LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2017 M. RUGPJŪČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-904 „DĖL KULTŪROS RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ TEIKIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 21 d. Nr. ĮV-636

Vilnius

 

 

Siekdamas mažinti neigiamą valstybės lygio ekstremaliosios situacijos visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) plitimo grėsmės, paskelbtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremalios situacijos paskelbimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 2 punktu paskelbto visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje karantino poveikį kultūrai, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 22 d. nutarimo Nr. 412 „Dėl lėšų skyrimo“ 1.3 papunktį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 458 „Dėl lėšų skyrimo“ 1.4 papunktį, atsižvelgdamas į 2020 m. gegužės 20 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. C(2020) 3449 dėl valstybės pagalbos SA.57342 (2020/N) – Lietuva. COVID-19: naujų kultūros produktų ir paslaugų finansavimo programa,

p a k e i č i u Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. ĮV-904 „Dėl Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Gairės yra parengtos vadovaujantis 2012 m. balandžio 25 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 360/2012 dėl Sutarties dėl Europos sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos teikiančioms įmonėms (toliau – De minimis VESP reglamentas),  2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (toliau – De minimis pagalbos reglamentas), 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant aukščiau šiame punkte minėtos sutarties 107 ir 108 straipsnius  su visais pakeitimais ir papildymais (toliau – Išimties reglamentas), 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikatu 2020/C 91 I/01 „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ (toliau – Laikinosios pagalbos komunikatas), Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymu, Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymu.“

2.  Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Jeigu vykdomas projektas yra neekonominio pobūdžio, jam skiriamas dalinis finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Ekonominio pobūdžio projektais yra laikomi projektai įgyvendinantys Gairių 12 priedo veiklas ir 14 priedo 2.2 papunkčio veiklą, jiems finansavimas skiriamas vadovaujantis Išimties reglamento I skyriaus 53 straipsnio nuostatomis (finansavimas teikiamas neviršijant 1 mln. Eur sumos vienam projektui per vienerius kalendorinius metus). Atitinkamai ekonominio pobūdžio projektais laikomi projektai įgyvendinantys Gairių 23 priedo veiklas ir jiems finansavimas skiriamas vadovaujantis Laikinosios pagalbos komunikatu (šiuo komunikatu vadovaujantis teikiamas finansavimas, neviršijantis 800 000 Eur vienai įmonei, kaip tai numatyta  Laikinosios pagalbos komunikato 22 punkte).

Ekonominio pobūdžio projektais taip pat laikomi periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai, įgyvendinantys Gairių 1, 3, 18 ir 20 priedų veiklas, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentu arba De minimis VESP reglamentu (jeigu periodinė spauda ir žurnalai priskirtini kultūros ar meno leidiniams) bei dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje projektai, įgyvendinantys Gairių 4 priedo 2.2 veiklą ir kultūros startuolių projektai, įgyvendinantys Gairių 14 priedo 2.1 veiklą, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis pagalbos reglamentu.

Vadovaujantis Išimties reglamentu, Laikinosios pagalbos komunikatuDe minimis pagalbos reglamentu ir De minimis VESP reglamentu skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba arba de minimis pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo atitinkamai Išimties reglamento 7 straipsnyje, De minimis pagalbos reglamento 3 straipsnio 6 punkte arba De minimis VESP reglamento 2 straipsnio 3 dalyje.“

3Pakeičiu 9.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.9. Programa – Gairių 2-23 prieduose nurodyta įvairias meno ir kultūros sritis jungianti veiklų visuma, turinti apibrėžtus veiklos tikslus;“

4.   Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Paraiškas, nenurodytas šių Gairių 10 punkte, gali teikti juridiniai asmenys, registruoti vienoje iš ES ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių, išskyrus Lietuvos Respublikos ministerijas ir savivaldybių administracijas bei išskyrus atvejus, kai Gairėse nustatyti kitokie reikalavimai pareiškėjams.

Paraiškas pagal Gairių 9 priedo 2.3 veiklos aprašą gali teikti užsienio valstybėje registruotos ir veikiančios užsienio lietuvių organizacijos. Paraiškas pagal gairių 23 priedą gali teikti visos kultūros ar meno organizacijos ar įstaigos.

Finansavimo gavimo metu jo gavėjas privalo turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje (išskyrus užsienio valstybėje registruotas ir veikiančias užsienio lietuvių organizacijas, teikiančias paraiškas pagal Gairių 9 priedo 2.3 veiklos aprašą).  

5.  Pakeičiu 12.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.2. sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip jos apibrėžtos Išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte. Finansuojant Gairių 23 priede numatytas veiklas pagal Laikinosios pagalbos komunikatą, finansavimas neskiriamas įmonėms, kurios pradėjo patirti sunkumus iki 2019 m. gruodžio 31 d.“

6.  Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. programų projektai pagal Gairių 2–23 prieduose nustatytas finansavimo sąlygas.“

7.  Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Paraiškų teikimo ir finansavimo ribojimai, jei finansavimo sąlygose, patvirtintose Gairių 1–23 prieduose (toliau – finansavimo sąlygos), nenustatyta kitaip:

15.1. Gairių 12 priede nustatyta tvarka finansuoti juridiniai asmenys su renginiu susijusioms veikloms negali teikti paraiškų ir gauti finansavimo pagal Gairių 1–11, 13–20, 23 priedus;

15.2. Gairių 18 priede nustatyta tvarka finansuoti juridiniai asmenys gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 2, 4, 12, 13, 15, 23 priedus;

15.3. teikiant paraišką Gairių 18 priede nustatyta tvarka, finansavimas neskiriamas veikloms, kurioms vykdyti galima teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal Gairių 2, 4, 12, 13, ir 15 priedus;

15.4. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestų savivaldybėse ir užsienio valstybėse registruoti juridiniai asmenys negali gauti finansavimo pagal Gairių 20 priedą.

15.5. Kitose, nei Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos Lietuvos miestų savivaldybėse registruoti juridiniai asmenys gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 17, 18 priedus, 19 priedo 2.2 veiklą, 20, 23 priedus;

15.6. Organizacijos, kurioms yra suteiktas meno kūrėjų organizacijos statusas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymu, gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 2, 4, 7, 12, 13, 15, 23 priedus.“

8.  Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Jei finansavimo sąlygose nenustatyta kitaip, projektui skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 90 procentų, išskyrus atvejus, kai šios lėšos skiriamos:

16.1. projektams, finansuojamiems Gairių 12 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 80 procentų;

16.2. projektams, finansuojamiems Gairių 14 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 75 procentų;

16.3. projektams, finansuojamiems Gairių 20 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 70 procentų;

16.4. muzikos ir literatūros kūrinių leidybos projektams, įskaitant jų vertimą, kūrinių rašymą, redagavimą, gamybą, platinimą ir skaitmeninimą, finansuojamiems Gairių 12 ir 14 prieduose nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 70 procentų;

16.5. projektams, finansuojamiems Gairių 23 priede nustatyta tvarka, Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 100 procentų.“

9.  Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties su Taryba sudarymo data, bet tokiu atveju Fondo lėšomis finansuojamos tik tokios išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data. Projekto įgyvendinimo pradžia negali būti vėlesnė nei sutarties su Taryba pasirašymo metai, o pabaiga pagal Gairių 1–11, 13–17, 19–20 priedus finansuoto projekto – vėlesnė nei 3 metai po sutarties pasirašymo datos. Pagal Gairių 12 ir 18 priedus finansuoto projekto įgyvendinimo pabaiga negali būti vėlesnė nei kitų po sutarties pasirašymo metų sausio 20 d. Pagal Gairių 23 priedą finansuoto projekto įgyvendinimo pradžia negali būti ankstesnė nei 2020 metų kovo 19 d., o pabaiga negali būti vėlesnė nei 2020 metų gruodžio 31 d.“

10.  Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Pagal Gairių 1–11, 13–17, 19–20 priedus paraiškas teikiantis vienas pareiškėjas gali teikti neribotą paraiškų (atitinkančių Gairių reikalavimus) skaičių, nebent Tarybos narių susirinkimas nusprendžia kitaip ir toks sprendimas nurodomas kvietime. Tarybos narių susirinkimas tokį savo sprendimą turi objektyviai argumentuoti savo protokole. Pareiškėjas, teikiantis paraišką pagal Gairių 12 priedą, Tarptautinių renginių atrankos tvarkos apraše numatyta tvarka atrinktam renginiui gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikiantis paraišką pagal Gairių 18 priedą, gali teikti šiai programai tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikiantis prašymą ar paraišką pagal Gairių 21 ir 23 priedus, atitinkamai gali teikti tik vieną prašymą ar paraišką pagal Gairių 21 ar 23 priedus. Jeigu paraiškų skaičius yra ribojamas, vertinama tik pirmoji (-osios) pagal jos (-ų) užregistravimo datą ir laiką pateikta paraiška (-os).“

11. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Programų projektai vertinami pagal Gairių 2–20, 23 prieduose nustatytus vertinimo prioritetus ir (ar) kriterijus ar kitus finansavimo sąlygose numatytus reikalavimus.“

12.  Papildau nauju 541 punktu:

541. Kultūros ministerija apie kiekvieną individualios pagalbos atvejį, kai skirta pagalba yra daugiau nei 500 000 Eur, per 6 mėnesius nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo pateikia informaciją į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę. Tuo atveju, jeigu valstybės pagalba buvo suteikta vadovaujantis Laikinosios pagalbos komunikatu, informaciją apie kiekvieną individualios pagalbos atvejį Kultūros ministerija pateikia į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę per 12 mėnesių nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo.

13. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip: 

59. Pareiškėjas, dėl kurio projekto finansavimo Taryba priėmė sprendimą laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki kitų metų sausio 15 d., pateikia Tarybai 2 tinkamai užpildytus sutarties egzempliorius artimiausiu laikotarpiu nuo sausio 15 d. iki rugsėjo 1 d. Pareiškėjas, dėl kurio projekto finansavimo Taryba priėmė sprendimą laikotarpiu nuo sausio 16 d. iki rugpjūčio 31 d., pateikia Tarybai 2 tinkamai užpildytus sutarties egzempliorius ne vėliau, kaip per 90 darbo dienų po Tarybos sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau nei iki einamųjų metų rugsėjo 30 d. Tarybos sprendimu, suderintu su Kultūros ministerija, gali būti nustatyti kiti sutarčių pateikimo terminai.“

14. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Projekto tikslams pasiekti būtinų administravimo išlaidų (pvz., projekto vadovo ir darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių) (toliau – administravimo išlaidos)) Fondo lėšomis finansuoti leidžiami dydžiai:

70.1. pelno siekiantiems ir viešojo sektoriaus juridiniams asmenims leidžiama finansuoti administravimo išlaidas, kurios sudaro ne daugiau nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti;

70.2. juridiniams asmenims, kuriems buvo skirtas finansavimas Gairių 7 ir 18 prieduose nurodytų programų tvarka, administravimo išlaidoms skiriama:

70.2.1. iš Gairių 7 ir 18 prieduose nurodytų programų lėšų – ne daugiau nei 60 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti;

70.2.2. kitu atveju – ne daugiau nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.

70.3. iš Gairių 23 priede nurodytų programų lėšų pelno siekiantiems ir viešojo sektoriaus juridiniams asmenims leidžiama finansuoti administravimo išlaidas, kurios sudaro ne daugiau nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti, kitiems juridiniams asmenims ne daugiau nei 60 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti;

70.4. kitais atvejais, nenumatytais Gairių 70.1–70.3 papunkčiuose, administravimo išlaidų dydis negali viršyti 35 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti;

70.5. kilnojamų kultūros vertybių įsigijimo projektų administravimo išlaidos nefinansuojamos.“

15.  Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Gairių 1–11, 13–17, 19–20, 23 prieduose nustatyta tvarka finansuoti projektų vykdytojai Gairių 89 punkte nurodytus dokumentus pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Jeigu projekto veiklos trunka ilgiau nei iki einamųjų metų gruodžio 21 d., projekto vykdytojas Gairių 89 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti ne vėliau kaip iki ateinančių metų sausio 10 d. Jei teikiama nepriklausomo auditoriaus išvada – ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.“

16.  Papildau nauju 113 punktu ir jį išdėstau taip:

113. Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Išimties reglamentą ir de minimis pagalbą saugoma 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal priemonę suteikimo dienos. Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Laikinosios pagalbos komunikatą saugoma 10 metų nuo tokios pagalbos suteikimo dienos.“

17.  Papildau nauju 23 priedu (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                       Mindaugas Kvietkauskas