LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3D-8 „DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ, ĮGYVENDINAMŲ BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 6 d. Nr. 3D-789

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. sausio 8 d. įsakymu N. 3D-8 „Dėl Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 13.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.2.1. bent 3 (trimis) skirtingų prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, ir (arba) darbų vykdytojų, prekiaujančių panašiomis prekėmis ir (arba) teikiančių panašias paslaugas, vykdančių panašius darbus ir kuriems tai yra įprasta komercinė-ūkinė veikla, komerciniais pasiūlymais arba jų interneto tinklalapiuose esančiomis kainomis kompiuterio ekrano nuotraukų forma (anglų k. „Print Screen“), arba kitu būdu, leidžiančiu objektyviai palyginti bent 3 (trijų) skirtingų prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, ir (arba) darbų vykdytojų, prekiaujančių panašiomis prekėmis ir (arba) teikiančių panašias paslaugas ir (arba) vykdančių panašius darbus ir kuriems tai yra įprasta komercinė-ūkinė veikla, siūlomas kainas. Kilus įtarimui dėl kainų padidinimo, Agentūra vadovaujasi KPP administravimo taisyklių 10.10 papunkčiu ir 69 punktu, taip pat kitomis Agentūros vidaus procedūrose nustatytomis kainų pagrįstumo kontrolės priemonėmis;“.

2.  Pripažįstu netekusiu galios 13.2.2 papunktį.

3.  Pakeičiu 13.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.2.3. Ministerijos, Agentūros ar kitų ESIF administruojančių institucijų patvirtintais arba nepriklausomų ekspertų atliktais, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamais prekių ir (arba) paslaugų, ir (arba) darbų kainų rinkos tyrimais, kurie taikomi tokioms pat išlaidoms, įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus, ir panašiems paramos gavėjams. Europos Sąjungos struktūriniams fondams (Europos socialiniam fondui, Europos regioninės plėtros fondui, Europos sanglaudos fondui) taikomi rinkos kainų tyrimai (supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai) skelbiami interneto tinklalapio www.esinvesticijos.lt nuorodos „Dokumentai“ skyriaus „Tyrimai“ poskyryje „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“);“.

4.  Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.1 eilutės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. tinkamos finansuoti išlaidos: darbo užmokestis pagal darbo sutartį, įskaitant visus darbdaviui – VPS vykdytojai ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas; darbo užmokestis pagal nuotolinio darbo sutartį, įskaitant visus darbdaviui – VPS vykdytojai ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas (nuotolinio darbo sutartis gali būti sudaroma su VPS vykdytojos darbuotoju (-ais) tuo atveju, jeigu VPS vykdytoja turi ir taiko nuotolinio darbo vidaus tvarką ir ją taikydama užtikrina tinkamą VPS vykdytojos biuro darbą). Nuotolinio darbo organizavimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas;“.

5.  Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.1 eilutės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. netinkamos finansuoti išlaidos: priedai (išskyrus darbuotojų finansinio skatinimo priemones, nurodytas šios eilutės 5 punkte), priemokos, išeitinės išmokos ir kompensacijos, atlygis už viršvalandinius darbus;“.

6.   Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.1 eilutės 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. VVG visuotinio narių susirinkimo arba VVG kolegialaus valdymo organo sprendimu VPS administravimą atliekantiems VPS vykdytojos darbuotojams darbo teisinių santykių pradžioje ir jų eigoje gali būti mokamas darbo užmokestis, kuris turi būti ne mažesnis ir ne didesnis nei šios lentelės 1.1.1.1–1.1.1.3 ir 2.1.1 eilutėse nustatytas pareiginės algos koeficiento intervalas. VPS vykdytojos darbuotojams darbo užmokestis gali būti padidintas atsižvelgiant į VPS vykdytojos darbuotojo VPS administravimo patirtį, už kiekvienus paskesnius darbo metus, skaičiuojant nuo 2019 m. sausio 1 d., skiriant (nuosekliai) po 1 proc. pareiginės algos. Šis priedas negali būti didesnis kaip 30 proc. pareiginės algos. Kai VPS vykdytojos darbuotojo darbo užmokestis pasiekia didžiausią galimą darbo užmokestį pagal šį punktą, jo tolesnis finansinis skatinimas iš VPS administravimo lėšų nėra tinkama finansuoti išlaida.“

7.   Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.1.1 eilutę ir ją išdėstau taip:

„1.1.1.1.

VPS administravimo vadovui

Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis: vieno viso darbo etato darbo užmokesčio bazinis įkainis – suma, apskaičiuojama pagal Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede „Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių pareiginių algų koeficientai“ pateikiamos lentelės 7 eilutėje  III įstaigų grupei priskirtą pareiginės algos koeficientų intervalą (išreikštą baziniais dydžiais, kurie yra nuo 7,4 iki 14 bazinių dydžių).“

 

8.   Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.1.2 eilutę ir ją išdėstau taip:

„1.1.1.2.

VPS buhalterinės apskaitos specialistui ir (arba) finansininkui

Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis: vieno viso darbo etato darbo užmokesčio bazinis įkainis – suma, apskaičiuota pagal Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede „Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių pareiginių algų koeficientai“ pateikiamos lentelės 8 eilutėje III įstaigų grupei priskirtą pareiginės algos koeficientų intervalą (išreikštą baziniais dydžiais, kurie yra nuo 6,4 iki 12 bazinių dydžių).“

 

9.   Pripažįstu netekusiu galios 14 punkto lentelės 1.1.2 eilutės 3.2.2 papunktį.

10. Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.2 eilutės 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. dienpinigių išlaidos (šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti tik VPS vykdytojos darbuotojui (-ams), dirbančiam (-tiems) pagal darbo sutartį (-is)):“.

11.  Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.2 eilutės 4.5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.5.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, dalyvio mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 50 (penkiasdešimt) Eur;“.

12.  Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.1.2 eilutės 4.5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.5.2. kai komandiruotė yra į užsienį, dalyvio mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 200 (du šimtai) Eur.“

13. Pakeičiu 14 punkto 1.2.3 eilutės 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. patalpų nuomos, skirtos VPS vykdytojos visuotiniam narių susirinkimui ar kolegialaus valdymo organo posėdžiui, kai jis vyksta ne VPS vykdytojos biure. Patalpų nuomos tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai nurodyti šios lentelės 2.2.1 eilutės 3.3 papunktyje;“.

14. Pripažįstu netekusiu galios 14 punkto lentelės 1.2.5 eilutės 3 punktą.

15. Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.2.5 eilutės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. tinkamos finansuoti išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai (dienpinigiai gali būti mokami tik VPS vykdytojos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis), nakvynės išlaidos, dalyvio mokestis, draudimo išlaidos. Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, įskaitant tinkamų finansuoti išlaidų įkainius, nurodytos šios lentelės 1.1.2 eilutėje.“

16. Pakeičiu 14 punkto lentelės 1.3.7 eilutės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. tinkamų finansuoti išlaidų įkainis (galioja lengvojo automobilio įsigijimui ir išperkamajai nuomai) – taikomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ 5.2.1 papunktyje nurodytas įkainis, taikomas lengviesiems automobiliams, turintiems ne daugiau kaip 5 sėdimas vietas. Jeigu VPS vykdytoja neįsigyja lengvojo automobilio nuosavybės teise arba neišsinuomoja jo išperkamosios nuomos teise, lengvojo automobilio paprastosios nuomos įkainis – 1 200 (vienas tūkstantis du šimtai) Eur per metus.“

17.  Pripažįstu netekusiu galios 14 punkto 2.2.1 eilutės 2 punktą.

18.  Pakeičiu 14 punkto 2.2.2 eilutės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. mokymai negali būti susiję su bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais. Bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais laikomi tie klausimai, kurie yra bendri visiems investicinės EŽŪFKP paramos gavėjams (pvz., paraiškos pildymo, mokėjimo prašymo pildymo, atsiskaitymo už projekto rezultatus tvarkos klausimai ir pan.). Mokymus ir konsultacijas bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais nemokamai turi teikti VPS vykdytojos darbuotojai (netaikoma mokymams, susijusiems su pirkimų organizavimu); negali būti organizuojami instruktažai, nurodyti šios lentelės 1.1.3 papunkčio 4.3 papunktyje;“.

19. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Agentūra metinio VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo aprašą turi patvirtinti iki einamųjų metų, kuriais pateiktas VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo aprašas, gruodžio 15 d. Gavusi VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo aprašą Agentūra gali:“.

