PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 5 d. Nr. A3-333

Prienai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 3 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 6.1, 6.2 papunkčiais, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 16 punktu:

1. T v i r t i n u Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiajai specialistei Dianai Martusevičienei su šiuo įsakymu supažindinti Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centrą ir Prienų kultūros ir laisvalaikio centrą (atviroji jaunimo erdvė „Prienas“).

3. N u r o d a u šį įsakymą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo ar įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                        Jūratė Zailskienė

 


 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. balandžio 5 d.

įsakymu Nr. A3-333

 

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Prienų rajono savivaldybės gyventojams (asmenims, šeimoms, bendruomenėms).

2. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims (šeimoms, bendruomenėms), siekiant stiprinti asmens (šeimos) gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

3. Prevencines socialines paslaugas Prienų rajono savivaldybėje organizuoja ir teikia:

3.1. Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Socialinių paslaugų centras) – Prienų rajono savivaldybės bendruomeninių šeimos namų funkcijų vykdytojas bei kompleksinių paslaugų šeimoms teikėjas;

3.2. Prienų kultūros ir laisvalaikio centras (atvira jaunimo erdvė „Prienas“) – atvirasis darbas su jaunimu.

4. Prevencines socialines paslaugas teikia socialiniai darbuotojai, psichologai, individualios priežiūros darbuotojai, mediatoriai, su jaunimu dirbantys specialistai, priklausomybių konsultantai, užimtumo, sielovados darbuotojai ir kiti specialistai (toliau – specialistas).

5. Prienų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) vykdo prevencinių socialinių paslaugų stebėseną, analizuoja paslaugų subjektų ataskaitas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

6. Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):

6.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

6.2. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Socialinės paramos skyriaus (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio;

6.3. įstaigų, teikiančių ar organizuojančių prevencines socialines paslaugas, iniciatyva, kai:

6.3.1. gauta informacija ar nustatoma, kad asmuo (šeima) patiria sunkumų, negeba savarankiškai spręsti iškilusių problemų;

6.3.2. bendradarbiaujant su bendruomenėmis, seniūnijomis ir įvairiomis socialinio darbo įgyvendinimo srityse veikiančiomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis gauta informacija, kad asmenys (šeimos) patiria įvairių sunkumų ir jiems reikia pagalbos;

6.3.3. gauta informacija iš specialistų, dirbančių su jaunimu, kad jaunam žmogui kyla problemų ir reikia pagalbos įveikti sunkumus;

6.3.4. gauta informacija iš švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojų, kurie turi duomenų apie prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą.

7. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, suinteresuotas  asmuo dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo tiesiogiai žodžiu ar raštu, paštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į prevencines socialines paslaugas teikiančių įstaigų specialistus.

8. Jeigu dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo sau ir (ar) šeimai kreipiasi asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, jis nurodo savo ir (ar) šeimos narių vardus, pavardes, dėl kokios problemos kreipiasi į savivaldybės socialinių paslaugų įstaigą ir (ar) bendruomeninius šeimos namus, teikiančius ir (ar) organizuojančius prevencines socialines paslaugas, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą).

Pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 3 dalį, siekdami išvengti socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei, kreiptis dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kitam asmeniui (šeimai) gali bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti fiziniai asmenys, nurodę savo vardus, pavardes, asmens ar vieno iš suaugusių šeimos narių, dėl kurių interesų kreipiasi, vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma)) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats. Šiuo atveju Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka susisiekiama su asmeniu (šeima) ir pasiūloma prevencinė socialinė paslauga arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

9. Apie prevencinių socialinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 4 dalį privalo pranešti institucija (organizacija) prevencines socialines paslaugas teikiančiai įstaigai, pateikdama laisvos formos raštą, nurodydama asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma). Prevencines socialines paslaugas teikianti įstaiga Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka susisiekia su asmeniu (šeima) ir pasiūlo prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as) arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

 

III SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

10. Atsižvelgdamas į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo, suinteresuoto asmens nurodytą problemą ar priežastį, dėl kurios kreipiamasi dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo, įstaigos specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos (jei asmuo kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kreipiasi suinteresuotas asmuo), susisiekęs su asmeniu (šeima), aptaria asmens (šeimos) situaciją, galimos (-ų) prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (‑ų) turinį, labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), siekiamus rezultatus ir, esant asmens (šeimos) poreikiui, pasiūlo jam (jai) labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), teikiamą (-as) šios įstaigos, ir (ar) pasiūlo kreiptis jam (jai) į konkrečią prevencinę socialinę paslaugą teikiančią socialinių paslaugų įstaigą (nurodo jos pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą). Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su asmeniu (šeima) nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (pavyzdžiui: asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kt.), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) iš karto išnykus šioms aplinkybėms.

11. Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

12. Kai dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kitam asmeniui (šeimai) kreipiasi suinteresuotas asmuo, bet asmuo (šeima), dėl kurio (-ios) buvo kreiptasi, atsisako siūlomos pagalbos, specialistas po 10 darbo dienų pakartotinai susisiekia su asmeniu (šeima) ir dar kartą pasiūlo galimybę gauti prevencinę socialinę paslaugą arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas. Jei asmuo (šeima) dar kartą atsisako siūlomos pagalbos, asmeniui (šeimai), esant galimybei, pagal turimus kontaktinius duomenis (paštu arba elektroniniu paštu) išsiunčiama informacija apie Prienų rajono savivaldybėje teikiamas prevencines socialines paslaugas (paslaugų rūšis ir jas teikiančias įstaigas, nurodant juridinio asmens pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą).

13. Prevencines socialines paslaugas teikiančios įstaigos specialistas fiksuoja atvejus žurnale (1 priedas), kai su asmeniu (šeima) nepavyksta susisiekti ilgiau nei 5 darbo dienas, ten pat fiksuojami 11 punkte numatyti atvejai, kai, susisiekus su asmeniu (šeima), jis (ji) atsisako siūlomos pagalbos.

14. Jei prevencines socialines paslaugas gaunančiam (-čiai) asmeniui (šeimai) jų nepakanka, kitų socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) poreikis nustatomas ir jos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Prienų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. T3-144 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

15. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, mato, kad asmeniui (šeimai) reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (pavyzdžiui, sveikatos, švietimo paslaugų), jis informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas (ne socialines) paslaugas ir pasiūlo jam (jai) kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas (nurodo jų pavadinimus, veiklos adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius ir elektroninio pašto adresus).

16. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose, asmens namuose ir kitose vietose, atsižvelgiant į Socialinių paslaugų kataloge numatytą šios paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, kitas sąlygas.

17. Prevencinės socialinės paslaugos planuojamos, organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu.

18. Prevencinių socialinių paslaugų teikėjai užtikrina, kad paslaugas teiktų kvalifikuoti darbuotojai atskiroms paslaugoms teikti, atitinkantys Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, užtikrina darbuotojų, organizuojančių ir (ar) teikiančių kompleksines paslaugas šeimai, galimybę tobulinti profesinę kompetenciją, gerinti paslaugų kokybę.

19. Socialinės paramos skyrius užtikrina Prienų rajono savivaldybės bendruomeninių šeimos namų funkcijų vykdytojo bei kompleksinių paslaugų šeimoms teikėjo Socialinių paslaugų centro veiklos kokybės priežiūrą, kuri atliekama vadovaujantis Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. A33-834 „Dėl Prienų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu tvarkos aprašu.

20. Prevencinių socialinių paslaugų teikėjai Socialinės paramos skyriui teikia informaciją apie per ketvirtį (iki kito ketvirčio 10 dienos) ir per metus (iki kitų metų sausio 10 d.) asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas (2 priedas).

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Prevencinių socialinių paslaugų teikėjo įstaigą dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

22. Prevencines paslaugas teikiančios įstaigos  savo interneto svetainėje, vietinėje spaudoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose viešina informaciją apie teikiamas paslaugas, kad paslaugų gavėjai ir visuomenė daugiau sužinotų apie teikiamų paslaugų tikslus, vykdymo eigą, rezultatus.

23. Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, įgyvendindami Aprašą, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – Apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

24. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________

 

part_caeb120b8f354f2cbbdef65522f86990_end


 

Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Žurnalo forma)

 

 

 

POTENCIALIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ PREVENCINĖMS SOCIALINĖMS PASLAUGOMS GAUTI

ATVEJO FIKSAVIMO ŽURNALAS

 

20 m. d.

 

Eil. Nr.

Potencialaus paslaugos gavėjo vardas, pavardė, kontaktai (tel. Nr., el. paštas)

Problema

Siūlomos paslaugos

Nepavyko susisiekti (datos)

Susisiekimo, pateikto pasiūlymo data

Pasiūlymo atsisakymo data

Informacijos raštu data

(pagal Aprašo 11 p.)

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

________________

 

part_2a3904e4bd9e4333a3ce96fb74aeee12_end


 

Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

 

INFORMACIJA APIE ASMENIMS (ŠEIMOMS) SUTEIKTAS PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

 

________________________________

(ketvirtis / metai)

 

20 m. d.

 

Eil. Nr.

Asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičius

(teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą)

Konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi į bendruomeninius šeimos namus, skaičius

(organizuojant kompleksines paslaugas šeimai)

Kompleksinių paslaugų šeimai gavėjų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičius

Suteiktų darbo su bendruomene paslaugų skaičius

(teikiant darbo su bendruomene paslaugą)

Šeimų (gavėjų) skaičius

(teikiant šeimos konferencijos paslaugą)

Bendras gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičius

(teikiant atvirojo darbo su jaunimu paslaugą)

Bendras gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičius

(teikiant mobiliojo darbo su jaunimu paslaugą)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

______________

 

part_a3f52e69087a430fb50134d5c3b77b0b_end