vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL ENERGETIKOS ĮMONIŲ REGULIUOJAMOS VEIKLOS PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. gegužės 26 d. Nr. O3-140

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, taip pat atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Teisės skyriaus 2014 m. gegužės 15 d. pažymą Nr. O5-115 „Dėl Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, Komisija n u t a r i a:

1. Patvirtinti Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimų tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Komisijos 2012 m. birželio 18 d. nutarimą Nr. O3-155 „Dėl Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos pradėti energetikos įmonių patikrinimai baigiami pagal tuo metu galiojusias teisės normas.

4. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2014 m. lapkričio 1 d.

 

 

Komisijos pirmininko pavaduotojas,

laikinai vykdantis Komisijos pirmininko funkcijas                                                     Darius Biekša

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos

2014 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. O3-140

 

ENERGETIKOS ĮMONIŲ REGULIUOJAMOS VEIKLOS PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja energetikos įmonių veiklos, kuri yra reguliuojama kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos Energetikos įstatyme (toliau – reguliuojama veikla), patikrinimų tvarką. Šio Aprašo nuostatos mutatis mutandis taip pat taikomos atliekant suskystintų gamtinių dujų terminalo operatoriaus ir energijos išteklių biržos operatoriaus reguliuojamos veiklos patikrinimus.

2. Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimai atliekami, vadovaujantis Energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymu, Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymu bei šiuo Aprašu.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Energetikos įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

ENERGETIKOS ĮMONIŲ REGULIUOJAMOS VEIKLOS PATIKRINIMAI

 

4. Komisijos veikla, susijusi su energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimais, planuojama ir atliekama, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 362 straipsnio 1 dalyje nustatytais principais.

5. Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

6. Planinis patikrinimas atliekamas pagal Komisijos pirmininko įsakymu patvirtintą metinį planuojamų atlikti energetikos įmonių (toliau – ūkio subjektas) reguliuojamos veiklos patikrinimų planą (toliau – patikrinimų planas).

7. Patikrinimų planas tvirtinamas kiekvieniems kalendoriniams metams. Patvirtintas patikrinimų planas, įskaitant ir Aprašo 8 punkte nustatyto planinio patikrinimo atlikimo termino pratęsimą, gali būti keičiamas tik Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu, esant Komisijos įgalioto darbuotojo teikimui. Patvirtintas patikrinimų planas ir jo pakeitimai skelbiami Komisijos interneto svetainėje.

8. Patikrinimo plane nustatytas planinio patikrinimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis negu 6 mėnesiai. Šis terminas kiekvieną kartą gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 3 mėnesiams. Termino pratęsimų skaičius nėra ribojimas, tačiau planinis patikrinimas turi būti atliktas per objektyviai įmanomą kuo trumpesnį laikotarpį.

9. Planinio patikrinimo pirminis tikslas – surinkti ir įvertinti informaciją apie ūkio subjekto veiklą, taip pat suteikti jam metodinę pagalbą. Metodinė pagalba energetikos įmonės reguliuojamos veiklos patikrinimų metu neteikiama, jeigu jos teikimas trukdo siekti energetikos įmonių reguliuojamos veiklos priežiūros tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis specialiuosiuose priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai priežiūrai keliamų reikalavimų.

10. Patikrinimų plane nurodoma konkreti energetikos įmonė, kurios reguliuojamą veiklą planuojama tikrinti, planuojamos atlikti įmonės veiklos patikrinimo pradžios ir pabaigos datos.

11. Patikrinimų planas sudaromas, atsižvelgiant į:

11.1. Komisijos strateginiame veiklos plane numatytų atlikti patikrinimų skaičių;

11.2. anksčiau nustatytus teisės aktų pažeidimus reguliuojamos veiklos srityje;

11.3. vartotojų skundų dėl reguliuojamos veiklos skaičių;

11.4. kitas aplinkybes, dėl kurių atsiradimo galimas teisės aktų pažeidimų rizikos padidėjimas reguliuojamos veiklos srityje.

