LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIPINIŲ ATLYGINIMO UŽ DOKUMENTŲ TEIKIMĄ DYDŽIŲ APSKAIČIAVIMO IR KOMPENSUOJAMŲ SĄNAUDŲ DYDŽIO PATIKRINIMO PASLAUGŲ TECHNINIŲ UŽDUOČIŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. 1V-1255

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 10 d. nutarimu Nr. 45 „Dėl Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 28.4 papunkčiu:

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Tipinę atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo patikrinimo paslaugų techninę užduotį;

1.2. Tipinę kompensuojamų sąnaudų dydžio patikrinimo paslaugų techninę užduotį.

2. Nurodau šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre.

 

 

 

L. e. direktoriaus pavaduotojo pareigas,

pavaduojanti direktorių                                                                                Ieva Žilionienė

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos auditorių rūmų

2018 m. gruodžio 18 d. raštu Nr. 1.9-S1532

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2018 m. gruodžio 20 d.

įsakymu Nr. 1V-1255

 

 

TIPINĖ ATLYGINIMO UŽ DOKUMENTŲ TEIKIMĄ DYDŽIŲ APSKAIČIAVIMO PATIKRINIMO PASLAUGŲ TECHNINĖ UŽDUOTIS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Ši tipinė atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo patikrinimo paslaugų techninė užduotis (toliau – techninė užduotis) skirta (nurodyti juridinio asmens pavadinimą) (toliau – Institucija) apskaičiuotų atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių (toliau – atlyginimo dydžiai) patikrinimui (toliau – Patikrinimas) atlikti.

2.   Patikrinimo objektas – (nurodomos visos dokumentų teikimo[1] paslaugos, kurių atlyginimo dydžiai bus pateikiami patikrinimui).

3.   Patikrinimas turi būti atliekamas pagal šią techninę užduotį ir vadovaujantis:

3.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

3.2. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu;

3.3. Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 10 d. nutarimu Nr. 45 „Dėl Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atlyginimo apskaičiavimo aprašas);

3.4. Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2018 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 1V-526 „Dėl Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Sąnaudų priskyrimo aprašas);

3.5. (nurodomas Institucijos patvirtintas Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms tvarkos aprašas) (toliau – Institucijos patvirtintas Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms tvarkos aprašas);

3.6. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais susijusių paslaugų standartais.

4. Patikrinimą gali atlikti tik audito įmonė, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme.

5. Audito įmonė turi būti nepriklausoma nuo Institucijos ir atitikti Tarptautinės buhalterių federacijos Buhalterių profesionalų etikos kodekse išdėstytus nepriklausomumo reikalavimus. Patikrinimo negali atlikti audito įmonė, sukūrusi ir (ar) modifikavusi Institucijos sąnaudų apskaitos sistemą.

6. Techninėje užduotyje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme, Sąnaudų priskyrimo apraše, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme, jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose ir kituose teisės aktuose, atsižvelgiant į tai, kuriais vadovaujantis Institucija tvarko savo buhalterinę apskaitą ir rengia finansinę atskaitomybę.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI ATLYGINIMO UŽ DOKUMENTŲ TEIKIMĄ DYDŽIŲ APSKAIČIAVIMO PATIKRINIMO PASLAUGOMS[2]

 

(Reikalavimai atlyginimo dydžių apskaičiavimo patikrinimo paslaugoms,

kai apskaičiuojant atlyginimo dydžius taikomas sąnaudų susigrąžinimo metodas)

 

7. Audito įmonė, atlikdama Patikrinimą, privalo:

7.1. patikrinti, ar Institucija, apskaičiuodama atlyginimo dydžius, pagrįstai taikė sąnaudų susigrąžinimo metodą, t. y. ar Institucija atitinka Atlyginimo apskaičiavimo apraše nustatytas sąlygas, kurioms esant gali būti taikomas sąnaudų susigrąžinimo metodas;

