LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2017 m. BALANDŽIO 18 d. įsakymo nr. 4-238 „dėl 2014–2020 metų europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“
priemonės nr. 01.2.1-lvpa-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2018 m. kovo 9 d. Nr. 4-139

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 4-238 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Ikiprekybinis pirkimas – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Komunikate Nr. 799/2007.

4.2. Inovatyvusis viešasis pirkimas – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Inovatyviųjų viešųjų pirkimų gairėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 4-938 „Dėl Inovatyviųjų viešųjų pirkimų gairių patvirtinimo“, kuris skelbiamas interneto svetainėje http://ukmin.lrv.lt/.

4.3. Nekomercinė apimtis – mažas ne prekybai skirtas produktų kiekis, skirtas sukurtam produktui išbandyti, t. y. bandomoji partija arba jos dalis.

4.4. Sunkumų patirianti įmonė – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Komisijos komunikate – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2014/C 249/01).“

2.  Pakeičiu 15 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

15. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje arba analogiškame susitarimą dėl partnerystės pagrindžiančiame dokumente turi būti aiškiai išdėstyti projekto šalių įsipareigojimai ir teisės, kurie turi atitikti Komunikato Nr. 799/2007 nuostatas (nurodytas kiekvienos šalies finansinis, dalykinis ir (ar) nepiniginis (savanoriškas darbas, kurio įnašas apskaičiuojamas taikant Lietuvos Respublikos teisės aktais, reguliuojančiais darbo santykius, nustatytą minimalųjį darbo užmokestį) indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, rizikos ir naudos pasidalijimas, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, projekto rezultatai ir kita), šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių gerosios partnerystės praktikos taisyklių:“.

3.  Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui ir partneriui, jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai ir (arba) jei pareiškėjas nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.“

4.  Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos Stebėsenos komiteto 2016 m. kovo 24 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-13.1 (15) ir 2018 m. vasario 22 d. protokoliniu sprendimu Nr. 44P-1 (31) (projektas turi atitikti 19.1 arba 19.3 papunktyje nurodytą specialųjį projektų atrankos kriterijų ir 19.2 papunktyje nurodytą specialųjį projektų atrankos kriterijų):

19.1. projektas prisideda prie Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 4-491 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – 2014–2017 m. veiksmų planas), įgyvendinimo (vertinama, ar projektas prisideda prie 2014–2017 m. Veiksmų plano 4 tikslo „.Didinti inovacijų politikos formavimo ir įgyvendinimo efektyvumą ir skatinti inovacijas viešajame sektoriuje“ 4.2 uždavinio „Kurti inovacijų paklausos skatinimo priemones, padedančias spręsti socialinius, ekonominius ir aplinkosaugos iššūkius“ 4.2.7 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus energetikos ir tvarios aplinkos srityje“, 4.2.8 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvias technologijas ir procesus įtraukios ir kūrybingos visuomenės srityje“, 4.2.9 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus agroinovacijų ir maisto technologijų srityje“, 4.2.10 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti naujus produktus, gamybos procesus, medžiagas, technologijas ar paslaugas“, 4.2.11 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus sveikatos technologijų ir biotechnologijų srityje“ arba 4.2.12 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvų transportą, logistiką ir informacines ir ryšių technologijas“ įgyvendinimo, taip pat vertinama, ar pareiškėjas atitinka už anksčiau nurodyto 2014–2017 m. veiksmų plano veiksmo įgyvendinimą atsakingam vykdytojui keliamus reikalavimus);

19.2. projektas atitinka Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programa), nuostatas ir bent vieno šioje programoje nustatyto prioriteto veiksmų planą (vertinama, ar projektas prisideda prie Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos ir atitinka bent vieno konkretaus prioriteto veiksmų plane nustatytą bent vieną prioriteto teminį specifiškumą);

19.3. projektas prisideda prie Lietuvos inovacijų plėtros 20142020 metų programos įgyvendinimo 2018–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2018 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 4-58 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2018–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – 2018–2020 m. veiksmų planas), įgyvendinimo (vertinama, ar projektas prisideda prie 2018–2020 m. Veiksmų plano 4 tikslo „.Didinti inovacijų politikos formavimo ir įgyvendinimo efektyvumą ir skatinti inovacijas viešajame sektoriuje“ 4.2 uždavinio „Kurti inovacijų paklausos skatinimo priemones, padedančias spręsti socialinius, ekonominius ir aplinkosaugos iššūkius“ 4.2.5 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus energetikos ir tvarios aplinkos srityje“, 4.2.6 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvias įtraukios ir kūrybingos visuomenės srities technologijas ir procesus“, 4.2.7 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius  agroinovacijų ir maisto technologijų srities  produktus“, 4.2.8 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti naujus produktus, gamybos procesus, medžiagas, technologijas ar paslaugas“, 4.2.9 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus sveikatos technologijų ir biotechnologijų srityje“ arba 4.2.10 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvų transportą, logistiką ir informacines ir ryšių technologijas“ įgyvendinimo, taip pat vertinama, ar pareiškėjas atitinka už anksčiau nurodyto 2018–2020 m. veiksmų plano veiksmo įgyvendinimą atsakingam vykdytojui keliamus reikalavimus).“

5.  Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos (toliau – EK) 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM(2012) 128 final, kuri skelbiama EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame EK 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017)118 final, kuris skelbiamas EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Inovacijos“.“

6.  Papildau 27.4 papunkčiu:

27.4. rezultato stebėsenos rodiklio „Ikiprekybinio pirkimo dalyvio pateiktas į rinką inovatyvusis produktas“, kodas R.N. 828.“

7.  Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Aprašo 27.2, 27.3 ir 27.4 papunkčiuose nurodytų stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“. Aprašo 27.1 papunktyje nurodytam stebėsenos rodikliui apskaičiuoti taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų Aprašo 27 punkte nurodytų stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

8.  Papildau 281 punktu:

281. Projekto metu sukurti inovatyviųjų produktų prototipai, bandomosios versijos negalės būti naudojami komerciniais tikslais.“

9.  Pakeičiu 29.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.2. gauta pagal Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo tvarkos aprašo 7 punktą sudarytos Ikiprekybinių pirkimų ekspertų grupės teigiama galutinė išvada, nurodyta Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo tvarkos aprašo 12 punkte (toliau – Galutinė ekspertų grupės išvada);“.

10.     Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Projekto vykdytojui Aprašo 1 lentelės 5.1 papunktyje nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama tik tuo atveju, jei yra įgyvendintos visos šios sąlygos (išskyrus Aprašo 50 punkte nurodytus atvejus):

36.1. po pirmojo etapo (inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimo ir patvirtinimo) tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama tuomet, kai yra pateikti pirmojo etapo užbaigimą pagrindžiantys dokumentai, t. y. paslaugų perdavimo–priėmimo aktai kartu su inovatyviojo produkto koncepcija (parengta ir patvirtinta pagal reikalavimus, aprašytus Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo tvarkos aprašo 2 priedo III skyriuje) ar jos nuorašu, ir ikiprekybinio pirkimo komisijos, sudarytos vadovaujantis Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašu (toliau – Pirkimo komisija), posėdžio protokolo nuorašas su koordinuojančios organizacijos nepriklausomo (-ų) eksperto (-ų) išvada dėl pirmojo etapo rezultatų ir inovatyviojo produkto nebuvimo rinkoje vertinimo;

36.2. po antrojo etapo (inovatyviojo produkto prototipo sukūrimo) tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama tuomet, kai yra pateikti antrojo etapo užbaigimą pagrindžiantys dokumentai, t. y. inovatyviojo produkto prototipo nuotrauka su kitais įrodančiais dokumentais (paslaugų perdavimo–priėmimo aktai, sąskaitos faktūros, sertifikatai, prototipo brėžiniai, aprašymai, bandymų protokolai (kopijos), mokslinė ataskaita (arba jos nuorašas), metodikos dokumentai, sistemos dokumentai ir pan., ir Pirkimo komisijos posėdžio protokolo nuorašas su koordinuojančios organizacijos nepriklausomo (-ų) eksperto (-ų) išvada dėl antrojo etapo rezultatų ir inovatyviojo produkto nebuvimo rinkoje vertinimo;

36.3. po trečiojo etapo (inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimo) tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama tuomet, kai yra pateikti trečiojo etapo užbaigimą pagrindžiantys dokumentai (produkto bandomosios partijos nuotrauka su kitais įrodančiais dokumentais, t. y. paslaugų perdavimo–priėmimo aktai ir bandymų protokolai (kopijos ir pan.), metodikos dokumentai, sistemos dokumentai ir pan., ir Pirkimo komisijos posėdžio protokolo nuorašas su koordinuojančios organizacijos nepriklausomo (-ų) eksperto (-ų) išvada dėl trečiojo etapo rezultatų vertinimo.“

11.     Papildau 361 punktu:

361. Jeigu vertindami pirmojo etapo (inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimo ir patvirtinimo) rezultatus Pirkimo komisija ir (arba) koordinuojančiosios organizacijos nepriklausomas (-i) ekspertas (-ai) nustato, kad inovatyvusis produktas atsirado rinkoje pirmajame etape (inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas), perkančiajai organizacijai turi būti apmokamos patirtos pirmojo etapo (inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimo ir patvirtinimo) vykdymo tinkamos finansuoti išlaidos, tačiau kiti etapai (antrasis (inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas) ir trečiasis (inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas) nefinansuojami. Jeigu vertindami antrojo etapo (inovatyviojo produkto prototipo sukūrimo) rezultatus Pirkimo komisija ir (arba) koordinuojančiosios organizacijos nepriklausomas (-i) ekspertas (-ai) nustato, kad inovatyvusis produktas atsirado rinkoje antrajame etape (inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas), perkančiajai organizacijai turi būti apmokamos patirtos antrojo etapo (inovatyviojo produkto prototipo sukūrimo) vykdymo tinkamos finansuoti išlaidos, tačiau trečiasis etapas (inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas) nefinansuojamas.“

12.       Pakeičiu Aprašo 1 lentelės 5 punktą ir jį išdėstau taip:

„5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:
5.1. MTEP paslaugų pirkimo išlaidos iš ikiprekybinio pirkimo dalyvių;
5.2. projektą vykdančio personalo (pareiškėjo ir partnerio technologų, tyrėjų, ekspertų ir pan., jei tokių veiklų neatlieka Pirkimų komisija) darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos, kurios negali sudaryti daugiau negu 15 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas apmokamos taikant maksimalias kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas. Normos nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. patvirtinta Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

 

13. Pakeičiu Aprašo 1 lentelės 6 punktą ir jį išdėstau taip

„6.

Informavimas apie projektą

Privalomos informacijos apie projektą teikimo išlaidos, nurodytos Projektų taisyklių 450 punkte, taip pat gali būti numatomos kitos viešinimo priemonės (straipsniai, seminarai, konferencijos projekto tematika), jei tai yra būtina projekto įgyvendinimui ir tokių priemonių nevykdo koordinuojančioji organizacija.“

 

14. Pakeičiu 46.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

46.3. projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas), paraiškos parengimo ir ją lydinčių privalomų pateikti dokumentų parengimo išlaidos;“.

15. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Kai ikiprekybinį pirkimą sudaro visi trys ikiprekybinio pirkimo etapai, įgyvendinančioji institucija po pirmojo ir antrojo etapų, o kai ikiprekybinį pirkimą sudaro antrasis ir trečiasis etapai, – po antrojo etapo, atsižvelgdama į atitinkamo ankstesnio etapo rezultatus, ne ilgiau nei per 15 darbo dienų, įvertinusi Aprašo 36.1 ir 36.2 papunkčiuose nurodytus projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, iš naujo nustato tolesnio etapo tinkamas finansuoti išlaidas, siekdama užtikrinti, kad už perkamas MTEP paslaugas mokama kaina neviršytų rinkos kainos. Jeigu įgyvendinančiosios institucijos iš naujo nustatytos tolesnio etapo tinkamos finansuoti išlaidos viršija vertinimo metu nustatytas tinkamas finansuoti išlaidas, projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas, t. y. taikomos Aprašo 74 punkto nuostatos. Jei po pakartotinio tinkamų finansuoti išlaidų nustatymo jos yra mažesnės, nei buvo nustatyta vertinimo metu, įgyvendinančioji institucija, informavusi projekto vykdytoją ir Ministeriją apie tinkamų išlaidų finansavimo sumos sumažinimą, atlieka projekto sutarties keitimą Projektų taisyklių IV skyriaus devynioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.“

16. Pripažįstu netekusiu galios 52 punktą.

17. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Tais atvejais, kai gautų projektinių pasiūlymų bendra suma viršija priemonės kvietime numatytą lėšų sumą, į valstybės projektų sąrašą jie įtraukiami vadovaujantis 2014–2017 m. veiksmų plane arba  2018–2020 m. veiksmų plane nustatytais prioritetais. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką įgyvendinančiajai institucijai.“

18. Pakeičiu 56.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

56.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.“

19. Pakeičiu 59.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.8. teigiamą galutinę ekspertų grupės išvadą (kopiją);“.

20. Pakeičiu 59.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.9. ikiprekybinio pirkimo dokumentus. Jei koordinuojančioji organizacija buvo pateikusi išvadą su išlygomis, kaip nurodyta Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 20 punkte, tais atvejais, kai įgyvendinančioji institucija nustato neatitikimų, ji gali kreiptis į koordinuojančiąją organizaciją dėl galutinių pirkimo dokumentų įvertinimo ir jų atitikties išvadoje nurodytiems pataisymams ar papildymams. Koordinuojančioji organizacija galutinę išvadą turi pateikti per 5 darbo dienas nuo įgyvendinančiosios institucijos kreipimosi datos;“.

21. Papildau 59.13 papunkčiu:

59.13. laisvos formos deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad paraiškos pateikimo, vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra ir nebus to paties klasterio nariai kaip ir ikiprekybinio pirkimo dalyviai.“

22. Papildau 641 punktu:

641. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti koordinuojančiosios organizacijos išvados dėl projektu numatomo kurti inovatyvaus produkto reikšmingumo, reikalingumo ir sukuriamos naudos, siekiant išspręsti visuomenei aktualias socialines ir ekonomines problemas. Koordinuojančioji organizacija išvadą turi pateikti per 5 darbo dienas nuo įgyvendinančiosios institucijos kreipimosi datos.“

23. Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

72. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

72.1.  pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje arba

72.2.  pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).“ 

24. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, ikiprekybinio pirkimo sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.“

25. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Projektų įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudaromas Priemonės projektų priežiūros komitetas, kuris stebi projektų įgyvendinimo pažangą, teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo ir įvertina, ar projekte yra laikomasi įsipareigojimo užtikrinti projekto tęstinumą ir pasiekti priemonės tikslą, nurodytą Aprašo 9 punkte. Projektų priežiūros komitetas sudaromas iš įgyvendinančiosios institucijos, Ministerijos, projektų vykdytojo ir koordinuojančiosios organizacijos atstovų, į Priemonės projektų priežiūros komiteto sudėtį gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Priemonės projektų priežiūros komiteto sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos ūkio ministras, o veiklos principai nustatomi šio komiteto darbo reglamente.“

26. Pakeičiu 1 priedo 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas. Informacijos šaltinis – paraiška.

Projektas turi atitikti nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, nurodytus Aprašo 19.1 arba 19.3 papunkčiuose.“

 

 

 

27. Pakeičiu 1 priedo 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos
2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017)118 final, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.

Projektas turi prisidėti prie ES BJRS tikslo įgyvendinimo, kaip tai nustatyta Aprašo 20 punkte.

 

 

 

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

28. Pakeičiu 1 priedo 5.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio

draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris
(-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai) arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų) (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų), pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 Eur (penkiasdešimt eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro, taip pat kita viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai (toliau – įgyvendinančioji institucija) prieinama informacija.“

 

 

 

 

 

 

 

 

29. Pakeičiu 1 priedo 5.4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba

pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą dėl juridinio asmens veiklos, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams) (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                       Virginijus Sinkevičius