LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2015 M. SAUSIO 29 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-48 „DĖL ROMŲ INTEGRACIJOS Į LIETUVOS VISUOMENĘ

2015–2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 22 d. Nr. ĮV-889

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2015–2020 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-48 „Dėl Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 20152020 metų veiksmų plano patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Veiksmų plano priemonių įgyvendinimą koordinuoja Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Tautinių mažumų departamentas). Veiksmų plano priemonių stebėseną atlieka Tautinių mažumų departamento direktoriaus įsakymu sudaryta nuolatinė tarpinstitucinė darbo grupė. Tautinių mažumų departamentas kasmet iki vasario 20 d. parengia veiksmų plano priemonių įgyvendinimo ataskaitą už praėjusius metus ir pateikia ją tarpinstitucinei darbo grupei ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai“.

2. Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

3. Pakeičiu 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                                    Šarūnas Birutis

 

Romų integracijos į Lietuvos visuomenę

2015–2020 metų veiksmų plano

1 priedas

 

 

VEIKSMŲ plano priemonės, asignavimai IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS

 

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

Vykdymo

terminas

 

Asignavimai, tūkst. Eur

 

 

 

 

Įgyvendinanti institucija

2015 m.

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

 

 

 

1.

 

Tikslas – Skatinti romų TAUTYBĖS ŽMONIŲ integraciją į švietimo sistemą

 

 

 

1.1.

 

 

 

Uždavinys – PLĖTOTI IR TOBULINTI ROMŲ TAUTYBĖS VAIKŲ IKIMOKYKLINĮ IR PRIEŠMOKYKLINĮ UGDYMĄ

1.1.1.

Priemonė – bendradarbiaujant su romų integracijos klausimais dirbančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, stiprinti šviečiamąjį darbą su ikimokyklinio amžiaus vaikų turinčiomis romų šeimomis atskirose savivaldybėse ir skatinti jas aktyviai naudotis teise į ikimokyklinį ir priešmokyklinį institucinį vaikų ugdymą

2016–2020

-

5

5

5

5

5

Švietimo ir mokslo ministerija,

Ugdymo plėtotės centras, savivaldybės

1.1.2.

Priemonė – organizuoti ikimokyklinį ir priešmokyklinį romų vaikų ugdymą Romų visuomenės centre

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Vilniaus miesto savivaldybė

 

1.2.

 

Uždavinys – Tobulinti romų tautybės vaikų bendrąjį ugdymą

 

1.2.1.

Priemonė – parengti ir įgyvendinti mokymo programą, skirtą mokytojų, mokyklų vadovų, švietimo pagalbos specialistų, savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų kompetencijoms tobulinti: pažinti romų mokinių ugdymosi poreikius ir atsižvelgiant į juos ir tėvų lūkesčius, pritaikyti ugdymo procesą (planinis projektas „Mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, švietimo pagalbos įstaigų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų kvalifikaciją, tobulinimas“)

2015–2017

3

3

3

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras,

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.2.2.

Priemonė – remti iniciatyvas mažinti ankstyvąjį romų mokinių pasitraukimą iš švietimo sistemos, didinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtrauktį, kurti saugią mokyklą (konkursinis projektas „Iniciatyvų didinti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtrauktį skatinimas)

 

2016–2018

-

20*

20*

20*

-

-

Savivaldybės, Švietimo ir mokslo ministerija

1.2.3.

Priemonė – bendradarbiaujant su romų klausimais dirbančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, parengti ir įgyvendinti mokymus savivaldybių ir mokyklų vaiko gerovės komisijose dirbantiems asmenims

2015–2016

10*

10*

-

-

-

-

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.2.4.

Priemonė – išnagrinėti kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos ir sveikatos priežiūros paslaugų poreikį romų vaikams ir jų tėvams (globėjams), skirti ir užtikrinti kompleksiškai teikiamą pagalbą

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

1.2.5.

Priemonė – išnagrinėti pagalbos poreikį mokyklose, kuriose mokosi romų vaikai ir įsteigti daugiau mokytojų padėjėjų etatų, įtraukti savanorius dirbti su romų mokiniais

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

1.2.6.

