TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL telšių RAJONO SAVIVALDYBĖS tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimo nr. t1-41 DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS IR TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 27 d. Nr. T1-430

Telšiai 

 

 

Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Pakeisti:

1.1. Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką ir ją išdėstyti nauja redakcija (pridedama);

1.2. Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad sprendimas įsigalioja nuo 2020 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Kęstutis Gusarovas

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos       

2019 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. T1-430

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodika (toliau – Metodika) nustato vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Rinkliava) dydžių apskaičiavimo principus bei tvarką Telšių regiono savivaldybėse (toliau – Savivaldybės).

2. Metodika rengiama remiantis vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis bei kitais Rinkliavos nustatymą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Rinkliava apskaičiuojama remiantis šiais principais:

3.1. Sąnaudų susigrąžinimo principas – visos sąnaudos, susidarančios dėl atliekų tvarkymo arba kitaip susijusios su šia veikla, privalo būti padengtos atliekų turėtojų.

3.2. Principas „teršėjas (arba atliekų turėtojas) moka“ – atliekų turėtojas, perduodantis atliekų tvarkytojams atliekas, privalo padengti su atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

3.3. Nediskriminavimo principas – tos pačios kategorijos atliekų turėtojams taikomos vienodos apmokestinimo sąlygos.

3.4. Proporcingumo principas – apmokestinimas už atliekų tvarkymą turi būti proporcingas pas atliekų turėtoją susidarančiam atliekų kiekiui.

3.5. Solidarumo principas – visiems atliekų turėtojams, gyvenantiems viename atliekų tvarkymo regione, turi būti nustatyta tokia pati atliekų tvarkymo kaina už tokios pačios kokybės paslaugas.

4. Šia Metodika vadovaujasi Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius, apskaičiuodamas Rinkliavos dydžius atliekų turėtojams, kuriems atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, arba bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – Įgaliotas asmuo).

5. Metodikoje nustatyta tvarka apskaičiuoti Rinkliavos dydžiai teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

II. BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ BEI VIENOS TONOS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SUTVARKYMO KAINOS NUSTATYMAS

 

6. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos (toliau – Būtinosios sąnaudos) – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios ir pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.

7. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos rūšių (surinkimas, vežimas, apdorojimas, naudojimas, šalinimas, šių veiklų organizavimas, stebėsena, šalinimo vietų vėlesnė priežiūra) ir Rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų regiono ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose, grynųjų sąnaudų ir normatyvinio pelno suma.

8. Būtinosios sąnaudos, atsižvelgiant į taikomus komunalinių atliekų tvarkymo būdus ir priemones, apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas:

8.1. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo sąnaudas;

8.2. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir tolimesnio sutvarkymo sąnaudas;

8.3. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) atliekų, kurių negalima apdoroti mechaniniu biologiniu būdu ir (arba) po mechaninio biologinio apdorojimo likusių energetinės vertės neturinčių ir perdirbti netinkamų atliekų šalinimo sąnaudas, įskaitant taršos mokestį už sąvartyne šalinamas komunalines atliekas, sąvartynų eksploatavimo sąnaudas, atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

8.4. mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų surinkimo, atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitas tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

8.5. didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

8.6. pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų, patekusių į mišrias komunalines atliekas, surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

8.7. žaliųjų atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;

8.8. kompostavimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas;

8.9. kitų atliekų (biologiškai skaidžių, tekstilės atliekų ir kitų, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;

8.10. senų netinkamų eksploatuoti uždarytų sąvartynų priežiūros po uždarymo sąnaudas;

8.11. komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros sąnaudas;

8.12. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudas, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias padengia gamintojai ir importuotojai teisės aktų nustatyta tvarka;

8.13. kitas komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudas;

8.14. Rinkliavos administravimo sąnaudas.

9. Būtinosios sąnaudos apima 8 punkte įvardintų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas ir Normatyvinį pajamų rezervą.

10. Normatyvinis pajamų rezervas – remiantis nustatyta normatyvinio pajamų rezervo norma apskaičiuotas komunalinių atliekų surinkimo iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymo veiklos pajamų rezervas, kurio paskirtis – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos priemonių plėtros ir (arba) atnaujinimo finansavimas bei veiklos rizikų eliminavimas

11. Normatyvinis pajamų rezervas apskaičiuojamas kaip 8 punkte įvardintų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudų ir nustatytos normatyvinio pajamų rezervo normos (išreikštos procentais) sandauga.

12. Normatyvinio pajamų rezervo normą atskiru sprendimu nustato Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus valdyba. Normatyvinio pajamų rezervo norma negali būti didesnė nei 5 (penki) procentai.

13. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų, įvardintų 8 punkte, sąnaudų bei normatyvinio pelno sumos ir pajamų, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos, skirtumas.

,                                                       (1)

 

kur:

 

BS – būtinosios sąnaudos Eur;

VS – komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudos Eur;

NP – normatyvinis pajamų rezervas Eur;

P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos Eur;

p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

 

14. Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į Būtinąsias atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas.

15. Atsižvelgiant į tai, kad faktinės Būtinosios sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti Būtinųjų sąnaudų apmokėjimą, Būtinųjų sąnaudų preliminarus dydis nustatomas iš anksto.

16. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kiekvienais metais.

17. Paaiškėjus, kad iš anksto apskaičiuotos Būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas arba faktinės sąnaudos mažesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas), skirtumas kompensuojamas perskaičiuojant Būtinąsias sąnaudas ateinantiems metams.

18. Būtinosios sąnaudos turi būti perskaičiuojamos atsižvelgiant į:

18.1. komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus;

18.2. numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;

18.3. regioniniuose ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;

18.4. teisės aktuose nustatytus normatyvinius įkainius, tarifus ar sąnaudų normas;

18.5. planuojamą atliekų, pateksiančių į organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišrios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai, žaliosios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas);

18.6. finansų ministerijos skelbiamas ekonominių rodiklių projekcijas, statistikos departamento skelbiamus kainų indeksus ir kitus patikimų šaltinių duomenis, projekcijas.

19. Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

 

,                                           (2)

 

kur:

 

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos Eur;

PVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos Eur;

KVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos Eur;

NP – normatyvinis pelnas Eur;

P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos Eur;

p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

 

20. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos (toliau – Pastovios sąnaudos) – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

21. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.

22. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos (toliau – Kintamos sąnaudos) – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

23. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, kurios lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.

24. Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina apskaičiuojama kaip Būtinųjų sąnaudų ir surinktų bei į sąvartyno teritoriją (apdorojimo įrenginius, sąvartyną) pristatytų mišrių komunalinių atliekų kiekio, surinkto iš rinkliavos mokėtojų, dalmuo.

 

,                                                             (3)

kur:

 

VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina Eur/t;

BS - Būtinosios sąnaudos Eur;

MKA - mišrių komunalinių atliekų kiekio surinkto iš rinkliavos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius) kiekis t/metus.

 

III. KINTAMŲ IR PASTOVIŲ SĄNAUDŲ DALIES NUSTATYMAS

 

25. Kintamos ir Pastovios sąnaudos nustatomos atsižvelgiant į sutartinius įsipareigojimus, o jei jais remiantis sąnaudų kintamumo, pastovumo nustatyti neįmanoma, Kintamų ir Pastovių sąnaudų dalis nustatoma įvertinus atskiroms veikloms vykdyti būtinų sąnaudų elastingumą.

26. Elastingumas įvertinamas remiantis sąnaudų kitimo priklausomybe nuo mišrių komunalinių atliekų kiekio pokyčio. Būtinųjų sąnaudų elastingumas apskaičiuojamas kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudų ir atliekų kiekio procentinio pokyčio santykio suma. Elastingumas parodo kintamų sąnaudų dalį visose sąnaudose

,                                                        (4)

 

kur:

 

KVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių Kintamų sąnaudų dalis proc.;

ΔVSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudų procentinis pokytis proc.;

ΔMKA – mišrių komunalinių atliekų kiekio surinkto iš įmokos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius) metinis procentinis pokytis proc.;

p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

 

27. Pastovioji sąnaudų dalis apskaičiuojama kaip visų būtinųjų sąnaudų ir kintamų sąnaudų dalies skirtumas.

, (5)

kur:

 

PVSD –komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalis proc.;

KVSD - būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalis proc.

 

28. Kintamos ir Pastovios sąnaudos nustatomos dauginant Būtinąsias sąnaudas atitinkamai iš kintamų ir pastovių sąnaudų dalies.

 

IV. ATLIEKŲ TURĖTOJŲ GRUPĖS

 

29. Nekilnojamojo turto savininkai ar Įgalioti asmenys apmokestinami atsižvelgiant į jų teisėtai valdomo nekilnojamojo turto objektų tikslinę paskirtį, vadovaujantis Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“.

30. Nekilnojamojo turto objektai, kurių savininkai ar Įgalioti asmenys privalo mokėti Rinkliavą, skirstomi į šias kategorijas:

30.1. butai daugiabučiuose namuose;

30.2. individualūs namai;

30.3. gyvenamosios paskirties objektai įvairių socialinių grupių asmenims;

30.4. viešbučių paskirties pastatai;

30.5. administracinės paskirties pastatai;

30.6. prekybos paskirties pastatai;

30.7. paslaugų paskirties pastatai;

30.8. maitinimo paskirties pastatai;

30.9. transporto paskirties pastatai;

30.10. garažų paskirties pastatai;

30.11. gamybos, pramonės paskirties pastatai;

30.12. sandėliavimo paskirties pastatai;

30.13. kultūros paskirties pastatai;

30.14. mokslo paskirties pastatai;

30.15. gydymo paskirties pastatai;

30.16. poilsio paskirties pastatai;

30.17. sporto paskirties pastatai;

30.18. religinės paskirties pastatai;

30.19. specialiosios paskirties pastatai

30.20. sodų paskirties pastatai;

30.21. kitos (fermų) paskirties pastatai;

30.22. kitos (ūkio) paskirties pastatai;

30.23. kiti poilsio objektai;

30.24. kiti pastatai.

31. Nekilnojamojo turto objektai, kurių negalima priskirti prie 30.1–30.23 punktuose išvardintų nekilnojamojo turto objektų kategorijų, priskiriami 30.24 punkte nurodytai kategorijai.

 

V. RINKLIAVOS DEDAMOSIOS

 

32. Apskaičiuota Rinkliava turi būti dvinarė, t. y. susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

33. Pastovioji Rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų Pastoviąsias sąnaudas.

34. Pastovioji dalis turi būti vienodo dydžio visiems atliekų turėtojams, patenkantiems į tą pačią atliekų turėtojų kategoriją.

35. Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų Kintamąsias sąnaudas.

36. Kintamąją rinkliavos dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai ar Įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga.

37. Nekilnojamojo turto objektų kategorijoms priskirti pastovūs bei kintami Rinkliavos administravimo parametrai:

Eil. Nr.

Atliekų turėtojų kategorija

Pastovus administravimo parametras

Kintamas administravimo parametras[1]

Kintamas administravimo parametras[2]

1

2

3

4

5

1.

Butai daugiabučiuose namuose

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

Gyventojų skaičius

Konteinerių skaičius, tūris ir ištuštinimo dažnis

2.

Individualūs namai

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

3.

Gyvenamosios paskirties įvairių socialinių grupių asmenims

4.

Viešbučių paskirties pastatai

5.

Administracinės paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas

 

6.

Prekybos paskirties pastatai

7.

Paslaugų paskirties pastatai

8.

Maitinimo paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

9.

Transporto paskirties pastatai

10.

Garažų paskirties pastatai

11.

