A black and white logo of a knight on a horse  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL ekonomikos ir inovacijų ministro

2021 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. 4-1073 „dėl RIZIKOS KAPITALO finansinės PRIEMONĖS „AKCELERATORIUS 2“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2023 m. gruodžio 20 d. Nr. 4-715

Vilnius

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. 4-1073 „Dėl Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Akceleratorius 2“ schemos patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.4 ir 2.2 papunkčius,“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Akceleratorius 2schemą ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ekonomikos ir inovacijų ministro

2021 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. 4-1073

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2023 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 4-715

redakcija)

 

 

RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „AKCELERATORIUS 2“ SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

1.1.  2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;

1.2.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.4 ir 2.2 papunkčiai;

1.3. 2020 m. gruodžio 30 d. fondų fondo – Inovacijų skatinimo fondo  – finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA).

2.

Rizikos kapitalo finansinei priemonei „Akceleratorius 2“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

Iki 18 000 000 (aštuoniolikos milijonų) eurų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų.

3.

Priemonės taikymo laikotarpis

Rizikos kapitalo investicijos (toliau – investicijos) pagal Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Akceleratorius 2“ schemą (toliau – schema) bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.

5.

Fondo valdytojo atranka

5.1. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ valdytoja INVEGA (toliau – Fondų fondo valdytojas) atrenka du finansų tarpininkus (toliau kiekvienas atskirai – Fondo valdytojas), kaip tai nustatyta Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“, 19–21 punktuose, laikydamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 14 dalies, 15 dalies a papunkčio nuostatų, o abu finansų tarpininkai įsteigs ir valdys po vieną:

5.1.1. Priešankstyvosios stadijos fondą (angl. Pre-seed Fund), per kurį įgyvendinama preakceleravimo programa, kurios tikslas – kurti komandas ir verslo idėjas ir kuri apima renginius, skirtus potencialiems steigėjams atrinkti, komandai, verslo idėjai, produktui ar verslo modeliui kurti, taip pat veiklas, susijusias su potencialių steigėjų atranka, komandos kūrimu ir palaikymu, subsidijų teikimą dalyviams, konsultavimą, mentorystę, komandos formavimo, verslo idėjos kūrimo, plėtojimo ir patvirtinimo mokymus, preakceleravimo programos, apimančios veiklas, susijusias su įmonės kūrimo, komandos formavimo mokymais, konsultavimu, paskaitomis, teisės, lėšų pritraukimo, viešo idėjų pristatymo, pardavimo, produkto ir kitais verslo kūrimo ir vystymo klausimais, įgyvendinimą, taip pat per šį fondą investuojama į labai mažą arba mažą įmonę (toliau – MĮ), kuri suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme; ir

5.1.2. Ankstyvosios stadijos fondą (angl. Seed Fund), per kurį investuojama į MĮ.

5.2. Fondo valdytojas Priešankstyvosios stadijos fondą ir Ankstyvosios stadijos fondą (toliau abu kartu – Fondas) valdys, nepažeisdamas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 16 dalies reikalavimų.

6.

Fondo dydis

Fondą sudaro iki 9 000 000 (devynių milijonų) eurų valstybės biudžeto lėšų, Fondo valdytojo lėšos ir pritraukto privataus kapitalo bendra suma.

7.

Privataus kapitalo pritraukimas

Fondo valdytojas valdydamas Fondą turi pritraukti tiek privataus kapitalo lėšų, kad būtų nepažeisti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 12 ir 13 dalyse nustatyti reikalavimai ir kad privataus kapitalo lėšos (įskaitant ir Fondo valdytojo lėšas) sudarytų ne mažiau kaip 10 procentų Fondo (įskaitant privataus kapitalo lėšas) sumos.

Iš viso į kiekvieną valdomą Fondą turi būti pritraukta ne mažiau kaip 900  000 (devyni šimtai tūkstančių) eurų privataus kapitalo lėšų, įskaitant ir Fondų valdytojų lėšas.

8.

Tinkamos investicijos

8.1. Priešankstyvosios stadijos fondas investicijas, įskaitant paskesnes investicijas, atlieka į MĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.

8.2. Ankstyvosios stadijos fondas pradines investicijas atlieka į MĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus.

8.3. Ankstyvosios stadijos fondas taip pat gali atlikti paskesnes investicijas į MĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2straipsnio 4 dalyje nustatytas sąlygas.

8.4. Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo forma, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 74 punkte, arba kvazinuosavo kapitalo forma, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 66 punkte, laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 7 dalies reikalavimų, taip pat to paties straipsnio 15 dalies b ir c punktuose bei 17 dalyje nustatytų reikalavimų.

9.

Netinkamos investicijos

9.1. Netinkamomis investicijomis iš Fondo laikomos:

9.1.1. investicijos į sunkumų patiriančias įmones, kaip jos apibrėžtos Reglamento (ES) Nr.  651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

9.1.2. investicijos, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse;

9.1.3. investicijos į įmones, veikiančias draudžiamuose sektoriuose, nustatytuose Europos plėtros finansinių institucijų suderintame sąraše, patvirtintame Europos plėtros finansinių institucijų 2011 m. rugsėjo mėn., kuris viešai skelbiamas interneto svetainėje https://edfi-website-v1.s3.fr-par.scw.cloud/uploads/2021/02/EDFI-Exclusion-List_-September-2011.pdf arba https://www.ifu.dk/wp-content/uploads/2021/09/EDFI-exclusion-list.pdf.

10.

Investicijos dydis vienai įmonei

10.1. Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę, kuri apima visas susijusias įmones, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje (toliau – viena įmonė), suma negali viršyti 5 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio ir neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 5 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį.

10.2. Ankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę suma negali viršyti 20 procentų Ankstyvosios stadijos kapitalo fondo dydžio, įskaitant privataus kapitalo lėšas, ir neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 8 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį.

10.3. Vertinant investicijos dydį vienai įmonei turi būti laikomasi  Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje ir 7 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytos tvarkos.

11.

Fondo valdymo mokestis

11.1. Fondo valdymo mokestis ir jo skaičiavimo metodika bus pateikta Fondo valdytojo, dalyvaujančio Fondų valdytojų atrankoje, verslo plane ir nustatyta sutartyje, sudarytoje tarp Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo.

11.2. Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis, tai yra bendra Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokesčio ir visų Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo išlaidų, kurios privalo apimti visas Priešankstyvosios stadijos Fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 42 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio.

11.3. Ankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis, tai yra bendra Ankstyvosios stadijos fondo valdymo mokesčio ir visų Ankstyvosios stadijos fondo valdymo išlaidų, kurios privalo apimti visas Ankstyvosios stadijos fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 20 procentų Ankstyvosios stadijos fondo dydžio.

12.

Pelno ir pajamų paskirstymas

12.1. Pajamos iš investicijos Priešankstyvosios stadijos fonde paskirstomos tokiu eiliškumu:

12.1.1. pirmiausia Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojai atgaus savo į individualią investiciją investuotas sumas;

12.1.2. pajamos iš investicijų Priešankstyvosios stadijos fonde paskirstomos kiekvienos investicijos atveju taip, kad kiekvienas Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojas gautų Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne daugiau kaip 6 procentų) metinę pelno dalį, skaičiuojamą nuo individualios investicijos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis (angl. cap);

12.1.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojams metinę pelno dalį, atitenka Fondo valdytojui ir nepriklausomiems privatiems investuotojams pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą.

12.2. Pajamos iš investicijų Ankstyvosios stadijos fonde paskirstomos tokiu eiliškumu:

12.2.1. pirmiausia Ankstyvosios stadijos fondo investuotojams iki tol, kol jie visi atgaus savo investuotas sumas;

12.2.2. Ankstyvosios stadijos fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne daugiau kaip 6 procentų) metinę pelno dalį nuo savo investuotos sumos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis (angl. hurdle);

12.2.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Ankstyvosios stadijos fondo investuotojams metinę pelno dalį, atitenka nepriklausomiems privatiems investuotojams ir Fondo valdytojui pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą.

12.3. Pajamų paskirstymas gali būti atliekamas ir kitu, Fondų fondo valdytojui palankesniu, nei nustatyta schemos 12.1 ir 12.2 papunkčiuose, būdu, jei tokį pasiūlymą Fondų valdytojų atrankos vykdymo metu pateikia Fondų valdytojas.

13.

Investavimo teritorija

13.1. Priešankstyvosios stadijos fondo ir Ankstyvosios stadijos fondo rizikos finansų investicijos (pradinės ar paskesnės investicijos) mokėjimo momentu MĮ turi būti įsikūrusios, tai yra būti įsisteigusios, ir veikti Lietuvos Respublikoje arba už Lietuvos Respublikos ribų, bet Europos Sąjungoje, ir turi teikti naudą Lietuvos Respublikai, tai yra kurti darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) gaminti prekes ar teikti paslaugas Lietuvos Respublikoje ir (arba) didinti jų eksportą, ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos mokėti mokesčius, valstybinio socialinio draudimo įmokas ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas, ne mažiau kaip 1 metus po kiekvienos rizikos finansų investicijos (pradinės ar paskesnės investicijos) iš Priešankstyvosios stadijos fondo ir Ankstyvosios stadijos fondo arba iki šios investicijos pardavimo ar nurašymo.

13.2. Fondas gali investuoti iki sumos, lygios 100 procentų papildomo finansavimo, pritraukto iš nepriklausomų privačių investuotojų, į MĮ, kurios yra įsikūrusios, tai yra įsisteigusios, ir veikia už Lietuvos Respublikos ribų, bet Europos Sąjungoje, ir nebūtinai teikia naudą Lietuvos Respublikai, su sąlyga, kad tokios investicijos neviršys 30 procentų visos Fondo į galutinius naudos gavėjus investuotos sumos.

14.

Valstybės pagalba

14.1. Valstybės pagalba, teikiama pagal Priemonę, sumuojama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatas.

14.2. Prieš priimant sprendimą investuoti į MĮ, MĮ neturi būti gavusi valstybės pagalbos, kuri, kaip nurodyta Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo sprendimu buvo pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinusi visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. 

14.3. Jei investicijas gavusiai MĮ pagal šią schemą buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, ji privalo grąžinti visą neteisėtą pagalbą ir (arba) nesuderinamą pagalbą su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse,  patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

15.

Stebėsena

Fondo valdytojas turi užtikrinti, kad investicijos į MĮ atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir schemos nuostatas, ir yra atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

16.

Skaidrumo reikalavimai

Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, Lietuvos Respublikos ekonomikos inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Fondų fondo valdytojo teikiamą mėnesio ataskaitą.

17.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

17.1. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos.

17.2. Duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel.  (8  5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt).

17.3. Įgyvendinant Priemonę, tvarkomi šie asmens duomenys:

17.3.1. Tais atvejais, kai pareiškėjas, pretenduojantis tapti Fondo valdytoju (toliau – pareiškėjas), yra fizinis asmuo, tvarkomi paraiškoje ir jos prieduose pareiškėjo pateikti asmens duomenys: pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios turimos profesinės žinios ir patirtis, pareigos, ankstesnė investavimo patirtis, finansinė padėtis paraiškos pateikimo dieną (pareiškėjo gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai), valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.

17.3.2. Pareiškėjo kartu su paraiška pateikti komandos narių asmens duomenys: komandos nario vardas, pavardė, asmens kodas, asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenimo aprašyme (CV) nurodyti asmens duomenys, kurie yra aktualūs Priemonės įgyvendinimui ir komandos narių vertinimui, paraiškos pateikimo dieną gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai, rekomendacijas teikiančiųjų telefono ryšio numeriai, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.

17.3.3. Tais atvejais, kai į Fondą įtraukiamos privataus investuotojo (fizinio asmens) lėšos, tvarkomi pareiškėjo INVEGAI pateikti privataus investuotojo (fizinio asmens) asmens duomenys: investuotojo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios profesinės žinios ir patirtis, pareigos, į Fondą investuotos sumos, investuotojo gaunama pelno dalis.

17.3.4. Tais atvejais, kai subsidija suteikiama dalyviui (fiziniam asmeniui), dalyvaujančiam bet kurioje preakceleravimo programos veikloje ar renginyje, tvarkomi šie pareiškėjo INVEGAI pateikti dalyvio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, dalyvavimas konkrečioje (-iose) preakceleravimo programos veikloje (-ose).

17.4. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15 straipsniuose, 19 straipsnyje, 24 straipsnyje, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, schemoje. Asmens duomenys INVEGOJE tvarkomi vadovaujantis INVEGOS generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

17.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – atrinkti Fondo valdytojus, vertinti ir nustatyti pareiškėjo atitiktį schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti pareiškėjo ir Fondo valdytojo pateiktos informacijos tikrumą, rengti statistines suteiktų Fondo investicijų ataskaitas, atsakyti į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus, vykdyti apskaitą ir atlikti auditą, vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus.

17.6. Jei pareiškėjas ir (ar) pareiškėjo komandos nariai, ir (ar) privatus investuotojas (fizinis asmuo), ir (ar) dalyvis nepateiks asmens duomenų, nurodytų schemos 17.3.1–17.3.4 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti pareiškėjų atitikties schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

17.7. INVEGA asmens duomenis teikia tretiesiems asmenims audito tikslais ir kitais su teisėsaugos institucijų ir kitų valstybės institucijų vykdoma veikla susijusiais tikslais, gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Asmens duomenys trečiosioms valstybėms nebus perduoti. 

17.8. INVEGA asmens duomenis gauna iš pareiškėjo. INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, reikalavimais, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, atitikčiai Priemonės įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus.

17.9. Su schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl pagalbos suteikimo gavimo datos.

17.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

17.10.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

17.10.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

17.10.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

17.10.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

17.10.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą;

17.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

____________________________