Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. GEGUŽĖS 19 D. NUTARIMO NR. 610 „Dėl RINKLIAVŲ UŽ VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJO TEIKIAMAS PASLAUGAS DYDŽIŲ NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. rugsėjo 3 d. Nr. 864
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Mokėtina pajėgumų rezervavimo rinkliava nustatoma pagal rezervuotų traukinio linijų ilgius:

, kur:

P – mokėtina pajėgumų rezervavimo rinkliava, eurais (toliau – Eur);

R – faktinis geležinkelio įmonės (vežėjo) rezervuotų traukinio linijų ilgis, tai yra rezervuota traukinių rida, traukinio kilometrais (toliau – trauk. km);

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis, Eur už rezervuojamus traukinio kilometrus (toliau − Eur/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 7 punktą.“

1.2. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis (Eur/trauk. km);

I – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

R – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių rida (visų rezervuojamų traukinio linijų ilgis), trauk. km.“

1.3. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Mokėtina traukinių eismo rinkliava nustatoma pagal faktinę traukinių darbo apimtį ir išreiškiama bruto tonkilometriais (toliau – tkm bruto):

, kur:

T – mokėtina traukinių eismo rinkliava (Eur);

A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Eur už bruto tonkilometrį (toliau − Eur/tkm bruto), nustatomas pagal Taisyklių 9 punktą.“

1.4. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Traukinių eismo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Eur/tkm bruto);

I – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto).“

1.5. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Mokėtina keleivių tranzito rinkliava nustatoma pagal tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtį (tkm bruto):

, kur:

Ttranz.kel – mokėtina keleivių tranzito rinkliava (Eur);

Atranz.kel – faktinė tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

ttranz.kel – keleivių tranzito rinkliavos dydis (Eur/tkm bruto), nustatomas pagal Taisyklių 11 punktą.“

1.6. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Keleivių tranzito rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz.kel – keleivių tranzito rinkliavos dydis (Eur/tkm bruto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur). Vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal faktinius ir planinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akel – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

Atranz.kel – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto).“

1.7. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

12. Mokėtina krovinių tranzito rinkliava nustatoma pagal tranzitinių krovinių vežimo apimtį, tonkilometriais (tkm neto):

, kur:

Ttranz.krov – mokėtina krovinių tranzito rinkliava (Eur);

Ktranz.krov – faktinė tranzitinių krovinių vežimo apimtis (tkm neto);

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 13 punktą.“

1.8. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Krovinių tranzito rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Eur/tkm neto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur). Vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal faktinius ir planinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akrov – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama prekinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

K – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų krovinių vežimo apimtis (tkm neto);

Ktranz – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių krovinių vežimo apimtis (tkm neto).“

1.9. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Mokėtina krovinių vežimo rinkliava nustatoma pagal krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį ir išreiškiama tonkilometriais (toliau – tkm neto):

, kur:

Kri – mokėtina krovinių vežimo už tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtų krovinių vežimą rinkliava (Eur);

Ki – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo rinkos segmentui, vežimo apimtis (tkm neto);

kri – krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 15 punktą.“

1.10. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis nustatomas atsižvelgiant į krovinių vežimo rinkos sąlygas, tai yra Lietuvos geležinkelių transporto rinkoje susiformavusį krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paslaugos vidutinį rentabilumo lygį. Krovinių vežimo rinkliavos už krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

kri – krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto);

Paji Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė geležinkelio inspekcija) duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės pajamos, gautos už paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Eur);

Sani – Valstybinei geležinkelio inspekcijai duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės sąnaudos, patirtos paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais vežant krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui (Eur), neįtraukiant sąnaudų, kurios patiriamos mokant rinkliavas, nurodytas Taisyklių 4 punkte;

Ki – Valstybinei geležinkelio inspekcijai duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinė krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais apimtis (tkm neto);

pi – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis pajėgumų rezervavimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 16 punktą;

ti – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis traukinių eismo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 17 punktą;

tranzi – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis krovinių tranzito rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 18 punktą;

ei – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 19 punktą.“

1.11. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Planuojamas vidutinis pajėgumų rezervavimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis (Eur/trauk. km);

Vikrauti – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

Vitušti – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą;

b – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičius (vnt.).“

1.12. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Planuojamas vidutinis traukinių eismo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Eur/tkm bruto);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą.“

1.13. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Planuojamas vidutinis krovinių tranzito rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Eur/tkm neto);

ci – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tranzito dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus.“

1.14. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Eur/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 21 punktą;

di – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus;

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą;

b – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, sudariusių prekinį sąstatą, skaičius (vnt.).“

1.15. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliava nustatoma pagal faktinius traukinių su elektrine trauka kilometrus:

, kur:

E – mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliava (Eur);

Re – faktiškai nuvažiuoti traukinių su elektrine trauka kilometrai (el. trauk. km);

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Eur/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 21 punktą.“

1.16. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Eur/trauk. km);

Te – kalendoriniais metais, kuriai įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

Re – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama traukinių su elektrine trauka rida (trauk. km).“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius