LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl priemonės „subsidijos ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms lietuvos respublikoje“ sąlygų aprašo

patvirtinimo

 

2022 m. birželio 17 d. Nr. 4-826

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi, 3 dalies 1 ir 5 punktais, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktu, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.11.2 papunktį, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 12 punktą, atsižvelgdama  į Priemonės „Subsidijos Ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms Lietuvos Respublikoje“ koncepciją, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 18 d. pasitarimo sprendimu (2022 m. gegužės 18 d. pasitarimo protokolas Nr. 20), ir vykdydama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių 2022–2024 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 4-246 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių 2022–2024 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 3.1 lentelės trisdešimt trečiosios pastraipos nuostatas,

tvirtinu Priemonės „Subsidijos Ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms Lietuvos Respublikoje“ sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                      Aušrinė Armonaitė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2022 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 4-826

 

 

PRIEMONĖS „subsidijos ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms lietuvos respublikoje“ SĄLYGŲ aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Subsidijos Ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms Lietuvos Respublikoje“ sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato sąlygas ir reikalavimus, kuriuos atitinkantys pareiškėjai gali kreiptis dėl negrąžinamosios subsidijos (toliau – subsidija) pagal Priemonę „Subsidijos Ukrainos verslo subjektų įsteigtoms darbo vietoms Lietuvos Respublikoje“ (toliau – Priemonė), paraiškų gauti subsidiją (toliau – paraiška) teikimo, vertinimo, subsidijos pareiškėjams skyrimo ir grąžinimo tvarką, taip pat įgyvendinant Priemonę dalyvaujančių institucijų funkcijas.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir vartojamos Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

4. Priemonės tikslas – padėti Ukrainoje įregistruotiems juridiniams asmenims (toliau – Ukrainos verslo subjektas (-ai)), siekiantiems veiklą vykdyti iš Lietuvos Respublikos, užtikrinti verslo tęstinumą.

5. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija), viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ (toliau – Administruojančioji institucija) ir Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras (toliau – NBFC) dalyvauja įgyvendinant Priemonę ir atlieka Aprašo III skyriuje nustatytas funkcijas.

6. Priemonei skiriama suma – 2 mln. (du milijonai) Eur valstybės biudžeto lėšų.

7. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – subsidija.

8. Pagal Aprašą skiriama subsidija yra de minimis pagalba, teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (toliau – de minimis pagalba). Teikiant de minimis pagalbą turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatų.

9. Vienam pareiškėjui, atitinkančiam Aprašo 16 punkte nurodytus reikalavimus, Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka subsidija gali būti skiriama tik vieną kartą ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo vietų, skirtų pareiškėjo pagrindinei ekonominei veiklai vykdyti, įsteigimą Lietuvos Respublikoje, ir 10 000 eurų, kaip nurodyta Aprašo 30 punkte, neviršijant Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytų ribų.

10. Subsidija pareiškėjui gali būti mokama dalimis Aprašo 30 ir 31 punktuose nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 15 d.

11. Pagal Aprašą didžiausias subsidijos dydis vienam pareiškėjui negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytų ribų.

12. Paraiškų atranka pagal Priemonę atliekama tęstinės atrankos būdu, t. y. pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl subsidijos skyrimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilės tvarką (toliau – Tęstinė atranka).

13. Administruojančioji institucija kvietimus teikti paraiškas (toliau – kvietimas) pagal Aprašą skelbia interneto svetainėje https://investlithuania.com/lt/ ne vėliau kaip po 2 (dviejų) darbo dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos. Kvietimas galioja iki 2022 m. lapkričio 1 d. arba iki kvietimo sustabdymo, kaip nurodyta Aprašo 14 punkte.

14. Tęstinė atranka baigiama, jeigu pagal Ministerijos priimtus sprendimus dėl subsidijų skyrimo ir Administruojančiajai institucijai pateiktas paraiškas, dėl kurių dar nėra priimtas Ministerijos sprendimas dėl subsidijų skyrimo, prašant tam tikros subsidijų sumos, yra sudaroma galimybė paskirstyti visą Priemonei skirtą lėšų sumą, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 15 d.

