LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO ir sporto MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2021 m. birželio 21 d. Nr. V-1150

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymą Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi:

 

1. T v i r t i n u Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

2. Rekomenduoju mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms, dalyvių susirinkimams (savininkams) skatinti mokyklų tobulinimą pagal įsivertinimo ir išorės vertinimo rezultatus ir kasmet planuoti tam lėšas.“

 

2.  Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu tvirtinimo žymą ir ją išdėstau taip:

„PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 

2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-587

(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2018 m. gruodžio 3 d. įsakymo Nr. V-962 redakcija)“;

2.2. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šiuo tvarkos aprašu savo veikloje vadovaujasi Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – Agentūra), vertintojai, mokyklos, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (valstybinių mokyklų – biudžetinių įstaigų), savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba savivaldybių vykdomosios institucijos ar jų įgalioti asmenys (savivaldybių mokyklų – biudžetinių įstaigų), savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimai) (valstybinių ir savivaldybių mokyklų – viešųjų įstaigų), savininkai (dalyvių susirinkimai) (kitų mokyklų) ir kiti išoriniame vertinime dalyvaujantys asmenys.“;

2.3.    pakeičiu 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.2. teminis, kai mokyklos veikla vertinama pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu nustatytą temą, jos klausimus ir rodiklius (toliau – teminis vertinimas);“;

2.4.    pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.1. rengia vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių projektą ir teikia tvirtinti švietimo, mokslo ir sporto ministrui;“;

2.5. pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.3. pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus atrankos kriterijus rengia ir iki einamųjų metų spalio 1 d. teikia švietimo, mokslo ir sporto ministrui tvirtinti vienų kalendorinių metų visuminio, teminio ir rizikos vertinimo mokyklų sąrašų projektus. Švietimo, mokslo ir sporto ministras gali nustatyti ir kitus teminio ir rizikos vertinimo mokyklų pateikimo vertinti terminus, bet ne vėliau kaip 1 mėnuo iki vertinimo pradžios;“;

2.6.    pakeičiu 14.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.1. suderinę su mokyklų vadovais, iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir teikia Agentūrai siūlomų vertinti (visuminio, teminio ir (ar) rizikos) mokyklų sąrašus (paraiškas) vieniems metams. Švietimo, mokslo ir sporto ministras tvarkos aprašo 13.3 papunktyje įvardytu atveju gali nustatyti kitą siūlomų vertinti (teminio ir (ar) rizikos) mokyklų sąrašų pateikimo Agentūrai terminą;“;

2.7. pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Teminio vertinimo metu analizuojamas temas, klausimus ir rodiklius nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras.“;

2.8. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Teminis vertinimas atliekamas, vertinant mokyklos veiklą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu nustatyta temą, klausimus ir rodiklius, parengtus pagal Aprašo 6 priede nustatytus Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės teminio vertinimo rodiklius.“;

2.9. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Teminis vertinimas pradedamas analizuojant mokinių pasiekimų (egzaminų, pasiekimų patikrinimo ir kt.) duomenis ir Mokyklos, vykdančios bendrojo ugdymo programas, siekiančios dalyvauti teminiame išoriniame vertinime, veiklos įsivertinimo rezultatų ir veiklos tobulinimo informaciją (7 priedas), kurią mokykla pateikia Agentūrai ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo vertinamų mokyklų sąrašo patvirtinimo dienos. Vykdydama teminį vertinimą, atsižvelgdama į švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą temą, jos klausimus ir rodiklius, Agentūra gali organizuoti vertinamos mokyklos mokinių, jų tėvų ir pedagoginių darbuotojų apklausas.“;

2.10. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Teminiam vertinimui vykdyti Agentūra pasitelkia vertintojus, kurie vyksta į mokyklą stebėti ugdomųjų veiklų (pamokų), analizuoti ir vertinti mokyklos veiklos kokybę. Numačius klausimus, susijusius su tam tikra tema, formuojant vertintojų komandas gali būti pasitelkiami (iki 30 procentų visos vertintojų komandos) švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytos temos srities ekspertai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytos temos srities specialistai (pedagoginiai darbuotojai ar mokslininkai) pasitelkiami specifinėms, su mokyklų išoriniu vertinimu susijusioms užduotims atlikti) (toliau – ekspertas), padedantys planuoti ir vykdyti mokyklų išorinį vertinimą. Vertintojų ir pasitelktų ekspertų darbo laikas numatomas vadovaujantis Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos teminio vertinimo dienų ir vertintojų vertinimo laiko apskaitos planu (8 priedas).“;

