herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 12 d. Nr. T-201

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, 8 punktu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2017 metų programą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T-66 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2012–2014 metų programos patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gediminas Čepulis

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-201

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMA

 

I. SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2017 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.

2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Programos paskirtis – užtikrinti Joniškio rajono savivaldybės 2012–2014 metų korupcijos prevencijos programos tęstinumą, intensyvinti korupcijos prevenciją, šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) institucijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkių ar dalininkių) yra savivaldybė (toliau – savivaldybės įstaigos).

4. Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

5.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

5.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

5.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

5.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

 

II. SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Savivaldybėje pastaraisiais metais nebuvo užfiksuota Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų.

7. 2014 metais atliktas tyrimas „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“, kurio tikslas – įvertinti gyventojų ir verslininkų požiūrį į korupciją, jos paplitimą, atskleisti Lietuvos gyventojų ir verslininkų asmeninę patirtį šioje srityje ir informacijos apie korupciją šaltinius, nustatyti Lietuvos visuomenės antikorupcinį pajėgumą. Pagal atlikto tyrimo duomenis galima išskirti šias tendencijas:

7.1. 2014 m., gyventojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 55 proc., teismai – 30 proc., policija – 26 proc., Seimas – 26 proc., savivaldybės – 25 proc. Kad korupcija labai rimta problema, minėjo 48 proc. gyventojų (6 vietoje iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo). Dažniausios kyšio davimo priežastys Lietuvos mastu buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (37 proc.), „nes taip įprasta, tai daro dauguma“ (24 proc.), „nes maniau, kad be kyšio tokia problema būtų neišspręsta“ (23 proc.);

7.2. 2014 m., verslo atstovų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 26 proc., savivaldybės – 18 proc., teismai – 18 proc., policija – 14 proc. Kad korupcija labai rimta problema, minėjo 30 proc. įmonių vadovų (5 vietoje iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo). Dažniausios kyšio davimo priežastys Lietuvos mastu buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (33 proc.), „nes maniau, kad be kyšio tokią problemą būtų sunku išspręsti“ (24 proc.), „nes maniau, kad be kyšio tokia problema būtų neišspręsta“ (24 proc.);

7.3. 2014 m., valstybės tarnautojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos (40 proc.), teismai (25 proc.), savivaldybės (23 proc.), Seimas (20 proc.). Kad korupcija labai rimta problema, minėjo 29 proc. valstybės tarnautojų ( 7 vietoje iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo). 19 proc. apklausoje dalyvavusių valstybės tarnautojų nurodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių teko duoti kyšį (neišskiriant konkrečios institucijos). Dažniausios kyšio davimo priežastys buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (26 proc.), „nes taip įprasta, tai daro dauguma“ (25 proc.), „nes norėjau atsilyginti man padėjusiam valstybės tarnautojui“ (20 proc.);

7.4. dauguma respondentų išsakė nuomonę, kad korupcija yra kliūtis: Lietuvos gyventojai teigė, kad ji kliudo žmonių gyvenimui, verslo atstovai – kad tai yra kliūtis verslui vystyti, valstybės tarnautojai – kad tai yra kliūtis valstybės gyvenimui. Galima pastebėti taip pat tam tikrą negatyvaus vertinimo sumažėjimą. Tam galėjo turėti įtaką nevienareikšmis pasakymo „yra kliūtis“ interpretavimas: galima suprasti, kad tai yra kliūtis visada ir visur, o taip pat, kad tai yra rimta problema dabartinėje Lietuvoje. Duomenys rodo, kad korupcijos kaip rimtos problemos vertinimas mažėja;

7.5. pagrindiniu informacijos šaltiniu apie korupcijos procesus gyventojams išlieka televizija (46 proc.), tačiau nuosekliai auga interneto vaidmuo (2001 m. buvo 1 proc., o 2014 m. – 15 proc.). Įmonių vadovų atsakymai yra panašūs į gyventojų atsakymus. Valstybės tarnautojams televizija santykinai yra mažiau svarbus informacijos šaltinis (28 proc.), o svarbesnė nei kitose tikslinėse grupėse yra asmeninė patirtis, specializuoti leidiniai, konferencijos;

7.6. 27 proc. gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų, 18 proc. praneštų, 12 proc. norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 37 proc. žino, 36 proc. praneštų, 21 proc. norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojai – 61 proc., tačiau praneštų apie korupciją mažiau tarnautojų – 29 proc.

8. 2014 metais Joniškio rajono savivaldybės administracija atliko visuomenės nuomonės apie pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įstaigomis ir įmonėmis tyrimą, kurio tikslas – nustatyti, ar visuomenė pasitiki savivaldybės institucijomis, įstaigomis ir įmonėmis, ir kaip vertina korupcijos pasireiškimo galimybes jų veikloje. Tyrimo metu nustatyta, kad 58,1 proc. respondentų pasitiki Joniškio rajono savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis. Pateikdami atsakymus į klausimą, kurioje iš išvardytų Joniškio rajono savivaldybės įstaigų ir įmonių, esate susidūrę su korupcijos apraiškomis, 48,8 proc. respondentų pažymėjo sveikatos priežiūros įstaigas, 46,5 proc. teigia, kad nėra susidūrę su korupcija nė vienoje iš išvardytų įstaigų. Didžioji dalis (43,5 proc.) respondentų tvirtino nežinantys, ar praneštų teisėsaugos institucijoms apie tai, kad davė kyšį vienoje iš savivaldybės įmonių ar įstaigų, 38,8 proc. to nedarytų, o 17,6 proc. teigė, kad praneštų. 48,8 proc. respondentų žino, kokia atsakomybė gresia už korupcinius nusikaltimus (kyšininkavimą, tarpininko kyšininkavimą, papirkimą), o 34,9 proc. yra apie tai tik girdėję. Daugiau nei pusė respondentų (58,1 proc.) teigia, kad vykdomos kovos su korupcija priemonės neturi reikšmės jų pasitikėjimui savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis. 29,1 proc. tikino, kad tai stiprina jų pasitikėjimą.

9. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, savivaldybėje įgyvendintos šios Kovos su korupcija programos priemonės:

9.1. 2012 m. atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas viešųjų pirkimų srityje ir statinių naudojimo srityje,  2013 m. – Joniškio rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemų diegimo, 2014 metais – piniginės socialinės paramos (socialinių pašalpų) ir savivaldybės valdomo turto perdavimo patikėjimo teise. Išvados pateiktos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;

9.2. 2013–2014 m. savivaldybės administracijos darbuotojai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis;

9.3. savivaldybės interneto  svetainėje korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama Korupcijos prevencijos programa,  informacija apie savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis;

9.4. 2013 metais organizuotas Logotipo, skirto korupcijos prevencijai, konkursas, kurio tikslai sukurti logotipą antikorupcijos tema, ugdyti gebėjimus kurti ir meninės raiškos priemonėmis atskleisti nepakantumą korupcijai ir jos apraiškoms – kyšininkavimui, papirkimui, piktnaudžiavimui tarnyba ir kitoms.  Tarptautinę antikorupcijos dieną apdovanoti konkurso laureatai;

9.5. Joniškio rajono švietimo  įstaigose organizuoti renginiai „Kokius pavojus kelia korupcija?“, „Kas yra kyšis?“, „Korupcija – kas tai?“, „Kaip sumažinti korupciją šalyje“, „Neduok kyšio ir neimk pats“, „Kaip sustabdyti korupciją“, „Mes prieš rūkymą ir korupciją“, „Korupcija vaikų akimis“, „Sužinok! Korupcija – tai...“;

9.6. pakeistas Joniškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktų projektų ir kitų teisinio pobūdžio dokumentų rengimo, derinimo, pasirašymo ir skelbimo tvarkos aprašas, patvirtintas Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. A-86 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktų projektų ir kitų teisinio pobūdžio dokumentų rengimo, derinimo, pasirašymo ir skelbimo tvarkos aprašo patvirtinimo, kuriuo detalizuotos konsultavimosi su visuomene ir teisės aktų projektų skelbimo procedūros;

9.7. vadovaujantis teisės aktais atliekamas antikorupcinis teisės aktų projektų vertinimas. Savivaldybėje nuo 2012-01-01 iki 2015-09-01 įvertinti 24 teisės aktų projektai;

9.8. įvykdytas projektas „Elektroninės demokratijos stiprinimas Šiaulių mieste ir regione“ ir atnaujinta savivaldybės interneto svetainė, įdiegta elektroninio balsavimo ir posėdžių viešinimo sistema, kuri užtikrina gyventojams aktualios informacijos prieinamumą.

10. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vykdydama Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“ (2014 m. birželio 16 d. nutarimo Nr. XI-1457 redakcija), 31.1 punktą, apibendrino ir pateikė informaciją apie aktualiose viešojo sektoriaus srityse nustatytas su korupcija susijusias problemas ir korupcijos rizikos veiksnius:

10.1. politinėje veikloje ir teisėkūroje – nepasitikėjimas savivaldos institucijomis, partijomis, neskaidrus teisėkūros procesas dėl vietos savivaldos atstovų veiklos;

10.2. viešųjų pirkimų organizavimo srityje – kvalifikacinių reikalavimų ar techninės specifikacijos pritaikymas konkretiems tiekėjams, projekte nurodytų darbų neatlikimas, pigesnių medžiagų naudojimas, egzistuojantys perkančiųjų organizacijų ir tiekėjų ryšiai;

10.3. turto valdymo, naudojimo, disponavimo srityje – neteisėtai įsigyjami sklypai, savivaldybei parduodamas turtas, nemokamas naudojimasis savivaldybės turtu, išskirtinių verslo sąlygų sudarymas;

10.4. sveikatos apsaugos sektoriuje – neaiškios procedūros ir nepakankamas jų viešumas, stiprus lobizmas, nepakankamas kontrolės mechanizmas gydymo įstaigų vadovų, medikų bei farmacijos bendrovių veikloje, pacientų mokamos priemokos, valstybinių gydymo įstaigų išteklių panaudojimas gydant privačių gydymo įstaigų pacientus, nelegalus atlygis valdžios atstovams, fiktyvių nedarbingumo pažymėjimų išrašymas, nepagrįstas reabilitacijos, slaugos ir pan. skyrimas, nelegalus atlygis;

10.5. socialinės apsaugos srityje – valstybės tarnautojai, pasinaudodami savo ryšiais su teritorinių darbo biržų vadovais, verčia nuosavybės teise jiems priklausančiuose objektuose nemokamai dirbti asmenis, įdarbintus pagal viešųjų darbų programas, viešųjų įstaigų, atsakingų už socialinius, švietimo projektus, darbuotojų mokymą ir pan., vadovai, pasinaudodami tuo, kad jų vadovaujamos įstaigos turi paramos gavėjo statusą, gavę paramą iš kitų juridinių asmenų, dalį jos (už tam tikrą atlygį) grąžina aukotojui. Pinigai yra išgryninami buhalterinės apskaitos dokumentuose įforminant darbus, kurie nebuvo atlikti, įtraukiant paslaugas (pvz., nuomos), kurios nebuvo suteiktos;

10.6. aplinkos apsaugos srityje – administruojant mokesčius už aplinkos teršimą, atliekų tvarkymą, išduodant, atnaujinant ir panaikinant taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, atliekas pristatant į neveikiančius sąvartynus ar darant atliekų pristatymo procedūros pažeidimus, atliekas priskiriant kitoms kategorijoms, palankių šiukšlių surinkimo ir vežimo tarifų nustatymas konkrečiam vežėjui, nelegalus atlygis atsakingiems pareigūnams, informacijos apie tikrinimus neteisėtas atskleidimas, papildomų taršos mokesčių vengimas;

10.7. statybų srityje – proceso pagreitinimas derinant ir tvirtinant detaliųjų planų koncepcijas ir detaliuosius planus, leidimo išdavimas pažeidžiant tvarką, nelegalių statybų įteisinimas, nenutraukiant savavališkų be leidimo ar be projektų vykdomų statybų, pažeidimai rengiant detaliuosius planus, neteisėtas tarpininkavimas;

10.8. įdarbinimo sektoriuje – politikų ar valstybės tarnautojų galimai neteisėti veiksmai viešojo administravimo įstaigose, savivaldybės valdomose bendrovėse įdarbinant su jais susijusius asmenis (dėl bendros veiklos, giminystės, priklausymo tam tikrai grupei).

 

III. SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

11. Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Joniškio rajono savivaldybėje ir savivaldybės įstaigose (institucijose), šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.

12. Pirmasis tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti.

13. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

13.1. užtikrinti antikorupcinę kontrolę;

13.2. nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į savivaldybės institucijas.

14. Antrasis tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Joniškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse.

15. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

15.1. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

15.2. gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę;

15.3. vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

16. Trečiasis tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas.

17. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

17.1. asmenų, užsakiusių administracinę paslaugą elektroniniu būdu, padidėjimas 30 proc.;

17.2. asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad juos tenkino savivaldybės administracijos atsakymo pateikimo terminas, padidėjimas 10 proc.

18. Ketvirtasis tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms.

19. Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui įgyvendinti:

19.1. asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc;

19.2. užtikrintas Programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas;

19.3. pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

20. Programos efektyvumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

20.1. įgyvendintų Programos priemonių skaičių;

20.2. neįgyvendintų Programos priemonių skaičių;

20.3. iki nustatytų terminų įgyvendintų priemonių skaičių;

20.4. antikorupciniu požiūriu ištirtų savivaldybės veiklos sričių skaičiaus pokytį;

20.5. skundų dėl savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytį;

20.6. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytį;

20.7. įstaigų darbuotojų, visuomenės švietimo ir visuomenės paramos vykdant antikorupcines priemones rezultatus (renginių, mokymų, kitų švietimo priemonių ir dalyvių skaičių);

20.8. visuomenės nuomonės tyrimų rezultatus, parodančius pasitikėjimą savivaldybės institucijomis.

21. Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

 

IV. SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA,

VERTINIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

22. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

23. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

24. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo savivaldybės tarybos sudaryta Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija) šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

25. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

26. Programoje dalyvaujančios savivaldybės įstaigos vykdytinas Programos priemones numato savo veiklos planuose.

27. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d., pateikia savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę, informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.

28. Už korupcijos prevenciją ir kontrolę atsakingas asmuo pasibaigus pusmečiui apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia savivaldybės administracijos direktoriui ir Antikorupcijos komisijai.

29. Antikorupcijos komisija pagal reikalą išklauso Programos vykdytojų ataskaitas, pateikia savivaldybės tarybai Programos priemonių vykdymo ataskaitą kiekvienais metais  ne vėliau kaip iki balandžio 1 d.

30. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą savivaldybėje atlieka Savivaldybės centralizuotas vidaus audito skyrius.

31. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

32. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Antikorupcijos komisijai  pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar / ir pildymo.

Pasiūlymai skelbiami savivaldybės interneto svetainės www.joniskis.lt skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nurodomi siūlymo autoriai, turinys ir Antikorupcijos komisijos komentaras.

33. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal reikalą savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinama.

34. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

35. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

V. SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

37. Programa skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Įgyvendinus Programos priemonių plane numatytą priemonę savivaldybės interneto svetainėje ir / ar spaudoje informuojama visuomenė.

