LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ VALSTYBINĖS MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ 2015–2021 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANO 2018–2021 METAMS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2020 METAIS

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 11 d. Nr. A1-606

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos patvirtinimo“, 9, 27 ir 45 punktais ir siekdamas įgyvendinti Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-331 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams patvirtinimo“, 1.4, 1.7, 4.2, 4.3, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.3, 5.4 ir 6.3 priemones:

1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                        Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikоs socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2019 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. A1-606

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ VALSTYBINĖS MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ 2015–2021 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANO 2018–2021 METAMS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2020 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo 2020 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų, skirtų Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, projektų paraiškų turinio reikalavimus ir jų teikimo tvarką, projektų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projektų vertinimą, finansavimą, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymą, vykdymą ir kontrolę, atsiskaitymą už gautų lėšų panaudojimą, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, kuriuo tvirtinami Nuostatai, sudaromos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą.

2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška. Projekto įgyvendinimo trukmė – nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d., pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas.

3. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje socmin.lrv.lt. Skelbime nurodoma:

3.1. konkurso tikslas;

3.2. projektų priėmimo pradžia ir terminas, kuris yra ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti projektus paskelbimo dienos;

3.3. informacija apie tai, kad projektai Ministerijai turi būti siunčiami elektroniniu paštu konkursasMVLG@socmin.lt, elektroninio laiško pavadinime nurodant konkurso pavadinimą „Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams priemonėms įgyvendinti, atrankos konkursas 2020 metais“;

3.4. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (nurodant jų pareigas, vardus ir pavardes), teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai ir laikas pasiteirauti;

3.5. projekto paraiškos bei Nuostatų 15.3 papunktyje nurodytos deklaracijos (toliau –deklaracija) formos;

3.6. konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų suma;

3.7. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

4. Konkurso tikslas – skatinti vienodas moterų ir vyrų galimybes užimtumo ir darbo srityje, siekti proporcingo moterų ir vyrų dalyvavimo priimant sprendimus ir vykdant aukščiausias pareigas, didinti moterų ir vyrų lygybės institucinių mechanizmų efektyvumą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą ir Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-331 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas), 1.4; 1.7, 4.2, 4.3, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.3, 5.4 ir 6.3 priemones, ir tuo tikslu atrinkti konkurso tikslą ir reikalavimus geriausiai atitinkančius projektus.

Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik tos NVO projektų veiklos, kurios atitinka Nuostatų 4 punkte nurodytą konkurso tikslą.

5. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą, skirtą Veiksmų plano 1.4, 1.7, 4.7, 4.8, 4.10, 5.3 ir 6.3 priemonėms (toliau – projektas A) arba Veiksmų plano 4.2, 4.3, 4.9, ir 5.4 priemonėms (toliau – projektas B), arba Veiksmų plano 4.11 priemonei įgyvendinti (toliau – projektas C). Jeigu pareiškėjas konkursui pateikia daugiau nei vieną projektą, vertinamas tas projektas, kurio pateikimo data yra vėlesnė.

Finansavimas skiriamas vienam projektui A, vienam projektui B ir daugiau nei vienam projektui C.

6. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 73  000 (septyniasdešimt trys tūkstančiai) eurų valstybės biudžeto lėšų. Didžiausia ir mažiausia projektams galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos:

6.1. projektui A: didžiausia – 43 000 (keturiasdešimt trys tūkstančiai) eurų, mažiausia –35  000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų;

6.2. projektui B: didžiausia – 24  000 (dvidešimt keturi tūkstančiai) eurų, mažiausia – 18 000 (aštuoniolika tūkstančių) eurų;

6.3. visiems projektams C – 6 000 (šeši tūkstančiai) eurų; vienam projektui C: didžiausia – 3 000 (trys tūkstančiai) eurų, mažiausia – 1 000 (vienas tūkstantis) eurų.

7. Konkurse turi teisę dalyvauti pareiškėjai, kurie atitinka visas šias sąlygas:

7.1. pareiškėjas yra Lietuvos Respublikoje įregistruota ir veiklą vykdanti NVO, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme;

7.2. pareiškėjo steigimo dokumentuose (įstatuose, nuostatuose ar steigimo sutartyje) nurodyti veiklos tikslai ir (ar) uždaviniai – lyčių lygybės skatinimas ir (arba) moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimas, ir (arba) moterų padėties gerinimas, ir (arba) žmogaus teisių gynimas.

