zenklas3

 

LiETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLIERIUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLĖS DARBUOTOJŲ ETIKOS KODEKSO PATVIRTINIMO

 

 

2021 m. birželio 23 d. Nr. VE-117

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 6 dalimi ir šio įstatymo 1 straipsnyje nauja redakcija išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 25 straipsniu,

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės darbuotojų etikos kodeksą (pridedama).

2.    Pripažįstu netekusiu galios valstybės kontrolieriaus 2017 m. balandžio 28 d. įsakymą Nr. V-117 „Dėl Valstybės kontrolės tarnybinės etikos kodekso ir Valstybės kontrolės tarnybinės etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.    Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2021 m. liepos 1 d.

 

 

 

Valstybės kontrolierius                                                                    Mindaugas Macijauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

valstybės kontrolieriaus

2021 m. birželio 23  d. įsakymu Nr. VE-117

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLĖS DARBUOTOJŲ ETIKOS KODEKSAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės darbuotojų etikos kodeksas (toliau – kodeksas) nustato etikos vertybes, šias vertybes atitinkantį elgesį (etikos principus) ir bendruosius reikalavimus Valstybės kontrolės darbuotojams, taip pat specialiuosius reikalavimus valstybiniams auditoriams ir darbuotojams, atliekantiems kitus vertinimus, jiems atliekant pareigas Valstybės kontrolėje ir laisvu nuo pareigų Valstybės kontrolėje atlikimo laiku.

2. Kodeksas parengtas remiantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymais, 130-uoju tarptautiniu aukščiausiųjų audito institucijų standartu „Etikos kodeksas“, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos principais, nustatytais nepriklausomoms fiskalinėms institucijoms, kitais teisės aktais ir atsižvelgiant į Valstybės kontrolės vertybes.

3. Šio kodekso uždaviniai:

3.1. reglamentuoti etikos vertybes ir bendruosius reikalavimus, kuriais turi vadovautis darbuotojai, taip pat specialiuosius reikalavimus, kuriais turi vadovautis valstybiniai auditoriai ir darbuotojai, atliekantys kitus vertinimus, atlikdami teisės aktuose nustatytas pareigas ir laisvu nuo pareigų Valstybės kontrolėje atlikimo laiku;

3.2. ugdyti darbuotojų supratimą, kad jų elgesys turi būti pagrįstas ne tik kodekso reikalavimais, bet ir visuotinai priimtomis dorovės normomis;

3.3. siekti, kad darbuotojai tarnautų visuomenei ir valstybei, atliktų pareigas nesavanaudiškais tikslais;

3.4. padėti išvengti konfliktų su subjekto darbuotojais;

3.5. padėti sureguliuoti darbuotojų tarpusavio santykius.

4. Kodekse vartojamos sąvokos:

4.1. Darbuotojas – valstybės kontrolierius, valstybės kontrolieriaus pavaduotojai, administracijos vadovas, valstybiniai auditoriai, darbuotojai, atliekantys kitus vertinimus, taip pat darbuotojai, padedantys įgyvendinti Valstybės kontrolės uždavinius ir (ar) vykdantys vidaus administravimą, įskaitant ūkinio ir (ar) techninio pobūdžio funkcijas.

4.2. Diskreditavimas – tokia veika (veikimas ar neveikimas), kuri kenkia Valstybės kontrolės autoritetui, griauna pasitikėjimą ja, kompromituoja.

4.3. Valstybinis auditorius – Valstybės kontrolės darbuotojas, atliekantis valstybinį auditą ir (arba) dalyvaujantis valstybinio audito procese, ir (arba) vykdantis valstybinio audito rekomendacijų stebėseną, ir (arba) atliekantis vertinimus, prisiekęs Lietuvos Respublikai ir turintis Valstybės kontrolės įstatymo nustatytas teises ir pareigas.

4.4. Kitos kodekse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

II SKYRIUS

BENDRIEJI ETIKOS REIKALAVIMAI

 

5. Darbuotojas privalo:

5.1. vadovautis 130-ajame tarptautinių aukščiausiųjų audito institucijų standarte „Etikos kodeksas“ ir šiame kodekse nustatytomis etikos vertybėmis ir vykdyti reikalavimus, laikytis visuotinai priimtų dorovės normų;

5.2. nepriekaištingai ir atsakingai atlikti pareigas ir vykdyti reikalavimus, nustatytus atitinkamai jo veiklą reglamentuojančiuose Valstybės kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose;

5.3. elgtis nesavanaudiškai ir taip, kad būtų naudinga visuomenei ir valstybei;

5.4. vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto, elgtis taip, kad nekiltų tokio konflikto regimybės, laikytis Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatų;

5.5. nedelsdamas informuoti pagal tiesioginį pavaldumą struktūrinio padalinio vadovą, administracijos vadovą, valstybės kontrolieriaus pavaduotoją ar valstybės kontrolierių apie kilusį viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo tolesnėje sprendimo rengimo, svarstymo ir priėmimo procedūroje;

5.6. vykdyti išankstines rašytines rekomendacijas, nuo kokių interesų konfliktą sukeliančių veiksmų ir sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrų, kad ir kaip jos būtų įvardijamos (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.), darbuotojas privalo nusišalinti ir kokių priemonių imtis, kad savo veiklą vykdytų pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus;

5.7. išnykus aplinkybėms, dėl kurių šios rekomendacijos buvo teiktos, nedelsdamas raštu informuoti jose nurodytus asmenis;

5.8. nedaryti įtakos kitiems darbuotojams dėl jų atliekamo darbo, jei to nenustatyta įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

5.9. nepažeisti žmogaus teisių ir orumo, gerbti asmenis ir institucijas, su kuriais bendrauja, su visais asmenimis elgtis vienodai, nepaisant jų tautybės, socialinės kilmės ir padėties, lyties, rasinės ar etninės kilmės, kalbos, amžiaus, religinių įsitikinimų, politinių pažiūrų, seksualinių ar kitokių nuostatų;

5.10. atlikdamas pareigas ir laisvu nuo pareigų atlikimo laiku savo elgesiu nediskredituoti institucijos autoriteto, rodyti pavyzdį kitiems, laikytis institucijoje nustatyto aprangos kodo rekomendacijų;

5.11. nedelsdamas informuoti struktūrinio padalinio vadovą ir už privačių interesų deklaravimo kontrolę atsakingą asmenį apie sulaikymo atvejus, jo atžvilgiu priimtus teismo nuosprendžius, bankroto bylos iškėlimą;

5.12. nepiktnaudžiauti alkoholiu, nevartoti psichotropinių ar narkotinių medžiagų ne gydymosi tikslams;

5.13. nesinaudoti, pažeidžiant teisės normas, valstybės, jos institucijų ar įstaigų nuosavybe;

5.14. nepiktnaudžiauti einamomis pareigomis, nenaudoti dokumentų, patvirtinančių einamas pareigas ir suteiktus įgaliojimus, ir Valstybės kontrolės rekvizitų siekiant paveikti nepavaldžius asmenis priimti sau palankų sprendimą;

5.15. susilaikyti nuo viešų komentarų (įskaitant visuomenės informavimo priemones, interneto svetaines, socialinius tinklus) apie instituciją, jos veiklą, kitus Valstybės kontrolės darbuotojus, savo darbą, kurie galėtų suformuoti neigiamą visuomenės ar jos narių nuomonę apie instituciją, taip pat kitų valstybės institucijų ir įstaigų veiklą be išankstinio institucijos vadovybės pavedimo.

 

III SKYRIUS

PAGRINDINĖS ETIKOS VERTYBĖS

 

Sąžiningumas

 

6.    Sąžiningumas suprantamas kaip vertybinis asmens elgesio matas, sugebėjimas savo veiklą ir elgesį sąmoningai vertinti ir reguliuoti pagal dorovės normas, suprasti savo poelgių moralinę vertę ir atsakomybę už juos.

Darbuotojas, vadovaudamasis šia vertybe, privalo:

6.1. rodyti gerą pavyzdį ir elgtis nepriekaištingai, patikimai, geranoriškai;

6.2. vykdydamas funkcijas laikytis nustatytų vertybių įgyvendinant institucijos strategiją;

6.3. atlikti pareigas ir naudotis įgaliojimais, informacija ir ištekliais tik visuomenės interesais, nesinaudoti pareigomis siekiant gauti privilegijų ir naudos sau ar kitiems asmenims;

6.4. žinoti, su kuo galima konsultuotis darbuotojų etikos klausimais;

6.5. dalyvauti mokymuose, susitikimuose ir renginiuose, skirtuose ugdyti darbuotojų etiką;

6.6. žinoti aplinkybes, kurios gali turėti įtakos jo sąžiningumo pažeidžiamumui dirbant institucijoje, ir jų vengti.

Šios aplinkybės gali būti susijusios su:

6.6.1. asmeniniais, finansiniais ar kitokiais interesais arba santykiais, kurie gali prieštarauti institucijos interesams;

6.6.2. piktnaudžiavimu įgaliojimais, siekiant asmeninės naudos;

6.6.3. įsitraukimu į politinę veiklą, dalyvavimu lobizmo veikloje;

6.6.4. galimybe susipažinti su įslaptinta informacija;

6.6.5. galimybe gauti ir naudotis institucijos ištekliais;

6.6.6. kitais veiksniais.

Nepriklausomumas ir objektyvumas

7.    Nepriklausomumas yra situacija, kai darbuotojas gali vykdyti veiklą neveikiamas santykių, kurie galėtų turėti įtakos ir pakenkti profesiniam sprendimui, gali veikti principingai ir išlaikyti objektyvumą ir profesinį skepticizmą.

8.    Objektyvumas suprantamas kaip požiūris, kuriuo vadovaudamasis darbuotojas sugeba veikti nešališkai ir pristatyti ar vertinti dalykus remdamasis faktais, o ne jausmais ir interesais, nepatikėdamas sprendimo kitiems, o Biudžeto stebėsenos departamento darbuotojai - ir pagrįstomis prielaidomis.

9.    Darbuotojas turi vengti grėsmių nepriklausomumui ir objektyvumui, susijusių su politinėmis pažiūromis, vadovavimu, savikontrole, finansiniais ar kitais asmeniniais interesais, santykiais su kitais asmenimis ir jų įtaka.

Darbuotojas, vadovaudamasis šia vertybe, privalo:

9.1. išlikti nepriklausomas nuo politinės įtakos, susilaikyti nuo viešo savo politinių įsitikinimų reiškimo, neužsiimti agitacija, identifikuoti situacijas, kuriose asmeninės politinės pažiūros gali pakenkti jo nepriklausomumui ar objektyvumui ar kuriose jo politinės pažiūros ir veiksmai gali sukelti pavojų institucijos reputacijai ir pasitikėjimui jos veikla;

9.2. vengti aplinkybių, kai privatūs interesai galėtų paveikti sprendimų priėmimą ar sudarytų tokią regimybę visuomenei;

9.3. atsisakyti dovanų, paslaugų ar privilegijų, jeigu tai susiję su darbuotojo padėtimi ar darbuotojo pareigomis;

9.4. informuoti pagal tiesioginį pavaldumą struktūrinio padalinio vadovą, administracijos vadovą, valstybės kontrolieriaus pavaduotoją ar valstybės kontrolierių, apie visus anksčiau egzistavusius ar egzistuojančius santykius ir situacijas, kurios gali kelti grėsmę jo nepriklausomumui ar objektyvumui.

Kompetencija

10.  Kompetencija suprantama kaip tam tikros srities žinių, gebėjimų ir nuostatų visuma, įrodytas gebėjimas atlikti užduotis, veiksmus pagal sutartus reikalavimus.

Darbuotojas, vadovaudamasis šia vertybe, privalo:

10.1.  atlikti pareigas laikydamasis teisės aktų, rekomendacijų, standartų, sutarčių ar susitarimų nuostatų, nustatytų ar sutartų terminų bei gerosios valstybinio audito atlikimo praktikos;

10.2.  suprasti vykdomas funkcijas ir užduotis;

10.3.  veikti kruopščiai, atidžiai, laikydamasis užduoties reikalavimų ir pagal suteiktus įgaliojimus;

10.4.  išlaikyti, tobulinti ir plėtoti savo žinias ir įgūdžius, kad neatsiliktų nuo savo profesinės aplinkos raidos ir optimaliai atliktų savo darbą, įgyti naujų žinių ir gebėjimų;

10.5.  gebėti dirbti įvairiose situacijose, priklausomai nuo darbo ar užduoties reikalavimų;

10.6.  informuoti struktūrinio padalinio vadovą, jei patirtis nėra tinkama ar pakankama atlikti tam tikrą užduotį.

Profesionalumas

11.  Profesionaliu laikytinas toks veikimas, kuris leistų nusimanančiai ir informuotai trečiajai šaliai, žinančiai susijusią informaciją, padaryti išvadą, kad darbas atitinka taikomus teisės aktus ir standartus.

Darbuotojas, vadovaudamasis šia vertybe, privalo:

11.1laikytis įstatymų, kitų teisės aktų, sutarčių, susitarimų nuostatų, taip pat institucijos vertybes atitinkančio priimtino elgesio, kurie yra privalomi darbo aplinkoje ir už jos ribų;

11.2.  suprasti ir apsvarstyti savo veiksmų poveikį pasitikėjimui institucija ir atsižvelgti į kitų asmenų (kolegų, šeimos narių, draugų, audituojamų subjektų, žiniasklaidos priemonių ir kt.) lūkesčius dėl jo elgesio darbo aplinkoje ir privačiame gyvenime;

11.3nepiktnaudžiauti savo padėtimi, būti atsargiam ir rūpestingam atliekant pareigas ir bendraujant su kitais asmenimis, kad jo veiksmai ar reiškiama nuomonė nesukompromituotų institucijos ir nediskredituotų jos autoriteto (taip pat ir naudojantis socialinės žiniasklaidos priemonėmis);

11.4.  bendradarbiauti institucijos viduje, dalytis žiniomis bei informacija;

11.5.  vengti veiksmų, kurie, nors ir yra teisiškai leidžiami, neatitinka profesionalaus etiško elgesio standarto.

Konfidencialumas ir skaidrumas

12Konfidencialumas suprantamas kaip prievolė užtikrinti informacijos, gautos atliekant pareigas, naudojimą tik darbo tikslams.

Skaidrumas suprantamas kaip prievolė siekti visų procedūrų, kriterijų ir modelių, kuriais remiantis atliekami Valstybės kontrolės valstybiniai auditai ir vertinimai, atskleidimo.

13. Darbuotojas, vadovaudamasis šiomis vertybėmis, privalo:

13.1.  žinoti institucijos įsipareigojimus ir teisinį reguliavimą dėl konfidencialumo ir skaidrumo;

13.2.  neatskleisti jokios informacijos, kurią sužinojo dirbdamas, be tinkamo ir konkretaus leidimo, išskyrus atvejus, jeigu turės įstatymais nustatytą ar profesinę teisę arba pareigą tai padaryti, saugoti valstybės ir tarnybos paslaptis;

13.3.  nesinaudoti ir neleisti naudotis jokia informacija, kurią sužinojo dirbdamas, asmeniniams, artimų asmenų ar trečiųjų šalių poreikiams tenkinti;

13.4.  išlaikyti profesinį konfidencialumą darbo santykių metu ir jiems pasibaigus;

13.5.  užtikrinti informacijos konfidencialumą aptariant darbo klausimus su kitais darbuotojais bei privačiame gyvenime: šeimoje, socialinėje ar kitose aplinkose, įskaitant socialinę žiniasklaidą, įvertinti netyčinio informacijos atskleidimo riziką;

13.6. užtikrinti elektroninių duomenų įrenginių (nešiojamųjų kompiuterių ir nešiojamųjų duomenų laikmenų), mobiliųjų telefonų apsaugą ir slaptažodžių konfidencialumą.

IV SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI VALSTYBINIAMS AUDITORIAMS IR DARBUOTOJAMS, ATLIEKANTIEMS KITUS VERTINIMUS

14Valstybinis auditorius privalo laikytis duotos priesaikos.

15Valstybinis auditorius ir darbuotojas, atliekantis kitus vertinimus, privalo:  

15.1elgtis nepriekaištingai su subjekto darbuotojais, neduoti pagrindo nepasitikėti, vengti bet kokių ryšių su subjekto darbuotojais, kurie gali sukelti interesų konfliktą ar sudaryti tokio konflikto regimybę, raštu informuoti struktūrinio padalinio vadovą ar valstybės kontrolieriaus pavaduotoją, kuriam tiesiogiai pavaldus struktūrinis padalinys, apie darbo paieškas subjekte ir gautus siūlymus pereiti dirbti į subjektą;

15.2. atlikdami pareigas būti visiems vienodai dėmesingas ir reiklus, konfliktinėse situacijose išklausyti visų šalių argumentus ir ieškoti objektyvaus sprendimo, neturėti asmeninio išankstinio nusistatymo, užtikrinti, kad priimami sprendimai būtų teisėti, neturėtų savanaudiškų paskatų;

15.3. nedalyvauti subjekto vadovybės sprendimų priėmimo procese;

15.4   neaudituoti ir nevertinti savo darbo;

15.5   informaciją apie subjektą, surinktą atliekant valstybinį auditą ar kitą vertinimą, naudoti tik valstybinio audito ataskaitai, valstybinio audito išvadai, vertinimo ataskaitai ir kitiems dokumentams rengti bei užduotims vykdyti;

15.6   gilintis į atliekamų auditų ir vertinimų esmę, vengti skubotumo ir paviršutiniškumo, tačiau nevilkinti proceso, laikytis nustatytų ar sutartų terminų;

15.7   išvadas ir rekomendacijas pagrįsti tik tinkamais ir patikimais įrodymais, surinktais vadovaujantis teisės aktais, tyčia neiškraipyti informacijos dokumentuose;

15.8   neskelbti valstybinio audito ar vertinimo duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta ir viešai nepaskelbta valstybinio audito ar vertinimo ataskaita;

15.9   pasisakydami viešai dėl klausimų, nesusijusių su Valstybės kontrolės veikla, ir reikšdami asmeninę nuomonę, neturi sudaryti įspūdžio, kad atstovauja Valstybės kontrolei, ir privalo aiškiai nurodyti, kad tai yra jų kaip privačių asmenų nuomonė. Asmeniniais (ne profesiniais) tikslais darbuotojai negali naudoti Valstybės kontrolės simbolių, logotipo.

16Valstybiniam auditoriui ir darbuotojui, atliekančiam kitus vertinimus, draudžiama atlikti valstybinį auditą ir (arba) dalyvauti valstybiniame audito procese, ir (arba) vykdyti valstybinio audito rekomendacijų stebėseną, ir (arba) atlikti vertinimus, jeigu jis:

16.1.  susijęs šeiminiais, artimos giminystės arba svainystės ryšiais su subjekto administracijos vadovu, vyriausiuoju finansininku (buhalteriu), projekto vykdytoju, tarybos ar valdybos nariais;

16.2.  buvo subjekto darbuotojas, vykdė veiklą ar buvo atsakingas už ją laikotarpiu, kurį apima audito ar vertinimo mastas, ir nuo darbo santykių pabaigos yra praėję mažiau nei vieneri metai

(ši nuostata netaikoma Biudžeto stebėsenos departamento darbuotojams);

16.3.  yra subjekto akcininkas arba nuo akcijų perleidimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

16.4.  yra gavęs iš subjekto paskolą ar turi kitų finansinių įsipareigojimų subjektui;

16.5.  yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos jo nepriklausomumui.

17Valstybinis auditorius ir darbuotojas, atliekantis kitus vertinimus, privalo atsisakyti vykdyti pavedimą ir atlikti valstybinį auditą ir (arba) dalyvauti valstybinio audito procese, ir (arba) vykdyti valstybinio audito rekomendacijų stebėseną, ir (arba) atlikti vertinimus, raštu informuodamas struktūrinio padalinio vadovą ir valstybės kontrolieriaus pavaduotoją, kuriam tiesiogiai pavaldus struktūrinis padalinys, jeigu atsiranda 16 punkte nurodytų aplinkybių.

V SKYRIUS

DARBUOTOJŲ TARPUSAVIO SANTYKIAI

18Darbuotojų tarpusavio santykiai turi būti grindžiami mandagumu, sąžiningumu, pagarba, tolerancija, pasitikėjimu ir aktyvia pagalba.

19Darbuotojas neturi diskriminuoti, priekabiauti, tyčiotis ar gąsdinti, nurodyti diskriminuoti kitų darbuotojų dėl jų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų pagrindų. Darbuotojai privalo netoleruoti ir neskatinti diskriminacijos ir būti nepakantūs pastebėtiems diskriminavimo, priekabiavimo ar seksualinio priekabiavimo atvejams.

20Darbuotojas privalo būti solidarus su kolegomis, ginti juos nuo nepagrįstos kritikos ir įspėti apie netinkamą įtaką.

21Darbuotojas privalo viešai neanalizuoti kolegų veiksmų, nevertinti jų asmeninių savybių ir kompetencijos.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI VADOVAUJANTIEMS VALSTYBĖS KONTROLĖS DARBUOTOJAMS

 

22.  Vadovaujantis Valstybės kontrolės darbuotojas privalo:

22.1. užtikrinti bendradarbiavimu paremtą vadovavimo stilių, kuris skatina darbuotojų iniciatyvą ir savarankiškumą, ir leisti pavaldiems darbuotojams, veikiant kartu, dalyvauti sprendžiant problemas;

22.2. stengtis sukurti vadovaujamame kolektyve darbingą ir draugišką aplinką, užkirsti kelią konfliktams, šalinti nesutarimų priežastis;

22.3. su pavaldžiais darbuotojais bendrauti ir duoti jiems nurodymus mandagiai;

22.4. pastabas dėl pavaldžių darbuotojų klaidų ir darbo trūkumų reikšti korektiškai, nedalyvaujant kitiems darbuotojams ar asmenims;

22.5. stengtis paskirstyti darbą vadovaujamame kolektyve tolygiai, kad būtų efektyviai panaudotos kiekvieno pavaldaus darbuotojo galimybės ir kvalifikacija;

22.6. nereikšti savo simpatijų ir antipatijų pavaldiems darbuotojams bei kitiems institucijos darbuotojams, vertinti pavaldžius darbuotojus pagal jų dalykines savybes;

22.7. skatinti pavaldžius darbuotojus reikšti savo nuomonę ir ją išklausyti;

22.8. deramai įvertinti pavaldžių darbuotojų tarnybos pasiekimus;

22.9. skatinti nuolatinį pavaldžių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą;

22.10. stengtis užtikrinti, kad pavaldūs darbuotojai turėtų tinkamą darbo aplinką.

VI SKYRIUS

PRIEVOLĖ NUSTOJUS EITI PAREIGAS VALSTYBĖS KONTROLĖJE

23Darbuotojai, išskyrus atliekančius ūkinio ir (ar) techninio pobūdžio funkcijas, vienus metus po to, kai nustoja eiti savo pareigas, privalo vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto, kuris kiltų dėl jų naujos veiklos. Ketindami imtis tokios veiklos, kuri, jų manymu, galėtų kelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, prieš įsipareigodami jos imtis, jie raštu apie tai informuoja Valstybės kontrolę ir prašo jos rekomendacinio pobūdžio nuomonės.

24Prašymai dėl tokios nuomonės pateikimo nagrinėjami Valstybės kontrolės etikos komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25Darbuotojas privalo nevykdyti nurodymo, jei nurodymas verčia pažeisti įstatymus, kitus teisės aktus, tarptautinius audito standartus, tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus ar šį kodeksą. Apie tai darbuotojas privalo informuoti struktūrinio padalinio vadovą ir raštu pranešti pagal tiesioginį pavaldumą administracijos vadovui, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui ar valstybės kontrolieriui.

26Darbuotojas privalo pranešti valstybės kontrolieriui ir Valstybės kontrolės etikos komisijai jam žinomą faktą, kad kitas darbuotojas, atlikdamas pareigas institucijoje, pažeidė kodekso nuostatas, kai turi pagrįstų įtarimų dėl galimo kodekso nuostatų pažeidimo. Darbuotojui, pranešusiam apie kodekso nuostatų pažeidimą, garantuojama, kad nebus toleruojamas neteisingas arba diskriminuojantis elgesys jo atžvilgiu ir jo prašymu bus užtikrintas tapatybės konfidencialumas.

27Visi darbuotojai privalo dokumentų valdymo sistemos priemonėmis susipažinti su šiuo kodeksu ir įsipareigoti juo vadovautis.

28Darbuotojų etikos pažeidimai tiriami valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka.

29Tais atvejais, kai darbuotojo elgesio nereguliuoja šio kodekso nuostatos, jis privalo laikytis kituose teisės aktuose nustatytų etikos reikalavimų ir visuotinai pripažintų dorovės normų.

______________________________