Įsakymas

dėl lietuvos respublikos generalinio prokuroro 2008 m. sausio
3 d.
įsakymo nr. I-3 dėl asmenų aptarnavimo lietuvos respublikos prokuratūroje tvarko aprašo patvirtinimo pakeitimo

 

2018 m. liepos 13 d. Nr. I-246

Vilnius

 

1. Pakeičiu Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2008 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. I-3 Dėl Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašo patvirtinimo:

1.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu (toliau – Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.“

1.2. Pakeičiu 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

9. Prašymai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti tą pačią darbo dieną, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijų interesų, prokuratūroje neregistruojami, jeigu generalinis prokuroras ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą negalima atsakyti tą pačią darbo dieną, asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

1.3. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Jeigu prašymą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, prokuratūros darbuotojas gali tokio asmens neaptarnauti ir privalo tuojau pat pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui. Tiesioginio vadovo sprendimu apie asmens elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, pranešama kompetentingoms institucijoms.

1.4. Pakeičiu 18 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Gautas skundas, pranešimas ar pareiškimas apie nusikalstamą veiką registruojamas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl ikiteisminio tyrimo pradžios ir jos registravimo tvarkos, patvirtintomis Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2008 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu
Nr. I-110 „Dėl
Rekomendacijų dėl ikiteisminio tyrimo pradžios ir jos registravimo tvarkos“. Pateikta informacija apie galimą nusikalstamą veiką registruojama bendrame asmenų prašymų, pareiškimų ir skundų registre.

1.5. Pakeičiu 28 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

28. Už dokumentų valdymą atsakingas prokuratūros darbuotojas gautus asmenų prašymus ar skundus dokumentų valdymo sistemoje užregistruoja bendrame asmenų prašymų, pareiškimų ir skundų registre tą darbo dieną, kai jie gaunami. Prašymo ar skundo dešiniajame viršutiniame kampe dedamas registracijos spaudas, kuriame įrašoma prašymo ar skundo gavimo data ir dokumentų valdymo sistemos suteiktas registracijos numeris. Kontrolė nustatoma dokumentų valdymo sistemoje, laikantis Aprašo IV skyriuje ar kituose teisės aktuose nustatytų terminų.

1.6. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Prašymo ar skundo priėmimo faktas pareiškėjo pageidavimu patvirtinamas pažyma, kurioje nurodoma prašymo ar skundo priėmimo data, registracijos numeris, prašymą ar skundą priėmusio prokuratūros darbuotojo vardas ir pavardė, telefono numeris. Pažyma įteikiama per 3 darbo dienas nuo pageidavimo gauti pažymą išreiškimo – išsiunčiama tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Pažymą registruoja, pasirašo ir pateikia pareiškėjui už dokumentų valdymą atsakingas prokuratūros darbuotojas ar prokuratūros darbuotojas, priėmęs pareiškėjo prašymą ar skundą.

1.7. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Prašymai ar skundai, kuriuos turi nagrinėti kita institucija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo prokuratūroje dienos persiunčiami nagrinėti kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui. Jeigu nėra kitos institucijos, kuriai būtų galima perduoti prašymą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai pranešama pareiškėjui, paaiškinant jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.

1.8. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Pareiškėjo prašymas ar skundas, išskyrus prašymą, į kurį (nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų) galima atsakyti tą pačią darbo dieną, turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo prokuratūroje dienos, jeigu kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip. Prašymo ar skundo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti kitą dieną nuo prašymo ar skundo užregistravimo dokumentų valdymo sistemoje bendrame asmenų prašymų, pareiškimų ir skundų registre.

1.9. Pripažįstu netekusiu galios 46 punktą.

1.10. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Pareiškėjui apie prašymo ar skundo nagrinėjimo termino pratęsimą per 2 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą priėmimo pranešama tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas ar skundas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu, ir nurodomos termino pratęsimo priežastys.“

1.11. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Sprendimas nenagrinėti prašymo ar skundo priimamas ir atsakymas apie tai pareiškėjui pateikiamas per 5 darbo dienas. Palikus prašymą ar skundą nenagrinėtą, atsakyme pareiškėjui turi būti nurodomos nenagrinėjimo priežastys, apskundimo tvarka, nurodant institucijų, kurioms gali būti paduotas skundas, pavadinimus ir adresus, taip pat terminus, per kuriuos gali būti pateiktas skundas. Persiunčiant prašymą ar skundą nagrinėti kitai kompetentingai institucijai ir informuojant apie tai asmenį ar jo atstovą, pranešime asmeniui apskundimo tvarka nenurodoma.

Aprašo 54 ir 55 punktuose nurodytais atvejais palikti nenagrinėti prašymai ar skundai turi būti grąžinami pareiškėjui. Jeigu prašymai ar skundai paliekami nenagrinėti kitais Apraše numatytais atvejais, vykdytojo sprendimu tokie prašymai ir skundai per teisės aktuose nustatytus terminus gali būti grąžinami pareiškėjui. Negrąžinami prašymai ar skundai saugomi generalinio prokuroro arba apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro patvirtintame dokumentacijos plane numatytoje byloje.“

1.12. Pakeičiu 59.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.2. prašymo ar skundo projektą rengusio prokuratūros darbuotojo vadovas (jo pavaduotojas);“.

1.13. Pripažįstu netekusiu galios 77 punktą.

1.14. Pakeičiu 88 punktą ir jį išdėstau taip:

88. Generalinis prokuroras, generalinio prokuroro pavaduotojai, prokuratūros kancleris pagal kompetenciją ir apygardų prokuratūrų vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai) asmenis priima nustatytomis dienomis ir valandomis. Informacija apie tai skelbiama prokuratūros interneto svetainėje.“

1.15. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Generalinio prokuroro pavaduotojai, prokuratūros kancleris priima asmenis, kurių skundai buvo išnagrinėti Generalinės prokuratūros padalinių vadovų (jų pavaduotojų) ir (ar) apygardų prokuratūrų vyriausiųjų prokurorų (jų pavaduotojų).“

1.16. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:

92. Generaliniam prokurorui, generalinio prokuroro pavaduotojui, prokuratūros kancleriui, apygardos prokuratūros vyriausiajam prokurorui (jo pavaduotojui) sutinkant, kad asmuo būtų priimtas, dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo funkcijas vykdančio padalinio darbuotojas asmenį įrašo į preliminarius asmenų priėmimo sąrašus.“

1.17. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

95. Generalinės prokuratūros dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo funkcijas vykdančio padalinio darbuotojas pranešimą apie priėmimą pas generalinį prokurorą, generalinio prokuroro pavaduotojus ar prokuratūros kanclerį, o apygardos prokuratūros dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo funkcijas vykdančio padalinio darbuotojas pranešimą apie priėmimą pas apygardos prokuratūros vyriausiąjį prokurorą (jo pavaduotoją) asmeniui išsiunčia ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki priėmimo dienos, taip pat pranešime pasiūlo priėmimo laiką pasitikslinti telefonu.“

1.18. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Jeigu asmuo yra nurodęs telefono numerį ar elektroninio pašto adresą, asmenį apie priėmimo valandą ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki priėmimo informuoja Generalinės prokuratūros arba apygardos prokuratūros dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo funkcijas vykdančio padalinio darbuotojas.“

1.19. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus suderintam priėmimo laikui, Generalinės prokuratūros arba apygardos prokuratūros dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo funkcijas vykdančio padalinio darbuotojas apie tai asmeniui praneša iš anksto.“

1.20. Pripažįstu netekusiu galios 100 punktą.

2. Skelbiu šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Generalinis prokuroras                                                                                                Evaldas Pašilis