LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ SPORTO BAZIŲ PAGERINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 22 d. Nr. V-1599

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 4 dalimi,

t v i r t i n u  Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto bazių pagerinimo projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                          Gintautas Jakštas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2023 m. gruodžio 22 d.

įsakymu Nr. V-1599

 

 

SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ SPORTO BAZIŲ PAGERINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto bazių pagerinimo projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms Sporto rėmimo fondo (toliau – Fondas) lėšoms gauti ir sporto bazių pagerinimo projektams (toliau – projektai, kiekvienas atskirai – projektas), kvietimo skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, finansavimo principus, paraiškų vertinimo, sprendimų dėl projektų finansavimo skyrimo priėmimo, projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo, keitimo, nutraukimo, supaprastintų išlaidų apmokėjimo, pirkimų priežiūros, atsiskaitymo už įgyvendintas veiklas, projektų išlaidų deklaravimo ir apmokėjimo, atsiskaitymo už projekto išlaidas, projektų patikros, projektų viešinimo ir informavimo, pažeidimų administravimo, projektų rodiklių priežiūros, netinkamų išlaidų apskaičiavimo nepasiekus rodiklių, grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo, asmens duomenų tvarkymo, dokumentų saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Fondo lėšos skiriamos Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytiems sporto bazių pagerinimo projektams finansuoti.

3. Fondo lėšas projektams išmoka Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – NSA).

4. Ilgalaikis materialusis turtas Apraše suprantamas kaip turtas, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau kaip vienus metus ir kurio minimali (įsigijimo (pasigaminimo) savikaina) vertė yra ne mažesnė už nustatytąją 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes, kitas vertybes, transporto priemones, šaunamuosius ginklus (išskyrus vienkartinio naudojimo), priskiriamus ilgalaikiam materialiajam turtui neatsižvelgiant į jų vertę (įsigijimo (pasigaminimo) savikainą).

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Sporto įstatyme.

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PARAIŠKOMS IR PROJEKTAMS

 

6. Paraiškas pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti, gali teikti tik juridiniai asmenys (toliau – pareiškėjas).

7. Paraiška lietuvių kalba teikiama elektroniniu būdu Elektroninėje paraiškų pateikimo, vertinimo ir projektų administravimo sistemoje (toliau – Sistema) adresu, nurodytu kvietime.

8. Paraišką, kai projektą planuoja įgyvendinti daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitus juridinius asmenis paraiškoje nurodant kaip projekto partnerius.

9. Ne per Sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negali per Sistemą pateikti paraiškos (pvz., Sistema neveikia) ir nedelsdamas (paraiškų teikimo laikotarpiu) apie tai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime, praneša NSA. Esant tokioms aplinkybėms, NSA atsakingas darbuotojas užregistruoja elektroniniu paštu gautą paraišką ir apie tai informuoja pareiškėją.

10. Juridinis asmuo, kaip pareiškėjas arba projekto partneris, gali teikti (arba dalyvauti teikiant kaip projekto partneris) tik vieną paraišką konkrečiam kvietimui. Juridiniam asmeniui pateikus (arba dalyvaujant teikiant kaip projekto partneriui) daugiau kaip vieną paraišką, šios pateiktos paraiškos nevertinamos (nebent pareiškėjas, pateikdamas paraišką, raštu atsisako kitų pateiktų paraiškų arba iki paraiškų pateikimo termino pabaigos raštu pasirenka vieną paraišką ir atsisako kitų pateiktų paraiškų).

11. Pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi nurodyti (ir jei taikoma, pagrįsti), ar jo paraiška pretenduoja į neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinančių projektų Fondo finansavimo dalį.

12. Fondo lėšos negali būti skiriamos, jeigu yra aplinkybių, numatytų Sporto įstatymo 20 straipsnyje. Pareiškėjai (ir partneriai, jei taikoma) patvirtina, kad nėra aplinkybių, apribojančių finansavimo skyrimą projektui, pasirašydami paraiškos deklaraciją. Apie pasikeitusias aplinkybes pareiškėjai / projekto vykdytojai (ir partneriai, jei taikoma) turi informuoti NSA raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo minėtų aplinkybių atsiradimo dienos. Paaiškėjus minėtų aplinkybių atsiradimo faktui, NSA vadovas priima sprendimą dėl susijusios paraiškos nevertinimo / finansavimo neskyrimo / skirto finansavimo susigrąžinimo visa apimtimi. Pareiškėjas (ir partneriai, jei taikoma) kartu su paraiška pateikia Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų (įskaitant tiek pareiškėjui atstovaujančius asmenis, tiek partneriams atstovaujančius asmenis) vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus. NSA iki sprendimo dėl projektų finansavimo priėmimo patikrina, ar nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnyje, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas. NSA, tikrindama, ar nėra Sporto įstatymo 20 straipsnyje nurodytų aplinkybių, turi teisę rinkti Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus ir kreiptis į valstybines institucijas, prašydama pateikti reikiamą informaciją. NSA nurodytų aplinkybių nebuvimą patikrina viešai prieinamose informacinėse sistemose, jei tos informacijos teikėjai sudaro tam sąlygas arba kreipiasi į informacijos teikėjus dėl reikalingų duomenų pateikimo. Tais atvejais, kai kitais būdais NSA informacija yra neprieinama, kvietime gali būti nurodomi reikalavimai pateikti konkrečius dokumentus, kurie patvirtintų nurodytų aplinkybių nebuvimą.

13. Projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

14. Projekto įgyvendinimo laikotarpis prasideda nuo sutartyje nurodyto termino ir tęsiasi iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

15. Projekto išlaidų patyrimo data negali būti ankstesnė nei sutartyje nurodyta projekto įgyvendinimo pradžios data ir vėlesnė nei projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos data. Projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga laikoma sutartyje nustatyta projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos data.

16. Projektui įgyvendinti skirta Fondo lėšų suma negali būti:

16.1 mažesnė kaip 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur;

16.2. didesnė kaip 500 000 (penki šimtai tūkstančių) Eur.

17. Projektas, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė Fondo lėšų suma, nei nurodyta Aprašo 16.1 papunktyje, arba didesnė Fondo lėšų suma, nei nurodyta Aprašo 16.2 papunktyje, nevertinamas ir NSA vadovo sprendimas dėl finansavimo projektui neskyrimo nepriimamas.

18. Projekto išlaidos gali būti apmokamos supaprastintai. Supaprastintai apmokamos išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei galimybė jas apmokėti supaprastintai yra nustatyta Aprašo VII skyriuje, nurodant supaprastintai apmokamų išlaidų taikymo sritį, dydžius ir taikymo sąlygas. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiams (fiksuotiesiems išlaidų vieneto įkainiams, fiksuotosioms išlaidų sumoms ir / ar fiksuotosioms išlaidų normoms) nustatyti naudojamos metodikos, kurios yra taikomos Europos Sąjungos ir / ar kitos tarptautinės finansinės paramos ir / ar Lietuvos Respublikos valstybės ir / ar savivaldybių biudžeto lėšomis finansuojamiems projektams.

19. Pareiškėjas paraiškoje privalo nurodyti bendrą projekto vertę, kokią dalį prašoma finansuoti Fondo lėšomis ir koks pareiškėjo nuosavas ar kitų šaltinių indėlis projekte.

20. Projekto sąmata yra sudedamoji paraiškos dalis. Ji turi būti sudaryta pagal projekto struktūrą ir susieta su projekto veiklomis.

 

III SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

21. Finansuotini projektai konkurso būdu atrenkami skelbiant kvietimus.

22. Paskirstomų Fondo lėšų suma nustatoma kvietime. Planuodama einamųjų metų kvietimu galimą paskirstyti Fondo lėšų dalį, NSA atsižvelgia į atitinkamų metų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) asignavimus, švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ministras) nustatytas fizinio aktyvumo ir sporto bazių pagerinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis proporcijas, prisiimtus įsipareigojimus pagal ankstesnius kvietimus bei lėšų dalį, skirtą Fondui administruoti. Atsižvelgiant į tai, per metus gali būti skelbiamas vienas ir daugiau kvietimų arba kvietimas gali būti neskelbiamas.

23. NSA parengtas kvietimas lietuvių kalba ir su kvietimu susijusi informacija skelbiama NSA interneto svetainėje, prireikus vienoje ar keliose visuomenės informavimo priemonėse, pasirinktose vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatomis.

24. Kvietime nurodoma:

24.1. paraiškų teikimo terminas;

24.2. lėšų, kurias ketinama skirti projektams, dydis;

24.3. paraiškų teikimo būdas;

24.4. konsultacinis telefono numeris ir elektroninio pašto adresas;

24.5. projektų kofinansavimo nuosavomis lėšomis minimalus dydis, nurodytas Aprašo 7 punkte;

24.6. prioritetai ir specialieji projektų vertinimo kriterijai;

24.7. projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia ir pabaiga;

24.8. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad šiame papunktyje nurodyta su paraiška susijusi informacija būtų skelbiama NSA interneto svetainėje: projektus pateikusių subjektų sąrašai, projektų pavadinimai, nustatytus reikalavimus atitinkančių projektų turinio santraukos, prašomų skirti lėšų sumos, projektų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo rezultatai, sprendimai dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvai, projektams skirtų lėšų dydžiai, projektų trukmė, informacija apie projektų įgyvendinimo rezultatus, valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą;

24.9. dokumentai, kuriuos būtina pateikti kartu su paraiška;

24.10. kita informacija, kurią, NSA nuomone, tikslinga paskelbti.

25. NSA pareiškėjams užtikrina galimybę raštu ir žodžiu pateikti klausimus dėl dalyvavimo konkurse tvarkos ir sąlygų, dėl lėšų projektams įgyvendinti skyrimo sąlygų, dėl paraiškos pildymo ir pan. NSA paskirti konsultuojantys asmenys konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais žodžiu telefonu, raštu ar elektroniniu paštu nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pagal kvietimą teikti paraiškas pateikimo dienos. Pareiškėjai klausimus raštu ir elektroniniu paštu gali teikti likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki paraiškų teikimo termino pabaigos.

