LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. rugsėjo 6 d. įsakymo Nr. 480 „DĖL KOMISIJOS SPRENDIMAMS DĖL PACIENTŲ KONSULTACIJŲ, IŠTYRIMO, GYDYMO EUROPOS SĄJUNGOS IR KITOSE ŠALYSE PRIIMTI DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2021 m. spalio 28 d. Nr. V-2446

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. rugsėjo 6 d. įsakymą Nr. 480 „Dėl Komisijos sprendimams dėl pacientų konsultacijų, ištyrimo, gydymo Europos Sąjungos ir kitose šalyse priimti darbo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS Respublikos sveikatos apsaugos ministras

 

ĮSAKYMAS

DĖL Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje komisijos DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

T v i r t i n u Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje komisijos darbo reglamentą (pridedama).“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                         Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2001 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 480

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. spalio 28  d. įsakymo Nr. V-2446 redakcija)

 

Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje komisijos DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje komisijos darbo reglamentas (toliau  – Komisijos darbo reglamentas) nustato Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje komisijos (toliau – Komisija) uždavinius, funkcijas, pareigas ir atsakomybę, Komisijos darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo bei jų įforminimo tvarką.

2. Komisijos darbo reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme ir Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. V-729 „Dėl Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

3. Komisija savo darbe vadovaujasi:

3.1. 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 883/2004 dėl socialinės apsaugos sistemų koordinavimo;

3.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

3.3. Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu;

3.4. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu;

3.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr.  V-729 „Dėl Pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

3.6. kitais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro (toliau – sveikatos apsaugos ministras) įsakymais, reglamentuojančiais asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, jų išlaidų apmokėjimą, vaistų, medicinos pagalbos priemonių ir medicinos priemonių išrašymą ir apmokėjimą Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis;

3.7. Komisijos darbo reglamentu.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINYS, FUNKCIJOS, PAREIGOS IR TEISĖS

 

4. Komisijos uždavinys – priimti sprendimą dėl pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis Europos ekonominei erdvei priklausančiose valstybėse, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje (toliau – užsienio šalis), vadovaujantis Aprašo nustatyta tvarka.

5. Komisijos funkcijos:

5.1. nagrinėti ir vertinti universitetų ar universitetinių ligoninių (toliau – ligoninės) pateiktus dokumentus dėl pacientų siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje bei išduoto leidimo gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas užsienio šalyje pratęsimo;

5.2. išsiaiškinti, ar pacientas turi teisę gauti PSDF biudžeto lėšomis apmokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas užsienio šalyje;

5.3. priimti sprendimą dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis į užsienio šalį ar išduoto atitinkamo leidimo pratęsimo ir užsienio šalyje numatomų jam suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų kompensavimo;

5.4. nagrinėti užsienio šalių, kuriose gyvena Lietuvos Respublikoje privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti asmenys, kompetentingų sveikatos draudimo įstaigų prašymus išduoti atitinkamam asmeniui leidimą gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas ne gyvenamojoje užsienio šalyje, vadovaujantis Aprašo nustatyta tvarka.

6. Tiek teigiamas, tiek neigiamas sprendimas dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis į užsienio šalį turi būti motyvuotas ir suprantamas pacientui bei atitikti Viešojo administravimo įstatyme nustatytus reikalavimus.

7. Komisijos pareigos:

7.1. vykdyti Komisijos darbo reglamente ir kituose teisės aktuose nustatytas Komisijos funkcijas;

7.2. pacientui (ar jo atstovui) ar ligoninei teikti tik organizacinio pobūdžio informaciją, kol sprendimas dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis į užsienio šalį nepriimtas.

8. Komisija turi teisę:

8.1. gauti iš ligoninių medžiagą, būtiną sprendimui dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje priimti;

8.2. prireikus kviesti į posėdžius ekspertus – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Sveikatos apsaugos ministerija) ar Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų, kitų valstybės institucijų darbuotojus ar gydytojus specialistus ir (ar) prašyti pateikti savo nuomonę dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje pagrįstumo;

8.3. prireikus prašyti, kad dokumentus dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje pateikusi ligoninė pateiktų trūkstamą informaciją, reikalingą sprendimui priimti, ir (ar) paaiškintų dokumentuose pateiktą informaciją;

8.4. posėdžio metu naudotis Sveikatos apsaugos ministerijos patalpomis ir nuotolinio ryšio priemonėmis – vaizdo ir garso ryšių priemonėmis (įskaitant programinę įrangą, bendravimo platformas ir kt.) ir (ar) kitomis elektroninių ryšių technologijomis, kurios gali būti naudojamos posėdžio metu, kai posėdžio dalyviai yra skirtingose vietose tuo pačiu laiku, naudoti darbui reikalingus organizacinės technikos prietaisus bei informacines duomenų bazes.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS IR ATSAKOMYBĖ

 

9. Komisija sudaroma sveikatos apsaugos ministro įsakymu iš 3 Sveikatos apsaugos ministerijos ir 2 Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) darbuotojų, paskiriant Komisijos pirmininką ir Komisijos pirmininko pavaduotoją; taip pat paskiriamas Komisijos sekretorius, kuris nėra Komisijos narys ir neturi teisės balsuoti.

10. Komisija sudaroma 5 metų kadencijai. Komisijos nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Buvęs Komisijos narys, praleidęs vieną kadenciją, gali būti vėl skiriamas Komisijos nariu.

11. Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininkas, jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Komisijos pirmininkas (jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas) organizuoja posėdžius, sudaro posėdžių darbotvarkę arba paveda šias funkcijas vykdyti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius renka ir kaupia posėdžiui reikalingą medžiagą.

13. Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį. Kvietimą į posėdį ir reikiamą medžiagą Komisijos nariams ir ekspertams, jei jie kviečiami į posėdį, Komisijos sekretorius pateikia ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komisijos posėdžio. Komisijos nariai, nagrinėdami pateiktus dokumentus, vadovaujasi Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu.

14. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai, iš kurių vienas – Komisijos pirmininkas ar Komisijos pirmininko pavaduotojas.

15. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvavusių Komisijos narių balsų dauguma. Balsuojama atviru vardiniu balsavimu. Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, galutinį sprendimą dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje ar išduoto atitinkamo leidimo pratęsimo ir užsienio šalyje numatomų jam suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų kompensavimo priima Komisijos pirmininkas, jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis turi teisę raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.

16. Jei Komisija negali priimti sprendimo dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje, kuo skubiau sušaukiamas kitas Komisijos posėdis, į kurį pakviečiamas ekspertas.

17. Sprendimas dėl paciento siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje turi būti priimtas per 5 darbo dienas nuo ligoninės dokumentų gavimo Sveikatos apsaugos ministerijoje dienos. Šis terminas gali būti pratęstas Viešojo administravimo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka. Jei nagrinėjant dokumentus paaiškėja, kad sprendimui priimti reikia papildomų dokumentų, negu nurodyti Apraše, arba eksperto nuomonės, prašymo nagrinėjimas pratęsiamas, bet negali viršyti Viešojo administravimo įstatyme nustatytų terminų.

18. Vykdydami savo funkcijas, Komisijos nariai privalo vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis.

19. Komisijos nariai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 9 punktu, privačius interesus deklaruoja pateikdami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai privačių interesų deklaraciją (toliau – deklaracija). Komisijos nariai, tiesioginiais ar netiesioginiais ryšiais susiję su pacientu, dėl kurio siuntimo konsultuotis, išsitirti ir (ar) gydytis užsienio šalyje bus sprendžiamas klausimas posėdžio metu, prieš posėdį apie tai privalo pranešti Komisijos pirmininkui (jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojui) ir kitiems asmenims, dalyvaujantiems sprendimą rengiant, svarstant, priimant ar kitoje klausimo sprendimo procedūroje, ir pareikšti apie nusišalinimą. Jeigu dėl galimo interesų konflikto Komisijos narys nusišalina nuo sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kitos klausimo sprendimo procedūros, Komisijos pirmininkas (jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas) turi užtikrinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai įrašytas į Komisijos posėdžio protokolą.

20. Komisijos nariai už pareigų, numatytų Komisijos darbo reglamente ir kituose teisės aktuose, nevykdymą ar netinkamą vykdymą šalinami iš Komisijos ir atsako įstatymų nustatyta tvarka. Sužinojęs apie galimą Komisijos nario pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, Komisijos pirmininkas (o jei jis pareigų nevykdė ar netinkamai vykdė – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas teikia siūlymą sveikatos apsaugos ministrui pašalinti šį Komisijos narį (Komisijos pirmininką) iš Komisijos, nurodydamas pašalinimo priežastis. Sveikatos apsaugos ministrui pritarus (pritarimas įforminamas rezoliucija) siūlymui, parengiamas įsakymo dėl Komisijos sudėties keitimo projektas.

21. Posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma data, posėdžio dalyviai, nagrinėto klausimo esmė, Komisijos narių pastabos ir siūlymai, priimtas sprendimas, sprendimo priėmimo argumentai. Protokolas elektroniniu būdu turi būti suderintas su visais posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais. Protokolą pasirašo posėdžiui pirmininkavęs Komisijos pirmininkas (jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir Komisijos sekretorius.

22. Pasirašyto posėdžio protokolo kopija per 3 darbo dienas pateikiama VLK.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Skundai dėl Komisijos priimtų sprendimų nagrinėjami ir ginčai sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Komisijos posėdžio protokolai registruojami ir su priedais (posėdžio medžiaga) saugomi Sveikatos apsaugos ministerijos archyve Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą laiką.

______________________