AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS prie LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ ministerijos DIREKTORIUS

 

ISAKYMAS

DĖL AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2016 M. RUGSĖJO 30 D. ĮSAKYMO NR. V1-399 „DĖL PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. birželio 30 d. Nr. V1-184

Vilnius

 

 

Pakeičiu Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. V1-399 „Dėl Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisykles:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja planuojamų tikrinti restruktūrizavimo administratorių (toliau – administratorius) veiklos patikrinimo sąrašo (toliau – Planinių patikrinimų planas) sudarymo kriterijus, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros institucija) atliekamų planinių ir neplaninių administratorių veiklos patikrinimų atlikimo pagrindus, tvarką bei trukmę.“

1.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Planinio administratoriaus veiklos patikrinimo (toliau – planinis patikrinimas) tikslas – surinkti ir įvertinti informaciją apie administratoriaus veiklą, administruojant įmonių restruktūrizavimo ir (ar) fizinių asmenų bankroto procesus (toliau – restruktūrizavimo procesas (procesai)) bei suteikti jam metodinę pagalbą.“

1.3. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Planinio patikrinimo rūšys:

6.1. Visapusiškas planinis patikrinimas – administratoriaus veiklos, administruojant restruktūrizavimo procesą (procesus) patikrinimas, kuris apima visų administratoriaus pareigų, numatytų Taisyklių 1 ir (ar) 2 prieduose, vykdymo patikrinimą.

6.2. Tikslinis planinis patikrinimas – administratoriaus veiklos, administruojant restruktūrizavimo procesą (procesus) patikrinimas, kuris apima vienos ar kelių administratoriaus pareigų, numatytų Taisyklių 1 ir (ar) 2 prieduose, vykdymo patikrinimą.“

1.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Planinių patikrinimų planas sudaromas pagal vieną ar kelis kriterijus:

8.1. administratoriaus administruojamo restruktūrizavimo proceso kreditorių reikalavimų suma;

8.2. administratoriaus, administruojančio restruktūrizavimo procesą (procesus), veikla netikrinta 6 metus;

8.3. administratoriaus veiklos stebėsenos metu jo veikloje nustatyta galimų teisės aktų pažeidimo požymių;

8.4. administratoriaus administruojamų restruktūrizavimo procesų skaičius;

8.5. praėjusiais arba einamaisiais metais administratoriaus veikloje buvo nustatyta teisės aktų pažeidimų;

8.6. kitos aplinkybės, dėl kurių galimas teisės aktų pažeidimų rizikos padidėjimas.“

1.5. Papildau II skyriaus 10 punktą 5 papunkčiu:

10.5. planinio patikrinimo metu tikrinamas proceso administravimas (įmonės ir (ar) fizinio asmens).“

1.6. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Planinių patikrinimų planas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti keičiamas:

11.1. jei nei vienas administratoriaus administruojamas restruktūrizavimo procesas neatitinka Taisyklių 13 punkte numatytų kriterijų;

11.2. kai administratorius išbraukiamas iš Sąrašo.“

1.7. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Prieš pradedant visapusišką planinį patikrinimą, turi būti atrenkamas administratoriaus vienas ar keli administruojami restruktūrizavimo procesai, atitinkantys šiuos kriterijus:

13.1. restruktūrizavimo procesas pradėtas per ketverius kalendorinius metus iki visapusiško planinio patikrinimo pradžios ir nėra baigtas;

13.2. restruktūrizavimo proceso metu nebuvo atliekamas visapusiškas planinis administratoriaus veiklos patikrinimas;

13.3. restruktūrizavimo proceso kreditorių reikalavimų suma yra didžiausia iš visų administratoriaus administruojamų restruktūrizavimo procesų.“

1.8. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Tiksliniam planiniam patikrinimui atrenkamas vienas, keli ar visi administratoriaus administruojami restruktūrizavimo procesai, priklausomai nuo tikrinamos (-ų) administratoriaus pareigos (-ų), numatytos (-ų) Taisyklių 1 ir (ar) 2 priede.“

1.9. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Taisyklių 1 ir (ar) 2 priede nurodytų administratoriaus pareigų vykdymas planinio patikrinimo metu netikrinamas, jei administratorius, atsižvelgdamas į tikrinamo (-ų) restruktūrizavimo proceso (-ų) ypatumus, tokių pareigų atlikti neprivalėjo.“

1.10. Papildau II skyrių 181 punktu:

181. Planinio patikrinimo metu Priežiūros institucijos vadovui priėmus sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, taikomos šių Taisyklių 241-243 punktų nuostatos.“

1.11. Papildau III skyriaus 20 punktą 5 papunkčiu:

20.5. Priežiūros institucijai, vadovaujantis Taisyklių 221 punktu priėmus sprendimą neplaninio patikrinimo nepradėti, tačiau administratoriui per Priežiūros institucijos nurodytą terminą neištaisius mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) ir (ar) apie tai nepateikus Priežiūros institucijai informacijos.“

1.12. Papildau III skyrių 221 punktu:

221. Priežiūros institucija gali priimti sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo, jei pagal prašyme (skunde) nurodytas aplinkybes aišku, kad galimas teisės aktų reikalavimų nesilaikymas ir (arba) netinkamas vykdymas yra mažareikšmis, t. y. vertintinas kaip formalus ir (ar) nereikšmingas pagal visus Taisyklių 223 punkte nurodytus pažeidimų reikšmingumo vertinimo kriterijus.“

1.13. Papildau III skyrių 222 punktu:

222. Priežiūros institucijai priėmus sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo Taisyklių 221 punkte nustatytu pagrindu, galimą (-us) mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) padaręs administratorius apie šį pažeidimą (-us), jo ištaisymo ir informacijos apie tai pateikimo terminą informuojamas Taisyklių 281 punkte nustatyta tvarka.“

1.14. Papildau III skyrių 223 punktu:

223. Mažareikšmiu teisės aktų reikalavimų pažeidimu, remiantis teisingumo ir protingumo principais, gali būti laikomas pažeidimas, kuris:

223.1. nėra kartotinis;

223.2. truko neilgą laiką, t. y. iki 15 dienų;

223.3. nepavojingas ir (ar) tik formaliai neatitinka teisės aktų reikalavimų;

223.4. neturėjo reikšmingos įtakos restruktūrizavimo proceso administravimui;

223. 5. neturėjo reikšmingos įtakos asmens (asmenų) teisėms ir teisėtiems interesams.“

1.15. Papildau III skyrių 241 punktu:

241. Apie Priežiūros institucijos vadovo sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti nagrinėjant ir vertinant gautą informaciją ir jos pagrindimo dokumentus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, administratorius, išskyrus Taisyklių 242 punkte numatytą atvejį, informuojamas raštu, kuris raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateikiamas tikrinamam administratoriui, likus ne mažiau kaip 7 dienoms iki numatomo patikrinimo. Rašte, be Taisyklių 24 punkte nurodytos informacijos, taip pat nurodoma diena ir laikas, kada administratorius turi būti savo buveinėje ir (arba) administruojamoje įmonėje, ir atvyks Priežiūros institucijos tikrintojas (-ai), kitas (-i) Priežiūros institucijos valstybės tarnautojas (-ai) ir (arba) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį (toliau – Priežiūros institucijos atstovai), kurių turi būti ne mažiau kaip 2. Rašte taip pat gali būti pateikiama kita svarbi informacija.“

1.16. Papildau III skyrių 242 punktu:

242. Esant pagrįstai rizikai (Priežiūros institucijai turint informacijos, duomenų, faktų) dėl kurios neplaninis patikrinimas taptų neįmanomas arba jo atlikimas ypač pasunkėtų, Priežiūros institucijos vadovas gali priimti sprendimą apie pradedamą neplaninį patikrinimą ir (arba) sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti nagrinėjant ir vertinant gautą informaciją ir jos pagrindimo dokumentus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, tikrinamam administratoriui nepranešti, kaip tai numatyta Taisyklių 24 – 241 punktuose.“