8. NVO ar jas vienijančios asociacijos, kurios dalyvauja Ministerijos skelbtame Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo konkurse ir (arba) Nevyriausybines organizacijas vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo konkurse 2020 metais, teikdamos Paraišką projektams C įgyvendinti, negali prašyti finansuoti tas pačias veiklas, kurioms finansavimo prašo ir (arba) finansavimas skirtas dalyvaujant šiame punkte nurodytuose konkursuose.

9. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

9.1. tikslingai skirti atostogoms ir (ar) turizmui;

9.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

9.3. bet kokiomis formomis ir būdais populiarina smurtą, neapykantą;

9.4. bet kokiomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

10. Finansavimo prioritetai:

10.1. finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, ketinantiems vykdyti projektus A ir B, kurie:

10.1.1. turi ne mažesnę kaip 3 metų darbo lyčių lygybės skatinimo ir (arba) moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo, ir (arba) moterų padėties gerinimo, ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje patirtį;

10.1.2. projektą įgyvendins su partneriu (-iais): institucija (-omis), įstaiga (-omis) ir (ar) organizacija (-omis);

10.1.3. veiklą įgyvendins ne mažiau nei trijose skirtingose Lietuvos savivaldybėse, iš kurių vienoje, remiantis 2019 m. liepos 1 d. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, gyvena ne daugiau nei 30 000 gyventojų;

10.2. finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, ketinantiems vykdyti projektus C, kurie:

10.2.1. įgyvendindami projektą, stiprins NVO institucinius gebėjimus vykdyti seksualinio priekabiavimo prevencijos veiklas;

10.2.2. įgyvendindami projektą, stiprins NVO institucinius gebėjimus vykdyti vaikų ir jaunimo švietimą lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų klausimais;

10.2.3. įgyvendindami projektą, numato inicijuoti, plėtoti ir (ar) stiprinti viešųjų paslaugų teikimą ne mažiau nei 3 savivaldybėse, iš kurių vienoje, remiantis 2019 m. liepos 1 d. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, gyvena ne daugiau nei 30 000 gyventojų.

11. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos

11.1. projektų A veiklos šioms Veiksmų plano priemonėms įgyvendinti:

11.1.1. parengti Lygiausios darbovietės nominavimo tvarką ir ženklą (logotipą), organizuoti Lygiausios darbovietės atranką ir apdovanojimus (Veiksmų plano 1.4 priemonė);

11.1.2. organizuoti mokymus apie lyčių lygybės planavimą darbovietėse valstybinių ir (ar) privačių įmonių vadovams (Veiksmų plano 1.7 priemonė);

11.1.3. pagal parengtas praktines rekomendacijas dėl diskriminacijos dėl lyties prevencijos organizuoti mokymus tikslinėms grupėms (Veiksmų plano 4.7 priemonė);

11.1.4. remti profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros palaikymo iniciatyvas (Veiksmų plano 4.8 priemonė);

11.1.5. remti vyrų įsitraukimo į lyčių lygybės skatinimą priemones (Veiksmų plano 4.10 priemonė);

11.1.6. pildyti Lietuvai aktualią užsienio gerosios praktikos, integruojant lyčių aspektą, pavyzdžių duomenų bazę lietuvių kalba (Veiksmų plano 5.3 priemonė);

11.1.7. organizuoti kasmetinius geriausių įgyvendintų lyčių lygybės priemonių, suplanuotų savivaldybės strateginiuose veiklos arba plėtros planuose, apdovanojimus (Veiksmų plano 6.3 priemonė);

11.2. projektų B veiklos šioms Veiksmų plano priemonėms įgyvendinti:

11.2.1. užtikrinti moterų politikių klubų tinklo veiklą (diskusijas, konsultacijas, pozityvaus moterų politikių įvaizdžio viešinimą) visuose Lietuvos regionuose (Veiksmų plano 4.2 priemonė);

11.2.2. organizuoti moterų lyderystės renginius (Veiksmų plano 4.3 priemonė);

11.2.3. remti iniciatyvas, kuriomis prisidedama prie neįgalių moterų ir mergaičių skatinimo dalyvauti visuomeniniame gyvenime ar daugialypės diskriminacijos mažinimo (Veiksmų plano 4.9 priemonė);

11.2.4. užtikrinti Moterų organizacijų elektroninio tinklo ir informacinio portalo moterims funkcionavimą (Veiksmų plano 5.4 priemonė);

11.3. projektų C veiklos Veiksmų plano 4.11 priemonei „Iš dalies finansuoti Programos tikslus atitinkančių NVO institucinio stiprinimo projektus“ įgyvendinti:

11.3.1. teisinių, techninių ir (ar) organizacinių priemonių pareiškėjo skaidrumui, viešumui ir (ar) atskaitomybei užtikrinti kūrimas;

11.3.2. pareiškėjo galimybių teikti viešąsias paslaugas moterų ir vyrų lygių galimybių politikos srityje tyrimų, studijų ir (ar) analizių atlikimas;

11.3.3. pareiškėjo darbuotojų, savanorių ir (ar) partnerių kompetencijų didinimas moterų ir vyrų lygių galimybių politikos srityje;

11.3.4. pareiškėjo ir valstybės ar savivaldybės institucijos (-ų) ir (arba) įstaigos (-ų) bendradarbiavimo mechanizmų stiprinimas, siekiant ilgalaikės strateginės partnerystės sprendžiant moterų ir vyrų lygių galimybių klausimus;

11.3.5. pareiškėjo asocijavimosi plėtra nacionaliniu ir vietos lygmenimis, siekiant ugdyti kompetencijas moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo srityje;

11.3.6. pareiškėjo institucinių gebėjimų, reikalingų dalyvauti viešojo valdymo sprendimų priėmimo procesuose, stiprinimas;

11.3.7. mokymų, skirtų tobulinti kompetencijoms, reikalingoms moterų ir vyrų lygybę skatinančioms paslaugoms teikti, organizavimas;

11.3.8. pareiškėjo strateginio ir (ar) veiklos plano korekcija, įtraukiant priemones, prisidedančias prie Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos patvirtinimo“, įgyvendinimo;

11.3.9. gerosios viešojo sektoriaus ir pareiškėjo bendradarbiavimo patirties sklaida ir viešinimas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

12. Projektai aprašomi užpildant paraišką, kurią sudaro užpildyta paraiškos forma (Nuostatų 1, 2 arba 3 priedas) ir detali projekto įgyvendinimo sąmata (Nuostatų 4 priedas) (toliau kartu – paraiška). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas. Tinkamai pasirašyta paraiška, taip pat visi jos priedai turi būti pateikti PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, o Nuostatų 4 priedas turi būti pateiktas Microsoft Excel darbaknygės formatu.

13. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Ministerijai, ją taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

14. Paraiškoje turi būti nurodyta:

14.1. paraiškos užpildymo data ir vieta;

14.2. informacija apie pareiškėją ir projekto partnerius (jeigu projektas vykdomas su partneriais);

14.3. pagrindimas, kad pareiškėjas galės tinkamai įgyvendinti Veiksmų plano priemones, nurodytas Nuostatų 4 punkte (atsižvelgiant į atitinkamai projektų grupei priskirtinas vykdytinas veiklas, nurodytas Nuostatų 5 punkte);

14.4. informacija apie pareiškėjo, projekto ar tam tikrų projekto veiklų atitiktį konkurso Nuostatų 10 punkte įtvirtintiems finansavimo prioritetams;

14.5. projekto pavadinimas ir prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

14.6. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

14.7. projekto veiklų turinio aprašymas ir veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyta:

14.7.1. projekto uždaviniai;

14.7.2. problemos iškėlimas ir pagrindimas – pagal uždavinius;

14.7.3. projekto tikslai: projektų A ir B – pagal uždavinius, projekto vykdymo laikotarpiu, o projekto C – projekto vykdymo laikotarpiu ir ilgalaikiai;

14.7.4. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) – pagal uždavinius;

14.7.5. veiklų turinys (aprašymas);

14.7.6. veiklų įgyvendinimo laikotarpis (pradžia, pabaiga arba data);

14.7.7. veiklų vykdytojas (-ai);

14.8. projekto įgyvendinimo vieta (projektuose A ir B);

14.9. laukiami projekto veiklų įgyvendinimo rezultatai – pagal uždavinius: kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai, nustatyti atsižvelgiant į Veiksmų plano III skyriuje nustatytus siektinus Veiksmų plano tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijus ir jų reikšmes, taip pat nurodoma informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

14.10. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (Nuostatų 4 priedas) (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų;

14.11. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas valstybės biudžeto lėšas pagal kitas programas (priemones);

14.12. projekto veiklos (-ų) vykdymą užtikrinantys ištekliai: projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų), asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

14.13. kita papildoma informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra, susijusi su projektu;

14.14. pridedamų dokumentų sąrašas.

15. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 12 punkte) elektronines kopijas:

15.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarties, kuriuose bent vienas iš nurodytų pareiškėjo veiklos tikslų ar uždavinių atitiktų bent vieną Nuostatų 7.2 papunktyje nurodytą (-as) sąlygą);

15.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

15.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Nuostatų 9 priedas);

15.4. projekto vadovo, pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

15.5. pagrindinio (-ių) projekto buhalterio (-ų) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (kuriuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

15.6. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

15.7. prašant valstybės biudžeto lėšų biurui nuomoti ir (ar) išlaikyti, – dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu. Jeigu pareiškėjas tik planuoja naudotis biuro patalpomis (panaudos, nuomos ar nuosavybės pagrindais), jis turi pateikti rašytinę (preliminarią) Sutartį ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad, sudarius Sutartį, pareiškėjas naudosis biuro patalpomis;

15.8. dokumentų, patvirtinančių, jog pareiškėjas turi ne trumpesnę kaip 3 metų patirtį Nuostatų 10.1.1 papunktyje nurodytoje srityje (pavyzdžiui, vykdytų projektų sutarčių kopijų, projektų sąrašo, kuriame nurodytos vykdytos veiklos, pasirašyto vadovo ar jo įgalioto asmens) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 10.1.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

15.9. dokumentų (sutarčių, susitarimų), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 10.1.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

15.10. aprašymo, kuriose Lietuvos savivaldybėse bus įgyvendinamas projektas (jei pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nurodytą Nuostatų 10.1.3 papunktyje);

15.11. dokumentų, įrodančių, kad įgyvendinant projektą bus stiprinami NVO instituciniai gebėjimai vykdyti seksualinio priekabiavimo prevencijai skirtas veiklas (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 10.2.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

15.12. dokumentų, įrodančių, kad įgyvendinant projektą bus stiprinami NVO gebėjimai vykdyti vaikų ir jaunimo švietimą lyčių lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų klausimais (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 10.2.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

15.13. dokumentų, įrodančių, kad įgyvendinant projektą numatoma inicijuoti, plėtoti ir (ar) stiprinti viešųjų paslaugų teikimą ne mažiau nei 3 savivaldybėse, iš kurių vienoje, remiantis 2019 m. liepos 1 d. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, gyvena ne daugiau nei 30 000 gyventojų (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 10.2.3 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą).

16. Pareiškėjai vienu elektroniniu laišku paraišką ir Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus pateikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Elektroninis laiškas negali viršyti 15 MB. Paraiška ir Nuostatų 15 punkte nurodyti dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.

17. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23 val. 59 min.

18. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kuriuos teikia Ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė Eglė Jancevičienė, tel. 8 706 64 281, el. p. egle.janceviciene@socmin.lt, jos laikinai nesant, – Ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyresnioji patarėja Aurelija Mineikaitė, tel. 8 706 68 249, el. p. aurelija.mineikaite@socmin.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

19. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu ar kitu nei Nuostatuose nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) ir Ministerijos interneto svetainėse per 3 darbo dienas nuo paraiškos perdavimo SPPD dienos.

20. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – dokumentų saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

21. Ministerija gautas paraiškas perduoda SPPD ne vėliau nei per 1 darbo dieną nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos. SPPD, gavęs paraiškas, ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos užregistruoja paraiškas ir patikrina, ar:

21.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę, t. y. atitinka Nuostatų 7 punkte nustatytus reikalavimus;

21.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos;

21.3. paraiška atitinka Nuostatų 12 punkte nustatytus reikalavimus;

21.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

21.5. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 Eur;

21.6. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus;

21.7. deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą (pagal Nuostatų 9 priedą);

21.8. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją);

21.9. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 69.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

21.10. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 12 punkte;

21.11. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių savo turiniu tapačių paraiškų;

21.12. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

22. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

23. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias savo turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas informavo (nurodė), kurią paraišką reikėtų vertinti.

24. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

24.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos;

24.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

24.4. paraiška neatitinka Nuostatų 12 punkte nustatytų reikalavimų;

24.5. pareiškėjas yra likviduojamas;

24.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka;

24.7. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 69.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

24.8. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, jei ši skola viršija 150 Eur;

24.9. pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė arba didesnė už Nuostatuose nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

25. Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 17 punkte nustatyta tvarka.

 

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

26. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose nustatytos tvarkos.

27. Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) turi būti apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina ekspertus su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda Komisijos sekretoriui.

28. Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.

29. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui arba Ministerijai (dėl Nuostatų 8 punkte nurodytų aplinkybių patvirtinimo) elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo arba Ministerijos gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisijos sekretorius pateikia Komisijai SPPD siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria projekto atmetimui.

30. Ekspertas projektus vertina pildydamas vertinimo anketą (Nuostatų 5, 6 arba 7 priedas), vadovaudamasis šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, Komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas valstybės biudžeto lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų ir (ar) jos nepriskirtinos Nuostatuose nurodytoms finansuotinoms išlaidoms.

Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

31. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už šias aplinkybes:

31.1. numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

31.2. projektų atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams;

31.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

31.4. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą, konkretumą ir tinkamumą projekto tikslų ir uždavinių pasiekimui įvertinti;

31.5. sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis;

31.6. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą.

32. Galimas didžiausias projektų paraiškoms skirtinų balų skaičius – 70. Privaloma surinkti minimali balų suma – 27. Projektai, kurie nesurinko 27 balų, nefinansuojami.

Projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 41 punkte nustatyta tvarka. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami šio punkto antroje pastraipoje nustatyta tvarka.

33. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

34. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) (Nuostatų 8 priedas), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia Komisijai ir Komisijos pirmininko prašo organizuoti Komisijos posėdį.

35. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintus projektus (elektronines nurodytų dokumentų versijas su patikslintais dokumentais), Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja Komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina Komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

36. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas Komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) šio eksperto išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia Komisija.

Jeigu Komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, Komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, Komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu Komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka Komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną projektą turi vertinti ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Komisijos nariai šį vertinimą atlieka užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 5, 6 arba 7 priedas) ir ją pristato kitame Komisijos posėdyje.

37. Jeigu Komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 30 punkto antrąja pastraipa, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, nurodydama, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti.

Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę ir ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 30 punkto antrąja pastraipa, Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 6 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

38. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.

Ministerijos kanclerio potvarkio turinys turi atitikti Taisyklių 31 punkte nurodytus reikalavimus.

39. Komisijos sekretorius oficialiai raštu arba perdavimo–priėmimo aktu perduoda SPPD per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos patvirtintą Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams kopiją ir visų Komisijos protokolinių sprendimų kopijas, taip pat finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų ir patikslintų dokumentų (jeigu tokie buvo teikti) kopijas.

40. Pareiškėjo ir SPPD Sutartis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

41. Nesudarius Sutarties per Nuostatų 40 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.

Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 40 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 37 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projekte prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 37 punkte nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

42. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.

Esant būtinybei (pvz., pareiškėjui pateikus skundą dėl paraiškų vertinimo ir (ar) projektui įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų), SPPD, rengdamas atsakymus pareiškėjams, gali pasitelkti ekspertus.

43. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

44. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Laikinai nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Nuostatais ir kitais teisės aktais.

45. Komisijos sekretorius:

45.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

45.2. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

45.3. Ministerijos interneto svetainėje skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, ir ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei šios informacijos pasikeitimus (jei jų yra);

45.4. renka Komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

45.5. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo raštų arba perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, SPPD, ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

45.6. elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams;

45.7. skelbia konkurso rezultatus Ministerijos interneto svetainėje http://www.socmin.lt/lt/konkursai/konkursu-rezultatai.html.

46. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.

47. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) bei projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, Komisija Nuostatų 50 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui arba projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas ir (ar) projektus vertinę ekspertai.

48. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl Komisijos posėdžio eigos Komisijai, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad Komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

49. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas Komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

50. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

51. Prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Nuostatų 10 priedas) užtikrinti bet kokios su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusios informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas (Nuostatų 12 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai (Nuostatų 11 priedas), taip pat projektus vertinantys ekspertai. Projektus vertinantys ekspertai taip pat pasirašo nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo, kuriomis patvirtina, kad nėra dirbantys Ministerijoje ar SPPD, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna kokios nors rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ne vėliau kaip tą pačią dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (nariai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus Komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (pranešę) Komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, Komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio Komisijos nario balsas, Komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.

52. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje Taisyklių 45 punkte nurodytais pagrindais.

53. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

54. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys ar sekretorius, jų funkcijas vykdo pakaitiniai Komisijos nariai ar sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintų paraiškų vertinimą SPPD perduoda kitam ekspertui.

55. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

56. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su Komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas Komisijos nariams suderinti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo posėdžio protokolo gavimo dienos. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

57. Protokole nurodoma:

57.1. Komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

57.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;

57.3. Komisijos posėdyje svarstyti projektai bei kiti posėdžio metu svarstyti klausimai;

57.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

57.5. informacija apie Komisijos pritarimą / nepritarimą skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau valstybės biudžeto lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

57.6. Komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, dėl ko nėra pritariama ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir nurodoma, kad projektas yra perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad Komisija pati atliks projekto vertinimą;

57.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

57.8. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

57.9. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

57.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas, taip pat Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju siūlomo skirti finansavimo pagrindimas;

57.11. balsavimo rezultatai, kartu nurodant ir informaciją apie kiekvieno Komisijos posėdyje dalyvavusio Komisijos nario balsavimą Komisijos posėdyje svarstytais klausimais;

57.12. informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

57.13. kiti Komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

57.14. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

58. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, JŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

59. Projektams lėšos skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

60. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2020 m. sausio 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d., pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

Komisija turi teisę mažinti siūlomų skirti projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumą, atsižvelgdama į sutrumpėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį, jeigu projekto įgyvendinimo laikotarpis turi įtakos numatomoms vykdyti veikloms, jų apimčiai ir (ar) pareiškėjo prašomų valstybės biudžeto lėšų dydžiui.

61. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

62. Finansuojamos tik tinkamos projektų vykdymo išlaidos. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

62.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

62.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (toliau – darbo vietos mokesčiai);

62.1.2. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant visus darbo vietos mokesčius (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

62.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

62.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

62.2.1. projekto vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant visus darbo vietos mokesčius;

62.2.2. pareiškėjo partnerio (-ių) darbuotojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant visus darbo vietos mokesčius;

62.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);

62.2.4. išlaidos reikalingoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti (vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros prekių ir paslaugų kainų rinkos analize). Gali būti įsigyjamos tokios paslaugos:

62.2.4.1. studijos, tyrimai, analizės;

62.2.4.2. mokymų, seminarų, konferencijų ir kitų renginių organizavimas;

62.2.4.3. ekspertų, lektorių paslaugos (pagal paslaugų ir autorines sutartis);

62.2.4.4. leidyba;

62.2.4.5. vertimas;

62.2.4.6. projekto sklaidos ir viešinimo paslaugos;

62.2.4.7. biuro patalpų nuoma;

62.2.4.8. ryšio paslaugos (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

62.2.4.9. išlaidos mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;

62.2.5. išlaidos reikalingoms prekėms (kanceliarinėms priemonėms, įrangai, inventoriui, maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, kurie skirti susitikimams ir mokymams), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 64.6 papunktyje, įsigyti;

62.2.6. kitos tiesiogiai su projektu susijusios, pagrįstos ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos:

62.2.6.1. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

62.2.6.2. komunalinių paslaugų išlaidos (už šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugas);

62.2.6.3. transporto, kelionių išlaidos (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo, visuomeninio transporto priemonių bilietai) ir transporto paslaugų (automobilio su vairuotoju nuoma) išlaidos.

63. Nuostatų 62.1.1–62.1.2 ir 62.2.1–62.2.2 papunkčiuose nurodytos darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant visus darbo vietos mokesčius, turi sudaryti ne daugiau nei 80 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų.

