Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL  Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos APRAŠO Patvirtinimo

 

2022 m. vasario 14 d. Nr. T-30

Pagėgiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447  „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 26 d.  sprendimą Nr. T-48 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.    Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Vaidas Bendaravičius

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. T-30

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS  APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Pagėgių savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, šių kelių inventorizavimo paskirstymo tvarką, lėšų panaudojimą ir atsiskaitymą už panaudotus asignavimus.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, ir kitais teisės aktais.

3. Šiuo aprašu siekiama užtikrinti Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) gerą būklę, skaidrų ir tinkamą Programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymą ir naudojimą.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI

 

4.       Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:

4.1. Kelių direkcija – valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija;

4.2. Programa (KPPP) – Kelių priežiūros ir plėtros programa;

4.3. KPPP skaičiuojamosios lėšos – Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį;

4.4. KPPP lėšos valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu skiriamos KPPP finansavimo lėšos valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams;

4.5. Susisiekimo komunikacijos − visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės ir vietos ir kt.);

4.6. Inžineriniai tinklai – kelių apšvietimo (elektros) tinklai, lietaus, paviršinių nuotekų tinklai;

4.7. Susisiekimo infrastruktūros objektas – susisiekimo komunikacijų, jų inžinerinių tinklų visuma;

4.8. Esminis turto pagerinimas – vietinės reikšmės kelių, gatvių tiesimas, rekonstravimas ir kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

4.9. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūra, paprastasis remontas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, vietinės reikšmės kelių, gatvių inventorizavimas.

4.10.  Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

III. KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS

 

5. Programos finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams (gatvėms) turi būti naudojamos kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies aktualioje redakcijoje šioms reikmėms finansuoti:

5.1. keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.2. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;

5.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.5. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.6. ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti;

5.7. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.8. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

5.9. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;

5.10. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;

5.11. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;

5.12. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;

5.13. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.14. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;

5.16. valstybinėje ir savivaldybių žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti)  ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija;

5.17. kitoms reikmėms, neprieštaraujančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo tvarkai.

 

IV. PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS FINANSUOTI KPPP LĖŠOMIS

 

6. Prašymus dėl vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo darbų seniūnijų seniūnams fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys teikia iki kiekvienų metų lapkričio 15 d. Seniūnijų seniūnai susirinkimuose  dalyvaujant vietos bendruomenių atstovams, seniūnaičiams, vietos gyventojams, juridinių asmenų atstovams, išanalizuoja, aptaria gautus prašymus, atsižvelgdami į esamų kelių techninę būklę, parengia seniūnijos vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo ir paprastojo remonto darbų, atliekamų ne mažesniame kaip 1000 kvadratinių metrų plote perspektyvinį iki 3 metų objektų sąrašą prioriteto tvarka, bei darbų sąrašą kitų metų einamiesiems tikslams kelių ir gatvių priežiūrai ir paprastajam remontui. Objektų sąrašas teikiamas Savivaldybės administracijai iki kiekvienų metų gruodžio 31 d. (2022 metams iki 2022 m. kovo 1 d.).

7. Visos Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo ir paprastojo remonto darbų, atliekamų ne mažesniame kaip 1000 kvadratinių metrų plote objektų sąrašui sudaryti Administracijos direktoriaus tvarkomuoju dokumentu sudaroma komisija (toliau – Komisija), kuri pagal pateiktus seniūnijų objektų sąrašus sudaro Pagėgių savivaldybės kelių ir gatvių prioritetinį artimiausių 3 metų objektų sąrašą (toliau – Prioritetinis objektų sąrašas).

8. Komisija, sudarydama Prioritetinį objektų sąrašą, objektus įvertina pagal šiuos kriterijus, nustatydama kiekvienam objektui balų skaičių:

 

Eil. Nr.

Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Pastabos

1

Projekto tęstinumas

0-10

Projektas pradėtas ir bus įgyvendintas per 1 metus – 10 balai;

Projektas pradėtas ir bus įgyvendintas per 2 metus – 9 balai;

Projektas pradėtas ir bus įgyvendintas daugiau kaip per 2 metus – 8 balai;

Projektas nepradėtas įgyvendinti – 0 balų;

2

Projektinė dokumentacija

0-2

Parengtas techninis projektas – 2 balai;

Neparengtas techninis projektas – 0 balų.

3

Kelio, gatvės klasifikacija

0-2

Kelias, gatvė jungiasi su valstybinės reikšmės keliu su asfalto danga – 2 balai;                                            Kelias, gatvė jungiasi su valstybinės reikšmės keliu su žvyro danga - 1 balai;                                                              Kelias, gatvė jungiasi su vietinės reikšmės keliu, gatve – 0.

4

Kelio, gatvės būklė

0-2

Bloga kelio, gatvės būklė – 2 balai;

Patenkinama kelio, gatvės būklė – 1 balai;

Gera kelio, gatvės būklė – 0 balas.

5

Vandentiekio, buitinių ar lietaus nuotekų, gatvių apšvietimo

0-3

Esami tinklai – 3 balai;

projektuojami – 2 balai;

nėra tinklų – 0 balas.

6

Kelio, gatvės techninė būklė

0-1

Žvyro danga, nėra dangos – 1 balas; Asfaltbetonio danga – 0 balų.

7

Teritorijos, kuriose kuriamos/įkurtos darbo vietos

0-3

Yra kuriamos/įkurtos darbo vietos – 3 balų

Nėra kuriamų/įkurtų darbo vietų – 0 balų.

8

Privažiavimas prie visuomeninių pastatų, statinių

0-1

Yra visuomeninių pastatų, statinių – 1 balas;

Nėra visuomeninių pastatų – 0 balų.

9

Visuomeninio transporto maršrutai, tranzitas

0-3

Yra visuomeninio transporto maršrutų, tame tarpe mokyklinių autobusų, tranzitas – 3 balai;

Nėra visuomeninio transporto maršrutų – 0 balų;

10

Kitos lėšos (fizinių, juridinių, ES lėšos)

0-10

Ne mažiau 30 proc. nuo statybos montavimo darbų kainos – 10 balų;

0 proc. – 0 balų;

(Kiti balai nustatomi interpoliuojant priklausomai nuo kitų lėšų dydžio);

11

Namų skaičius

0-3

>10 namų – 3 balai;

10 namų – 2 balai;

<10 namų – 1 balas, nėra gyvenamų namų - 0 balų.

 

9. Sudarytas Prioritetinis objektų sąrašas balų mažėjimo tvarka teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje (arba kartu tvirtinat KPPP finansuojamų objektų sąrašą einamiesiems metams). Kiekvienais metais Prioritetinis objektų sąrašas atnaujinamas, tikslinamas ir papildomas, kaip nustatyta Aprašo 6–8 punktuose. Patvirtintas Prioritetinis objektų sąrašas viešai skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje 

 

 

V. KPPP SKAIČIUOJAMŲJŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

 

10. Programos finansavimo lėšos, skirtos Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo reikmėms, šių kelių inventorizavimui atlikti skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šia tvarka:

10.1. 20 proc. gautų Programos finansavimo lėšų skiriama Pagėgių savivaldybės gatvių tvarkymui ir priežiūrai, kurios seniūnijoms skirstomos taip:

10.1.1. 50 % sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;

10.1.2. 50 % sumos – pagal kelių (gatvių) tinklo ilgį.

10.2. 80 proc. Programos finansavimo lėšų skiriama Pagėgių savivaldybės seniūnijų keliams ir gatvėms tiesti, remontuoti (taisyti), rekonstruoti, statyti, techninei dokumentacijai parengti, keliams ir jų užimamai žemei inventorizuoti bei apskaitai atlikti.

11. Nuo bendros skirtos Savivaldybei Programos sumos ne mažiau kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme (šiuo metu ne mažiau kaip 50 proc.) skiriama naudoti esminiam pagerinimui (kapitalui formuoti). 

12. Savivaldybė privalo užtikrinti, kad ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybės valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.

13. Avariniams ir nenumatytiems darbams (atvejams) vykdyti (pašalinti) gali būti formuojamas rezervas iki 5 proc. nuo pagal šio Aprašo 10.2 papunktį paskirstytų lėšų.

14. Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų KPPP skaičiuojamosios lėšos gali būti skiriamos kitiems Prioritetiniame objektų sąraše (taip pat ir einamiesiems tikslams) nurodytiems susiekimo infrastruktūros objektams, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir panaudoti skirtas lėšas.

15. Rengiant KPPP finansuojamų objektų sąrašą, atsižvelgiama į patvirtintą Pagėgių savivaldybės prioritetinį objektų sąrašą.

16. Išimtinais atvejais, atsižvelgiant į planuojamas, faktiškai turimas ar numatomas gauti lėšas, įvertinus finansines galimybes ir kitas objektyvias priežastis, kad būtų užtikrintas racionalus lėšų panaudojimas ir laiku užbaigti darbai, savivaldybės tarybos sprendimu vietinės reikšmės kelių, gatvių darbų eiliškumas gali būti keičiamas.

 

VI. KPPP LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ valstybei svarbių vietinės reikšmės kelių OBJEKTŲ ATRANKA

 

17. Siekdama gauti KPPP lėšų valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, Savivaldybė turi teikti prašymus atsakingoms institucijoms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

18. Susisiekimo infrastruktūros objektai, kuriems teikiami prašymai skirti KPPP lėšų valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, atrenkami iš Prioritetinio objektų sąrašo, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei tinkamumą finansuoti pagal nustatytas finansavimo sąlygas.

 

 

VII. DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS, ATSAKOMYBĖ IR ATSISKAITYMO TVARKA

 

19. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu ir Savivaldybės administracijos patvirtintu Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašu. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su rangovais arba paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.

20. Už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių ir gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius

21. Už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, remonto darbų organizavimą Savivaldybės seniūnijose (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, sniego valymas nuo kelių ir gatvių, asfaltbetonio išdaužų remontas ir pan.) yra atsakingi Seniūnijų seniūnai. Seniūnai derina atliktų  darbų ar suteiktų paslaugų aktus.

22. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės vardu pasirašo Finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų KPPP finansavimo lėšų panaudojimo su Kelių direkcija, pasirašo ir tvirtina objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti Kelių direkcijai.

24. Šiuo aprašo nuostatomis Savivaldybė gali vadovautis skirdama Savivaldybės biudžeto lėšas Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

25. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų panaudojimo kontrolė vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

______________