LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. RUGSĖJO 19 D. ĮSAKYMO NR. 3D-541 „DĖL INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO ProDUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. birželio 20 d. Nr. 3D-387

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3D-541 „Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Giedrius Surplys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3D-541

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2019 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. 3D-387

redakcija)

 

INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), 2015 m. balandžio 23 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/1829, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse (OL 2015 L 266, p. 3), ir 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2015/1831, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, taikymo taisyklės (OL 2015 L 266, p. 14).

2. Šios taisyklės skirtos nustatyti paramos informavimo apie Europos Sąjungos (toliau – ES) žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo ES vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo tvarką.

3. Informavimo apie ES žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo ES vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąją programą administruoja kompetentinga šalies institucija – viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra).

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Degustacija – kaip nurodyta 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 2015/1831 5 straipsnio 2-oje dalyje.

4.2. Demonstracija – kaip nurodyta 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 2015/1831 5 straipsnio 2-oje dalyje.

4.3. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastoji programa (toliau – paprastoji programa) – vienos arba daugiau tos pačios valstybės narės organizacijų pateikta ir Europos Komisijos patvirtinta programa, kuria siekiama informuoti apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse.

4.4. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo subjektas (toliau – įgyvendinimo subjektas) – konkurso būdu pareiškėjo atrinktas ūkio subjektas, atitinkantis reglamento (ES) Nr. 2015/1829 2 straipsnyje ir reglamento (ES) Nr. 1144/2014 13 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus ir įsipareigojęs įvykdyti Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraiškoje numatytas priemones.

4.5. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo sutartis (toliau – įgyvendinimo sutartis) – pagal Europos Komisijos pateiktą sutarties modelį parengta sutartis, kuria įsipareigojama įgyvendinti Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąją programą ir kurią pasirašo viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra ir pareiškėjas.

4.6. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraiška (toliau – paraiška) – Europos Komisijai teikiamas dokumentas, kuriuo išdėstomas pasiūlymas dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų Europos Sąjungos vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse.

4.7. Išankstinio mokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti avansinį mokėjimą Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastajai programai vykdyti.

4.8. Likučio išmokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti galutinį mokėjimą Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įvykdymo faktinėms išlaidoms padengti.

4.9. PareiškėjasInformavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraišką Europos Komisijai pateikęs ūkio subjektas ar tokių subjektų grupė, atitinkantys reglamento (ES) Nr. 1144/2014 7 straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus.

4.10. Tarpinio mokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti lėšų Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos vykdymo faktinėms išlaidoms padengti.

4.11. Tiekėjas –  ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus, susijusius su Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimu.

 

II SKYRIUS

PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

5. Europos Komisijai paskelbus kvietimą teikti paraiškas paprastosioms programoms įgyvendinti, pareiškėjas ne vėliau kaip iki nurodyto paraiškos pateikimo termino išsiunčia paraišką Europos Komisijai. Paraiškos teikiamos Europos Komisijos paskelbtame kvietime nustatyta tvarka.

6. Pareiškėjas turi atitikti sąlygas ir reikalavimus, nustatytus reglamento (ES) Nr. 2015/1829 1 straipsnyje ir reglamento (ES) Nr. 1144/2014 7 straipsnio 1 dalyje.

7. Paprastosios programos priemonės gali būti taikomos tik reglamento (ES) Nr. 1144/2014 5 straipsnyje numatytiems produktams ir sistemoms.

8. Paprastoji programa yra iš dalies finansuojama ES lėšomis ir jos finansinio įnašo dydis numatytas reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje. Likusią paprastosios programos įgyvendinimo išlaidų dalį įsipareigoja padengti pareiškėjas.

9. Pareiškėjas, įgyvendindamas paprastąją programą, privalo laikytis bendrųjų kilmės bei prekių ženklų matomumo reikalavimų, numatytų reglamento (ES) Nr. 2015/1831 II skyriuje.