12. Atsižvelgus į Aprašo 11 punkte nurodytas aplinkybes, energetikos įmonės planiniam tikrinimui atrenkamos pagal šiuos kriterijus:

12.1. Komisija anksčiau nėra tikrinusi energetikos įmonės reguliuojamos veiklos arba ją tikrinusi daugiau nei prieš 2 kalendorinius metus;

12.2. pagal ankstesnių patikrinimų rezultatus ar esminius įvykius, turinčius ar turėjusius įtakos energetikos įmonių vykdomai reguliuojamai veiklai;

12.3. energetikos įmonės technologinis, finansinis ir vadybinis pajėgumas praėjusiais metais buvo įvertintas nepatenkinamai, taip pat jei energetikos įmonė turėjo ar turi finansinių sunkumų vykdyti savo įsipareigojimus;

12.4. yra gauta informacija iš valstybės ar savivaldybės institucijų ir įstaigų, įtarus, kad Komisijai buvo teikiama klaidinga informacija ar Komisijos reikalaujama informacija buvo pateikta neišsami.

13. Į patikrinimų planą taip pat gali būti įtraukiami energetikos įmonių, kurioms nustatytų bazinių kainų ar kainų viršutinių ribų galiojimo laikotarpis baigiasi tais kalendoriniais metais, patikrinimai.

14. Vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du energetikos įmonės veiklos planiniai patikrinimai. Komisija ir kiti priežiūrą atliekantys subjektai, kurių priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję, gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau priežiūrą atliekančių subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta energetikos įmonei.

15. Neplaninis patikrinimas atliekamas Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu, esant Komisijos įgalioto darbuotojo teikimui.

16. Aprašo 15 punkte nustatytame motyvuotame sprendime nurodomas konkretus ūkio subjektas, kurio veiklą planuojama tikrinti, neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindas, pradžios ir pabaigos datos, dalykas ir apskundimo tvarka.

17. Neplaninis patikrinimas atliekamas mutatis mutandis, taikant Aprašo 8 punkto nuostatas. Aprašo 8 punkte nustatytas terminas gali būti pratęstas tik Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu, esant Komisijos įgalioto darbuotojo teikimui.

18. Neplaninio patikrinimo tikslas – įvertinti faktus ar aplinkybes, dėl kurių buvo inicijuotas neplaninis patikrinimas.

19. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

19.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą atlikti energetikos įmonės reguliuojamos veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

19.2. turint informacijos ar kilus pagrįstiems įtarimams dėl energetikos įmonės reguliuojamos veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

19.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti energetikos įmonės reguliuojamos veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

20. Gautas asmens anoniminis skundas dėl konkretaus ūkio subjekto veikos, tai yra veikimo ar neveikimo, gali būti laikomas pagrindu atlikti neplaninį patikrinimą tik tuo atveju, jeigu Komisijos pirmininkas priima sprendimą dėl asmens anoniminio skundo nagrinėjimo.

21. Neplaninis patikrinimas atliekamas ir tais atvejais, kai jo pagrindą nustato įstatymas ar kitas įstatymo įgyvendinamasis teisės aktas.

22. Ūkio subjektas įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS PATIKRINIMUI

 

23. Komisijos įgaliotas darbuotojas, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, raštu informuoja ūkio subjektą, pateikdamas jam pranešimą apie priimtą sprendimą atlikti planinį patikrinimą (toliau – pranešimas), kuriame nurodo planinio patikrinimo atlikimo pagrindą, pradžios ir pabaigos datas, dalyką, preliminarų dokumentų, kuriuos ūkio subjektas privalės pateikti Komisijos įgaliotiems darbuotojams, sąrašą ir šių dokumentų pateikimo terminą.

24. Planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodyta data ir baigiamas ne vėliau, nei jame nurodyta data. Pratęsus atitinkamo planinio patikrinimo atlikimo terminą pagal Aprašo
8 punktą, Komisijos įgaliotas darbuotojas (darbuotojai), atliekantis (atliekantys) atitinkamą planinį patikrinimą, pateikia ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Komisijos pirmininko motyvuoto sprendimo pratęsti patikrinimo plane nustatytą planinio patikrinimo atlikimo terminą kopiją.

25. