LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR PO TO VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2022 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 1 d. Nr. A1-690

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1‑213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, įgyvendindama Kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. A1-684 „Dėl Kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano patvirtinimo“, 9 punkte nurodytą priemonę ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2022 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                       Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. spalio 1 d. įsakymu Nr. A1-690

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR PO TO VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2022 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2022 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, institucinio stiprinimo projektų (toliau – projektai) finansavimo 2022 metais atrankos konkurso (toliau – konkursas) bendrąsias nuostatas, projektų turinio reikalavimus, finansuotinas veiklas, paraiškų teikimą, projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektams, projektų vykdymo ir kontrolės tvarką, projektų įgyvendinimo kriterijus.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. informacinė sistema – konkursą administruojančios įstaigos – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) – valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.2. paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

2.3. pareiškėjasnevyriausybinė organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, įregistruota Lietuvos Respublikoje ir nuo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos pateikimo dienos veikianti ne trumpiau kaip penkerius metus, vienijanti Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis;

2.4. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo kartu projekto vykdytojas vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai;

2.5. projektas – tikslinė pareiškėjo (projekto vykdytojo) veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

2.6. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su SPPD informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – sutartis).

2.7. projekto veiklų įgyvendintojas – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Projekto veiklų įgyvendintoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai).

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai) ir SPPD interneto svetainėje https://sppd.lrv.lt/. Skelbime nurodoma:

4.1. konkurso tikslas;

4.2. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.3. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.4. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga. Paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti projektus paskelbimo dienos;

4.5. nuoroda į informacinę sistemą;

4.6. nuoroda į Nuostatus;

4.7. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas.

5. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinių organizacijų projektus, siekiant sudaryti sąlygas veikti nevyriausybinėms organizacijoms, vienijančioms Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, kurių teisinis statusas pripažįstamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų ir kitų nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenų teisinio statuso pripažinimo įstatymu, ir vykdančioms veiklas, skirtas šių nevyriausybinių organizacijų narių ir jų šeimos narių bendravimui, savitarpio pagalbai plėtoti, savanorystei skatinti, istorinei atminčiai liudyti ir išsaugoti, šių organizacijų instituciniam stiprinimui, informacijos apie šių organizacijų veiklą sklaidai vykdyti, pilietiniams, kultūriniams renginiams organizuoti, informacijos ir patirties mainams, organizacijų narių įsitraukimui į visuomenės gyvenimą skatinti.

6. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 2 000 (du tūkstančiai) eurų. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) eurų. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 21 000 (dvidešimt vienas tūkstantis) eurų.

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo 2022 metų sausio 1 d. iki sutartyje nustatytos datos, bet ne vėliau kaip iki 2022 metų gruodžio 31 d.

8. Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) (juridiniu (-iais) asmeniu (‑enimis), kuris (-ie) kartu su projekto vykdytoju pagal pasirašytą bendradarbiavimo sutartį įgyvendins dalį projekte numatytų veiklų ir (ar) kuriam (-iems) projekto vykdytojas perves dalį lėšų).

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTO VEIKLOS IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

9.1. pareiškėjo (projekto vykdytojo) narių ir jų šeimos narių bendravimo, įsitraukimo į visuomenės veiklą (per kultūrinius, pilietinius renginius ir kt.) skatinimas ir sąlygų bendrauti ir dalyvauti visuomeninėje veikloje sudarymas;

9.2. savitarpio pagalbos teikimas pareiškėjo (projekto vykdytojo) nariams ir jų šeimos nariams (informavimas, konsultavimas, aktualios informacijos teisiniais, socialiniais klausimais teikimas, emocinės, socialinės pagalbos teikimas, atstovavimas valstybės ir savivaldybių institucijose ir kt.);

9.3. savanoriškos veiklos (teikiant pagalbą pareiškėjo (projekto vykdytojo) nariams ir jų šeimos nariams, organizuojant pilietinius ir (ar) kultūrinius renginius ir kt.) organizavimas;

