo rezultatų;

18.3. teikia Institutui pagalbą turinio, organizaciniais ir papildomų finansinių šaltinių paieškos klausimais;

18.4. aptaria kitus klausimus, susijusius su Instituto veikla.

19. Instituto taryba, apsvarsčiusi 18 punkte nurodytus klausimus, teikia siūlymus Instituto direktoriui.

 

 

V SKYRIUS

INSTITUTO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

20. Institutas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pagal Kultūros ministerijos patvirtintą sąmatą, laikantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtintų finansavimo taisyklių ir iždo procedūrų. Institutui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

21. Instituto lėšas sudaro:

21.1. valstybės biudžeto lėšos;

21.2. Europos Sąjungos biudžeto lėšos;

21.3. fizinių ir juridinių asmenų parama;

21.4. kitos teisėtai gautos lėšos.

 

 

VI SKYRIUS

INSTITUTO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

22. Instituto buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinių, ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Instituto valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė (toliau – Valstybės kontrolė).

24. Instituto vidaus auditą atlieka Kultūros ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

25. Instituto administracija privalo pateikti Kultūros ministerijai, Valstybės kontrolei ir kitoms tikrinančioms institucijoms jų reikalaujamus su Instituto veikla susijusius dokumentus.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Institutas pertvarkomas, reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________

part_d4ee09e6fcf849bc97237b8e87f174e0_end