1.17. Papildau III skyrių 243 punktu:

243. Atvykus į administratoriaus administruojamą įmonę ir (arba) administratoriaus buveinę, Priežiūros institucijos atstovai prisistato administratoriui ar jo atstovui, parodydami tarnybinius pažymėjimus, pateikia Priežiūros institucijos vadovo sprendimo, tikrinti administratoriaus veiklą administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, kopiją, pasirašytinai supažindina tikrinamą administratorių (jo atstovą) su sprendimu. Jeigu administratorius ar jo atstovas sprendimo kopijoje pasirašyti atsisako, tai pažymima sprendimo kopijoje. Tikrinama dalyvaujant tikrinamam administratoriui ir (ar) jo atstovui.“

1.18. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Neplaninio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 2 mėnesiai. Tikrintojo (-ų) motyvuotu prašymu šis terminas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Į neplaninio patikrinimo laiką neįskaičiuojamas terminas, suteiktas administratoriaus paaiškinimams pateikti, taip pat laikotarpis, per kurį administratorius vėlavo teikti paaiškinimus, tarp jų ir papildomus, juos pagrindžiančius dokumentus, taip pat laikotarpis, per kurį pateikiama valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ar fizinių ir privačių juridinių asmenų informacija ir dokumentų kopijos, dėl kurių gavimo patikrinimo metu kreipėsi Priežiūros institucija. Neplaninis patikrinimas negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius nuo sprendimo dėl neplaninio patikrinimo pradėjimo priėmimo dienos, išskyrus Taisyklių 28 punkte numatytą atvejį.“

1.19. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Jeigu pradėjus neplaninį patikrinimą, paaiškėja, kad prašymą (skundą) tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti teismas, neplaninis patikrinimas sustabdomas, kol teismas išnagrinės prašymą (skundą), ir apie tai raštu pranešama administratoriui ir prašymą (skundą) pateikusiam asmeniui. Sustabdymo laikotarpis neįtraukiamas į neplaninio patikrinimo terminą.“

1.20. Papildau III skyrių 281 punktu:

281. Neplaninis patikrinimas nutraukiamas Priežiūros institucijos raštu, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateikiamas tikrinamam administratoriui bei asmeniui, pateikusiam prašymą (skundą). Priežiūros institucijos rašte nurodomas administratoriaus neplaninio patikrinimo nutraukimo pagrindas, apskundimo tvarka. Jei neplaninis patikrinimas nutraukiamas dėl nustatyto (-ų) mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų), administratorius taip pat informuojamas apie tai, ir tuo atveju, kai nustatytą (-us) mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) galima ištaisyti, nurodomas šio (šių) pažeidimo (-ų) ištaisymo ir informacijos apie tai pateikimo Priežiūros institucijai terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 14 dienų ir ilgesnis kaip 30 dienų. Nurodytas terminas tokiam pačiam laikui gali būti pratęsiamas gavus motyvuotą administratoriaus prašymą, kuriame išdėstytos objektyvios priežastys, dėl kurių per šį terminą mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) negalima ištaisyti.“

1.21. Papildau III skyrių 282 punktu:

282. Jei administratorius per Priežiūros institucijos nurodytą terminą neištaiso mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) ir (ar) apie tai nepateikia informacijos, nutrauktas neplaninis patikrinimas gali būti atnaujintas. Atnaujinus nutrauktą neplaninį patikrinimą mutatis mutandis taikomi Taisyklių 24–28 punktai.“ 

1.22. Papildau 2 priedu:

„Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo

administratorių veiklos patikrinimų taisyklių

2 priedas

 

 

Eil. Nr.

Tikrinama pareiga

Reglamentavimas

Patikrinimo išvada

Pažeidimų nustatyta

Pažeidimų nenustatyta

Netikrinta

1.

Bankroto proceso pradžia:

1.1.

Atidaryti atskirą depozitinę sąskaitą kredito įstaigoje fizinio asmens kreditorių reikalavimams tenkinti

FABĮ[1] 6 str. 5 d. 4 p.

 

 

 

1.2.

Perduoti depozitinės sąskaitos duomenis fiziniam asmeniui ir užtikrinti, kad fizinis asmuo turėtų teisę gauti depozitinės sąskaitos išrašus

FABĮ 6 str. 6 d.,

 

 

 

2.

Kreditorių reikalavimų tvirtinimas ir ginčijimas:

2.1.

Pateikti teismui tvirtinti kreditorių reikalavimus arba juos ginčyti

FABĮ 23 str. 2 d.

 

 

 

2.2.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį dėl kreditorinių reikalavimų patvirtinimo ir bankroto proceso ataskaitą, patvirtinus kreditorinius reikalavimus

FABĮ 12 str. 1 d. 5 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.

Plano svarstymas ir tvirtinimas:

3.1.

Parengti rašytinę išvadą dėl plano projekto įgyvendinimo galimybių ir ją pateikti fiziniam asmeniui

FABĮ 8 str. 2 d. 1 p.

 

 

 

3.2.

Pateikti išvadą ir plano projektą kiekvienam fizinio asmens kreditoriui

FABĮ 8 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

3.3.

Šaukti pirmąjį kreditorių susirinkimą dėl pritarimo plano projektui, suderinus su fiziniu asmeniu šio susirinkimo vietą ir laiką

FABĮ 8 str. 2 d. 2 p., 25 str. 1 d.

 

 

 

3.4.

Pranešti Priežiūros institucijai apie pirmojo kreditorių susirinkimo datą ir vietą (adresą)

FABĮ 12 str. 1 d. 5 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.5.

Užtikrinti, kad per pirmąjį kreditorių susirinkimą būtų:

 

 

 

 

3.5.1.

Išrinktas kreditorių susirinkimo pirmininkas

FABĮ 25 str. 1 d.

 

 

 

3.5.2.

Svarstytas administravimo išlaidų sąmatos projektas

FABĮ 22 str. 2 d.

 

 

 

3.5.3.

Svarstytas informacijos apie bankroto bylos eigą teikimo tvarkos projektas

FABĮ 12 str. 1 d. 8 p., 12 str. 2 d. 17 p., 26 str. 6 p.

 

 

 

3.6.

Šaukti kreditorių susirinkimą dėl patikslinto plano, jei planas neatitiko FABĮ 7 str. reikalavimų

FABĮ 8 str. 3 d., 13 d.

 

 

 

3.7.

Kreiptis į teismą dėl termino pateikti plano projektą tvirtinti pratęsimo

FABĮ 8 str. 5 d.

 

 

 

3.8.

Pateikti teismui kreditorių susirinkimo protokolą ir plano projektą su išvada

FABĮ 8 str. 4 d.

 

 

 

3.9.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį (nutartis) patvirtinti planą (plano pakeitimus) ir bankroto proceso ataskaitą, patvirtinus planą

FABĮ 12 str. 2 d. 7 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.10.

Kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo FABĮ nustatytais pagrindais

FABĮ 12 str. 1 d. 7 p.

 

 

 

4.

Plano vykdymas:

4.1.

Atlikti plane numatytus mokėjimus kreditoriams, disponuoti fizinio asmens turtu ir depozitinės sąskaitos lėšomis pagal plane nustatytą tvarką

FABĮ 8 str. 11 d. 1 p., 12 str. 2 d. 1 p., 12 str. 2 d. 2 p., 18 str. 3 d.

 

 

 

4.2.

Įsiteisėjus teismo nutarčiai patvirtinti planą, šaukti kreditorių susirinkimus ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį:

FABĮ 12 str. 2 d. 6 p., 25 str. 2 d.

 

 

 

4.2.1

Raštu informuoti kreditorius apie šaukiamą susirinkimą bei pateikti susirinkimo darbotvarkę

FABĮ 25 str. 2 d.

 

 

 

4.2.2

Teikti teismui, kreditorių susirinkime kreditoriams ir fiziniam asmeniui plano vykdymo eigos ataskaitą

FABĮ 12 str. 2 d. 6 p.

 

 

 

4.3.

Šaukti kreditorių susirinkimą ir pasiūlyti  svarstyti galimybę pateikti fiziniam asmeniui pasiūlymus dėl plano tikslinimo ir (ar) kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo, kai iš fizinio asmens gautų lėšų nepakanka atlikti plane nustatytų mokėjimų

FABĮ 12 str. 2 d. 11 p.

 

 

 

4.4.

Šaukti kreditorių susirinkimą ir pasiūlyti svarstyti galimybę pateikti fiziniam asmeniui pasiūlymus dėl plano tikslinimo ir (ar) kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo, kai iš fizinio asmens gautos lėšos gerokai viršija plane nustatytus mokėjimus

FABĮ 12 str. 2 d. 12 p.

 

 

 

4.5.

Vertinti fizinio asmens vykdomos individualios ir (ar) ūkininkų veiklos tikslingumą ir, nustačius, kad vykdoma veikla nuostolinga, nedelsiant šaukti kreditorių susirinkimą

FABĮ 12 str. 2 d. 13 p.

 

 

 

4.6.

Užtikrinti, kad plano pakeitimai būtų svarstomi ir tvirtinami ta pačia tvarka kaip ir planas

FABĮ 8 str. 13 d.

 

 

 

4.7.

Atsakyti už teismo patvirtinto plano įgyvendinimą, kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo FABĮ nustatytais pagrindais

FABĮ 8 str. 12 d.12 str. 2 d. 14 p.

 

 

 

5.

Sandorių patikrinimas:

 

 

 

 

5.1.

Patikrinti sandorius

FABĮ 12 str. 3 d.

 

 

 

6.

Turto realizavimas:

 

 

 

 

6.1.

Imtis priemonių išieškoti skolas iš skolininkų

FABĮ 12 str. 2 d. 8 p.

 

 

 

6.2.

Organizuoti turto pardavimą, parduoti ar perduoti turtą kreditoriams

FABĮ 27 str., 28 str.

 

 

 

6.3.

Pasiūlyti fiziniam asmeniui, o reikiamais atvejais ir bendrosios nuosavybės dalyviams, kreiptis su prašymu į teismą dėl fizinio asmens turto dalies, esančios bendra su kitų asmenų nuosavybe, nustatymo

FABĮ 27 str. 7 d.

 

 

 

7.

Apskaita:

7.1.

Tvarkyti visų fizinio asmens gautų lėšų ir jų naudojimo apskaitą

FABĮ 12 str. 1 d. 2 p.

 

 

 

8.

Bankroto proceso pabaiga:

8.1.

Parengti plano įgyvendinimo aktą ir pasirašytą aktą pateikti teismui, jo kopiją – fiziniam asmeniui ir kreditorių susirinkimo pirmininkui

FABĮ 30 str. 1 d.

 

 

 

8.2.

Pranešti apie teismo sprendimą baigti fizinio asmens bankroto bylą kreditoriams ir Priežiūros institucijai

FABĮ 30 str. 5 d.

 

 

 

8.3.

Perduoti fiziniam asmeniui saugotinus dokumentus, susijusius su fizinio asmens bankroto procesu, pervesti depozitinėje sąskaitoje likusias lėšas į fizinio asmens asmeninę sąskaitą, nutraukus ar baigus fizinio asmens bankroto bylą

FABĮ 30 str. 6 d.

 

 

 

8.4.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį (nutartis) nutraukti fizinio asmens bankroto bylą, sprendimo baigti fizinio asmens bankroto bylą ir bankroto proceso ataskaitą, nutraukus fizinio asmens bankroto bylą, baigus fizinio asmens bankroto bylą

FABĮ 12 str. 2 d. 7 p., 30 str. 5 d., 31 str. 1 d.

 

 

 

__________”

 

 

Direktorius                                                                                                       Audrius Linartashttp://192.168.1.7/Images/s.gif



[1] Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymas.