LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS MOKYKLŲ VERTINIMO AGENTŪROS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. liepos 28 d. Nr. V-619
Vilnius
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. ISAK-2683 „Dėl Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros steigimo ir nuostatų tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Į g a l i o j u Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorių Vidmantą Jurgaitį teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui pateikti Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros nuostatus ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros nuostatų registravimu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2017 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. V-619
NACIONALINĖS MOKYKLŲ VERTINIMO AGENTŪROS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (toliau – Agentūra) yra švietimo pagalbos įstaiga, teikianti informacinę, ekspertinę, konsultacinę ir kvalifikacijos tobulinimo pagalbą mokykloms (išskyrus aukštąsias mokyklas) (toliau – mokykla), kitiems švietimo teikėjams, švietimo pagalbos įstaigoms ir švietimo valdymo subjektams.
2. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros nuostatais (toliau – Nuostatai).
3. Agentūros savininkas yra Lietuvos Respublika. Agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, kuri koordinuoja Agentūros veiklą, tvirtina ir keičia Nuostatus, priima sprendimą dėl Agentūros buveinės pakeitimo, priima sprendimą dėl Agentūros pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo, sprendžia kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
4. Agentūra yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, savo atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos bankuose. Agentūros teisinė forma – biudžetinė įstaiga, priklausomybė – valstybinė. Agentūros institucijos grupė – švietimo pagalbos įstaiga.
6. Agentūros veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226:
6.1. sveikatos priežiūros, švietimo, kultūros ir kitų socialinių paslaugų, išskyrus socialinį draudimą, veiklos reguliavimas (kodas 84.12);
6.5. duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusi veikla; interneto vartų paslaugų veikla (kodas 63.1);
II SKYRIUS
AGENTŪROS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Agentūros veiklos tikslas – skatinti mokyklas, kitus švietimo teikėjus, švietimo pagalbos įstaigas diegti ir tobulinti kokybės kultūrą, vertinant jų veiklos kokybę, vykdant mokyklos, regiono, šalies švietimo būklės stebėseną ir apie rezultatus informuojant švietimo valdymo subjektus ir visuomenę.
8. Agentūros veiklos uždaviniai:
8.1. vykdyti mokyklų, vykdančių ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir formaliojo profesinio mokymo programas, veiklos išorinį vertinimą (toliau – išorinis vertinimas) bei teikti pagalbą šioms mokykloms vykdant mokyklų veiklos kokybės įsivertinimą;
8.2 vykdyti institucijų, vykdančių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programas, akreditavimą (toliau – institucijų akreditavimas);
8.3. atrinkti geriausias vadovavimo valstybinei ir savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąsias mokyklas) (toliau – švietimo įstaigos) kompetencijas turinčius pretendentus į švietimo įstaigų vadovus;
8.4. vykdyti mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų vadybinės veiklos ir mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) praktinės veiklos vertinimą;
9. Agentūra, įgyvendindama veiklos tikslą ir vykdydama uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. koordinuoja ir vykdo mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, formaliojo profesinio mokymo programas ir institucijų, vykdančių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programas, išorinį vertinimą;
9.2. gavusi iš mokyklų savininkų paraiškas, rengia ir teikia švietimo ir mokslo ministrui tvirtinti metinį mokyklų išorinio vertinimo planą, organizuoja jo įgyvendinimą;
9.3. vykdo išorinių vertintojų, švietimo konsultantų (išorinio vertinimo ekspertų, mokyklų vadovų vadybinės ir mokytojų praktinės veiklos vertintojų, vadybos ekspertų) atranką, mokymus ir atestavimą;
9.4. kaupia, analizuoja, apibendrina išorinio vertinimo metu surinktus duomenis, skleidžia surinktą gerąją patirtį, teikia švietimo ir mokslo ministrui metinę išorinio vertinimo ataskaitą ir ją skelbia viešai;
9.5. teikia pagalbą vykdant mokyklų veiklos kokybės įsivertinimą ir apibendrina bei analizuoja mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo ir pažangos rezultatus;
9.6. organizuoja ir vykdo institucijų, vykdančių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programas, akreditavimą;
9.7. organizuoja ir vykdo mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų vadybinės veiklos ir mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) praktinės veiklos vertinimą;
9.8. vertina pretendentų vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas ir atlieka kitus teisės aktuose nustatytus konkursų švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti organizavimo ir vykdymo veiksmus;
9.9. dalyvauja nagrinėjant apeliacijas dėl mokytojų praktinės veiklos vertinimo, išorinio vertinimo, institucijų akreditavimo;
9.10. rengia mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo, išorinio vertinimo, institucijų akreditavimo, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų vadybinės veiklos, mokytojų praktinės veiklos vertinimo, pretendentų į švietimo įstaigos vadovus kompetencijų vertinimo tvarkas reglamentuojančių dokumentų ir veiklos kokybės vertinimo, akreditavimo, švietimo būklės stebėsenos rodiklių projektus ir teikia juos tvirtinti švietimo ir mokslo ministrui;
9.11. rengia ir tvirtina mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo, išorinio vertinimo, institucijų akreditavimo, pretendentų į švietimo įstaigos vadovus kompetencijų vertinimo organizavimo ir vykdymo metodikas ir instrumentus;
9.12. analizuoja švietimo problemas šalyje ir teikia analizių rezultatus švietimo valdymo subjektams ir visuomenei;
9. 13. rengia šalies švietimo būklės apžvalgas, skirtas šalies švietimo bendruomenei ir visuomenei bei tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms;
9.14. dalyvauja kuriant technines užduotis Ministerijos užsakomiesiems švietimo būklės tyrimams, konsultuoja tyrėjus, atliekančius šiuos tyrimus; pagal poreikį atlieka tyrimus;
9.15. rengia ir teikia Ministerijai siūlymus švietimo kokybei gerinti ir kitiems švietimo pagalbos teikimo tobulinimo sprendimams priimti;
9.16. vykdo Europos Sąjungos Mokymosi visą gyvenimą programos EURYDICE paprogramės koordinuotojo funkciją;
9.17. rengia ir vykdo projektus, mokyklų, kitų švietimo teikėjų ir švietimo pagalbos įstaigų veiklos kokybei tobulinti;
9.18. bendradarbiauja su Ministerijos pavaldžiomis įstaigomis, savivaldybių administracijos švietimo padaliniais, švietimo pagalbos įstaigomis, pedagogų asociacijomis ir kitomis su švietimu susijusiomis institucijomis ir organizacijomis;
9.20. rengia ir įgyvendina įsivertinimo konsultantų, išorinių vertintojų, mokyklų vadovų vadybinės ir mokytojų praktinės veiklos vertintojų, vadybos ekspertų, savivaldybės administracijos švietimo padalinių valstybės tarnautojų, švietimo pagalbos įstaigų darbuotojų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų ir mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programas ir projektus, teikia jiems konsultacinę švietimo pagalbą;
III SKYRIUS
AGENTŪROS TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ
10. Agentūra turi teisę:
10.2. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka steigti ir įsigyti veiklos užtikrinimui reikiamas informacines sistemas, kurti duomenų bazes;
10.3. gauti iš valstybės, savivaldybių institucijų, mokyklų, įstaigų, mokslo ir studijų institucijų informaciją ir dokumentus, kurių reikia Agentūros funkcijoms atlikti;
10.4. dalyvauti tarptautinių organizacijų bei tinklų veikloje ir tarptautiniuose renginiuose, kuriuose svarstomi ir analizuojami švietimo kokybės tobulinimo ir plėtotės, mokyklų veiklos įsivertinimo, išorinio vertinimo, švietimo būklės stebėsenos klausimai;
10.8. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka valdyti, naudotis ir disponuoti valstybės turtu ir lėšomis, sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais bei juridiniais asmenimis;
10.9. sudaryti sąlygas Agentūros darbuotojams tobulinti kvalifikaciją šalies ir užsienio institucijose;
10.10. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikti mokamas paslaugas ir nustatyti jų kainas;
10.11. leisti ir platinti informacinę, metodinę medžiagą, pažymėtą ženklu © Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra;
