Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS SUDĖTIES, KOMISIJOS DARBO NUOSTATŲ IR PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2014 m. spalio 23 d. Nr. T-166

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo 6 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Pagėgių savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Sudaryti tokios sudėties Savivaldybės privatizavimo komisiją:

1.1. Sigitas Stonys – Savivaldybės tarybos narys, komisijos pirmininkas;

1.2. Petras Ubartas − Savivaldybės tarybos narys, komisijos narys;

1.3.  Romualdas Jarusevičius − Savivaldybės tarybos narys, komisijos narys;

1.4. Laimutė Šegždienė – Turto valdymo skyriaus vedėja, komisijos narė;

1.5. Zita Stanišauskienė – Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėja, komisijos narė;

1.6. Viktorija Vilemienė – Bendrojo ir juridinio skyriaus vyriausioji specialistė, komisijos narė;

1.7. Algirdas Uselis – Žemės ūkio skyriaus vedėjas, komisijos narys.

2. Patvirtinti Savivaldybės privatizavimo komisijos nuostatus (pridedama).

3. Patvirtinti Savivaldybės privatizavimo fondo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

4. Pripažinti netekus galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2011 m. balandžio 28 d. sprendimą Nr. T-24 „Dėl Pagėgių savivaldybės privatizavimo komisijos sudėties, komisijos darbo nuostatų ir privatizavimo fondo lėšų naudojimo tvarkos patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.

5. Apie sprendimo priėmimą paskelbti laikraštyje „Šilokarčema“, o visą sprendimą − Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje  www.pagegiai.lt .

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Virginijus Komskis


PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

tarybos 2014 m. spalio 23 d.

sprendimu Nr. T- 166

 

SAVIVALDYBĖS PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

BENDROJI DALIS

1. Šie nuostatai reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatyme nurodytos Privatizavimo komisijos veiklą.

2. Šiuose nuostatuose sąvokos vartojamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatyme.

3. Privatizavimo komisija yra Pagėgių savivaldybės tarybai atskaitinga (atsiskaito raštu ne rečiau kaip kartą per metus) privatizavimo priežiūrai įsteigta savivaldybės institucija. Privatizavimo komisija neturi juridinio asmens teisių.

4. Privatizavimo komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir šiais nuostatais.

PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS KOMPETENCIJA

5. Privatizavimo komisijos funkcijos:

5.1. pritarti objektų privatizavimo programų projektams arba jiems nepritarti;

5.2. pritarti privatizavimo sandorių projektams arba jiems nepritarti, išskyrus vertybinių popierių biržose sudarytus privatizavimo sandorius. Privatizavimo komisija turi teisę susipažinti su visa dokumentacija, kurią turi privatizavimo objekto valdytojai, įskaitant ir potencialių pirkėjų konkursinius pasiūlymus;

5.3. priima sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) privatizavimo sandorių projektams, išskyrus reguliuojamoje rinkoje sudarytus privatizavimo sandorius;

5.4. pritarti strateginių investitorių sąrašo projektui arba jam nepritarti;

5.5. sustabdyti objekto privatizavimo programos vykdymą ir (ar) pripažinti, kad ši privatizavimo programa baigta, jeigu įmonei Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka iškelta bankroto byla arba įmonė Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka likviduojama, arba jeigu dėl stichinės ar panašios nelaimės privatizavimo objektas neišlieka, ar daugiau kaip 1/3 pasikeičia jo fizinės savybės, taip pat jeigu bent vieną kartą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka paskelbta objekto privatizavimo programa, tačiau per objekto privatizavimo programoje nustatytus terminus jis nebuvo parduotas; Privatizavimo objektas iš Vyriausybės patvirtinto privatizavimo objektų sąrašo gali būti išbrauktas, jo privatizavimo programa gali būti sustabdyta ir (ar) pripažįstama pasibaigusia, jeigu įmonei Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka yra iškelta bankroto byla ar įmonė Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (toliau – Akcinių bendrovių įstatymas) nustatyta tvarka yra likviduojama, taip pat jeigu bent vieną kartą šio įstatymo nustatyta tvarka buvo paskelbta privatizavimo objekto privatizavimo programa, tačiau per privatizavimo objekto privatizavimo programoje nustatytą laiką šis objektas nebuvo parduotas arba privatizavimo objektas buvo įtrauktas į privatizuojamo objektų sąrašą pažeidžiant įstatymus. Privatizavimo objektas iš privatizavimo objektų sąrašo taip pat gali būti išbrauktas, jeigu jis yra reikalingas ar valstybės, ar savivaldybių, ar visuomenės reikmėms tenkinti arba kai Vyriausybė nepritaria privatizavimo programos ar privatizavimo sandorio projektui. Privatizavimo objektas iš privatizavimo objektų sąrašo išbraukiamas, jeigu savivaldybės taryba yra priėmusi sprendimą dėl privatizavimo objekto, nuosavybės teise priklausančio tai savivaldybei, išbraukimo, kai yra šiame įstatyme nurodytos sąlygos. Privatizuotas objektas iš privatizavimo objektų sąrašo taip pat išbraukiamas, kai pirkėjas sumoka visą kainą ir įvykdo kitus privatizavimo sandoryje numatytus įsipareigojimus;

5.6. priima sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų paketų, kurie pagal sutartį perduoti privatizuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui ir kurie visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia mažiau kaip 1/4 balsų, pardavimui, kai Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (toliau – Vertybinių popierių įstatymas) nustatyta tvarka yra pateiktas privalomas oficialus pasiūlymas pirkti šį akcijų paketą;

5.7. priima sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) reikalavimui, kad būtų nupirkti valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausantys akcijų paketai, kurie pagal sutartį perduoti privatizuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui ir kurie suteikia mažiau kaip 1/20 visų balsų, kai Vertybinių popierių įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka privalomai perkamos akcijos;

5.8. iš savivaldybės vykdomosios institucijos bei privatizavimo objekto valdytojo neatlygintinai gauti informaciją, kuria šios institucijos ir privatizavimo objekto valdytojas disponuoja pagal įstatymus ir kuri būtina Privatizavimo komisijos funkcijoms atlikti;

5.9. kreiptis (prireikus) į Lietuvos Respublikos teisėsaugos institucijas, kad būtų ištirti ir teisiškai įvertinti privatizavimo proceso pažeidimai;

5.10. įpareigoti Pagėgių savivaldybės administraciją atlikti jai pateiktų dokumentų papildomą ekspertizę. Privatizavimo dokumentų ekspertizei Privatizavimo komisija turi teisę deleguoti savo atstovą ar atstovus;

5.11. kitas teisės aktų nustatytas teises.

 

6. Jeigu Privatizavimo komisija nepritarė privatizavimo programos projektui, privatizavimo sandorio projektui, strateginių investuotojų sąrašo projektui, sustabdė objekto privatizavimo programos vykdymą, Savivaldybės administracija turi teisę sprendimų projektus teikti svarstyti Pagėgių savivaldybės tarybai, kurios sprendimas yra galutinis.

PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS SKYRIMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

7. Privatizavimo komisija sudaroma iš  7 narių, iš kurių ne mažiau kaip 2 narius teikia ir atšaukia savivaldybės tarybos opozicinės frakcijos, jeigu tokios yra. Privatizavimo komisijos sudėtį, pirmininką ir jos nuostatus tvirtina Pagėgių savivaldybės taryba.

8. Privatizavimo komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Privatizavimo komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko paskirtas komisijos narys. Jeigu Privatizavimo komisijos pirmininkas ar jo paskirtas komisijos narys negali atvykti į Privatizavimo komisijos posėdį, posėdžiui turi teisę vadovauti pačios komisijos išrinktas posėdyje dalyvaujantis narys. Privatizavimo komisijos posėdžiai yra uždari. Privatizavimo komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Privatizavimo komisijos kviesti asmenys.

9. Apie rengiamą Privatizavimo komisijos posėdį ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas turi būti informuoti visi šios komisijos nariai.

10. Privatizavimo komisijos posėdis įvyksta, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių. Privatizavimo komisijos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsavo ne mažiau kaip 2/3 visų posėdyje dalyvavusių komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia posėdžio pirmininko balsas.

