VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ VAIKŲ APSKAITOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 25 d. Nr. T3-355

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 punktu, 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 2 straipsnio 23 dalimi, 29 straipsnio 9 dalimi, 46 straipsnio 2 dalimi, 47 straipsnio 2 dalies 1, 6, 7 punktais, 58 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 10 str. 1 d. 4 p., 11 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimo Nr. 889 (2012 m. balandžio 25 d. nutarimo Nr. 466 redakcija) „Dėl savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 9 punktu bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. gegužės 14 d. įsakymą Nr. V-568 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. 515 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų veiklos apskaitos ir atskaitomybės tvarkos“ pakeitimo“, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. V-958 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. V-417 „Dėl 2019-2020 ir 2020-2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“ pakeitimo“ 1 dalimi, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 19 d. sprendimą Nr. T3-12 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.   Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                              Marija Rekst

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2019 m. rugsėjo 25d.

sprendimu Nr. T3-355

 

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ VAIKŲ APSKAITOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių apskaitos organizavimą ir tvarkymą siekiant užtikrinti, kad jie mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas, bei vaikų ir mokinių lankomumo apskaitos organizavimą Savivaldybės mokyklose (kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybė).

 

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Savivaldybės teritorijoje gyvenantis vaikas – vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą pagal Savivaldybę;

Nesimokantis vaikas – Savivaldybės teritorijoje gyvenantis vaikas iki 16 metų, neįregistruotas Mokinių registre.

Mokyklos nelankantis mokinys – Savivaldybės teritorijoje esančios mokyklos įregistruotas Mokinių registre vaikas, kuris per mėnesį be pateisinamos priežasties neatvykęs į mokyklą praleido daugiau kaip pusę pamokų ar ugdymui skirtų valandų;

NEMIS - nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema, kurios tikslas – rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti duomenis ir teikti išsamią bei kokybišką informaciją, padedančią vykdyti Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitą, siekiant užtikrinti, kad jie mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos gyventojų registro įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS IR TVARKYMAS

 

4. Vaikai, kurie mokosi Savivaldybės teritorijoje esančiose mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas, teisės aktų nustatyta tvarka įrašomi į apskaitą Mokinių registre pagal Mokinių registro nuostatus.

5. Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitą organizuoja ir tvarko bei Nesimokančių vaikų informacinės sistemos NEMIS duomenis administruoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas Švietimo skyriaus specialistas (toliau – Vaikų apskaitos tvarkytojas), kuris:

5.1. organizuoja ir koordinuoja duomenų apie nesimokančius vaikus rinkimą ir tvarkymą, vaikų faktinės gyvenamosios vietos ir jų nesimokymo priežasčių nustatymą;

5.2. siekdamas nustatyti nesimokančius vaikus ir jų nesimokymo priežastis, kasmet, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių, bet nesimokančių vaikų sąrašus, teikia seniūnijoms (pagal teritorijas) nesimokymo priežastims nustatyti;

5.3. prireikus kreipiasi į kitų savivaldybių administracijas ir įstaigas dėl duomenų apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo ir mokyklos nelankymo priežastis pateikimo;

5.4. jei turi pagrįstų įtarimų, kad gali būti pažeidžiama vaiko teisė mokytis, ir turi faktinių įrodymų, kreipiasi į teritorinę policijos įstaigą dėl tarnybinės pagalbos ir prašo nustatyti šių vaikų faktinę gyvenamąją vietą;

5.5. surinktą informaciją apie nesimokančius vaikus ir jų nesimokymo priežastis įrašo į NEMIS jos nuostatų nustatyta tvarka.

6. Seniūnijos:

6.1. kasmet iki gegužės 1 d. Vaikų apskaitos tvarkytojui ir (pagal užklausą) mokyklai (-oms) pateikia duomenis apie seniūnijos teritorijoje gyvenančius vaikus, kuriems tais kalendoriniais metais įstatymo nustatyta tvarka privalomas priešmokyklinis ugdymas (Aprašo 1 priedas), o iki einamųjų moklso metų pradžios juos patikslina. Duomenys teikiami apie visus vaikus, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra seniūnijoje, bei apie vaikus, kurie faktiškai gyvena seniūnijoje, bet jų deklaruota gyvenamoji vieta yra kitur;

6.2. informuoja Vaikų apskaitos tvarkytoją ir (pagal užklausą) mokyklą (-as) apie naujai į seniūniją atvykusius gyventi vaikus (naujai deklaravusius gyvenamąją vietą arba faktiškai atvykusius gyventi), turinčius mokytis pagal privalomojo švietimo programas.

