KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos PETICIJŲ komisijos nuostatų patvirtinimo

 

2023 m. liepos 27 d. Nr. T2-216

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 2 dalimi ir Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 23 d. Nr. T2-19 sprendimu „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 31.10 papunkčiu, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2004 m. lapkričio 25 d. sprendimą Nr. 1-406 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Arvydas Vaitkus


 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos

2023 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. T2-216

 

 

KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos miesto savivaldybės peticijų komisija (toliau – Komisija) – tai Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sudaryta nuolatinė komisija, kuri sprendžia Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka teikiamų kreipimųsi vertinimo, jų pripažinimo peticijomis ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja peticijas ir teikia išvadas dėl peticijose pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo.

2. Komisija nagrinėja peticijas dėl Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų priimamų norminių teisės aktų.

3. Komisija sudaroma ir jos veikla organizuojama vadovaujantis Peticijų konstituciniu įstatymu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Savivaldybės tarybos veiklos reglamente ir šiuose nuostatuose nustatyta tvarka.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Peticijų konstituciniu įstatymu, kitais galiojančiais teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu Savivaldybės institucijai, kuri turi įgaliojimus priimti peticijoje pateiktam prašymui ar siūlymui įgyvendinti reikalingą norminį teisės aktą, t. y. Savivaldybės tarybai arba merui.

6. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės tarybai. Komisijos pirmininkas kasmet atsiskaito Savivaldybės tarybai už Komisijos veiklą.

7. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Peticijų konstituciniame įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJA, JOS KOMPETENCIJA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie organizuojami taip, kad būtų laikomasi Peticijų konstituciniame įstatyme nustatytų kreipimųsi ir peticijų nagrinėjimo terminų ir peticijų nagrinėjimo principų.

9. Komisijos posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

10. Posėdžiai gali būti organizuojami ir nuotoliniu bei mišriu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinant posėdyje dalyvaujančių asmenų tapatybės ir balsavimo rezultatų nustatymą. Komisijos pirmininkas taip pat rūpinasi, kad būtų parengti Komisijos posėdžiams reikalingi dokumentai, kita medžiaga, duoda Komisijos nariams pavedimus, teikia reikalingą medžiagą.

11. Atlikdama jai nustatytas funkcijas, Komisija turi šias teises:

11.1. pasitelkti specialistų ar ekspertų;

11.2. kreiptis į valstybės ir Savivaldybės institucijas, mokslo ir studijų institucijas, švietimo įstaigas su prašymu per ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;

11.3. kviesti į savo posėdžius specialistus, ekspertus, institucijų ar įstaigų atstovus, pateikusius ar galinčius pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;

11.4. reikalauti, kad pareiškėjas ar jo atstovas per Komisijos nustatytą ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą pateiktų papildomus dokumentus ar informaciją, susijusius su pateiktu kreipimusi (peticija);

11.5. kitas Peticijų konstituciniame įstatyme numatytas teises.

12. Komisijos narys privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys negali dalyvauti posėdyje, jis apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pavaduotojui, ir posėdžio sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį.

13. Komisijos posėdžiai, kuriuose nagrinėjama peticija, yra vieši, išskyrus atvejus, kai reikia apsaugoti asmens teisę į privatų gyvenimą ir jo slaptumą, taip pat jeigu viešai nagrinėjama peticija atskleistų valstybės, tarnybos, profesinę ar komercinę paslaptį. Kiti Komisijos posėdžiai nėra vieši.

14. Pareiškėjas ir (ar) jo atstovas Komisijos posėdyje gali dalyvauti tik nagrinėjant jo pateiktą peticiją. Komisija gali nuspręsti, kad, priimant sprendimus ar išvadas, posėdyje liktų dalyvauti tik Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius.

 

III SKYRIUS

Kreipimosi vertinimas

 

15. Gautas kreipimasis įregistruojamas Savivaldybės administracijos dokumentų registravimo sistemoje ir perduodamas vertinti Komisijai. Apie kreipimosi įregistravimą ir perdavimą Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo užregistravimo dienos raštu pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, nurodant kreipimąsi užregistravusią instituciją, registracijos numerį ir datą.

16. Kreipimasis turi būti pasirašytas pareiškėjo arba jo atstovo, pateikiamas raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Elektroninių ryšių priemonėmis teikiamas kreipimasis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas tokiu būdu, kuris užtikrina elektroninę asmens atpažintį ir teksto autentiškumą.

