Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKYMO IR PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. birželio 25 d. Nr. T-108

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 ir 4 punktais, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, įgyvendindama Pagėgių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą, patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-93 „Dėl Pagėgių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“, atsižvelgdama į Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorės Rimos Auštrienės 2019 m. birželio 6 d. raštą Nr. 2-92 „Informacija apie prognozuojamą klasių komplektų skaičių ir mokinių skaičių jose 2019/2020 m.m.“ ir Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorės Rimos Auštrienės 2019 m. birželio 10 d. prašymą Nr. 2-94 „Dėl Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Pertvarkyti iki 2019 m. rugpjūčio 31 d. Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos vidaus struktūrą, uždarant Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos Lumpėnų Enzio Jagomasto skyrių.

2. Patvirtinti Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatus (pridedama).

3. Įgalioti Rimą Auštrienę, Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorę, pasirašyti Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2017 m. spalio 2 d. sprendimo Nr. T-141 „Dėl Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos vidaus struktūros pertvarkos“ 2 punktą.

5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                Vaidas Bendaravičius

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2019 m. birželio 25 d.

sprendimu Nr. T-108

 

PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I.    BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos (toliau – gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2Mokyklos oficialusis pavadinimas – Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio  gimnazija, trumpasis pavadinimas – Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190697888

3Mokykla įsteigta 1560 m. (Lietuviškoji tarybinė enciklopedija, 12 tomas, 252 psl., Vilnius, 1984). Mokyklos veiklos pradžia: 1945 m. rugsėjo 1 d. Mokyklos direktoriaus 1999 m. liepos 23 d. įsakymas Nr. 20. 2014 metais akredituota vidurinio ugdymo programa (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymas Nr. V-1027). 2014 m. gruodžio 18 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T – 214 mokykla iš vidurinės mokyklos tipo pertvarkyta į gimnazijos tipą.

4Teisinė forma – biudžetinė įstaiga, kodas 950.

5Priklausomybė – savivaldybės mokykla, kodas 20.

6.  Savininkas – Pagėgių savivaldybė, adresas: Vilniaus g. 9, LT-99288, Pagėgiai.

7.  Įstaigos savininko teises ir pereigas įgyvendinanti institucija – Pagėgių savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba):

7.1. tvirtina gimnazijos nuostatus;

7.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia gimnazijos direktorių;

7.3. priima sprendimą dėl gimnazijos buveinės pakeitimo;

7.4. priima sprendimą dėl gimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.5. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir gimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8.  Įstaigos veiklos koordinatorius – Pagėgių savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.

9Buveinė – P. Lukošaičio g. 18, Vilkyškių mstl., Vilkyškių sen.,  LT-99254, Pagėgių savivaldybė.

10Grupė − bendrojo ugdymo mokykla, kodas 3120.

11Tipas – gimnazija, kodas 3125.

12Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams, kodas 31251700.

13Mokymo kalba – lietuvių, kodas lit.

14Mokymo formos – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma. Mokymo organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.

15Gimnazija vykdo formaliojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas: pradinio ugdymo programą (101001001); pradinio ugdymo individualizuotą programą (107001004), pritaikyta pradinio ugdymo programą (101001001); pagrindinio ugdymo programą (201001001); pagrindinio ugdymo individualizuotą programą (207001004), pritaikyta pagrindinio ugdymo programą (201001001); vidurinio ugdymo programą (301001001); ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir  neformaliojo vaikų švietimo programas.

16Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, brandos atestatas, brandos atestato priedas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

17Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

18Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimais, Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais mokyklos nuostatais.

 

IIGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19Gimnazijos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20Pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas 85.31.20.

21Kitos gimnazijos veiklos rūšys:

21.1. Ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

21.2. Priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

21.3. Pradinis ugdymas, kodas 85.20;

21.4. Pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

21.5. Kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59.

22Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. Autobusų nuoma, kodas 77.11;

22.2. Nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

22.3. Bibliotekos ir archyvo veikla, kodas 91.01;

22.4. Maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29.

23Gimnazijos tikslas ir uždaviniai:

23.1.  Tikslas – plėtoti dvasines, intelektualines ir fizines mokinio galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Plėtoti sociokultūrinę ir pilietinę brandą, ugdyti tautinį sąmoningumą bei daugiakultūriškumą.

