PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ IR PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 29 d. Nr. T1-234

Plungė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 41 ir 69 straipsniais, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus;

1.2. Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą.

2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 11 d. sprendimą Nr. T1-15 „Dėl Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatų ir Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Audrius Klišonis

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2020 m. spalio 29 d.

sprendimu Nr. T1-234

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatai reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba) sudėtį, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką. Bendruomenės sveikatos taryba - savarankiška sveikatinimo veiklos koordinavimo institucija prie Plungės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba).

2. Bendruomenės sveikatos taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu ir sveikatos apsaugą reglamentuojančiais įstatymais, kitais teisės aktais, Plungės rajono savivaldybės sprendimais, Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais bei šiais nuostatais.

3. Bendruomenės sveikatos tarybos veiklą techniškai aptarnauja Plungės rajono savivaldybės administracija.

 

II SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Pagrindinis Bendruomenės sveikatos tarybos uždavinys - koordinuoti Plungės rajono savivaldybės teritorijoje sveikatos ugdymo, alkoholio, tabako ir narkotikų kontrolės, visuomenės sveikatos saugos ir sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos priemonių rengimą ir įgyvendinimą, nustatyti Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo prioritetus bei atlikti kitas funkcijas, priskirtas pagal Bendruomenės sveikatos tarybos veiklą reglamentuojančius įstatymus bei Bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus.

5. Vykdydama pagrindinį uždavinį Bendruomenės sveikatos taryba atlieka šias funkcijas:

5.1. koordinuoja Savivaldybės teritorijoje sveikatos ugdymo, alkoholio, tabako ir narkotikų kontrolės, visuomenės sveikatos saugos ir sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos priemonių rengimą ir įgyvendinimą;

5.2. nustato Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo prioritetus;

5.3. teikia informaciją ir pasiūlymus sveikatinimo klausimais Savivaldybės ir valstybės institucijoms, įstaigoms, visuomenės informavimo priemonėms, nevyriausybinėms organizacijoms;

5.4. rengia Bendruomenės sveikatos tarybos veiklos programą, veiklos ataskaitą;

5.5. atlieka kitas funkcijas, priskirtas Bendruomenės sveikatos tarybai pagal Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos ir kitus įstatymus bei šiuos nuostatus.

 

III SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS TEISĖS

 

6. Bendruomenės sveikatos taryba turi teisę:

6.1. jos kompetencijai skirtais klausimais gauti iš Savivaldybės ir valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą veiklą reglamentuojančių įstatymų ir šių nuostatų numatytoms funkcijoms vykdyti;

6.2. teikti siūlymus Savivaldybės tarybai, merui ir Savivaldybės administracijai visuomenės sveikatos prevencijos srityse;

6.3. kviesti į Bendruomenės sveikatos tarybos posėdžius Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, Savivaldybės įstaigų ir kitų institucijų atstovus, sprendžiant rajono gyventojų sveikatos gerinimo klausimus;

6.4. lankytis Savivaldybės teritorijoje esančiose įstaigose ir organizacijose, domėtis vaikų, moksleivių, darbuotojų sveikatos saugos ir stiprinimo sąlygomis bei sveikatos priežiūros prieinamumo gyventojams klausimais;

6.5. dalyvauti Savivaldybės ir šalies renginiuose, skirtuose visuomenės sveikatos priežiūrai, profilaktikai;

6.6. skleisti informaciją apie savo veiklą.

 

IV SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Savivaldybės taryba sudaro Bendruomenės sveikatos tarybą, skiria jos pirmininką bei tvirtina  Bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus.

8. Bendruomenės sveikatos taryba sudaroma Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Bendruomenės sveikatos tarybos nario kadencijų skaičius nėra ribojamas.

9. Bendruomenės sveikatos tarybą sudaro: 1/3 savivaldybės paskirtų asmenų, 1/3 Savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų atstovų, 1/3 visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovų.

10. Bendruomenės sveikatos tarybos nariai turi vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto ir, esant jo grėsmei, nedelsdami informuoti apie tai Bendruomenės sveikatos tarybos pirmininką ir narius bei nusišalinti nuo pareigų atlikimo, konfidencialią informaciją naudoti tik pareigų Bendruomenės sveikatos taryboje atlikimo tikslais ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.

11. Bendruomenės sveikatos tarybos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Sekretorius neturi Bendruomenės sveikatos tarybos nario teisių.

12. Bendruomenės sveikatos tarybos  darbą organizuoja ir jam vadovauja Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininkas. Kai Bendruomenės sveikatos tarybos pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininko pavaduotojas.

13. Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininkas:

13.1. organizuoja Bendruomenės sveikatos tarybos  darbą, jai vadovauja, veikia Bendruomenės sveikatos tarybos vardu, atsako už jos veiklą;

13.2. pasirašo Bendruomenės sveikatos tarybos dokumentus;

13.3. šaukia Sveikatos tarybos posėdžius, rengia posėdžių darbotvarkes.

14. Bendruomenės sveikatos tarybos sekretorius rengia Bendruomenės sveikatos tarybos posėdžių medžiagą, protokoluoja posėdžius.

15. Bendruomenės sveikatos tarybos  pagrindinė veiklos forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra vieši, gali būti organizuojami nuotoliniu ar kitokiu būdu.

16. Bendruomenės sveikatos tarybos  sprendimai priimami Bendruomenės sveikatos tarybos  posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Bendruomenės sveikatos tarybos  narių balsų dauguma ir įforminami protokolu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininko (jo nesant – Bendruomenės sveikatos tarybos  pirmininko pavaduotojo) balsas.

17. Posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Bendruomenės sveikatos tarybos  sprendimu per posėdį gali būti daromas garso įrašas.

18. Posėdžiai rengiami pagal poreikį, bet ne rečiau nei 2 kartus per metus. Apie posėdį posėdžio nariams pranešama elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš  3 darbo dienas, kartu pateikiama preliminari posėdžio darbotvarkė ir numatomų nagrinėti dokumentų kopijos.

19. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Bendruomenės sveikatos tarybos  narių.

20. Bendruomenės sveikatos tarybos  narys privalo nusišalinti nuo klausimo, susijusio su juo pačiu ar jo atstovaujama įstaiga/organizacija.

21. Bendruomenės sveikatos tarybos  narys, negalintis dalyvauti posėdyje, turi teisę susipažinti su posėdžio darbotvarke ir pateikta medžiaga, iš anksto balsuoti dėl kiekvienos posėdžio darbotvarkės klausimo. Toks balsavimas įskaitomas į posėdžio kvorumą ir balsavimo rezultatą.

22. Bendruomenės sveikatos tarybos posėdyje patariamojo balso teise gali dalyvauti Plungės rajono savivaldybės administracijos darbuotojai, ekspertai, konsultantai, kviestieji asmenys.

23. Bendruomenės sveikatos tarybos  sprendimas įsigalioja kitą dieną po jo priėmimo, jei sprendime nenumatoma vėlesnė jo įsigaliojimo data. 

24. Bendruomenės sveikatos tarybos nario įgaliojimai pasibaigia, jei nutrūksta jo atstovavimo ar darbo santykiai atstovaujamoje įstaigoje/organizacijoje, Bendruomenės sveikatos tarybai ar Savivaldybės tarybai pareiškus nepasitikėjimą. Savivaldybės taryba šių nuostatų nustatyta tvarka vietoj jo paskiria kitą narį.

25. Bendruomenės sveikatos taryba  naudojasi Savivaldybės patalpomis ir technine įranga.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Bendruomenės sveikatos tarybos  nariai, pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir šiuos nuostatus vykdydami savo funkcijas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Už darbą Bendruomenės sveikatos tarybos  neatlyginama.

28. Bendruomenės sveikatos tarybos  veiklos programa yra finansuojama iš Savivaldybės biudžeto.

29. Bendruomenės sveikatos tarybos  narių įgaliojimai baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Savivaldybės tarybos nariai.

30. Bendruomenės sveikatos taryba atsiskaito Savivaldybės tarybai vieną kartą per metus pagal Savivaldybės tarybos reglamentą.           

