Valstybės sienos apsaugos tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos

VADAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VYKDOMOS ATRANKOS PROJEKTUI „PASLAUGŲ TEIKIMAS GRĄŽINAMIEMS TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIAMS“ ĮGYVENDINTI TVARKOS

APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 6 d. Nr. 4-379

Vilnius

 

 

Siekdamas, kad Valstybės sienos apsaugos tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos būtų tinkamai įgyvendintos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 3 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių grąžinimas“ 1 nacionalinio tikslo „Su grąžinimo procedūromis susijusios priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-3.1.2-V-02, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. A1-227 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 3 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių grąžinimas“ 1 nacionalinio tikslo „Su grąžinimo procedūromis susijusios priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-3.1.2-V-02 patvirtinimo“, 5, 6, 7 ir 8 punktų nuostatos bei atrinkta organizacija, kuri teiks kokybiškas paslaugas tinkamam projekto įgyvendinimui:

1. T v i r t i n u Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vykdomos atrankos projektui „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ įgyvendinti tvarkos aprašą (pridedama).

2.  S k e l b i u šį įsakymą tarnybos interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Tarnybos vado pavaduotojas,

atliekantis tarnybos vado funkcijas                                                                   Antanas Montvydas

 

PATVIRTINTA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministerijos vado 2020 m. lapkričio 6 d.

įsakymu Nr. 4-379

 

 

VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VYKDOMOS ATRANKOS PROJEKTUI „PASLAUGŲ TEIKIMAS GRĄŽINAMIEMS TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIAMS“ ĮGYVENDINTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vykdomos atrankos projektui „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ įgyvendinti tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato siekiančių būti įtrauktais partneriu į Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 3 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių grąžinimas“ 1 nacionalinio tikslo „Su grąžinimo procedūromis susijusios priemonės“ 2 veiksmo projekto „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ (toliau – projektas) įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje registruotų viešųjų juridinių asmenų ir (arba) tarptautinių organizacijų ar jų padalinių (toliau – organizacijos) Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VSAT) vykdomos atrankos projektui (toliau – atranka) reikalavimus pretenduojančioms organizacijoms, paraiškų atrankai (toliau – paraiškos) teikimo, atrankos komisijos (toliau – komisija) sudarymo ir jos darbo organizavimo, paraiškų vertinimo ir partnerio (- ių) atrankos, partnerio įtraukimo į projektą bei kitas atrankos sąlygas.

2.  Atrankos tikslas – siekiant tinkamai įgyvendinti projektą, atrinkti kokybiškas paslaugas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams teiksiančią organizaciją. Atrankos inicijavimo ir vykdymo teisinis pagrindas – Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 3 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių grąžinimas“ 1 nacionalinio tikslo „Su grąžinimo procedūromis susijusios priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-3.1.2-V-02, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gegužės 21  d. įsakymu Nr. A1-227 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 3 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių grąžinimas“ 1 nacionalinio tikslo „Su grąžinimo procedūromis susijusios priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-3.1.2-V-02 patvirtinimo“, 5, 6, 7 ir 8 punktų nuostatos.

3. Projekto tikslas – teikti tinkamas paslaugas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams, užtikrinant efektyvų užsieniečių asmens tapatybės nustatymą bei tinkamų priėmimo sąlygų teikimą VSAT struktūriniuose padaliniuose.

4. Įgyvendinant projektą, numatoma papildomai teikti šias paslaugas ir priemones grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams:

4.1. humanitarinės pagalbos;

4.2. higienos prekių;

4.3. drabužių ir avalynės;

4.4. telefono SIM kortelių, vokų, pašto ženklų;

4.5. virtuvės ir buities reikmenų;

4.6. psichologinės pagalbos ir/arba konsultacijų;

4.7. vienkartinės išmokos skyrimas išvykstančių/grąžinamų asmenų kelionės išlaidoms padengti;

4.8. asmens sveikatos priežiūros paslaugų (gydytojų specialistų paslaugos, tyrimai, procedūros, įskaitant odontologo paslaugas bei gydymo metu sunaudotas medžiagas ir vienkartines priemones);

4.9. vaistų, vitaminų, maisto papildų, kremų, tepalų, diagnostinių testų ir kt. medicininių priemonių, ortopedinių ir kineziterapinių priemonių: akinių, įtvarų, kompresinių kojinių, nėščiųjų diržų, batų įdėklų, masažinių kilimėlių ir kt..

5. Informacija apie atranką skelbiama VSAT interneto svetainėje (www.pasienis.lt).

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS

 

6. Organizacija, siekianti būti įtraukta į projekto įgyvendinimą kaip partneris, turi atitikti šiuos reikalavimus:

6.1. turėti ne mažesnę nei 3 (trejų) metų patirtį darbo su paslaugų teikimu trečiųjų šalių piliečių ir/arba prieglobsčio prašytojų srityje;

6.2. turėti pakankamus gebėjimus (ir patirties) vykdyti projektą ir galimybę teikti visas aprašo 4 punkte numatytas paslaugas;

6.3. būti įregistruota Juridinių asmenų registre ir veikti ne trumpiau kaip 3 metus iki paraiškos pateikimo datos;

6.4 organizacijoje ne trumpiau kaip dvylika mėnesių iki paraiškos pateikimo datos kiekvieną mėnesį dirbo ne mažiau kaip šeši apdraustieji darbuotojai. Apdraustieji darbuotojai yra fiziniai asmenys, apie kurių valstybinio socialinio draudimo pradžią yra pateiktas pranešimas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Duomenys bus tikrinami vadovaujantis rekvizitai.vz.lt pateiktais duomenimis;

6.5. būti įvykdžiusiai pareigas, susijusias su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu;

6.6. nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba ji nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

6.7. nėra įsiteisėjusio teismo ar kompetentingos institucijos sprendimo dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų naudojimo pažeidimo;

6.8. organizacijai, jos vadovui (-ams) ir finansistui (-ams) nėra priimtas įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis.

7. Prioritetas teikiamas organizacijai, kuri turi didesnę veiklos, susijusios su Projekte numatomomis teikti paslaugomis ir priemonėmis, teikimo patirtį.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATRANKAI TEIKIMAS

 

8. Paraišką atrankai organizacijos užpildo pagal aprašo l priede nustatytą formą.

9. Paraiška gali būti užpildyta popieriuje arba elektroniniame formate, įrašyta skaitmeninėje laikmenoje. Paraiškos turi būti pateikiamos užklijuotame voke, adresuotame VSAT, nurodant „Paraiška nevyriausybinių organizacijų arba tarptautinių organizacijų ar jų padalinių, teisėtai veikiančių Lietuvos Respublikoje, atrankos projektui „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“ įgyvendinti“. Ant voko turi būti užrašyta „Paslaugų teikimas grąžinamiems trečiųjų šalių piliečiams“. Popierinių paraiškų ir jų priedų lapai turi būti sunumeruoti (paraiškos ir jos priedų numeracija turi būti ištisinė), susiūti ir paskutinio lapo antroje pusėje patvirtinti paraiškos teikėjo arba jo įgalioto asmens parašu, nurodytas paraiškos teikėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir paraiškos su priedais lapų skaičius. Elektroninių paraiškų ir jų priedų lapai turi būti sunumeruoti ir pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Elektroninės paraiškos metaduomenyse turi būti nurodytas pasirašiusiojo paraiškos teikėjo asmens vardas, pavardė, pareigos, pasirašymo laikas. Organizacijos viename užklijuotame voke turi pateikti vieną paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų egzempliorių. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į VSAT tiesiogiai. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu, nei nurodyta, adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

10. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu. Paraiška ir kartu su ja teikiami dokumentai turi būti parengti lietuvių kalba. Ne lietuvių kalba, ne kompiuteriu užpildyta, nesunumeruota ar nesusegta paraiška nevertinama. Tuo atveju, jei su paraiška teikiami dokumentai užpildyti kita nei lietuvių kalba, turi būti pateiktas jų vertimas į lietuvių kalbą, patvirtintas teikiančiosios organizacijos įgalioto asmens parašu.