23.2. Uždaviniai:

23.2.1. užtikrinti darnią mokinių prigimtinių galių plėtotę;

23.2.2. sudaryti sąlygas mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus;

23.2.3. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

23.2.4. teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą;

23.2.5. ugdyti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti;

23.2.6. planuoti ugdymo turinį ir procesą remiantis mokinių patirtimi ir atsižvelgiant į jų sociokultūrinės gyvenamosios aplinkos poreikius.

24Gimnazijos funkcijos:

24.1.  teikia ikimokyklinį ugdymą, kurio paskirtis – sudaryti sąlygas savojo „aš“ identifikacijai, asmenybės raiškai, kūrybiškumui, socializacijai, tenkinti individualius poreikius, talkinti šeimai užtikrinant vaiko socialinį saugumą, padėti perimti tautos kultūros pagrindus;

 

24.2.  teikia priešmokyklinį ugdymą, kurio paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;

 

24.3.  teikia pradinį ugdymą, kurio paskirtis – teikti valstybiniams standartams atitinkantį pradinį išsilavinimą, rengiantį vaiką sėkmingam tolimesniam mokymuisi pagal savo individualius gebėjimus aukštesnėje mokymosi pakopoje. Padėti asmenims suvokti šiuolaikinį pasaulį, įgyti kultūrines, socialines kompetencijas ir būti savarankiu, veikliu, kritiškai mąstančiu, atsakingu savo šalies ir Europos piliečiu, norinčiu ir gebančiu mokytis bei kurti savo bendruomenės gyvenimą;

 

24.4.  teikia pagrindinį ugdymą, kurio paskirtis –  plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens  galias, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijas, būtinas sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą;

 

24.5.  teikia vidurinį ugdymą. Vidurinio ugdymo programos pagrindas yra ugdymo individualizavimas ir diferencijavimas atsižvelgiant į mokinių siekius, polinkius ir gebėjimus, sudarant jiems galimybes planuoti profesinę karjerą, pasirinkti mokymosi kryptį atitinkančius dalykus ir skirtingus jų kursus;

24.6.  teikia specialųjį ugdymą visiško integravimo forma, kurio paskirtis – Specialiųjų poreikių mokiniams ugdymo turinys formuojamas, kaip ir visiems mokiniams, remiantis bendrosiomis programomis ir jas pritaikant pagal individualius šių mokinių gebėjimus, ugdymosi poreikius ir  pasiekimus. Ugdymo turinys turi būti formuojamas taip, kad būtų skatinama mokinio savigarba ir motyvacija mokytis;

 

24.7.  vykdo neformalųjį vaikų švietimą, kurio paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais;

24.8.  tenkina mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, organizuojant mokinių nepamokinę veiklą ir laisvalaikį, suteikiant galimybę dalyvauti mokyklos savivaldoje, projektinėje, prevencinėje veikloje;

24.9.  tenkina tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitų kaimo bendruomenės narių edukacinius, kultūrinius, socialinius ir informacinius poreikius, vadovaujantis bendravimo ir bendradarbiavimo principais;

24.10.  inicijuoja formaliojo švietimo programas, papildančias bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančias modulių pasiūlas;

24.11.  laiduoja programos turinio lankstumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę, individualizuotos programos ir mokinių poreikių bei gebėjimų vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;

24.12.  vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir baigiamuosius brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.13.  sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;

24.14.  numato ir vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevenciją;

24.15.  gimnazijos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijos veiklą;

24.16.  kuria gimnazijoje laisvalaikio ir pramogų kultūrą, plėtoja dalyvavimą projektuose, vykdo reikalingus tyrimus;

24.17.  kuria gimnazijos biblioteką ir skaityklą kaip informacijos centrą;

24.18.  vykdo gimnazijos veiklos įsivertinimą;

24.19.  teikia profesinio informavimo paslaugas, padeda mokiniams pasirinkti tolimesnį mokymosi kelią;

24.20.  sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

24.21vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintu Vaikų maitinimo organizavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, organizuoja mokinių maitinimą gimnazijoje. 

24.22organizuoja mokinių vežiojimą į gimnaziją ir iš jos švietimo ir mokslo ministro, Savivaldybės tarybos ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

24.23viešai skelbia informaciją apie gimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

24.24atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

24.25.  dalyvauja įvairiose olimpiadose bei konkursuose, kituose renginiuose, kuriais siekiama mokinių integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja.

25Mokymo pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

26.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.4.  Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

26.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

26.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

26.8.  Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus.

27. Gimnazijos pareigos:

27.1.  suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;

27.2.  užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

27.4. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu;

27.5.  vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:

28.1.  direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, suderintą su gimnazijos taryba ir Pagėgių savivaldybės taryba;

28.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, suderintą su gimnazijos taryba;

28.3.  direktoriaus patvirtintą gimnazijos ugdymo planą, suderintą su gimnazijos taryba ir Pagėgių savivaldybės administracijos įgaliotu asmeniu;

28.4. direktoriaus patvirtintus tvarkos aprašus, taisykles, reglamentus.

29Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas viešo konkurso būdu 5 metų kadencijai skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

30Direktorius yra atskaitingas ir tiesiogiai pavaldus Pagėgių savivaldybės tarybai.

31Gimnazijos darbuotojų etatų skaičių tvirtina Pagėgių savivaldybės taryba.

32. Direktorius:

32.1.  tvirtina gimnazijos vidaus struktūrą; tvirtina etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės biudžete gimnazijai patvirtintų lėšų darbo užmokesčiui;

32.2.  nustato gimnazijos pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;

32.3.  skiria ir atleidžia mokytojus ir kitus darbuotojus, tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

32.4.  priima mokinius Pagėgių savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.5.  vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

32.6.  suderinęs su Gimnazijos taryba, tvirtina gimnazijos darbo taisykles;

32.7.  sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

32.8.  vadovauja gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;

32.9.  leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

32.10.  sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

32.11.  sudaro gimnazijos vardu sutartis gimnazijos funkcijoms atlikti;

32.12.  organizuoja gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.13.  teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

32.14.  rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

32.15.  inicijuoja gimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

32.16.  bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

32.17.  atstovauja gimnazijai kitose institucijose;

32.18.  užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės informavimą, mokytojų ir kitų darbuotojų profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

32.19.  nustato direktoriaus pavaduotojams ir nepedagoginiams darbuotojams metines veiklos užduotis ir atlieka jų veiklos vertinimą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbo apmokėjimo ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

32.20.  rengia gimnazijos direktoriaus veiklos metinę ataskaitą ir teikia tvirtinti Pagėgių savivaldybės tarybai;

32.21.  dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

32.22.  laikinai direktoriaus nesant gimnazijoje, jo pareigas atlieka ugdymo proceso metu – direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokinių atostogų metu – direktoriaus pavaduotojas ūkio ir admin. reikalams.

32.23.  už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo pobūdžio poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

32.24.  Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

32.25.  vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

33Gimnazijos direktorius atsako už:

33.1. Lietuvos Respublikos įstatytų ir kitų teisės aktų, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą gimnazijoje;

33.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, gimnazijos veiklos rezultatus;

33.3. informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

33.4. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

34Nesant direktoriaus darbe (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – direktoriaus pavaduotojas administracinei ir ūkinei veiklai.

35Gimnazijos metodinė taryba – gimnazijoje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą, teikianti mokytojams informacinę bei konsultacinę pagalbą:

35.1. Gimnazijos metodinę tarybą sudaro 5 nariai;

35.2. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas;

35.3. Metodinės tarybos pirmininkas renkamas dvejiems mokslo metams. Jį renka metodinės tarybos nariai pirmame tarybos posėdyje, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Pirmininkas atstovauja tarybai ir vadovauja jos veiklai;

35.4. Metodinės tarybos sekretorių renka tarybos nariai dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Sekretorius tvarko tarybos dokumentaciją;

35.5. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja pavaduotojas ugdymui;

35.6. Metodinės tarybos posėdžiuose gali dalyvauti gimnazijos administracija, socialinis pedagogas, bibliotekos darbuotojas, savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, prireikus – kiti specialistai;

35.7. Metodinės tarybos darbas organizuojamas vadovaujantis demokratijos ir kolegialumo principais;

35.8. Metodinės tarybos posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per du mėnesius;

35.9. posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja 2/3 metodinės tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

35.10.  Metodinės tarybos posėdžiai neprotokoluojami.

35.11.  Metodinės tarybos posėdžių darbotvarkė sudaroma pagal tarybos veiklos programą bei remiantis gimnazijos administracijos ar metodinių grupių teikiamais siūlymais;

35.12mokslo metų pabaigoje pirmininkas parengia metodinės tarybos veiklos ataskaitą;

35.13.  Metodinė taryba teikia gimnazijos mokytojams metodinę, praktinę pagalbą, inicijuoja gerosios patirties sklaidą, numato esmines veiklos kryptis mokslo metams;

35.14.  rengia mokslo metų metodinės veiklos programą;

35.15.  organizuoja metodinius renginius;

35.16.  skatina mokytojus kelti kvalifikaciją, atestuotis;

35.17.  kartu su gimnazijos administracija nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus;

35.18tiria mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato prioritetus;

35.19.  inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą;

35.20.  prireikus vertina mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą;

35.21.  teikia siūlymus metodinėms grupėms, siūlo skatinti mokytojus.

36Mokytojų metodinė grupė:

36.1. metodinės grupės nariai yra mokomųjų dalykų mokytojai;

36.2. planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių mokymosi poreikius;

36.3. atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį;

36.4. susitaria dėl mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos;

36.5. susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų;

36.6. dalijasi gerąja patirtimi;

36.7. Metodinių grupių veiklą koordinuoja gimnazijos metodinė taryba.

37. Darbo tarybos veiklą gimnazijoje reglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai.

 

 

VSAVIVALDA

 

38. Gimnazijos taryba:

38.1. Gimnazijos taryba −  aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, telkianti Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti;

38.2. gimnazijos taryboje mokiniai, tėvai ir mokytojai turi vienodą atstovų skaičių: 5 mokiniai, 5 tėvai, 5 mokytojai;

38.3. rinkimai į Gimnazijos tarybą vyksta vadovaujantis demokratinių rinkimų principais, konkurencija, slaptu balsavimu. Rinkimai vyksta kas 2 metai;

38.4. į Gimnazijos tarybą renkami 7-8, Ig-IVg. klasių mokiniai mokinių tarybos ir klasių seniūnų susirinkime slaptu balsavimu, balsų dauguma;

38.5. tėvų atstovai į Gimnazijos tarybą renkami gimnazijos visuotiniame mokinių tėvų susirinkime slaptu balsavimu, balsų dauguma;

38.6. mokytojai į Gimnazijos tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje slaptu balsavimu, balsų dauguma;

38.7. gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai;

38.8. gimnazijos tarybos posėdžiai vyksta kartą per tris mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;

38.9.  gimnazijos tarybos posėdžiuose gali būti kviečiami dalyvauti vietos savivaldos atstovai, bendruomenės nariai, gimnazijos vadovai, mokytojai, mokiniai.

39.      Gimnazijos tarybos funkcijos:

39.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, suderina gimnazijos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą;

39.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, moksleivių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo veiklos ir renginių organizavimo;

39.3. dalyvauja vertinant gimnazijos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;

39.4. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir į viešo konkurso komisiją laisvai direktoriaus vietai užimti;

39.5. kontroliuoja gimnazijos ūkinę ir finansinę veiklą;

39.6. gali sustabdyti kitų gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;

39.7. gimnazijos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams: mokiniai – klasių seniūnų susirinkime, tėvai – visuotiniame tėvų susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje;

39.8. švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka;

39.9. inicijuoja gimnazijos nuostatų pataisas;

39.10.  priima sprendimus gimnazijos ugdymo plane nurodytais klausimais.

40Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos vadovybė, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, auklėtojai, bibliotekininkas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas. Mokytojai posėdyje turi sprendžiamojo balso teisę:

40.1. mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai;

40.2. mokytojų tarybos posėdžius kviečia tarybos pirmininkas prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip kartą per du mėnesius. Prireikus gali būti sukviestas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma;

40.3. į mokytojų tarybos posėdį gali būti kviečiami mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai), kitų savivaldos institucijų atstovai;

40.4. mokytojai fiksuoja mokinių pažangos ir pasiekimų rezultatus, teikia suvestines mokytojų tarybai, kuri analizuoja gautą informaciją ir teikia rekomendacijas, priima sprendimus dėl pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos panaudojimo tobulinant ugdomąją veiklą;

40.5. teikia siūlymus dėl gimnazijos veiklos plano;

40.6. svarsto siūlymus ir priima nutarimus dėl ugdymo plano, ugdymo programų rengimo, įgyvendinimo;

40.7. vadovaudamasi Nuosekliojo mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas tvarka, priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnes klases, palikimo kartoti kurso, ugdymo programos baigimo.

41. Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija:

41.1.  mokinių tarybos nuostatai tvirtinami Gimnazijos tarybos sprendimu;

41.2.  mokinių tarybą sudaro 16 (5-8, Ig-IVg kl.) mokiniai. Į mokinių tarybą mokiniai renkami kas 2 metai visuotiniu gimnazijos mokinių rinkimų būdu;

41.3.  mokiniai į Gimnazijos tarybą renkami mokinių taryboje;

41.4.  mokinių tarybos veiklą koordinuoja socialinis pedagogas.

42. Mokinių tarybos funkcijos:

42.1.  svarsto ir teikia siūlymus gimnazijos tarybai ir administracijai ugdymo proceso tobulinimo, gimnazijos vidaus tvarkos bei nepamokinės mokinių veiklos klausimais;

42.2.  koordinuoja klasių savivaldos institucijų veiklą;

42.3.  inicijuoja prevencinę veiklą gimnazijoje;

42.4.  planuoja ir organizuoja mokinių popamokinį darbą ir laisvalaikį;

42.5. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu gimnazijoje.

43Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai:

43.1. klasės tėvų komitetą mokslo metų pradžioje renka klasės tėvų susirinkimas balsų dauguma;

43.2. klasės tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda spręsti klasių vadovams iškilusias organizacines problemas.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

44Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

45Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

46Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

47Direktoriaus pavaduotojus, pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir iš jo atleidžia gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII.   GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

48Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudojasi ir disponuoja priskirta žeme, valstybės ar savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu.

49Gimnazija išlaikoma iš Pagėgių savivaldybės biudžeto ir valstybės dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, gimnaziją gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.

50. Gimnazijos lėšos:

50.1.  valstybės biudžetas, savivaldybės biudžetas;

50.2.  fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus.

51Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

52Gimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

53Gimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Pagėgių savivaldybės administracija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, gimnazijos vieši pranešimai skelbiami gimnazijos interneto svetainėje www.vilkyskiai.lt, vietinėje spaudoje.

55Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Gimnazijos taryba, tvirtina Pagėgių savivaldybės taryba.

56Gimnazijos nuostatai keičiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, savininko teises įgyvendinančios institucijos, gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.

57Gimnazija registruojama Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės, nustatyta tvarka.

58Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymais ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

59Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

________________________________________________

 

SUDERINTA

Gimnazijos tarybos posėdžio

2019 m. birželio 10 d. protokoliniu nutarimu

(protokolo Nr. 5)