2.11. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Teminio vertinimo mokykloje metu stebimas ugdomasis procesas (pasirinktinai atskirų klasių, mokomųjų dalykų ar kitu principu). Ugdomosios veiklos (pamokos) stebėjimo informacija fiksuojama Ugdymo(si) veiklos (pamokos) stebėjimo formoje (5 priedas) (išryškinant pavyzdžius, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytai temai (problemai, klausimams) pagrįsti bei mokyklos sėkmingos ir tobulintinos veiklos atvejams atskleisti). Kiekviena stebima ugdymo(si) veikla (pamoka) aptariama su mokytoju (žodžiu), nurodant ne mažiau kaip 3 stipriuosius ir ne daugiau kaip 2 tobulintinus veiklos aspektus. Esant poreikiui plačiau aptarti ugdymo planavimo ir organizavimo klausimus, gali būti numatytas ilgesnės trukmės (iki 1 val.) pokalbis su mokytoju (-ais).“;

2.12.    pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Įvertinus švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu numatytas mokyklas, per 1 mėnesį po galutinių ataskaitų pateikimo Agentūra organizuoja teminio vertinimo duomenų apibendrinimą, ataskaitos parengimą ir ją pateikia Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai bei skelbia Agentūros tinklalapyje.“;

2.13.  pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Apeliacijas nagrinėja mokyklų veiklos kokybės išorinio vertinimo apeliacinė komisija (toliau – komisija). Komisiją sudaro 5–7 nariai. Į komisiją įtraukiami atstovai: iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (1 atstovas), Agentūros (1–2 atstovai), savivaldybių administracijų švietimo padalinių arba šalies atitinkamo tipo, mokyklų (gimnazijų, pagrindinių ir kt.) asociacijos (1 atstovas), vertintojai (2–3 atstovai).“;

2.14.  papildau VII1 skyriumi:

 

VII1 SKYRIUS

IŠORINIS VERTINIMAS NUOTOLINIU BŪDU

 

521. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną, vizitas, susitikimai ir (ar) kitos išorinio vertinimo veiklos gali būti vykdomos nuotoliniu būdu. Agentūros vadovas, įvertinęs galimybes užtikrinti valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo nustatytas asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi ir kitas būtinas visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygas, priima sprendimą dėl išorinio vertinimo vykdymo nuotoliniu būdu ir apie tai informuoja vertinamą mokyklą.

522. Vertintojas ir ekspertas, vykdydami išorinį vertinimą nuotoliniu būdu, privalo laikytis Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės vertintojo, eksperto konfidencialumo pasižadėjime nurodytų pareigų.“;

2.15.  pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Vertintojams ir ekspertams apmokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“;

2.16.  pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Išorinis vertinimas gali būti atšauktas arba pakeista jo data, jei atsirado force majeure aplinkybių ar Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną.“;

2.17.  papildau 58 punktu:

58. Vertintojas ir ekspertas, prieš pradėdami vykdyti mokyklos išorinį vertinimą nuotoliniu būdu, privalo užpildyti ir pasirašyti Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės vertintojo, eksperto konfidencialumo pasižadėjimą (12 priedas).“;

2.18.  pakeičiu 7 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama);

2.19.  pakeičiu 8 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama);

2.20.  papildau 12 priedu (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                             Jurgita Šiugždinienė

 

 

Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo

programas, veiklos išorinio vertinimo

organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo

7 priedas

 

mokyklos, vykdančios bendrojo ugdymo programas,

dalyvaujančios teminiame išoriniame vertinime,

veiklos įsivertinimo ir jos tobulinimo INFORMACIJA

 

 

Klausimai

 

Mokyklos informacija

1.   Mokyklos kodas

 

 

2.   Mokyklos pavadinimas

 

 

3.   Mokyklos savininkas (savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija), dalininkai

 

 

4.   Įsivertinimo informaciją pildo (kontaktinis asmuo, pareigos, jo telefonas, el. paštas)

 

 

5.   Pildymo data

 

 

6.   Aptariamas įsivertinimo laikotarpis (nuo – iki)

 

 

7.   Mokyklos įsivertinimo informacija analizuojamai temai (jos klausimams ir rodikliams): svarbiausios veiklos ar veiklos aspektai per pastaruosius 2–3 metus, turėję reikšmingą poveikį mokyklos veiklos kokybei ir geresniems mokinių pasiekimams

 

 

8.   Trumpas komentaras, argumentai 7 punkte išskirtoms veikloms pagrįsti

 

 

9.   Veiklos (ne daugiau kaip 3), kurias įgyvendinant buvo tikimasi geresnių rezultatų.

Įžvalgos, argumentai, kodėl mokykloje buvo patirta sunkumų

 