26. NSA paskirti konsultuojantys asmenys projekto vykdytojus konsultuoja projektų įgyvendinimo klausimais visą projektų įgyvendinimo laikotarpį.

27. Pareiškėjas, siekdamas gauti finansavimą, pateikia užpildytą paraišką pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą ir šiuos dokumentus:

27.1. projekto sąmatą, kuri yra paraiškos sudedamoji dalis. Projekto sąmatoje pareiškėjas nurodo būsimų ir / ar esamų pajamų ir išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti;

27.2. pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens (teikiamas įgaliojimas) pasirašytą paraiškos deklaraciją, kurioje taip pat patvirtinama, kad nėra aplinkybių, ribojančių pareiškėjo ir partnerio (-ių) galimybes gauti Fondo lėšas, nurodytų šio Aprašo 12 punkte;

27.3. jeigu paraiška teikiama su partneriu (-iais), partnerinės (-ių) organizacijos (-ų) vadovo ar jo įgalioto asmens (teikiamas įgaliojimas) pasirašytą bendrą paraiškos deklaraciją, kurioje taip pat patvirtinama, kad nėra aplinkybių, ribojančių pareiškėjo ir partnerio (-ių) galimybes gauti Fondo lėšas, nurodytų šio Aprašo 12 punkte;

27.4. jeigu pareiškėjas yra neperkančioji organizacija ir po galimo Fondo lėšų gavimo netampa perkančiąja organizacija, pateikia tai įrodančius dokumentus;

27.5. dokumentų kopijos, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinamose Dokumentų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka, įrodančių teisėtą nekilnojamojo turto valdymą, naudojimą ar disponavimą juo;

27.6. laisvos formos įsipareigojimas dėl projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Jei yra planuojama gauti kitų šaltinių lėšų nuosavų lėšų įsipareigojimams padengti, turi būti pateikti tokių įsipareigojimų įrodymai;

27.7. kitus kvietimo sąlygose nurodytus dokumentus, jei taikoma.

28. Pareiškėjas, teikdamas projekto paraišką, privalo deklaruoti ir įsipareigoti, kad projekto išlaidos nėra ir nebus pakartotinai finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų bei kitų piniginių išteklių.

29. Kitu nei šio Aprašo 7 punkte nurodytu būdu, išskyrus Aprašo 9 punkte numatytą atvejį, pateiktos ir / arba po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

30. Paraiškų teikimo terminas negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos.

31. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė nei 2 metai nuo sutarties sudarymo dienos su projekto vykdytoju.

32. Paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas yra negalimas, išskyrus Aprašo 39 punkte numatytais atvejais.

33. Pagal kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos projektų paraiškos užregistruojamos NSA.

34. Pareiškėjas gali atsiimti pateiktą paraišką, NSA pateikdamas rašytinį prašymą nevertinti pateiktos paraiškos.

35. Pareiškėjas, kurio projektui įgyvendinti buvo skirtos Fondo lėšos ir su kuriuo sudaryta sutartis, laikomas projekto vykdytoju.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

36. Fondo lėšoms gauti pateiktų ir užregistruotų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:

36.1. paraiškų administracinės atitikties tinkamumo vertinimas, pagal Aprašo 2 priede pateiktą formą. Pasibaigus projektų paraiškų teikimo terminui, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, NSA savo interneto svetainėje viešina, nepažeisdama asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų, pateiktų ir užregistruotų, atitikusių administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus ir šių kriterijų neatitikusių paraiškų Fondo lėšoms gauti NSA vadovo patvirtintą sąrašą, kuriame nurodomi pareiškėjų ir projektų pavadinimai, prašomų skirti Fondo lėšų sumos. NSA per 3 darbo dienas nuo sąrašų patvirtinimo dienos raštu informuoja pareiškėjus;

36.2. paraiškų, atitikusių administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus, turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas pagal Aprašo 3 priede pateiktą formą. NSA turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą atlieka per ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nuo atitikusių administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus ir šių kriterijų neatitikusių paraiškų Fondo lėšoms gauti sąrašo patvirtinimo. Terminas gali būti pratęstas ne daugiau kaip 20 darbo dienų. NSA, atlikusi turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą, per 10 darbo dienų parengia paraiškų vertinimo išvadas dėl paraiškų tinkamumo finansuoti. Išvadose nurodoma: projekto paraiškos numeris, pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo juridinio asmens kodas, projekto pradžios ir pabaigos datos, projekto pavadinimas, projekto santrauka, projekto vertinimo balas, prašomų skirti Fondo lėšų suma ir siūloma skirti Fondo lėšų suma. Išvados pateikiamos vertinimo balo mažėjimo tvarka ir perduodamos Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų nacionalinių ir regioninių fizinio aktyvumo bei sporto bazių pagerinimo projektų komisijai (toliau – Komisija) raštu per 3 darbo dienas nuo išvadų parengimo dienos;

36.3. NSA atrinktų siūlomų finansuoti paraiškų vertinimo išvadas vertina Komisija, vadovaudamasi Aprašu, kvietimu, ministro nustatytais prioritetais ir patvirtintais specialiaisiais projektų vertinimo kriterijais, teikia motyvuotus rekomendacinius siūlymus NSA dėl konkrečių projektų finansavimo.

37. NSA ir Komisija, vertindamos paraiškas arba vertinimo išvadas, vadovaujasi Sporto įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintais ir šiais principais:

37.1. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą; vertinimo rezultatai turi būti viešinami Apraše nustatyta tvarka;

37.2. profesionalumo – paraiškų vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami atitinkamos kompetencijos specialistai;

37.3. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas paraiškos vertinimo proceso metu, išskyrus Sporto įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nurodytus atvejus.

38. Paraiškų administracinės atitikties tinkamumo vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra pateikta nepraleidus kvietime nustatyto termino, atitinka Apraše ir kvietime paraiškai nustatytus reikalavimus.

39. Jeigu atliekant paraiškos administracinės atitikties tinkamumo vertinimą nustatoma, kad paraiškoje yra neesminių trūkumų, nustatomas 3 darbo dienų terminas neesminiams trūkumams pašalinti. Neesminiais paraiškos trūkumais, kurie nesudaro esminių kliūčių paraiškos administracinės atitikties tinkamumui vertinti ir kurie nėra pakankamas pagrindas paraišką įvertinti kaip netinkamą, laikomi:

39.1. nepateiktas įgaliojimas pasirašyti paraiškos deklaraciją, kai ją pasirašo ne pareiškėjo institucijos vadovas, ir / ar nepateikti partnerių įgaliojimai, kai paraiškos deklaraciją pasirašo ne partnerių institucijų vadovai;

39.2. prieštaringa informacija, pateikta skirtingose paraiškos dalyse;

39.3. aritmetinės klaidos, išskyrus prašomą skirti Fondo lėšų sumą;

39.4. redakcinio pobūdžio, rašybos klaidos.

40. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina arba trūkumų pašalinti neįmanoma, NSA priima motyvuotą sprendimą tokią paraišką pripažinti netinkama.

41. Jeigu nustatoma, kad paraiška turi bent vieną esminį trūkumą, terminas trūkumams pašalinti nenustatomas ir paraiška vertinama kaip netinkama. Esminiais paraiškos trūkumais, kurie yra pakankamas pagrindas paraišką įvertinti kaip netinkamą, laikomi:

41.1. paraiška pateikta po kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos;

41.2. paraiška pateikta kitu nei kvietime nurodytu būdu ir forma;

41.3. paraiška parengta ne lietuvių kalba;

41.4. pareiškėjas ir / ar partneris (-iai) yra netinkami pagal Aprašo 6 ir 10 punktuose nurodytas sąlygas;

41.5. kartu su paraiška nepateikta projekto pareiškėjo ir partnerio (visų partnerių) bendra deklaracija arba pareiškėjo deklaracija (jei paraiška teikiama su partneriais, – bendra deklaracija) pateikta nepasirašyta;

41.6. prašoma finansuoti suma neatitinka Aprašo 16 punkte keliamų reikalavimų prašomai finansuoti sumai;

41.7. neužtikrinta nuosavų lėšų dalis projekte pagal Aprašo 76 punkte nurodytus reikalavimus;

41.8. paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo trukmė neatitinka Aprašo 31 punkte nurodytos projekto įgyvendinimo trukmės;

41.9. paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia ir pabaiga neatitinka kvietime nurodytų sąlygų;

41.10. neužpildytos visos privalomos paraiškos dalys;

41.11. projektu planuojama pagerinti sporto bazė neatitinka Sporto įstatyme nurodyto sporto bazės apibrėžimo.

42. NSA turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą atlieka tik tų paraiškų, kurios atitiko administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus, nurodytus Aprašo 2 priede.

43. Paraiškų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas atliekamas vadovaujantis bendraisiais projektų vertinimo kriterijais, nurodytais Sporto įstatymo 17 straipsnio 5 dalyje ir detalizuotais šio punkto lentelėje, ministro nustatytu (-ais) prioritetu (-ais) ir specialiaisiais projektų vertinimo kriterijais konkrečiam kvietimui. Paraiška turi atitikti bent vieną ministro nustatytą prioritetą. Bendrieji ir specialieji vertinimo kriterijai detalizuoti Aprašo 3 priede.

Lentelė

Eil. Nr. 

Projektų vertinimo kriterijai 

Didžiausias galimas kriterijaus balas 

Minimalus praeinamasis kriterijaus balas 

Bendrieji projektų vertinimo kriterijai 

1.