7.2. patikrinti, ar Institucija sąnaudų apskaitos sistemoje taiko istorinį sąnaudų apskaitos principą, t. y. ar veikloje naudojamą ilgalaikį turtą ir atitinkamas sąnaudas apskaito ilgalaikio turto balansine verte nevertinant ilgalaikio turto vertės sumažėjimo ir padidėjimo;

7.3. patikrinti, ar Institucijos visuminės pajamos, sąnaudos, turtas ir įsipareigojimai sąnaudų apskaitos sistemoje apskaitomi tik vieną kartą;

7.4. patikrinti, ar Institucijos patirtos sąnaudos suskirstytos į tiesiogines, netiesiogines, pastovias, kintamas ir nepaskirstomąsias sąnaudas vadovaujantis Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimais;

7.5. patikrinti, ar Institucija išskyrė funkcinius vienetus ir paskirstė jiems praėjusių kalendorinių metų visumines pajamas, sąnaudas, turtą ir įsipareigojimus, taip pat ar išskyrė kiekvieno funkcinio vieneto leistiną pelną, įskaitant investicijų grąžą, ir vidinius pervedimus, kurie leistų identifikuoti vidaus veiklas, reikalingas konkrečioms galutinėms paslaugoms teikti, vadovaudamasi Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimais;

7.6. patikrinti, ar Institucija pajamas, sąnaudas, turtą ir įsipareigojimus į sąnaudų apskaitos sistemą perkėlė vadovaudamasi buhalterinės apskaitos duomenimis; taip pat, jei reikia, patikrinti pirminius dokumentus, siekiant įsitikinti, ar duomenys teisingai perkelti ir atspindėti sąnaudų apskaitos sistemos pirminėse sąskaitose;

7.7. patikrinti, ar bendros Institucijos (išskyrus, bibliotekas, įskaitant aukštųjų mokyklų bibliotekas, muziejus ir valstybės archyvus) pajamos, gautos už dokumentų teikimą, neviršija šių dokumentų rengimo, dauginimo ir teikimo, įskaitant pagrįstą investicijų grąžą, sąnaudų, o bibliotekų, įskaitant aukštųjų mokyklų bibliotekas, muziejų ir valstybės archyvų pajamos, gautos už dokumentų teikimą, neviršija šių dokumentų rengimo, dauginimo, teikimo ir saugojimo bei atsiskaitymo už intelektinės nuosavybės teises sąnaudų kartu su leistinu pelnu, įskaitant pagrįstą investicijų grąžą;

7.8. patikrinti, ar į sąnaudų apskaitos sistemą buvo įtrauktos visos galutinės paslaugos (nepaisant to, ar jos buvo teikiamos atlygintinai, ar ne), kurias Institucija suteikė praėjusiais kalendoriniais metais ir ar tų paslaugų kiekiai yra nurodyti teisingai; patikrinti, ar galutinių paslaugų kiekiams nustatyti yra taikomos vidaus kontrolės procedūros;

7.9. patikrinti, ar sąnaudų centrai yra parinkti (vertinant atskirai kiekvieną sąnaudų paskirstymo etapą) taip, kad būtų galima aiškiai identifikuoti su galutinėmis paslaugomis susijusias vidaus veiklas;

7.10. patikrinti, ar sąnaudų nešikliai yra išskirti pagal Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimus;

7.11. patikrinti matematinį sąnaudų nešiklių pritaikymo teisingumą, paskirstant visumines pajamas, sąnaudas, turtą ir įsipareigojimus nurodytiems sąnaudų centrams ir (ar) galutinėms paslaugoms;

7.12. patikrinti, ar Institucijos faktiškai pritaikytos sąnaudų nešiklių vertės atitinka sąnaudų nešiklių vertes, nurodytas Institucijos sąnaudų nešiklių sąraše; 

7.13. patikrinti, ar Institucijos išskirti vidiniai pervedimai yra pagrįsti Institucijos skaičiavimais ir nustatyti nediskriminaciniais pagrindais, t. y. priskirti visoms faktiškai vykdytoms vidaus veikloms ir (ar) galutinėms paslaugoms;

7.14. patikrinti, ar Institucijos sąnaudų apskaitos sistemoje atliekami vidiniai pervedimai išskirti pagal Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimus;

7.15. patikrinti, ar Institucija pagal Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimus skaičiuoja vidinių pervedimų dydžius ir išlaiko jų nuoseklumą;

7.16. patikrinti, ar Institucija, nustatydama vidaus veiklos komponento panaudojimo koeficientus, juos nustato pagal faktinį suteiktų galutinių paslaugų kiekį, naudodama praėjusių kalendorinių metų statistinius duomenis;

7.17. patikrinti, ar Institucija visas dotacijas, subsidijas ir (ar) kompensacijas (toliau kartu – dotacijos), gautas dėl patirtų galutinių paslaugų teikimo sąnaudų, išskyrė pagal dotacijų registravimo buhalterinėje apskaitoje faktą kaip pajamas pagal kiekvieną galutinę paslaugą ar galutinių paslaugų grupę ir aiškiai išskyrė dotacijų gavimo laikotarpį;

7.18. patikrinti, ar Institucijos visuminės galutinių paslaugų pajamos paskirstomos tiesiogiai galutinėms paslaugoms vadovaujantis Institucijos išrašytų sąskaitų informacija;

7.19. patikrinti, ar Sąnaudų priskyrimo apraše nurodytos nepaskirstomųjų sąnaudų kategorijos sąnaudos nėra priskiriamos galutinių paslaugų sąnaudoms;

7.20. patikrinti, ar Institucija, apskaičiuodama konkrečios galutinės paslaugos vieneto sąnaudų dydį, į sąnaudas įtraukė tiesiogines ir netiesiogines sąnaudas, tenkančias konkrečios galutinės paslaugos vienetui;

7.21. patikrinti, ar Institucijos patvirtintame Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms tvarkos apraše nurodyta visa pagal Sąnaudų priskyrimo aprašą reikalaujama pateikti informacija (pavyzdžiui, principai, metodai, procedūros ir kita);

7.22. patikrinti, ar Institucija atlyginimo dydžius apskaičiavo pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašo priede pateiktoje Atlyginimo už dokumentų, registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą dydžių apskaičiavimo metodikoje (toliau – Metodika) nurodytą formulę;

7.23. patikrinti, ar Institucija atlyginimo dydžius perskaičiavo pagal Metodikoje nurodytą formulę;

7.24. patikrinti, ar Institucijos prognozuojami duomenys, naudojami skaičiuojant atlyginimo dydžius, buvo pagrįsti Institucijos sukaupta statistine informacija ir apskaičiuoti teisingai;

7.25. patikrinti, ar sąnaudų pokyčio priežasčių ataskaitoje, parengtoje pagal Sąnaudų priskyrimo aprašo nuostatas, nurodytos sąnaudų pokyčio priežastys nulėmė atitinkamą sąnaudų pokytį;

7.26. patikrinti, ar Institucija ištaisė paskutinio Patikrinimo metu nustatytus sąnaudų apskaitos sistemos trūkumus, neatitikimus, atsižvelgė į pateiktas rekomendacijas;

7.27. apskaičiuoti tikrinamo laikotarpio Institucijos sąnaudų apskaitos sistemos pakeitimų (jeigu tokių buvo lyginant su paskutinio Patikrinimo metu naudota sąnaudų apskaitos sistema) įtaką galutinių paslaugų sąnaudų struktūrai;

7.28. atlikti kitus patikrinimo darbus (procedūras), kurių reikia siekiant įvertinti, ar Institucija laikotarpiu, už kurį tikrinami Institucijos pateikti duomenys, vykdė Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimus ir ar teisingai apskaičiavo atlyginimo dydžius pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašo reikalavimus.

