HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS MINISTRO 2014 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO NR. D1-34

„DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTO (AR JO DALIES) RENGIMO, PROJEKTO (AR JO DALIES) EKSPERTIZĖS ATLIKIMO, STATYBOS TECHNINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ IR STATYBOS RANGOS DARBŲ PIRKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2014 m. gegužės 23 d. Nr. D1-453

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 14 įsakymu Nr. D1-34 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo), arba ją atitinkančias savivaldybių tarybų patvirtintas programas pirkimų vykdymo tvarką. Jeigu bendrojo naudojimo objektų valdytojas arba savivaldybės paskirtas savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius (toliau – užsakovas) nėra perkančioji organizacija, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų ir paslaugų pirkimai vykdomi vadovaujantis Tvarkos aprašo nuostatomis arba per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroninį katalogą.

2. Pripažįstu netekusiu galios 23.3. papunktį.

3. Išdėstau 25 punktą taip: 

„25. Projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės, statybos techninės priežiūros paslaugų, rangos darbų su projekto parengimu pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:

25.1. sutarties šalių teisės ir pareigos;

25.2. perkamos paslaugos;

25.3 sutarties kaina;

25.4. atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka;

25.5. prievolių įvykdymo terminai;

25.6. prievolių įvykdymo užtikrinimas;

25.7. ginčų sprendimo tvarka;

25.8. sutarties nutraukimo, keitimo ir pratęsimo tvarka;

25.9. sutarties galiojimas.

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano(-ų) ir namo energinio naudingumo sertifikato(-ų) rengimo paslaugų pirkimo sutarties pavyzdinė forma pateikiama 13 priede.“

4. Pripažįstu netekusiu galios 52.4 papunktį.

5. Papildau 78 punktu:

78. Sudarius paslaugų ir (ar) darbų sutartį, šios sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu nekeičiamos, išskyrus tokias sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principai ir sutarties tikslai ir tokiems sutarties sąlygų pakeitimams gautas viešosios įstaigos Būsto energijos taupymo agentūros pritarimas. Sutartyje numatyti atvejai pirkimo tikslui pasiekti, dėl kurių sutarties vykdymo metu numatomi rašytiniai susitarimai prie sutarties ar kurių pagrindu sudaromi tokie susitarimai, nelaikomi sutarties (esminių sutarties sąlygų) keitimu.“

6. Išdėstau 3 priedo 3.6 papunktį taip:

3.6. Jei tiekėjas tam tikriems darbams/darbų daliai atlikti numato pasitelkti subrangovus, pateiktame pasiūlyme (formoje Žinios apie tiekėją (Kvalifikacijos informacija) turi nurodyti darbus, kuriems atlikti jis ketina pasitelkti subrangovus, jų kvalifikacija turi atitikti reikalavimus, nurodytus pirkimo sąlygų 3.1.1–3.1.6 papunkčiuose. Keičiant subrangovą, būtina gauti Agentūros sutikimą.

7. Išdėstau 10 priedo 7.5. papunktį taip:

7.5. Sutarties įvykdymo užtikrinimo būdas – ___________________ (nurodomas konkretus sutarties įvykdymo užtikrinimo būdas pagal Civilinio kodekso 6.70 straipsnį). Sudarant daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano(-ų) ir namo energinio naudingumo sertifikato(-ų) rengimo paslaugų pirkimo sutartį, jei tiekėjas ne dėl užsakovo kaltės nevykdo įsipareigojimų ar per užsakovo nustatytą terminą neištaiso nustatytų trūkumų, užsakovas gali nutraukti sutartį ir pareikalauti sumokėti baudą, lygią 2000 (dviem tūkstančiams) Lt.

8. Išdėstau 11 priedo 3.2.3. papunktį taip:

„3.2.3. Tiekėjo vidutinės metinės atliktų statybos darbų apimtis per pastaruosius 5 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau nei 5 metus) turi būti ne mažesnės kaip 500 000 Lt be PVM.

9. Išdėstau 11 priedo 3.6. papunktį taip:

„3.6. Jei Tiekėjas tam tikriems darbams/darbų daliai atlikti numato pasitelkti subrangovus, pateiktame pasiūlyme (formoje Žinios apie tiekėją (Kvalifikacijos informacija) turi nurodyti darbus, kuriems atlikti jis ketina pasitelkti subrangovus, jų kvalifikacija turi atitikti reikalavimus, nurodytus pirkimo sąlygų 3.1.1–3.1.6 papunkčiuose. Keičiant subrangovą, būtina gauti Agentūros sutikimą.

10. Papildau 13 priedu (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                         Valentinas Mazuronis


 

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo)

projekto (ar jo dalies) rengimo/ projekto (ar jo dalies)

ekspertizės atlikimo/statybos techninės priežiūros

paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos

aprašo

13 priedas

 

DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) INVESTICIJŲ PLANO(-Ų) IR NAMO ENERGINIO NAUDINGUMO SERTIFIKATO(-Ų) RENGIMO PASLAUGŲ PIRKIMO SUTARTIES PAVYZDINĖ FORMA

 

______________Nr.

(data)

_______________

(vieta)

 

______________________ juridinio asmens kodas _______________, toliau dar vadinama Užsakovu, atstovaujama ________________________ ir ___________________, juridinio asmens kodas __________, toliau dar vadinama Tiekėju, atstovaujama _____________________________, toliau Užsakovas ir Tiekėjas bendrai vadinami Šalimis, sudarėme šią daugiabučio(-ių) namo(-ų) atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano(-ų) ir namo energinio naudingumo sertifikato(-ų) rengimo sutartį, toliau vadinamą sutartimi.

 

1. Sutarties objektas:

 

1.1. šia sutartimi Užsakovas paveda, o Tiekėjas įsipareigoja parengti daugiabučio(ių) namo(ų) atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą(us) ir namo energinio naudingumo sertifikatą prieš investicijų plano rengimą, o Užsakovas įsipareigoja sumokėti už suteiktas paslaugas šioje sutartyje nustatyta tvarka;

1.2. paslaugos teikiamos ____________________________________________________.

(adresas)

 

2. Tiekėjo pareigos ir teisės:

 

2.1. Tiekėjas įsipareigoja:

2.1.1. suteikti paslaugas nurodyta tvarka ir terminais, kurie nurodyti projekto (ar jo dalies) rengimo pirkimo sąlygose;

2.1.2. suteikti paslaugas laikydamasis sutartyje ir paslaugų teikimą reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nurodytų reikalavimų ir sąlygų, parengti dokumentus, susijusius su sutartyje numatytų paslaugų teikimu;

2.1.3. savo lėšomis atlikti paslaugų rezultatų (energinio naudingumo sertifikato ir (ar) investicijų plano) trūkumų šalinimą šia sutartimi nustatomo 2 (dvejų) metų paslaugų rezultatų kokybės garantinio termino laikotarpiu, kuris pradedamas skaičiuoti nuo paslaugų rezultatų galutinio perdavimo šios sutarties nustatyta tvarka ir terminais;

2.1.4. nekeisti sutartyje nurodytų atestuotų specialistų (1 sutarties priedas specialistų sąrašas) ir (ar) nesudaryti naujų subtiekimo sutarčių be Užsakovo raštiško sutikimo;

2.1.5. garantuoti Užsakovui ar trečiajai šaliai nuostolių atlyginimą, kuriuos sukeltų Tiekėjo ar jo darbuotojų veikimas ar neveikimas, dėl kurių pradėtos pažeidimo procedūros ar pateikti reikalavimai dėl žalos atlyginimo;

2.1.6. užtikrinti iš Užsakovo sutarties vykdymo metu gautos ir su sutarties vykdymu susijusios informacijos konfidencialumą ir apsaugą; sutarties vykdymo laikotarpio pabaigoje Užsakovui paprašius raštu, grąžinti visus iš Užsakovo gautus sutarčiai vykdyti reikalingus dokumentus;

2.1.7. pasirūpinti visa būtina įranga ir darbo jėga, reikalinga sutarties vykdymui, kartu su paslaugomis pateikti Užsakovui visą būtiną dokumentaciją, Užsakovui pareikalavus, teikti jam rašytinius ir (ar) žodinius paaiškinimus kitais su sutarties įgyvendinimu susijusiais klausimais.

2.2. Tiekėjas turi teisę:

2.2.1. jei tinkamai vykdo šią sutartį, gauti sutartyje nurodytą apmokėjimą už suteiktas paslaugas;

2.2.2. sutartyje numatytų paslaugų teikimui pasitelkti subtiekėjus (2 sutarties priedas subtiekėjų sąrašas);

2.2.3. pakeisti subtiekėjus, jei jie netinkamai vykdo įsipareigojimus Tiekėjui, taip pat, kai subtiekėjai nepajėgūs vykdyti įsipareigojimų Tiekėjui dėl iškeltos bankroto bylos, pradėtos likvidavimo procedūros ir kitų objektyvių priežasčių. Apie numatomą keitimą Tiekėjas raštu informuoja Užsakovą nurodydamas subtiekėjo pakeitimo priežastis ir kitą konkretų subtiekėją, pateikdamas jo kvalifikaciją įrodančius dokumentus. Užsakovas per 5 (penkias) dienas raštu turi atsakyti dėl subtiekėjo pakeitimo;

2.2.4. Tiekėjas turi kitas teises, numatytas sutartyje ir Lietuvos Respublikos galiojančiuose teisės aktuose.

 

3. Užsakovo pareigos ir teisės:

 

3. 1. Užsakovas įsipareigoja:

3.1.1. priimti Šalių sutartu laiku kokybiškai atliktas paslaugas ir parengtus dokumentus;

3.1.2. priėmimo metu pasirašyti paslaugų rezultatų priėmimo – perdavimo aktus, sąskaitas faktūras už suteiktas paslaugas ir kitus reikalingus dokumentus;

3.1.3. sumokėti Tiekėjui sutartyje numatytą kainą pirkimo sąlygose nurodytais terminais ir sąlygomis;

3.1.4. suteikti Tiekėjui informaciją ir (ar) dokumentus, būtinus sutarties vykdymui.

3.2. Užsakovo teisės:

3.2.1. reikalauti per 5 (penkias) darbo dienas pateikti rašytinę ataskaitą apie visas atliktas pagal šią sutartį paslaugas;

3.2.2. savo nuožiūra ir iniciatyva Tiekėjui teikti visą dokumentaciją, kuri, Užsakovo nuomone, būtina Tiekėjo įsipareigojimų pagal šią sutartį įvykdymui;

3.2.3. prižiūrėti ir kontroliuoti teikiamų paslaugų vykdymą ar įgalioti kitą asmenį šiems veiksmams atlikti laikinai ar sutarties vykdymo metu ir apie tokį sprendimą nedelsiant informuoti Tiekėją.

 

4. Sutarties kaina. Atsiskaitymo sąlygos ir mokėjimo tvarka:

 

4.1. į sutarties kainą įskaičiuotos visos su paslaugų teikimu susijusios išlaidos ir mokesčiai, įskaitant, bet neapsiribojant:

4.1.1. visomis su dokumentų, kurių pagal šios sutarties sąlygas gali reikalauti Užsakovas, rengimu ir pateikimu susijusiomis išlaidomis;

4.1. 2. aprūpinimo įrankiais, reikalingais paslaugoms atlikti, išlaidomis.

4.2. Užsakovas šioje sutartyje nustatyta tvarka įsipareigoja sumokėti Tiekėjui fiksuotą užmokestį už suteiktas paslaugas, lygų _______________ Lt (__________________ Lt su PVM).

4.3. Šalys susitaria, kad mokėjimai Tiekėjui pagal šią sutartį vykdomi tokia tvarka:

4.3.1. Užsakovas už suteiktas paslaugas atsiskaito su tiekėju projekto (ar jo dalies) rengimo pirkimo sąlygose numatyta tvarka ir terminais;

4.3.2. sutartyje fiksuoti įkainiai nekeičiami, išskyrus įkainių perskaičiavimą pasikeitus pridėtinės vertės mokesčiui (PVM). Paslaugų kaina be PVM nekeičiama. Kainos pokytis, kuris atsiranda dėl PVM pasikeitimo, įforminamas papildomu Užsakovo ir Teikėjo pasirašomu susitarimu.

 

5. Paslaugų tiekimas:

 

5.1. paslaugos pradedamos teikti nuo šios sutarties įsigaliojimo dienos;

5.2. paslaugų suteikimo terminai nurodyti projekto (ar jo dalies) rengimo pirkimo sąlygose;

5.3. esant objektyvioms aplinkybėms – dėl trečiųjų asmenų ar institucijų veiksmų (neveikimo dėl kurių Tiekėjas negali vykdyti įsipareigojimų pagal sutartį) Tiekėjas turi kreiptis į Užsakovą raštu per 3 dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo ir prašyti stabdyti sutarties įvykdymo terminą. Užsakovas turi atsakyti per 5 dienas. Jei Užsakovas neatsako, laikoma, kad jis nesutinka atidėti sutarties įvykdymo termino.

 

6. Šalių atsakomybė:

 

6.1. Užsakovui be pateisinamų priežasčių nesumokėjus Tiekėjo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytos sumos, Tiekėjas gali reikalauti iš Užsakovo 0,02 % nuo vėluojamos sumokėti sumos dydžio delspinigių už kiekvieną praleistą dieną. Delspinigiai skaičiuojami nuo mokėjimo termino pabaigos dienos (ši diena neįskaitoma) iki dienos, kurią gautas apmokėjimas (ši diena neįskaitoma);

6.2. jei Užsakovas ne dėl Tiekėjo kaltės nevykdo įsipareigojimų ilgiau kaip 10 (dešimt) kalendorinių dienų arba nebegali vykdyti įsipareigojimų, Tiekėjas gali nutraukti sutartį;

6.3. jei Tiekėjas ne dėl Užsakovo kaltės nevykdo įsipareigojimų ar per užsakovo nustatytą terminą neištaiso nustatytų trūkumų, Užsakovas gali nutraukti sutartį ir pareikalauti sumokėti baudą, lygią 2000 (dviem tūkstančiams) Lt.

 

7. Susirašinėjimas:

 

7.1. Šalys susirašinėja lietuvių kalba. Visi Šalių rašytiniai pranešimai ar prašymai, kuriuos Šalis gali pateikti pagal šią sutartį, bus laikomi galiojančiais ir įteiktais tinkamai, jeigu asmeniškai pateikti kitai Šaliai ir gautas patvirtinimas apie gavimą arba išsiųsti registruotu paštu, faksu, elektroniniu paštu, šioje sutartyje nurodytais adresais ar fakso numeriais arba kitais adresais ir fakso numeriais, kuriuos, pateikdama pranešimą nurodė Šalis;

7.2. jei pasikeičia Šalies adresas ir (ar) kiti duomenys, Šalis turi raštu informuoti kitą Šalį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo bent vieno duomens pasikeitimo.

 

8. Force Majeure:

 

8.1. nė viena sutarties Šalis nelaikoma pažeidusia sutartį arba nevykdančia įsipareigojimų, jei įsipareigojimus vykdyti jai trukdo nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, atsiradusios po sutarties įsigaliojimo dienos;

8.2. jei kuri nors sutarties Šalis mano, kad atsirado nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, dėl kurių ji negali vykdyti įsipareigojimų, ji ne vėliau kaip per 5 dienas raštu informuoja apie tai kitą Šalį, pranešdama apie aplinkybių pobūdį, galimą trukmę, tikėtiną poveikį ir pateikia tai pagrindžiančius dokumentus ir kitus įrodymus ar prašymą sustabdyti sutarties vykdymo terminą. Kita Šalis, gavusi besikreipiančios Šalies prašymą sustabdyti sutarties vykdymo terminą, per 5 dienas šiai Šaliai raštu atsako dėl sutikimo ar nesutikimo sustabdyti sutarties vykdymo terminą, kol tęsis force majeure aplinkybės;

8.3. jei dėl force majeure aplinkybių įsipareigojimų pagal sutartį negalinti įvykdyti Šalis neinformuoja kitos Šalies apie force majeure aplinkybių buvimą arba padaro tai netinkamai (nesilaiko formos ir termino), ji privalo kompensuoti kitai Šaliai visus dėl tokio nepranešimo atsiradusius nuostolius;

8.4. jei nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės trunka ilgiau kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų, bet kuri sutarties Šalis turi teisę nutraukti sutartį įspėdama apie tai kitą Šalį prieš 5 (penkias) kalendorines dienas. Jei pasibaigus 5 (penkių) dienų laikotarpiui nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės neišnyksta, sutartis nutraukiama ir pagal sutarties sąlygas Šalys atleidžiamos nuo tolesnio sutarties vykdymo, tačiau atsiskaito viena kitai už iki sutarties nutraukimo atliktus darbus šios sutarties nustatyta tvarka ir sąlygomis

 

9. Sutarčiai taikytina teisė ir ginčų sprendimas:

 

9.1. Šalys susitaria, kad visi sutartimi nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis  Lietuvos Respublikos teise;

9.2. visus Užsakovo ir Tiekėjo ginčus, kylančius iš sutarties ar su ja susijusius, Šalys sprendžia derybomis. Ginčo pradžia laikoma rašto, pateikto paštu, faksu ar asmeniškai sutarties Šalių sutartyje nurodytais adresais, kuriame išdėstoma ginčo esmė, įteikimo data;

9.3. jei ginčo negalima išspręsti derybomis per maksimalų 20 (dvidešimties) darbo dienų laikotarpį nuo dienos, kai ginčas buvo pateiktas sprendimui, ginčas perduodamas spręsti Lietuvos Respublikos teismui pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

10. Sutarties pakeitimai

 

10.1. Jokie sutarties sąlygų pakeitimai negalimi, išskyrus sutarties 4.3.2 papunktyje nurodytą atvejį.

 

11. Sutarties galiojimas:

 

11.1. ši sutartis įsigalioja nuo joje nurodytos pasirašymo dienos ir galioja iki visų sutartinių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne ilgiau kaip nurodyta projekto (ar jo dalies) rengimo pirkimo sąlygose;

11.2. sutartis gali būti nutraukta abipusiu Šalių sutarimu;

11.3. sutarties nutraukimas nepanaikina teisės reikalauti atlyginti nuostolius, atsirandančius dėl įsipareigojimų nevykdymo pagal šią sutartį, kaip numatyta sutarties nuostatose;

11.4. sutartis gali būti prieš 10 dienų nutraukiama vienašališkai rašytiniu pranešimu kitai Šaliai, jei atsiranda Sutarties 6.2 ir 6.3 papunkčiuose nurodytos aplinkybės ar bent viena iš sutarties Šalių bankrutuoja, likviduojama ar sustabdoma jos veikla.

 

12. Baigiamosios nuostatos:

 

12.1. bet kokie sutarties pakeitimai (4.3.2 papunktis), papildymai, raštiški susirašinėjimai dėl subtiekėjo pakeitimo, šalių susitarimu įforminami raštu ir tampa neatskiriama šios sutarties dalimi;

12.2. šios sutarties priedai yra neatskiriamos jos dalys;

12.3. Šalys patvirtina, kad su sutarties sąlygomis susipažino, jos Šalims yra aiškios, suprantamos ir priimtinos. Šalys pareiškia, kad sutartis sudaroma nepažeidžiant ir neturint tikslo pažeisti Lietuvos Respublikos teisės aktų, ji sudaryta vadovaujantis sąžiningumo, protingumo ir teisingumo principais, o Šalys viena kitai yra atskleidusios visas šios sutarties sudarymo aplinkybes. Šalių atstovai patvirtina, kad jie turi visus reikalingus ir būtinus įgaliojimus Šalių vardu pasirašyti šią sutartį;

12.4. sutartis sudaryta lietuvių kalba dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

 

13. Sutarties priedai:

 

13.1. specialistų sąrašas. Sutarties 1 priedas;

13.2. sutarčiai vykdyti pasitelkiami subtiekėjai. Sutarties 2 priedas;

13.2. sutarties įvykdymo užtikrinimo dokumentas. Sutarties 3 priedas.

 

 

 

Tiekėjas                                                                                                                Užsakovas