Herbas.gif

 

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento
direktorius

 

Įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 1 d. Nr. 1-46
Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo 31 straipsnio 6 dalies 1 ir 7 punktais ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalimi,

t v i r t i n u Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                                     Darius Jauniškis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo

departamento direktoriaus

2016 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. 1-46

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO

MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO

SRITYJE, TAISYKLĖS

 

TURINYS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

II.           MAŽOS VERTĖS PIRKIMO BŪDAI

III.         MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

IV.         TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

V.           PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

VI.         TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

VII.        REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ PATEIKIMUI IR VERTINIMUI

VIII.      REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ PATEIKIMUI, NAGRINĖJIMUI IR VERTINIMUI

IX.         PIRKIMO SUTARTIS

X.           INFORMACIJOS TEIKIMAS

XI.         BAIGIAMOSIOS NUOTATOS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.          Šios Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento (toliau – VSD) mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja VSD (toliau – Perkančioji organizacija) prekių, paslaugų ar darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), vykdymo tvarką, pirkimo būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, pirkimo procedūrų atlikimo ir ginčų nagrinėjimo tvarką.

2.          Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ) ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

3.          Atlikdama mažos vertės pirkimus, Perkančioji organizacija vadovaujasi Taisyklėmis, VPGSĮ, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais ir juos įgyvendinančiais teisės aktais.

4.          Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtinta Pirkimo vertės apskaičiavimo metodika.

5.            Mažos vertės pirkimai – supaprastintas pirkimas, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

- pirkimai, kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau - PVM), o darbų – mažesnė kaip 145 000 Eur be PVM;

- perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį (sutartis), jeigu bendra šių sutarčių vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų prekių ar paslaugų supaprastintų pirkimų to paties tipo sutarčių vertė ir mažesnė kaip 58 000 Eur be PVM, o perkant darbus – ne didesnė kaip 1,5 procento to paties objekto supaprastinto pirkimo vertės ir mažesnė kaip 145 000 Eur be PVM.

6. Mažos vertės pirkimus atlieka Perkančiosios organizacijos sudaryta VSD Viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija) arba paskirtas pirkimo vykdytojas bei pirkimų organizatorius:

6.1. Komisija vykdo pirkimus kai - pirkimo sutarties vertė viršija 29 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) prekėms ir paslaugos pirkti arba 50 000 eurų (be PVM) darbams pirkti;

6.2. pirkimo vykdytojas bei pirkimo organizatorius vykdo pirkimus kai - pirkimo sutarties vertė neviršija 29 000 eurų (be PVM) prekėms ir paslaugos pirkti arba neviršija 50 000 eurų (be PVM) darbams pirkti.

7.          Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo – pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti sutartį.

8.          Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja VPGSĮ 8 straipsnis.

9.          Perkančioji organizacija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų, įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme.

10.        Jei pirkimo procedūrų metus nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis.

11.        Jei pirkimo procedūrų metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

12.        Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka VPGSĮ ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ) vartojamos sąvokos.

13.        Įvykdžius pirkimą, kurį atliko Komisija, šios komisijos sekretorius visus su pirkimu susijusius dokumentus saugo VSD nomenklatūrinėje byloje, o pirkimo, kurį vykdė pirkimo vykdytojas, visi su pirkimu susiję dokumentai saugomi VSD teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMO BŪDAI

 

14.        Prekės, paslaugos ar darbai perkami atliekant mažos vertės apklausą.

15.        Mažos vertės apklausa – mažos vertės pirkimo būdas, kai apie pirkimą viešai neskelbiama, o Perkančioji organizacija savo nuožiūra kviečia jos pasirinktus tiekėjus ar pasirinktą tiekėją.

 

III SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

 

16.        Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba ne mažiau kaip tris tiekėjus. Į mažiau nei tris tiekėjus galima kreiptis įsitikinus, kad rinkoje yra mažiau tiekėjų, atitinkančių įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir turinčių įmonės patikimumą patvirtinančius pažymėjimus, kurie gali tiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus.