Priemonė – užtikrinti ir teikti kompleksinę švietimo pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems romų vaikams, iškritusiems ar anksti mokyklą palikusiems romų vaikams

2016–2018

-

10*

10*

10*

-

-

Švietimo aprūpinimo centras, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.2.7.

Priemonė – remti Vilniaus miesto savivaldybę, organizuojant Kirtimuose (Vilnius) gyvenančių vaikų pavėžėjimą iki mokyklos   

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Švietimo ir mokslo ministerija

Vilniaus miesto savivaldybė

1.2.8.

Priemonė – organizuoti kvalifikacijos tobulinimo seminarus (su parengta mokomąja medžiaga) bendrojo ugdymo mokytojams, dirbantiems su romų vaikais

2015–2016

-

-

-

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras

 

1.3.

 

Uždavinys Tobulinti romų tautybės vaikų neformalųjį ugdymą

 

1.3.1.

Priemonė – įtraukti į vykdomus etnokultūros, sveikos gyvensenos, saugaus eismo, mokyklų mainų projektus ir konkursus, pilietines, gamtosaugines akcijas, vaikų vasaros stovyklas romų vaikus

2015–2017

10*

10*

10*

-

-

-

Savivaldybės,

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

1.3.2.

Priemonė – organizuoti romų vaikų neformalų ugdymą (renginius, užsiėmimus)

2015–2020

25

40

40

40

40

40

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.3.3.

Priemonė – organizuoti kryptingą romų vaikų užimtumą vasarą, rengiant tapatumo išsaugojimo stovyklas

2015–2020

10

10

10

10

10

10

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.3.4.

Priemonė – organizuoti romų kompiuterinio raštingumo įgūdžių kursus Vilniuje

2015–2020

6

6

6

6

6

6

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

1.4.

 

Uždavinys – tobulinti SUAUGUSIŲJŲ ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ ŠVIETIMĄ

 

1.4.1.

Priemonė – skatinti suaugusius romus įgyti pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą įvairiais mokymo organizavimo būdais (kasdieniu, neakivaizdiniu, nuotoliniu) ir kvalifikaciją

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Švietimo ir mokslo ministerija

1.4.2.

Priemonė – organizuoti valstybinės kalbos kursus romams Vilniuje

2015–2020

3

3

3

3

3

3

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.4.3.

Priemonė – organizuoti romų kompiuterinio raštingumo įgūdžių kursus Vilniuje

2015–2020

6

6

6

6

6

6

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

2.

 

Tikslas – DIDINTI SVEIKATOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONĖMS

 

2.1

 

Uždavinys – STIPRINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ INFORMUOTUMĄ APIE SVEIKATOS PASLAUGAS

 

2.1.1.

Priemonė – organizuoti romams paskaitas sanitarijos ir higienos klausimais

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

 

2.1.2.

Priemonė – parengti ir įgyvendinti sveikos gyvensenos ugdymo projektus, organizuoti sveiką gyvenseną skatinančius renginius kompaktiškai romų gyvenamose ir mokymosi vietose švietimo įstaigose, kuriose mokosi daugiau romų mokinių

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

2.1.3.

Priemonė – atlikti vaikų skiepijimo apimčių romų bendruomenėje tyrimus ir įvertinti realią skiepijimų (kolektyvinio imuniteto) būklę

2016–2017

-

12,9

30,1

-

-

-

Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos

2.1.4.

Priemonė – atsižvelgiant į atlikto vaikų skiepijimo apimčių romų bendruomenėje tyrimo rezultatus, esant poreikiui organizuoti bendruomenės mokymo užkrečiamųjų ligų profilaktikos klausimais akcijas bei didinti skiepijimo apimtis (mokymai, šviečiamoji veikla, vaikų skiepijimas pagal poreikį)

2017–2019

-

-

-

-

-

-

Pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos, Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos

 

3.

 

Tikslas – SKATINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ UŽIMTUMĄ

 

3.1.

 

Uždavinys – teikti paslaugas ir vykdyti priemones, skatinančias romų integraciją į darbo rinką

 

3.1.1.

Priemonė – teikti konsultavimo paslaugas, siekiant padidinti romų motyvaciją įsidarbinti ar mokytis, patarti dėl darbo pakeitimo, padėti jiems pasirinkti profesiją ar planuoti karjerą, atsižvelgiant į asmenines savybes ir darbo rinkos poreikius

 

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Lietuvos darbo birža

3.1.2.

Priemonė – teikti informavimo paslaugas, siekiant padėti romams susirasti darbą ar įgyti paklausią darbo rinkoje kvalifikaciją ar kompetencijas, reikalingas įsidarbinti

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Lietuvos darbo birža

3.1.3.

Priemonė – taikyti aktyvios darbo rinkos politikos priemones, skatinant romų užimtumą

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Lietuvos darbo birža

3.1.4.

Priemonė – Teikti integracijos į darbo rinką paslaugas romams, siekiant išvengti jų socialinės atskirties

2015–2020

34,175

209,100

202,734

202,734

202,734

17,383

Viešoji įstaiga „Romų visuomenės centras“

bendradarbiaudama su Lietuvos čigonų bendrija „Čigonų laužas“, Lietuvos romų bendruomene, Romų integracijos namais, Romų integracijos centru, Lietuvos čigonu bendrijos „Čigonų laužas“ Šalčininkų skyriumi

3.1.5.

Priemonė – skatinti miesto vietos veiklos grupių (VVG), rengiančių strategijas, kuriose numatyta romų integracija į darbo rinką ir socialinės atskirties mažinimas, iniciatyvas vietos plėtrai

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės, Vidaus reikalų ministerija

3.1.6.

Priemonė – įtraukti romų jaunimą į savanoriškas veiklas, sudarančias sąlygas įgyti gebėjimų reikalingų integracijai į darbo rinką

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

 

4.

 

Tikslas – SIEKTI ROMŲ TAUTYBĖS MOTERŲ ĮGALINIMO

 

 

4.1.

 

Uždavinys – STIPRINTI ROMŲ TAUTYBĖS MOTERŲ GALIMYBES DALYVAUTI VISUOMENINIAME GYVENIME

4.1.1.

Priemonė – organizuoti romų moterims mokymus diskriminacijos, verslumo ir kitomis temomis

2015–2020

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.2.

Priemonė – konkurso būdu finansuoti projektus, skirtus moterų įgalinimui

2015–2020

5

10

10

10

10

10

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.3.

Priemonė – organizuoti tyrimą apie ankstyvųjų santuokų paplitimą romų bendruomenėje ir parengti metodines rekomendacijas dėl ankstyvųjų santuokų prevencijos

2016

-

15

-

-

-

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.4.

Priemonė – konkurso būdu finansuoti projektus, skirtus ankstyvųjų santuokų prevencijai

2016–2020

-

10

10

10

10

10

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.5.

Priemonė – organizuoti tyrimo dėl romių, atliekančių bausmę laisvės atėmimo vietose, padėties ir reintegracijos į visuomenę vykdymą

2017

-

-

15

-

-

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

5.

 

Tikslas – Gerinti romų TAUTYBĖS ŽMONIŲ gyvenamojo būsto sąlygas

 

 

5.1.

 

Uždavinys – Stiprinti romų TAUTYBĖS ŽMONIŲ teisės į būstą įgyvendinimą

 

5.1.1.

Priemonė – didinti būsto prieinamumą pažeidžiamoms gyventojų grupėms, įskaitant romus

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

5.1.2.

Priemonė – organizuoti savivaldybių ir romų bendruomenės susitikimus dėl naujų socialinio būsto teikimo formų

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Savivaldybės

5.1.3.

Priemonė – organizuoti teisinių konsultacijų būsto klausimais teikimą

2016–2020

-

15

15

15

15

15

Romų visuomenės centras

 

6.

 

 

 

Tikslas – SKATINTI TARPKULTŪRINĮ DIALOGĄ

 

 

 

6.1.

 

 

 

Uždavinys – DIDINTI ROMŲ KULTŪROS ATVIRUMĄ IR VISUOMENĖS TOLERANCIJĄ

 

 

6.1.1.

Priemonė – konkurso būdu finansuoti projektus, skatinančius toleranciją ir romų kultūros sklaidą

2015–2020

10

20

20

20

20

20

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.2.

Priemonė – įgyvendinti Europos Tarybos kampaniją DOSTA, kuria siekiama paneigti stereotipus apie romus

2015–2020

3

10

10

10

10

10

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.3.

Priemonė – siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui įtraukti rugpjūčio 2 dieną į Atmintinų dienų įstatymą kaip Romų holokausto aukų atminimo dieną

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.4.

Priemonė – į atnaujintas bendrąsias programas įtraukti temas, susijusias su romų istorija, genocidu II pasaulinio karo metais

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras, Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.5.

Priemonė – konkurso būdu skirti finansavimą sekmadieninėms romų mokykloms, kuriose būtų mokama romų kalbos, kultūros, papročių

2016–2020

-

15

15

15

15

15

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.6.

Priemonė – organizuoti ugdomąją viešinimo kampaniją lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais švietimo sistemos bendruomenei, siekiant sėkmingos romų tautybės vaikų ir jaunimo integracijos į ugdymo sistemą

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

 

6.2.

 

Uždavinys – MAŽINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ DISKRIMINACIJĄ

 

6.2.1.

Priemonė – įgyvendinant Europos Tarybos programą ROMED organizuoti tarpkultūrinio tarpininkavimo paslaugų teikimą romų bendruomenei

2016–2020

-

60

60

60

60

60

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.2.2.

Priemonė – teikti romų ir su jais dirbančioms nevyriausybinėms organizacijoms konsultacijas lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais

2015–2020

-

-

-

-

-

-

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

6.2.3.

Priemonė – organizuoti darbdaviams mokymus ir švietėjiškus renginius lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo darbo rinkoje klausimais (įtraukiant mokymus apie romų kultūrą ir papročius)

 

2016–2017

-

-

-

-

-

-

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža

6.2.4.

Priemonė – atlikti sociologinius tyrimus (apžvalgas) apie romų padėtį Lietuvoje

2015, 2019

8

-

-

-

15

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Iš viso planui finansuoti 2015–2020 metais

131,675

501,500

502,334

444,234

429,234

228,883

 

PASTABA

*projektai vykdomi projektiniu konkursiniu būdu, todėl finansavimas priklausys nuo pareiškėjų ir projektų kokybės

 

––––––––––––––––––––

 

 

Romų integracijos į Lietuvos visuomenę

2015–2020 metų veiksmų plano

2 priedas

 

 

VEIKSMŲ PLANO VERTINIMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

 

Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų pavadinimai ir mato vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

 

Įgyvendinanti institucija

 

2015 m.

 

2016 m.

 

2017 m.

 

2018 m.

 

2019 m.

 

2020 m.

 

1.

 

1 tikslas – Skatinti romų tautybės žmonių integraciją į švietimo sistemą

1.1.

Romų moksleivių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

414

430

450

470

490

500

Švietimo ir mokslo ministerija

 

1.1.1.

 

1 tikslo 1 uždavinys – PLĖTOTI IR TOBULINTI ROMŲ TAUTYBĖS VAIKŲ IKIMOKYKLINĮ IR PRIEŠMOKYKLINĮ UGDYMĄ

1.1.1.1.

Įgyvendintų tėvų švietimo programų romų šeimoms skaičius

3

3

3

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.1.1.2.

Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių romų tautybės vaikų dalis (proc.)

30

40

40

50

50

50

Savivaldybės

 

1.1.2.

 

1 tikslo 2 uždavinys – TOBULINTI ROMŲ TAUTYBĖS VAIKŲ BENDRĄJĮ UGDYMĄ

1.1.2.1.

Įgyvendintų mokymo programų, įtraukties didinimo romų vaikams į švietimo sistemą kompetencijų ugdymui, skaičius

5

5

5

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.1.2.2.

Įgyvendintų projektų, skirtų didinti romų įtrauktį į švietimo sistemą, skaičius

-

3

3

3

-

-

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, Švietimo aprūpinimo centras

1.1.2.3.

Bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis, dirbančiomis su romais, įgyvendintų mokymo programų, skirtų Vaiko gerovės komisijos narių kompetencijoms plėtoti, skaičius

2

2

-

-

-

-

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.1.2.4.

Romų vaikų dalis, gavusių kompleksinę švietimo pagalbą, dalis (proc.)

-

ne mažiau nei 70 proc. dalyvaujančiųjų švietime

ne mažiau nei 70 proc. dalyvaujančiųjų švietime

ne mažiau nei 70 proc. dalyvaujančiųjų švietime

-

-

Švietimo aprūpinimo centras ir Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

1.1.2.5.

Aprūpintų mokyklų, neformaliojo švietimo įstaigų dalis, metodinėmis rekomendacijomis dirbantiems su romų vaikais ir jaunimu

ne mažiau 70 proc.

-

-

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras

1.1.2.6.

Organizuotų kvalifikacijos tobulinimo seminarų bendrojo ugdymo mokytojams, dirbantiems su romų vaikais skaičius

1

1

-

-

-

-

Ugdymo plėtotės centras

1.1.2.7.

Įsigytų mokyklinių autobusų romų vaikams pavežti iki ugdymo įstaigos (mokyklos) skaičius

1

-

-

-

-

-

Švietimo ir mokslo ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė

 

1.1.3.

 

1 tikslo 3 uždavinys – TOBULINTI ROMŲ TAUTYBĖS VAIKŲ NEFORMALŲJĮ UGDYMĄ

1.1.3.1.

Romų vaikų ir jaunimo, lankančių neformalaus ugdymo grupes, skaičius

100

100

110

120

120

120

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1.1.3.2.

Romų vaikų, dalyvaujančių tapatumo išsaugojimo stovyklose, skaičius

20

40

40

40

40

40

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

1.1.4.

 

1 tikslo 4 uždavinys – TOBULINTI SUAUGUSIŲJŲ ROMŲTAUTYBĖS ŽMONIŲ ŠVIETIMĄ

 

1.1.4.1.

Suaugusiųjų romų tautybės asmenų dalis (proc.), įgijusių pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą ar / ir kvalifikaciją

ne mažiau 5 proc.

ne mažiau 5 proc.

ne mažiau 5 proc.

ne mažiau 5 proc.

ne mažiau 5 proc.

ne mažiau 5 proc.

Švietimo ir mokslo ministerija

1.1.4.2.

Romų, baigusių valstybinės kalbos kursus, skaičius

10

10

10

10

10

10

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

2.

 

2 tikslas – DIDINTI SVEIKATOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONĖMS

2.1.

Romų, dalyvavusių paskaitose, skaičius

30

40

40

40

40

40

Savivaldybės

 

2.1.1.

 

2 tikslo 1 uždavinys – STIPRINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ INFORMUOTUMĄ APIE SVEIKATOS PASLAUGAS

2.1.1.1.

Atliktų vaikų skiepijimo apimčių romų bendruomenėje tyrimų skaičius

-

-

1

-

-

-

Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos

 

3.

 

3 tikslas – SKATINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ UŽIMTUMĄ

3.1.

Romų, kuriems suteiktas užimtumas įgyvendinant aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir (ar) teikiant tarpininkavimo įdarbinant paslaugas, skaičius

60

65

70

75

80

80

Lietuvos darbo birža

 

3.1.1.

 

3 tikslo 1 uždavinys – TEIKTI PASLAUGAS IR VYKDYTI PRIEMONES, SKATINANČIAS ROMŲ INTEGRACIJĄ Į DARBO RINKĄ

 

3.1.1.1.

Socialiai pažeidžiamų asmenų (romų), dalyvavusių socialinei integracijai skirtose Europos socialinio fondo veiklose, skaičius

10

30

70

70

70

50

Viešoji įstaiga „Romų visuomenės centras“

bendradarbiaudama su Lietuvos čigonų bendrija „Čigonų laužas“, Lietuvos romų bendruomene, Romų integracijos namais, Romų integracijos centru, Lietuvos čigonu bendrijos „Čigonų laužas“ Šalčininkų skyriumi

3.1.1.2.

Įtrauktų romų tautybės asmenų į savanoriškas veiklas, sudarančias sąlygas įgyti gebėjimų reikalingų integracijai į darbo rinką, skaičius

5

5

5

5

5

5

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

 

4.

 

4 tikslas – SIEKTI ROMŲ TAUTYBĖS MOTERŲ ĮGALINIMO

4.1

Romų moterų, įsitraukusių į aktyvią visuomeninę veiklą, skaičius

5

5

6

7

7

7

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

4.1.1.

 

4 tikslo 1 uždavinys – STIPRINTI ROMŲ TAUTYBĖS MOTERŲ GALIMYBES DALYVAUTI VISUOMENINIAME GYVENIME

4.1.1.1.

Seminarų, surengtų romų moterims, skaičius

1

2

2

2

2

2

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.1.2.

Atliktų tyrimų apie ankstyvųjų santuokų paplitimą romų bendruomenėje ir parengtų metodinių rekomendacijų vaiko teisių srityje dirbantiems specialistams dėl ankstyvųjų santuokų prevencijos, skaičius

-

1

-

-

-

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

4.1.1.3.

Atliktų tyrimų apie romių, atliekančių bausmę laisvės atėmimo vietose padėtį ir reintegraciją į visuomenę, skaičius

-

-

1

-

-

-

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

5.

 

5 tikslas – GERINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ GYVENAMOJO BŪSTO SĄLYGAS

5.1.

Neteisėtų statinių, kuriose gyvena romai Kirtimų mikrorajone Vilniuje, skaičius (neteisėtus statinius legalizavus arba suteikus socialinį būstą)

77

75

70

65

60

55

Romų visuomenės centras

 

5.1.1.

 

5 tikslo 1 uždavinys– STIPRINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ TEISĖS Į BŪSTĄ ĮGYVENDINIMĄ

5.1.1.1.

Suteiktų teisinių konsultacijų būsto klausimais, valandų skaičius

-

300

300

300

300

300

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

6.

 

6 tikslas – SKATINTI TARPKULTŪRINĮ DIALOGĄ

 

6.1.

Teigiama visuomenės nuomonė apie romų tautinę mažumą (proc.)

34

34,5

35

35,5

36

36.6

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

 

6.1.1.

 

 

6 tikslo 1 uždavinys – DIDINTI ROMŲ KULTŪROS ATVIRUMĄ IR VISUOMENĖS TOLERANCIJĄ

 

6.1.1.1.

Įgyvendintų Europos Tarybos kampanijos DOSTA, kuria siekiama paneigti stereotipus apie romus, renginių skaičius

1

3

4

4

4

4

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.1.2.

Atnaujintų bendrųjų programų į kurias įtrauktos temos, susijusios su romų istorija, genocidu II pasaulinio karo metais, skaičius

-

-

1

1

-

-

Švietimo ir mokslo ministerija

 

6.1.2.

 

6 tikslo 2 uždavinys – MAŽINTI ROMŲ TAUTYBĖS ŽMONIŲ DISKRIMINACIJĄ

 

6.1.2.1.

Romų, dirbančių pagal Europos Tarybos ROMED programą ir teikiančių tarpkultūrinio tarpininkavimo paslaugas, skaičius

-

6

7

7

7

7

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

6.1.2.2.

Konsultacijų lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais, skaičius

5

8

8

8

10

10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

6.1.2.3.

Organizuotų ugdomųjų viešinimo kampanijų lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais švietimo sistemos bendruomenei, siekiant sėkmingos romų tautybės vaikų ir jaunimo integracijos į ugdymo sistemą, skaičius

1

1

1

1

1

1

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

 

 

––––––––––––––––––––