10. Gauti paramą už vykdomą paprastąją programą turi teisę tik tie pareiškėjai, kurių pateiktas paraiškas patvirtino Europos Komisija ir su kuriais Agentūra sudarė paprastosios programos įgyvendinimo sutartį.

11. Vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 2015/1831 10 straipsnio 6 dalies nuostata, įgyvendinimo sutartis gali būti keičiama, jeigu nekyla abejonių dėl sprendimo skirti dotaciją pagrįstumo ar nėra pažeistas vienodų sąlygų pareiškėjams sudarymo principas bei pateikiamas tinkamas prašomo pakeitimo pagrindimas (t. y. paaiškinimas ir pagrindžiantys dokumentai, laiškai ir pan.). Pakeitimai daromi vadovaujantis įgyvendinimo sutartyje numatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PARAMOS SKYRIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

12. Agentūra, gavusi iš Europos Komisijos informaciją apie įvykusią paraiškų atranką, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, elektroninėmis priemonėmis informuoja pareiškėjus apie tai, ar jų pateiktos paraiškos buvo patvirtintos. Priimtus sprendimus dėl paprastųjų programų patvirtinimo Agentūra viešina savo tinklalapyje.

13. Agentūra iki įgyvendinimo sutarties pasirašymo atlieka įgyvendinimo subjekto atrankos sąlygų patikrinimą pagal deleguotojo reglamento (ES) Nr. 2015/1829 2 straipsnyje nustatytą konkurso tvarką. Įgyvendinimo sutartį Agentūra ir pareiškėjas sudaro reglamento (ES) Nr. 2015/1831 10 straipsnio 3 dalyje nustatytomis sąlygomis.

14. Pareiškėjas gali pats įgyvendinti tam tikras programos dalis, kaip nustatyta reglamento (ES) Nr. 1144/2014 13 straipsnio 2 dalyje, jei laikosi reglamento (ES) Nr. 1831/2015 11 straipsnyje nustatytų sąlygų.

15. Pareiškėjai ir (arba) įgyvendinimo subjektai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – LR VPĮ) yra perkančiosios organizacijos, privalo prekių, paslaugų ar darbų pirkimą organizuoti vadovaudamiesi šio įstatymo nuostatomis. Jeigu Pareiškėjas paprastosios programos įgyvendinimo metu nėra perkančioji organizacija pagal LR VPĮ, Pareiškėjas privalo pateikti Agentūrai tai patvirtinančius įrodymus (įstatai, nuostatai, juridinių asmenų registro informacija, finansiniai dokumentai ir pan.)

16. Pareiškėjai, kuriems perkant prekes, paslaugas ar darbus netaikomos LR VPĮ nuostatos, siekdami, kad skiriama parama būtų efektyviausiai panaudojama remiantis principu „geriausia vertė už skirtas lėšas“ ir patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis finansuoti, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus turi organizuoti vadovaujantis Perkančiųjų organizacijų, įgyvendinančių informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąsias programas, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-509 „Dėl Perkančiųjų organizacijų, įgyvendinančių informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąsias programas, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“. 

17. Pareiškėjas įgyvendinimo subjektą atsirenka konkurso būdu, vadovaudamasis šių taisyklių 15 ir 16 punktais.

18. Įgyvendinimo subjektas gali dalyvauti rengiant paprastąją programą, jei jis buvo atrinktas dar prieš Pareiškėjui teikiant paprastąją programą.

19. Vykdant Įgyvendinimo subjekto atranką, pirkimas turi būti skaidomas į dalis pagal perkamų Paprastosios programos priemonių rūšis ir tikslines rinkas.

20. Pareiškėjas, netgi jeigu jis nėra perkančioji organizacija pagal LR VPĮ, pasirinkdamas ir nustatydamas kvalifikacijos reikalavimus įgyvendinimo subjektui, turi vadovautis Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

21. Pareiškėjas, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomos Įgyvendinančių subjektų atrankos paskelbimo, pateikia Agentūrai Įgyvendinimo subjektų atrankos konkurso sąlygas išankstiniam vertinimui.