11. Agentūra atsako už tinkamą ir kokybišką funkcijų vykdymą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą.
IV SKYRIUS
AGENTŪROS VALDYMAS IR VEIKLOS KOORDINAVIMAS
13. Agentūrai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir atleidžia iš jų švietimo ir mokslo ministras.
14. Agentūros direktorius:
14.1. vadovauja ir organizuoja Agentūros veiklą, kad būtų įgyvendinamas Agentūros veiklos tikslas, uždaviniai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
14.2. suderinęs su Ministerija, tvirtina Agentūros struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
14.3. rengia ir teikia šių Nuostatų 16 punkte įvardytai koordinavimo tarybai (toliau – Koordinavimo taryba) aprobuoti Agentūros strateginį ir metinį darbo planus; švietimo ir mokslo ministrui suderinti Agentūros strateginį darbo planą, tvirtinti Nuostatų pakeitimus;
14.4. vykdo strateginį ir metinį Agentūros darbo planą, kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Koordinavimo tarybai, atsako už Agentūros veiklos rezultatus;
14.5. leidžia įsakymus, organizacinius, tvarkomuosius bei informacinius dokumentus pagal savo kompetenciją, deleguoja dalį savo teisių ir pareigų Agentūros direktoriaus pavaduotojui, Agentūros skyrių vedėjams;
14.6. sudaro su juridiniais ir fiziniais asmenimis sutartis, reikalingas Agentūros veiklai ir uždaviniams vykdyti;
14.8. nustato kvalifikacinius reikalavimus Agentūros darbuotojams, tvirtina pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Agentūros darbuotojus, vertina jų veiklos rezultatus, skatina ar taiko drausminio poveikio priemones;
14.10. užtikrina, kad Agentūros veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, būtų vykdomi švietimo ir mokslo ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;
14.12. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja ir disponuoja Agentūrai priskirtu turtu ir lėšomis, atsako už jų panaudojimą;
14.13. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Agentūros vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
14.14. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
15. Laikinai nesant Agentūros direktoriaus, jo funkcijas vykdo Agentūros direktoriaus pavaduotojas ar švietimo ir mokslo ministro įgaliotas kitas Agentūros darbuotojas.
18. Koordinavimo taryba:
18.1. siūlo švietimo ir mokslo ministrui ir Agentūros direktoriui sprendimus dėl Agentūros plėtros, veiklos tobulinimo ir veiklos prioritetų nustatymo;
18.2. aprobuoja Agentūros strateginio plano ir metinio darbo plano projektus, ne rečiau kaip kartą per metus išklauso Agentūros direktoriaus veiklos ataskaitą;
V SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ APMOKĖJIMO TVARKA
19. Agentūros darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
AGENTŪROS LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖ VEIKLOS KONTROLĖ
21. Agentūros veikla finansuojama iš Ministerijai skiriamų bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų pagal švietimo ir mokslo ministro kasmet tvirtinamą programų sąmatą.
23. Kitas teisėtai įgytas lėšas sudaro Lietuvos, užsienio ir tarptautinių fondų, juridinių bei fizinių asmenų parama, pajamos už informacinius, metodinius ir pedagoginius leidinius, taip pat pajamos, gautos už atliktus darbus bei suteiktas paslaugas.
25. Agentūros finansinės veiklos kontrolę vykdo Ministerija ir valstybės įgaliotos kontrolės institucijos.
VII SKYRIUS
DOKUMENTŲ VALDYMAS
VIII SKYRIUS
NUOSTATŲ TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Agentūros vieši pranešimai skelbiami Agentūros interneto svetainėje. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.