VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 8 d.   Nr.  30-1359/23

 

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi ir 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu:

1T v i r t i n u Paramos mirties atveju skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a s i l i e k u šio įsakymo vykdymo kontrolę sau.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. birželio 7 d. įsakymą Nr. 30-1395 „Dėl Paramos mirties atveju skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                       Adomas Bužinskas

 


 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus

2023 m. birželio 8 d.

įsakymu Nr. 30-1359/23

 

 

PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Paramos mirties atveju skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kreipimosi dėl Lietuvos Respublikos paramos mirties atveju įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytų laidojimo pašalpos ir paramos užsienyje mirusių (žuvusių) Lietuvos Respublikos piliečių palaikams parvežti į Lietuvos Respubliką (toliau kartu – parama mirties atveju) gavimo, jų skyrimo ir mokėjimo tvarką Vilniaus miesto savivaldybėje.

2.  Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymo nuostatomis. Klausimais, nereglamentuojamais Tvarkos apraše, būtina vadovautis Įstatymu.

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4.  Tvarkos aprašu privalo vadovautis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinių išmokų skyrius (toliau – Socialinių išmokų skyrius) ir Administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius).

5.  Tvarkos aprašo nuostatų vykdymo kontrolė atliekama vertinant Socialinių išmokų skyriaus pateiktus duomenis apie priimtus prašymus paramai mirties atveju gauti ir sprendimus dėl paramos mirties atveju skyrimo arba neskyrimo.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PARAMOS MIRTIES ATVEJU

 

 

6Dėl laidojimo pašalpos į Socialinių išmokų skyrių gali kreiptis fizinis asmuo, juridinis asmuo, kita organizacija ar jų padaliniai, organizuojantys palaikų laidojimą (toliau kartu – laidojantis asmuo) ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo teisės į laidojimo pašalpą atsiradimo dienos, nustatytos Įstatymo 5 straipsnio 5 dalyje, jeigu mirusio asmens buvusi deklaruota gyvenamoji vieta, o jeigu jo gyvenamoji vieta nebuvo deklaruota, – paskutinė buvusi gyvenamoji vieta arba laidojančio asmens deklaruota gyvenamoji vieta ar Juridinių asmenų registre nurodytas buveinės adresas yra Vilniaus miesto savivaldybėje. 

7Dėl paramos užsienyje mirusių (žuvusių) Lietuvos Respublikos piliečių palaikams parvežti į Lietuvos Respubliką (toliau – parama palaikams parvežti) gavimo į Socialinių išmokų skyrių gali kreiptis fiziniai asmenys, atitinkantys Įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas (toliau – palaikų parvežimą organizavęs asmuo), ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo teisės į paramą palaikams parvežti atsiradimo dienos, nustatytos Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje, jeigu mirusio asmens buvusi deklaruota gyvenamoji vieta, o jeigu jo gyvenamoji vieta nebuvo deklaruota, – paskutinė buvusi gyvenamoji vieta arba palaikų pervežimą organizavusio asmens deklaruota gyvenamoji vieta yra Vilniaus miesto savivaldybėje.

8Kreipdamasis dėl laidojimo pašalpos laidojantis asmuo, turintis teisę gauti laidojimo pašalpą, pateikia Socialinių išmokų skyriui savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – pasą, asmens tapatybės kortelę arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas), išskyrus atvejais, nustatytais Tvarkos aprašo 11 punkte, socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymą gauti paramą mirties atveju (toliau – prašymas), o jeigu asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre ir mirties faktą patvirtinančių duomenų nėra valstybės informacinėse sistemose – medicininį mirties liudijimą (tais atvejais, kai vaikas gimė negyvas, – medicininį perinatalinės mirties liudijimą) arba jo nuorašą.