Projekto aktualumas ir svarba:

Iš viso 25

20

1.1.

projektas atitinka ministro nustatytą prioritetą

0 arba 20

1.2.

projektas atitinka Lietuvos Respublikos ir tarptautinius su sporto politikos valdymo sritimi susijusius strateginius dokumentus

03

1.3.

projektu sprendžiama problema yra aktuali ir reikšminga

0–2

2.

Projekto veiksmingumas, poveikis, tęstinumas:

Iš viso 20 

10 

2.1.

projekto uždaviniai ir rezultatai yra išmatuojami ir įvykdomi, išlaikoma nuosekli vidinė projekto logika (projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą)

0–8

2.2.

numatomi rezultatai užtikrins projekto tęstinumą ir bus naudos gavėjų naudojami pasibaigus projektui

0–8

2.3.

pareiškėjo pakankami gebėjimai tęsti pradėtas veiklas, naudoti įgyvendinto projekto rezultatus

0–4

3.

Projekto finansinis ir ekonominis pagrindimas:

Iš viso 10

5

3.1.

projekto biudžetas nuoseklus, atitinka projekto veiklas ir uždavinius

0–5

3.2.

projekto išlaidos realios, būtinos, pagrįstos, atitinka ekonomiškumo principą

0–5

4.

Projekto valdymas: 

Iš viso 15

10

4.1.

pareiškėjas turi patirties ir kompetencijos įgyvendinti projektą

0–5

4.2.

projekto valdymo struktūra, įgyvendinimo laikotarpis ir įgyvendinimo planas optimalus ir realus

0–3

4.3.

nustatytos projekto rizikos ir pateiktas jų valdymo planas

0–2

4.4.

partnerystė pagrįsta (jei taikoma), pareiškėjas turi finansinius, administracinius išteklius ir organizacinių gebėjimų tęsti projekto veiklas

0–5

Specialieji projektų vertinimo kriterijai

5.

Konkrečiam kvietimui ministro nustatyti specialieji projektų vertinimo kriterijai 

30

10

 

 

 

Bendras galimas balų skaičius 

100

 

44. Jei paraiška nesurenka 55 ir daugiau balų (iš 100 galimų), paraiška atmetama. Jei paraiška nesurenka minimalaus kiekvienam vertinimo kriterijui nustatyto pereinamojo balo, paraiška yra atmetama. NSA vadovas priima sprendimą dėl finansavimo neskyrimo ir NSA apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėjus raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

45. Jeigu paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo metu kyla neaiškumų dėl dviprasmiškos informacijos, kai trūkumai yra objektyviai nustatytini ir paprastai ištaisytini (t. y. jiems pakanka pareiškėjo paaiškinimo, o ne detalaus ar tikslaus paraiškos patikslinimo, papildymo naujais duomenimis), NSA kreipiasi į pareiškėją, prašydama per 5 darbo dienas pateikti paaiškinimus. Tikslinami, papildomi, paaiškinami gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl paraiškoje esančių techninių, redakcinių klaidų ar neaiškumų.

46. Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo metu nustatomas maksimalus Fondo lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti, dydis:

46.1. jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįsta, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo projekto veikloms įgyvendinti, NSA raštu pareiškėjo paprašo pagrįsti tokias išlaidas ir / arba pasiūlo sumažinti dalį projekto išlaidų. Jei pareiškėjas per 5 darbo dienas nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projekto veiklai įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti;

46.2. jei paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad projekto išlaidos yra suskaičiuotos remiantis rinkos kainas viršijančiais įkainiais, NSA darbuotojai, vertinantys paraiškas (toliau – vertintojai), arba ekspertai turi perskaičiuoti projekto biudžetą naudodami rinkos įkainius ir turi atitinkamai sumažinti projekto tinkamas finansuoti išlaidas;

46.3. po paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo NSA iki atrinktų siūlomų finansuoti paraiškų vertinimo išvadų pateikimo Komisijai turi įsitikinti, kad paraiškos sąmatoje suplanuotos ir vertintojo patvirtintos išlaidos atitinka Aprašo reikalavimus projekto sąmatai, t. y. ar išlaidos paskaičiuotos laikantis nustatytų rinkos kainų maksimalių išlaidų dydžių, procentinių apribojimų ir tikslaus priskyrimo išlaidų kategorijoms. Nustačius šiuos neatitikimus, pareiškėjui siūloma koreguoti sąmatą ta išlaidų suma, kuri viršija nustatytų maksimalių išlaidų dydžius, procentinius apribojimus ir tikslias priskyrimo išlaidų kategorijas. Jeigu pareiškėjas su sąmatos koregavimu nesutinka, paraiška nėra įtraukiama į atrinktų siūlomų finansuoti paraiškų vertinimo išvadą ir NSA vadovas priima sprendimą dėl finansavimo neskyrimo;

46.4. projektui skirtinas (neviršijant paraiškoje nurodyto) Fondo lėšų dydis turi būti nustatomas kaip didžiausia projektui įgyvendinti būtina suma, įvertinus visų kitų finansavimo šaltinių panaudojimo galimybes.

47. Administracinės atitikties vertinimą, turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą atlieka vertintojai.

48. Atlikdama turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą NSA gali pasitelkti pasirinktus ekspertus. Ekspertus paraiškos turiniui ir išlaidų pagrįstumui vertinti parenka NSA vykdydama viešąjį pirkimą VPĮ numatyta tvarka. Ekspertams keliami šiame punkte nustatyti minimalūs reikalavimai. Ekspertams gali būti keliami ir didesni nei minimalūs reikalavimai. Ekspertams keliami šie minimalūs reikalavimai:

48.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;

48.2. tinkamą kompetenciją (t. y. projektinio darbo ir / arba vertinimo patirtis ne mažesnė kaip 2 metai ir / arba ne mažesnė kaip 2 metų darbo patirtis statybų srityje);

48.3. būti nepriekaištingos reputacijos, nešališkiems (t. y. ne mažiau kaip 1 metus iki ekspertinio vertinimo pradžios neturėję darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su pareiškėju, partneriu ar nesusiję su jais civiliniais santykiais (asmenimis, susijusiais civiliniais santykiais, laikomi: sudarę civilinę paslaugų teikimo, darbų atlikimo ar prekių teikimo sutartį (-is), nėra pareiškėjo, partnerio ar atsakingos institucijos valdymo organų nariu, su pareiškėju ar partneriu, jų valdymo organų nariais, ar ekspertus paskiriančiais atsakingos institucijos valstybės tarnautojais ar darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartį, nesusiję artimos giminystės ir / ar svainystės ryšiais (asmenimis, susijusiais artimos giminystės ir / ar svainystės ryšiais, laikomi: sutuoktinis, jų vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka), neturi pareiškėjo ar partnerio įstatinio kapitalo dalies arba turtinio įnašo jame, negauna iš pareiškėjo ar partnerio bet kokios rūšies pajamų. Nepriekaištinga reputacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme. Savo nepriekaištingą reputaciją ekspertas patvirtina teikdamas NSA patvirtintos formos deklaraciją.

49. Vertintojams ir ekspertams paraiškos priskiriamos atsitiktine tvarka. Paaiškėjus bent vienai iš Aprašo 48.3 papunktyje nustatytų aplinkybių, vertintojas ar ekspertas turi nedelsdami informuoti NSA vadovą ir nusišalinti nuo konkretaus kvietimo paraiškų vertinimo. Paslaugų teikimo sutartis su tokiu ekspertu turi būti nutraukiama nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas. Vertintojas turi būti pakeičiamas kitu vertintoju.

50. Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą atlieka du asmenys, t. y. vertintojas (-ai) ar ekspertas (-ai). Bendras paraiškai skiriamas balas paskaičiuojamas išvedant dviejų vertinimų balų vidurkį. Tuo atveju, kai dviejų vertinimų vertinimo balai skiriasi daugiau nei 20-čia balų, paraišką įvertinti skiriamas trečias vertintojas arba ekspertas. Tokiu atveju paraiškai skiriamas balas nustatomas išvedus aritmetinį vidurkį iš dviejų vertinimų, kurių vertinimo rezultatai yra artimiausi. NSA, prieš priimdama eksperto atliktą paraiškos turinio ir projektų išlaidų pagrįstumo vertinimą, turi įsitikinti, kad paraiškos vertinimą atlikęs ekspertas paraišką įvertino nepažeisdamas Apraše nustatytų vertinimo procedūrų.

51. Kai projektams, surinkusiems vienodą balų skaičių, finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos Fondo lėšų sumos, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį bendrąjį projektų vertinimo kriterijų, o jei projektai vienodai įvertinti pagal šį bendrąjį projektų vertinimo kriterijų, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą bendrąjį projektų vertinimo kriterijų.

52. Jei pagal visus bendruosius projektų vertinimo kriterijus tokie projektai įvertinti vienodai, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal konkrečiam kvietimui ministro nustatytus specialiuosius projektų vertinimo kriterijus.

53. Jei pagal visus bendruosius ir specialiuosius projektų vertinimo kriterijus projektai įvertinti vienodai, finansavimas skiriamas tam projektui, kuris pirmas Sistemoje yra pateikęs paraišką ir projekto finansavimui pakanka likusių Fondo lėšų.

54. NSA paraiškų vertinimo išvadose pateikia projektų sąrašą, kuriame išvardijamos paraiškos pagal siūlomą paraiškų finansavimo konkursinę eilę (surinkto vertinimo balo mažėjimo tvarka):

54.1. paraiškų, kurios yra tinkamos finansuoti. Finansavimo prioritetas suteikiamas tokiam neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinančių projektų paraiškų skaičiui, kuris užtikrintų ne mažesnį nei 10 procentų Fondo lėšų skyrimą;

54.2. paraiškų, kurios yra netinkamos finansuoti vadovaujantis Aprašo 44 punktu.

