LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 3-297 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 20 d. Nr. 3-643

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymu
Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ :

1.1. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Geležinkelių infrastruktūros valdytojams rengiant SVS aprašą rekomenduojama vadovautis Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) parengtu pavyzdiniu geležinkelių infrastruktūros valdytojo SVS aprašu, kurį galima atsisiųsti iš Geležinkelių transporto valstybinės priežiūros informacinės sistemos (toliau – VGI IS).“

1.2. Pakeičiu 11.18 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.18. nustatyti SVS periodinio vidaus audito tvarką; rengiant vidaus audito tvarką, rekomenduojama atsižvelgti į Europos geležinkelių agentūros parengtą Eismo saugos valdymo sistemų sukūrimo ir taikymo gidą „Internal Audit“ ir Administracijos direktoriaus patvirtintas rekomendacijas dėl SVS vidaus audito reikalavimų;“.

1.3. Papildau 11.29 papunkčiu:

11.29. nustatyti priemones, kurios užtikrintų prekinių ir keleivinių vagonų, bendrai naudojamų su trečiosiomis valstybėmis 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, kuriems leidimai pradėti naudoti geležinkelių riedmenis išduoti ar teisė eksploatuoti tokius geležinkelių riedmenis suteikta trečiosiose valstybėse, atitiktį esminiams reikalavimams.“

1.4. Pakeičiu 13.18 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.18. nustatyti SVS periodinio vidaus audito tvarką; rengiant vidaus audito tvarką, rekomenduojama atsižvelgti į Europos geležinkelių agentūros parengtą Eismo saugos valdymo sistemų sukūrimo ir taikymo gidą „Internal Audit“ ir Administracijos direktoriaus patvirtintas rekomendacijas dėl SVS vidaus audito reikalavimų;“.

1.5. Pakeičiu 1 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo parengti, patvirtinti ir paskelbti savo interneto tinklalapiuose bei kitose informacijos priemonėse asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo programą, pagal kurią tikrinamos traukinio mašinisto žinios ir gebėjimai, atitinkančią šio priedo 2 punkte nurodytus reikalavimus. Traukinio mašinistus, pageidaujančius gauti traukinio mašinisto sertifikatą, moko Administracijos pripažintas traukinio mašinistų mokymo centras.“

1.6. Pakeičiu 2 priedo 1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.7. Teorijos egzaminas laikomas raštu arba kompiuteriu. Egzaminą turi stebėti Administracijos pripažintas egzaminuotojas.“

1.7. Pakeičiu 2 priedo 1.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.11. Praktikos egzamino metu vertinamas asmens gebėjimas tinkamai ir veiksmingai atlikti traukinio mašinisto funkcijas. Egzaminą turi stebėti Administracijos pripažintas egzaminuotojas.“

1.8. Pakeičiu 3 priedo 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) turi patvirtinti skundų nagrinėjimo tvarką, pagal kurią traukinio mašinistams suteikiama galimybė kreiptis į Administraciją ir apskųsti sprendimus, susijusius su traukinio mašinisto sertifikatų išdavimu, galiojimo sustabdymu, galiojimo sustabdymo panaikinimu ir galiojimo panaikinimu. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo pakeisti traukinio mašinisto sertifikatus, jeigu traukinio mašinistai įgyja teisę valdyti kitus geležinkelių riedmenis ar naudotis kita geležinkelių infrastruktūra, nei nurodyta sertifikatuose.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                      Rokas Masiulis