STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL AUKŠTOSIOS MOKYKLOS VEIKLOS vertinimo metodikos, PATVIRTINTOS STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIAUS 2020 M. KOVO 9 D. ĮSAKYMU NR. V-32, PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 15 d. Nr. V-27

Vilnius

 

 

1.    Pakeičiu Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos, patvirtintos Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2020 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-32:

1.1.    36 punktą ir išdėstau jį taip:

36. Išorinį vertinimą atliekant tarptautinei ekspertų grupei, paprastai susitikimai vyksta anglų kalba. Susitikimų metu, esant poreikiui, aukštoji mokykla turi užtikrinti kokybiškas nepriklausomo vertėjo paslaugas. Susitikimuose su studentais vertėjas dalyvauja tik suderinus su vertinimo koordinatoriumi.“;

1.2.    37 punktą ir išdėstau jį taip:

37. Ekspertų grupė parengia išorinio vertinimo išvadų projektą ir pateikia jį elektroniniu paštu Centrui paprastai ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo vizito į aukštąją mokyklą pabaigos. Ekspertų grupė išorinio vertinimo išvadose pateikia aukštosios mokyklos veiklos analizę pagal kiekvieną iš Aprašo 13 punkte nustatytų vertinamųjų sričių, Metodikoje nurodytus rodiklius ir kriterijus bei apibendrinamąjį įvertinimą pagal Aprašo 17 punkte nustatytą įvertinimo skalę. Ekspertų grupė aukštajai mokyklai pateikia siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos tobulinimo, apibendrinamąją aukštosios mokyklos išorinio vertinimo išvadą. Centras peržiūri išorinio vertinimo išvadų projektą ir jį persiunčia aukštajai mokyklai elektroniniu paštu.“;

1.3.    41 punktą ir išdėstau jį taip:

41. Išorinio vertinimo išvadas svarsto Centro direktoriaus įsakymu sudaryta Aukštųjų mokyklų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri pataria Centrui dėl išorinio vertinimo išvadų objektyvumo, išsamumo ir pagrįstumo.“;

1.4.    42 punktą ir išdėstau jį taip:

42. Išnagrinėjusi išorinio vertinimo išvadas ir išklausiusi posėdžio dalyvių argumentus, Komisija priima vieną iš siūlymų, numatytų Komisijos nuostatuose, patvirtintuose Centro direktoriaus įsakymu.“;

1.5.    44 punktą ir išdėstau jį taip:

44. Centras Apraše nustatyta tvarka priima sprendimą dėl aukštosios mokyklos išorinio įvertinimo, vadovaudamasis ekspertų išvadomis bei atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą.”;

1.6. 50.2 punktą ir išdėstau jį taip:

50.2. numatytų priemonių įgyvendinimas – aukštoji mokykla įgyvendina numatytas priemones veiklai tobulinti ir parengia išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaitą (toliau – Pažangos ataskaita). Pažangos ataskaita skelbiama aukštosios mokyklos tinklapyje bei pateikiama Centrui. Centras viešai skelbia Pažangos ataskaitą savo tinklapyje kartu su išorinio vertinimo išvadomis. Pažangos ataskaitos pavyzdinė forma pateikta Metodikos 2 priede:

50.2.1. Tuo atveju, jeigu išorinio vertinimo metu bent viena vertinamoji sritis buvo ekspertų įvertinta 1 balu, aukštoji mokykla Pažangos ataskaitą Centrui pateikia per 1 metus nuo  Švietimo, mokslo ir sporto ministro sudarytos komisijos Apraše nustatyta tvarka atlikto aukštosios mokyklos veiksmų plano įvertinimo ir pastabų dėl veiksmų plano priemonių veiklai sustiprinti tinkamumo pateikimo;

50.2.2. Tuo atveju, jeigu išorinio vertinimo metu bent dvi vertinamosios sritys buvo ekspertų įvertintos 2 balais, aukštoji mokykla Pažangos ataskaitą Centrui pateikia per 2 metus nuo veiklos tobulinimo priemonių paskelbimo;

50.2.3. Tuo atveju, jeigu išorinio vertinimo metu viena vertinamoji sritis ekspertų įvertinama 2 balais, o kitos - 3 balais ir/ar daugiau, taip pat jeigu išorinio vertinimo metu visos vertinamosios sritys įvertinamos 3 balais ir/ar daugiau, aukštoji mokykla Pažangos ataskaitą Centrui pateikia per 3 metus nuo veiklos tobulinimo priemonių paskelbimo.“;

1.7.    50.3. punktą ir išdėstau jį taip:

50.3. numatytų priemonių įgyvendinimo stebėsena – Centras bent kartą per nustatytą aukštosios mokyklos akreditavimo laikotarpį atlieka veiksmų plano veiklos tobulinimo priemonių įgyvendinimo stebėseną. Centrui pateiktos Pažangos ataskaitos svarstomos Komisijoje. Komisija pateikia Centrui grįžtamąjį ryšį, skirtą aukštosioms mokykloms. Pažangos ataskaitos aptarimui gali būti organizuojami Centro ir aukštosios mokyklos atstovų susitikimai.“.

2.    Papildau Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodiką 51 punktu ir išdėstau jį taip:

51. Apie Pažangos ataskaitos svarstymo rezultatus, Komisijos pateiktą grįžtamąjį ryšį ir/arba rekomendacijas Centras informuoja aukštąją mokyklą ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministeriją.“.

3.    Pakeičiu Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos 1 priedo 3.1.4 punktą ir išdėstau jį taip:

3.1.4. Nuosekliai vykdomas užsienyje įgytų kvalifikacijų, dalinių studijų ir ankstesnio neformalaus bei savaiminio mokymosi pripažinimas“.

4. Pakeičiu Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Almantas Šerpatauskas

 

Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus

2022 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. V-27

1 priedas

 

Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos

2 priedas

 

IŠORINIO VERTINIMO REKOMENDACIJŲ ĮGYVENDINIMO PAŽANGOS ATASKAITOS PAVYZDINĖ FORMA

 

 

Rekomendacija

Aukštosios mokyklos numatyti veiksmai, skirti rekomendacijai įgyvendinti

Atsakingi padaliniai/asmenys

 

Atlikti veiksmai

Rezultatai (aprašomi rezultatai atspindintys atliktų veiksmų efektyvumą)

 

Ekspertų rekomendacijos Valdymo sričiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų rekomendacijos Kokybės užtikrinimo sričiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų rekomendacijos Studijų ir mokslo (meno) veiklos sričiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų rekomendacijos Poveikio regionų ir visos šalies raidai sričiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________“