55. Komisija, per 10 darbo dienų nuo išvadų dėl projektų tinkamumo finansuoti vertinimo gavimo dienos įvertinusi pateiktas paraiškas, teikia rekomendacinį siūlymą dėl projektų finansavimo NSA vadovui. Komisijos siūlyme pateikiami motyvai dėl lėšų skyrimo projektams. NSA vadovas, gavęs Komisijos siūlymą dėl paraiškų finansavimo, priima motyvuotus sprendimus dėl lėšų skyrimo ir tvirtina finansuojamų ir nefinansuojamų projektų sąrašus per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymų pateikimo dienos.

56. Kai Komisijos siūlymas dėl paraiškos finansavimo nesutampa su NSA turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo išvadomis dėl tinkamumo finansuoti vertinimo, tokia paraiška vertinama pakartotinai. Pakartotinį vertinimą atlieka du asmenys, t. y. vertintojas (-ai) ar / ir ekspertas (-ai) pagal Aprašo 50 punktą. Dėl paraiškos finansavimo sprendžiama atsižvelgiant į pakartotinio vertinimo rezultatus.

57. NSA, pakartotinai įvertinusi paraiškas, parengia išvadas Aprašo 54 punkto nustatyta tvarka. Komisija, per 5 darbo dienas nuo NSA išvadų gavimo dienos įvertinusi pateiktas išvadas, teikia rekomendacinius siūlymus dėl projektų finansavimo. Komisijos siūlyme pateikiami motyvai dėl lėšų skyrimo projektams.

58. Paraiškų pakartotinis vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų. Paraiškos pakartotinį vertinimą atlieka NSA paskirtas (-i) vertintojas (-ai) ar ekspertas (-ai), pirminės atrankos metu nevertinęs (-ę) paraiškos.

59. NSA vadovas, per Aprašo 55 punkte nurodytą terminą negavęs siūlymų iš Komisijos, turi teisę priimti sprendimą dėl projektų finansavimo, įvertindamas NSA išvadas dėl projektų tinkamumo finansuoti vertinimo.

60. Apie paraiškų vertinimo rezultatus ir NSA vadovo sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams pareiškėjai informuojami raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

61. NSA savo interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nepažeisdama asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų, viešina: sprendimus dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvus, projektų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo rezultatus, vertinimų balus, paraiškų, kurioms įgyvendinti skirtos Fondo lėšos, sąrašą, kuriame nurodomas kiekvieno finansuojamo projekto pareiškėjas, projekto pavadinimas, prašomų skirti ir projektams skirtų Fondo lėšų dydžiai, projektų trukmė ir projekto turinio santrauka.

62. Paskelbus paraiškų vertinimo rezultatus ir pasibaigus sprendime dėl finansavimo įvardytam galimo skundų pateikimo laikotarpiui, NSA savo interneto svetainėje viešina atitinkamo kvietimo paraiškų vertinime dalyvavusių vertintojų ir ekspertų, kurie buvo pasitelkti projektų paraiškoms vertinti, sąrašą, nepažeisdama asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų.

63. Su visais pareiškėjais pasirašius sutartis, nustatomas nepanaudotų Fondo lėšų dydis. Nepanaudotomis lėšomis NSA vadovo sprendimu siūloma finansuoti daugiausiai balų surinkusius tinkamus finansuoti nefinansuotus projektus.

64. Per metus NSA nustačius, kad faktiniai lėšų išmokėjimai projektų vykdytojams yra mažesni nei planuoti, NSA vadovo sprendimu siūloma finansuoti daugiausiai balų surinkusius tinkamus finansuoti nefinansuotus projektus.

65. NSA vadovas, suderinęs su Ministerija, gali priimti sprendimą skelbti papildomą kvietimą, jei:

65.1. pagrindinio kvietimo metu nepanaudota Fondo lėšų suma yra didesnė nei 20 procentų;

65.2. po visų tais metais įvykdytų Fondo kvietimų neužtikrinamas ne mažesnis kaip 10 procentų Fondo lėšų skyrimas neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinantiems projektams. NSA, įvertinusi turimą informaciją dėl Fondo lėšų dydžio, skirto neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinantiems projektams, nustato Fondo lėšų dalį, prioriteto tvarka skiriamą neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinantiems projektams papildomo kvietimo metu.

 

V SKYRIUS

FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

66. NSA kiekvienais metais Fondo lėšų sumą, nustatytą pagal Aprašo 22 punktą, paskirsto skelbdama kvietimą, kurį tvirtina NSA vadovas.

67. Paskirstydama konkrečių metų Fondo lėšas, NSA užtikrina, kad neįgaliųjų fizinio aktyvumo plėtrą skatinantiems projektams būtų skiriama ne mažesnė kaip Sporto įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje numatyta lėšų dalis.

68. Tinkamos Fondo lėšomis finansuoti yra tos išlaidos, kurios yra būtinos projekto tikslui pasiekti:

68.1. tiesioginės projekto įgyvendinimo išlaidos:

68.1.1. teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoto statinio ar jo dalies, kurie priskiriami sporto paskirties statiniams, statybos darbams (išskyrus naujos infrastruktūros (objektų (-o) komplekso arba jo nedalomos dalies) statybai);

68.1.2. teisės aktų nustatyta tvarka suformuoto ir įregistruoto žemės sklypo tvarkymo darbams, kurie būtini statybos darbams atlikti;

68.1.3. paslaugoms, techninei priežiūrai, projekto vykdymo techninei priežiūrai, kitoms inžinerinėms paslaugoms ir / ar veikloms;

68.1.4. įrangai, būtinai projektu gerinamos sporto bazės funkcionavimui (pavyzdžiui, krepšinio stovai su lankais – krepšinio salės remonto darbams, futbolo vartai – futbolo aikštės atnaujinimo darbams, tribūnos aikštynui ir pan.);

68.1.5. mažajai architektūrai (pavyzdžiui, lauko suoliukai, dviračių laikikliai);

68.1.6. baldams, kurie būtini sporto bazei funkcionuoti (pavyzdžiui, persirengimo kambario spintelės, suoliukai ir pan.);

68.2. netiesioginės projekto išlaidos:

68.2.1. viešinimo ir informavimo išlaidos:

68.2.1.1. projekto įgyvendinimui viešinti (pvz., reklama, straipsnių parengimas, fotografavimas, plakatų dizainas, spauda ir pan.);

68.2.1.2. užtikrinti, kad būtų pasiekti projekto tęstinumo rodikliai, kurie turi būti pasiekti per 3 metų laikotarpį po projekto įgyvendinimo pabaigos;

68.2.2. administravimo išlaidos (skiriamų lėšų dydis negali viršyti nurodyto Aprašo 80 punkte);

68.3. projekto netiesioginėms išlaidoms, nurodytoms Aprašo 68.2 papunktyje, skiriama Fondo lėšų dalis gali būti mažinama priklausomai nuo projekto trukmės, veiklų, teritorinės aprėpties, pasirinktų viešinimo priemonių aprėpties ir būtinumo;

68.4. projekto viešinimo ir administravimo išlaidos yra skiriamos ir apmokamos supaprastintai Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

69. Fondo lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos:

69.1. naujos infrastruktūros, objekto (-ų) komplekso arba jo nedalomos dalies statybai;

69.2. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžinamam arba atskaitomam pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) apmokėti;

69.3 projektų veikloms, kurios yra ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ar aukštojo mokslo studijų programų dalis;

69.4. materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, tiesiogiai nesusijusiam su projekto įgyvendinimu;

69.5. projekto vykdytojų veiklos plėtrai ar jų kasdienei veiklai (pvz., biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms), išskyrus, kai tokios išlaidos yra susijusios su projekto veiklų išlaidomis ir yra būtinos projektui įgyvendinti;

69.6. narystės asociacijose ir kitose organizacijose mokesčiams apmokėti;

69.7. premijoms, piniginiams ir / ar daiktiniams prizams apmokėti;

69.8. išlaidoms, susijusioms su lizingo, išperkamosios nuomos sutartimis;

69.9. papildomoms savanoriško sveikatos draudimo arba įmokoms į pensijų ir kitus fondus, išskyrus privalomąsias įmokas (privalomąsias pensijų socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokos);

69.10. papildomoms išmokoms projekte dirbančiam personalui, kurios nėra susijusios su įprastomis darbo sutarties sąlygomis (skatinamosios išmokos, išmokos švenčių, jubiliejų ar kitomis progomis, tikslinėms atostogoms ir t. t.);

69.11. išeitinėms išmokoms, prastovoms, kompensacijoms (išskyrus kompensaciją už projekto įgyvendinimo laikotarpiu priskaičiuotas ir nepanaudotas kasmetines atostogas, jeigu ji apskaičiuota ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną įgyvendinant projektą;

69.12. turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidoms;

69.13. nekilnojamajam turtui įsigyti;

69.14. išlaidoms, patirtoms įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus iš projekto vykdytojo ar projekto partnerio, ar šių asmenų valdymo organų narių (taip pat su šiais asmenimis artimais giminystės ryšiais susijusių asmenų) arba su projekto vykdytoju ar projekto partneriu darbo santykiais susijusių asmenų (taip pat su šiais asmenimis artimais giminystės ryšiais susijusių asmenų), arba iš kitų juridinių asmenų, kurie yra valdomi kitų šiame papunktyje paminėtų fizinių ar juridinių asmenų;

69.15. išlaidoms, skirtoms naudotam turtui įsigyti;

69.16. išlaidoms, skirtoms licencijoms ir leidimams įsigyti;

69.17. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi ar kitoms teisinių paslaugų išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms apmokėti;

69.18. nepagrįstai didelėms išlaidoms (projekto išlaidas vertintojas, ekspertas mažina Aprašo 46.2 papunkčio nustatyta tvarka).

70. Fondo lėšomis gali būti gerinami tik tie statiniai ir kartu jiems plėsti pritaikomi tinkamos paskirties žemės sklypai, kurie pareiškėjui priklauso nuosavybės teise arba, kai nuosavybės teisė yra Lietuvos Respublikos valstybė, yra perduoti valdyti panaudos, patikėjimo teise ar nuomos pagrindais. Patikėjimo teisę suteikiantis dokumentas, nuomos ar panaudos sutartis turi galioti visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir 3 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, jei kvietime nenustatyta kitaip:

70.1. jei turtas pareiškėjui perduotas valdyti patikėjimo teise, kartu su paraiška turi būti pateikti šie dokumentai:

70.1.1. patikėjimo teisę suteikiančio dokumento kopija;

70.1.2. valstybės įmonės Registrų centro išduotas Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašas, patvirtinantis disponavimo turtu faktą;

70.2. jei turtas pareiškėjui perduotas valdyti panaudos teise, kartu su paraiška turi būti pateikti šie dokumentai:

70.2.1. panaudos sutarties kopija;

70.2.2. valstybės įmonės Registrų centro išduotas Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašas, patvirtinantis turto disponavimo faktą;

70.3. jei turtas pareiškėjui perduotas valdyti nuomos pagrindais, kartu su paraiška turi būti pateiki šie dokumentai:

70.3.1. nuomos sutarties kopija;

70.3.2. valstybės įmonės Registrų centro išduotas Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašas, patvirtinantis turto disponavimo faktą;

70.4. kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai veiklai vykdyti.

71. Projektui skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje nurodytą paskirtį, jeigu:

71.1. yra pasiekti paraiškoje ir sutartyje nurodyti projekto tikslai ir rezultatai;

71.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms projekto išlaidoms apmokėti.

72. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas NSA vertinant, ar jos:

72.1. yra būtinos projektui įgyvendinti, numatytos sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

72.2. pagal savo paskirtį atitinka projekto sąmatoje nurodytas išlaidas;

72.3. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

72.4. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos (arba valstybės, kurioje registruotas projekto vykdytojas ar partneris) teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba valstybės, kurioje registruotas projekto vykdytojas ar partneris, atitinkamais teisės aktais;

72.5. yra patirtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Projekto išlaidų patyrimo data negali būti ankstesnė nei sutartyje nurodyta projekto pradžia ir vėlesnė nei sutartyje nurodyta projekto pabaiga. Tokiu atveju Fondo lėšomis finansuojamos NSA tinkamomis pripažintos projektų vykdytojų išlaidos, patirtos po kvietime nurodyto termino teikti paraiškas pabaigos, ir jų tinkamumui įvertinti taikomos visos šiame Apraše ir kvietime įvardintos sąlygos;

72.6. yra apmokėtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba iki ataskaitos, kuria atsiskaitoma už projektui skirtų Fondo lėšų panaudojimą, datos.

73. Jeigu projekto vykdytojas (arba partneris, jei pirkimą vykdo projekto partneris), vadovaujantis VPĮ nuostatomis, yra perkančioji organizacija, išlaidos turi būti patirtos laikantis VPĮ nuostatų, arba išlaidos yra patirtos laikantis ministro tvirtinamos neperkančiųjų organizacijų pirkimų vykdymo tvarkos, jei projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija.

74. Jeigu viena ar kelios projekto veiklos neįvykdytos, įvykdytos iš dalies arba netinkamai, nepasiekti numatyti rodikliai arba jie nepakankami, tai veiklai numatyta išlaidų suma ar jos dalis NSA sprendimu gali būti laikoma netinkamomis finansuoti išlaidomis.

75. Fondo išlaidas gali patirti projekto vykdytojas ir / ar partneris. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos apmokamos iš Fondo lėšų iki 75 procentų nuo tinkamomis pripažintų išlaidų sumos.

76. Projekto vykdytojai turi prisidėti prie projekto nuosavomis ar kitų šaltinių lėšomis (toliau – nuosavos lėšos) ne mažiau kaip 25 procentų nuo projekto sąmatos.

77. Projekto vykdytojo nuosavų lėšų panaudojimas projekto sąmatoje numatytoms išlaidoms apmokėti turi būti pagrįstas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentais. NSA, vertindama projekto išlaidų tinkamumą finansuoti ir nustatydama iš Fondo lėšų apmokamą projekto išlaidų sumą, įvertina projekto vykdytojo nuosavų lėšų dydžio, nurodyto Aprašo 76 punkte ar sutartyje (jei sutartyje buvo nustatytas didesnis procentas), užtikrinimą.

78. Projektui įgyvendinti prašomų skirti Fondo lėšų galima mažiausia ir didžiausia sumos, nurodytos Aprašo 16 punkte.

79. Projekto administravimo išlaidoms gali būti numatyta ne daugiau kaip 5 procentų projektui prašomų skirti Fondo lėšų. Aprašo 68.3 papunktyje nustatytais atvejais gali būti mažinama projekto administravimo išlaidoms skiriama Fondo lėšų dalis.

 

VI SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS, KEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

80. Su pareiškėju, kurio projektui įgyvendinti skirtas finansavimas, NSA sudaro sutartį pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą.

81. NSA per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą projektui priėmimo dienos parengia ir Sistemoje pateikia pareiškėjui sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 10 darbo dienų. Esant galimybei, sutartis pasirašoma elektroniniu parašu. Pareiškėjas apie galimybę pasirašyti dokumentą elektroniniu parašu bei pastebėjimus dėl sutarties projekto pateikia per 3 darbo dienas nuo pasiūlymo pasirašyti sutartį gavimo dienos.

82. Pareiškėjas, kurio projektui įgyvendinti skirtas finansavimas, ne vėliau nei per NSA nurodytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą NSA elektroniniu paštu / arba Sistemoje atsiunčia elektroniniu parašu pasirašytą sutartį.

83. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, NSA per 3 darbo dienas informuoja pareiškėją, kad pasiūlymas pasirašyti sutartį neteko galios. NSA vadovas sprendimą dėl projekto finansavimo pripažįsta netekusiu galios ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.

84. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys ir ji yra registruojama NSA numatytame registre, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba iki kol sutartis bus nutraukta.

 

VII SKYRIUS

SUPAPRASTINTAS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

85. Supaprastintas išlaidų apmokėjimas pagal fiksuotąsias normas taikomas projekto netiesioginėms išlaidoms, nurodytoms Aprašo 68.2 papunktyje.

86. Konkrečiam projektui, konkrečiai (-ioms) išlaidų kategorijai (-oms) taikomą (-as) fiksuotąją (-ąsias) normą (-as) nustato NSA paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo metu. Taikant fiksuotąją normą apskaičiuotoms išlaidoms išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentai bei pirkimo dokumentai nėra teikiami, išskyrus atvejus, kai išlaidos patirtos vykdant viešąjį pirkimą.

87. Mokėjimo prašyme deklaruojant projekto veiklų vykdymo išlaidas, numatytas Aprašo 69.1 papunktyje, projekto netiesioginėms išlaidoms, numatytoms Aprašo 68.2 papunktyje, apskaičiuoti taikoma nustatyta fiksuotojo dydžio norma nuo projekto veiklų išlaidų sumos.

88. Nustatyta fiksuotoji norma ir didžiausias galimas apmokėti atitinkamos išlaidų kategorijos lėšų, kai išlaidos apmokamos supaprastintai, dydis nustatomas sutartyje.

89. Jeigu dalis deklaruotų išlaidų, nuo kurių, taikant fiksuotojo dydžio normą, yra apskaičiuojamos kitos išlaidų kategorijos išlaidos, yra nepripažįstamos tinkamomis finansuoti, taikant fiksuotąją normą, apmokamos deklaruotos išlaidos yra perskaičiuojamos pritaikant nustatytą fiksuotąją normą nuo tinkamomis finansuoti pripažintos išlaidų sumos.

90. Supaprastinto išlaidų apmokėjimo atveju riziką dėl faktiškai patirtų ir apmokėtų išlaidų, lyginant su deklaruotomis ir Fondo lėšomis apmokėtomis, skirtumo prisiima išlaidas patyręs projekto vykdytojas ir / arba partneris.

91. Jeigu projekto vykdytojo ir / ar partnerio faktiškai patirtos išlaidos yra didesnės už apskaičiuotas taikant supaprastintą išlaidų apmokėjimą, skirtumas yra apmokamas iš projekto vykdytojo ir / ar partnerio nuosavų lėšų.

92. Projekto vykdytojui ir / ar partneriui faktiškai nepanaudojus visų lėšų, gautų jas apmokėjus supaprastintai, lėšų likutį jis gali panaudoti kitoms projekto išlaidoms apmokėti, jei jos nėra apmokamos iš kitų projektui skirtų lėšų, kitoms projekto vykdytojo ar partnerio vykdomų projektų išlaidoms arba kitoms projekto vykdytojo ar partnerio reikmėms apmokėti, jei tokios išlaidos yra būtinos ir nėra apmokamos iš kitiems projektams skirtų lėšų arba iš kitų finansavimo šaltinių. Atlikdamas šiuos veiksmus projekto vykdytojas ar partneris privalo laikytis teisės aktų, reglamentuojančių jo finansinę apskaitą.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINTAS VEIKLAS, PROJEKTŲ IŠLAIDŲ DEKLARAVIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

93. Projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir jam pasibaigus atsiskaito NSA Apraše ir / arba sutartyje nustatyta tvarka, nustatytais terminais teikdamas mokėjimo prašymą, pagal sutarties 5 priedą.

94. Projekto vykdytojas, teikdamas mokėjimo prašymą, pateikia visas tinkamas projekto vykdytojo ir (jei taikoma) partnerio (-ių) patirtas per ataskaitinį laikotarpį, už kurį teikiamas mokėjimo prašymas, išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių (jei išlaidos apmokamos kompensavimo būdu) dokumentų kopijas, įskaitant viešojo pirkimo, jei toks buvo vykdomas, dokumentus (dokumentai, kurie prieinami Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) viešai arba prieinami NSA suteikus prieigą prie tam tikro pirkimo ir jo dokumentų CVP IS, neteikiami). Projekto vykdytojas privalo saugoti nurodytus dokumentus ne trumpiau kaip 5 metus (skaičiuojant nuo kitų metų po projekto pabaigos). Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Finansinės apskaitos įstatymo 7 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus arba valstybės, kurioje registruotas projekto vykdytojas ar partneris, atitinkamų teisės aktų reikalavimais.

95. Projekto vykdytojas kartu su mokėjimo prašymais taip pat teikia per ataskaitinį laikotarpį įgyvendintų veiklų ir viešinimo priemonių įrodymus.

96. Projekto vykdytojo išlaidos gali būti apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą, sąskaitų apmokėjimo būdą, išmokant avansą arba neišmokant avanso. Išlaidų apmokėjimo būdas nustatomas sutartyje:

96.1. išlaidų kompensavimo būdą su avansu ar be avanso, kai projekto vykdytojas deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, taip pat išlaidas apmokant supaprastintai. Šis būdas visada turi būti taikomas, teikiant galutinį mokėjimo prašymą;

96.2. sąskaitų apmokėjimo būdą, kai projekto vykdytojas deklaruoja patirtas, bet dar neapmokėtas išlaidas. Taikydamas šį būdą, gavęs Fondo lėšas projekto vykdytojas per 5 darbo dienas išmoka jas ir nuosavų lėšų dalį rangovams, paslaugų teikėjams ir / arba prekių tiekėjams, ir pateikia NSA apmokėjimą įrodančius dokumentus. Nepateikus apmokėjimą įrodančių dokumentų, NSA turi teisę netvirtinti vėliau projekto vykdytojo pateikto (-ų) mokėjimo prašymo (-ų) ir / arba gali stabdyti jo (-ų) tikrinimo terminą. Šis būdas negali būti taikomas teikiant galutinį mokėjimo pašymą.

97. Projektui įgyvendinti gali būti išmokamas iki 30 procentų visų skirtų lėšų avansas. Avansas Sutarties galiojimo metu gali būti išmokamas tik vieną kartą, Projekto vykdytojui Sistemoje teikiant prašymą.

98. Projekto avanso dydis nustatomas sutartyje.

99. NSA projekto vykdytojui perveda avansą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo avansinio mokėjimo prašymo gavimo dienos. Avansinio mokėjimo prašymo pateikimo tvarka nustatoma sutartyje.

100. Gavęs avansą, projekto vykdytojas (ir partneriai) pradeda įgyvendinti projektą. Jeigu per 5 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas ir nė vienas iš projekto partnerių (jei taikoma) nepradeda vykdyti projekto veiklos arba paaiškėja, kad projekto vykdytojas ir / arba projekto partneris išmokėtą avansą panaudojo ne projekto sąmatoje numatytoms tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, projekto vykdytojas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą NSA, kaip nurodyta sutartyje.

101. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai yra prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sutartys ir darbų priėmimo ir perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas.

102. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

103. Teikiant mokėjimo prašymą atskirai nurodoma pagal ankstesnius mokėjimo prašymus pervesta finansavimo lėšų suma, pagal teikiamą mokėjimo prašymą prašoma apmokėti išlaidų suma (išskiriant išlaidų sumą, apmokamą kompensavimo ir sąskaitų apmokėjimo būdais) bei pagal sutartį likusi apmokėti suma.

104. NSA tikrina mokėjimo prašymus, tvirtina ir apmokėjimus atlieka Apraše nustatyta tvarka.

105. NSA, gavusi mokėjimo prašymą, per 20 darbo dienų patikrina ir įvertina projekto mokėjimo prašyme nurodytų patirtų išlaidų tinkamumą finansuoti ir nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

106. NSA turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl papildomos informacijos pateikimo ir projekto vykdymo.

107. Per 3 metus po projekto pabaigos, t. y. po galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos, NSA turi teisę atlikti patikras vietoje. Patikrų vietoje metu NSA gali tikrinti, ar laikomasi sutartyse numatytų tęstinumo sąlygų, taikomų projektui.

108. NSA turi teisę susipažinti su kitais projekto vykdytojo ir projekto partnerio (-ių) iš kitų finansavimo šaltinių įgyvendinamais (-tais) projektais ir juos įgyvendinant sukurtais rezultatais, kitais projekto vykdytojo ir projekto partnerio (-ių) dokumentais, kiek tai būtina dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo prevencijai ir projekto vykdytojo pateiktuose mokėjimo prašymuose deklaruotų išlaidų tinkamumui finansuoti užtikrinti.

109. NSA nustačius, kad projekto išlaidos (dėl projekto vykdytojo ir / ar projekto partnerio kaltės) kartą jau buvo finansuotos, skirtas finansavimas grąžinamas NSA per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo informavimo (už kiekvieną uždelstą dieną mokant po 0,03 procento dydžio delspinigius nuo laiku negrąžintos sumos), o projekto vykdytojas ir / ar projekto partneris (t. y. tas (tie) subjektas (-ai), dėl kurio (-ių) kaltės projektas kartą jau buvo finansuotas) praranda teisę 3 metus kaip pareiškėjas teikti paraiškas ir gauti Fondo lėšas arba būti projekto, kuriam įgyvendinti prašoma Fondo lėšų, partneriu.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

110. Jeigu projekto vykdytojas, vertinant ankstesnių kalendorinių metų finansinę atskaitomybę bei gavus numatomą projekto finansavimą, taptų perkančiąja organizacija po finansavimo suteikimo, tuo pagrindu visi pirkimai nuo finansavimo suteikimo pradžios privalomai vykdomi vadovaujantis VPĮ, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas pateikia įrodymus dėl planuojamo organizacijos biudžeto ir finansavimo būsimiems kalendoriniams metams.

111. NSA turi teisę gauti iš projekto vykdytojo visus dokumentus ir informaciją, reikalingą projektų įgyvendinimo priežiūrai, įskaitant viešųjų pirkimų stebėsenai vykdyti.

112. NSA atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą, atlikdama patikrinimus. Projektai atrenkami patikrai atsitiktine tvarka ir / arba gavus pagrįstą informaciją, kad projektas vykdomas nesilaikant Apraše ir / ar sutartyje nustatytos tvarkos.

113. Apie patikrą NSA ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas informuoja projekto vykdytoją ir / ar partnerį (jei patikra vykdoma pas partnerį).

114. Jei išankstinis informavimas apie patikrą gali turėti neigiamos įtakos patikros rezultatams, apie planuojamą patikrinimą neinformuojama.

115. Projekto patikrą paprastai atlieka ne mažiau kaip du NSA darbuotojai.

116. Patikros metu pildomas patikros lapas. Jei patikra vykdoma vietoje, patikros lapas gali būti pildomas patikros metu arba patikros lapas pildomas NSA darbuotojams grįžus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienos po patikros atlikimo, patikros lapo kopija siunčiama projekto vykdytojui ir / ar partneriui.

117. NSA, atlikdama projekto patikrą, patikrina iš projekto vykdytojo mokėjimo prašymo (-ų) ir kitų dokumentų kopijų atitiktį originaliems dokumentams.

118. Projekto vykdytojas patikros metu turi pateikti ir išlaidas pateisinančius dokumentus, kurie turi atitikti formalius reikalavimus (dokumentų kopijos turi būti ryškios ir įskaitomos), patikros metu gali būti daromos su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų kopijos ir / arba jie fotografuojami:

118.1. projekto vykdytojas yra atsakingas už visų projekto išlaidas pateisinančių dokumentų teisingumą – savo atstovaujamos institucijos bei visų projekte dalyvaujančių partnerių;

118.2. dokumentuose turi būti pateikiamos tik tinkamos išlaidos;

118.3. dokumentams, pateiktiems ne lietuvių kalba, pateikiami vertimai ar santraukos;

118.4. dokumentuose, sąskaitų išrašuose ar kituose finansinės apskaitos dokumentuose turi matytis, kad dokumentas tikrai pateisina konkretaus projekto išlaidas.

119. Nustačius, kad ne visos dokumentų kopijos atitinka originalius dokumentus ar yra ne visi į dokumentų sąrašą įtraukti dokumentai, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti trūkstamus dokumentus. Nepateikus trūkstamų dokumentų per nustatytą laiką, tai laikoma sutarties pažeidimu ir inicijuojamas finansavimo lėšų ar jų dalies grąžinimas.

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ VIEŠINIMAS IR INFORMAVIMAS

 

120. Viešinimo priemonėms gali būti numatyta ne daugiau kaip 5 procentai nuo projektui planuojamų (ir patvirtintų) tiesioginių išlaidų, nurodytų Aprašo 68.1 papunktyje.

121. Projektų informavimo ir viešinimo priemonių tikslai yra:

121.1. informuoti apie projektuose įgyvendinamas veiklas bei jų rezultatus;

121.2. užtikrinti projektams įgyvendinti skirtų lėšų skaidrumą, teikiamo finansavimo žinomumą ir atpažįstamumą.

