ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BENDROJO NAUDOJIMO ĮVAŽIAVIMO KELIŲ REMONTO, AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO AIKŠTELIŲ ĮRENGIMO IR IŠPLĖTIMO, GATVIŲ TIESIMO IR KITŲ INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ, KURIUOS IŠ DALIES FINANSUOJA FIZINIAI AR JURIDINIAI ASMENYS, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 20 d. Nr. T-359

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 28 punktu, Viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Alytaus miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių remonto, automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo ir išplėtimo, gatvių tiesimo ir kitų infrastruktūros objektų įrengimo darbų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. šis sprendimas įsigalioja nuo 2024-01-01;

2.2. iki šių taisyklių įsigaliojimo datos fizinių ar juridinių asmenų, pageidaujančių prisidėti savo lėšomis prie Alytaus miesto savivaldybės daugiabučių gyvenamųjų namų kiemų infrastruktūros gerinimo, gatvių tiesimo ir remonto, kitų bendrojo naudojimo infrastruktūros objektų įrengimo, daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų, kitų fizinių ar juridinių asmenų prašymų teikimo, vertinimo, pripažinimo tinkamais įgyvendinti, finansavimo procedūros baigiamos vadovaujantis Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. T-311 „Dėl Bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių remonto, automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo ir išplėtimo, gatvių tiesimo ir kitų infrastruktūros objektų įrengimo darbų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, taisyklių tvirtinimo“.

3. Pripažinti netekusiu galios Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 30 d. sprendimą Nr. T-311 „Dėl Bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių remonto, automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo ir išplėtimo, gatvių tiesimo ir kitų infrastruktūros objektų įrengimo darbų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, taisyklių tvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Nerijus Cesiulis

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus miesto savivaldybės tarybos

2023 m. gruodžio 20 d.

sprendimu Nr. T-359

 

BENDROJO NAUDOJIMO ĮVAŽIAVIMO KELIŲ REMONTO, AUTOMOBILIŲ

STOVĖJIMO AIKŠTELIŲ ĮRENGIMO IR IŠPLĖTIMO, GATVIŲ TIESIMO IR KITŲ INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ ĮRENGIMO DARBŲ, KURIUOS IŠ DALIES FINANSUOJA FIZINIAI AR JURIDINIAI ASMENYS,

TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių remonto, automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo ir išplėtimo, gatvių tiesimo ir kitų infrastruktūros objektų įrengimo darbų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, taisyklės (toliau – taisyklės) nustato fizinių ar juridinių asmenų (toliau – valdytojai), pageidaujančių skirti tikslinių lėšų šių asmenų siūlomai Alytaus miesto daugiabučių namų kiemų infrastruktūrai, gatvėms ir kitiems bendrojo naudojimo objektams, esantiems laisvoje valstybinėje žemėje, valstybės, savivaldybės ar daugiabučių namų savininkų bendrijų valdomuose sklypuose, statyti, rekonstruoti, remontuoti, prašymų teikimo, vertinimo ir pripažinimo tinkamais įgyvendinti bei įgyvendinimo tvarką.

2. Infrastruktūros projektas gali būti finansuojamas tik valdytojų perduodamomis lėšomis arba bendromis valdytojų ir Alytaus miesto savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto lėšomis iš Infrastruktūros objektų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, modernizavimo ir plėtros priemonės.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas (toliau – valdytojas) – daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo arba kitas daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu ir sutartimi įgaliotas asmuo, kuriam teisės aktai leidžia teikti turto administravimo paslaugas, arba pagal Lietuvos Respublikos  civilinio kodekso 4.84 straipsnį paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius, kiti fiziniai ar juridiniai asmenys (juridinis asmuo – tik ne pelno siekiančios įstaigos, organizacijos).

3.2. Daugiabučio gyvenamojo namo kiemo tvarkymo darbai (toliau – tvarkymo darbai) – įvažiuojamųjų kelių dangų, automobilių stovėjimo aikštelių, šaligatvių, pėsčiųjų takų, kiemų dangų, lietaus nuotekų tinklų, apšvietimo, vaikų žaidimo aikštelių, sporto įrenginių  įrengimas, rekonstravimas, remontas.

3.3. Infrastruktūros projektas – daugiabučio namo kiemo infrastruktūros, gatvių, kitų bendrojo naudojimo infrastruktūros objektų remontas, rekonstravimas, statyba.

4. Taisyklių tikslas – suteikti galimybę daugiabučių gyvenamųjų namų teritorijų naudotojams, kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims prisidėti piniginėmis lėšomis (ne mažiau kaip 40 proc.), atliekant daugiabučių gyvenamųjų namų teritorijų tvarkymo, gatvių tiesimo, kitų infrastruktūros objektų įrengimo darbus, suteikiant dalinį finansavimą savivaldybės biudžeto lėšomis pagal atitinkamais kalendoriniais metais savivaldybės biudžete patvirtintą asignavimų sumą programai finansuoti.

5. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

 

 

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS

 

6. Savivaldybė interneto svetainėje (http://www.alytus.lt) ir vietinėje spaudoje kasmet ne vėliau kaip iki vasario 1 dienos paskelbia kvietimą valdytojams teikti prašymus einamiesiems ataskaitiniams metams ir skirti lėšas daugiabučių namų kiemų infrastruktūrai, gatvių, kitų infrastruktūros objektų statybai, rekonstravimui, remontui, kuriuos įgyvendinus būtų pagerinta bendrojo naudojimo infrastruktūra.

7. Prašymus valdytojai gali teikti iki einamųjų metų kovo 1 d. Prašymai teikiami:

7.1. elektronine forma, siunčiant visą dokumentų bylą (pasirašytą elektroniniu parašu) bendruoju Savivaldybės administracijos elektroniniu paštu info@alytus.lt;

7.2. popierine forma, pateikiant visus tinkamai patvirtintus dokumentus Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriui adresu Rotušės a. 4, Alytus.

8. Kartu su prašymu turi būti pateikti atitinkami dokumentai:

8.1. įgaliojimas atstovauti valdytojui;

8.2. daugiabučio gyvenamojo namo savininkų sprendimas pritarti tvarkymo darbams;

8.3. infrastruktūros projekto aprašymas, kai prašoma finansuoti paprastojo remonto darbus;

8.4. infrastruktūros objekto projektas, kai prašoma finansuoti kapitalinio remonto, rekonstravimo ar naujos statybos darbus;

8.5. preliminari infrastruktūros projekto vertė (su PVM ir be jo) pagal parengtą  projektą arba investicinį planą, parengtą kvalifikuoto specialisto (architekto ar statybos inžinieriaus), turinčio statybos inžinieriaus arba statybos technologijų studijų krypties (šakos) kvalifikacinį laipsnį, arba šių studijų krypčių (šakų) studijų rezultatus atitinkančios kitos krypties (šakos) kvalifikacinį laipsnį, arba kitą išsilavinimą ar baigusio universitetinės menų studijų srities architektūros krypties studijas ir įgijusio architektūros krypties kvalifikacinį laipsnį arba lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;

8.6. siūlomas prisidėjimo savo lėšomis prie infrastruktūros projekto dydis (eurais ir procentais nuo preliminarios viso infrastruktūros projekto vertės su PVM);

8.7. papildomai pateikiami šie dokumentai, jei prašoma finansavimo tvarkymo darbams, kuriems privalomas statybą leidžiantis dokumentas:

8.7.1. tvarkymo darbų techninis darbo projektas, parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka;

8.7.2. tvarkymo darbų sąmata, parengta vadovaujantis statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka ir pasirašyta teisės aktų tvarka atestuoto specialisto;

8.7.3. statybą leidžiantis dokumentas, išduotas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ nustatyta tvarka.

9. Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už prašymų priėmimą, patikrina, ar pateikti dokumentai tinkamai įforminti, ar yra visi taisyklių 8 p. nurodyti dokumentai. Radęs minėtų trūkumų, Savivaldybės administracijos darbuotojas apie tai per 10 darbo dienų raštu arba el. paštu praneša valdytojui, nurodydamas iki 10 darbo dienų terminą pateiktiems dokumentams patikslinti ar papildomiems dokumentams pateikti. Per nustatytą terminą nepatikslinus ar nepateikus papildomų dokumentų, prašymas nenagrinėjamas ir apie tai raštu ar el. paštu informuojamas valdytojas.

10. Pakitus pateiktame prašyme ir kartu su juo pateiktuose dokumentuose nurodytiems duomenims, valdytojas privalo nedelsdamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti Savivaldybės administraciją ir pateikti pakitusius dokumentus.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

 

11. Savivaldybės administracijos Statybos skyrius iki balandžio 1 d. patikrintus ir   atitinkančius reikalavimus prašymus perduoda vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Vertinimo komisijai (toliau – Vertinimo komisija), kuri patikrina prašymų atitiktį taisyklių 12 punkto reikalavimams.

12. Vertinimo komisija patikrina, ar gauti prašymai atitinka šiuos kriterijus:

12.1. infrastruktūros projekto tikslas – naudoti lėšas daugiabučio namo kiemo infrastruktūrai, gatvėms, kitiems bendrojo naudojimo infrastruktūros objektams statyti, rekonstruoti, remontuoti;

12.2. techninė galimybė įgyvendinti prašymą;

12.3. ar pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus joks fizinis ar juridinis asmuo nėra įpareigotas įrengti prašyme numatytos infrastruktūros;

12.4. ar pateikta preliminari infrastruktūros projekto vertė pagrįsta.

13. Prašymai, kurie netenkina taisyklių 12 punkte nustatytų visų kriterijų, toliau yra nenagrinėjami ir apie tai valdytojas informuojamas raštu, nurodant atmetimo priežastis.

14. Jeigu nustatoma, kad prašymai atitinka taisyklių 12 punkte nustatytus kriterijus, Vertinimo komisija iki gegužės 1 d. atlieka prašymų įvertinimą pagal 15 balų vertinimo sistemą. Prašymų vertinimo balas apskaičiuojamas pagal formulę:

 

K=K1+K2+K3+K4, kur:

 

K1 – daugiabučio namo savininkų dalyvavimas daugiabučių namų modernizavimo programoje. Jei daugiabutis namas modernizuotas, tai K1=4, jei daugiabutis namas, teikiantis prašymą, yra modernizuojamas prašymo teikimo metu arba prašymą teikia grupė daugiabučių namų, iš kurių bent vienas namas yra modernizuotas, K1=2, jei ne – K1=0.

K2 – daugiabučio namo butų savininkų, dalyvausiančių infrastruktūros projekto dalinio finansavimo programoje, skaičius. Jei daugiabutyje yra 30 butų, K2=1, jei 60 butų – K2=2, jei 100 butų – K2=3.

K3 – finansinio prisidėjimo prie infrastruktūros projekto kriterijus:

 

prisidėjimo dydis procentais

balai

70

6

65

5

60

4

55

3

50

2

45

1

40 

0

 

K4 – laiko, praėjusio nuo pirmojo prašymo pateikimo, vertinimo kriterijus (metais). Jei, pateikus prašymą, jis yra nepatenkinamas (dėl finansavimo trūkumo ar dėl kitų priežasčių, nepriklausančių nuo prašymo teikėjo) ir kitais metais pateikiama pakartotinai, skiriama 0,5 balo už antruosius ir kiekvienus metus, kai prašymas netenkinamas, iš viso ne daugiau kaip 2 balai, K4=0 ÷ 2.

15. Vertinimo komisija apskaičiuoja kiekvieno prašymo vertinimo balą ir sudaro Prašymų pagal surinktus balus sąrašą (toliau – Prašymų sąrašas). Tinkamais įgyvendinti pripažįstami tik tie prašymai, kurių siūlomas prisidėjimo dydis ne mažesnis kaip 40 proc., bendras įvertinimo balas ne mažesnis negu 5 balai, kuriems užtenka skirto finansavimo, atsižvelgiant į tai, kad pirmiausia finansavimas skiriamas surinkusiems aukščiausią įvertinimo balą. Jeigu nustatoma, kad infrastruktūros projektas gali būti finansuojamas bendromis pareiškėjo ir programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos lėšomis, Prašymų sąraše kartu siūlomas ir skirtinų iš šios sąmatos lėšų dydis. Prašymų sąrašas parengiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo taisyklių 14 punkte numatyto termino pabaigos ir pateikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui – jis priima sprendimą dėl infrastruktūros projektų finansavimo.

16. Jei keli prašymai surenka vienodą įvertinimo balą K, pirmenybė teikiama tiems prašymams, kuriuose finansinio prisidėjimo prie infrastruktūros kriterijus (K3) didesnis. Jei ir šis kriterijus neleidžia nustatyti pirmumo teisės, pirmenybė teikiama tam prašymui, kuris apima didesnę tvarkomą teritoriją.

17. Infrastruktūros projektai, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys ir dėl kurių priimtas taisyklių 15 p. nustatytas sprendimas, bus finansuojami savivaldybės biudžeto lėšomis, numatytomis einamiesiems metams (Infrastruktūros objektų, kuriuos iš dalies finansuoja fiziniai ar juridiniai asmenys, modernizavimo ir plėtros priemonė). 

18. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus 15 p. nurodytą sprendimą, patvirtintų finansuoti projektų valdytojams Savivaldybės administracija siūlo per 5 (penkias) darbo dienas sudaryti infrastruktūros projekto finansavimo sutartį, kurios tipinė forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sutarties pasirašymo pervesti prašyme nurodytas dalinio prisidėjimo infrastruktūros projektui lėšas į savivaldybės sąskaitą. Sudariusi finansavimo sutartį ir gavusi lėšas, Savivaldybės administracija organizuoja infrastruktūros projekto įgyvendinimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Parinkus infrastruktūros projekto įgyvendinimo rangovą ir nustačius tikslią infrastruktūros projekto įgyvendinimo darbų kainą, šalys patikslina savo įmokų dalį (procentais). Jei po konkurso suma yra didesnė už preliminarią infrastruktūros projekto kainą, valdytojas primoka skirtumą, priešingu atveju projekto įgyvendinimas nutraukiamas. Pripažinus prašymą netinkamu įgyvendinti, savivaldybė lėšas grąžina valdytojui.

 

IV SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS PROJEKTŲ ĮGYVENDIMAS

 

20. Parinkus infrastruktūros projekto įgyvendinimo rangovą ir nustačius tikslią infrastruktūros projekto įgyvendinimo darbų kainą sudaroma trišalė savivaldybės, valdytojo ir rangovo rangos darbų sutartis (toliau – sutartis). Sutartyje numatomi darbų atlikimo terminai, šalių įsipareigojimai, kitos sąlygos.

21. Įgyvendinant infrastruktūros projektus, kuriems nepateikiamas projektas (paprastojo remonto darbai), Savivaldybės administracijos specialistai kartu su valdytoju ir rangovu vietoje aptaria numatomus vykdyti darbus ir, jei reikia, atlieka matavimus ir surašo defektinį aktą (dėl dangų remonto ir kt. darbų). Rangovas per 5 (penkias) darbo dienas sudaro tikslią darbų sąmatą, ją suderina su Savivaldybės administracija ir valdytoju, sąmatos pagrindu sudaroma trišalė rangos darbų sutartis.

22. Statinių, kurių statybai privaloma techninė priežiūra, statybos techninę priežiūrą organizuoja ir atlieka statytojas.

23. Atlikus remonto, rekonstravimo arba statybos darbus, įvažiavimo kelių, aikštelių, gatvių, kitų statinių priklausomybė nepakinta.

24. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo norės išsinuomoti sklypą su aikštele ar kitu statiniu, įrengtu pagal šiose taisyklėse numatytą tvarką, tai galės padaryti tik padengęs savivaldybės investuotų į jų įrengimą lėšų dalį (išskyrus daugiabučių namų savininkų bendrijas).

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

25. Už prašyme ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs valdytojas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Su tikslinių lėšų skyrimu susiję, bet taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

27. Taisyklės gali būti pakeistos ar pripažintos netekusiomis galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_____________________