20. Pakeičiu 18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.2. grąžinti patikslinti metinį VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo aprašą. Grąžinama patikslinti tuomet, kai pagal atskiras VPS administravimo išlaidų eilutes pateikiami netikslūs skaičiavimai ir (arba) neaiški poreikio pagrindimo argumentacija, ir (arba) trūksta informacijos, kuri yra reikalaujama pagal specialiąsias tinkamumo finansuoti išlaidas sąlygas (pvz., nurodant išlaidų poreikį mokymams, nenurodoma informacija, reikalaujama pagal šių Taisyklių 14 punkte pateikiamos lentelės 1.1.3 eilutę), ir (arba) Agentūrai kyla įtarimų dėl VPS administravimo išlaidų poreikio plane nurodytų kainų padidinimo (kilus įtarimui dėl kainų padidinimo, Agentūra vadovaujasi KPP administravimo taisyklių nuostatomis, taip pat kitomis Agentūros vidaus procedūrose nustatytomis kainų pagrįstumo kontrolės priemonėmis).“

21. Papildau šiuo 211 punktu:

211. VPS administravimo išlaidų plane iki einamųjų metų gruodžio 15 d. numatytos, bet nepanaudotos konkrečių išlaidų lėšos, perkeliamos į ateinančių metų tų pačių išlaidų eilutes pagal VPS vykdytojos pateiktą patikslintą VPS administravimo išlaidų planą. Tuo atveju, jeigu VPS vykdytoja nepanaudotas VPS administravimo išlaidas planuoja naudoti kitoms VPS administravimo išlaidų plane numatytoms arba naujoms išlaidoms, kurių VPS administravimo plane nebuvo numačiusi, ji kartu su VPS administravimo išlaidų plano patikslinimu turi Agentūrai pateikti ir šių išlaidų pagrindimą, vadovaudamasi šių Taisyklių 17 punkto nuostatomis.“

22. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Mokėjimo prašymai teikiami ir administruojami KPP administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Rekomenduojama VPS paramos sutartyje numatyti, kad mokėjimo prašymus VPS vykdytoja teikia ne rečiau kaip du kartus per metus. VPS administravimo išlaidų poreikio plane patvirtinta planuojamų išlaidų suma už tam tikrus kalendorinius metus negali viršyti VPS paramos sutartyje nurodytame mokėjimo prašymų grafike (tiems patiems kalendoriniams metams) planuojamo (-ų) pateikti mokėjimo prašymo (-ų) sumos (-ų).“

23. Pakeičiu 34.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.2. VVG narių sąrašas (jeigu skelbiama informacija apie juridinius asmenis, nurodoma tik viešai prieinama informacija, o skelbiant fizinių asmenų informaciją būtina juos supažindinti, kaip asmens duomenys bus tvarkomi ir kokiais tikslais skelbiami, bei gauti konkrečių fizinių asmenų rašytinį sutikimą);“.

24.  Pakeičiu 34.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.3. VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo narių pagal atstovaujamus sektorius (kurie atstovauja pilietinei visuomenei, verslui, vietos valdžiai) sąrašas (skelbiant fizinių asmenų informaciją būtina juos supažindinti, kaip asmens duomenys bus tvarkomi ir kokiais tikslais skelbiami bei gauti konkrečių fizinių asmenų rašytinį sutikimą);“.

25.  Pakeičiu 34.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.12. informacija apie planuojamus ir vykusius VPS vykdytojos visuotinius narių susirinkimus, susijusius su VPS įgyvendinimu (skelbimai apie susirinkimus, susirinkimų darbotvarkės (terminas – bent 2 darbo dienos prieš susirinkimą); susirinkimų dalyvių sąrašų kopijos, susirinkimų protokolai (terminas – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po susirinkimo protokolo suderinimo);“.

26.  Pakeičiu 34.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.13. informacija apie planuojamus ir vykusius VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo, priimančio sprendimus dėl VPS įgyvendinimo, posėdžius (posėdžių darbotvarkės (terminas – bent 2 darbo dienos prieš posėdį); posėdžių dalyvių sąrašų kopijos, posėdžių protokolai (terminas – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio protokolo suderinimo);“.

27.  Pakeičiu 34.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.14. informacija apie renginius (įskaitant VVG darbuotojų, potencialių paramos gavėjų mokymus), susijusius su VPS įgyvendinimu (turi būti pateikiamos bent renginių darbotvarkės, informacija apie renginių vietą, dalyvių skaičių; terminas – bent 2 darbo dienos iki renginio pradžios);“.

 

 

28.  Pakeičiu 34.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.15. informacija apie VPS vykdytojos atstovavimą (įskaitant komandiruotes) Lietuvos ir užsienio renginiuose (taikoma, kai renginiai trunka daugiau negu 1 (vieną) dieną). Turi būti pateikiama trumpa informacija: kas (pareigos, vardai ir pavardės), kada ir kur dalyvavo, kokia nauda, susijusi su VPS įgyvendinimu, gauta;“.

29.  Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Agentūra, gavusi metinę VPS įgyvendinimo ataskaitą, ją įvertina ir priima vieną iš šių sprendimų:“.

30. Pakeičiu 44.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

44.2. grąžinti VPS vykdytojai patikslinti metinę VPS įgyvendinimo ataskaitą, jeigu joje pateikta ne visa prašoma informacija arba Agentūrai kyla abejonių dėl pateiktos informacijos teisingumo, ir (arba) inicijuoti tikslinį VPS įgyvendinimo vertinimą. Grąžinus patikslinti metinę VPS įgyvendinimo ataskaitą, VPS vykdytoja per ne daugiau kaip 5 darbo dienas patikslina metinę VPS įgyvendinimo ataskaitą ir pateikia Agentūrai iš naujo.“

31. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Ministerija, vadovaudamasi KPP administravimo taisyklių 218 punktu, gavusi Agentūros parengtą suvestinę metinę VPS įgyvendinimo ataskaitą, ją įvertina ir priima vieną iš šių sprendimų:“.

32. Pakeičiu 82.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

82.7. VPS vykdytoja gali inicijuoti 1 (vieną) VPS keitimą per metus ir 3 (tris) papildomus VPS keitimus per visą VPS įgyvendinimo laikotarpį. VPS keitimai inicijuojami pildant VPS keitimo pagrindimo formą (VPS keitimo pagrindimo forma pateikiama Taisyklių 5 priede; ji turi būti teikiama per ŽŪMIS). VPS vykdytoja, atsižvelgdama į VPS keitimo apimtį, turi teisę prie VPS keitimo pagrindimo formos pateikti lyginamąjį visos VPS ar jos teksto dalies (ištraukos) variantą keitimų sekimo režimu (tokiu atveju VPS keitimo pagrindimo formoje pateikiama nuoroda į pridedamą dokumentą). VPS keitimai tvirtinami VPS vykdytojos nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai VPS keitimu kuriamos naujos arba naikinamos patvirtintos VPS priemonės ir (arba) jų veiklos sritys. Jeigu VPS keitimu kuriamos naujos arba naikinamos patvirtintos VPS priemonės ir (arba) jų veiklos sritys, VPS keitimus turi tvirtinti VPS vykdytojos visuotinis narių susirinkimas;“.

33. Pakeičiu 93.2 papunkčio lentelės 1 eilutės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. VPS vykdytojos valdymo organas praranda tinkamumą. Jeigu keičiami VPS vykdytojos valdymo organo nariai ir VPS vykdytoja apie tai nedelsdama (per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kai apie tai sužinojo arba turėjo sužinoti) informuoja raštu Agentūrą apie laikiną VPS vykdytojos valdymo organo neatitiktį tinkamumo sąlygoms, pažeidimas nėra fiksuojamas. Laikina VPS vykdytojos valdymo organo neatitiktis tinkamumo sąlygoms turi būti ištaisyta ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo dienos, kai buvo išsiųstas informacinis pranešimas Agentūrai, išskyrus atvejus, kai vyksta teisminiai ginčai (tokiais atvejais laikina VPS vykdytojos valdymo organo neatitiktis tinkamumo sąlygoms turi būti ištaisyta po galutinio teismo sprendimo priėmimo dienos). Laikino VPS vykdytojos valdymo organo neatitikties tinkamumo sąlygoms metu priimti sprendimai, susiję su VPS administravimu ir (arba) įgyvendinimu, yra laikomi neteisėtais ir negaliojančiais, išskyrus atvejus, kai:

1.1.  sprendimus priima visuotinis narių susirinkimas, kuris atitinka VPS vykdytojos kolegialiam valdymo organui keliamas tinkamumo sąlygas, nustatytas VPS atrankos taisyklėse;

1.2.  sprendimus dėl vietos projektų atrankos priima iš visuotinio susirinkimo narių sudarytas, VPS kolegialiam valdymo organui keliamas tinkamumo sąlygas atitinkantis vietos projektų atrankos komitetas;

1.3.  sprendimus priima VPS vykdytojos kolegialus valdymo organas, vieno ar kelių narių netekęs dėl nuo VPS vykdytojos nepriklausančių aplinkybių, ir kai sprendimams priimti pakanka esamų narių skaičiaus kvorumui ir atitikčiai VPS kolegialiam valdymo organui keliamoms tinkamumo sąlygoms užtikrinti.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                          Giedrius Surplys