11. Privatizavimo komisijos pirmininkui arba ne mažiau kaip 3 komisijos nariams pareikalavus, dėl svarstomo klausimo gali būti balsuojama slaptai.

12. Privatizavimo komisijos narys neturi teisės balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu jis ar jo šeimos nariai (tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat sutuoktinio, sugyventinio, partnerio, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, vaikai, vaikų, brolių, seserų, vaikaičių sutuoktiniai, sugyventiniai, partneriai, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka) yra asmeniškai suinteresuoti sprendimo rezultatais. Apie tai, kad yra suinteresuotas svarstomu klausimu, komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius.

13. Privatizavimo komisijos narys turi teisę balsuoti raštu. Privatizavimo komisijos nario balsavimas raštu įskaitomas į posėdžio kvorumą ir balsavimo rezultatus.

14. Visi Privatizavimo komisijos nariai, pirmininkas ir posėdžių sekretorius turi raštu įsipareigoti saugoti konfidencialią informaciją.

15. Visi Privatizavimo komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos nario reikalavimu asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu turi būti įrašyta posėdžio protokole. Kiekvieno posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorė.

16. Privatizavimo komisija per žiniasklaidos priemones turi teisę skelbti, jos nuomone, reikalingą informaciją.

17. Privatizavimo komisijos posėdžiai rengiami pagal poreikį.


PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2014 m. spalio 23 d.

sprendimu Nr. T- 166

 

SAVIVALDYBĖS PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šis tvarkos aprašas nustato lėšų, pervestų į Pagėgių savivaldybės privatizavimo fondo sąskaitą už privatizuojamą pagal Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų  privatizavimo įstatymą savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą, kaupimą ir naudojimą.       

2. Privatizavimo fondą steigia, lėšų naudojimo sąmatą tvirtina Pagėgių savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).       

3. Privatizavimo fondo lėšas sąmatoje nurodytiems tikslams naudoja Pagėgių savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija).

II. PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠOS

4. Privatizavimo fondo lėšos yra:

4.1. pajamos, gautos iš privatizavimo;    

4.2. kitos pajamos ir įplaukos.

5. Privatizavimo fondo lėšos laikomos specialioje Savivaldybės administracijos sąskaitoje.

III. PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR FONDO LIKVIDAVIMAS

6. Privatizavimo fondo lėšos naudojamos:   

6.1. privatizavimo objektų parengimui privatizuoti pagal Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų  privatizavimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;    

6.2. privatizavimo objektams reklamuoti spaudoje, leidinių turto privatizavimo klausimais prenumeratai apmokėti, pardavimo dokumentams rengti;

6.3. Savivaldybės turto vertinimo ir ekspertų paslaugoms apmokėti;

6.4. Savivaldybės turto kadastriniams matavimams, teisinei registracijai, žemės sklypų valdymo teisės įregistravimui;

6.5. Savivaldybės gyvenamųjų patalpų remontui;

6.6. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto remontui;

6.7. kitoms išlaidoms, Savivaldybės tarybai pritarus.

7. Privatizavimo fondo lėšos naudojamos pagal sąmatą, kurią metams tvirtina Savivaldybės taryba Savivaldybės administracijos teikimu.       

8. Lėšų panaudojimo ataskaitą kas pusmetį tvirtina Savivaldybės taryba Savivaldybės administracijos teikimu.

9. Biudžetiniais metais nepanaudotos lėšos lieka specialiojoje sąskaitoje ir naudojamos kitais metais.

10. Privatizavimo fondo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

11. Privatizavimo fondas likviduojamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

12. Likusios lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

IV. PRIVATIZAVIMO FONDO LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

13. Privatizavimo fondo lėšos grąžinamos:  

13.1. jeigu jos sumokėtos be teisinio pagrindo, Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius grąžina lėšas į jas įmokėjusių asmenų sąskaitas pagal pateiktus prašymus ir įmokas patvirtinančius dokumentus.

13.2. jeigu tai teismų priteistos lėšos, Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius

grąžina lėšas pagal įsiteisėjusius teismų sprendimus, nutartis, vykdomuosius dokumentus.