9Kreipdamasis dėl paramos palaikams parvežti palaikų parvežimą organizavęs asmuo pateikia Socialinių išmokų skyriui savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejais, nustatytais Tvarkos aprašo 11 punkte, prašymą, o jeigu asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre ir mirties faktą patvirtinančių duomenų nėra valstybės informacinėse sistemose – medicininį mirties liudijimą (tais atvejais, kai vaikas gimė negyvas, – medicininį perinatalinės mirties liudijimą) arba jo nuorašą, dokumentus, įrodančius patirtas palaikų pervežimo į Lietuvos Respubliką išlaidas, ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, įrodančius vieno gyvenančio asmens gautas vidutines pajamas arba vidutines pajamas vienam asmeniui (jeigu jis yra vienas iš bendrai gyvenančių asmenų), ir dokumentus, patvirtinančius, kad palaikų pavežimą organizavęs asmuo su mirusiu asmeniu jo mirties dieną buvo bendrai gyvenantis asmuo arba jo artimas giminaitis, arba susijęs su mirusiu asmeniu giminystės ryšiais (šoninė giminystės linija), arba svainystės santykiais tarp vieno sutuoktinio ir antro sutuoktinio giminaičių, jeigu valstybės registruose, žinybiniuose registruose arba valstybės informacinėse sistemose ar kitose informacinėse sistemose nėra duomenų, patvirtinančių šį faktą.

10Prašymas ir dokumentai gali būti pateikti elektroninių ryšių priemonėmis per valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiamą tokią elektroninę paslaugą (www.spis.lt), Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, elektroniniu paštu, pašto siunta, atvykus į Administracijos Klientų aptarnavimo skyrių (toliau – Klientų aptarnavimo skyrius) asmeniškai, per kurjerį arba atstovą, kurio teisė atstovauti turi būti įrodyta notaro ar kito asmens, įgalioto atlikti notarinius veiksmus, patvirtintu įgaliojimu.

11.  Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami:

11.1.  elektroninių ryšių priemonėmis per valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiamą elektroninę paslaugą ar Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, leidžiančią nustatyti asmens tapatybę, prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama;

11.2.  elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama;

11.3.  pašto siunta arba per kurjerį, prie prašymo turi būti pridedami visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, įskaitant asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

11.4.  asmeniškai atvykus į Klientų aptarnavimo skyrių, padaromos pateikiamų dokumentų skaitmeninės kopijos, išskyrus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui;

11.5.  per atstovą, pateikiamas notaro ar kito asmens, įgalioto atlikti notarinius veiksmus, patvirtintas įgaliojimas arba jo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka.

12Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytais būdais gauti prašymai registruojami jų gavimo dieną Socialinių išmokų skyriuje socialinių išmokų apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“ (toliau – sistema „Parama“).

13Socialinių išmokų skyriuje gauti popieriniai prašymai ir dokumentai skaitmeninami. Suskaitmeninti ir elektroniniu būdu Socialinių išmokų skyriuje gauti prašymai ir dokumentai saugomi sistemoje „Parama“ skaitmeninėje byloje.

14Jeigu su prašymu pateikti ne visi laidojimo pašalpai arba paramai palaikams parvežti gauti būtini dokumentai, trūkstami dokumentai surašomi informaciniame lapelyje, kuris pateikiamas prašymą pateikusiam asmeniui jo prašyme nurodytu informavimo būdu. Trūkstami dokumentai turi būti pateikti Socialinių išmokų skyriui Tvarkos aprašo 11 punkte nustatytais būdais ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo informacinio lapelio gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos paramai palaikams parvežti skirti apskaičiuojamos Įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatyta tvarka – šiuo atveju trūkstami dokumentai paramai palaikams parvežti pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo informacinio lapelio gavimo dienos.

15.  Socialinių išmokų skyrius, per Tvarkos aprašo 14 punkte nustatytą terminą negavęs trūkstamų dokumentų, reikalingų laidojimo pašalpai arba paramai palaikams parvežti skirti, per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kurią baigėsi terminas dokumentams pateikti, priima sprendimą neskirti paramos palaikams parvežti.