 

10. Informacija apie planuojamas veiklas ir planuojamus tikėtinus jų rezultatus (nurodytu probleminiu klausimu)

 

 

 

 

_____________________________________

 

Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo

programas, veiklos išorinio vertinimo

organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo

8 priedas

 

Mokyklų, VYKDANČIŲ BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS,

teminio IŠORINIO VERTINIMO dienų ir vertintojų

vertinimo laiko apskaitos PLANAS

 

Klasių komplektų skaičius vertinamoje

mokykloje

Vertintojų vertinimo dienos mokykloje

(teminio vertinimo vizito trukmė)

Vertintojų skaičius komandoje*

Duomenų analizei atlikti ir vertinimo ataskaitos projektui rengti skiriamas laikas**

Ataskaitai rengti, derinti su mokykla, redaguoti ir vertinimo dokumentams tvarkyti skiriamas laikas***

Iki 18

3 dienos

3 vertintojai

3 dienos

2 dienos

Nuo 19 iki 24

4 dienos

3 vertintojai

3 dienos

2 dienos

Nuo 25 iki 30

5 dienos

3 vertintojai

3 dienos

2 dienos

Nuo 31 iki 44

5 dienos

4 vertintojai

3 dienos

2 dienos

Nuo 45 iki 60

5 dienos

5 vertintojai

3 dienos

2 dienos

Daugiau nei 61

5 dienos

6 vertintojai

3 dienos

2 dienos

 

 

* Papildomai skiriamas 1 vertintojas, jei mokykla turi 1 skyrių (filialą), kurio buveinė nesutampa su mokyklos buveine, jei mokykloje yra suaugusiųjų klasė, jei mokykla vykdo specializuoto ugdymo krypties programą. Papildomai skiriami 2 vertintojai, jei mokykla turi 2 skyrius (filialus), kurių buveinės nesutampa su mokyklos buveine.

 

** Vadovaujančiajam vertintojui už ataskaitos rengimo koordinavimą papildomai pridedama 1 diena.

 

*** Jei kartu su vertintojais yra pasitelkiami švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytos temos ekspertai (toliau – ekspertai) (iki 30 procentų visos vertintojų komandos), jie mokykloje dirba (stebi pamokas ir kitas veiklas) vertintojams numatytą dienų skaičių. Ekspertai ataskaitos projekto nerengia ir su mokykla nederina (laikas šiam darbui neplanuojamas). Papildomai jiems pridedama 1 diena dokumentų analizei atlikti ir duomenims tvarkyti.

 

 

______________________________________

 

Mokyklų, vykdančių bendrojo

ugdymo programas, veiklos

išorinio vertinimo organizavimo

ir vykdymo tvarkos aprašo

12 priedas

 

MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS,

VEIKLOS KOKYBĖS VERTINTOJO, EKSPERTO

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

___________________

(data)

___________________

(vieta)

 

Aš, ..............................................................., vykdydamas (-a) mokyklų, vykdančių bendrojo

(vardas, pavardė) 

ugdymo programas, veiklos kokybės išorinį vertinimą (toliau – vertinimas), pasižadu:

1. Vertinimo metu vaizdo / garso įrašus daryti tik sutikus vertinamiesiems, neleisti tretiesiems asmenims stebėti vertinamos veiklos proceso įrašo, prieš tai negavus raštiško mokyklos ar stebimos pamokos (veiklos) mokytojo (pedagoginio darbuotojo) sutikimo.

2. Užtikrinti, kad, vykdant vertinimą nuotoliniu būdu, tretiesiems asmenims nebūtų sudaryta galimybė stebėti vykstančią pamoką (veiklą) ir (ar) daryti jos vaizdo / garso įrašą.

3. Užtikrinti, kad, vykdant vertinimą nuotoliniu būdu, būtų naudojama saugi kompiuterinė programinė įranga, apsaugota nuo neteisėtų prisijungimų iš išorės.

4. Saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti neviešą informaciją, kuri man taps žinoma vykdant vertinimą.

5. Gautos ar kitaip sužinotos neviešos informacijos niekam neskleisti nei esant vertintoju, nei pasibaigus mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo susitarimui, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.

6. Man patikėtą neviešą informaciją saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar ja pasinaudoti.

7. Nepasilikti jokių vaizdo / garso įrašų ar jų kopijų, jei man buvo suteiktas leidimas juos daryti.

8.  Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti Nacionalinei švietimo agentūrai ir kitiems asmenims dėl konfidencialios informacijos atskleidimo patirtą žalą.

 

___________________ ___________________

(vardas ir pavardė)                                                                      (parašas)

 

 

––––––––––––––––––––