38. Su Programa ir priemonių planu supažindinami savivaldybės administracijos padaliniai per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“. Savivaldybės įstaigoms Programą ir priemonių planą savivaldybės administracija pateikia elektroniniu paštu.

-----------------------------------------

 

Joniškio rajono savivaldybės

korupcijos prevencijos 2015–2017 metų programos

priedas

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti

Tikslo rezultato kriterijai:

1.  Įvertinta situacija Joniškio rajono savivaldybėje biudžetinių, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir (ar) savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau –  savivaldybės įstaiga) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, ir parengtos išvados.

2. Nustatyti tikslinių grupių (Joniškio rajono savivaldybės gyventojų ir Joniškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

1 uždavinys. Užtikrinti antikorupcinę kontrolę.

2 uždavinys. Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Joniškio savivaldybės institucijas.

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1.

Antikorupcijos  komisija nedalyvauja parenkant sritį, kurioje tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę

Savivaldybės veiklos sritį, kurioje būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę, motyvuotai parinkti Antikorupcijos komisijoje, įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, audito medžiagą, gautus skundus ar pranešimus, kitą teisėtai gautą informaciją apie savivaldybės  įstaigų veiklą

Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę,

Antikorupcijos komisija

Kiekvienais metais iki liepos 31 d.

Parinktos sritys, kuriose tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę. Priimtas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo Joniškio rajono savivaldybėje

2.

Neužtikrinamas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio nuostatų įgyvendinimas

Kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje ir patvirtintas Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 15 d. sprendimu Nr. T-203  (kartu su pakeitimais, padarytais 2012 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-224, 2014 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-62  ir 2014 m. rugpjūčio 27 d.  sprendimu Nr. T-119)

Savivaldybės meras,

savivaldybės administracijos direktorius,

savivaldybės įstaigų vadovai

Privaloma tvarka, numatant priimti į nurodytas pareigas

Korupcijos tikimybės sumažėjimas priimant į įstaigą nepriekaištingos reputacijos asmenis. Asmenų, siekusių eiti pareigas, kai kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą informacijos yra privaloma, skaičius. Kreipimųsi skaičius

3.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Joniškio rajono savivaldybės antikorupcinę aplinką

Atlikti visuomenės nuomonės tyrimą

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę,

Antikorupcijos komisija,

Kultūros ir viešųjų ryšių skyrius

 

Kiekvienais metais iki gruodžio mėnesio 31 d.

Nustatytas požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas, nustatyta korupcinė patirtis, korupcijos paplitimas, labiausiai korupcijos paveiktos sritys

Tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Joniškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Kokybiškas norminių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.

2. Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc.

3. Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už savivaldybės suteiktas paslaugas ir manančių, kad toks atlygis padėjo išspręsti jų problemą, sumažėjimas 10 proc.

4. Interneto svetainėje nuolat atnaujinama informacija apie socialinio būsto ir savivaldybės būsto nuomą.

1 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

2 uždavinys.  Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę.

3 uždavinys. Vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

4.

Neužtikrinamas Antikorupcijos komisijos dalyvavimas atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą

 

Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos  veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-81, ir nustatyti Antikorupcijos komisijos dalyvavimo, atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, tvarką

Teisės ir metrikacijos skyrius

 

2015 m. IV ketvirtis

Parengtas ir priimtas teisės aktas

 

5.

Neužtikrinamas Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243, 13 punkto nuostatų taikymas

Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymas skelbti Teisės aktų informacinėje sistemoje

Kanceliarijos skyrius

Nuolat

Paskelbtų  teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymų procentas

6.

Nepakankamas visuomenės informavimas  apie socialinio būsto  ir savivaldybės būsto administravimą ir nuomą

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti socialinio būsto fondo informaciją (pvz. būsto adresas, plotas, specifika ir kt.) ir nurodyti socialinio būsto nuomos sutarčių sudarymo ir pabaigos datas

Infrastruktūros skyrius

Kas ketvirtį

Nuolat atnaujinama ir skelbiama aktuali socialinio būsto nuomos informacija

7.