122. Viešinant Fondo lėšomis finansuojamą projektą, nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų, privaloma naudoti šias informavimo ir viešinimo priemones:

122.1. per vieną mėnesį nuo sutarties pasirašymo paskelbti informaciją projekto vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) interneto svetainėse, nurodant projekto tikslą, laukiamus rezultatus, įgyvendinimo laikotarpį, skirto finansavimo dydį. Jeigu projekto vykdytojas ir / arba projekto partneris (-iai) (jei yra) neturi savo interneto svetainės, viešinama projekto vykdytojo ir / arba partnerių (jei yra) turimose socialinių tinklų paskyrose;

122.2. publikuoti vieną ar daugiau naujų straipsnių kas ketvirtį (jei projekto trukmė vienas ketvirtis ar mažiau – publikuoti vieną ar daugiau naujų straipsnių per projekto įgyvendinimo laikotarpį) apie projektu planuojamus pasiekti ar jau pasiektus rezultatus pasirinktoje visuomenės informavimo priemonėje;

122.3. įrengti viešinimo lentą. Viešinimo lenta turi būti kabinama gerai matomoje vietoje ant atnaujintų (modernizuotų) pastatų ne vėliau kaip iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo NSA dienos. Viešinimo lenta turi būti gerai matoma ir pakankamo dydžio (informacija joje turi būti aiškiai įskaitoma). Projekto vykdytojas gali pasirinkti viešinimo lentos dydį: 800 x 580 mm (jei kabinama didesnėje erdvėje) arba 400 × 300 mm (jei kabinama mažesnėje erdvėje). Viešinimo lentoje turi būti nurodomas projekto pavadinimas, informacija apie Fondo skirtą finansavimą – užrašas: „Projektas bendrai finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.“ bei, jei yra, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ir NSA ženklai;

122.4. viešinti informaciją apie projekto įgyvendinimą visuose dokumentuose (sutartyse, projekto veiklų dalyvių sąrašuose, skelbimuose ir kituose dokumentuose).

123. Projekto vykdytojas projekto ir jo veiklų viešinimo įrodymus (pvz., nuorodas į internetinius šaltinius ir kt.) privalo teikti NSA Sistemoje visą projekto įgyvendinimo laikotarpį kartu su mokėjimo prašymais.

124. Projektų vykdytojai, atsižvelgdami į savo įgyvendinamų projektų specifiką, gali pasirinkti ir papildomas informavimo ir viešinimo priemones, tinkamas bei stiprinančias informacijos apie projektą sklaidą, pvz., mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius regioninėje spaudoje, radijo ar televizijos reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonės bei jų kiekis turi būti pasirenkamos ir planuojamos atsižvelgiant į įgyvendinamo projekto mastą, pobūdį, tikslinę auditoriją.

125. Visose projekto viešinimo priemonėse privaloma nurodyti užrašą: „Projektas bendrai finansuojamas valstybės fondo lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.“ Ši informacija nurodoma tekstu ir, jei yra galimybė, naudojant NSA ženklą, ir / ar kitais būdais, kurie užtikrintų Fondo matomumą projekte. Informacija apie vykdomą projektą skelbiama tik po sutarties pasirašymo.

126. Projektui viešinti turi būti naudojamas NSA ženklas, kurio pavyzdžiai skelbiami NSA svetainėje.

127. Viešinant projektą, projekto veiklos neturi būti naudojamos politinei reklamai, t. y. už užmokestį skleidžiant informaciją visuomenės informavimo priemonėse (televizijoje, radijuje, internete ir spaudoje) apie valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario ar politinės kampanijos dalyvio veiklą arba jų vardu.

128. Už tinkamą įgyvendinamų projektų viešinimą ir viešinimo rezultatus tiesiogiai atsakingi projektų vykdytojai.

129. Fondo viešinimo veiklose be projektų vykdytojų dalyvauja ir NSA. NSA informaciją apie Fondo lėšų administravimą skelbia savo interneto svetainėje.

 

XI SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

130. NSA turi teisę atlikti pažeidimų tyrimus dėl projektų įgyvendinimo ir projektų tęstinumo įsipareigojimų vykdymo.

131. Apraše pažeidimas suprantamas kaip dėl projekto vykdytojo ir / ar partnerio veiksmų ar neveikimo padarytas bet koks su projekto įgyvendinimu ir projekto tęstinumo įsipareigojimų vykdymu susijęs teisės pažeidimas, kuriuo būtų padaryta žala Fondo biudžetui (toliau – pažeidimas).

132. Apraše pažeidimo tyrimas suprantamas kaip NSA atliekamas įgyvendinamo projekto, su juo susijusios viešai prieinamos informacijos, duomenų ir dokumentų, pateiktų projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir / ar įstaigų, tikrinimas, prašymas paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes ir / ar kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą. Įtariami pažeidimai, dėl kurių atliekamas įtariamo pažeidimo tyrimas, užregistruojami Sistemoje.

133. Pažeidimo tyrimas pradedamas gavus informaciją apie projekto ir / ar partnerio veiksmus ar neveikimą, kuriais galimai padarytas pažeidimas, iš NSA darbuotojo, vykdančio projektų sutarčių priežiūrą, kontrolę, arba iš trečiųjų šalių ar ją pastebėjus visuomenės informavimo priemonėse, ar iš kitų šaltinių.

134. Ministerija, įtarusi pažeidimą ir / ar gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir / ar trečiųjų šalių, šią informaciją per 5 darbo dienas persiunčia NSA.

135. NSA, išnagrinėjusi su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją, neatlieka pažeidimo tyrimo, jei įtariamas pažeidimas susijęs su pirkimo sutartimi, kurią sudarant ar vykdant nesilaikyta teisės aktuose nustatytos pirkimų tvarkos, ir projekto vykdytojas įsipareigoja atlikti su įtariamu pažeidimu susijusį pirkimą iš naujo ir, jei pagal su įtariamu pažeidimu susijusią pirkimo sutartį buvo išmokėtų lėšų, NSA susigrąžinant lėšas Apraše nustatyta tvarka.

136. Kai Aprašo 135 punkte aprašytais įtariamų pažeidimų atvejais NSA susigrąžina lėšas Apraše nustatyta tvarka arba išskaičiuoja netinkamų finansuoti išlaidų sumą iš projekto vykdytojo teikiamo mokėjimo prašymo, NSA netinkamų finansuoti išlaidų sumą arba susigrąžinamų lėšų sumą nurodo išvadoje dėl išlaidų tinkamumo, kurią teikia projekto vykdytojui.

137. Kitais atvejais, nei yra aprašyti Aprašo 135 punkte, atliekamas įtariamo pažeidimo tyrimas ir priimamas sprendimas dėl pažeidimo, kuris turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytus individualiam administraciniam aktui taikomus reikalavimus, taip pat sprendime dėl pažeidimo nurodomos su nustatytu pažeidimu susijusios faktinės aplinkybės, netinkamų finansuoti išlaidų suma, grąžintinų lėšų suma bei jų grąžinimo tvarka ir kitos aplinkybės.

138. NSA apie pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įtarimo dėl pažeidimo užregistravimo dienos informuoja projekto vykdytoją, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojo informavimas galėtų turėti neigiamos įtakos pažeidimo tyrimui.

139. NSA pažeidimo tyrimą turi atlikti ir priimti sprendimą dėl pažeidimo ne vėliau kaip per 30 dienų nuo įtarimo dėl pažeidimo užregistravimo dienos. Jeigu pažeidimo tyrimo metu NSA kreipiasi į projekto vykdytoją su prašymu pateikti papildomus dokumentus, paaiškinimus, projekto vykdytojo atsakymo rengimo terminui yra sustabdomas NSA sprendimo priėmimo termino skaičiavimas. Tais atvejais, kai įtariamo pažeidimo tyrimas yra susijęs su vykstančiu ikiteisminiu tyrimu ar teisminiu procesu, įtariamo pažeidimo tyrimo ir nustatymo metu NSA sustabdo pažeidimo tyrimą iki ikiteisminio tyrimo pabaigos ir / ar teismo sprendimo priėmimo. Jei atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir įvertinusi su įtariamu pažeidimu susijusias aplinkybes NSA neturi pagrindo nustatyti pažeidimo, pažeidimo tyrimas baigiamas.

140. Kai NSA, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą, nustato pažeidimą, kurį galima ištaisyti, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas per Sistemą ir / ar elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato projekto vykdytojui terminą, per kurį nustatytas pažeidimas turi būti ištaisytas. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų ir ilgesnis kaip 30 darbo dienų, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių aplinkybių įtariamas pažeidimas negali būti ištaisytas per 30 dienų. Tais atvejais, kai reikia kreiptis į kitas institucijas dėl papildomos informacijos, įtariamo pažeidimo ištaisymo terminas gali būti pratęsiamas iki papildomos informacijos gavimo ir / ar pateikimo įgaliotajai institucijai dienos.

141. NSA projekto vykdytojui gali nurodyti tokius pažeidimų ištaisymo būdus:

141.1. atvykti ir pateikti arba atsiųsti papildomus dokumentus ir / ar duomenis, kuriais pagrindžiami projekto vykdytojo jau pateikti dokumentai ir / ar duomenys;

141.2. patikslinti ir papildyti mokėjimo prašymą ir / ar pateikti papildomus išlaidų pagrindimo dokumentus bei išlaidų apmokėjimo įrodymo arba kitus dokumentus;

141.3. įvykdyti projekto ir / ar pirkimo sutartyje nustatytus reikalavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus;

141.4. išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą iš projekto vykdytojo teikiamų mokėjimo prašymų Apraše nustatyta tvarka;

141.5. susigrąžinant lėšas Apraše nustatyta tvarka.

142. Jeigu NSA nustato pažeidimą, kurio ištaisyti neįmanoma arba per nustatytą laiką pažeidimai nepašalinami, ji priima sprendimą:

142.1. nutraukti projekto sutartį ir pareikalauti grąžinti visas išmokėtas lėšas (jei lėšos buvo išmokėtos);

142.2. taikyti NSA parinktą finansinės pataisos procentą ir pareikalauti grąžinti išmokėtų lėšų dalį;

142.3. taikyti NSA parinktą finansinės pataisos procentą bei išskaičiuoti lėšų dalį iš projekto vykdytojo pateiktų mokėjimo prašymų.

143. Kai nustatytas pažeidimas yra susijęs su projekto vykdytojo, NSA darbuotojo neteisėtais veiksmais, dėl kurių projektui buvo neteisėtai skirtos ir / arba išmokėtos finansavimo lėšos, netinkamomis finansuoti pripažįstamos visos projekto išlaidos.

