LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2012 M. BALANDŽIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 4R-89 „DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. lapkričio 27 d. Nr. 2BE-388

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 5 d. įsakymą Nr. 4R-89 „Dėl Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

 

„LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies nuostatomis:

1. T v i r t i n u Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad oro navigacijos informacijos tarnybos, rengiančios Oro navigacijos informacinį rinkinį (AIP), pranešimus aviatoriams (NOTAM), Oro navigacijos informacijos aplinkraštį (AIC), Priešskrydinės informacijos biuletenius (PIB) ir sudarančios oro navigacijos žemėlapius, turi vadovautis šio įsakymo 1 punktu patvirtintomis taisyklėmis bei Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedo „Oro navigacijos žemėlapiai“ (Aeronautical Charts) standartais ir rekomenduojama praktika tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės aktai.

3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.“;

1.2. pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisykles:

1.2.1. pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:

3.1. AIP pakeitimas nuolatiniai Oro navigacijos informaciniame rinkinyje (toliau – AIP) pateiktos informacijos pakeitimai.

3.2. AIRAC oro navigacijos informacijos tvarkos ir kontrolės santrumpa, reiškianti išankstinio pranešimo sistemą, kuria siekiama pagal atitinkamai galiojančias datas informuoti apie aplinkybes, dėl kurių būtina padaryti svarbius veiklos pakeitimus.

3.3. ASHTAM – specialiosios serijos NOTAM, tam tikra forma pranešantis apie vulkaninės veiklos, ugnikalnio išsiveržimo ir / ar vulkaninių pelenų debesų pakitimus, kurie yra svarbūs orlaivių skrydžiams.

3.4. Duomenų bazė viena ar kelios duomenų rinkmenos, kurios susistemintos taip, kad prireikus taikomomis programomis jas būtų galima gauti ir atnaujinti.

Pastaba. Paprastai tai yra elektroniniu būdu kompiuteryje kaupiamos rinkmenos, o ne popieriniai bylų aplankai.

3.5. Gairių tarpai kampinis ar linijinis atstumas tarp dviejų gretutinių aukštumos taškų.

3.6. Geodezinis atstumas trumpiausias atstumas tarp dviejų matematiškai apibrėžtų taškų elipsoido paviršiuje.

3.7. Geodezinis aukštis (elipsoido aukštis) su etaloniniu elipsoidu susijęs aukštis, matuojamas nuo elipsoido išorės statmens per nurodytą tašką.

3.8. Geoidas vienodo potencialo plokštuma Žemės traukos lauke, kuri sutampa su nesuardytu vidutiniu jūros lygiu (MSL), ištisai besidriekiančiu per žemynus.

Pastaba. Geoidas yra netaisyklingos formos dėl vietos gravitacinių trikdžių (vėjo ir kitų srovių, druskingumo ir kt.) ir jų traukos kryptis visuose taškuose yra statmena geoidui.

3.9. Geoido bangavimas geoido atstumas virš (teigiamas) ar žemiau (neigiamas) matematinio orientyro elipsoido.

Pastaba. Pasaulinės geodezinės sistemos-1984 (WGS-84) nustatyto elipsoido požiūriu skirtumas tarp WGS-84 elipsoido aukščio ir orometrinio aukščio atitinka WGS-84 geoido bangavimą.

3.10. Keli duomenų rinkiniai duomenų rinkinių grupė su ta pačia produkto specifikacija (ISO 19115*).

3.11. Kliūtis visi stacionarūs (laikinai ar nuolat) ir mobilūs objektai arba jų dalys, kurie:

yra orlaivių judėjimo lauke;

arba iškilę virš nustatytos plokštumos, skirtos orlaivių skrydžių saugai;

arba yra už nustatytosios plokštumos ribų, bet kelia grėsmę oro navigacijai.

3.12. Kokybės sistema organizacijos struktūra, procedūros, procesai ir resursai, būtini užtikrinti kokybės vadybą (ISO 9000*).

3.13. Kokybės vadyba visi bendrosios vadybos funkcijos veiksmai, kurie nulemia kokybės politiką, tikslus ir atsakomybę, ir jų įgyvendinimas tokiomis priemonėmis kaip kokybės planavimas, kokybės kontrolė, kokybės užtikrinimas ir kokybės gerinimas kokybės sistemoje (ISO 9000*).

3.14. Metaduomenys duomenys, kurie atitinkamus duomenis apibūdina ir patvirtina dokumentais.

3.15. Oro navigacijos duomenų integralumas užtikrinimas, kad gauti arba atitinkamai papildyti oro navigacijos duomenys ir jų reikšmės nebus prarasti ar pakeisti.

3.16. Oro navigacijos informacinis rinkinys / AIP valstybės arba jos įgaliojimu išleistas oro navigacijos informacinis leidinys, kuriame yra ilgalaikė svarbios reikšmės oro navigacijos informacija.

3.17. Duomenų skaidrumas gebėjimas atsekti subjekto istoriją, panaudojimą ar vietą iš nustatytų duomenų (ISO 9000*).

3.18. Sraigtasparnių aerodromas (aikštelė) aerodromas arba nustatyta teritorija, kuri visa arba jos dalis skirta sraigtasparniams atskristi, išskristi ar judėti žemės paviršiumi.

3.19. Stoties nukrypimas reguliavimo nukrypimas tarp VOR nulio laipsnių radialo ir tikrosios šiaurės nustatomas VOR stoties kalibravimo metu.

3.20. Vietovė žemės paviršius su gamtos dariniais, pavyzdžiui, kalnais, kalvomis, kalvagūbriais, slėniais, vandens telkiniais, amžinu ledu ir sniegu, išskyrus kliūtis.

Pastaba. Iš esmės, priklausomai nuo taikomo duomenų rinkimo metodo, vietovę apibūdina ištisas paviršius, esantis virš plynos žemės, augalijos skliauto ar tarp jų; taip pat toks paviršius vadinamas pirmuoju atspindinčiuoju paviršiumi.“;

1.2.2. papildau nauju 31 punktu ir jį išdėstau taip:

31. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimu Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“, 2010 m. sausio 26 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 73/2010, kuriuo nustatomi bendro Europos dangaus oro navigacijos duomenų ir informacijos kokybės reikalavimai, 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010. “;

1.2.3. pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. ONI paslaugų teikėjas rengia ir skelbia bendrą ONI paketą, susidedantį iš šių dalių:

5.1. AIP;

5.2. AIP pakeitimai (AIP AMDT);

5.3. AIP papildymai (AIP SUP);

5.4. NOTAM, SNOWTAM ir PIB;

5.5. AIC;

5.6. NOTAM suvestinė ir AIC patikrinimo sąrašai.“;

1.2.4. pripažįstu netekusiu galios 12 punktą;

1.2.5. pripažįstu netekusiu galios 14 punktą;

1.2.6. pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Medžiaga, kuri turi būti paskelbta kaip bendro ONI paketo dalis, turi būti nuodugniai patikrinta ir suderinta su atitinkamomis tarnybomis tam, kad būtų užtikrinta, jog visa reikalinga informacija įtraukta ir ji visiškai teisinga. ONI duomenų / informacijos teikėjai ir ONI paslaugų teikėjas turi nustatyti patikrinimo ir patvirtinimo procedūras, užtikrinančias kokybės (tikslumo, skiriamosios gebos ir integralumo) reikalavimus ir oro navigacijos duomenų atitiktį.“;

1.2.7. pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Autorinės oro navigacijos informacijos paslaugų teikėjo teisės yra apsaugotos pagal Lietuvos Respublikos geodezijos ir kartografijos įstatymo 27 straipsnio nuostatas.“;

1.2.8. pakeičiu dalies „Draudžiamų, ribojamų ir pavojingų zonų nustatymas ir pateikimas“ pavadinimą ir jį išdėstau taip:

Draudžiamųjų, ribojamųjų ir pavojingųjų zonų nustatymas ir pateikimas“;

1.2.9. pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Nustatant draudžiamąsias, ribojamąsias ar pavojingąsias zonas, joms turi būti suteiktas atpažinimo numeris ir paskelbta jų detali informacija (žr. 1 priedo ENR 5.1).“;

1.2.10. pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Atpažinimo numerį sudaro tokia raidžių ir skaitmenų grupė:

a) šaliai ar teritorijai, kuri nustatė oro erdvę, suteiktos nacionalinės raidės kaip vietos indeksai;

b) P – draudžiamosioms zonoms, R – ribojamosioms zonoms ir D – pavojingosioms zonoms;

c) šalyje ar teritorijoje nepasikartojantis numeris.“;

1.2.11. pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Bendrų atskaitos sistemų reikalavimai išdėstyti Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. 2BE-85 „Dėl  Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.“;

1.2.12. pakeičiu 94.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

94.11. skubūs pakeitimai Lietuvos Respublikos teisės aktuose, kurie turi įtakos oro navigacijos paslaugų teikimui (pvz., SAR priemonės, draudžiamosios zonos nustatymas);“;

1.2.13. pakeičiu 94.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

94.14. draudžiamųjų, ribojamųjų ar pavojingųjų zonų nustatymas, panaikinimas ar pakeitimas (įskaitant jų draudimo atnaujinimą ar atšaukimą);“;

1.2.14. pakeičiu 96.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

96.8. šuoliai su parašiutais nekontroliuojamoje oro erdvėje ir kai vykdomi šuoliai kontroliuojamoje oro erdvėje nustatytose arba pavojingosiose, arba draudžiamosiose zonose;“;

1.2.15. pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Pranešimai apie nustatytų pavojingųjų, ribojamųjų ar draudžiamųjų zonų aktyvavimą ir apie veiklą, reikalaujančią laikino oro erdvės apribojimo, išskyrus gelbėjimo darbus, turi būti paskelbti ne vėliau kaip prieš 1 dieną iki nurodytų zonų aktyvavimo.“;

1.2.16. pakeičiu 160.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

160.4. naudoti sistemos prieigos ir informacijos užklausimo procedūras, kurios formuluojamos paprastu tekstu su santrumpomis ir ICAO vietos indeksais arba interaktyviu meniu, kurį gali valdyti naudotojas;“;

1.2.17. pripažįstu netekusiu galios 161 punktą;

1.2.18. pakeičiu 170.1 papunkčio pirmą pastraipą ir ją išdėstau taip:

170.1.  TKA teikia naujai statomų kliūčių, patenkančių į Vilniaus, Kauno, Palangos, Šiaulių aerodromų apsaugos zonas, ir visų kliūčių Lietuvos Respublikos teritorijoje, viršijančių 100 m, projektinius duomenis ONI paslaugų teikėjui, jeigu tokius duomenis turi. Teikiama ši informacija:“;

1.2.19. papildau 197.9 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

197.9. dok. 10066 PANS-AIM „Oro navigacijos informacijos valdymas“;“

1.2.20. pakeičiu 1 priedo 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. OEP oro erdvės klasifikacijos aprašymas pagal formą, pateiktą Skrydžių vykdymo sąlygose ir reikalavimuose Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvėje, patvirtintuose Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2004 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. 4R-60 „Dėl Skrydžių vykdymo sąlygų ir reikalavimų Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvėje“.“;

                      1.2.21. pakeičiu 1 priedo 101 punktą ir jį išdėstau taip:

                      „101. Atsižvelgiant į Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. 2BE-85 „Dėl  Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nuostatas, taip pat į skrydžių planavimo tikslus, nustatyta navigacijos specifikacija nelaikoma maršruto žymeklio sudėtine dalimi.“;

                       1.2.22. pakeičiu 4 priedo 1.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.10. aerodromo naudojimo minimumais, jei juos nustatė Lietuvos transporto saugos administracija.“

                      2. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.“

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Genius Lukošius