6.3. gavusi Savivaldybės teritorijoje gyvenančių (kurių gyvenamoji vieta yra deklaruota toje seniūnijoje), bet nesimokančių vaikų sąrašus, Vaikų apskaitos tvarkytojo nustatytu terminu, bet ne vėliau negu per 10 darbo dienų, bendradarbiaudama su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene, mokyklomis surenka ir pateikia Vaikų apskaitos tvarkytojui duomenis apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo priežastis, nurodo informacijos šaltinį.

7. Mokykla:

7.1. kasmet iki rugsėjo 10 d. Mokinių registre suformuoja mokinių sąrašus su deklaruotos gyvenamosios vietos adresu pagal rugsėjo 1 d. būklę;

7.2. atvykus naujam mokiniui, informaciją Mokinių registre atnaujina per 3 darbo dienas;

7.3. išregistruoja mokinį iš Mokinių registro, jeigu mokinys išvyko iš mokyklos ir mokykla gavo informaciją iš kitos mokyklos, į kurią mokinys atvyko, Mokinių registro nuostatų nustatyta tvarka;

7.4. paskiria atsakingą asmenį organizuoti ir koordinuoti pamokų lankomumo apskaitą bei kaupti ir tvarkyti NEMIS duomenis, susijusius su mokyklos nelankančių mokinių apskaita;

7.5. fiksuoja mokinių pamokų lankomumą mokyklos dienyne (popieriniame arba elektroniniame) teisės aktų nustatyta tvarka;

7.6. už kiekvieną mokslo metų mėnesį iki ateinančio mėnesio 5 d. surenka duomenis apie praėjusį mėnesį mokyklos nelankiusius mokinius ir, jeigu tokių yra, įrašo į NEMIS jos nuostatų nustatyta tvarka ir informuoja Savivaldybės administracijos Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių (Aprašo 2 priedas);

7.7. vaikui/mokiniui neatvykus į mokyklą, ir tėvams (globėjams, rūpintojams) nepranešus apie neatvykimo priežastį, tą pačią dieną susisiekia su tėvais (globėjais, rūpintojais) neatvykimo priežasčiai nustatyti;

7.8. mokiniui, kuris per mėnesį be pateisinamos priežasties neatvyko į mokyklą ir praleido nuo 25 iki 50 proc. pamokų ar ugdymui skirtų valandų, užtikrina reikalingos mokymosi/ugdymosi, švietimo pagalbos teikimą, prevencinių priemonių taikymą (organizuojamas mokyklos vaiko gerovės komisijos posėdis, aptariant mokyklos nelankymo priežastis ir lankomumo perspektyvas)

7.9 išnaudojusi visas švietimo pagalbos mokiniui teikimo galimybes, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo pagrindais kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios priežiūros priemonės skyrimo mokiniui, kuris NEMIS duomenimis, nelankė mokyklos ir per mėnesį be pateisinamos priežasties praleido daugiau kaip pusę pamokų ar ugdymui skirtų valandų arba koordinuotos švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo vaikams/mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) skyrimo;

7.10. informuoja Valstybinės vaiko teisių apsaugos įvaikinimo tarnybos Vilniaus apskrities vaiko teisių apsaugos skyrių Vilniaus rajone, jei mokyklai kyla įtarimų, kad pažeidžiama vaiko teisė mokytis ar kitos teisės;

7.11. bendradarbiauja (keičiasi informacija) su Savivaldybės administracijos Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, Vaikų apskaitos tvarkytoju, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi, seniūnijomis, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) aiškinantis mokinių mokyklos nelankymo priežastis.

7.12. Aprašo nuostatas integruoja į mokyklos vidaus tvarkos dokumentus ir skelbia mokyklos interneto svetainėje.

 

III SKYRIUS

VAIKŲ/MOKINIŲ LANKOMUMO APSKAITOS ORGANIZAVIMAS

 

8. Vaikas/mokinys, lankantis mokyklą, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybė, privalo laikytis visų mokymo(si) sutarties sąlygų. Tėvų pareiga užtikrinti vaiko/mokinio punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą.

9. Jeigu vaikas/mokinys negali atvykti į mokyklą, tėvai (globėjai, rūpintojai) apie neatvykimą privalo informuoti (el. paštu, sms žinute, el. dienyne) mokytoją/ klasės vadovą pirmają neatvykimo darbo dieną iki 8.00 val.

10. Praleistos pamokos/dienos pateisinamos vaiko/mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) pateikus pateisinamą raštą:

10.1. dėl vaiko/mokinio ligos, medicininės reabilitacijos ar sanatorinio gydymo, vadovaujantis gydymo įstaigos nurodymais ir rekomendacijomis (Aprašo 3 priedas);

10.2. dėl svarbios priežasties (tikslinių apsilankymų valstybės ar savivaldybės institucijose, dėl svarbių šeimos aplinkybių, kurias nurodo tėvai (globėjai, rūpintojai)) ne ilgiau kaip 3 d. per mėnesį (Aprašo 4 priedas).

11. Išskirtiniais atvejais, kai atsiranda poreikis vaikui/mokiniui nedalyvauti ugdymo procese ilgiau nei 3 dienas iš eilės (išskyrus ugdymo proceso metu tėvų (globėjų, rūpintojų) suplanuotas atostogas, nesilaikant pasirašytos mokymosi sutarties), turi būti pateiktas raštiškas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymas mokyklos direktoriui ne vėliau nei prieš 5 darbo dienas, susitariant dėl atsiskaitymo už praleistas pamokas.

12. Pirmąją vaiko/mokinio atvykimo po ligos, medicininės reabilitacijos ar sanatorinio gydymo dieną mokinys arba tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia nustatytos formos pateisinimą mokytojui/klasės vadovui, kuriame nurodomas pateisinamų dienų skaičius, gydytojo rekomendacijos dėl visiško ar dalinio atleidimo nuo fizinio ugdymo ar sporto užsiėmimų (paskutinio vizito pas gydytoją metu privaloma išsiaiškinti, kuriam laikotarpiui vaikas/mokinys gali būti atleistas nuo minėtų užsiėmimų).

13. Praleistos pamokos/dienos pateisinamos mokyklos, jeigu:

13.1. mokinys atstovauja mokyklai olimpiadose, konkursuose, konferencijose, varžybose;

13.2. iš pamokų išleidžia mokytojas/klasės vadovas, mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistas ar administracija (vaikui/mokiniui staigiai susirgus, įvykus nelaimingam atsitikimui). Tėvai (globėjai, rūpintojai) užtikrina vaiko/mokinio saugų grįžimą namo;

13.3. oro temperatūrai mokyklos ir (ar) gyvenamojoje teritorijoje esant minus 20 °C ar žemesnei į mokyklą gali nevykti ikimokyklinių ir priešmokyklinių grupių vaikai bei 1-5 klasių mokiniai, esant minus 25 °C ar žemesnei – ir kitų klasių mokiniai.

13.4. oro temperatūrai esant 30 °C ar aukštesnei ir mokyklai negalint užtikrinti ugdymo proceso organizavimo vėsesnėse mokyklos aplinkose į mokyklą gali nevykti 1–10, I–IV gimnazijos klasių mokiniai. Atvykusiems į mokyklą mokiniams ugdymas organizuojamas mokyklos pasirinkta forma. Mokiniams, neatvykusiems į mokyklą, mokymuisi reikalinga informacija skelbiama mokyklos interneto svetainėje ir (arba) elektroniniame dienyne. Šios dienos įskaičiuojamos į ugdymo dienų skaičių;

14. Praleistos pamokos/dienos nepateisinamos:

14.1. mokiniui savavališkai išėjus iš pamokos;

14.2. nepateikus nedalyvavimo pamokoje/-se pateisinančio dokumento.

 

_________________________