KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SENIŪNAIČIŲ SUEIGOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. lapkričio 12 d. Nr. TS-297
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 35 straipsniu, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Apie šį sprendimą paskelbti vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. TS-297
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SENIŪNAIČIŲ SUEIGOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kupiškio rajono savivaldybės seniūnaičių sueigos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kupiškio rajono savivaldybės seniūnaičių sueigos kompetenciją, organizavimo bei sprendimų priėmimo tvarką.
2. Seniūnaičiai, išrinkti 3 metams ir dirbantys visuomeniniais pagrindais, seniūnaitijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių bendruomenėms rūpimus klausimus svarsto ir sprendimus priima seniūnaičių sueigoje (toliau – Sueiga).
3. Seniūnaičiai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Kupiškio rajono savivaldybės seniūnaičių sueigos nuostatais.
4. Seniūnaičių sueigos veikla grindžiama vietos savivaldos principais: atstovaujamosios demokratijos, bendruomenės ir atskirų savivaldybės gyventojų interesų derinimo, savivaldybės gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus, veiklos skaidrumo, viešumo ir reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę, žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimo ir gerbimo.
II. SENIŪNAIČIŲ SUEIGOS KOMPETENCIJA
5. Sueigoje seniūnaičiai svarsto ir priima sprendimus dėl:
5.2. Kupiškio rajono savivaldybės veiklos programų ir projektų (kaimo plėtros, gyventojų užimtumo ir kt.), kuriuos teikia seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje esančios bendruomeninės organizacijos, įgyvendinimo tikslingumo;
5.5. atskirų šeimų (asmenų) gyvenimo sąlygų ir poreikių įvertinimo, dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
III. SENIŪNAIČIŲ SUEIGOS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Sueigos pirmininkas:
10.6. kontroliuoja pasisakymų trukmę, gali įspėti kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės;
11. Į pirmąją naujai išrinktų seniūnaičių Sueigą seniūnaičiai renkasi savo iniciatyva arba Savivaldybės administracijos kvietimu per 30 dienų nuo seniūnaičių rinkimų rezultatų visose seniūnaitijose patvirtinimo ir paskelbimo visuomenės informavimo priemonėse.
12. Apie pirmosios Sueigos datą, laiką ir vietą Savivaldybės administracija ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki Sueigos praneša seniūnaičiams, taip pat šią informaciją paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.
13. Pirmojo posėdžio darbotvarkę sudaro Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Savivaldybės institucijų, seniūnaičių, seniūnaitijų gyventojų pasiūlymus (jei tokie pareikšti).
14. Pirmajame posėdyje:
14.1. seniūnaičiai supažindinami su Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, apibrėžiančiomis seniūnaičių kompetenciją, šiais Nuostatais;
15. Išrinkus Sueigos pirmininką posėdis tęsiamas. Seniūnaičiai gali pildyti ir tvirtinti tęsiamo posėdžio darbotvarkę. Tęsiamam posėdžiui pirmininkauja išrinktas Sueigos pirmininkas. Į kitas Sueigas seniūnaičiai renkasi savo iniciatyva ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Į Sueigą gali būti kviečiami Savivaldybės atstovaujamųjų ir vykdomųjų institucijų, valstybės ir savivaldybės įstaigų atstovai ir gyventojai. Sueigai svarstyti klausimus gali pasiūlyti seniūnaičiai, gyventojai, Kupiškio rajono savivaldybės institucijos.
16. Sueigoje negalintys dalyvauti seniūnaičiai raštu gali pasiūlyti klausimus svarstyti Sueigoje ir šiais klausimais raštu pateikti savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Sueigoje.
17. Seniūnaičių sueigos darbotvarkę (toliau – darbotvarkė) sudaro Sueigos iniciatorius ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Sueigos.
18. Darbotvarkė sudaroma seniūnaičių, seniūnijos gyventojų ir seniūno siūlymu. Seniūnas, seniūnaitis ar seniūnijos gyventojas turi teisę Sueigos metu pasiūlyti įtraukti į darbotvarkę ir naujų klausimų.