11.  Kartu su paraiška organizacijos privalo pateikti šiuos organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintus dokumentus:

11.1.  organizacijos steigimo dokumentų kopijas;

11.2. atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažymą, išduotą atitinkamos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos, arba valstybės įmonės „Registrų centro“ išduotą dokumentą, patvirtinantį jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis; tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, pridedami dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą; pažyma ar dokumentas turi būti išduotas ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos VSAT pateikimo;

11.3. praėjusių kalendorinių metų veiklos ataskaitas, patvirtintas organizacijos vadovo ar įgalioto asmens parašu;        

11.4. laisvos formos pažymą dėl aprašo 6.6 – 6.8 papunkčiuose nurodytų reikalavimų.

12.  Organizacijos gali pateikti ir kitus dokumentus ir (ar) informaciją, galinčius padėti vertinti paraišką pagal Aprašo 6 punkte nustatytus reikalavimus ir aprašo 7 punkte nustatytus prioritetus.

13. Paraiška turi būti pateikta iki kvietime dalyvauti atrankos konkurse nustatytos datos. Jeigu paraiškos teikiamos registruotu paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta laiško išsiuntimo data turi būti ne vėlesnė, kaip kvietime dalyvauti atrankos konkurse nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Po nustatytos datos gautos ir išsiųstos kitais būdais, t. y. faksu, elektroniniu paštu arba kitais adresais, paraiškos nevertinamos. Organizacijoms apie tai pranešama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

14. Viena organizacija gali VSAT pateikti tik vieną paraišką.

15. Organizacijos iki galutinio paraiškų pateikimo VSAT termino turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pateiktą paraišką. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad paraiška atšaukiama, pripažįstamas galiojančiu, jeigu komisija jį gauna pateiktą raštu iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.

 

IV SKYRIUS

ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Atrankai organizacijų pateiktas paraiškas vertina ir siūlymus dėl projekto įgyvendinimo papildomo partnerio teikia komisija, kurios sudėtį tvirtina VSAT vadas. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, kurie paskiriami iš VSAT darbuotojų.

17.  Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant –komisijos pirmininko pavaduotojas ar kitas komisijos pirmininko įgaliotas komisijos narys. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius, paskirtas VSAT vado įsakymu. Sekretorius, pradėdamas darbą, pasirašo Konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimą (aprašo 2 priedas) dėl atrankos konkurso informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo.

18.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo aprašu.

19.  Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžius šaukia komisijos sekretorius, suderinęs su komisijos pirmininku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

20.  Pirmasis komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos paraiškų pateikimo atrankos konkursui dienos. Galutinis posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškų vertinimo termino pasibaigimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

21.  Pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimą (aprašo 2 priedas).

22.  Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, su tomis aplinkybėmis susijęs (-ę) komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

23.  Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo ar kito komisijos pirmininko įgalioto komisijos nario balsas.

24.  Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR PARTNERIO (-IŲ) ATRANKA

 

25.  Pretendentų paraiškų (toliau – paraiškos) vertinimas turi būti atliktas per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos.

26.  Paraiškų vertinimas susideda iš dviejų vertinimo etapų:

26.1.  paraiškos administracinės atitikties;

26.2.  paraiškos naudos ir kokybės vertinimo.

27.  Vertinant paraiškos administracinę atitiktį (aprašo 3 priedas), vertinama, ar paraiška pateikta:

27.1pagal nustatytą formą;

27.2.  išsamiai užpildyta;

27.3.  užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba;

27.4.  pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens vardu;

27.5.  pateikta kartu su pagal aprašą privalomais pateikti dokumentais ar tinkamai patvirtintomis dokumentų kopijomis (paraiškos priedais);

27.6.  įsegta į aplanką ir sunumeruota;

27.7.  ar paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija pagrindžia, kad organizacija atitinka aprašo 6.1–6.8 papunkčiuose nustatytus reikalavimus.

28. Paraiškos, kurių administracinė atitiktis įvertinta neigiamai, t. y. paraiškos, neatitinkančios aprašo 27.127.7 papunkčiuose nurodytų administracinės atitikties vertinimo kriterijų, atmetamos ir toliau nevertinamos. Apie tai per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo komisija informuoja paraiškos teikėją raštu, nurodydama paraiškos atmetimo priežastis ir teisinius pagrindus.

29.  Paraiškoms, kurių administracinė atitiktis įvertinta teigiamai, t. y. nustatyta, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus, nurodytus aprašo 27.127.7 papunkčiuose, atliekamas naudos ir kokybės vertinimas.

30.  Paraiškos naudos ir kokybės vertinimas atliekamas užpildant paraiškos Naudos ir kokybės vertinimo lentelę (aprašo 4 priedas). Kiekvienos paraiškos naudą ir kokybę vertina visi komisijos nariai, išskyrus komisijos sekretorių. Vertinant paraiškos naudą ir kokybę, yra įvertinama:

30.1. organizacijos pasiūlymo įgyvendinti projektą kokybė (idėjos / koncepcijos vertinimas);

30.2. organizacijos darbo patirtis teikiant paslaugas trečiųjų šalių piliečiams ir/arba prieglobsčio prašytojams;

30.3. tarptautinių projektų įgyvendinimo patirtis / tarptautinio bendradarbiavimo patirtis (paslaugų teikimo trečiųjų šalių piliečių ir/arba prieglobsčio prašytojų srityje).

31.  Komisija turi teisę iš organizacijos pareikalauti papildomų dokumentų ar medžiagos, reikalingos vertinant paraiškos naudą ir kokybę.

32.  Komisija, vertindama paraiškos naudą ir kokybę, taip pat turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką, jei:

32.1.  organizacija paraiškoje arba kartu su ja teikiamuose dokumentuose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

32.2organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką komisijos nariams;

32.3organizacija nepateikė papildomų dokumentų ar medžiagos, būtinų paraiškos naudai ir kokybei įvertinti.

33.  Vertinant paraiškos naudą ir kokybę, vertinama balais. Didžiausia galima skirti balų suma – 100 (šimtas) balų. Organizacijos, kurių paraiškos surinko mažiau nei 40 (keturiasdešimt) balų, yra atmetamos. Apie tai per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo komisija informuoja paraiškos teikėją raštu, nurodydama paraiškos atmetimo priežastis ir teisinius pagrindus.

34.  Skaičiuojant paraiškai suteiktą balą, skaičiuojamas visų komisijos narių skirtų balų vidurkis.

35.  Paraiškos reitinguojamos pagal surinktų balų skaičių, nuo didžiausios iki mažiausios surinktų balų sumos. Didžiausią balų skaičių surinkusią organizaciją komisija pasiūlo VSAT vadui pripažinti atrankos nugalėtoja ir įtraukti į projektą.

 

VI SKYRIUS

PARTNERIO ĮTRAUKIMAS Į PROJEKTĄ

 

36.  Partnerio įtraukimas į projektą patvirtinamas VSAT vado įsakymu.

37.  Per 5 (penkias) darbo dienas nuo partnerio įtraukimo į projektą apie tai informuojamos atranką laimėjusi organizacija (toliau – partneris) ir kitos atrankoje dalyvavusios organizacijos, informacija apie atrankos rezultatus paskelbiama VSAT interneto svetainėje (www.pasienis.lt).

38. Jei laimėjusi organizacija, įtraukta į projektą kaip partneris, atsisako įgyvendinti numatytą veiklą, į jos vietą įtraukiama kita daugiausia balų surinkusi organizacija. Tokios nesant, atranka skelbiama iš naujo.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39.  Organizacijos yra atsakingos už komisijai teikiamų dokumentų ir duomenų teisingumą.

40. Dokumentai, susiję su šio aprašo nuostatų įgyvendinimu, saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka.

_______________