LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2015 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-26(1.5 E) „DĖL LAIVŲ RADIJO, NAVIGACINĖS, PRIEŠGAISRINĖS IR GELBĖJIMO ĮRANGOS PATIKROS PERIODŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 20 d. Nr. 3-135

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. 3-26(1.5 E) „Dėl Laivų radijo, navigacinės, priešgaisrinės ir gelbėjimo įrangos patikros periodų sąrašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje II-1 skyriaus 3-9 taisykle, II-2 skyriaus 14 taisykle, III skyriaus 20 taisykle, IV skyriaus 15 taisykle, V skyriaus 18, 19 ir 23 taisyklėmis:“.

2. Pakeičiu 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2. laivų radijo, navigacinės, priešgaisrinės ir gelbėjimo įrangos kasmetinį patikrinimą laivuose, kuriuose taikoma darnioji laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarka pagal Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucijos A.1120(30) nuostatas, gali atlikti atsižvelgdami į atitinkamų liudijimų kasmetinio patikrinimo terminus.

3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Pavedu Lietuvos transporto saugos administracijai vykdant laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę, prižiūrėti, kaip laikomasi šiuo įsakymu patvirtintame Laivų radijo, navigacinės, priešgaisrinės ir gelbėjimo įrangos patikros periodų sąraše nustatytų periodų.“

4. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Laivų radijo, navigacinės, priešgaisrinės ir gelbėjimo įrangos patikros periodų sąrašą:

4.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1. Gelbėjimosi valtis, gelbėjimo kateris, greitaeigis gelbėjimo kateris.

Kartą per savaitę ir kartą per mėnesį.

 

1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje III skyriaus 20 taisyklė (toliau – SOLAS 74 III/20),

MSC/Circ.955,

MSC.402(96)

MSC.402(96) privaloma taikyti nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus SOLAS 74 III skyriaus 3 ir 20 taisyklių pakeitimams, priimtiems rezoliucija MSC.404(96).“

 

4.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. Gelbėjimosi priemonių (valčių, plaustų, katerių, greitaeigių katerių) nuleidimo įrenginys.

Kartą per savaitę ir kartą per mėnesį.

Kartą per metus ir kartą per 5 metus.

SOLAS 74 III/20,

MSC/Circ.955,

MSC.402(96)

MSC.402(96) privaloma taikyti nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus SOLAS 74 III skyriaus 3 ir 20 taisyklių pakeitimams, priimtiems rezoliucija MSC.404(96).“

 

4.3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3. Gelbėjimosi priemonių (valčių, plaustų, katerių, greitaeigių katerių) pakabinimo / atkabinimo kablys.

Kartą per savaitę ir kartą per mėnesį.

Kartą per metus ir kartą per 5 metus.

SOLAS 74 III/20,

MSC/Circ.955,

MSC.402(96)

MSC.402(96) privaloma taikyti nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus SOLAS 74 III skyriaus 3 ir 20 taisyklių pakeitimams, priimtiems rezoliucija MSC.404(96).“

 

4.4. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6. Pripučiamasis gelbėjimosi plaustas.

Kartą per savaitę.

Kartą per metus.

SOLAS 74 III/20.8.1,

MSC/Circ.955

Pagrįstais atvejais Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) gali pratęsti terminą iki 17 mėn.

Kartą per 30 mėn.

SOLAS 74 III/20.8.3,

MSC.1/Circ.1328

Administracija, tvirtindama naujo arba neįprasto tipo pripučiamųjų gelbėjimosi plaustų įrangą, leidžia pailginti patikrinimo terminus, jeigu laikomasi SOLAS 74 III skyriaus 20 taisyklės 8.3 dalyje nurodytų sąlygų.“

 

4.5. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

„22. Gelbėjimo įrenginių nuleidimo (pakėlimo) lynai.

Kartą per mėnesį.

 

SOLAS 74 III/20,

MSC.402(96)

Prireikus keičiami pagal patikrinimo rezultatus, bet ne rečiau kaip kas 5 metus.

MSC.402(96) privaloma taikyti nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus SOLAS 74 III skyriaus 3 ir 20 taisyklių pakeitimams, priimtiems rezoliucija MSC.404(96).“

 

4.6. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

„34. Stacionarioji CO2 gaisro gesinimo sistema.

Kiekvieną mėnesį ir kiekvienais metais.

Keleiviniuose laivuose – ne rečiau kaip kas 2 metus. Krovininiuose – ne rečiau kaip kas 5 metus atliekant laivo atnaujinamąjį patikrinimą.

MSC.1/ Circ.1318

Jeigu sistemoje daugiau kaip 10 balionų, tai kas 10 metų turi būti tikrinama 10 proc. nuo bendro skaičiaus. Jeigu randama 10 proc. netinkamų, tikrinami visi balionai. Pagal tokį principą balionai tikrinami ir gaisro atveju panaudojus angliarūgštę.“

 

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                    Rokas Masiulis