15. Paraiškos, kurios pateiktos Administruojančiajai institucijai iki kvietimo galiojimo termino pabaigos ar iki kvietimo sustabdymo dienos ir pagal kurias subsidijų skyrimas pareiškėjams negalimas dėl visos Priemonei skirtos lėšų sumos paskirstymo, įtraukiamos į pateiktų nevertintų paraiškų sąrašą (toliau – nevertintų paraiškų sąrašas), kuris ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas  nuo kvietimo sustabdymo dienos ar kvietimo termino pabaigos elektroniniu paštu pateikiamas Ministerijai. Į nevertintų paraiškų sąrašą paraiškos įrašomos pagal paraiškų pateikimo eilės tvarką. Ministerija, įvertinusi galimą papildomų lėšų poreikį Priemonei, dėl Priemonei papildomų lėšų skyrimo galimybės ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo nevertintų paraiškų sąrašo gavimo dienos elektroniniu paštu informuoja Administruojančiąją instituciją. Ministerijai priėmus sprendimą dėl papildomos lėšų sumos skyrimo pagal kvietimą pateiktoms ir į nevertintų paraiškų sąrašą įtrauktoms paraiškoms finansuoti, Administruojančioji institucija atlieka paraiškų vertinimą Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka ir laikydamasi paraiškų pateikimo eilės tvarkos. Jei Ministerija priima sprendimą Priemonei papildomos lėšų sumos neskirti arba Priemonei skirti mažiau lėšų, nei reikia visoms į nevertintų paraiškų sąrašą įtrauktoms paraiškoms finansuoti, apie priimtą sprendimą ji ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo nevertintų paraiškų sąrašo gavimo dienos elektroniniu paštu informuoja Administruojančiąją instituciją, kuri ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus, kuriems neužteko pagal kvietimą skirtos lėšų sumos ar skiriamos papildomos lėšų sumos, kad jų pateiktos paraiškos nebus nagrinėjamos.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

16. Pagal Aprašą dėl subsidijos gali kreiptis pareiškėjas, kuris atitinka visas šias sąlygas:

16.1. Pareiškėjas yra juridinis asmuo arba juridinio asmens filialas, kurį ne anksčiau kaip 2022 m. vasario 24 d. Lietuvos Respublikoje įregistravo Ukrainos verslo subjektas:

16.1.1. veikiantis ne trumpiau kaip vienus metus (paskutiniais finansiniais metais generuojantis pajamas);

16.1.2. kurio vidutinės metinės pajamos per paskutinius trejus finansinius metus arba vidutinės metinės pajamos, jeigu Ukrainos verslo subjektas vykdė veiklą mažiau nei trejus finansinius metus per laikotarpį nuo jo įregistravimo dienos, yra ne mažesnės negu prašoma subsidijos suma;

16.1.3. kurio darbuotojų skaičius 2021 m. gruodžio 31 d. buvo ne mažesnis kaip 20 (dvidešimt) darbuotojų;

16.1.4. kurio prekių ir (ar) paslaugų eksporto į užsienio rinkas pajamos yra ne mažesnės kaip 50 proc. nuo visų Ukrainos verslo subjekto pajamų 2021 finansiniais metais.

16.2. Pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną ir tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų, nustatytų Aprašo 24 punkte, sudarymo dieną nėra reorganizuojamas, dalyvaujantis reorganizavime, pertvarkomas, dalyvaujantis atskyrime, bankrutuojantis, bankrutavęs, likviduojamas, likviduojamas dėl bankroto, likviduotas, jungiamas peržengiant vienos valstybės ribas, dalyvaujantis jungimesi peržengiant vienos valstybės ribas.

16.3. Pareiškėjui gali būti suteikta de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsniu.

16.4. Pareiškėjas nėra gavęs subsidijų už darbo vietų įsteigimą Lietuvos Respublikoje iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų.

16.5. Pareiškėjo pagrindinė ekonominė veikla nepriskiriama Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje nurodytiems sektoriams ir veikloms.

16.6. Pareiškėjui ir jo naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama subsidija, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė.

17. Siekdamas gauti subsidiją, pareiškėjas įsipareigoja nuo 2022 m. vasario 24 d. iki 2022 m. lapkričio 1 d. Lietuvos Respublikoje įsteigti ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo vietų, skirtų pareiškėjo pagrindinei ekonominei veiklai vykdyti. Darbo vietos įsteigimo data skaičiuojama nuo darbo sutarties įsigaliojimo datos, o jei darbo sutartyje nurodyta darbo pradžios data, – nuo darbo sutartyje nurodytos darbo pradžios datos.

18. Darbo vietų įsteigimas Lietuvos Respublikoje turi būti pagrįstas šiais darbo vietos įsteigimą ir išlaikymą pagrindžiančiais dokumentais:

18.1. ne trumpiau kaip 30 (trisdešimt) dienų galiojančia darbo sutartimi;

18.2. darbo užmokesčio apskaičiavimo žiniaraščiu, kuris turi būti patvirtintas pareiškėjo vadovo (arba jo įgalioto asmens) ir finansininko (arba jo įgalioto asmens) parašu;

18.3. išlaidų, susijusių su darbo vietų įsteigimu, apmokėjimą įrodančiais dokumentais: mokėjimo nurodymais, sąskaitos išrašais, kasos išlaidų orderiais;

18.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra) pareiškėjo teikiamomis ataskaitomis už apskaičiuotus atlyginimus ir įmokas SODRAI, jei Administruojančiajai institucijai pritrūksta informacijos apie darbo vietų įsteigimą ir jų išlaikymą.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SUBSIDIJOS SKYRIMAS, IŠMOKĖJIMAS IR GRĄŽINIMAS

 

19. Pareiškėjas, siekdamas gauti subsidiją pagal Aprašą, turi užpildyti paraišką (Aprašo priedas) ir ją pateikti Administruojančiajai institucijai registruotu paštu, per kurjerį, pats perduoti paraišką ar atsiųsti kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą paraišką Administruojančiosios institucijos kvietime nurodytu elektroniniu paštu. Paraiškoje turi būti pateikti duomenys apie pareiškėją (pareiškėjo rekvizitai, kontaktinė informacija, teisinė forma, vykdoma veikla), nurodytas planuojamų Lietuvos Respublikoje įsteigti darbo vietų skaičius, pareiškėjo pagrindinės ekonominės veiklos kodas pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, prašomos subsidijos dydis, kita informacija, pagrindžianti Aprašo 16 punkte nurodytus reikalavimus.

20. Kartu su Aprašo 19 punkte nurodyta paraiška pareiškėjas turi pateikti visus šiuos dokumentus:

20.1. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Ministerijos parengtą ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“ paskelbtą rekomenduojamą formą;

20.2. Ukrainos verslo subjekto registro išrašą arba jam lygiavertį dokumentą apie jo registracijos faktą Ukrainoje;

20.3. Ukrainos verslo subjekto finansinės atskaitomybės dokumentus ar kitus jiems lygiaverčius dokumentus, įrodančius, kad vidutinės metinės pajamos per paskutinius trejus finansinius metus arba per laikotarpį nuo jo įregistravimo dienos (jeigu Ukrainos verslo subjektas vykdė veiklą mažiau nei trejus finansinius metus) yra ne mažesnės negu prašoma subsidijos suma.

21. Paraiška prilyginama pareiškėjo įsipareigojimams, nustatytiems Aprašo 17 ir 18 punktuose, kurių pareiškėjas privalo laikytis, jam skyrus subsidiją.

22. Administruojančioji institucija paraišką įvertina per 10 (dešimt) darbo dienų nuo tinkamai užpildytos paraiškos ir dokumentų, nurodytų Aprašo 20 punkte, pateikimo Administruojančiajai institucijai dienos. Paraiškos vertinimo metu vertinama pareiškėjo atitiktis Aprašo 16 punkte nustatytiems reikalavimams. Paraiškos vertinimo terminas, esant objektyvių aplinkybių (gautas ir vertinamas didelis paraiškų skaičius; pareiškėjo prašymu; atliekant didelės apimties informacinių sistemų programavimo darbus ar sutrikus informacinių sistemų veiklai), Administruojančiosios institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų. Apie pratęstą paraiškos vertinimo terminą Administruojančioji institucija ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo Administruojančiosios institucijos sprendimo pratęsti paraiškos vertinimo terminą priėmimo dienos informuoja pareiškėją (-us) paraiškoje pateiktu elektroniniu paštu ir nurodo terminą, kuriam pratęsiamas paraiškos vertinimas, ir priežastį (-is), dėl kurios (-ių) paraiškos vertinimo terminas pratęstas.

23. Paraiškos vertinimo metu Administruojančioji institucija turi teisę paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, išskyrus atvejus, kai trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus galima patikrinti viešuose Lietuvos Respublikos valstybės institucijų registruose ir informacinėse sistemose. Pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus Aprašo 19 punkte nurodytu būdu per Administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 (penkios) darbo dienos nuo prašymo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per Administruojančiosios institucijos nustatytą terminą nepateikia nurodytos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų, paraiška įtraukiama į netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą.

24. Administruojančioji institucija, baigusi paraiškų vertinimą, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas parengia tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus ir elektroniniu paštu ir raštu pateikia juos Ministerijai, o jų kopijas elektroniniu paštu pateikia NBFC. Tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus Administruojančioji institucija Ministerijai teikia ne dažniau kaip vieną kartą per savaitę. Tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąraše nurodomi šie duomenys:

24.1. paraiškos data ir jos registracijos numeris;

24.2. pareiškėjo juridinio asmens kodas;

24.3. pareiškėjo pavadinimas;

24.4. sąskaitos, į kurią bus pervedama subsidija, numeris privalomu tarptautiniu banko sąskaitos numerio formatu (IBAN) (nurodoma tik tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašo sudarymo atveju);

24.5. pareiškėjo pagrindinės ekonominės veiklos kodas pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių;

24.6. konkrečiam pareiškėjui galimos skirti subsidijos suma (nurodoma tik tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašo sudarymo atveju).

25. Sprendimą dėl subsidijos skyrimo (tik pareiškėjams, įtrauktiems į tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą) ar neskyrimo (tik pareiškėjams, įtrauktiems į netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą) ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašo gavimo dienos priima ekonomikos ir inovacijų ministras. Sprendimas dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, kuriame nurodoma:

25.1. teisinis ir faktinis pagrindas skirti ar neskirti subsidiją;

25.2. pareiškėjų, kuriems skiriama ar neskiriama subsidija, sąrašas, kuriame nurodomas paraiškos data ir numeris, pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas ir pareiškėjui skiriamos subsidijos suma, jei subsidija skiriama;

25.3. sprendimo apskundimo tvarka ir terminai.

26. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo, sprendimas dėl subsidijų skyrimo ar neskyrimo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo sprendimo dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo priėmimo dienos, elektroniniu paštu pateikiamas Administruojančiajai institucijai ir NBFC.

27. Administruojančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo informacijos apie ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo gavimo dienos, paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu pareiškėją informuoja apie ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimą dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo.

28. NBFC subsidiją, nurodytą Aprašo 30 punkte, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacijos apie ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimą dėl subsidijos skyrimo gavimo dienos, perveda pareiškėjui į paraiškoje nurodytą sąskaitą.

29. Administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikia ir tikslina vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

30. Pareiškėjui, dėl kurio priimtas ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimas dėl subsidijos skyrimo, pirmoji subsidijos dalis – 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) – išmokama Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka.

31. Mokant kitas subsidijos dalis, pareiškėjui, dėl kurio priimtas ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimas dėl subsidijos skyrimo, už 1 (vieną) Lietuvos Respublikoje įsteigtą darbo vietą išmokama 5 000 Eur (penki tūkstančiai eurų), kai yra įvykdytos visos šios sąlygos:

31.1. Pareiškėjas yra įsteigęs ir 30 kalendorinių dienų išlaikęs darbo vietą (-as), už kurios (-ių) įsteigimą kreipiasi subsidijos dalies išmokėjimo, ir pateikia tai pagrindžiančius dokumentus, nurodytus Aprašo 18 punkte.

31.2. Pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną ir tinkamų ir (ar) netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų, nustatytų Aprašo 24 punkte, sudarymo dieną nėra reorganizuojamas, dalyvaujantis reorganizavime, pertvarkomas, dalyvaujantis atskyrime, bankrutuojantis, bankrutavęs, likviduojamas, likviduojamas dėl bankroto, likviduotas, jungiamas peržengiant vienos valstybės ribas, dalyvaujantis jungimesi peržengiant vienos valstybės ribas.

32. Dėl Aprašo 31 punkte nurodytos subsidijos dalies išmokėjimo Pareiškėjas į Administruojančiąją instituciją gali kreiptis ne dažniau kaip 1 (vieną) kartą per kalendorinį mėnesį. Tokiu atveju jis turi pateikti visus Aprašo 18 punkte nurodytus darbo vietos (-ų) įsteigimą ir išlaikymą pagrindžiančius dokumentus. Aprašo 18 punkte nurodyti darbo vietos (-ų) įsteigimą ir išlaikymą pagrindžiantys dokumentai turi būti pateikti Administruojančiajai institucijai ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 5 dienos. Jeigu nurodyti dokumentai iki nustatyto termino nėra pateikti, subsidijos dalis, nustatyta Aprašo 31 punkte, nėra išmokama.

33. Administruojančioji institucija, gavusi pareiškėjo prašymą išmokėti skirtos subsidijos dalį, nustatytą Aprašo 31 punkte, patikrina, ar pareiškėjas atitinka Aprašo 31.1–31.2 papunkčiuose nurodytas sąlygas, ar darbo vietos (-ų) įsteigimas ir išlaikymas pagrįstas Aprašo 18 punkte nurodytais dokumentais, ir per 2 (dvi) darbo dienas nuo įvertinimo pateikia Ministerijai informaciją apie pareiškėjui mokėtiną subsidijos dalį ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų darbo vietų skaičių. Ministerija Administruojančiosios institucijos pateiktą informaciją apie pareiškėjui mokėtiną subsidijos dalį pateikia NBFC, o NBFC nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacijos apie pareiškėjui mokėtiną subsidijos dalį gavimo dienos, perveda pareiškėjui mokėtiną subsidijos dalį į paraiškoje nurodytą sąskaitą.

34. Administruojančioji institucija turi teisę paprašyti pareiškėjo papildyti ar patikslinti kartu su prašymu išmokėti skirtos subsidijos dalį, nustatytą Aprašo 31 punkte, pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus per Administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 (dvi) darbo dienos nuo prašymo papildyti ar patikslinti kartu su prašymu išmokėti skirtos subsidijos dalį, nustatytą Aprašo 31 punkte, pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per Administruojančiosios institucijos nustatytą terminą nepateikia nurodytos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų, Administruojančioji institucija įvertina, kad pareiškėjas neatitinka Aprašo 31.1–31.2 papunkčiuose nurodytų sąlygų, nustato, kad darbo vietos (-ų) įsteigimas ir išlaikymas nėra pagrįstas Aprašo 18 punkte nurodytais dokumentais, atmeta pareiškėjo prašymą išmokėti skirtos subsidijos dalį, nustatytą Aprašo 31 punkte, ir per 2 (dvi) darbo dienas nuo šio prašymo atmetimo dienos informuoja apie tai pareiškėją (-us) paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.

35. Kai subsidija išmokama dalimis, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, ji yra diskontuojama.

36. Pareiškėjai Priemonės įgyvendinimo klausimais informuojami ir konsultuojami telefonu, elektroniniu paštu, kurie nurodomi kvietimo skelbime ir Administruojančiosios institucijos interneto svetainėje https://investlithuania.com/lt.

37. Pareiškėjas įsipareigoja saugoti ir audito metu per Administruojančiosios institucijos nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 (dešimt) darbo dienų, pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, pagrindžiančius Aprašo reikalavimų įgyvendinimą.

38. Informacija apie subsidijas gavusius pareiškėjus (pareiškėjo pavadinimas, kodas, numatomas suteikti subsidijos dydis) per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.eimin.lt.

39. Jei pareiškėjas neįvykdo Aprašo 17 punkte nustatyto įsipareigojimo, jis privalo grąžinti visą jam išmokėtą subsidiją, išskyrus Aprašo 30 punkte nurodytą išmokėtą subsidijos dalį. Apie tai Administruojančioji institucija elektroniniu paštu ir raštu informuoja pareiškėją ir Ministeriją.

40. Administruojančiajai institucijai nustačius, kad pareiškėjas pateikė neteisingą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl subsidijos skyrimo priėmimui, gavo didesnę, nei priklauso pagal Aprašą, subsidiją, pareiškėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gautą subsidiją su palūkanomis, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. Apie tai Administruojančioji institucija elektroniniu paštu ir raštu informuoja pareiškėją ir Ministeriją.

41. Ministerija, gavusi Aprašo 39 ir 40 punktuose nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas priima sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies, kurios buvo gautos pažeidžiant Aprašo nuostatas, grąžinimo ir su minėtomis lėšomis susijusių palūkanų sumokėjimo. Sprendimas dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, kuriame nurodoma:

41.1. teisinis ir faktinis pagrindas grąžinti subsidiją ar jos dalį;

41.2. pareiškėjo (-ų), kuris (-ie) turi grąžinti subsidiją ar jos dalį, pavadinimas, juridinio asmens kodas bei pareiškėjui (-ams) nustatytos grąžinti subsidijos ar jo dalies suma su palūkanomis;

41.3. terminas grąžinti subsidiją ar jos dalį;

41.4. Ministerijos sąskaitos, į kurią turi būti grąžinta subsidija ar jos dalis bei palūkanos, numeris;

41.5. sprendimo apskundimo tvarka ir terminai.

42. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo, sprendimas dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo priėmimo dienos elektroniniu paštu pateikiamas Administruojančiajai institucijai.

43. Administruojančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo informacijos apie ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimą gavimo dienos, paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu pareiškėjui pateikia ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo. Pareiškėjas privalomą grąžinti subsidiją ar jos dalį bankiniu pavedimu turi pervesti į Ministerijos sąskaitą ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo gavimo dienos.  

44. Ministerija iš Pareiškėjo susigrąžintas lėšas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo jų gavimo dienos perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Už paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose pateiktų duomenų bei kartu su paraiška teikiamos kitos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas.

46. Informacija ir dokumentai, susiję su subsidijos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinės subsidijos suteikimo dienos.

47. Pareiškėjo teikiamoje informacijoje ir (ar) dokumentuose pateikti asmens duomenys tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

48. Asmens duomenų valdytoja Administruojančioji institucija, juridinio asmens kodas 124013427, buveinės adresas: Upės g. 23-1, 08128 Vilnius, tel. (8 5) 262 7438, el. paštas info@investlithuania.com (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas dap@investlithuania.com), tvarko funkcijų įgyvendinimo, taip pat paraiškos vertinimo, subsidijos administravimo, apskaičiavimo ir skyrimo tikslu Apraše nurodytus asmens duomenis: paraiškoje nurodytus pareiškėjo atstovo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą, taip pat asmens duomenis, kuriuos sužinojo vertindama paraišką, administruodama, apskaičiuodama ir skirdama subsidiją

49. Aprašo 48 punkte nurodyti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktu. Asmens duomenys tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinės subsidijos pagal Aprašą suteikimo datos.

50. Duomenų subjektas gali kreiptis į Administruojančiąją instituciją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

50.1. teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;

50.2. teisę susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis;

50.3. teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis;

50.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

50.5. teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą.

51. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679.

52. Administruojančioji institucija, laikydamasi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, turi teisę teikti tvarkomus asmens duomenis ir jais keistis su Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis (įskaitant Ministeriją, NBFC), kurios tvarko asmens duomenis, reikalingus pareiškėjo tinkamumui pagal Aprašą įvertinti, pareiškėjo pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, subsidijai apskaičiuoti, skirti, išmokėti, skirtų lėšų panaudojimo kontrolei vykdyti.

 

_____________________________

part_891197669996454abddcd34ef0471ea2_end