22. Teikdami tarpines mokėjimo ir likučio išmokėjimo paraiškas, pareiškėjai, vadovaudamiesi reglamento (ES) 2015/1831 nuostatomis, turi pateikti informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo priemonių rezultatų vertinimo tyrimą, kurį atlieka nepriklausomas išorės subjektas.

23. Pareiškėjui ir (arba) įgyvendinančiam subjektui, turinčiam struktūrinį ryšį su tiekėju, kompensuojama tik ta dalis tiekėjo išlaidų ir tokia apimtimi, kurias tiekėjas patyrė pirkdamas prekes, paslaugas ar vykdydamas darbus, reikalingus paprastosios programos priemonei (-ėms) įgyvendinti.

24. Prieš pradėdamas gaminti paprastojoje programoje numatytą informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagą, pareiškėjas gali pateikti Agentūrai planuojamų gaminti informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos maketus ar dizaino pavyzdžius. Agentūra atsakymą dėl maketo ir dizaino tinkamumo pareiškėjui turi pateikti raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų pavyzdžių pateikimo. 

25. Pareiškėjui įgyvendinant paprastąją programą, produkcija su matomais prekių ženklais gali būti naudojama tik demonstruojant ir degustuojant produktus. Tokiais atvejais vienodomis sąlygomis turi būti pateikiama ne mažiau kaip trijų skirtingų gamintojų ir ne mažiau kaip penkių skirtingų prekės ženklų produkcija.

26. Pareiškėjas ir įgyvendinimo subjektas (-ai) turi tvarkyti įrašus ir kitus patvirtinamuosius dokumentus, kuriais grindžiamas tinkamas paprastosios programos įgyvendinimas ir jų deklaruotos išlaidos, atitinkančios reglamento (ES) Nr. 2015/1831 12 straipsnio 2 dalyje nurodytus reikalavimus.

27. Agentūra, siekdama nustatyti, ar paprastoji programa vykdoma teisingai, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi visi paprastosios programos įgyvendinimo sutarties įsipareigojimai bei teisės aktų reikalavimai, vykdo paprastosios programos įgyvendinimo priežiūrą, dokumentinę prašomų kompensuoti išlaidų pagrįstumo kontrolę ir programų stebėseną pagal reglamento (ES) Nr. 1144/2014 14 straipsnio nuostatas ir administracinę patikrą pagal reglamento (ES) Nr. 2015/1831 19 straipsnio nuostatas bei pareiškėjų ir įgyvendinimo subjektų patikrinimus vietoje. Nesant galimybės nuvykti į priemonių vykdymo vietą, atliekama išlaidų pagrindimo dokumentų arba patvirtintų kopijų patikra. Apie numatomus patikrinimus vietoje Agentūra informuoti iš anksto neprivalo.

28. Paprastosios programos patikras vietoje Agentūra vykdo reglamento (ES) Nr. 2015/1831 20 straipsnyje nustatyta tvarka ir vadovaudamasi vidinėmis procedūromis. Patikros vietoje aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka pareiškėjui, o kitas – patikrą atlikusiam Agentūros darbuotojui (-ams).

29. Agentūra teikia Europos Komisijai informaciją, kaip yra numatyta reglamento (ES) Nr. 2015/1831 21 straipsnyje.

30. Pareiškėjas išankstinio mokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 13 straipsnyje numatyta tvarka. Išankstinio mokėjimo dydis gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje nurodyto didžiausio ES finansinio įnašo.

31. Pareiškėjas tarpinio mokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnyje numatyta tvarka.

32. Pareiškėjas likučio išmokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 15 straipsnyje numatyta tvarka.

33. Su kiekviena tarpinio mokėjimo paraiška ir likučio išmokėjimo paraiška, atsižvelgdamas į patirtų išlaidų rūšį, pareiškėjas Agentūrai pateikia vykdytos paprastosios programos:

33.1. po vieną kiekvienos pagamintos informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos kopiją ir (arba) pavyzdį. Šiuo atveju tai yra:

33.1.1. pagamintos to paties pavadinimo skirtingo dizaino ar formos medžiagos, kiekvieno pagaminto dizaino ar formos pavyzdys;

33.1.2. po vieną kiekvieno dizaino ar formos medžiagos pavyzdį visų pagamintų partijų ir kiekvienos partijos to paties dizaino ar formos pagamintos medžiagos vaizdinį įrodymą;

33.2. pagaminto stendo vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, kurios leidžia Agentūrai tinkamai įsitikinti patirtų išlaidų pagrįstumu, ir kad renginys atitinka paprastojoje programoje pateiktą renginio aprašymą;

33.3. pagamintos garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos garsinius ir (arba) vaizdinius įrodymus, jeigu tokie buvo pagaminti. Garsiniais ir (arba) vaizdiniais įrodymais pripažįstamos garso ir (arba) vaizdo įrašų originalo kopijos, pateikiamos su popieriuje išspausdinta įrašo stenograma. Jeigu garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą medžiaga yra ne Lietuvos Respublikos valstybine kalba, privalo būti pridėtas popieriuje išspausdintas garsinio įrašo teksto vertimas į valstybinę kalbą;

33.4. kai vykdomi paprastojoje programoje numatyti renginiai (pvz.: degustacija, prezentacija, konferencija, paroda, verslo misija ir pan.) arba dalyvaujama renginiuose, – jų vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, kurios leidžia Agentūrai tinkamai įsitikinti patirtų išlaidų pagrįstumu ir kad renginys atitinka paprastojoje programoje pateiktą renginio aprašymą;

33.5. kai vykdomi paprastojoje programoje numatyti verslo vizitai, susitikimai – dalyvių sąrašus, kuriuose nurodomas verslo vizito, susitikimo pavadinimas, data, vieta (tikslus adresas), dalyvių vardai ir pavardės, atstovaujama įmonė, pareigos, el. paštas, telefono numeris;

33.6. kai prašomų kompensuoti išlaidų dydis atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnio 3 dalies b įtraukoje nurodytus dydžius ar paraiškoje yra numatytas nepriklausomo kvalifikuoto išorės audito atlikimas, – nepriklausomo kvalifikuoto išorės auditoriaus pareiškėjui išduotą finansinių pažymų patvirtinimą. Patvirtinime turi būti pateikti įrodymai, kad išlaidos atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1829 4 straipsnio reikalavimus ir laikomasi reglamento (ES) Nr. 2015/1831) 12 straipsnio 2 dalyje nustatytų pareigų;

33.7. kai prašomų kompensuoti išlaidų dydis yra mažesnis už reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnio 3 dalies b įtraukoje nurodytus dydžius ir paraiškoje nėra numatytas nepriklausomo kvalifikuoto išorės audito atlikimas – išlaidų pagrindimo dokumentus pagal įgyvendinimo sutarties bei šių taisyklių 1 punkte nurodytų teisės aktų nuostatas.

34. Tarpinio mokėjimo paraiškoje ir likučio išmokėjimo paraiškoje nurodytos sąskaitos faktūros turi būti visiškai apmokėtos, PVM (jeigu taikomas) taip pat turi būti visiškai apmokėtas.

35. Ekspertų, kurie yra susiję su pareiškėju ir pareiškėjo nariais (pvz., yra pareiškėjo ar jo narių darbuotojai, savininkai, steigėjai ir pan.), dalyvavimo įgyvendinant paprastosios programos priemones išlaidos gali būti kompensuojamos tik iš paprastojoje programoje numatytų tiesioginių personalo išlaidų ar kitų tiesioginių išlaidų, netgi jeigu aptariami ekspertai taip pat dirba ir kitoje įmonėje, kuri nesusijusi su pareiškėju ir pareiškėjo nariais.

36. Šiose taisyklėse nurodyti Agentūrai teikiami vaizdiniai įrodymai turi būti pateikiami ir elektroniniu formatu (t. y. įrašyti į elektroninę laikmeną).

37. Vertinant informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą pagamintos medžiagos, įskaitant garsinę ir (arba) vaizdinę medžiagą, susijusią su paprastosios programos įgyvendinimo veiksmais, įrodymų atitiktį Agentūros patvirtintiems maketams (projektams), kai tokie maketai buvo pateikti Agentūrai tvirtinti, kaip nurodyta šių taisyklių 18 punkte, vadovaujamasi protingumo kriterijais ir yra leidžiami nežymūs nukrypimai nuo patvirtinto maketo tik tiek, kiek tai nepažeidžia teisės aktų reikalavimų. Kai maketai Agentūrai nebuvo teikiami, vertinant įgyvendintų veiksmų pagamintos medžiagos įrodymus, tikrinama, ar veiksmai atitinka įgyvendinimo sutarties bei šių taisyklių 1 punkte nurodytų teisės aktų nuostatas.

38. Tikrinant paskutinio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo prašymą nustačius pelną, kai prašoma kompensuoti suma kartu su bendromis veiklos įplaukomis viršija bendras reikalavimus atitinkančias veiklos išlaidas, jo dydžiu yra sumažinamas ES finansinis įnašas, kaip visa tai numato įgyvendinimo sutarties nuostatos. Visas pajamas, gautas įgyvendinant įgyvendinimo sutartyje apibrėžtas priemones, pareiškėjas privalo pervesti į sąskaitą, skirtą paprastosios programos lėšoms.

39. Teikiant paskutinio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo prašymą nustačius pelną, kai kompensacijos suma / prašomų kompensuoti išlaidų dydis kartu su bendromis veiklos įplaukomis viršija bendras reikalavimus atitinkančias veiklos išlaidas, jo dydžiu yra sumažinamas ES finansinis įnašas, kaip tai numato įgyvendinimo sutarties nuostatos. Gautomis veiklos įplaukomis yra laikoma:

39.1. pajamos gautos už įgyvendinimo sutartyje nurodytus darbus (parduodant produktus, teikiant paslaugas, skelbiant publikacijas, už dalyvavimą konferencijose surinkti mokesčiai ir pan.). Visas pajamas, gautas įgyvendinant įgyvendinimo sutartyje apibrėžtas priemones, pareiškėjas privalo pervesti į sąskaitą, skirtą paprastosios programos lėšoms;

39.2. finansiniai įnašai, kuriuos pareiškėjui bet kokia forma skiria jo nariai, visų pirma išlaidoms, kurios yra reikalavimus atitinkančios veiklos išlaidos, padengti. Tik tokie finansiniai įnašai, kurie suteikti įpareigojus paprastosios programos laikotarpio pabaigoje grąžinti nepanaudotas sumas, laikomi tinkamais.

40. Pareiškėjui kartu su tarpinio mokėjimo paraiška ar likučio išmokėjimo paraiška nepateikus bent vieno šiose taisyklėse nurodytų išlaidas ir tinkamą paprastųjų programų priemonių įgyvendinimą pagrindžiančių dokumentų / pavyzdžių / įrodymų / vaizdinių įrodymų, pareiškėjui nekompensuojama atitinkama patirtų išlaidų dalis.

41. Pareiškėjui įgyvendinant paprastųjų programų priemones nesilaikant bet kurio šiose taisyklėse nustatyto paprastųjų programų vykdymo reikalavimų, pareiškėjui nekompensuojama atitinkama patirtų išlaidų dalis.

