LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PARAMA ŽVEJYBOS GALIMYBIŲ PASKIRSTYMO SISTEMOMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. lapkričio 2 d. Nr. 3D-651
Vilnius
Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. sausio 29 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/568 (OL 2016 L 97, p. 1), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 22 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2440 (OL 2015 L 336, p. 42), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), 2009 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1224/2009, nustatančiu Bendrijos kontrolės sistemą, kuria užtikrinamas bendrosios žuvininkystės politikos taisyklių laikymasis, iš dalies keičiantis reglamentus (EB) Nr. 847/96, (EB) Nr. 2371/2002, (EB) Nr. 811/2004, (EB) Nr. 768/2005, (EB) Nr. 2115/2005, (EB) Nr. 2166/2005, (EB) Nr. 388/2006,
(EB) Nr. 509/2007, (EB) Nr. 676/2007, (EB) Nr. 1098/2007, (EB) Nr. 1300/2008, (EB) Nr. 1342/2008 ir panaikinantis reglamentus (EEB) Nr. 2847/93, (EB) Nr. 1627/94 ir (EB) Nr. 1966/2006 (OL 2009 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu CCI2014LT16M8A001, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015)5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ bei atsižvelgdama į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ nuostatas:
1. T v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Parama žvejybos galimybių paskirstymo sistemoms“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuo 2016 m. lapkričio 28 d. iki 2016 m. gruodžio 29 d. gali pateikti paramos paraišką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Ekologiškai tausios, efektyvaus išteklių naudojimo, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonę „Parama žvejybos galimybių paskirstymo sistemoms“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės
ūkio ministro 2016 m. lapkričio 2 d.
įsakymu Nr. 3D-651
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PARAMA ŽVEJYBOS GALIMYBIŲ PASKIRSTYMO SISTEMOMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Parama žvejybos galimybių paskirstymo sistemoms“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. sausio 29 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/568 (OL 2016 L 97, p. 1), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 22 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2440 (OL 2015 L 336, p. 42), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), 2009 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1224/2009,
nustatančiu Bendrijos kontrolės sistemą, kuria užtikrinamas bendrosios žuvininkystės politikos taisyklių laikymasis, iš dalies keičiantis reglamentus (EB) Nr. 847/96, (EB) Nr. 2371/2002, (EB) Nr. 811/2004, (EB) Nr. 768/2005, (EB) Nr. 2115/2005, (EB) Nr. 2166/2005, (EB) Nr. 388/2006, (EB) Nr. 509/2007, (EB) Nr. 676/2007, (EB) Nr. 1098/2007, (EB) Nr. 1300/2008, (EB) Nr. 1342/2008 ir panaikinantis reglamentus (EEB) Nr. 2847/93, (EB) Nr. 1627/94 ir (EB) Nr. 1966/2006 (OL 2009 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu CCI2014LT16M8A001, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015)5897 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ bei atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), nuostatas.
II SKYRIUS
SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
3. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:
3.1. Sutrumpinimai:
3.2. Sąvokos:
3.2.1. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.
3.2.2. Projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.
III SKYRIUS
PRIEMONĖS TIKSLAS
5. Priemone prisidedama prie Europos Sąjungos (toliau – ES) bendrosios žuvininkystės politikos prioritetų ir konkretaus įgyvendinimo tikslo – žvejybos pajėgumų ir turimų žvejybos galimybių pusiausvyros užtikrinimas.
6. Priemone prisidedama prie ES horizontalaus principo įgyvendinimo – „Darnus vystymasis“, kuriuo siekiama klimato kaitos poveikio švelninimo ir prisitaikymo prie klimato kaitos, skatinant darnų išteklių naudojimą ir įgyvendinant Reglamento (ES) Nr. 1380/2013 pirmoje antraštinėje dalyje numatytas išsaugojimo priemones.
IV SKYRIUS
REMIAMA VEIKLA
V SKYRIUS
GALIMI PAREIŠKĖJAI
VI SKYRIUS
PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS
10. Didžiausia galima paramos vienam projektui suma yra 30 000 eurų su PVM. Lėšos priemonei skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).
VII SKYRIUS
TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
12. Paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.
13. Sąlygos ir reikalavimai paramai gauti:
13.2. projekto veikla yra susijusi su Priemonės remiama veikla, nustatyta Taisyklių IV skyriuje „Remiama veikla“;
13.3. paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių V skyriuje „Galimi pareiškėjai“;
14. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu jis:
14.1. turi įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybiniam socialinio draudimo fondui, išskyrus atvejus, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);
15. Paramos paraiška priimama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnyje nurodytas sąlygas bei atitinkamas paraiškų nepriimtinumo galiojimo laikotarpius ir datas, nustatytas Reglamente (ES) 2015/288. Teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad laikosi Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalyje nurodytų kriterijų ir nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo.
VIII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMAI
17. Pareiškėjas įsipareigoja:
17.1. viešinti paramą pagal Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės) nustatyta tvarka;
17.2. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;
17.3. be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, numatytų investicijų, projekto įgyvendinimo sąlygų ir nuosavybės formos, neįkeisti, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (leidimą įkeisti turtą Agentūra gali suteikti tik tiems paramos gavėjams, kurie paraiškoje banko paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių);
17.4. apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo paramos sutarties pasirašymo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, esant draudimo paslaugų prieinamumui);
17.5. užtikrinti tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš asignavimų gautinas lėšas, nuosavas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant kredito įstaigos paskolos suteikimo galimybės patvirtinimo dokumentus. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas, panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą. Nuosavos lėšos pagrindžiamos pateikiant rašytinį patvirtinimą, kad atitinkamą projekto dalį pareiškėjas įgyvendins nuosavomis lėšomis;
18. Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų.
19. Pareiškėjas neprieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką ir gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.
20. Pareiškėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas asmenims, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.
21. Pareiškėjas sutinka, kad Agentūra ir (ar) Ministerija ar jų paskirti ekspertai, patikrintų pateiktus duomenis ir atliktų patikrą vietoje, gautų papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą. Pareiškėjas sutinka, kad pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.
IX SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
22. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos, neviršijant nustatyto paramos dydžio. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai su lygiaverčiais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti.
23. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms pirkti (jei Žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.
24. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
24.1. būtinos projektui įgyvendinti (susijusios su remiama veikla ir projekto įgyvendinimu), realiai suplanuotos ir pagrįstos. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo;
24.2. nurodytos paramos paraiškoje, faktiškai patirtos, užregistruotos pareiškėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu;
24.3. turtui išperkamąja nuoma / lizingu (finansine nuoma) įsigyti, kai įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;
25. Pagal veiklos sritį tinkamomis finansuoti pripažįstamos:
25.1. Žvejybos sektoriaus perleidžiamųjų teisių registro programinio modulio (toliau – Modulis) kūrimo išlaidos;
25.3. pareiškėjo darbuotojų, kurie dirbs su Žvejybos sektoriaus perleidžiamųjų teisių registru, apmokymo išlaidos;
25.4. pareiškėjo darbuotojų, dirbančių su Žvejybos sektoriaus perleidžiamųjų teisių registru, konsultavimo Modulio naudojimo klausimais iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos išlaidos;
25.5. Modulio tobulinimo, plėtojimo ir / arba papildymo iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos išlaidos;
25.6. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
26. Netinkamos finansuoti išlaidos:
26.1. paramos gavėjo patirtos išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir nepriskirtinos prie Taisyklių 25 punkte nustatytų kategorijų, nepagrįstos arba nepakankamai pagrįstos;
26.2. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose teisės aktuose;
26.3. išlaidos, susijusios su išperkamosios nuomos / lizingo (finansinės nuomos) sutarties administravimu, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos,
X SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
27. Paramos paraiška priimama taikant tiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Administravimo taisyklėse.
28. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių priede.
XI SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS, TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
32. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.
33. Sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo priima ir patvirtina Agentūra, vadovaudamasi Agentūros projektų atrankos komiteto rekomendacijomis Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
35. Agentūra, patvirtinusi sprendimą skirti / neskirti paramą, per 5 darbo dienas informaciniu laišku apie tai informuoja pareiškėją ir:
35.1. jeigu paramos sutarčiai parengti reikalingi papildomi duomenys ir (arba) dokumentai, paprašo per 10 darbo dienų nuo informacinio laiško gavimo dienos pateikti papildomus duomenis ir (arba) dokumentus. Pareiškėjui juos atsiuntus, per 10 darbo dienų Agentūra parengia, suderina su pareiškėju paramos sutarties projektą ir siūlo pasirašyti suderintą paramos sutartį bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Pareiškėjo prašymu paramos sutarties pasirašymo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgesniam kaip 30 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos laikotarpiui;
35.2. jeigu paramos sutarčiai parengti papildomi duomenys ir (arba) dokumentai nereikalingi, Agentūra per 10 darbo dienų parengia, suderina su pareiškėju paramos sutarties projektą ir siūlo pareiškėjui pasirašyti paramos sutartį bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Pareiškėjo prašymu paramos sutarties pasirašymo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgesniam kaip 30 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos laikotarpiui.
36. Pareiškėjui per Taisyklių 35.1 ir 35.2 papunkčiuose nustatytą laikotarpį nepasirašius paramos sutarties, per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo termino pabaigos Agentūra panaikina sprendimą dėl paramos skyrimo.
XII SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, TIKRINIMO IR PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA
38. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.
39. Mokėjimo prašymai ir susiję dokumentai teikiami Agentūrai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami, tikrinami ir vertinami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
40. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje nurodytais terminais) per pareiškėjo įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
41. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, kaip numatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų metodika).
42. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki atitinkamo mokėjimo prašymo pateikimo pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
44. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.
45. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas, taip pat papildomo ekspertinio vertinimo atlikimo laikas.
XIII SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
47. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 (dvidešimt keturių) mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.
49. Priemonei taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas – išlaidų kompensavimas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS
51. Paramos gavėjas Agentūrai teikia ataskaitas, kaip numatyta Administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.
52. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje atliekamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
XV SKYRIUS
SANKCIJOS
54. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
59. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.