 

Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis

Skelbti interneto svetainėje informaciją apie savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius, savivaldybės įstaigų vadovai

 

 

 

 

 

 

Kas ketvirtį

Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas savivaldybės institucijomis.

Nusišalinimo atvejų skaičius

Tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas

Tikslo rezultato kriterijai:

1.  Asmenų, užsakiusių administracinę paslaugą elektroniniu būdu, padidėjimas 30 proc.

2.  Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad juos tenkino savivaldybės administracijos atsakymo pateikimo terminas, padidėjimas 10 proc.

Uždavinys. Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis

8.

Nepakankamas naudojimasis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis

Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir

administracinėmis paslaugomis

Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Suteiktų elektroninių paslaugų procentas

9.

Nepakankamai kontroliuojamas prašymų suteikti administracinę paslaugą nagrinėjimas

Periodiniai tikrinimai

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius

Ne rečiau kaip kartą per metus

Užtikrintas asmenų prašymų suteikti administracinę paslaugą nagrinėjimas, sprendimų priėmimas teisės aktų nustatyta tvarka ir iki numatytų terminų

Tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.

2. Užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

3. Pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

1 uždavinys. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

2 uždavinys. Įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas.

10.

Nepakankamas savivaldybės bendruomenės narių pilietinės sąmonės lygis ir nepakantumas korupcijai

Organizuoti antikorupcinės kultūros ugdymo dienas, savaites, Tarptautinės antikorupcijos dienos renginius, dalyvauti šalies ir regiono lygiu skelbiamuose konkursuose antikorupcijos tema

Savivaldybės įstaigų vadovai,

savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius, Kultūros ir viešųjų ryšių skyrius

 

Kiekvienais metais

Įstaigų, kuriose buvo organizuoti renginiai, skaičius, dalyvių skaičius

11.

Asmenys, nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, per mažai informuojami apie galimus pranešimo apie korupcijos atvejus būdus

Informacijos sklaida interneto svetainėje, spaudoje, plakatų, specialių leidinių kūrimas

Antikorupcijos komisija, savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Gyventojai sugeba identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidėjęs asmenų informuotumas

12.

Nepakankamai užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas

Savivaldybės interneto svetainės skyriuje „Korupcijos prevencija“ tikslinti informaciją, skelbti teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotus korupcijos faktus ir ataskaitą apie Korupcijos prevencijos programos  priemonių plano įgyvendinimą

Antikorupcijos komisija,

savivaldybės įstaigų vadovai

Informaciją tikslinti ne rečiau kaip kartą per ketvirtį

Ataskaitų, skelbimų skaičius

13.

Nepakankamai įtraukiama visuomenė į antikorupcinę veiklą

Įtraukti visuomenę į diskusijas antikorupcine tema savivaldybės interneto svetainėje (komentarų ir kitomis formomis)

Antikorupcijos komisija,

savivaldybės administracijos Kultūros ir viešųjų ryšių skyrius,

savivaldybės įstaigų vadovai

Kasmet

Visuomenės susidomėjimas antikorupcine tema, komentarų skaičius

14.

Nepakankamas darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas ir netolerancija korupcijos reiškiniams

Organizuoti savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos, savivaldybės įstaigų darbuotojų kursus, susijusius su antikorupcine veikla

Savivaldybės meras,

savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas,

įstaigų vadovai

 

 

Kasmet

Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius,

kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui

 

15.

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos

Organizuoti savivaldybės tarybos narių ir savivaldybės administracijos darbuotojų kursus dėl teisės aktų projektų vertinimo valstybės korupcijos, socialiniu, ekonomikos, finansų ir kitais požiūriais

Mero padėjėjas,

savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius

Kasmet

Kursus išklausiusių savivaldybės tarybos narių ir savivaldybės administracijos darbuotojų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui

 

 

___________________________