31. Bendruomenės sveikatos tarybos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

_____________________________

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2020 m. spalio 29 d.

sprendimu Nr. T1-234

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Specialioji programa) sudarymą, programos lėšų šaltinius, projektų priemonių finansavimo tvarką, paraiškų skelbimą, pateikimą, priėmimą, paraiškų atranką ir vertinimą, viešinimą, sutarčių sudarymą, Specialiosios programos atskaitomybę ir kontrolę.

2.       Specialioji programa – tai kompleksas visuomenės sveikatos ugdymo, profilaktikos, saugos priemonių, kurios įgyvendinamos siekiant pagerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.

3.       Specialiosios programos paskirtis – remti Plungės rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) vykdomas visuomenės sveikatinimo priemones.

4.       Tvarkos aprašą tvirtina, keičia ir papildo Savivaldybės taryba.

 

II SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SUDARYMAS

 

5.       Specialioji programa rengiama atsižvelgiant į Lietuvos sveikatos programoje numatytas sveikatinimo veiklos kryptis, Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitos rezultatus ir kitus teisės aktus.

6.       Specialiosios programos prioritetines kryptis kasmet nustato Savivaldybės Bendruomenės sveikatos taryba (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba).

7.       Specialiosios programos priemonių atrankos būdai:

7.1. tiksliniai Specialiosios programos asignavimai Savivaldybės strateginiuose dokumentuose (strateginiame veiklos plane, Savivaldybės kompleksinėse programose ar kt.), numatytoms sveikatinimo priemonėms įgyvendinti;

7.2. Savivaldybės bendruomenės sveikatinimo priemonių rėmimas, skelbiant paraiškų atrankos konkursą;

7.3. Savivaldybės administracija ir Bendruomenės sveikatos taryba, atsižvelgdama į Plungės rajono gyventojų poreikius, sveikatos politiką bei teisės aktus, atsiradusias nenumatytas problemas sveikatos srityje, gali skirti Specialiosios programos lėšas konkrečiai problemai spręsti. Lėšos priemonei skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu. Tam numatomos atskiros lėšos.

8.           Specialiojoje programoje turi būti šios dalys: tikslas, uždaviniai, prioritetai, programos lėšos, programos įgyvendinimo finansavimas, programos įgyvendinimas, vertinimo kriterijai, laukiami rezultatai.

9.       Specialiąją programą kartu su priemonių finansavimo sąmatos plano projektu kiekvienais metais rengia Savivaldybės gydytojas, atsižvelgdamas į Specialiosios programos paraiškų vertinimo komisijos (toliau – Vertinimo komisija) ir Bendruomenės sveikatos tarybos pasiūlymus bei nustatytas programos prioritetines kryptis.

10.     Specialioji programa, jos metinė ataskaita ir kiti su Specialiosios programos įgyvendinimu susiję dokumentai viešinami Savivaldybės interneto svetainėje https://www.plunge.lt/

 

III SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS LĖŠOS

 

11.     Programos priemonės finansuojamos Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

12.     Specialiosios programos finansavimo šaltiniai:

12.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai;

12.2. 20 procentų Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų;

12.3. savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos;

12.4. kitos teisėtai gautos lėšos.

IV SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PROJEKTŲ PRIEMONIŲ FINANSAVIMO TVARKA

 

13.     Specialiosios programos lėšomis finansuojami tie projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos susijusios su visuomenės sveikata, sveikatos išsaugojimu, stiprinimu, stebėjimu, sauga, jų prioritetus kiekvienais biudžetiniais metais nustato Bendruomenės sveikatos taryba.

14.     Įprastinės/kasdienės įstaigų/organizacijų veiklos gali būti finansuojamos tik iš dalies.

15Maksimali Specialiosios programos vieno projekto veikloms įgyvendinti skiriama suma negali viršyti 2 000 (du tūkstančiai) Eur, išskyrus tuos atvejus, jei Vertinimo komisija ir Bendruomenės sveikatos taryba nusprendžia kitaip, įvertindama projekto svarbą Plungės rajono gyventojams.

16. Tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos:

16.1. projekto įgyvendinimui būtinų kanceliarinių prekių, prizų, suvenyrų, sveikatinimo inventoriaus įsigijimas;

16.2. sveikatinimo stovyklų organizavimas;

16.3. transporto išlaidų (nuoma, kuras, bilietai) kompensavimas;

16.4. samdomų darbuotojų (lektorių) paskaitų, praktinių užsiėmimų, seminarų, konsultacijų apmokėjimas; projekto dalyvių maitinimas;

16.5. projektui būtinos viešinimo priemonės: skrajutės, bukletai, skelbimai, nuotraukos, ryšio paslaugos ir kt.;

16.6. kitos, tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios, išlaidos.

17. Nefinansuojamos išlaidų kategorijos:

17.1. asmens sveikatos priežiūros paslaugos, už kurias yra apmokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų;

17.2. draudimas, lizingas, išperkamoji nuoma;

17.3. su visuomenės sveikata nesusijusios laisvalaikio veiklos išlaidos;

17.4. pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, statinių statyba;

17.5. transporto priemonių remontas ir eksploatacinių (išskyrus kuro ir nuomos) išlaidų apmokėjimas;

17.6. kitos, tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios, išlaidos.

18. Esant būtinybei, projekto/priemonės lėšos gali būti perkeliamos iš vienos biudžeto eilutės į kitą, bet ne daugiau kaip 15 proc. biudžeto eilutės vertės. Dėl lėšų perkėlimo projekto/priemonės vykdytojas su motyvuotu prašymu raštu kreipiasi į Savivaldybės gydytoją.

19. Specialiosios programos lėšos kaupiamos atskiroje Savivaldybės biudžeto sąskaitoje.

20. Finansavimą gavusioms organizacijoms lėšos pervedamos į jų nurodytą sąskaitą.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMO SKELBIMAS, PATEIKIMAS IR PRIĖMIMAS

 

21. Specialiosios programos projektų paraiškas gali teikti biudžetinės ir viešosios įstaigos, asociacijos, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai asmenys, veikiantys pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus.

22. Specialiosios programos remiamos priemonės yra skirtos Plungės rajono gyventojams.

23. Plungės rajono Bendruomenės sveikatos taryba savivaldybės interneto tinklalapyje (https://www.plunge.lt/) ir/ar žiniasklaidoje paskelbia apie projektų paraiškų priėmimo sąlygas ir terminus.

24. Paraiškos originalas pateikiamas Savivaldybės gydytojui pagal nustatytą formą (priedas Nr.1). Prie paraiškos pridedama: įmonės ar įstaigos registracijos pažymėjimas, lektorių kvalifikaciją įrodantys dokumentai, nebiudžetinės įstaigos - prideda nuostatus. Elektroninė paraiškos versija, su visais priedais, siunčiama el. paštu adresu: plungesbst@gmail.com .

25. Paraiška ir visi prie paraiškos pridėti dokumentai turi būti pateikti lietuvių kalba, tvarkingai įrišti, sunumeruotais puslapiais.

26. Vienas pareiškėjas gali teikti paraišką Sveikatos programoje numatytiems prioritetams įgyvendinti. Vienas pareiškėjas veiklas gali numatyti daugiausia dviem prioritetams.

27. Savivaldybės gydytojas, koordinuojantis Specialiąją programą, paraiškų pateikimo laikotarpiu žodžiu, telefonu ir elektroniniu paštu konsultuoja visais paraiškų teikimo klausimais.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATRANKA IR VERTINIMAS

 

28. Visuomenės sveikatos programos projektų atrankos komisijos funkcijas atlieka Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta Bendruomenės sveikatos taryba.

29. Projektų atrankos komisijos narys, privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo, jei yra susijęs su vertinama paraiška.

30. Atrankos komisijos darbo forma yra posėdžiai, posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu ar kitokiu būdu. Atrankos komisijos darbą organizuoja Bendruomenės sveikatos tarybos pirmininkas. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė Atrankos komisijos narių. Pirmasis komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo konkursui dienos.

31. Atrankos komisijos nutarimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Atrankos komisijos pirmininkas ir sekretorius.

32. Bendruomenės sveikatos taryba ne vėliau per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo konkursui dienos įvertina projektus pagal nustatytus reikalavimus (priedas Nr.2) ir siūlo Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriui atrinktus projektus finansuoti.

33. Projektų paraiškos, pateiktos ne pagal reikalavimus (neužpildyta paraiška, nesunumeruoti, nesurišti lapai, nepateikti reikalaujami priedai ir t.t.), ir/ar pareiškėjai neįsiregistravę Juridinių asmenų registre, ir/ar neatsiskaitę už anksčiau programoms vykdyti skirtų lėšų panaudojimą nustatyta tvarka, ir/ar gautos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį, nevykdė kitų sutartinių įsipareigojimų, nevertinamos.

34. Jei Atrankos komisija nusprendžia, kad pildant paraišką padarytos klaidos nėra esminės, paraišką pateikęs juridinis asmuo gali ištaisyti klaidas pagal Atrankos komisijos pastabas iki nurodyto termino.

35. Bendruomenės sveikatos tarybos nariai atrinktus projektus įvertina balais. Projektus vertina kiekvienas bendruomenės sveikatos tarybos narys atskirai. Vienam projektui maksimaliai galima skirti 24 balus. Po to apskaičiuojamas įvertinimų vidurkis. Projektai surinkę mažiau kaip 15 balų, siūlomi nefinansuoti. Į svarstymą gali būti kviečiami projektų rengėjai.

36. Bendruomenės sveikatos taryba svarstymo metu paraišką pateikusiai įstaigai ar organizacijai gali siūlyti mažesnę už prašomą lėšų sumą, jeigu:

36.1. įstaiga ar organizacija, anksčiau vykdžiusi tęstinį projektą, nesugebėjo panaudoti skirtų lėšų;

36.2. lėšų poreikis konkrečiai veiklai vykdyti yra nepakankamai pagrįstas ir detalizuotas;

36.3. pagal turimą lėšų kiekį visiems projektų vykdytojams negali būti skirta visa prašoma suma;

36.4. paraiškoje numatyta veikla yra susijusi su tiesiogine (įprastine) pareiškėjo veikla arba siūlomą veiklą jau atlieka kita institucija.

37. Jei paraiškai skiriama mažesnė suma, nei nurodyta paraiškoje, paraišką pateikusi įstaiga/organizacija turi teisę sumažinti priemonės įgyvendinimo darbų apimtį, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

38. Bendruomenės sveikatos taryba savo rekomendacijas surašo ir prideda prie protokolo.

39. Bendruomenės sveikatos tarybos išvados pateikiamos Plungės rajono savivaldybės gydytojui (priedas Nr.3).

40. Savivaldybės gydytojas per 7 darbo dienas nuo projektų patvirtinimo informuoja projektus pateikusias įstaigas ar organizacijas raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą.

 

VII SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

41. Plungės rajono savivaldybės administracija, vadovaudamasi Savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos išvadomis ir pasiūlymais, ruošia ir tvirtina Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sąmatą.

42. Patvirtinus Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sąmatą, Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartį su kiekvienu programos vykdytoju.

43. Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorius su įstaiga, organizacija ar fiziniu asmeniu sudaro projekto vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartį ir patvirtina lėšų  naudojimo sąmatą. Visi dokumentai teikiami dviem egzemplioriais.

44. Jei pareiškėjas per 90 kalendorinių dienų nuo projekto patvirtinimo nepasirašo projekto vykdymo sutarties, tai gali būti manoma, kad įstaiga ar organizacija yra nepajėgi vykdyti pateikto projekto ir finansavimas gali būti neskiriamas.

45. Įstaigai ar organizacijai nepasirašius sutarties ar projektų vykdytojams panaudojus ne visas skirtas lėšas, Bendruomenės sveikatos tarybos siūlymu, Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu šie asignavimai gali būti perskirstyti likusiems vykdytojams.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMO IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ

 

46. Projektų vykdymą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ir Plungės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

47. Programos projektų įgyvendinimas gali būti tikrinamas per visą projektų įgyvendinimo laikotarpį. Bendruomenės sveikatos tarybos nariai turi teisę dalyvauti projektų vykdomuose renginiuose.

48. Kontroliuojantysis privalo nusišalinti nuo tikrinimo, jei yra susijęs su kontroliuojamo projekto rengimu arba susijęs su kontroliuojamo projekto lėšų gavėjais giminystės bei artimais ryšiais.

49. Tikrintojas informaciją apie patikrinimo metu pastebėtus projekto vykdymo trūkumus kartu su pasiūlymais pateikia Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

50. Įstaigos ar organizacijos vadovas, pasirašęs sutartį su Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriumi, atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.

51. Įstaiga ar organizacija už  lėšų panaudojimą atsiskaito Plungės rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui sutartyje nustatyta tvarka, pateikdama programos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas.

52. Buhalterinės apskaitos skyrius projektams skirtų lėšų panaudojimo ketvirtines ir metines ataskaitas rengia ir nustatyta tvarka pateikia Teritorinei ligonių kasai.

53. Įstaigai ar organizacijai, nevykdančiai sutartyje prisiimtų įsipareigojimų arba naudojančiai lėšas ne pagal patvirtintą sąmatą, Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorius turi teisę sustabdyti projekto finansavimą ir pareikalauti grąžinti gautas lėšas.

54. Dėl force majeure paraiškos įgyvendinimo metu, paraišką pateikusi įstaiga/organizacija turi teisę koreguoti priemonės įgyvendinimo darbų apimtį, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

55. Finansavimo gavėjai privalo viešinti informaciją, susijusią su Savivaldybės lėšomis finansuojamo projekto vykdymu (per žiniasklaidos priemones, socialinius tinklus, leidinius ir kt.).

56. Specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaita yra sudėtinė Savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitos dalis. Ši ataskaita tvirtinama Savivaldybės taryboje ir pateikiama Sveikatos apsaugos ministerijai teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Specialiosios programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

58. Specialiosios programos lėšų naudojimą išlaidų sąmatoje nurodytiems tikslams kontroliuoja Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

59. Specialiosios programos įgyvendinimą, lėšų panaudojimo efektyvumo kontrolę pagal kompetenciją vykdo Savivaldybės gydytojas ir Bendruomenės sveikatos taryba. Savivaldybės gydytojas ar Bendruomenės sveikatos taryba, esant būtinybei, gali pareikalauti Specialiosios programos priemonės vykdytojo informacijos apie Specialiosios programos darbų eigą ir lėšų naudojimą.

____________________________________

 

1 priedas

 

PARAIŠKA

DĖL DALYVAVIMO PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ SVEIKATOS RĖMIMO PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSE

 

I. INFORMACIJA APIE ORGANIZACIJĄ

 

1.1. Organizacijos pavadinimas, kodas

 

 

1.2. Informacija apie projektą teikiančią organizaciją:

Adresas, telefono nr., el. pašto adresas, banko duomenys, atsiskaitomoji sąskaita

 

1.3. Organizacijos vadovas (vardas, pavardė, adresas, telefonas)

 

 

1.4.Projekto vadovas (vardas, pavardė, pareigos, adresas, telefonas, el. pašto adresas)

 

 

1.5.Sėkmingai įvykdyti projektai

 

 

1.6.Kiti projekto dalyviai (bendradarbiaujančios šiame projekte institucijos ir/ar asmenys)

 

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

 

2.1. Projekto pavadinimas

 

 

2.2. Projekto įgyvendinimo laikas

 

 

2.3.Projekto rengimo dokumentai (glaustai aprašykite konkrečią problemą, kurią sieksite spręsti įgyvendindami projektą: kokia tai problema, kiek ir kaip ji aktuali bendruomenei ir kt., kokie pavojai, jūsų organizacijos vaidmuo, vizija ir pan.)

 

 

2.4.Santrauka (trumpas projekto pristatymas ne daugiau 10 sakinių)

 

 

2.5.Projekto tikslas (išspręsti tam tikrą problemą)

 

 

2.6.Projekto uždaviniai, kurie bus įgyvendinti siekiant projekto tikslo

 

 

2.7. Bendra projekto vertė

2.8. Iš Plungės rajono savivaldybės Sveikatos rėmimo specialiosios programos prašoma suma

 

2.9. Kiti projekto finansavimo šaltiniai

 

2.10. Ar anksčiau gavote paramą iš Savivaldybės programos? Kokią sumą?

 

 

2.11. Programos įgyvendinimo vertinimo kriterijai

 

Renginių, parodų, konsultacijų skaičius

 

Bendruomenės narių, dalyvavusių renginiuose skaičius

 

Vaikų ir mokinių, dalyvavusių sveikatos ugdymo programose, skaičius

 

Atliktų tyrimų skaičius

 

Seminarų, konkursų skaičius

 

Pranešimų spaudoje skaičius

 

Viešinimo internetinėje svetainėje skaičius

 

 

2.12. Projekto įgyvendinimo planas, veiklos etapai (nurodyti konkrečias veiklas)

Mėnuo

Kas bus daroma?

 

 

 

3. Projekto vykdytojai:

Bendras projekto vykdytojų skaičius

 

Projekto vykdytojų amžius

 

 

4. Projekto dalyviai:

Bendras projekto dalyvių skaičius

 

Projekto dalyvių amžius

 

 

4.   Projekto partneriai (aprašykite kiekvieną numatomą projekto partnerį)

Organizacijos/institucijos pavadinimas

Būstinės adresas

Telefonas

Bendradarbiavimo statusas (bendradarbiavimo sutartis, susijusi su konkrečiu projektu ir pan.)

Glaustai apibrėžkite organizacijos/institucijos vaidmenį projekte

 

5.  Projekto tęstinumas (jei projektas tęstinis, nurodykite programos pavadinimą, kurios rėmuose tas projektas buvo finansuojamas Plungės rajono savivaldybės biudžeto lėšomis. Taip pat nurodykite kitus finansavimo šaltinius)

Programos pavadinimas

Projekto pavadinimas

Gauta parama (Eur)

 

 

 

 

6.1. Pateikite argumentus, kodėl, Jūsų nuomone, reikėtų užtikrinti šio projekto tęstinumą (apimtis neribojama)

·   Įvardinkite rezultatus, kuriuos pasiekėte įgyvendindami praeitų metų projektą.

·   Įvardinkite, kaip patobulintas projektas, atsižvelgdami į jo vykdymo metu sukauptą patirtį (kas keičiama, kas tęsiama, kam ruošiamasi skirti daugiau dėmesio ir kt.; atskleiskite, kaip pasiekti rezultatai daro įtaką šiam projekto etapui keliamus uždavinius (laukiamus rezultatus), pvz., kiek yra sudėtingesni, kiek jie yra adekvatesni ar pan., t. y. atskleiskite anksčiau pasiektų rezultatų panaudojimo projekto tęstinumui galimybes ir būdus.).

 

 

 

 

III. PROJEKTO BIUDŽETAS

 

3.1. Pateikite detalią informaciją apie projekto išlaidas

 

Eil. nr.

Išlaidų paskirtis

Reikalinga suma

Išlaidų detalizavimas

Prašoma suma

1.

Apmokėjimas už darbą projekto lektoriams ir kitiems specialistams bei asmenims vykdant projektą (išmokos pagal darbo sutartį, autorinę sutartį) (iki 20 proc.)

 

 

 

2.

Transporto nuoma (pagal sutartį) (iki 20 proc.)

 

 

 

3.

Mažaverčio inventoriaus, būtino projekte numatytiems uždaviniams įgyvendinti ir kuris būtų konkrečiai numatytas projekte, įsigijimas (ne mažiau kaip 40 proc.)

 

 

 

4.

Įrangos, priemonių ir reikmenų (kompiuterių, kopijavimo aparatų, rašymo lentų ir pan.) nuoma

 

 

 

5.

Mažaverčių priemonių ir reikmenų (kanceliarinės prekės, ūkinės paskirties prekės ir pan.) įsigijimas (iki 10 proc.)

 

 

 

6.

Ryšių išlaidos (telefonas, faksas, paštas ir pan.) (iki 5 proc.)

 

 

 

7.

Renginio dalyvių apgyvendinimas ir maitinimas (iki 5 proc.)

 

 

 

8.

Kopijavimo ir vertimo paslaugos, leidybos ir pristatymo visuomenei išlaidos (iki 5 proc.)

 

 

 

9.

Kitos išlaidos (iki 5 proc.)

 

 

 

10.