Gamybos, pramonės paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas

12.

Sandėliavimo paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

13.

Kultūros paskirties pastatai

14.

Mokslo paskirties pastatai

Darbuotojų skaičius

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

15.

Gydymo paskirties pastatai

16.

Poilsio paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius

 

 

 

 

17.

Sporto paskirties pastatai

18.

Religinės paskirties pastatai

19.

Specialiosios paskirties pastatai

20.

Sodų paskirties pastatai

21.

Kiti pastatai

22.

Kitos (fermų) paskirties pastatai

23.

Kitos (ūkio) paskirties pastatai

24.

Kiti poilsio objektai

 

[1]Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.

2 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.

 

VI. BŪTINŲJŲ SĄNAUDŲ PASKIRSTYMAS SKIRTINGOMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS

 

38. Pagal nustatytas mišrių komunalinių atliekų susidarymo normas kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai įvertinamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis.

39. Konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamas per metus susidarantis mišrių komunalinių atliekų kiekis nustatomas dauginant mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, iš mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičiaus, priskirto konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai.

,                                                           (6)

kur:

 

MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai t.;

Ng – mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai nekilnojamojo turto kategorijai t/Pg;

Pg – mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai;

g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.

 

40. Mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma priskiriama konkrečiai nekilnojamojo turto kategorijai nustatoma atsižvelgiant į faktinius atliktų mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normų tyrimų rezultatus, kitų savivaldybių, regionų patirtį.

41. Būtinosios sąnaudos, tenkančios konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, apskaičiuojamos dauginant konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamą mišrių komunalinių atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos.

, (7)

kur:

 

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur

MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai t.;

VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina Eur/t;

g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.

 

42. Būtinosios sąnaudos, priskirtos kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, turi būti perskaičiuojamos ir iš naujo įvertinamos šiais atvejais:

42.1. pakitus atliekų susikaupimo normai;

42.2. pakitus Rinkliavos administravimo parametrų skaičiui;

42.3. pakitus vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainai.

43. Būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatant dvinarį įmokos dydį, suskirstomos į dvi dalis – pastovią ir kintamą.

44. Pastoviosios Būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, nustatomos Būtinąsias sąnaudas priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalies.

,                                                           (8)

kur:

 

PBSg – pastovios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;

PVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalis proc.;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

45. Kintamosios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai nustatomos būtinąsias sąnaudas priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalies.

,                                                           (9)

kur:

 

KBSg – kintamos būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;

KVSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalis proc.;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

VII. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ ATSKIROMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS NUSTATYMAS

 

46. Rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms apskaičiuojamos pagal pasirinktus Rinkliavos administravimo parametrus, nurodytus 37 punkte.

47. Rinkliavos dedamosios atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus skirstomos į pastovią ir kintamą dedamąsias.

48. Atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms pastovi ir kintama dedamosios įvertinamos atskirai.

49. Rinkliavos pastovioji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas pastovias būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų skaičiaus.

,                                                          (10)

kur:

 

PRD –rinkliavos pastovi dedamoji taikoma konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur/admin. param.;

PBSg –pastovios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur;

PAPg – nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų skaičius m2, gyv. sk., vnt.;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

50. Rinkliavos kintamoji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas kintamas būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų sumos.

,                                                           (11)

kur:

 

KRD – pastovi rinkliavos dedamoji, taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

KBSg – kintamos būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;

KAPg – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų suma m3, t, vnt;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

VIII. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ PERSKAIČIAVIMAS

 

51. Remiantis Metodika Vietinės rinkliavos dydžiai perskaičiuojami ir teikiami tvirtinti kiekvienai regiono savivaldybės tarybai, jei:

51.1. Planuojamos Būtinosios sąnaudos – 5 proc. didesnės už planuojamas Vietinės rinkliavos pajamas.

51.2. Paaiškėjus, kad iš anksto apskaičiuotos Būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių sąnaudų, kaip nurodyta Metodikos 17 punkte.

52. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali vietinės rinkliavos dydį kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

 

______________________________

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos       

2019 m. gruodžio 27d. sprendimu Nr. T1-430

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) dydžių apskaičiavimą, atliekų turėtojų registro sudarymo bei keitimo tvarką, Vietinės rinkliavos administravimo, mokėjimo, permokos grąžinimo, išieškojimo tvarką ir iš jos gautų savivaldybės biudžeto pajamų panaudojimą.

2Vietinė rinkliava nustatoma visiems Telšių rajono savivaldybės atliekų turėtojams, kurie valdo, naudoja ar kitaip disponuoja nekilnojamuoju turtu, išskyrus žemės sklypus. Vietinės rinkliavos Nuostatai netaikomi asmenims, turintiems Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimus, kuriuose yra numatytas komunalinių atliekų tvarkymas.

3Vietinė rinkliava galioja Telšių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.

4Vietinės rinkliavos administravimas yra pavedamas UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“, juridinio asmens kodas 171780190 (toliau – Administratorius).

5Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Atliekų tvarkymo taisyklėse ir kituose teisės aktuose. 

 

 

II. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ REGISTRAS

 

6Atliekų turėtojų registrą (toliau – Registras) organizuoja ir tvarko Administratorius.

7Administratorius Registro duomenų bazėje teisės aktų nustatyta tvarka registruoja ir tvarko šiuos duomenis apie atliekų turėtojus – vietinės rinkliavos mokėtojus (toliau – Rinkliavos mokėtojai):

7.1. Rinkliavos mokėtojo vardas, pavardė, gimimo data arba juridinio asmens pavadinimas, kodas;

7.2. nekilnojamo turto unikalus numeris;

7.3. nekilnojamo turto adresas;

7.4. rinkliavos mokėtojo kodas apskaitos sistemoje;

7.5. kiti duomenys, būtini Registrui administruoti.

8Administratorius gali priimti sprendimą dėl Rinkliavos mokėtojų duomenų tikslinimo šiais atvejais:

8.1. Administratoriaus įgaliotiems atstovams atlikus patikrą vietoje ir nustačius faktinius duomenis, kurie skiriasi nuo Administratoriaus turimų duomenų;

8.2. nekilnojamojo turto objekto savininkui ar Įgaliotam asmeniui pateikus prašymą dėl duomenų tikslinimo ir prašyme pateiktą informaciją pagrindžiančius dokumentus.

9Administratorius, vadovaudamasis gautais dokumentais, gali perskaičiuoti Vietinės rinkliavos dydžius ir parengti bei Nuostatuose nustatyta tvarka pateikti mokėtojams patikslintus mokėjimo pranešimus.

10Registrui būtini duomenys renkami, saugomi ir naudojami, laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.

11Rinkliavos mokėtojų Registro tikslais Administratorius nustatyta tvarka naudojasi jam prieinamų registrų duomenimis, Savivaldybės ir kitų subjektų turimais duomenimis, reikalingais Rinkliavos mokėtojų Registrui ir Vietinei rinkliavai administruoti.

12Mirus Rinkliavos mokėtojui Administratorius pateikia kreditorinį reikalavimą palikimą tvarkančiam notarui iki mirties priskaičiuotos ir nesumokėtos Vietinės rinkliavos skolos. Atsiradus įstatyminiams įpėdiniams, Vietinės rinkliavos skola iki mirties datos ir iki turto perėmimo datos priklauso paveldėtojui. Nesant testamentinių ar įstatyminių įpėdinių Administratorius siūlo paveldėjimą perimti valstybei, kuriai atstovauja Turto bankas.

 

13Likviduojant juridinį Rinkliavos mokėtoją jam priskaičiuota ir nesumokėta Vietinė rinkliava turi būti padengta iki likvidavimo pabaigos. Reorganizuojant Rinkliavos mokėtoją, pareiga sumokėti priskaičiuotą ir nesumokėtą Vietinę rinkliavą pereina jo teisių ir pareigų perėmėjams.

14Rinkliavos mokėtojui pradėjus bankroto procedūras Administratorius bankroto procedūrą vykdančiam administratoriui pateikia priskaičiuotos ir nesumokėtos Vietinės rinkliavos dydžio kreditorinį reikalavimą. 

15Iš Rinkliavos mokėtojų Registro duomenų bazės pagal bendraturčių pateiktą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą išbraukiami gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos savininkai – bendraturčiai, paliekant vieną Rinkliavos mokėtoją, jei kiti bendraturčiai nesinaudoja tomis patalpomis.

16Iš Rinkliavos mokėtojų registro duomenų bazės pagal gyventojo arba įstaigos pateiktą ir seniūno, daugiabučio namo bendrijos pirmininko ar daugiabučio namo administratoriaus patvirtintą prašymą išbraukiami gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos savininkai, paliekant vieną, kai šios patalpos priklauso vienam ir tam pačiam savininkui ir jos ribojasi viena su kita bei naudojamos vieno ir to paties savininko ar šeimos.

17Fiziniams asmenims, gyvenantiems individualiame name, kuriame įrengtos daugiau kaip dvi atskiriems savininkams (ne bendraturčiams) priklausančios gyvenamosios paskirties patalpos, pagal namo savininkų pateiktą prašymą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą taikoma daugiabučio namo paskirties Vietinė rinkliava.

18Rinkliavos mokėtojai, apmokestinto turto bendraturčiai, Administratoriui gali pateikti raštu laisvos formos susitarimą, kuriuo jų sutarimu yra nustatomas vienas bendraturtis, mokėsiantis Vietinę rinkliavą. Bendraturčiai Administratoriui kartu su rašytiniu susitarimu taip pat pateikia laisvos formos prašymą juos išbraukti iš Registro, paliekant pagal susitarimą paskirtą bendraturtį vieninteliu Rinkliavos mokėtoju.

19Rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi individualiais atliekų konteineriais, tačiau gyvena daugiabutyje, moka Vietinę rinkliavą, apskaičiuotą kaip individualios namų valdos savininkams.

20Rinkliavos mokėtojai, kurie gyvena daugiabučiame name, pageidaujantys pasikeisti konteinerius iš individualių į bendro naudojimo, Vietinę rinkliavą moka kaip daugiabučių namų savininkai.

21Rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi individualiais atliekų konteineriais, moka pastoviąją ir minimalią kintamąją Vietinės rinkliavos dalis.

22Minimali kintamoji Vietinės rinkliavos dalis yra individualaus konteinerio ištuštinimas 12 kartų per metus.

23Jeigu Rinkliavos mokėtojas turi daugiau negu vieną komunalinių atliekų konteinerį, turi būti skaičiuojama viena pastovioji Vietinės rinkliavos dalis ir atskiros kintamosios Vietinės rinkliavos dalys už kiekvieną naudojamą komunalinių atliekų konteinerį taikant faktinį pakėlimų skaičių, bet ne mažiau minimalaus pakėlimų skaičiaus už kiekvieną konteinerį.

24Viename gyvenamosios paskirties pastatų žemės sklype, esant atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms skirtinguose pastatuose, jeigu juose vykdoma ūkinė-komercinė veikla, taikomos atskiros pastoviosios Vietinės rinkliavos dalys pagal vykdomą ūkinę-komercinę veiklą ir atskiros kintamosios Vietinės rinkliavos dalys pagal faktinį konteinerių pakėlimų skaičių.

25 Vykdant ūkinę-komercinę veiklą gyvenamosios paskirties kategorijai priskirtose patalpose taikoma viena pastovioji Vietinės rinkliavos dalis pagal vykdomą ūkinę-komercinę veiklą, kintamosios Vietinės rinkliavos dalys skaičiuojamos už kiekvieną naudojamą komunalinių atliekų konteinerį taikant faktinį pakėlimų skaičių.

26Rinkliavos mokėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas pagal įstatymą, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, bendrojo naudojimo objektų administratorius, esant savininkų raštu įformintam susitarimui, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – Įgalioti asmenys).

27Administratorius Registro duomenis atnaujina pagal poreikį. Atnaujintų duomenų pagrindu Administratorius daro atitinkamus pakeitimus Registre.

28Administratoriaus nurodymai dėl informacijos pateikimo Vietinės rinkliavos administravimo tikslais yra privalomi visiems Rinkliavos mokėtojams, įmonėms, įstaigoms, organizacijoms ir Įgaliotiems asmenims, jeigu toks informacijos ir duomenų pateikimas neprieštarauja teisės aktams. Asmenys, nevykdantys Administratoriaus nurodymų dėl informacijos pateikimo, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

III. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO SKAIČIAVIMO TVARKA

 

29Vietinės rinkliavos dydžiai apskaičiuojami ir perskaičiuojami vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtinta Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodika (toliau – Metodika).

30Savivaldybės   tarybai Vietinės rinkliavos dydžių apskaičiavimą pateikia Administratorius.

31Vietinės rinkliavos dydis nustatomas eurais be centų, kai vietinės rinkliavos dydis yra lygus arba didesnis kaip 10 eurų. Kai vietinės rinkliavos dydis yra ne didesnis kaip 10 eurų, jis nustatomas eurais su centais vieno skaitmens po kablelio tikslumu.

32Vietinės rinkliavos dydžius tvirtina Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.

33Vietinės nekilnojamojo turto objektų grupės, joms taikomi Vietinės rinkliavos dydžiai bei apmokestinamieji parametrai nurodyti Nuostatų 1 priede.

 

 

IV. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI

 

34Pastoviąją Vietinės rinkliavos dalį moka visi Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai ar Įgalioti asmenys. 

35Kintamąją Rinkliavos dedamąją moka Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai arba Įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga. 

36Rinkliavos mokėtojams, kurie valdo, naudoja ar kitaip disponuoja sodų paskirties nekilnojamu turtu bei nuolatos gyvena šios paskirties objekte, – Vietinė rinkliava apskaičiuojama kaip individualių namų savininkams. Jeigu sodų paskirties nekilnojamuoju turtu naudojamasi nepilnus metus – Vietinė rinkliava apskaičiuojama kaip už sodų paskirties objektą. 

37Rinkliavos mokėtojai, turintys sodų paskirties žemės sklypą be pastato, Vietine rinkliava nėra apmokestinami.

38Rinkliavos mokėtojai (išskyrus sodų ir garažų paskirties objektų savininkus ar Įgaliotus asmenis) gali būti atleidžiami nuo kintamosios Vietinės rinkliavos dedamosios, jeigu Administratoriui deklaruoja, jog einamaisiais metais susidarantį laikotarpį, ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip metai (toliau – Deklaruotas laikotarpis), nesinaudos komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, priskirta konkrečiam jo valdomam nekilnojamojo turto objektui. Tokiu atveju tokiems Rinkliavos mokėtojams Deklaruotu laikotarpiu komunalinių atliekų tvarkymo paslauga nebus teikiama.

39Rinkliavos mokėtojas, norintis, kad jam Deklaruotu laikotarpiu nebūtų skaičiuojama kintamoji vietinės rinkliavos dalis, Administratoriui turi pateikti prašymą – sąžiningumo deklaraciją (toliau – Deklaracija), kurios formą nustato Administratorius. Deklaruotas laikotarpis prasideda nuo Deklaracijos pateikimo dienos.

40Pasibaigus Deklaruotam laikotarpiui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų Deklaraciją pateikęs Rinkliavos mokėtojas Administratoriui privalo pateikti elektros energijos tiekėjo pažymą apie per Deklaruotą laikotarpį suvartotą elektros energijos kiekį (sunaudotas elektros energijos kiekis per metus neturi viršyti 100 kWh). Kintamoji Rinkliavos mokesčio dalis perskaičiuojama tik gavus elektros energijos tiekėjo pažymą.

41Jeigu Deklaraciją pateikęs Rinkliavos mokėtojas per Nuostatų 40 punkte nustatytą terminą tokių dokumentų nepateikia arba pateikti dokumentai patvirtina, kad Deklaravimo laikotarpiu elektros energijos kiekis viršija šių Nuostatų 40 punkte nurodytas reikšmes, Administratorius netaiko mokesčio kintamosios dalies sumažinimo.

42Rinkliavos mokėtojams, individualių namų savininkams (naudotojams), kurių gyvenamosios paskirties pastatai kaimo (mieste) vietovėje yra toliau nei 300 m. iki atliekų surinkimo maršruto, kuriems komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugos teikimas neįmanomas, kintamoji Vietinės rinkliavos dalis nėra skaičiuojama. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis neskaičiuojama, atsižvelgiant į iki einamųjų metų sausio 15 d. Rinkliavos mokėtojo pateiktą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą arba seniūnijos seniūno pateiktą sąrašą.

43. Nuo kintamosios Vietinės rinkliavos atleidžiami daugiabučių namų gyventojai, kurie:

43.1. atlieka privalomąją karo tarnybą;

43.2.  yra suimti ar atlieka laisvės atėmimo bausmę;

43.3. mokosi ne Telšių apskrities teritorijoje esančiose dieninėse ar vakarinėse mokymo įstaigose.

44. Dokumentus, įrodančius 43 punkte nurodytas aplinkybes, reikia pateikti Administratoriui. Aplinkybes įrodančių dokumentų sąrašą ir pateikimo tvarką nustato Administratorius.

45. Nuo Vietinės rinkliavos atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai jiems priklausantis nekilnojamojo turto objektas yra fiziškai sunaikintas, avarinės būklės ar neįmanomas naudoti, ne ilgesniam nei einamųjų metų laikotarpiui. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti prašymą. Prašymo formą nustato Administratorius.

