LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2012 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. D1-1082 „DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. spalio 23 d. Nr. D1-760

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. D1-1082 „Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Sudarau šios sudėties Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybą:

Linas Jonauskas – aplinkos viceministras, tarybos pirmininkas;

Robertas Klovas – Aplinkos ministerijos kancleris, tarybos pirmininko pavaduotojas;

Anžela Graževič–Kulik – Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vyriausioji specialistė, tarybos sekretorė.

Nariai:

Nerijus Kupstaitis – Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vedėjas;

Danutė Mačiokaitė – Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėja;

Dovilė Montvilaitė Aplinkos ministerijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja;

Irena Sabaliūtė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyriaus vedėja;

Valdas Vaičiūnas – Aplinkos ministerijos Miškų departamento direktorius.“.

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.6. viešumo ir skaidrumo. Šis principas reiškia, kad pagrindiniai Programos administravimo teisės aktai, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašas, finansuojamų Priemonių sąrašas ir Priemonių įgyvendinimo rezultatai skelbiami viešai, Programos lėšos naudojamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;“;

2.2. pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Iki einamųjų kalendorinių metų rugpjūčio 15 d. Miškų departamentas Aplinkos ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms, savivaldybėms išsiunčia kvietimą raštu teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintas kitų metų finansuojamų priemonių grupes. Kvietimas teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus taip pat skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje. Kvietime turi būti nurodyta kvietimo teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pavadinimas, įvardinta Programa, finansuojamos priemonės, galimi pareiškėjai ir (ar) pasiūlymų teikėjai, galutinis paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas, informacija apie paraiškų ir (ar) pasiūlymų rengimą, vertinimą ir svarstymą, kita reikiama informacija.“;

2.3. pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Visos Miškų departamentui teikiamos paraiškos ir pasiūlymai registruojami bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje, įtraukiami į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, kuris skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje.“;

2.4. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties ir kokybinis vertinimas.“;

2.5. pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Pasiūlymų vertinimą sudaro kokybinis vertinimas.“;

2.6. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų kokybinį vertinimą atlieka Miškų departamentas ir (arba) kitas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys pagal veiklos sritį per 10 darbo dienų nuo paraiškos ir (ar) pasiūlymo gavimo dienos raštu užpildydamas Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą kokybinio vertinimo lentelės formą. Kokybinio vertinimo metu nustatoma, ar Priemonė tinkama įgyvendinti Programos lėšomis, įvertinamas Priemonės pagrįstumas ir aktualumas, siektini rezultatai, Priemonės įgyvendinimo terminas, prašomų lėšų dydžio pagrįstumas ir suformuojamas pasiūlymas pritarti ar nepritarti šios Priemonės finansavimui. Jei paraišką pateikė ūkio subjektas, papildomai įvertinama, ar jam teikiamas finansavimas gali būti laikomas valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus.“;

2.7. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų dėl miško mokslo ir projektavimo darbų vykdymo kokybinį vertinimą atlieka aplinkos ministro įsakymais sudarytos komisijos, tarybos, darbo grupės su miškais ir miškų ūkiu susijusiems klausimams spręsti (toliau – Ekspertų komisijos). Miškų departamentas per 10 darbo dienų nuo paraiškų ir (ar) pasiūlymų dėl miško mokslo ir projektavimo darbų gavimo dienos gautas paraiškas ir pasiūlymus dėl miško mokslo ir projektavimo darbų pateikia Ekspertų komisijoms svarstyti. Ekspertų komisijos per 15 darbo dienų nuo paraiškų ir (ar) pasiūlymų gavimo dienos teikia Tarybai išvadas dėl miško mokslo ir projektavimo darbų finansavimo tikslingumo raštu užpildant Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą kokybinio vertinimo lentelės formą.“;

2.8. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Jeigu, atliekant paraiškų ir (ar) pasiūlymų vertinimą, yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami duomenys ir (arba) yra reikalinga papildoma informacija ir (ar) papildomi dokumentai apie siūlomą finansuoti Priemonę, pareiškėjui ir (ar) pasiūlymo teikėjui Miškų departamentas siunčia pranešimą, kuriame prašoma per nustatytą protingą terminą pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, Miškų departamentas priima sprendimą atmesti paraišką ir (ar) pasiūlymą. Jei pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas informuoja, kad dėl tam tikrų priežasčių negali pateikti informacijos per nustatytą terminą, bet ją pateiks vėliau, Miškų departamentas priima sprendimą atidėti paraiškos ir (ar) pasiūlymo teikimą Tarybai svarstyti iki bus pateikta pranešime prašoma pateikti papildoma informacija ir (ar) dokumentai.“;

2.9. pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Nustačius, kad paraiškoje ir (ar) pasiūlyme pateikta visa būtina informacija ir dokumentai, paraiška ir (ar) pasiūlymas įtraukiami į teikiamų Tarybai svarstyti paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir kartu su paraiškų ir pasiūlymų vertinimo lentelėmis teikiami Tarybai svarstyti.“;

2.10. pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Miškų departamentas parengia Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projektą, teikiamų Tarybai svarstyti paraiškų ir pasiūlymų sąrašą pagal šio Tvarkos aprašo 5 punkte įvardintas Priemones, į jį įtraukiant paraiškų ir pasiūlymų vertinimo išvadas, ir juos pateikia Tarybos nariams susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.“;

2.11. pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Taryba posėdžio metu svarsto jai pateiktą svarstyti paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projektą ir aplinkos ministrui teikia siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projekto. Tarybos siūlymai ir rekomendacijos įforminami Tarybos posėdžio protokolu.“;

2.12. pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. VĮ miškų urėdijoms, patikėjimo teise valdančioms Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 5.2, 5.7, 5.10.1–5.10.6, 5.10.85.10.10 papunkčiuose nurodytoms Priemonėms įgyvendinti ir/ar šių Priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti.“;

2.13. pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Priemonėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 5.2, 5.7, 5.10.1–5.10.2 papunkčiuose, įgyvendinti skiriama iki 100 procentų visos tinkamos finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidų sumos. Priemonės, nurodytos Tvarkos aprašo 5.10.1–5.10.2 papunkčiuose, įgyvendinamos gautų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis lėšomis.“;

2.14. pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Priemonėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 5.10.3–5.10.6, 5.10.8–5.10.10 papunkčiuose, įgyvendinti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visos tinkamos finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidų sumos.“;

2.15. pakeičiu 1 priedo 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8.

Priemonės aprašymas (nurodyti, kokią veiklą vykdant, kokius veiksmus ar darbus atliekant planuojama pasiekti priemonės tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla)“;

2.16. papildau nauju 3 priedu (pridedama).

3. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybos darbo reglamentą:

3.1. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taryba – kolegialus, Aplinkos ministerijos patariamasis organas, kurio veikla grindžiama teisėtumo, objektyvo, nepriklausomumo, konfidencialumo, kolegialumo, viešumo ir nešališkumo principais, kolegialiu klausimų svarstymu ir nutarimų priėmimu, bendra atsakomybe už priimtų nutarimų pasekmes.“;

3.2. pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Tarybos sudėtis tvirtinama aplinkos ministro įsakymu. Tarybos nariai skiriami neribotam laikui. Tarybą sudaro pirmininkas ir ne mažiau kaip penki Tarybos nariai, kurie atstovauja šiuos Aplinkos ministerijos administracijos padalinius: Miškų departamentą, Teisės ir personalo departamentą, Finansų ir Viešųjų pirkimų skyrius.“;

3.3. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Tarybos posėdžius gali inicijuoti Tarybos pirmininkas ar bet kuris Tarybos narys.“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    Kęstutis Trečiokas


Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Paraiškos ir (ar) pasiūlymo kokybinio vertinimo lentelės forma)

 

kokybinio vertinimo lentelė

 

Data ____________

 

Vertinamos Priemonės pavadinimas, paraišką/ pasiūlymą pateikusios institucijos (administracijos padalinio) pavadinimas

 

Vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas, vertintojas (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

 

Kokybinio vertinimo kriterijus

Vertinimas

Vertinimą pagrindžiantys argumentai, vertintojo nuomonė ir siūlymai, papildoma informacija

Priemonės įgyvendinimo Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis tinkamumas

Ar Priemonė priskirtina bendrosioms miškų ūkio reikmėms?

¨ Taip

¨ Ne

 

Priemonės pagrįstumo ir aktualumo vertinimas

Ar Priemonė yra reikalinga, aktuali?

¨ Taip

¨ Ne

 

Ar paraiškoje/ pasiūlyme pakankamai pagrįstas Priemonės įgyvendinimo reikalingumas, aktualumas?

¨ Taip

¨ Ne

 

Priemonės tikslų ir siektinų rezultatų vertinimas

Ar Priemonės tikslai ir uždaviniai leis pasiekti numatytus rezultatus?

¨ Taip

¨ Ne

 

Ar Priemonė įgyvendina nacionalinius strateginius dokumentus?

¨ Taip

¨ Ne

 

Priemonės aprašymo vertinimas

Ar Priemonės aprašymas pakankamai išsamus, aiškus, atspindintis visą Priemonės įgyvendinimo eigą?

¨ Taip

¨ Ne

 

Priemonės įgyvendinimo termino vertinimas

Ar realu įgyvendinti Priemonę nurodytu terminu?

¨ Taip

¨ Ne

 

Priemonės įgyvendinimui prašomų lėšų vertinimas

Ar Priemonės įgyvendinimui prašomų lėšų suma pagrįsta ir atitinka vidutinę rinkos kainą?

¨ Taip

¨ Ne

 

Jei pareiškėjas yra ūkio subjektas, ar prašomos lėšos Priemonei įgyvendinti gali būti laikomos valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus?

¨ Taip

¨ Ne

 

Pasiūlymas pritarti ar nepritarti Priemonės finansavimui

¨ Pritarti

¨ Nepritarti

 

 

Vertinimą atliko: ______________________________________________________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė, parašas)