 

III SKYRIUS

PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMAS IR INFORMAVIMAS APIE PRIIMTĄ SPRENDIMĄ

 

16Sprendimus dėl paramos mirties atveju teikimo priima (įskaitant pasirašymą) ir pranešimus apie priimtus sprendimus pasirašo:

16.1dėl paramos mirties atveju skyrimo arba neskyrimo – Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojai, kurių pareigybių aprašymuose, patvirtintuose Administracijos direktoriaus įsakymu, nustatyta prašymų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo funkcija;

16.2dėl paramos mirties atveju permokų nustatymo ir jų grąžinimo – Socialinių išmokų skyriaus vedėjo įsakymu pavesti Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojai.

17 Sprendimus dėl paramos mirties atveju skyrimo, neskyrimo, permokų nustatyto ir jų grąžinimo taip pat gali priimti Socialinių išmokų skyriaus vedėjas, o jo nesant – Skyriaus vedėjo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.

18Sprendimas dėl laidojimo pašalpos skyrimo priimamas ir nurodyta pašalpa laidojančiam asmeniui išmokama:

18.1.  per 24 valandas nuo prašymo ir visų reikalingų laidojimo pašalpai gauti dokumentų (duomenų) gavimo Socialinių išmokų skyriuje dienos, kai prašymas pateikiamas per 10 darbo dienų nuo teisės į laidojimo pašalpą atsiradimo dienos;

18.2.  per vieną mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų laidojimo pašalpai gauti dokumentų (duomenų) gavimo Socialinių išmokų skyriuje dienos, kai prašymas pateikiamas vėliau negu per 10 darbo dienų nuo teisės į laidojimo pašalpą atsiradimo dienos.

19.  Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus reikalingus laidojimo pašalpai gauti dokumentus:

19.1.  patikrina valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose pateiktų duomenų tikrumą, išsaugo reikiamų duomenų išrašus;

19.2.  prašyme ir pridedamuose dokumentuose pateiktą informaciją įrašo į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS) ir sistemą „Parama“ ir nustato laidojančio asmens teisę į laidojimo pašalpą;

19.3.  rengia ir priima sistemoje „Parama“ sprendimą laidojimo pašalpai skirti arba neskirti;

19.4.  Tvarkos aprašo 19.1–19.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus įkelia į sistemos „Parama“ skaitmeninę bylą;

19.5.  sistemoje „Parama“ suformuoja laidojančių asmenų, kuriems paskirta laidojimo pašalpa, sąrašus ir dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliauDVS „Avilys“) parengia mokėjimų į jų nurodytas sąskaitas, esančias Lietuvos Respublikos bankuose ar bankų skyriuose arba užsienio valstybėse įregistruotose mokėjimo ar kredito įstaigose, arba į mokėjimo ar kredito įstaigų, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktų Vilniaus miesto savivaldybės administracijos, kurios laidojantiems asmenims išmokės laidojimo pašalpas, sąskaitas (toliau – sąskaita), dokumentus;

19.6.  Apskaitos skyriui perduoda per DVS „Avilys“ Tvarkos aprašo 19.5 papunktyje nurodytus elektroninius mokėjimo dokumentus ir elektroniniu paštu – užšifruotas mokėjimo dokumentų rinkmenas bankiniams pavedimams (tik fizinių asmenų). Mokėjimo dokumentus (tarnybinius pranešimus), įskaitant ir mokėjimo dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 21.5 papunktyje, DVS „Avilys“ pasirašo Socialinių išmokų skyriaus vedėjas arba jo įsakymu pavesti Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojai.

20Sprendimas dėl paramos palaikams parvežti skyrimo priimamas ir nurodyta parama prašymą pateikusiam asmeniui išmokama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų paramai palaikams parvežti gauti dokumentų gavimo Socialinių išmokų skyriuje dienos.

21.  Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus reikalingus paramai palaikams parvežti gauti dokumentus:

21.1.  patikrina valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose pateiktų duomenų tikrumą, išsaugo reikiamų duomenų išrašus;

21.2.  prašyme ir pridedamuose dokumentuose pateiktą informaciją įrašo į SPIS ir sistemą „Parama“, nustato palaikų pervežimą organizavusio asmens teisę į paramą palaikams parvežti;

21.3.  rengia ir priima sistemoje „Parama“ sprendimą paramai palaikams parvežti skirti arba neskirti;

21.4.  Tvarkos aprašo 21.1–21.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus įkelia į sistemos „Parama“ skaitmeninę bylą;

21.5.  sistemoje „Parama“ suformuoja mokėjimo orderį ir DVS „Avilys“ parengia vardinio pavedimo į palaikų pervežimą organizavusio asmens nurodytą sąskaitą, dokumentus;

21.6.  Apskaitos skyriui perduoda per DVS „Avilys“ Tvarkos aprašo 21.5 papunktyje nurodytus elektroninius  mokėjimo dokumentus.