 

(Reikalavimai atlyginimo dydžių apskaičiavimo patikrinimo paslaugoms, kai apskaičiuojant atlyginimo dydžius taikomas ribinių sąnaudų metodas)

 

8. Audito įmonė, atlikdama Patikrinimą, privalo:

8.1. patikrinti, ar Institucija, apskaičiuodama atlyginimo dydžius, pagrįstai taikė ribinių sąnaudų metodą, t. y. ar Institucija atitinka Atlyginimo apskaičiavimo apraše nustatytas sąlygas, kurioms esant gali būti taikomas ribinių sąnaudų metodas;

8.2. patikrinti, ar Institucijos visuminės galutinių paslaugų pajamos ir ribinės sąnaudos paskirstytos galutinėms paslaugoms vadovaujantis Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimais; įvertinti, ar Sąnaudų priskyrimo apraše nurodytos nepaskirstomųjų sąnaudų kategorijos sąnaudos nėra priskiriamos galutinių paslaugų sąnaudoms;

8.3. patikrinti, ar Institucijos visuminės galutinių paslaugų pajamos, gautos už dokumentų teikimą, neviršija šių dokumentų rengimo, dauginimo ir teikimo sąnaudų;

8.4. patikrinti, ar Institucija visas dotacijas, gautas dėl patirtų galutinių paslaugų teikimo sąnaudų, išskyrė pagal dotacijų registravimo buhalterinėje apskaitoje faktą kaip pajamas pagal kiekvieną galutinę paslaugą ar galutinių paslaugų grupę ir aiškiai išskyrė dotacijų gavimo laikotarpį;

8.5. patikrinti, ar Institucija atlyginimo dydžius apskaičiavo pagal Metodikoje nurodytą formulę;

8.6. patikrinti, ar Institucija atlyginimo dydžius perskaičiavo pagal Metodikoje nurodytą formulę;

8.7. patikrinti, ar Institucija ištaisė paskutinio Patikrinimo metu nustatytus sąnaudų apskaitos sistemos trūkumus, neatitikimus, atsižvelgė į pateiktas rekomendacijas;

8.8. apskaičiuoti tikrinamo laikotarpio Institucijos sąnaudų apskaitos sistemos pakeitimų (jeigu tokių buvo lyginant su paskutinio Patikrinimo metu naudota sąnaudų apskaitos sistema) įtaką galutinių paslaugų sąnaudų struktūrai;

8.9. atlikti kitus patikrinimo darbus (procedūras), kurių reikia siekiant įvertinti, ar Institucija laikotarpiu, už kurį tikrinami Institucijos pateikti duomenys, vykdė Sąnaudų priskyrimo aprašo reikalavimus ir ar teisingai apskaičiavo atlyginimo dydžius pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašo reikalavimus.

 

III skyrius

reikalavimai patikrinimo rezultatų įforminimui

 

9. Patikrinimo rezultatai turi būti įforminti Patikrinimo ataskaitoje.

10. Patikrinimo ataskaita rengiama vadovaujantis 4400-ojo tarptautinio susijusių paslaugų standarto (toliau – 4400 standartas) reikalavimais ir joje, kartu su pagal 4400 standartą pateikiama informacija, turi būti nurodyti:

10.1. atlyginimų dydžių apskaičiavimo trūkumai, jei tokių buvo nustatyta; jei tam tikrus atlyginimų dydžių apskaičiavimo trūkumus Institucija pašalino Patikrinimo metu, turi būti nurodyti ir šie trūkumai, taip pat tai, kaip konkretūs trūkumai buvo pašalinti;

10.2. pagrindiniai Patikrinimo metu atlikti skaičiavimai, procedūros (darbo dokumentai), lėmę Patikrinimo rezultatus;

10.3. rekomendacijos atlyginimų dydžių apskaičiavimo trūkumams, jei tokių buvo nustatyta, pašalinti;

10.4. kita Patikrinimo metu nustatyta svarbi informacija.

11. Patikrinimo ataskaita turi būti pateikta popierine ir elektronine forma.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Audito įmonei atlikus Patikrinimą ir nustačius trūkumų, kurie nebuvo pašalinti Patikrinimo metu, audito įmonė, Institucijai pateikus informaciją apie Patikrinimo ataskaitoje nurodytų trūkumų pašalinimą, privalo atlikti Institucijos pašalintų trūkumų patikrinimą ir pateikti papildomą patikrinimo ataskaitą. Institucijos pašalintų trūkumų patikrinimui ir papildomai patikrinimo ataskaitai mutatis mutandis taikomi šios techninės užduoties II ir III skyriaus reikalavimai.

13. Audito įmonė įsipareigoja užtikrinti Patikrinimo ataskaitoje nurodytos ir kitos Patikrinimo metu gautos informacijos konfidencialumą. Audito įmonė privalo aiškiai nurodyti, kuri Patikrinimo ataskaitoje pateikta informacija yra konfidenciali ir negali būti atskleista trečiosioms šalims (išskyrus informacijos atskleidimą atlyginimo dydžių apskaičiavimo priežiūros institucijai).

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2018 m. gruodžio 20 d.

įsakymu Nr. 1V- 1255

 

 

TIPINė KOMPENSUOJAMŲ SĄNAUDŲ dydžio PATIKRINIMO PASLAUGų techninė užduotis

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Ši tipinė kompensuojamų sąnaudų dydžio patikrinimo paslaugų techninė užduotis (toliau – techninė užduotis) skirta (nurodyti juridinio asmens pavadinimą) (toliau – Institucija) sąnaudų, patirtų dėl įstatymuose nustatyto neatlygintino dokumentų teikimo, (toliau – kompensuojamos sąnaudos) patikrinimui (toliau – Patikrinimas) atlikti. 

2Patikrinimo objektas – (nurodomos visos dokumentų teikimo[3] paslaugos, kurių neatlygintino teikimo sąnaudas siekiama kompensuoti).

3Patikrinimas turi būti atliekamas pagal šią techninę užduotį ir vadovaujantis:

3.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

3.2. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu;

3.3. Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 10 d. nutarimu Nr. 45 „Dėl Atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo ir atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimą mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atlyginimo apskaičiavimo aprašas);

3.4. Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2018 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 1V-526 „Dėl Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Sąnaudų priskyrimo aprašas);

3.5. (nurodomas Institucijos patvirtintas Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms tvarkos aprašas) (toliau – Institucijos patvirtintas Sąnaudų priskyrimo dokumentų teikimo veikloms tvarkos aprašas);

3.6. patvirtintais atlyginimo už dokumentų teikimą dydžiais (nurodomas konkretus teisės aktas, kuriuo patvirtinti atlyginimo už dokumentų teikimą dydžiai, kuriais remiantis apskaičiuotos kompensuojamos sąnaudos);

3.7. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais susijusių paslaugų standartais.

4. Patikrinimą gali atlikti tik audito įmonė, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme.

5. Audito įmonė turi būti nepriklausoma nuo Institucijos ir atitikti Tarptautinės buhalterių federacijos Buhalterių profesionalų etikos kodekse išdėstytus nepriklausomumo reikalavimus. Patikrinimo negali atlikti audito įmonė, sukūrusi ir (ar) modifikavusi Institucijos sąnaudų apskaitos sistemą.

6. Techninėje užduotyje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme, Sąnaudų priskyrimo apraše, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme, jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose ir kituose teisės aktuose, atsižvelgiant į tai, kuriais vadovaujantis Institucija tvarko savo buhalterinę apskaitą ir rengia finansinę atskaitomybę.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI KOMPENSUOJAMŲ ATLYGINIMO UŽ DOKUMENTŲ TEIKIMĄ SĄNAUDŲ PATIKRINIMO PASLAUGOMS

 

7. Audito įmonė, atlikdama Patikrinimą, privalo:

7.1. įvertinti, ar į kompensuojamas sąnaudas įtrauktos tik įstatymuose numatytiems subjektams teiktos neatlygintinos dokumentų teikimo paslaugos, kurios finansuojamos iš valstybės biudžeto lėšų;

7.2. patikrinti, ar į kompensuojamas sąnaudas įtrauktos sąnaudos tik tų įstatymuose numatytiems subjektams teiktų neatlygintinų dokumentų teikimo paslaugų, už kurias iš kitų subjektų imamas Atlyginimo apskaičiavimo aprašo nustatyta tvarka patvirtintas atlyginimas;