17. Kreipimesi turi būti nurodyta:

17.1. pareiškėjo vardas ir pavardė, asmens kodas;

17.2. pareiškėjo atstovui suteiktos teisės, jeigu kreipimesi nurodytam pareiškėjo atstovui suteikiamos ne visos Peticijų konstituciniame įstatyme numatytos pareiškėjo teisės;

17.3. pareiškėjo ir (ar) jo atstovo kontaktiniai duomenys (adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas, telefono numeris), kuriais turi būti siunčiama informacija, susijusi su priimtais sprendimais dėl kreipimosi (peticijos);

17.4. institucija, kuriai teikiamas kreipimasis;

17.5. prašymas pripažinti kreipimąsi peticija, aiškiai nurodant, kokį ne tik pareiškėjui, bet ir visai visuomenei ar jos daliai svarbų klausimą prašoma ar siūloma spręsti, taip pat kreipimosi pateikimo priežastis ir tikslus;

17.6. pareiškėjo prašymas ar siūlymas priimti, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios norminį teisės aktą.

18. Prie kreipimosi gali būti pridėti kreipimesi nurodytą prašymą ar siūlymą pagrindžiantys dokumentai ar jų kopijos, siūlomo norminio teisės akto projektas, kita su kreipimusi susijusi medžiaga. Prie kreipimosi taip pat pridedamas pareiškėjo atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba atstovavimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas.

19. Komisija, susipažinusi su kreipimusi, išsiaiškina, ar jame iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso jos kompetencijai. Komisija, nustačiusi, kad gautame kreipimesi pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas nepriskirtas jos kompetencijai, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo dienos tokį kreipimąsi persiunčia atitinkamai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui.

20. Anoniminis kreipimasis, kai negali būti nustatytas jį pateikęs asmuo, Komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas nevertinant jo turinio.

21. Kreipimasis, kurio turinys yra nesuprantamas arba pažeidžia etikos ar moralės normas, motyvuotu Komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

22. Komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas priskiriamas jos kompetencijai, sprendžia kreipimosi pripažinimo peticija ir jos priėmimo nagrinėti klausimus.

23. Kreipimasis nepripažįstamas peticija esant Peticijų konstitucinio įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodytam (-iems) pagrindui (-ams). Vertindama kreipimąsi, Komisija gali nuspręsti kreiptis į pareiškėją ir (ar) jo atstovą arba Peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus asmenis, valstybės ir Savivaldybės institucijas ar įstaigas dėl reikiamų papildomų dokumentų, informacijos ar nuomonės pateikimo.

24. Komisija, priėmusi motyvuotą sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija, sprendžia dėl šio kreipimosi perdavimo ar persiuntimo nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos informuoja pareiškėją arba jo atstovą. Jeigu gaunama informacija apie paduotą skundą dėl Komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija, kreipimosi nagrinėjimas kitų teisės aktų nustatyta tvarka sustabdomas iki institucijos, nagrinėjančios skundą, sprendimo priėmimo arba teismo sprendimo įsigaliojimo dienos.

25. Pripažinusi kreipimąsi peticija, Komisija tame pačiame posėdyje išsprendžia peticijos priėmimo nagrinėti klausimą.

26. Jeigu žinomi pareiškėjo kontaktiniai duomenys, tačiau kreipimasis, kuris pripažintas peticija, pateiktas nesilaikant šių nuostatų 16 punkte nustatytos tvarkos, jame netiksliai nurodyti ar nenurodyti pareiškėjo ar jo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas arba nepateiktas pareiškėjo atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba atstovavimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas, Komisija nustato ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir apie tai per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ar jo atstovui. Jeigu pareiškėjas ar jo atstovas per nustatytą terminą nurodytus trūkumus pašalina, Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino trūkumams pašalinti pabaigos dienos priima sprendimą priimti peticiją nagrinėti.

27. Komisija atsisako priimti nagrinėti peticiją, jeigu per nustatytą terminą nebuvo pašalinti šių nuostatų 26 punkte nurodyti trūkumai. Sprendimas atsisakyti priimti nagrinėti peticiją turi būti motyvuotas.

28. Komisija, priėmusi sprendimus pripažinti kreipimąsi peticija ir priimti peticiją nagrinėti, nustato peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką ir apie tai paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje. Komisija taip pat sprendžia, ar yra poreikis kreiptis į Peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus asmenis, institucijas ar įstaigas su prašymu pateikti nuomonę ar kitą informaciją dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo. Taip pat gali būti sprendžiama, kas kviečiami dalyvauti Komisijos posėdyje nagrinėjant peticiją.

29. Apie kreipimosi pripažinimą peticija, jos priėmimą nagrinėti ir nustatytą peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką arba apie atsisakymą priimti peticiją nagrinėti Komisija pareiškėjui ar jo atstovui praneša per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki numatyto peticijos nagrinėjimo laiko.

30. Jeigu jau yra parengtas, pateiktas ar svarstomas norminio teisės akto projektas, kurio nuostatos atitinka peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, tokia peticija nenagrinėjama ir perduodama svarstyti kartu su šiuo teisės akto projektu (kaip pasiūlymas dėl teisės akto projekto). Apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuojamas teisės akto projekto rengėjas bei pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

31. Kreipimosi vertinimo, pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimus Komisija išsprendžia ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi užregistravimo dienos. Jeigu kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimui išspręsti reikia papildomų dokumentų, informacijos ar nuomonės, šis terminas skaičiuojamas nuo paskutinio reikalingo dokumento gavimo dienos.

32. Komisijos sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti pareiškėjas ar jo atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie tokį sprendimą gavimo dienos gali apskųsti Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybai adresuotas skundas paduodamas Komisijos pirmininkui, kuris skundą kartu su medžiaga, susijusia su skundžiamu sprendimu, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo skundo gavimo perduoda nagrinėti Savivaldybės administracijai. Savivaldybės administracija išnagrinėja skundą ir parengia Savivaldybės tarybos sprendimo dėl skundo projektą.

33. Skundas išnagrinėjamas ir Savivaldybės tarybos sprendimas dėl skundo priimamas ne vėliau kaip 20 darbo dienų nuo jo gavimo. Apie priimtą sprendimą dėl skundo per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, taip pat institucijai, kuriai pagal Peticijų konstitucinio įstatymo 12 straipsnio 3 dalį kreipimasis buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Savivaldybės taryba, nusprendusi patenkinti skundą ir priėmusi sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, perduoda Komisijai peticiją spręsti dėl jos priėmimo nagrinėti klausimo. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą priimti peticiją nagrinėti, peticija perduodama Komisijai nagrinėti.

35. Savivaldybės tarybos sprendimas atsisakyti tenkinti skundą dėl Komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar nepriimti peticijos nagrinėti, nepagrįstas Peticijų konstituciniame įstatyme ar kituose įstatymuose nustatytais pagrindais arba grindžiamas pagrindais, kurie nenustatyti šiuose įstatymuose, gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

36. Nagrinėdama peticiją Komisija vadovaujasi Peticijų konstitucinio įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais.

37. Peticija išnagrinėjama Komisijos paskirto posėdžio metu, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos.

38. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas. Jie gali išdėstyti savo reikalavimus, atsakyti į Komisijos narių klausimus. Pareiškėjo ar jo atstovo nedalyvavimas Komisijos posėdyje netrukdo Komisijai klausimus spręsti iš esmės.

39. Komisija, nagrinėdama peticiją, įvertina joje pateikto prašymo ar siūlymo teisėtumą, pagrįstumą, tikslingumą, naudingumą, atitiktį teisėkūros principams ir jų įgyvendinimo galimybes.

40. Komisija, išnagrinėjusi peticiją, vienai iš Savivaldybės institucijų, kuri turi įgaliojimus priimti peticijoje pateiktam prašymui ar siūlymui įgyvendinti reikalingą norminį teisės aktą, t. y. Savivaldybės tarybai arba merui, motyvuotai teikia vieną iš šių išvadų:

40.1. visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą ir inicijuoti norminio teisės akto priėmimą, pakeitimą, papildymą ar pripažinimą netekusiu galios;

40.2. netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo.

41. Tuo atveju, kai Komisija pateikia išvadą tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, gali būti parengiamas atitinkamo teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pagal kompetenciją pavesti Savivaldybės institucijai parengti teisės akto projektą. Parengtus teisės aktų projektus Komisija perduoda nagrinėti Savivaldybės tarybai ar merui įstatymų ir savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

42. Apie Komisijos išvadą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

43. Įgyvendinant peticijos teisę, galutinį ir neskundžiamą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo priima viena iš Savivaldybės institucijų, t. y. Savivaldybės taryba arba meras. Priimant šį sprendimą, atsižvelgiama į Komisijos išvadą, tačiau ja vadovautis neprivaloma. Jeigu priimamas Savivaldybės tarybos sprendimas, jo projektą rengia Komisija. Prie sprendimo projekto gali būti pridėti teisės aktų projektai.

44. Jeigu šių nuostatų 43 punkte nurodytą sprendimą priimanti institucija (Savivaldybės taryba ar meras) nepritaria Komisijos išvadai netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo, laikoma, kad nuspręsta tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą. Jeigu šių nuostatų 43 punkte nurodytą sprendimą priimanti institucija (Savivaldybės taryba ar meras) nepritaria Komisijos išvadai tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, laikoma, kad nuspręsta netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo.

45. Apie sprendimą priėmusios institucijos (Savivaldybės tarybos ar mero) priimtą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Siekiant viešinti Komisijos veiklą, Savivaldybės interneto svetainėje turi būti skelbiama Peticijų konstituciniame įstatyme nurodyta informacija.

47. Šie nuostatai keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu mero arba Komisijos teikimu, esant Komisijos siūlymui arba pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ar kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems peticijos teisės įgyvendinimo tvarką.

 

_______________________

 

part_365fb3d3039c4eb7ad9b51657625459d_end