46. Nuo Vietinės rinkliavos ne trumpesniam kaip vienų metų ketvirčiui ir ne ilgesniam nei einamųjų metų laikotarpiui atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai nekilnojamo turto objektas yra statomas ar remontuojamas, tik tuo atveju, jeigu statomame ar remontuojamame nekilnojamo turto objekte nėra gyvenama. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti laisvos formos prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Tokiam rinkliavos mokėtojui Administratorius perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą tik po darbų pabaigos ir pateikus tai įrodančius dokumentus.

47. Nepateikus Nuostatų 45 ir 46 punktuose nurodomų dokumentų ar jų kopijų, Administratorius už deklaruotą laikotarpį netaiko atleidimo nuo Vietinės rinkliavos mokesčio. Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, Administratorius gali prašyti, kad Rinkliavos mokėtojas šiuos dokumentus ar jų kopijas teiktų periodiškai, bet ne dažniau negu 2 kartus per metus.

48. Nuo kintamosios Vietinės rinkliavos einamųjų metų laikotarpiui atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai jiems priklausančiuose kitos (fermų) paskirties ir kitos (ūkio) paskirties pastatuose nėra vykdoma ūkinė veikla. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti prašymą. Prašymo formą nustato Administratorius.

49. Rinkliavos mokėtojai (išskyrus laikinų statinių savininkus), kurie yra pateikę prašymus dėl ūkinės veiklos sezoniškumo, pastoviąją Vietinės Rinkliavos dalį moka už visus einamus metus, o kintamoji Vietinės Rinkliavos dalis skaičiuojama už planuojamos veiklos laikotarpį ir komunalinių atliekų išvežimo grafiką, tačiau jei konteineris bus aptarnaujamas ne prašyme numatytu laikotarpiu, mokestis skaičiuojamas pagal aptarnautų konteinerių skaičių.

50. Administratorius turi teisę priimti sprendimą taikyti Vietinę rinkliavą pagal naudojamą nekilnojamojo turto objekto paskirtį, jeigu buvo nustatyta, kad Rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei įregistruota, paskirtį. Tvarka, kuria nustatoma tikroji nekilnojamojo turto paskirtis, yra tvirtinama Administratoriaus vadovo įsakymu. Nustačius tokį faktą Administratorius perskaičiuoja tokiam Rinkliavos mokėtojui mokėtiną Vietinę rinkliavą už laikotarpį nuo pažeidimo padarymo pradžios iki pažeidimo nustatymo fakto ir pateikia patikslintą Mokėjimo pranešimą pagal naudojamą nekilnojamojo turto objekto paskirtį.

51. Nustatęs rinkliava neapmokestintą nekilnojamajį turtą Administratorius nedelsdamas apskaičiuoja Vietinės rinkliavos dydį ir Rinkliavos mokėtojui pateikia Mokėjimo pranešimą. 

52. Tuo atveju, jeigu Rinkliavos mokėtojui priklausančiame nekilnojamo turto objekte yra kelios patalpos, naudojamos pagal skirtingas naudojimo paskirtis, jos gali būti apmokestinamos kaip savarankiški Nekilnojamo turto objektai pagal jų naudojimo paskirtį.

53. Rinkliavos mokėtojams, į atliekų priėmimo aikštelę pristačiusiems neiškomplektuotą naudotą buitinę techniką, apskaičiuota Vietinė rinkliava Administratoriaus patvirtinta tvarka iš dalies gali būti kompensuojama.

54. Rinkliavos mokėtojas, kuriam Administratorius gali priskirti individualų atliekų konteinerį, moka kintamąją rinkliavos dalį, apskaičiuotą pagal konteinerio ištuštinimimo dažnio kriterijų.

 

 

V. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

55. Administratorius pagal jo pasirinkimą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje atidaro atskirą surenkamąją sąskaitą Savivaldybės Vietinės rinkliavos įmokoms surinkti. Sumokėta Vietinė rinkliava įskaitoma į Savivaldybės biudžetą.

56. Administratorius kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną į surenkamąją sąskaitą surinktas įmokas perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą. Administratorius Savivaldybės administracijai teikia pažymą dėl kitų Savivaldybės iždo pajamų per praėjusį kalendorinį ketvirtį.

57. Vietinę rinkliavą privalo mokėti visi Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai arba Įgalioti asmenys.

58. Už Mokėjimų pranešimų parengimą ir jame nurodytų duomenų teisingumą atsakingas Administratorius.

59. Mokėjimo pranešimai fiziniams Rinkliavos mokėtojams pateikiami vieną kartus per metus. Administratoriaus sprendimu Mokėjimo pranešimai gali būti siunčiami pakartotinai.  Juridiniams Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi individualiais konteineriais, einamais metais formuojami mėnesiniai Mokėjimo pranešimai į sąskaitą įtraukiant praėjusių metų konteinerių pakėlimų faktą, pastoviąją rinkliavos dalį dalijant į 1/12 ir kintamąją dalį skaičiuojant pagal realų mėnesinį konteinerių pakėlimų skaičių, bet ne mažiau minimalaus pakėlimų skaičiaus (12 kartų) už kiekvieną konteinerį. Juridiniams Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi bendro naudojimo konteineriais, einamais metais formuojami metiniai Mokėjimo pranešimai.

60. Mokėjimo pranešime Administratorius Rinkliavos mokėtojui apskaičiuoja pastoviąją ir kintamąją Rinkliavos dalis. Rinkliavos mokėtojui, kuriam kintamoji dalis yra apskaičiuota pagal konteinerio tūrio ir jo ištuštinimo kriterijų, kintamoji Rinkliavos dalis apskaičiuojama pagal maksimalų ištuštinimo skaičių, nurodytą Atliekų tvarkymo taisyklėse.

61. Mokėjimo pranešimai už kalendorinius metus pateikiami iki einamųjų metų kovo 31 dienos.

62. Vietinė rinkliava Rinkliavos mokėtojo pasirinkimu mokama iš karto arba kas ketvirtį į pranešime nurodytą specialiąją sąskaitą:

62.1.  už pirmą ketvirtį – iki balandžio 30 d.;

62.2.  už antrąjį ketvirtį – iki birželio 30 d.;

62.3.  už trečiąjį ketvirtį – iki rugsėjo 30 d.;

62.4.  už ketvirtąjį ketvirtį – iki gruodžio 31 d.

63.  Mokėjimo pranešimai siunčiami Registro duomenų bazėje esančiu nekilnojamojo turto objekto adresu arba, jei nekilnojamojo turto objekto savininkas ar Įgaliotas asmuo pageidauja, kitu nurodytu adresu arba pateikiama Rinkliavos mokėtojui jo nurodytu elektroniniu paštu. Jeigu nekilnojamojo turto objektas turi kelis bendraturčius, Mokėjimo pranešimai visiems bendraturčiams siunčiami atskirai pagal Registro duomenų bazėje esantį nekilnojamojo turto objekto adresą arba, jei nekilnojamojo turto objekto savininkas ar Įgaliotas asmuo pageidauja, kitu nurodytu adresu arba pateikiama Rinkliavos mokėtojui jo nurodytu elektroniniu paštu, nurodant kiekvieno bendraturčio apskaičiuotą Vietinės rinkliavos dydį pagal priklausančią nekilnojamojo turto objekto dalį. 

64.  Jeigu Rinkliavos mokėtojas pasibaigus einamiesiems metams negavo Mokėjimo pranešimo, jis privalo per 1 mėnesį kreiptis į Administratorių informuodamas jį apie tai. Priešingu atveju yra laikoma, kad Mokėjimo pranešimą Rinkliavos mokėtojas gavo ir jis turi jį apmokėti. Siunčiant Mokėjimo pranešimą elektroniniu paštu laikoma, kad Rinkliavos mokėtojas jį gavo kitą dieną nuo jo išsiuntimo.

65.  Mokėjimo pranešime nurodoma: laikotarpis, už kurį mokama Rinkliava, apskaičiuotos pastovioji ir maksimali kintamoji Rinkliavos dalys, įmokos kodas, Rinkliavos mokėtojo identifikavimo kodas Registre, nekilnojamojo turto duomenys, adresas, atsiskaitomoji sąskaita, į kurią reikia sumokėti vietinės rinkliavos įmoką, asmens, kuriam siunčiamas mokėjimo pranešimas: fizinio asmens – vardas, pavardė; juridinio asmens – pavadinimas, įmonės kodas.

 

VI. SKOLOS UŽ VIETINĘ RINKLIAVĄ IŠIEŠKOJIMAS

 

66.  Per nustatytą laikotarpį nesumokėtos Vietinės rinkliavos išieškojimą iš Rinkliavos mokėtojų vykdo Administratorius. Administratorius Vietinės rinkliavos nepriemokoms išieškoti gali pasitelkti trečiuosius asmenis. Tokiu atveju Rinkliavos mokėtojui tenka pareiga apmokėti skolų išieškojimo  teismines išlaidas.

67Skolų išieškojimas vykdomas vadovaujantis UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą mokesčio skolų išieškojimo taisyklėmis.

 

 

VII. VIETINĖS RINKLIAVOS PERMOKA IR GRĄŽINIMO ATVEJAI

 

68.  Jei neįmanoma identifikuoti Rinkliavos mokėtojo, įmokėjusio pinigus, jo pinigai perkeliami į „nežinomų mokėtojų“ grupę.  Jei Rinkliavos mokėtojas kreipėsi ir pateikė visus įrodymus (pavedimo kopiją, kvitą ir t.t.), mokėjimas priskiriamas Rinkliavos mokėtojui pagal Rinkliavos mokėtojo kodą. Jei per 2 kalendorinius metus įmokų nepavyksta identifikuoti, jos grąžinamos asmeniui į tą sąskaitą, iš kurios jie buvo pervesti. Jei pinigai sumokėti ne bankiniu pavedimu ar nėra galimybės pinigus grąžinti sumokėjusiam asmeniui, suėjus 5 metų senaties terminui iš Vietinės rinkliavos sąskaitos perkeliami į Administratoriaus „Luminor“ banko sąskaitą arba kitą atsiskaitomąją įmonės sąskaitą.

69.  Permokų ir klaidingai pervestų įmokų grąžinimas vykdomas šia tvarka:

69.1. Administratorius priima ir išnagrinėja raštiškus prašymus dėl Rinkliavos permokų arba klaidingai sumokėtų įmokų grąžinimo Rinkliavos mokėtojui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo.

69.2. Jei Rinkliavos mokėtojas prašymo grąžinti permoką nepateikė, permokėta suma dengiama ateinančių metų mokėjimo pranešimo mokėtina suma. Asmens prašymo įmokai užskaityti nereikia.

69.3. Kai Rinkliavos mokėtojas moka už kelis skirtingus nekilnojamojo turto objektus, jis privalo nurodyti visų rinkliavos mokėtojų kodus ir joms tenkančias sumas. Jei asmuo moka už nekilnojamojo turto objektus, kurie priklauso skirtingoms savivaldybėms, tai mokestis turi būti mokamas į tą banko sąskaitą, kuriai savivaldybei ji priklauso. Sumokėjus pinigus į klaidingą sąskaitą, jie pervedami pagal Rinkliavos mokėtojo prašymą ar pateikus tai įrodančius dokumentus. 

69.4. Administratorius pagl gautus prašymus iš Rinkliavos mokėtojų, atsižvelgdamas į pateiktus duomenis, grąžina Vietinės rinkliavos permoką arba klaidingai sumokėtą įmoką į Rinkliavos mokėtojo prašyme nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Rinkliavos mokėtojo prašymo gavimo dienos.

 

 

VIII. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

70.  Rinkliavos mokėtojai turi teisę:

70.1. susipažinti su Registro duomenimis ir visa informacija, susijusia su Vietinės rinkliavos dydžiais, jų apskaičiavimu;

70.2. reikalauti pakeisti ar patikslinti Registro duomenis, jei jie yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs. 

71. Rinkliavos mokėtojo pareigos:

71.1. laiku sumokėti Vietinę rinkliavą pagal gautą Mokėjimo pranešimą;

71.2. Administratoriaus prašymu pateikti visus duomenis, reikalingus Vietinės rinkliavos dydžiui apskaičiuoti;

71.3. perleidžiant nekilnojamąjį turtą būsimą savininką (naudotoją) informuoti apie prievolę mokėti Vietinę rinkliavą ir nedelsiant informuoti Administratorių apie Registro duomenų pasikeitimą;

71.4. pareiškus teises į palikimą, kurį sudaro Savivaldybėje esantis rinkliava apmokestintas nekilnojamasis turtas, nedelsiant apie tai informuoti Administratorių.

72. Rinkliavos mokėtojai, kurių veiklos apimtis sąlygoja metų laikas, privalo ne vėliau kaip prieš 15 d. iki planuojamos ūkinės veiklos pradžios pateikti raštišką prašymą ir komunalinių atliekų išvežimo grafiką suderinti su Administratoriumi.

 

 

IX. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

73. Vietinės rinkliavos lengvatos suteikiamos Savivaldybės biudžeto sąskaita pagal Savivaldybės tarybos sprendimu nustatytą lengvatų tvarką.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Iškilusius kitus, Nuostatuose nenumatytus, neaptartus, klausimus bei dėl Nuostatų taikymo kilusias problemas sprendžia Administratoriaus vadovo sudaryta komisija, kuri veikia pagal savo pasitvirtintą darbo reglamentą.

75. Vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, neaprašyti šiuose Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.

 

Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų

surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų

1 priedas

 

VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ

IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIAI

 

 

Eil. Nr.

Nekilnojamo turto objektų kategorija

Pastovus administravimo parametras

Pastovus įmokos dydis Eur / vnt. / metus

Kintamas administravimo parametras3

Kintamas įmokos dydis1 Eur / vnt. / metus

Kintamas administravimo parametras4

Kintamas įmokos dydis2 Eur

1.

Gyvenamosios paskirties butai daugiabučiuose namuose

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

 

 

 

 

30,00

Gyventojų skaičius

10,00

 

 

 

 

 

 

 

 

Konteinerių skaičius, tūris ir ištuštinimo dažnis (1 m3 ištuštinimas)

 

 

 

 

10,80

2.

Gyvenamosios paskirties individualūs namai

30,00

 

 

 

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

30,00

3.

Gyvenamosios paskirties įvairių socialinių grupių asmenims

38,00

16,00

7,80

4.

Viešbučių paskirties pastatai

220,00

94,00

5.

Administracinės paskirties  pastatai

iki 100 m2

Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas

60,00

44,00

nuo 100 m2

140,00

6.

Prekybos paskirties pastatai

iki 100 m2

90,00

70,00

nuo 100-500 m2

180,00

500-3000 m2

500,00

virš 3000 m2

1200,00

7.

Paslaugų paskirties  pastatai

iki 100 m2

90,00

63,00

virš 100 m2

190,00

8.

Maitinimo paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

 

 

 

198,00

85,00

9.

Transporto paskirties pastatai

58,00

25,00

10.

Garažų paskirties pastatai

5,70

2,50

11.

Gamybos, pramonės paskirties  pastatai

iki 100 m2

Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas

40,00

40,00

nuo 100 m2-1000 m2

94,00

virš 1000 m2

188,00

12.

Sandėliavimo paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

40,00

17,00

13.

Kultūros paskirties pastatai

61,00

26,00

14.

Mokslo paskirties pastatai

Darbuotojų skaičius5

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

213,00

91,00

15.

Gydymo paskirties pastatai

228,00

98,00

16.

Poilsio paskirties pastatai

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

 

143,00

61,00

17.

Sporto paskirties pastatai

115,00

49,00

18.

Religinės paskirties pastatai

29,00

12,00

19.

Specialiosios paskirties pastatai

140,00

60,00

20.

Sodų paskirties pastatai

13,00

5,40

21.

Kiti pastatai

245,00

105,00

22.

Kitos (fermų) paskirties pastatai

5,00

5,00

23.

Kitos (ūkio) paskirties pastatai

5,00

5,00

24.

Kiti poilsio objektai

30,00

30,00

Atliekų turėtojai, kurie nėra susieti su konkrečiu nekilnojamojo turto objektu, bet naudojasi komunalinių atliekų tvarkymo sistema, už 1 m3 atliekų sutvarkymą moka 26,00 Eur su PVM.

_______________

[1]Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.

2 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.

3 Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.

4 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.

5 Parametras naudojamas NT objektui, kai jame dirba  iki 10 darbuotojų imtinai, tokiam NT objektui pastovus įmokos dydis mažinamas 50 proc. Dėl įmokos dydžio sumažinimo informaciją apie darbuotojų skaičių teikia savarankiškai Rinkliavos mokėtojas. Apie padidėjusį darbuotojų skaičių Rinkliavos mokėtojas privalo pranešti Administratoriui, kuris perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą nuo kito mėnesio po informacijos pateikimo. Nustačius faktą, kad NT objekte dirba daugiau kaip 10 darbuotojų, o Administratoriui nebuvo apie tai pranešta, jis tokiam Rinkliavos mokėtojui perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą už visus einamuosius metus, taikydamas pastovų administravimo parametrą – nuo nekilnojamojo turto paskirties ir objektų skaičiaus.