7.3. patikrinti, ar Institucijos nurodytas neatlygintinai pateiktų dokumentų kiekis yra teisingas;

7.4. patikrinti, ar Institucijos neatlygintinai teikiamų dokumentų kiekiams apskaityti buvo taikomos tinkamos vidaus kontrolės (pavyzdžiui, pakartotinio patikrinimo principas) procedūros;

7.5. patikrinti, ar Institucija, apskaičiuodama kompensuojamas sąnaudas pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašo reikalavimus, rėmėsi teisingais atlyginimo dydžiais, t. y. apskaičiuotais ir patvirtintais pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašą, galiojusiais neatlygintino dokumentų teikimo metu, ir kompensuojamų sąnaudų dydį apskaičiavo pagal Atlyginimo apskaičiavimo aprašo reikalavimus.

 

III skyrius

reikalavimai patikrinimo rezultatų įforminimui

 

8. Patikrinimo rezultatai turi būti įforminti Patikrinimo ataskaitoje.

9. Patikrinimo ataskaita rengiama vadovaujantis 4400-ojo tarptautinio susijusių paslaugų standarto (toliau – 4400 standartas) reikalavimais ir joje, kartu su pagal 4400 standartą pateikiama informacija, turi būti nurodyti:

9.1. kompensuojamų sąnaudų apskaičiavimo trūkumai, jei tokių buvo nustatyta; jei tam tikrus trūkumus Institucija pašalino Patikrinimo metu, turi būti nurodyti ir šie trūkumai, taip pat tai, kaip konkretūs trūkumai buvo pašalinti;

9.2. pagrindiniai Patikrinimo metu atlikti skaičiavimai, procedūros (darbo dokumentai), lėmę Patikrinimo rezultatus;

9.3. rekomendacijos kompensuojamų sąnaudų apskaičiavimo trūkumams, jei tokių buvo nustatyta, pašalinti;

9.4. kita Patikrinimo metu nustatyta svarbi informacija.

10. Patikrinimo ataskaita turi būti pateikta popierine ir elektronine forma.

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Audito įmonei atlikus Patikrinimą ir nustačius trūkumų, kurie nebuvo pašalinti Patikrinimo metu, audito įmonė, Institucijai pateikus informaciją apie Patikrinimo ataskaitoje nurodytų trūkumų pašalinimą, privalo atlikti Institucijos pašalintų trūkumų patikrinimą ir pateikti papildomą patikrinimo ataskaitą. Institucijos pašalintų trūkumų patikrinimui ir papildomai patikrinimo ataskaitai mutatis mutandis taikomi šios techninės užduoties II ir III skyriaus reikalavimai.

12. Audito įmonė įsipareigoja užtikrinti Patikrinimo ataskaitoje nurodytos ir kitos Patikrinimo metu gautos informacijos konfidencialumą. Audito įmonė privalo aiškiai nurodyti, kuri Patikrinimo ataskaitoje pateikta informacija yra konfidenciali ir negali būti atskleista trečiosioms šalims (išskyrus informacijos atskleidimą atlyginimo už dokumentų teikimą dydžių apskaičiavimo priežiūros institucijai).

 

_______________________



[1] Registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimo, dokumentų, įskaitant registro duomenis, registro informaciją, registrui pateiktus dokumentus ir (arba) jų kopijas, valstybės informacinių sistemų duomenis, teikimo pakartotinai naudoti.

[2] Institucija, rengdama techninę užduotį, į ją įtraukia atitinkamas šio skyriaus nuostatas, priklausomai nuo to, koks metodas, t. y. sąnaudų susigrąžinimo ir (ar) ribinių sąnaudų, buvo taikomas apskaičiuojant atlyginimo dydžius, kurių patikrinimas atliekamas.

 

[3] Registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų, valstybės informacinių sistemų duomenų teikimo, dokumentų, įskaitant registro duomenis, registro informaciją, registrui pateiktus dokumentus ir (arba) jų kopijas, valstybės informacinių sistemų duomenis, teikimo pakartotinai naudoti.