19. Darbotvarkėje nustatoma darbotvarkės klausimų svarstymo eilės tvarka, nurodomi pranešėjai ir kviečiami į Sueigą asmenys.
20. Parengtą darbotvarkę pasirašo seniūnaitis – Sueigos iniciatorius. Kai seniūnaitis pasirašo Sueigos darbotvarkę, Sueigos sekretorius darbotvarkę ir medžiagą tais klausimais ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Sueigos elektroniniu paštu pateikia visiems seniūnaičiams ir įrašytiems į Sueigos darbotvarkę asmenims.
21. Darbotvarkė prieš 2 dienas iki Sueigos skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (informaciją perduoda Sueigos sekretorius), seniūnijos skelbimų lentoje ir esant galimybei – seniūnaitijų centruose, kitose gyvenamosios vietovės skelbimų lentose.
22. Sueigos darbotvarkė ir klausimų svarstymo eilės tvarka, nurodant pranešėjus, tvirtinama Sueigoje dalyvaujančių seniūnaičių balsų dauguma.
23. Sueigoje sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta Sueigoje dalyvaujančių seniūnaičių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Sueigos pirmininko balsas. Sueigos sprendimai surašomi sueigos protokole.
24. Sueigoje svarstant atskirus darbotvarkės klausimus pirmiausia išklausomas svarstomo klausimo pristatymas ir seniūnaičių bei Savivaldybės institucijų ar jų įgaliotų asmenų nuomonė. Sueigos pirmininkui leidus, savo nuomonę gali pareikšti ir kiti Sueigos dalyviai. Pristatant svarstomą klausimą, išdėstoma jo esmė, nurodoma jo svarba visuomenei.
25. Darbotvarkės klausimui pristatyti skiriama iki 5 minučių, seniūnaičio nuomonei pareikšti – iki 2 minučių, kitų Sueigos dalyvių nuomonei pareikšti – iki 1 minutės. Prireikus Sueigos pirmininkas gali nustatyti kitokią pristatymo ir nuomonės pareiškimo trukmę.
26. Kiekvienu darbotvarkės klausimu Savivaldybės seniūnaičiai turi teisę kalbėti ne daugiau kaip du kartus (neskaitant klausimų, replikų, nuomonės dėl procedūros pareiškimo, pasiūlymų nutraukti diskusijas, atmesti pateiktą projektą ar atidėti svarstomą klausimą), kiti Sueigos dalyviai – vieną kartą.
27. Sueiga yra protokoluojama. Sueigos sprendimai surašomi protokole, kurį ne vėliau kaip per 5 dienas po įvykusios Sueigos surašo sueigos sekretorius. Protokole nurodoma Sueigos data, eilės numeris, dalyviai, svarstomų klausimų eilės numeris ir pavadinimas, klausimą pateikęs pranešėjas, kalbėję asmenys ir priimtas sprendimas. Protokole taip pat nurodomi balsavimo rezultatai (taip pat pažymima, kas balsavo „už“, „prieš“ ar „susilaikė“), įrašoma seniūnaičių ar Savivaldybės institucijų ar jų įgaliotų asmenų atskiroji nuomonė. Sueigos protokolą pasirašo Sueigos pirmininkas ir sekretorius.
28. Sueigos sekretorius renkamas pirmoje Sueigoje iš išrinktų seniūnaičių visai seniūnaičių Sueigos kadencijai (3 metams).
29. Sueigos protokolai perduodami seniūnijai ir saugomi seniūnijoje Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Seniūnaitijos gyventojams apie Sueigoje priimtus sprendimus informaciją teikia seniūnaičiai ir jie yra skelbiami Savivaldybės interneto tinklalapyje atitinkamos seniūnijos nuorodoje (informaciją perduoda Sueigos sekretorius) bei esant galimybei seniūnaitijų centrų, kitų gyvenamųjų vietovių skelbimų lentose ne vėliau kaip per 5 dienas po praėjusios Sueigos.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS