APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĖS KONTROLĖS PAREIGŪNŲ GALIAS PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMO, NAUDOJIMO IR APSKAITOS TVARKOS, APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĖS KONTROLĖS PAREIGŪNŲ PAŽYMĖJIMŲ APSKAITOS REGISTRO FORMOS, PAŽYMOS APIE GAUTĄ APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĖS KONTROLĖS PAREIGŪNO PAŽYMĖJIMĄ FORMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 29 d. Nr. AD1-446

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. rugpjūčio 2 d. įsakymo Nr. D1-457 „Dėl teisės suteikimo naudoti blanką išduodant aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimus“ 1.2 papunkčiu, Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-277 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų reorganizavimo“, 16.1, 16.2 papunkčiais:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų galias patvirtinančių dokumentų išdavimo, naudojimo ir apskaitos tvarkos aprašą;

1.2. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pažymėjimų apskaitos registro formą;

1.3. Pažymos apie gautą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą formą.

2. S k i r i u Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Administravimo departamento Personalo skyriaus vyriausiąjį specialistą, vykdantį Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos dokumentų archyvaro funkcijas, atsakingu už aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pažymėjimų blankų saugojimą, jų registravimą ir apskaitą.

 

 

Direktorius                                                                                          Raimondas Sakalauskas

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos direktoriaus

2021 m. gruodžio 29  d. įsakymu Nr. AD1-466

 

APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĖS KONTROLĖS PAREIGŪNŲ GALIAS PATVIRTINANČIŲ

DOKUMENTŲ IŠDAVIMO, NAUDOJIMO IR APSKAITOS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų galias patvirtinančių dokumentų išdavimo, naudojimo ir apskaitos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pažymėjimų (toliau – Pažymėjimai) blankų spausdinimo, saugojimo tvarką, Pažymėjimų galiojimo terminą bei numato Pažymėjimų išdavimo organizavimo, išdavimo, registracijos ir apskaitos bei naudojimo tvarką Aplinkos apsaugos departamente prie Aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje (toliau – AM).

 

II. PAŽYMĖJIMŲ BLANKŲ SPAUSDINIMO IR IŠDAVIMO ORGANIZAVIMAS

 

2. Pažymėjimų blankų spausdinimą organizuoja Departamento Administravimo departamento Personalo skyrius (toliau – PS).

3. Pažymėjimų blankai spausdinami pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno (toliau – Pareigūnas) pažymėjimo formą, suteikiant jiems numerius tęstine didėjančia tvarka.

4. Priėmus į darbą asmenį Departamente, kuriam suteiktos Pareigūno galios, Departamento PS organizuoja Pažymėjimų išdavimą.

Priėmus į darbą asmenį AM, kuriam suteiktos Pareigūno galios, AM raštu kreipiasi į Departamentą dėl galias patvirtinančio Pažymėjimo išdavimo (toliau – AM prašymas). AM prašyme nurodoma institucijos ir padalinio pavadinimas, Pareigūno vardas pavardė, tarnybos (darbo) vieta (padalinys) ir pareigos, tarnybos pradžia. AM prašymas registruojamas Vieningoje dokumentų valdymo informacinėje sistemoje (toliau – VDVIS) ir nukreipiamas vykdyti Departamento PS.

5. Departamento PS kiekvienais metais iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos išsiaiškina Pažymėjimų blankų poreikį ir užsako jų atspausdinimą.

 

III. PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS, REGISTRACIJA IR APSKAITA

 

6. Pareigūno Pažymėjimas išduodamas 3 metams. Pasibaigus Pažymėjimo galiojimo laikui, pasikeitus Pareigūno duomenims, išduodamas naujas Pažymėjimas. Pažymėjimų blankai saugomi Departamento PS.

7. Departamento Pareigūnams jų galias patvirtinančius Pažymėjimus išduoda Departamento direktorius. Departamento PS tiesiogiai kreipiasi į Departamento direktorių dėl galias patvirtinančio Pažymėjimo pasirašymo, įteikia Pažymėjimą Departamento pareigūnui ir per 2 darbo dienas įkelia pažymą apie gautą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą „Word“ formatu į VDVIS ADP8 Pažymų apie išduotą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą registrą, kuriame nurodo:

7.1. pavadinimas: Pažyma apie gautą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą, Pareigūno vardas, pavardė;

7.2. parašas: atsakingas PS darbuotojas;

7.3. klasifikacija: viešas;

7.4. dokumento forma: popierinis dokumentas;

7.5. bylos indeksas: 2.13;

7.6. papildomi vizuotojai: Pažymėjimą gavęs Pareigūnas, Pažymėjimą įteikęs PS darbuotojas.

8. AM Pareigūnams jų galias patvirtinančius Pažymėjimus išduoda aplinkos ministras. Departamento PS, gavęs AM prašymą, užpildo ir atspausdina Pareigūno pažymėjimo blanką ir registruotu paštu jį išsiunčia AM. Apie išduotą AM Pareigūno Pažymėjimą Departamentas informuojamas AM raštu. AM raštas registruojamas VDVIS ir nukreipiamas vykdyti Departamento PS.

9. Išduotus Pažymėjimus registruoja Departamento PS. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pažymėjimų apskaitos registrą (toliau – Registras) pildo Departamento PS.

10. Pildant Pažymėjimo blanką, draudžiama daryti bet kokius pataisymus. Jei Pažymėjimo blankas jį pildant sugadinamas, jis perbraukiamas kryžmai ir jame užrašoma „Sugadintas“. Apie sugadintus Pažymėjimų blankus pažymima Registre, įrašant sugadinto Pažymėjimo blanko numerį.

11. Sugadintus, sugrąžintus sunaikinti Pažymėjimų blankus ne rečiau kaip kartą per metus nurašo ir sunaikina Departamento direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. Apie sunaikinimą surašomas aktas, kuriame turi būti nurodyti komisijos narių vardai, pavardės, pareigos, sugadintų Pažymėjimų blankų numeriai, sunaikinimo vieta, laikas ir būdas. Šį aktą pasirašo visi komisijos nariai. Pažymėjimai gali būti sunaikinami šiais būdais: suplėšomi, susmulkinami specialiu popieriaus smulkintuvu, naikinami specializuotose įmonėse. 

 

IV. PAŽYMĖJIMŲ NAUDOJIMAS

 

12. Pareigūnai Pažymėjimus naudoja tik vykdydami jiems įstatymuose numatytas funkcijas ir tik teisėtiems tikslams pasiekti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka bei atvejais.

13. Pažymėjimą praradęs Pareigūnas tarnybiniu pranešimu per VDVIS nedelsdamas apie tai informuoja tiesioginį vadovą ir Departamento PS. Apie prarastą AM Pareigūno Pažymėjimą Departamentas informuojamas AM raštu. AM raštas registruojamas VDVIS ir nukreipiamas vykdyti Departamento PS.

14. Departamento PS apie Pareigūno Pažymėjimo praradimą per tris darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos paskelbia Departamento interneto svetainėje https://aad.lrv.lt/ skiltyje „Skelbimai apie prarastus, nebegaliojančius aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pažymėjimus“.

15. Pažymėjimą praradusio Pareigūno tiesioginis vadovas inicijuoja tarnybinį tyrimą, kurio metu nustatomos Pažymėjimo praradimo aplinkybės. Nustačius tarnybinio nusižengimo požymius tarnautojo veikloje, gali būti atliekamas tarnybinio nusižengimo tyrimas.

16. Apie prarastus Pažymėjimus pažymima Registre.

17. Pareigūnas Pažymėjimą nedelsdamas privalo grąžinti jei:

17.1. teisės aktų nustatyta tvarka Pareigūno galios sustabdomos;

17.2. teisės aktų nustatyta tvarka Pareigūno galios atimamos;

17.3. Pareigūnas atleidžiamas iš pareigų, kuriose dirbant yra suteiktos Pareigūno galios ar  kuriose Pareigūno galios buvo suteiktos priimant į pareigas;

17.4. asmuo perkeliamas į kitas pareigas.

18. Jeigu asmuo perkeliamas į kitas pareigas ir šioms pareigoms vykdyti asmeniui yra suteikiamos Pareigūno galios, jam išduodamas naujas Pažymėjimas, kuriame įrašomos naujos asmens pareigos.

19. Aprašo 17 punkte numatytais atvejais Departamento Pareigūnas Pažymėjimą nedelsdamas privalo grąžinti tiesioginiam vadovui, o Pareigūno tiesioginis vadovas Pažymėjimą perduoda sunaikinti Departamento PS.

20. Aprašo 17 punkte numatytais atvejais AM Pareigūno Pažymėjimas gražinamas registruotu paštu Departamento PS kartu su apie tai informuojančiu raštu. Gautas AM raštas registruojamas VDVIS ir nukreipiamas vykdyti Departamento PS. Departamento PS sunaikina Pareigūno Pažymėjimą ir apie tai pažymi Registre.

21. Jei Aprašo 17 punkte numatytais atvejais Pareigūnas Pažymėjimo negrąžina, laikoma, kad Pažymėjimas yra negaliojantis ir taikomi Aprašo 14–16 punktai.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Asmenys, pažeidę šią tvarką, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

______________