VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SpREndimas

DĖL vilkaviškio rajono savivaldybės TARYBOS etikos komisijos NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 26 d. Nr. B-TS-695

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo straipsnio 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. B-TS-607 patvirtinto Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 210 punktu, Vilkaviškio  rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. B-TS-296 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais vėlesniais pakeitimais.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algirdas Neiberka

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 26 d. sprendimu

Nr. B-TS-695

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS

ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) komisija, sudaroma iš 7 narių Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio nuostatomis, laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.

2. Komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos tikslus, uždavinius, funkcijas, teises, darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

3. Komisijos nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

5. Komisijos tikslai – didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis, skatinti Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos narių (toliau – Savivaldybės tarybos narys) atsakomybę už savo elgesį, veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

6. Pagrindiniai Komisijos veiklos principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas, viešumas, atskaitomybė.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

8. Šios Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

9. Etikos komisijos pirmininką iš šių Komisijų narių – Savivaldybės tarybos narių – deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui.

10. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto Mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos pirmininko arba deleguoja Savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos pirmininką Savivaldybės taryba Mero siūlymu skiria iš šios komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių.

11. Etikos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Savivaldybės tarybos narys.

12. Jeigu Etikos komisijos pirmininkas neatitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, jis netenka įgaliojimų prieš terminą Mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas buvo deleguotas Savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje Savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo Mero siūlymu priima Savivaldybės taryba.

13. Komisijos pirmininko pavaduotoją Mero siūlymu iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – skiria Savivaldybės taryba.

14. Komisijos nariai, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje šios Komisijos nariams, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

15. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius:

15.1. Komisijos pirmininko pavedimu, Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka rengia Savivaldybės tarybos sprendimų projektus,  susijusius su Komisijos veikla, raštų projektus dėl informacijos pateikimo valstybinėms, Savivaldos institucijoms, fiziniams ir juridiniams asmenims;

15.2. padeda organizuoti Komisijos posėdžius;

15.3. surašo ir užregistruoja Komisijos posėdžių protokolus;

15.4. pildo Komisijos narių (išskyrus Savivaldybės tarybos narių) darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

15.5. Komisijos pirmininko pavedimu Savivaldybės interneto svetainėje skelbia informaciją apie Komisijos veiklą (Komisijos posėdžio darbotvarkes, protokolus ir pan.).

16. Komisija, atlikdama savo funkcijas, rengia posėdžius ir pasitarimus. Posėdis yra pagrindinė Komisijos darbo forma. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisija priima Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose Nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais.

17. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų ir užtikrinant šiuose Nuostatuose nustatytas Komisijos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

18. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

19. Komisijos pirmininkas:

19.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą, vadovauja Komisijos posėdžiams;

19.2. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių nuomones, skiria nariams pavedimus;

19.3. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

19.4. skaito pranešimus Savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos veiklos klausimais;

19.5. kiekvienais metais už Komisijos veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai.

20. Komisijos pirmininkui dėl svarbių priežasčių negalint eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka Komisijos pirmininko pareigas.

21. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar Savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių.

22. Komisijos narys turi teisę:

22.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

22.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

22.3. susipažinti prieš posėdį su pateikta medžiaga;

22.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per tris dienas po jo pasirašymo;

22.5. kreiptis raštu į Komisijos pirmininką ar Komisijos pirmininko pavaduotoją dėl posėdžio sušaukimo.

23. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą.

24. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Savivaldybės tarybai jį pakeisti.

25. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

26. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačiųjų interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

27. Komisijų posėdžiai protokoluojami, daromas garso įrašas, jų protokolai sutvarkomi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Komisijų sprendimai sutvarkomi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Komisijų sprendimai ir išvados teikiami suinteresuotiems asmenims ir Komisijos pirmininko pavedimu skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

28. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

29. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais, Komisija atlieka šias funkcijas:

29.1. prižiūri, kaip Savivaldybės tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

29.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

29.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

29.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

29.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

29.6. Savivaldybės tarybos narių, Mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS NARIO ELGESIO TYRIMAS

 

30. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

30.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – Skundas) apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose Savivaldybės tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – Pažeidimas);

30.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

31. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 30 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieni metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus, Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

32. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

32.1. apklausti Savivaldybės tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su Savivaldybės tarybos nario tiriamu elgesiu ar politine veikla;

32.2. apklausti Skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų, Savivaldybės tarybos veiklos reglamente Savivaldybės tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

32.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

32.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

32.5. pasitelkti specialistų.

33. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

33.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

33.2. pasirašyti pasižadėjimą (priedas) ir laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį; Komisijos nariai įgyja teisę dalyvauti Komisijos darbe tik pasirašę pasižadėjimą laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą;

33.3. nenaudoti šių Nuostatų 33.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

33.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis;

33.5. šių Nuostatų 33.2, 33.4 punktų nuostatos taikomos Komisijos atsakingajam sekretoriui ir pasitelktiems specialistams.

34. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, atsakingasis sekretorius ir pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

35. Komisijos nariai už šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

36.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

36.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

36.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

37. Savivaldybės tarybos narys, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

38. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Savivaldybės tarybos narį apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Savivaldybės tarybos nario iki pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Savivaldybės tarybos nariui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

39. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos, savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 9 straipsnyje numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Savivaldybės tarybos nariui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

40. Pakartotiniai skundai apie galimą Savivaldybės tarybos nario padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiame Nuostatų skyriuje nustatytas procedūras.

41. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

42. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

43. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

43.1. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklos reglamente ar kituose teisės aktuose nustatytų Savivaldybės tarybos nario elgesio principų ar reikalavimų;

43.2. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklos reglamente ar kituose teisės aktuose nustatytus Savivaldybės tarybos nario elgesio principus ar reikalavimus;

43.3. rekomenduoti Savivaldybės tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklos reglamente ar kituose teisės aktuose nustatytais Savivaldybės tarybos nario elgesio principais ar reikalavimais;

43.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

43.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

44. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su Savivaldybės tarybos nario pareigomis ir dėl to viešai atsiprašė.

45. Etikos komisija priimamus sprendimus įformina atskiru dokumentu ir jį išdėsto taip:

45.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodo:

45.1.1. sprendimo priėmimo datą ir vietą;

45.1.2. Komisijos pavadinimą;

45.1.3. Komisijos sudėtį;

45.1.4. asmens, kurio veikla tiriama, vardą, pavardę ir pareigas;

45.1.5. tiriamus asmens veiksmus (tyrimo dalyką);

45.1.6. teisės aktus ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

45.2. aprašomojoje–motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodo:

45.2.1. Komisijos nustatytas faktines aplinkybes;

45.2.2. asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teiktus paaiškinimus, prašymus ir pan.;

45.2.3. įrodymus, kuriais grindžiamos Komisijos išvados;

45.2.4. argumentus, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas;

45.2.5. nuorodas į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

45.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodo:

45.3.1. Komisijos išvadą dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktą ir konkrečią teisės akto nuostatą, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas;

45.3.2. informaciją apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarką.

46. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

47. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas.

48. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Komisija periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per metus, teikia Savivaldybės tarybai veiklos ataskaitą.

50. Šiuos Nuostatus tvirtina, keičia ar panaikina Savivaldybės taryba savo sprendimu.

 

____________________

 

 

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės

tarybos Etikos komisijos

nuostatų

priedas

 

(Pasižadėjimo formos pavyzdys)

 

PASIŽADĖJIMAS

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisija

(institucijos, kurioje dirba asmuo, pavadinimas)

 

Aš,

 

(vardas, pavardė, pareigos)

 

PASIŽADU:

1. Laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį

2. Saugoti informaciją apie asmens duomenis, kuri man bus patikėta ar taps žinoma, jos neatskleisti, neprarasti ir neperduoti asmenims, neįgaliotiems ją sužinoti.

3. Vykdyti ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, įstaigos asmens duomenų tvarkymo politikos ir jos priedų reikalavimus.

4. Operatyviai reaguoti į duomenų subjektų prašymus, juos išnagrinėti per ES Bendrajame duomenų apsaugos reglamente nustatytus terminus arba nedelsiant perduoti atsakingam už tokių prašymų nagrinėjimą asmeniui.

5. Užtikrinti asmens duomenų konfidencialumą ir neteikti informacijos apie saugomus asmens duomenis asmenims, neturintiems teisinio pagrindo gauti tokios informacijos ir / arba nepatvirtinusiems savo tapatybės.

6. Nedelsdamas pranešti tiesioginiam vadovui arba įstaigos vadovui apie asmenų, neturinčių teisės gauti asmens duomenų, bandymus išgauti man patikėtą informaciją.

7. Nedelsdamas pranešti įstaigos duomenų apsaugos pareigūnui apie įvykusį duomenų saugumo pažeidimą (bet kokį pažeidimą, dėl kurio netyčia arba neteisėtai sunaikinami, prarandami, pakeičiami, be leidimo atskleidžiami persiųsti, saugomi arba kitaip tvarkomi asmens duomenys arba prie jų be leidimo gaunama prieiga).

 

AŠ ŽINAU, kad:

 

1.  Už šio pasirašyto pasižadėjimo sulaužymą atsakysiu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

2.  Šis pasižadėjimas galios ir po to, kai nebedirbsiu šioje įstaigoje, per visą asmens duomenų teisinės apsaugos laiką.

 

 

 

 

(data)

 

 

_________________________

(parašas)