42. Agentūra, priimdama sprendimą kompensuoti paprastosios programos veiklos išlaidas, gali sumažinti finansavimo sumą, jei pareiškėjas padarė esminių klaidų, pažeidimų arba iš esmės nevykdė nustatytų pareigų, kaip tai numatyta įgyvendinimo sutartyje (sumažinimas proporcingas klaidų, pažeidimų arba iš esmės nevykdytų pareigų apimčiai).

43. Tarpiniai ir išankstiniai mokėjimai kartu neturi sudaryti daugiau kaip 90 procentų bendro ES finansinio įnašo, nurodyto reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje.

44. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse programos priemonėms negali būti skiriamas joks kitas finansavimas iš Europos Sąjungos biudžeto, kaip numatyta reglamento (ES) Nr. 1144/2014 10 straipsnyje.

45. Sprendimą dėl mokėjimo Agentūra priima per 5 darbo dienas nuo išankstinio mokėjimo paraiškos gavimo Agentūroje dienos, o nuo tarpinio mokėjimo ir likučio išmokėjimo paraiškos gavimo Agentūroje dienos – per ne ilgiau kaip 39 kalendorines dienas. Agentūra ne vėliau kaip prieš 21 kalendorinę dieną iki mokėjimo termino pabaigos, o jei mokėjimo termino pabaigos data yra ankstesnė nei kitų kalendorinių metų sausio 21 d., – ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos, pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė mokėjimo agentūra) elektroniniu būdu pagal jos nustatytą formą duomenis apie pareiškėją, mokėtiną paramą, numatytus Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Agentūros bendradarbiavimo sutartyje.

46. Nacionalinė mokėjimo agentūra, gavusi iš Agentūros dokumentus, susijusius su mokėjimu,  duomenis suveda į apskaitą ir užsako paramos lėšas.

47. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Lėšos pareiškėjui išmokamos reglamento (ES) Nr. 2015/1831 16 straipsnyje numatytais terminais ir atsižvelgiant į jame nurodytus reikalavimus.

48. Nacionalinė mokėjimo agentūra tvarko išmokėtų lėšų apskaitą ir informuoja Agentūrą apie atliktus bei dėl esančių apie pareiškėją neteisingų duomenų ar kitų priežasčių nepavykusius atlikti mokėjimus.

49. Įsipareigojimų dėl garantijų ir užstatų įvykdymo užtikrinimo priemones administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra.

50. Nacionalinė mokėjimo agentūra parengia finansines ataskaitas, susijusias su programomis, ir teikia jas Europos Komisijai, Agentūrai, Žemės ūkio ministerijai.

51. Nustačius pažeidimą, pasiūlymą teikiančiam pareiškėjui taikoma administracinė nuobauda, kaip nustatyta reglamento (ES) Nr. 2015/1829 5 straipsnyje.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Pareiškėjas turi teisę pateikti prašymą Agentūrai dėl paprastosios programos įgyvendinimo pradžios atidėjimo, jeigu atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1831 10 straipsnio 4 dalies sąlygas. Agentūra pareiškėjo prašymą dėl paprastosios programos įgyvendinimo pradžios atidėjimo administruoja pagal Agentūros vidinių procedūrų nuostatas ir atsakymą pareiškėjui pateikia per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

53. Pareiškėjas nuolat atnaujina informaciją ir informuoja Agentūrą apie įvykius ir aplinkybes, kurie gali turėti reikšmingo poveikio programos įgyvendinimui arba ES finansiniams interesams.

54. Pareiškėjas turi sugrąžinti netinkamai išmokėtas sumas, o apmokėjimo atveju reikalavimų neatitinkančios išlaidos nėra patvirtinamos, kaip nurodyta reglamento (ES) Nr. 2015/1831 17 straipsnyje. Pareiškėjai, gavę paramą neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos paramos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Europos Komisija ir Agentūra turi tokias pat teises bei garantijas kontroliuoti pareiškėjus ir įgyvendinimo subjektus.

56. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujų teisės aktų nuostatos.

57. Agentūra konsultuoja pareiškėjus paprastosios programos įgyvendinimo klausimais.

____________________________