17.        Dalyvauti mažos vertės apklausoje perkančioji organizacija pasirenka tiekėjus pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą prieinamą informaciją. Pasirinktiems tiekėjams siunčiamas kvietimas dalyvauti pirkimo procedūrose ir prašoma pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, jei juose nėra įslaptintos informacijos. Pirkimo dokumentų dalis, kurioje yra įslaptinta informacija, pateikiama po paraiškų vertinimo etapo, patikrinus ir įsitikinus, kad tiekėjas atitinka įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus.

18.        Jei įslaptina informacija bus pateikiama, naudojama ir (ar) sukuriama tik pirkimo sutarties vykdymo metu, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją) ir iš karto prašoma pateikti pasiūlymus dalyvauti pirkime, nevykdant paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo. Dokumentus ir kitus įrodymus, patvirtinančius atitiktį kvalifikacijos reikalavimams (jei tokie reikalavimai yra numatomi), įskaitant atitiktį įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimams, tiekėjo prašoma pateikti kartu su pasiūlymu. Tačiau nepaisant to, kad paraiškų pateikimo ir vertinimo etapas nėra vykdomas, bet kokie sprendimai, susiję su pasiūlymų nagrinėjimu ir vertinimu, yra priimami tik patikrinus tiekėjų kvalifikaciją (jei tokie reikalavimai yra nustatomi), įskaitant atitiktį įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimams. Jei tiekėjas nustatytų kvalifikacijos reikalavimų, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, neatitinka, jo pasiūlymas yra atmetamas ir toliau nenagrinėjamas.

19.        Vykdant mažos vertės apklausą kreiptis į vieną tiekėją galima tik šiais atvejais:

19.1.     kai pirkimo vertė neviršija 3 000 eurų;

19.2.     pirkimo objektą gali pateikti tik konkretus tiekėjas;

19.3.     dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;

19.4.     dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;

19.5.     perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

19.6.     pirkimo sutarties pagrindu su tuo pačiu tiekėju yra sudaroma papildoma pirkimo sutartis, kuria siekiama iš dalies pakeisti pradinėje pirkimo sutartyje numatytų tiekiamų ar įdiegiamų prekių asortimentą arba padidinti jų kiekį, jeigu pakeitus tiekėją perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių pirkimo sutarčių, kaip ir pasikartojančių papildomų pirkimo sutarčių, trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento, išskyrus išskirtines aplinkybes, nurodytas atsižvelgiant į numatomą bet kokio pristatymo objekto, įrenginio arba sistemos naudojimo, eksploatavimo trukmę ir į techninius sunkumus, kurių gali kilti pakeitus tiekėją;

19.7.     ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su kreditoriais sudaręs taiko sutartį arba taikomos panašios procedūros pagal valstybės, kurioje jis registruotas, teisės aktus;

19.8.     dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į pradinį projektą ar sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties nesukeliant didelių sunkumų perkančiajai organizacijai, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturėtų būti didesnė kaip 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;

19.9. yra trumpalaikės ypač palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu rinkos kainą;

19.10.   perkama naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas;

19.11.   perkamos viešbučių, restoranų ar mokymo paslaugos.

20.        Kai mažos vertės apklausą vykdo Pirkimo vykdytojas bei Pirkimo organizatorius galima nesivadovauti šių Taisyklių V ir VIII skyriuose nustatytais reikalavimais, tačiau bet kokiu atveju, turi būti užtikrinama VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintų principų laikymasis.

21.        Vykdant mažos vertės apklausą, su dalyviais dėl pasiūlymų turinio ir kainos gali būti vykdomos derybos, tačiau tai turi būti nurodyta pirkimo dokumentuose. Derybos vykdomos vadovaujantis VPGSĮ 22 straipsnio 10 dalimi, o geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus galutiniuose pasiūlymuose.

22.        Vykdant mažos vertės apklausą paraiškų/pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą, bet negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

23.        Komisija, vykdydama mažos vertės apklausą, visus atliekamus veiksmus įformina protokoluose, Pirkimo vykdytojas bei Pirkimo organizatorius – užpildydamas „Mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje pirkimo pažymą“ (priedas Nr.1 )

 

IV SKYRIUS

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

24.        Nustatant reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai, vadovaujamasi VPGSĮ 32, 33, 34, 35, 36, 37, 41 straipsniais.

25.        Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) pirkimo sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Perkančioji organizacija, privalo pareikalauti, kad juridiniai ar fiziniai asmenys, dalyvaujantys pirkimo procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys pirkimo sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta su kokio slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.

26.        Reikalavimų teikėjų kvalifikacijai, išskyrus atitiktį įslaptintos apsaugos reikalavimams, nustatyti neprivalomi kai vykdomi mažos vertės pirkimai, kurių preliminari numatomos sudaryti sutarties vertė mažesnė nei 29 000 Eur be PVM.

 

V SKYRIUS

PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

27.        Rengiant pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 24 straipsnio nuostatomis.

28.        Perkančioji organizacija gali nepateikti visos VPGSĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatytos informacijos, jei mato, kad ji nėra reikalinga. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Taip pat pirkimo dokumentuose nurodoma:

28.1.     aukščiausia įslaptintos informacijos, kuri bus naudojama ar sukuriama pirkimo procedūrų ar pirkimo sutarties vykdymo metu, slaptumo žyma;

28.2.     vieta, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (Perkančiosios organizacijos ir/arba dalyvio patalpose);

28.3.     įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimai (ar tokie reikalavimai yra taikomi/netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vieta (dalyvio ir/arba Perkančiosios organizacijos patalpose);

28.4.     informacija, ar bus taikoma kvalifikacinė atranka.

29.        Tuo atveju, kai pirkimas atliekamas ne CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija gali CVP IS priemonėmis skelbti pranešimą apie pirkimą, pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus. Jei pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija šiame punkte minimą informaciją privalo talpinti CVP IS.

30.        Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

31.        Tiekėjas gali prašyti, kad Perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų/pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija atsakydama tiekėjui kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų/pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

32.        Nesibaigus paraiškų/pasiūlymų pateikimo terminui, Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentuose jau paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki paraiškų/pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

33.        Jeigu Perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka.

34.        Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) Perkančioji organizacija paaiškinimų (patikslinimų) negali pateikti Taisyklių 31 ar 32 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų/pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjas, rengdamas pirkimo paraiškas/pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas/pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus tiekėjai spėtų parengti paraiškas/pasiūlymus.

35.        Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus pratęsiamas paraiškų/pasiūlymų pateikimo terminas. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

VI SKYRIUS

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

36.        Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 38 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti VPGSĮ 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti VPGSĮ 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.

37.        Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.

38.        Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.

39.        Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

40.        Perkančioji organizacija negali atmesti alternatyvaus pasiūlymo remdamasi vien tik tuo pagrindu, kad jeigu pasiūlymas būtų pripažintas laimėjusiu, prekių pirkimas taptų paslaugų pirkimu arba atvirkščiai.

 

VII SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ PATEIKIMUI IR VERTINIMUI

 

41.        Paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos būtų pasirašytos saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

42.        Kartu su paraiška pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

43.        Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nurodyti, ar vertindama paraiškas taikys kvalifikacinę atranką.

44.        Kandidatų paraiškas vertina pirkimą atliekanti Komisija, pirkimo organizatorius ar pirkimo vykdytojas. Vertinant kandidatų paraiškas, tikrinama kandidatų atitiktis nustatytiems minimaliems kvalifikacijos reikalavimams, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir paraiškų atitiktis pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams. Jeigu kandidatas pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Perkančioji organizacija privalo nepažeisdama VPGSĮ 6 straipsnyje nustatytų principų prašyti kandidatą per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.

45.        Kandidatų, kurie neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba jeigu kandidatas Perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją, paraiškos, taip pat pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų neatitinkančios paraiškos yra atmetamos. Kandidato paraiška taip pat yra atmetama, jei kandidatas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir Perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis. Perkančioji organizacija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką pateikusio kandidato kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus.

 

 

VIII SKYRIUS

REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ PATEIKIMUI, NAGRINĖJIMUI IR VERTINIMUI

 

46.        Nustatant reikalavimus pasiūlymų pateikimui vadovaujamasi VPGSĮ 25 straipsniu.

47.        Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

47.1. pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

47.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažiedimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymo slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

47.3. jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

48.        Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija, pirkimo organizatorius ar pirkimo vykdytojas.

49.        Vokų su pasiūlymais atplėšimo tvarką nustato VPGSĮ 31 straipsnis.

50.        Pasiūlymai nagrinėjami ir vertini konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

51.        Nagrinėjant pasiūlymus yra tikrinama:

51.1.     ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;

51.2.     ar pasiūlymo pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;

51.3.     ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų. Radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvio per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

51.4.     ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprasta maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, o taip pat tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 7000 EUR be PVM. Pirkimo dokumentuose Perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;

51.5.     ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir (ar) nepriimtina Perkančiajai organizacijai.

52.        Perkančioji organizacija gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo ar galutinio pasiūlymo, pateikto po derybų, esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.

53.        Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus: jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, Perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš Perkančiosios organizacijos dienos. Jei dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą nepatikslina ir nepateikia kartu su pasiūlymu teikiamų šiame punkte nurodytų dokumentų, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

54.        Kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

55.        Perkančioji organizacija atmeta pasiūlymą, jeigu:

55.1. dalyvis yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems kvalifikaciniams reikalavimams ir Perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;

55.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

55.3. pasiūlymo pirkimo objekto techninė specifikacija neatitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pirkimo objektui;

55.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir dalyvis Perkančiosios organizacijos prašymu per Perkančiosios organizacijos nustatytą terminą nepateikė raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė neįprastai mažos kainos;

55.5. dalyvis pasiūlė per didelę, Perkančiajai organizacijai nepriimtiną kainą;

55.6. dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą nepaaiškino pasiūlymo arba paaiškindamas pasiūlymą pakeitė jo esmę;

55.7. yra kitų pirkimo dokumentuose nurodytų atmetimo priežasčių.

56.        Neatmesti pasiūlymai vertinami vadovaujantis VPGSĮ 27 straipsnio 1 -3 dalimis.

 

IX SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

57.        Įvykdžius pirkimų procedūras, parengiamas pirkimo sutarties projektas, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.

58.        Sudarant pirkimo sutartį vadovaujamasi VPGSĮ 50 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalių nuostatomis.

59.        Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu ir jam nurodomas laikas iki ir kada jis turi atvykti sudaryti pirkimo sutarties.

60.        Tais atvejais, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, atsisako sudaryti pirkimo sutartį, tai perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

61.        Atsisakymu sudaryti pirkimo sutartį laikomas bet kuris iš šių atvejų:

61.1. tiekėjas raštu atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

61.2. tiekėjas nepasirašo pirkimo sutarties iki Perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

61.3. tiekėjas atsisako pasirašyti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis;

61.4. tiekėjas nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

61.5. ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, neįgijo perkančiosios organizacijos reikalaujamos teisinės formos.

62.        Pirkimo sutarties sąlygos pirkimo sutarties galiojimo laikotarpiu gali būti keičiamos tik tuomet, jei jų keitimas nepažeis VPGSĮ nustatytų principų ir tikslų. Keičiant pirkimų sąlygas turi būti paisoma VPGSĮ įtvirtintų principų, taip pat sutarties sąlygos po pakeitimo turi atitikti Taisyklių 5 punkto nuostatas.

 

X SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

63.        Informuojant apie pirkimo procedūras vadovaujamasi VPGSĮ 45 straipsniu.

64.        VPGSĮ 57 straipsnio nuostatomis galima nesivadovauti tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 3 000 EUR be PVM.

65.        Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai, ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teidamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66.        Ginčų nagrinėjimas atliekamas vadovaujantis VPGSĮ IV skyriaus nuostatomis.

67.        Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

________________________