22.  Socialinių išmokų skyrius apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) laidojimo pašalpą arba paramą palaikams parvežti informuoja laidojantį asmenį arba palaikų pervežimą organizavusį asmenį prašyme nurodytu informavimu būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Tais atvejais, kai laidojimo pašalpa paskirta ir išmokėta per 24 valandas, laidojantis asmuo apie priimtą sprendimą skirti laidojimo pašalpą neinformuojamas. Jeigu parama mirties atveju neskiriama, sprendime nurodoma neskyrimo priežastis, jo apskundimo tvarka, pateikti dokumentai grąžinami prašymą pateikusiam asmeniui, sistemoje „Parama“ išsaugomos skenuotos šių dokumentų kopijos.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS MIRTIES ATVEJU MOKĖJIMAS

 

23.  Apskaitos skyrius, gavęs dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 19.6 papunktyje ir Tvarkos aprašo 21.6 papunktyje:

23.1.  laidojimo pašalpą perveda į laidojančio asmens nurodytą sąskaitą;

23.2.  paramą palaikams parvežti perveda į palaikų pervežimą organizavusio asmens nurodytą sąskaitą.

24Apskaitos skyrius, gavęs informaciją apie neįskaitytas į laidojančio asmens arba palaikų pervežimą organizavusio fizinio asmens sąskaitą lėšas, nedelsdamas apie tai informuoja Socialinių išmokų skyrių elektroniniu paštu sis@vilnius.lt.

25.  Socialinių išmokų skyrius, gavęs iš Apskaitos skyriaus informaciją apie neįskaitytas į laidojančio asmens arba palaikų pervežimą organizavusio asmens nurodytą sąskaitą lėšas, per 3 darbo dienas nuo informacijos apie neįskaitytas lėšas gavimo raštu informuoja laidojantį asmenį arba palaikų pervežimą organizavusį asmenį apie neįskaitytas į jo sąskaitą lėšas, nurodydamas neįskaitymo priežastį.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.  Socialinių išmokų skyrius, nustatęs, kad asmenys paramą mirties atveju gavo neteisėtai, nes kreipdamiesi dėl minėtos paramos pateikė neteisingus duomenis apie gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis, artimą giminystės, giminystės (šoninė giminystės linija) arba svainystės santykiais tarp vieno sutuoktinio ir antro sutuoktinio giminaičių ryšį su mirusiu asmeniu arba kitus duomenis, reikalingus paramai mirties atveju skirti, arba gautą laidojimo pašalpą panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį – nepalaidojo mirusio asmens, už kurį išmokėta laidojimo pašalpa, palaikų, mero potvarkiu patvirtinto Socialinių išmokų permokų nagrinėjimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka nustato paramos mirties atveju permoką ir inicijuoja permokos sugrąžinimą.  

27 Paramos mirties atveju skyrimo, neskyrimo ir mokėjimo apskaita vykdoma sistemoje „Parama“.

28.  Apskaitos skyrius vykdo lėšų, skirtų paramai mirties atveju mokėti, panaudojimo kontrolę ir socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka bei terminais rengia ir teikia ataskaitas apie lėšų panaudojimą.

29.  Socialinių išmokų skyriaus priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

30.  Paramos mirties atveju teikimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

31Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už šio Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

32  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, vykdydami šio Tvarkos aprašo nuostatas privalo asmens duomenis tvarkyti vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis bei Administracijos direktoriaus patvirtintomis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis.

 

______________________________

 

 

 

part_812d0f9083314d0eb438ad3f7a795a3f_end