IŠ VISO:

 

IŠ VISO:

 

Projekto vertė

 

 

IV. TURIMI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RESURSAI

 

4.1. Įstaigos resursai (patalpos, įranga, personalas, patirtis ir kt.)

 

 

4.12. Papildomi finansavimo šaltiniai (nurodykite jų pavadinimus ir skiriamas lėšas)

 

 

V. PRIEDAI

 

5.1. Prie paraiškos pridedama:

5.1.1. teikiančios projektą organizacijos registracijos pažymėjimo kopija (patvirtinta įstaigos ar organizacijos teikiančios paraišką įgalioto asmens parašu ir antspaudu);

5.1.2.projekto vadovo, pagrindinių vykdytojų ir asmens, atsakingo už projekto finansinę ir buhalterinę priežiūrą kontaktai;

5.1.3. projekto partnerių bendradarbiavimo/partnerystės sutartys (kopijos).

 

20    m.                     mėn.           d.

A.V.

 

Organizacijos vadovas                                                         (Parašas)                                              Vardas ir pavardė

 

 

2 priedas

 

PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

Programos teikėjo (organizacijos) pavadinimas

________________________________________________________________________________

Programos pavadinimas____________________________________________________________

 

Programos registracijos Nr.___________

 

Eil.

Nr.

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus

galimų balų skaičius

Rekomen-duojamos balų ribos

Įvertinimas balais

1.

Projekto atitiktis keliamiems konkurso reikalavimams

·    atitinka reikalavimus

·    dalinai atitinka

·    neatitinka

 

 

2

 

 

2

1

0

 

2.

Ar projektą vykdančios organizacijos turimi ištekliai ir materialinė bazė tinkami projekto tikslams pasiekti?

·    atitinka reikalavimus

·    dalinai atitinka

·    neatitinka

 

 

 

2

 

 

 

2

1

0

 

 

 

 

3.

Ar projektą vykdančios organizacijos lektorių ir vadovų kvalifikacija atitinka projekto keliamus reikalavimus?

·    atitinka reikalavimus

·    dalinai atitinka

·    neatitinka

 

 

 

2

 

 

 

2

1

0

 

4.

Projekto įgyvendinimo planas

·    nuoseklus ir detalus

·    trūksta detalumo, nepakankamai argumentuota veikla

·    nėra priemonių įgyvendinimo plano

 

 

2

 

2

1

 

0

 

 

5.

Projekte numatoma:

 

·    diegti gyvenimo įgūdžius

·    organizuoti renginius

·    teikti žinių, informacijos

·    bendruomenių mokymai

·    visuomenės informavimas apie projektą

·    kita veikla

 

 

 

6

(balai sumuojami)

1

1

1

1

1

1

 

6.

Ar projekte iškelti tikslai ir uždaviniai atitinka programos reikalavimus?

·    atitinka reikalavimus

·    dalinai atitinka

·    neatitinka

 

 

2

 

 

2

1

0

 

7.

Biudžeto lėšų panaudojimo sąmata

·    pagrįstos ir tiksliai argumentuotos lėšos;

·    dalinai pagrįstos lėšos;

·    yra kitų finansavimo šaltinių;

·    nėra išlaidų pagrįstumo ir detalizuotos sąmatos

4

 

3

2

1

0

 

 

8.

Projekto dalyvaujančiųjų skaičius:

·    iki 50;

·    nuo 50

2

 

1

2

 

 

9.

Projekto tęstinumas

·    Naujai įgyvendinamas

·    Projektas tęstinis

2

 

1

2

 

 

Bendra balų suma

24

 

 

 

 

 

Recenzento išvada argumentuotai (visiškai, dalinai finansuoti, nefinansuoti)

 

 

 

 

Surinkus mažiau kaip 15 balų projektas nefinansuojamas

 

Recenzento vardas, pavardė, pareigos, parašas, data

______________________

 

 

3 priedas

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS IŠVADA

 

Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba, vadovaudamasi  20…  m. …………………….d. posėdžio protokolu Nr. ______________ aprobuoja pateiktą projektą „………….” ir siūlo jį finansuoti iš rajono Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų bei skirti ________ Eur  projektui  įgyvendinti.

 

 

Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos

pirmininkas (-ė) _________________

(parašas)                                                     (vardas, pavardė)