9.4. dalijimasis informacija ir patirtimi apie istorinę atmintį, bendradarbiaujant su kitomis valstybės istorinę atmintį, pilietiškumą puoselėjančiomis organizacijomis, organizuojant švietėjiškus renginius bendruomenei apie valstybės raidos istorinius įvykius;

9.5. pareiškėjo (projekto vykdytojo) institucinis stiprinimas (pareiškėjo (projekto vykdytojo) narių kompetencijų tobulinimas, siekiant gerinti organizacijos veiklos kokybę, stiprinti bendradarbiavimą su valstybės (savivaldybių) institucijomis, verslo subjektais, kitomis organizacijomis ir kt.);

9.6. visuomenės informavimas apie pareiškėjo (projekto vykdytojo) veiklą;

9.7. pilietinių ir (ar) kultūrinių renginių organizavimas.

10. Pareiškėjas privalo paraiškoje numatyti vykdyti bent vieną Nuostatų 9 punkte nurodytą veiklą.

11. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

11.1. tikslingai skirti atostogoms ir (ar) turizmui;

11.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

11.3. bet kokiomis formomis ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

11.4. bet kokiomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, kitus įstatymus bei teisės aktus.

12. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:

12.1. iki konkurso paskelbimo datos veikia ne mažiau kaip 10 metų;

12.2. 2018–2020 m. yra įgyvendinę bent vieną ne mažesnės kaip 2 000 (dviejų tūkstančių) eurų vertės projektą;

12.3. viešai internete (pvz., pareiškėjo interneto svetainėje) yra paskelbę 2019 ar 2020 metų metinį finansinių ataskaitų rinkinį ar metinę finansinę ataskaitą ir veiklos ataskaitą ar metinį pranešimą.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

13. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą pagal Nuostatų 16 punkto reikalavimus.

14. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

15. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

16. Paraiškoje turi būti nurodyta:

16.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas), pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas), projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

16.2. projekto pavadinimas;

16.3. paraiškos užpildymo data;

16.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

16.5. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 12 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 12 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

16.6. informacija apie partnerį (-ius) (jei yra) (nurodomas partnerio (-ių) juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai), buveinės (-ių) adresas (-ai), telefono ryšio numeris (-iai), bendradarbiavimo pagrindas (-ai), partnerio (-ių) veikloms vykdyti reikalingos prašomos lėšos, partnerio (-ių) pasirinkimo priežastys ir jo (jų) vaidmuo įgyvendinant projektą);

16.7. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

16.8. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

16.9. projekto tikslai (ilgalaikiai ir trumpalaikiai);

16.10. projekto uždaviniai;

16.11. tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės);

16.12. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

16.13. veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, planuojamos vykdyti veiklos aprašymas, veiklos įgyvendinimo rodikliai, informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

16.14. siektini kokybiniai ir kiekybiniai rezultatai;

16.15. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos projekto veiklos, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos;

16.16. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas) (toliau – sąmata). Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;

16.17. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte;

16.18. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas valstybės biudžeto lėšas pagal kitas programas (priemones);

16.19. pridedamų dokumentų sąrašas;

16.20. pareiškėjo pateikta papildoma informacija, susijusi su projektu.

17. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

17.1. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

17.2. deklaracijos, kurios forma pateikta Taisyklių 1 priede (toliau – Deklaracija);

17.3. projekto vadovo, projekto veiklų įgyvendintojo (-ų), projekto buhalterio (-ių) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją (turima kvalifikacija, jos įgijimo data), patirtį (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

17.4. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

17.5. jei prašoma valstybės biudžeto lėšų patalpoms nuomoti ir (ar) išlaikyti, – dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu. Jeigu pareiškėjas tik planuoja naudotis biuro patalpomis (panaudos, nuomos ar nuosavybės pagrindais), jis turi pateikti rašytinę (preliminariąją) sutartį ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad, sudarius sutartį, pareiškėjas naudosis biuro patalpomis;

17.6. dokumentų (sutarčių, susitarimų), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jei yra);

17.7. 2019 ar 2020 metų metinio finansinių ataskaitų rinkinio ar metinės finansinės ataskaitos ir veiklos ataskaitos ar metinio pranešimo, pasirašyto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (jei dokumentas viešai skelbiamas internete, paraiškoje pateikiama aktyvi nuoroda, leidžianti susipažinti su internete viešai paskelbtu dokumentu);

17.8. dokumentų (pvz., įgyvendinto projekto sutarties kopijos), patvirtinančių, kad pareiškėjas 2018–2020 m. yra įgyvendinęs bent vieną ne mažesnės kaip 2 000 (dviejų tūkstančių) eurų vertės projektą (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

18. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

19. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos konkurso skelbime nurodytu telefono ryšio numeriu ir elektroninio pašto adresu. Į pareiškėjo pateiktus klausimus atsakoma naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo Ministerijoje ir SPPD dienos. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

20. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

21. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

22. SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:  

22.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

22.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val. Lietuvos Respublikos laiku;

22.3. paraiška atitinka Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus;

22.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

22.5. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

22.6. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 17 punkte reikalaujamus dokumentus;

22.7. deklaracija užpildyta pagal Taisyklių 1 priede pateiktą formą;

22.8. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 17 punkte;

22.9. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

22.10. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų.

23. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 17 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD raštu ar žodžiu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. 

24. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo SPPD atstovui, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama Nuostatų 26 punkte nustatyta tvarka.

25. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos projektams neskiriamos, jeigu:

25.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

25.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val. Lietuvos Respublikos laiku;

25.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų Nuostatų 17 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) SPPD nustatytais terminais nepateikė paaiškinimų, patikslinimų, trūkstamų dokumentų, jei tokius buvo prašoma pateikti;

25.4. paraiška neatitinka Nuostatų 16 punkte nustatytų reikalavimų;

25.5. pareiškėjas yra likviduojamas;

25.7. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

25.8. pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

26. SPPD, nustatęs, kad projektas (-ai) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 22 punkte, per informacinę sistemą ir (arba) elektroniniu laišku informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl projekto atmetimo, nurodo projekto (‑ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), atmetimo priežastį (-is) ir sprendimo dėl projekto atmetimo apskundimo tvarką.

27.  SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

28.  Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia rekomendacinę išvadą dėl SPPD paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, įvertinęs komisijos pateiktą rekomendacinę išvadą, priima SPPD.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

29. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose nustatytos tvarkos.

30. Paraiškas vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio paraišką vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertins, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

31. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams turėti patirties konkrečioje veiklos srityje, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo formos, kuriose turi būti apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

32. Ekspertai, prieš jiems pateikiant vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

33. Vertintinas paraiškas SPPD paskirsto ekspertams.

34. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 37 punkte nurodytais pagrindais.

35. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, jie per informacinę sistemą ir (ar) elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) pateiktą informaciją, nurodydami šio prašymo motyvus. SPPD per informacinę sistemą ir (ar) elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją ir (ar) dokumentus per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą nepatikslina ir nepateikia informacijos ir (ar) dokumentų, SPPD apie tai informuoja komisiją (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir nurodo, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ir nepateikta informacija ir (ar) dokumentai turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl paraiškos atmetimo pareiškėjui nepatikslinus informacijos ar nepateikus trūkstamų duomenų, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD siūlymą tokią paraišką atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, priima sprendimą pritarti arba nepritarti paraiškos atmetimui.

36. Ekspertas paraiškas vertina užpildydamas vertinimo anketą informacinėje sistemoje, vadovaudamasis Nuostatų 37 punkte nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno eksperto skirto balo pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

37. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

37.1.  projekto tikslo, uždavinių ir aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0–3 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 4–7 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 8–10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

37.2. projekto atitiktį Nuostatų 12 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams, vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 5 – atitinka vieną prioritetą; 10 – atitinka du prioritetus; 15 – atitinka tris prioritetus;

37.3.  projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0–5 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti; 6–10 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti; 11–15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti;

37.4.  projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą bei sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0–5 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 6–10 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta ir iš dalies sietina su veiklomis; 11–15 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

37.5. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0–3 – neaiškūs ir nekonkretūs; 4–7 – iš dalies aiškūs ir iš dalies konkretūs; 8–10 – aiškūs ir konkretūs;

37.6pareiškėjo, jo partnerio (-ių) (jei yra) ir jų projekto veiklų įgyvendintojo tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus vykdyti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.

38. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 70, privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko 30 balų, nefinansuojami.

39. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

40. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

41. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengia paraiškų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir ją pateikia komisijai. Kartu su paraiškų vertinimų suvestine SPPD komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę per informacinę sistemą susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis paraiškomis.

42. Gavęs paraiškų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas, komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų paraiškų vertinimais, išvadomis ir pasiūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

43. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD paraiškų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

44. Jeigu Taisyklių 37 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, SPPD apibendrina jo pasiūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

45. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija, siūlydama finansuoti projektą, pirmenybę teikia tam projektui, kurio sąmatoje lėšų dalis, skirta projektui administruoti, yra mažesnė.

46. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams.

47.  Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai. Paraiškas komisijos nariams vertinti paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai įvertina paraišką ir skiria balų vadovaudamiesi Nuostatų 37 punktu.

48.  Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Nuostatų 9 punkte nurodytoms veikloms.

49.  Jei komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 37 punkte nustatytais kriterijais, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

50. Komisijos sekretorius nedelsdamas, per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos, per informacinę sistemą informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, taip pat patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus, atsižvelgiant į komisijos priimtą protokolinį sprendimą.

51. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai informacinės sistemos priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtame protokoliniame sprendime pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

52. Komisijai iš pareiškėjo informacinės sistemos priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas, projekte numatytus tikslus, patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatų V skyriuje ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

53. Pareiškėjui per Nuostatų 51 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

54. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 6 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

55. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

56. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.

57.  Ministerijos kanclerio sprendime dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui nurodoma:

57.1.  pagrindas finansuoti projektus arba jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, komisijos protokolų duomenys);

57.2.  finansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti sumas, skiriamas sumas;

57.3. rezervinių projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, preliminariai siūlomas skirti sumas. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

57.4.  nefinansuotinų paraiškų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas, nefinansavimo pagrindą (jei paraiškos siūlomos nefinansuoti Nuostatų 54 punkte nurodytu pagrindu);

57.5.  atmestinų paraiškų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti sumas, nefinansavimo pagrindą;

57.6. pavedimas Ministerijos paskirtam specialistui užtikrinti tinkamą Nuostatų, susijusių su projektų finansavimu, įgyvendinimą;

57.7. sprendimo apskundimo tvarka.

58. Komisijos sekretorius per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos raštu perduoda SPPD patvirtintą Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams elektroninę kopiją ir visų komisijos protokolinių sprendimų elektronines kopijas.

59. Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD sudaroma per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui ir kitų Nuostatų 58 punkte nurodytų dokumentų oficialaus perdavimo SPPD dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

60. Nesudarius sutarties per Nuostatų 59 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, SPPD apie tai raštu informuoja Ministerijos kanclerį, nurodydamas pareiškėjo pavadinimą.

61. Pareiškėjui nesudarius sutarties per Nuostatų 59 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 51 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projekte prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 52 punkte nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

62. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie skirtą finansavimą (pateikdamas Ministerijos kanclerio potvarkio išrašą) ir sutarties pasirašymo procedūras. Pareiškėjus, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie priimtą sprendimą Komisijos sekretorius informuoja raštu, nurodydamas jų atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.

63. Informacija apie konkursui pateiktas paraiškas (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas, paraiškos numeris) ir jų vertinimo eigą per 3 darbo dienas nuo SPPD ar Komisijos sprendimo priėmimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.

64. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje, nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projekto pavadinimą ir skirtų lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

65. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

66. Komisijos sekretorius:

66.1. rengia kvietimus teikti paraiškas dalyvauti konkurse ir organizuoja jų paskelbimą;

66.2. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

66.3. Ministerijos interneto svetainėje skelbia informaciją apie komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai (data ir darbotvarkė), ir ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei šios informacijos pasikeitimus (jei jų yra);

66.4. renka ir Ministerijoje registruoja komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

66.5. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, SPPD, ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

66.6. elektroniniu būdu siunčia derinti komisijos posėdžio protokolą komisijos nariams;

66.7. perduoda informaciją apie gautų paraiškų vertinimą, galutinius rezultatus ir sprendimą pratęsti finansavimą konkursą administruojančiai įstaigai, kuri šią informaciją paskelbia interneto svetainėje.

67. Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Komisijos pirmininko sprendimu posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

68. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas (-ai) arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 73 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui (‑ams) arba projektą (‑us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas (‑ai) ir (ar) projektus vertinę ekspertai.

69. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos komisijai, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia ar neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

70. Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

71. Komisijos nariams, ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį (numatomą posėdžio datą ir darbotvarkę) taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“.

72. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

73. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

74. Prieš gaunant bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią informaciją, komisijos narys ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Taisyklių 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Taisyklių 3 priedas).

75. Komisijos posėdyje stebėtojo (-ų) teisėmis dalyvaujantis (-ys) pareiškėjo (-ų) atstovas (‑ai), SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Taisyklių 4 priedas).

76. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą (-us), komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (‑ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (‑us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo priima sprendimą (-us) ir balsuoja. Nenusišalinusio komisijos nario balsas, komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįtraukiamas.

77. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Taisyklių 82 punkte nustatytais pagrindais.

78. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu, o komisijos narys, sekretorius ar ekspertas – komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodoma asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastis (-ys).

79. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jų funkcijas vykdo pakaitinis komisijos narys ar pakaitinis sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas SPPD perduoda vertinti kitam ekspertui.

80. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių komisijos narių balsų dauguma. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

81. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas komisijos nariams suderinti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo posėdžio protokolo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolo projektui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

82. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami Ministerijos dokumentų registre ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio.

83. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

84. Protokole nurodoma:

84.1. komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

84.2. komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (pareigos, vardas, pavardė);

84.3. komisijos posėdyje svarstyti projektai ir klausimai;

84.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

84.5. informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

84.6. komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, kodėl nepritariama ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir nurodoma, kad projektas perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad komisija pati atliks projekto vertinimą;

84.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

84.8. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

84.9. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

84.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas;

84.11. bendri balsavimo dėl kiekvieno posėdyje svarstomo klausimo rezultatai;

84.12. informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

84.13. kiti komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

84.14. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

85. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama komisijos protokole ir garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o skaitmeninis posėdžio garso įrašas sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

86. Valstybės biudžeto lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

87. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui įgyvendinti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

88. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma projektų partneriams), įvertinę valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartyje bei patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

89. Projekto vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.

90. Finansuojamos tik Nuostatų 91 punkte nurodytos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

91. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

91.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 15 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

91.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo yra įdarbintas pagal darbo sutartį);

91.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo nėra įdarbintas pagal darbo sutartį);

91.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

91.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas:

91.2.1.1. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

91.2.1.2. projekto vykdytojo partnerio (-ių) veiklų įgyvendintojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

91.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti (vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize):

91.2.2.1. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

91.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų išlaidos (transporto priemonės nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

91.2.2.3. komandiruočių (įskaitant tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio darbuotojams). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);

91.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos (biuro patalpų nuoma);

91.2.2.5. kvalifikacijos tobulinimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai tobulinti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai tobulinti);

91.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, tyrėjų ir kt.) paslaugoms (pagal paslaugų ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

91.2.2.7. komunalinių paslaugų (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo) įsigijimo išlaidos;

91.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, įrangai, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 93.6 papunktyje;

91.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (studijų, tyrimų, analizių, leidybos, vertimo, mokymų, seminarų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, projekto sklaidos ir viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiai, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

92. Visos Nuostatų 91.1.1 ir 91.2.1 papunkčiuose nurodytos darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant socialinio draudimo įmokas, turi sudaryti ne daugiau nei 80 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų.

93. Netinkamos finansuoti išlaidos:

93.1. išlaidos pareiškėjo (projekto vykdytojo) ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

93.2. transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto išlaidos;

93.3. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, pastatų, aplinkos ir teritorijos priežiūros išlaidos;

93.4. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamajame etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2021 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2022 m. gruodžio 31 d.;

93.5. išperkamosios nuomos išlaidos;

93.6. išlaidos ilgalaikiam turtui (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme), kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

93.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

93.8. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

94. Projekto vykdytojas privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

95. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas tęsiamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

96. Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis SPPD pateikia pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas ir prašymas tikslinti sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

97. SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti sąmatą jį informuoja informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu. Prašymai tikslinti sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

98. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas ir prašymas tikslinti veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Ministerijos paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

99. Projekto vykdytojas privalo:

99.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodyta suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

99.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.;

99.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ir veiklos ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

99.3.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį);

99.3.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį);

99.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį);

99.3.4. veiklos ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

99.3.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 9 punktą) ir trumpas veiklų ir (ar) jų rezultatų aprašymas;

99.3.4.2. informacija apie projekto įgyvendinimo kriterijus (Nuostatų 109 punktas), pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

99.3.4.3. informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios (teikiama tik teikiant metų projekto veiklos įvykdymo ataskaitą už visą projekto vykdymo laikotarpį, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams).

99.4. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalomai grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;

100. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, t. y. ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pervesti jas į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.  

101. SPPD konsultuoja pareiškėjus, projektų vykdytojus projektų administravimo klausimais.

102. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD nustatyta tvarka.

103. SPPD nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

103.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

103.2. SPPD nustato esminių Taisyklių, Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, pažeidimų;

103.3. vadovaujantis Nuostatų 104 punktu, sustabdomas sutarties vykdymas arba sutartis vienašališkai nutraukiama;

103.4. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, sudarius sutartį, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

104. SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Taisyklių, Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo sutarties vykdymą. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

105. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, įgyvendinimo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

106. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo pabaigos projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte nustatyto įsipareigojimo.

107. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2022 m. gruodžio 31 d.).

108. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

109. Nustatomas šis projektų įgyvendinimo kriterijus – įgyvendintų Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų (pagal pobūdį) ir jose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

110. Ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar dėl kurių projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriama papildomų valstybės biudžeto lėšų.

111. Papildomos valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, Nuostatų 110 punkte nurodytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias įsipareigoja įvykdyti projekto vykdytojas, prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

112. Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų projekto vykdytojams skyrimo priima Ministerijos kancleris per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

113. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

114. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis atitinkamam konkursui skiriami valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.

115. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

116. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

117. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Taisyklėse ar Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo (projekto vykdytojo) priklausančių aplinkybių, konkursą organizuojančioje ar konkursą administruojančioje įstaigoje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

118. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių / konkursų įgyvendinimo ataskaitas.

119. Jei Nuostatuose nereglamentuotas su konkursu susijęs klausimas, vadovaujamasi Taisyklėmis.

120. Asmens duomenys tvarkomi Reglamento (ES) 2016/679, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

121. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Nuostatų 86 punkte nustatyta tvarka.

122. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

_________________________