64. Netinkamos finansuoti išlaidos:

64.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

64.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

64.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūrai;

64.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamajame etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, ir patirtos iki 2020 m. sausio 1 d.;

64.5. išperkamajai nuomai;

64.6. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

64.7. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

65. Pareiškėjas privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

66. Pareiškėjas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

67. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas SPPD raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

68. SPPD pareiškėjo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos ir apie leidimą tikslinti sąmatą jį informuoja raštu. Prašymai tikslinti sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios.

69. Pareiškėjas privalo:

69.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

69.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d.;

69.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos SPPD pateikti atitinkamai ketvirčio ir metines projekto veiklos ataskaitas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro ar SPPD patvirtintas formas ir finansines ataskaitas pagal Ministerijos ar SPPD pateiktas formas;

69.4. pareiškėjai, teikdami SPPD ketvirčio ir metines projekto veiklos ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Veiksmų plano vertinimo kriterijų reikšmes:

69.4.1. projekto veiklos ataskaitose pateikiamas projekto veiklų ir rezultatų (kiekybinių ir kokybinių) aprašymas pagal kiekvieną Veiksmų plano priemonę, nurodant Veiksmų plano vertinimo kriterijų reikšmes: suorganizuotų renginių skaičių, tikslų konsultacijų, mokymų, susitikimų, apdovanojimų, renginių dalyvių skaičių, asmenų, įgijusių informacijos moterų ir vyrų lygybės klausimais seminaruose, mokymuose, konsultacijose ir kituose renginiuose, skaičių ir kt. Asmenų, įgijusių informacijos moterų ir vyrų lygybės klausimais seminaruose, mokymuose, konsultacijose ir kituose renginiuose, duomenys pateikiami nurodant bendrą dalyvavusių moterų ir vyrų skaičių, dalyvavusių vyrų skaičių, dalyvavusių moterų skaičių. Prie ataskaitų pridedama visa praėjusio laikotarpio projekto veiklų vykdymo ir rezultatų medžiaga 2 egzemplioriais (mokymų programos ir mokymų temos, pranešėjai, renginių programos, aprašymai, dalyvių registracijos lapai, švietėjiškų priemonių turinys ir programos, susirinkimų ir diskusijų tematika, priimti sprendimai ir (ar) kt. medžiaga). Taip pat prie ataskaitos gali būti pridėtos pastabos, susijusios su projekto veiklų rezultatų efektyvumu (pvz., poveikis tikslinėms grupėms, sukurta pridėtinė vertė), pasiūlymai ateičiai ar kita papildoma informacija;

69.4.2. kartu su ketvirčių projekto finansinėmis ataskaitomis pareiškėjai pateikia buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinę, nurodydami valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimą, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) datą ir numerį, ūkinės operacijos turinį ir sumą. Sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaita bei išlaidos nurodomos cento tikslumu;

69.4.3. projektų C veiklos ataskaitose pateikiamas projekto veiklų ir rezultatų (kiekybinių ir kokybinių) aprašymas turi atitikti Nuostatų 11.3 papunktyje nurodytas veiklas;

69.5. SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

70. SPPD konsultuoja pareiškėjus projektų administravimo klausimais.

71. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, SPPD nustatyta tvarka.

72. SPPD nutraukia Sutartį su pareiškėju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti, jei:

72.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

72.2. SPPD nustato esminių Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;

72.3. vadovaujantis Nuostatų 73 punktu, sustabdomas valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymas;

72.4. paaiškėja, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, pareiškėjas, sudarius Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos iš pareiškėjo.

73. SPPD, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato pareiškėjui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

74. SPPD metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, projektų vertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai iki kitų metų sausio 20 d. Metinėje projekto veiklos ataskaitoje projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į paraiškoje nurodytus projekto įgyvendinimo kriterijus, kurie numatyti Nuostatų 69.4.1–69.4.3 papunkčiuose. Projekto veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti atskirai pagal kiekvieno projekto veiklas, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis susiduria SPPD, vertindamas valstybės biudžeto lėšų panaudojimą projektams įgyvendinti ir pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

75. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija.

76. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamas įgyvendinant projektą pasiektus rezultatus, taip pat bent 6 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos pareiškėjas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip pareiškėjas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

77. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.

78. Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

80. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

81. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

82. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

83. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą.

84. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitas.

85. Jei Nuostatuose nėra reglamentuotas su konkursu susijęs klausimas, vadovaujamasi Taisyklėmis.

86. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka.

87.        Nuostatai gali būti keičiami socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

 

________________________