144. Įtariamo pažeidimo tyrimo metu NSA vertina projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir / ar įstaigų pateiktą informaciją, duomenis ir dokumentus, gali atlikti projekto patikras vietoje, prašyti paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes, kreiptis į kitas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes ir informaciją, susijusią su atliekamu pažeidimo tyrimu, ir / ar atlikti kitus veiksmus, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą.

145. Su įtariamu pažeidimu susijusių lėšų išmokėjimas ar išlaidų pripažinimas tinkamomis finansuoti laikinai, kol bus ištaisytas įtariamas pažeidimas ar bus baigtas įtariamo pažeidimo tyrimas ir priimtas sprendimas dėl išmokėtų projekto finansavimo lėšų (toliau – sprendimas dėl lėšų grąžinimo), taip pat tais atvejais, kai NSA gauna informacijos apie pradėtą ikiteisminį tyrimą, susijusį su projektu, sustabdomas, jei išmokėjimas ar pripažinimas tinkamomis finansuoti gali padaryti žalą Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba turėti neigiamos įtakos dėl nustatyto pažeidimo pripažintų netinkamomis finansuoti projekto išlaidų grąžinimo (sprendimą dėl lėšų išmokėjimo ar išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti laikino sustabdymo NSA nurodo NSA vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintoje pažeidimo tyrimo formoje).

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ RODIKLIŲ PRIEŽIŪRA

 

146. Projekto rodiklių reikšmės vertinamos pagal projekto vykdytojo pateiktus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

147. Kai pateikta informacija sudaro pagrindą abejoti dėl projekto rodiklių reikšmių pasiekimo, NSA per jos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 5 darbo dienos nuo informacijos paaiškėjimo, projekto vykdytojo prašo paaiškinti aplinkybes, pagal kurias vertinamos projekto rodiklių reikšmių galimo mažėjimo priežastys.

148. Atsižvelgiant į sumažėjusias siekiamų projekte rodiklių reikšmes, vertinamas projekto išlaidų pagrįstumas ir tuo vadovaujantis gali būti inicijuotas projekto sutarties pakeitimas ir išmokėtų projekto lėšų ar jų dalies susigrąžinimas.

149. Projekto sutartis negali būti keičiama ir projekto rodiklių reikšmės mažinamos, jeigu:

149.1. projekto vykdytojas dar gali sumažinti projekto rodiklių reikšmių nepasiekimą lemiančių veiksnių įtaką;

149.2. galutinio mokėjimo prašymo po projekto užbaigimo vertinimo metu nustatoma, kad projekto sutartyje nustatytos projekto rodiklių reikšmės nepasiektos;

149.3. nustatomas pažeidimas.

 

XIII SKYRIUS

NETINKAMŲ IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMAS NEPASIEKUS RODIKLIŲ

 

150. Nustačius pažeidimą dėl projekto sutartyje nustatytų rodiklių reikšmių nepasiekimo, netinkamų finansuoti išlaidų suma apskaičiuojama proporcingai pagal sumažėjusias projekto veiklų vykdymo apimtis ir įvertinus projekto vykdytojo pateiktą pagrindimą bei pažeidimo pobūdį. Šiuo atveju netinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios panaudojimo sumažėjusiam projekto rodikliui projekto vykdytojas negali pagrįsti.

151. Nustačius pažeidimą dėl projekto rodiklių reikšmių nepasiekimo, kuris susijęs su konkrečios projekto veiklos vykdymo apimties sumažėjimu, taikomos šios finansinės pataisos:

Rodiklio nepasiekimo procentinė dalis (skaičiuojama nuo projekto sutartyje nustatytos rodiklio reikšmės)

Finansinės pataisos dydis (procentinė dalis, nuo rodikliui pasiekti skirtų išlaidų, pripažintų tinkamomis finansuoti projekto išlaidų*)

Nuo 20 proc. ir iki 25 proc. (imtinai)

5 proc.

Daugiau kaip 25 proc. ir iki 40 proc. (imtinai)

10 proc.

Daugiau kaip 40 proc. ir iki 50 proc. (imtinai)

20 proc.

Daugiau kaip 50 proc.

25 proc. arba 100 proc.

 

152. Jei projekte bent pusės visų rodiklių reikšmės nepasiekiamos daugiau kaip 50 procentų, vertinamas projekto tikslų pasiekimas ir sprendžiamas klausimas dėl projekto sutarties nutraukimo bei visų projektui skirtų lėšų susigrąžinimo.

153. Jeigu visi rodikliai nepasiekti daugiau kaip 50 procentų, sutartis yra nutraukiama.

154. Vienas didžiausias finansinės pataisos dydis taikomas, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

154.1. daugiau nei vieno rodiklio reikšmė nepasiekiama 20 ir daugiau procentų;

154.2. projekto vykdytojas padaro kelis pažeidimus, iš kurių vienas susijęs su konkrečios veiklos vykdymo apimties sumažėjimu, o kitas nesusijęs su konkrečios veiklos vykdymo apimties sumažėjimu.

155. Net ir tuo atveju, jei projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų rodiklių reikšmių projekto įgyvendinimo metu nepasiekiama nesant pažeidimo, tinkama finansuoti gali būti pripažįstama tik ta išlaidų dalis, kuri yra būtina sumažėjusiam rodikliui pasiekti.

156. Paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo įvertintos pažeidimo tyrimo metu, pažeidimo tyrimas gali būti atliekamas iš naujo ir atsižvelgiant į jo rezultatus atitinkamai gali būti pakeistas sprendimas dėl pažeidimo. Atnaujintas pažeidimo tyrimas atliekamas ir sprendimas dėl pažeidimo priimamas Apraše nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS

 

157. Grąžintinomis lėšomis laikomos nustatytos netinkamos finansuoti projektų išlaidos, kurios anksčiau jau buvo pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos, ir / arba kitos pagal teisės aktus ir / arba projekto sutartį reikalaujamos grąžinti lėšos.

158. Visais Apraše nustatytais atvejais sprendimus dėl lėšų grąžinimo priima NSA vadovas. Sprendimas dėl lėšų grąžinimo turi atitikti Viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnyje nustatytus individualiam administraciniam aktui taikomus reikalavimus. Sprendime taip pat nurodoma informacija apie projektą ir projekto vykdytoją, informacija apie nustatytą pažeidimą, nustatyta netinkamų finansuoti išlaidų suma, grąžintinų lėšų suma bei jų grąžinimo tvarka, sprendimo dėl lėšų grąžinimo apskundimo tvarka ir kitos aplinkybės.

159. Apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos NSA raštu informuoja projekto vykdytoją, pateikdama sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

160. Projekto vykdytojas grąžintinas lėšas turi grąžinti Apraše ir projekto sutartyje nurodytais terminais.

 

XV SKYRIUS

TĘSTINUMO ĮSIPAREIGOJIMŲ PRIEŽIŪRA

 

161. Projekto tęstinumo priežiūrą, atsižvelgdama į atitinkamoje sutartyje nustatytus reikalavimus projekto tęstinumui, atlieka NSA.

162. NSA vykdydama projekto tęstinumo priežiūrą:

162.1. tikrina pateiktas projekto tęstinumo įsipareigojimų vykdymo deklaracijas pagal Sutarties 6 priede pateiktą formą;

162.2. atlieka patikras vietoje;

162.3. projekto vykdytojo prašo pateikti informaciją, susijusią su projekto tęstinumo įsipareigojimų vykdymu.

163. Projekto vykdytojas privalo nedelsdamas iš anksto raštu informuoti NSA apie visus galimus nukrypimus nuo sutartyje numatytų projekto tęstinumo reikalavimų.

164. 3 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos, t. y. po galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos (jei sutartyje nenustatyta kitaip), projekto vykdytojas ne rečiau kaip kartą per metus teikia NSA pagal Sutarties 6 priede pateiktą tęstinumo įsipareigojimų vykdymo deklaracijos formą. Pirmoji deklaracija teikiama ne vėliau nei po metų po projekto įgyvendinimo pabaigos (jei įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip).

165. Jeigu projekto vykdytojas laiku nepateikia tęstinumo įsipareigojimų vykdymo deklaracijos, NSA turi raštu jam apie tai priminti ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pateikta užpildyta tęstinumo įsipareigojimų vykdymo deklaracija. Jeigu projekto vykdytojas net ir po priminimo tęstinumo įsipareigojimų vykdymo deklaracijos nepateikia, NSA turi teisę inicijuoti įtariamo pažeidimo tyrimą.

166. NSA turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl papildomos informacijos pateikimo ir deklaracijos patikslinimo.

167. 3 metus laikotarpiu po projekto pabaigos t. y. po galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos (jei sutartyje nenustatyta kitaip), NSA turi teisę atlikti patikras vietoje. Patikrų vietoje metu NSA gali tikrinti, ar laikomasi sutartyse numatytų tęstinumo sąlygų, taikomų projektui.

 

 

 

XVI SKYRIUS

DUOMENŲ RINKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

168. NSA kaupia ir sistemina informaciją apie projektų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su projektų vykdytojais, projektų paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančių bei kitų susijusių su projektų įgyvendinimu dokumentų kopijas.

169. Dokumentai saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

170. NSA, vykdydama paraiškų vertinimą, projektų vykdytojų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, lėšų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su tuo susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, registrų ir informacinių sistemų veiklą reglamentuojančiais, duomenų valdytojų patvirtintais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti tinkamą Fondo lėšų skyrimą projektams, identifikuojant asmenis, kuriems dalyvaujant projekte projektui negali būti skirtos Fondo lėšos. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

171. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) turi saugoti su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

172. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai NSA sprendimus ar veiksmus (neveikimą) turi teisę skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________