LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS 

 

ĮSAKYMAS 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2006 M.

LIEPOS 5 D. ĮSAKYMO NR. V-584 „DĖL ŽEMO SLENKSČIO PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. kovo 25 d. Nr. V-646 

Vilnius 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. V-584 „Dėl Žemo slenksčio paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija: 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS 

 

ĮSAKYMAS 

DĖL ŽEMO SLENKSČIO PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

Įgyvendindamas Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 103.4 ir 113.2 papunkčius bei Priklausomybės ligų gydymo ir žalos mažinimo priemonių prieinamumo ir kokybės gerinimo 2021–2024 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. rugpjūčio 13 d. įsakymo Nr. V-1855 „Dėl Priklausomybės ligų gydymo ir žalos mažinimo priemonių prieinamumo ir kokybės gerinimo 2021–2024 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 6.2.1 priemonę ir siekdamas užtikrinti, kad priklausomybės ligomis sergantiems asmenims būtų laiku suteiktos jų poreikius atitinkančios gydymo paslaugos, ir sumažinti žalą asmeniui ir visuomenei:

1. T v i r t i n u Žemo slenksčio paslaugų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                 Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2006 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-584

(Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2022 m. kovo 25 d. įsakymo Nr. V-646 

redakcija)

 

 

ŽEMO SLENKSČIO PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemo slenksčio paslaugų teikimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) nuostatos reglamentuoja žemo slenksčio paslaugų tikslą, uždavinius, šių paslaugų sąrašą, teikimą, visuomenės sveikatos saugos reikalavimus bei finansavimo šaltinius.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Adatų ir švirkštų keitimo paslaugos naudotų adatų ir švirkštų keitimas į sterilias adatas bei švirkštus švirkščiamąsias narkotines ir psichotropines medžiagas ne gydymo tikslu vartojantiems asmenims, siekiant mažinti riziką užsikrėsti per kraują ir (ar) kitus kūno skysčius plintančiomis infekcijomis (toliau infekcijos).

2.2. Infekuoti aštrūs daiktai – sąlytį su krauju turėję daiktai (pvz., švirkštai su adatomis, adatos), kuriais galima į(si)pjauti, į(si)durti, su(si)žeisti.

2.3. Narkotinės ir psichotropinės medžiagos į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kontroliuojamų medžiagų sąrašus įrašytos gamtinės ar sintetinės medžiagos, kurios dėl kenksmingo poveikio ar piktnaudžiavimo jomis sukelia sunkų žmogaus sveikatos sutrikimą, pasireiškiantį asmens psichine ir fizine priklausomybe nuo jų, ar pavojų žmogaus sveikatai.

2.4. Naujas žemo slenksčio paslaugų gavėjas žemo slenksčio paslaugų gavėjas, kuris į šių paslaugų kabinetą kreipėsi pirmą kartą.

2.5. Nuolatinis žemo slenksčio paslaugų gavėjas žemo slenksčio paslaugų gavėjas, kuris šių paslaugų kabinete per ataskaitinius metus apsilankė bent po vieną kartą per kiekvieną metų ketvirtį.

2.6. Rizikinga elgsena narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimas ne gydymo tikslu, jų švirkštimasis naudotomis adatomis ir švirkštais, nesaugūs lytiniai santykiai (su nepažįstamu ar mažai pažįstamu asmeniu be apsaugos priemonių, dažna partnerių kaita (daugiau nei 1 partneris per 12 mėnesių), seksualinių paslaugų teikimas.

2.7. Greitieji atrankiniai testai – greitieji atrankiniai tyrimai dėl ŽIV, HCV, HBV ir kitų infekcijų.

2.8. Savikontrolės ŽIV testas – greitasis atrankinis ŽIV antikūnų tyrimas, kurį asmuo atlieka savarankiškai.

2.9. Tarpininkavimas žemo slenksčio kabineto darbuotojo atliekamas kliento būklės, poreikių ir motyvacijos vertinimas, siekiant nustatyti jo stipriąsias puses bei sunkumus, neleidžiančius jam pradėti gydymo, taip pat turimų išteklių ir paslaugų analizavimas, pagalbos ir (arba) paramos planų rengimas, socialinių ir medicinos paslaugų koordinavimas bei kliento interesų sveikatos priežiūros įstaigose atstovavimas, plano įgyvendinimo stebėsena ir pasiektų  tikslų vertinimas.

2.10. Žemo slenksčio paslaugos žemo slenksčio paslaugų teikimo tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytos nemokamos konfidencialios anoniminės sveikatos priežiūros ir kitos paslaugos, šio aprašo nustatyta tvarka teikiamos asmenims, vartojantiems narkotines ir psichotropines medžiagas ne gydymo tikslu ir (ar) dėl rizikingos elgsenos turintiems didžiausią riziką užsikrėsti infekcijomis, taip pat tokių asmenų šeimos nariams.

2.11. Žemo slenksčio paslaugų gavėjai (toliau paslaugų gavėjai) asmenys, vartojantys narkotines ir psichotropines medžiagas ne gydymo tikslu, dėl rizikingos elgsenos turintys riziką užsikrėsti infekcijomis, perdozuoti ir mirti, nusikalsti bei sukelti kitas neigiamas sveikatos, socialines, ekonomines, teisines pasekmes sau ir visuomenei, taip pat tokių asmenų šeimos nariai.

2.12. Žemo slenksčio paslaugų kabinetas (toliau Kabinetas) savarankiškas juridinis asmuo arba įstaigos ar organizacijos struktūrinis padalinys, teikiantis žemo slenksčio paslaugas.

2.13. Žemo slenksčio mobiliosios paslaugos žemo slenksčio paslaugos, teikiamos ne šių paslaugų kabinete.

2.14. Žemo slenksčio stacionariosios paslaugos žemo slenksčio paslaugos, teikiamos šių paslaugų kabinete.

2.15. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka kituose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžiamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ŽEMO SLENKSČIO PASLAUGŲ TEIKIMO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

3. Žemo slenksčio paslaugų teikimo tikslas – sumažinti su narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą ne gydymo tikslu bei rizikinga elgsena susijusį infekcijų plitimą, perdozavimo ir mirties atvejų riziką, nusikalstamumą, kitas neigiamas sveikatos, socialines, ekonomines, teisines pasekmes visuomenei ir asmeniui.

4. Žemo slenksčio paslaugų teikimo uždaviniai:

4.1. užmegzti ir palaikyti ryšius su paslaugų gavėjais, jų partneriais, šeimos nariais ir prireikus jiems teikti žemo slenksčio paslaugas;

4.2. sudaryti sąlygas paslaugų gavėjams, kurie nepasirengę atsisakyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo ne gydymo tikslu, naudotis žemo slenksčio paslaugomis;

4.3. konsultuoti ir informuoti paslaugų gavėjus infekcijų plitimo, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo žalos ir susijusių neigiamų pasekmių mažinimo, rizikingos elgsenos mažinimo, užkrečiamų ligų prevencijos bei saugesnės lytinės elgsenos klausimais;

4.4. motyvuoti paslaugų gavėjus atsisakyti arba mažinti narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą ne gydymo tikslu, mažinti rizikingą elgseną, gydytis psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo sukeliamus psichikos ir elgesio sutrikimus bei kitas ligas, įsitraukti į gydymo, reabilitacijos, resocializacijos ir integracijos bei savigalbos grupių programas;

4.5. tarpininkauti paslaugų gavėjams, siekiant įtraukti juos į gydymo, reabilitacijos, resocializacijos ir integracijos bei savigalbos grupių programas, padėti jiems spręsti įvairias socialines, teisines, sveikatos ar kitas problemas;

4.6. stebėti paslaugų gavėjų rizikingos elgsenos pokyčius bei vertinti jų sveikatos priežiūros ir socialinių paslaugų poreikius;

4.7. skatinti paslaugų gavėjus panaudotas adatas ir švirkštus atnešti į Kabinetą;

4.8. vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų perdozavimo prevenciją.

5. Žemo slenksčio paslaugos teikiamos vadovaujantis šiais principais:

5.1. individualiu dėmesiu paslaugų gavėjui – pagalba paslaugų gavėjui teikiama pritaikant ją paslaugos gavėjo poreikiams, atsižvelgiant į jo / jos būklę, socialinę aplinką, tikslinės grupės kultūros reikšmingumą bei įvairovę ir kitas ypatybes;

5.2. bendradarbiavimu – paslaugos teikiamos kuriant pasitikėjimu grįstą dialogą, kuriuo siekiama padėti paslaugų gavėjui įveikti stresą, spręsti sveikatos ir psichosocialines problemas ir priimti savarankiškus sprendimus;

5.3. pagarba paslaugos gavėjo teisėms ir savarankiškumui – paslaugų teikėjai turi būti diskretiški, nemoralizuoti ir nestigmatizuoti;

5.4. realios naudos suteikimu ir jokios žalos nedarymu paslaugos gavėjui;

5.5. savanoriškumo – savanorišku paslaugos gavėjo dalyvavimu gaunant paslaugą ir jo / jos sutikimu dalyvauti;

5.6. paslaugos gavėjų kaip lygiaverčių partnerių įtraukimu į paslaugos jiems teikimą;

5.7. konfidencialumo – paslaugos teikėjai bet kokią informaciją apie paslaugų gavėją renka tik tada ir tik tokia apimtimi, kiek tai yra būtina paslaugai suteikti. Paslaugos teikėjai atsako už paslaugų gavėjų duomenų ir bet kokios informacijos apie paslaugos gavėjo situaciją konfidencialumą;

5.8. anonimiškumo – paslaugos teikiamos anonimiškai, išskyrus tuos atvejus, kai papildomi paslaugos gavėjo duomenys yra būtini paslaugai suteikti ir paslaugos gavėjas sutinka šiuos duomenis suteikti;

5.9. patogumo – paslaugos turi būti siūlomos paslaugų gavėjams patogiose vietose, lengvai prieinamose viešuoju transportu, patogiu laiku, įskaitant po įprastų darbo valandų ir savaitgaliais;

5.10. nediskriminavimo – su visais klientais turi būti elgiamasi nediskriminuojant, t. y. nepaisant amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, lytinės tapatybės, etninės priklausomybės, religijos, profesijos ir būklės dėl narkotikų vartojimo ir kitų priežasčių;

5.11. organizuotumo – programos turi būti taip organizuotos (ir turėtų vidaus tvarkos taisykles), kad užtikrintų paslaugų gavėjų saugumą.

6. Dokumentuojant žemo slenksčio paslaugos teikimą bei vedant paslaugų gavėjų apskaitą, paslaugų gavėjams identifikuoti naudojamas paciento kodas, sudaromas iš šių reikšmių:

6.1. 1-[] – lytis (V, M);

6.2. 2-[], 3-[] – gimimo metų paskutiniai du skaičiai;

6.3. 4-[], 5-[] – pirma paciento vardo ir pirma pavardės raidė (jei moteris – prašoma mergautinės pavardės raidės);

6.5. 6-[] – pirma paciento mamos vardo raidė.

 

III SKYRIUS

ŽEMO SLENKSČIO PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

7. Šios stacionarios ir (ar) mobiliosios žemo slenksčio paslaugos teikiamos visuose žemo slenksčio kabinetuose (toliau – bazinės paslaugos):

7.1. adatų ir švirkštų keitimas ir dalijimas;

7.2. kitų saugesnio vartojimo priemonių dalijimas (šiaudeliai, folijos, kapsulės ir kt.);

7.3. prezervatyvų ir (ar) lubrikantų dalijimas;

7.4. savikontrolės ŽIV testų ir kitų užkrečiamųjų ligų savikontrolės testų dalijimas ar atlikimas su žemo slenksčio paslaugų kabineto darbuotojo priežiūra, esant galimybei, teikiama ir mobiliosiose žemo slenksčio paslaugose;

7.5. dezinfekcijos priemonių dalijimas;

7.6. tvarsliavos dalijimas;

7.7. informavimas ir konsultavimas:

7.7.1. informacijos apie pagrindinius poreikius tenkinančias paslaugas (sauga, vanduo, maistas, pastogė, higiena ir apranga) teikimas;

7.7.2. informacijos teikimas apie ŽIV/AIDS, LPI prevenciją, diagnostiką ir gydymą;

7.7.3. informacijos ir (ar) paslaugų teikimas, susijęs su skiepijimu nuo hepatito B, virusinių hepatitų prevencija, diagnostika ir gydymu;

7.7.4. tikslinės informacijos teikimas narkotikus vartojantiems žmonėms ir jų artimiesiems apie narkotikų poveikį, riziką, susijusią su narkotikų vartojimu, taip pat metodus, kaip sumažinti narkotikų vartojimo padarytą žalą sveikatai ir socialinę žalą;

7.7.5. informacijos apie savigalbos grupes ir prieigos prie jų teikimas;

7.7.6. informacijos teikimas bendruomenėse siekiant mažinti stigmą;

7.7.7. informacijos teikimas lytiškai plintančių ligų prevencijos ir gydymo klausimais;

7.8. specialisto teikiama konsultacinė, motyvacinė pagalba;

7.9. tarpininkavimo paslaugos;

7.10. asmens palydėjimo paslaugos.

8. Gali būti teikiamos šios mobiliosios ir (ar) stacionarios žemo slenksčio paslaugos:

8.1. atrankinių greitųjų tyrimų ir testų atlikimas (ŽIV, hepatitų B ir C, LPI (sifilio) tyrimų ir kitų atrankinių greitųjų testų);

8.2. naloksono rinkinių išdavimas į namus, vykdant perdozavimo prevenciją;

8.3. asmens higienos paslaugos;

8.4. žaizdų perrišimas;

8.5. sveikatos mokymo ir ugdymo paslaugos;

8.6. paramos maistu paslaugos;

8.7. pagalbos šeimoms paslaugos, išskyrus informavimą ir konsultavimą, nurodytą 7.7 papunktyje;

8.8. palaikymas asmeniui pradėjus gydytis;

8.9. kitos paslaugos.

9. Informavimo ir konsultavimo paslaugos, esant pagrįstai būtinybei, gali būti teikiamos ir nuotoliniu būdu.

10. Aprašo 8.1 ir 8.4 papunkčiuose nurodytas paslaugas teikia asmens sveikatos priežiūros įstaiga, turinti atitinkamų ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo licenciją ir sudariusi sutartį su Kabinetu dėl šių paslaugų teikimo. Šias paslaugas asmens sveikatos priežiūros įstaiga turi teisę teikti ne tik licencijoje asmens sveikatos priežiūros veiklai nurodytais adresais.

11. Pagal kompetenciją 8.1 papunktyje nurodytą paslaugą teikia asmens sveikatos priežiūros specialistai, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. lapkričio 16 d. įsakyme Nr. V-991 „Dėl Tyrimų dėl žmogaus imunodeficito viruso infekcijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

12. Pagal kompetenciją 8.2 papunktyje nurodytą paslaugą teikia asmens sveikatos priežiūros specialistai, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 10 d. įsakyme Nr. V-1420 „Dėl Naloksono, skirto opioidų perdozavimo prevencijai, išdavimo žemo slenksčio paslaugų kabinetuose tvarkos aprašo patvirtinimo“.

13. Jei atlikus atrankinį greitąjį tyrimą dėl ŽIV gaunamas teigiamas rezultatas, Kabineto darbuotojai tarpininkauja dėl patvirtinamojo laboratorinio tyrimo dėl ŽIV paslaugų gavėjui atlikimo ir kitų paslaugų gavėjui būtinų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.

14. Žemo slenksčio paslaugas gali teikti šie specialistai:

14.1. gydytojai;

14.2. psichologai;

14.3. socialiniai darbuotojai;

14.4. socialinių darbuotojų padėjėjai;

14.5. slaugytojai;

14.6. slaugytojų padėjėjai;

14.7. kiti specialistai, baigę 19 punkte nurodytus mokymus.

 

IV SKYRIUS

visuomenės sveikatos saugos Reikalavimai

 

15. Kabinete, kuriame teikiamos Aprašo 8.1 ir 8.4 papunkčiuose nurodytos paslaugos, turi būti įrengta:

15.1. atskira patalpa (teikiant mobiliąsias paslaugas – atskira erdvė) paslaugų gavėjams registruoti;

15.2. atskira patalpa (teikiant mobiliąsias paslaugas – atitverta atskira erdvė), kurioje yra vieta su kėde, paslaugoms teikti.

16. Asmens sveikatos priežiūros specialistai, teikiantys Aprašo 8.1 ir 8.4 papunkčiuose nurodytas paslaugas, vykdo infekcijų kontrolę, vadovaudamiesi Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytais reikalavimais.

17. Asmens sveikatos priežiūros specialistai, teikiantys Aprašo 8.1 ir 8.4 papunkčiuose nurodytas paslaugas, susidarančias medicinines atliekas tvarko vadovaudamiesi Lietuvos higienos normoje HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytais reikalavimais.

18. Kabineto darbuotojai, teikiantys Aprašo 7.1 papunktyje nurodytas paslaugas, infekuotus aštrius daiktus tvarko laikydamiesi šių reikalavimų:

18.1. infekuoti aštrūs daiktai turi būti pakuojami į sandarius, uždaromus ir atsparius dūriams vienkartinius konteinerius, skirtus tik infekuotiems aštriems daiktams surinkti ir (ar) pakuoti. Konteineriai negali būti pagaminti iš stiklo. Jeigu konteineryje nėra įtaiso adatoms atskirti nuo korpuso, į jį turi būti metamas vienkartinis švirkštas su adata, neatskyrus adatos nuo korpuso. Darbuotojams draudžiama rankomis nuimti panaudotas vienkartinių švirkštų adatas, jas laužyti, lankstyti;

18.2. infekuoti aštrūs daiktai konteineryje gali būti laikomi, iki konteineris pripildomas ne daugiau kaip ¾ tūrio;

18.3. pripildyti konteineriai uždaromi, kad panaudoti infekuoti aštrūs daiktai tvarkant, laikant, gabenant, kraunant neiškristų;

18.4. konteineriai su infekuotais aštriais daiktais turi būti paženklinti ir perduoti atliekas tvarkančiai įmonei sudeginti vadovaujantis Atliekų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 Dėl Atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, nustatytais pavojingų atliekų ženklinimo reikalavimais.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Kabineto darbuotojai turi išklausyti ne trumpesnį kaip 8 valandų mokymo kursą bei kas 5 metus išklausyti ne mažiau 40 val. kvalifikacijos kėlimo mokymus pagal su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) suderintą tobulinimo programą, parengtą vadovaujantis Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir Tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“.

20. Dirbant ne nuotoliniu būdu kabinete turi dirbti ne mažiau kaip du darbuotojai. Kai paslaugos kokybei užtikrinti reikalingas individualus konsultavimas, paslaugą teikia vienas darbuotojas.

21. Kabineto darbo organizavimo, paslaugų teikimo, priemonių dalijimo ir apskaitos tvarkos aprašą, pareigines instrukcijas tvirtina juridinio asmens vadovas, jei juridinis asmuo yra įsteigęs žemo slenksčio kabinetą (toliau – Vadovas). Nustatomas naudotų adatų ir švirkštų keitimo į sterilias adatas ir švirkštus santykis, kuris negali būti didesnis kaip 1:7. Neatnešus naudotų švirkštų ir adatų, paslaugų gavėjui duodama ne daugiau kaip 7 švirkštai ir adatos.

22. Kabinetai kasmet iki vasario 1 dienos teikia duomenis, nurodytus Aprašo priede, pirminių duomenų formatu (teikiant duomenis apie kiekvieną klientą ir apsilankymą, jam suteiktas paslaugas bei kitą su juo susijusią informaciją) Respublikiniam priklausomybės ligų centrui.

23. Respublikinis priklausomybės ligų centras (toliau – Centras) pagal Aprašo priede pateiktą pavyzdinę ataskaitos formą parengia Kabinetų veiklos metinę praėjusių kalendorinių metų ataskaitą ir kasmet iki kovo 1 d. ją teikia Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrui ir Ministerijai.

24. Centras vykdo metodinės pagalbos teikimą žemo slenksčio paslaugų teikėjams bei analizuoja inovatyvias paslaugų teikimo galimybes ir teikia Ministerijai siūlymus.

25. Kabinetų veikla gali būti finansuojama iš valstybės ir savivaldybių biudžetų ir tarptautinių paramos šaltinių. Kabinetų veikla gali būti papildomai finansuojama kitų teisėtų Lietuvos Respublikos teisės aktais numatytų finansavimo šaltinių.

26. Su Kabinetų veikla susiję asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 69 straipsniu vertinant Kabinetų veiklos organizavimą, vykdymą ir kokybę.

27. Specialistai, pažeidę aprašo reikalavimus, traukiami atsakomybėn Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

________________

 

Žemo slenksčio paslaugų

teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

(Pavyzdinė žemo slenksčio kabineto veiklos metinės ataskaitos forma)

 

_______________________________________

(duomenis pateikusio subjekto pavadinimas)

________________________________________

(duomenis pateikusio subjekto registracijos adresas)

_________________________________________

(ataskaitos pildymo data, ataskaitinis laikotarpis )

 

_____________________

(duomenų gavėjo pavadinimas)

 

ŽEMO SLENKSČIO KABINETO VEIKLOS METINĖ ATASKAITA

 

Eil. Nr.

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

1.

Visų apsilankymų Kabinete skaičius

 

2.

Nuolatinių paslaugų gavėjų skaičius:

1.   nuolatinių paslaugų gavėjų vyrų

2.   nuolatinių paslaugų gavėjų moterų

 

3.

Naujų paslaugų gavėjų skaičius:

1.   naujų paslaugų gavėjų vyrų

2.   naujų paslaugų gavėjų moterų

 

4.

Paslaugų gavėjų, bent vieną kartą per atitinkamą mėnesį ............ (nurodyti mėnesio pavadinimą), apsilankiusių Kabinete, skaičius:

1.   sausis

2.   vasaris ir t. t.

 

5.

Paslaugų gavėjų, kurie bent kartą per metus apsilankė Kabinete, skaičius (visi paslaugų gavėjai, kurie lankėsi ataskaitiniais metais)

 

6.

Išdalytų švirkštų skaičius

 

7.

Surinktų švirkštų skaičius

 

8.

Išdalytų prezervatyvų skaičius

 

9.

Atliktų atrankinių greitųjų ŽIV testų skaičius:

1.   Tirta dėl anti-ŽIV ½

a.   iš jų greitaisiais

2.   Nustatyta anti-ŽIV ½ (+)

a.   iš jų greitaisiais

 

10.

Atliktų kitų atrankinių greitųjų ......................... (nurodyti kiekvieno testo paskirtį atskirai) testų skaičius:

1.   Tirta dėl HBsAg

a.   iš jų greitaisiais

2.   Nustatyta HBsAg (+)

a.   iš jų greitaisiais

3.   Tirta dėl anti-HBc

a.   iš jų greitaisiais

4.   Nustatyta anti-HBc (+)

a.   iš jų greitaisiais

5.   Tirta dėl anti-HBs

a.   iš jų greitaisiais

6.   Nustatyta anti-HBs (+)

a.   iš jų greitaisiais

7.   Tirta dėl anti-HCV

a.   iš jų greitaisiais

8.   Nustatyta anti-HCV (+)

a.   iš jų greitaisiais

9.   Tirta dėl sifilio

a.   iš jų greitaisiais

10. Nustatytas sifilis (+)

a.   iš jų greitaisiais

11. Tirta dėl tuberkuliozės

a.   iš jų greitaisiais

12. Nustatyta tuberkuliozė (+)

a.   iš jų greitaisiais

 

11.

Išdalytų savikontrolės ŽIV testų skaičius

 

12.

Išdalytų savikontrolės HBV testų skaičius

 

13.

Išdalytų savikontrolės HCV testų skaičius

 

14.

Išdalytų savikontrolės sifilio testų skaičius

 

15.

Kitų išdalytų savikontrolės testų skaičius (nurodyti, kokie)

 

16.

Atliktų žaizdų perrišimo procedūrų skaičius

 

17.

Konsultavimo paslaugų skaičius ir trukmė (minutėmis)

 

18.

Informavimo paslaugų skaičius ir trukmė (minutėmis)

 

19.

Tarpininkavimo paslaugų skaičius ir trukmė (minutėmis):

1.   registravimas į sveikatos priežiūros įstaigas

2.   pagalba gaunant socialines paslaugas

3.   pagalba gaunant teisines paslaugas

4.   pagalba gaunant kitas paslaugas

 

20.

Suteiktų asmens higienos paslaugų (prausimosi, skalbimo ir kt.) skaičius

 

21.

Sveikatos mokymo ir ugdymo paslaugų skaičius ir trukmė (minutėmis)

 

22.

Paramos maistu paslaugų skaičius

 

23.

Pagalbos šeimoms paslaugų skaičius:

1.   psichologinės pagalbos artimiesiems skaičius ir trukmė

2.   kitų suteiktų paslaugų artimiesiems skaičius ir trukmė

 

24.

Išduotų naloksono rinkinių skaičius

 

25.

Kitų paslaugų ............. (nurodyti) skaičius bei trukmė

 

 

*Paslaugų, suteiktų asmenims, vartojantiems narkotines ir psichotropines medžiagas ne gydymo tikslu, ir paslaugų, suteiktų jų artimiesiems, skaičiai Ataskaitoje nurodomi atskirai.

 

(Ataskaitą užpildžiusio asmens vardas, pavardė, pareigos)

 

(parašas)

 

(Įstaigos ar organizacijos vadovo vardas, pavardė, pareigos)

 

(parašas)

 

_________________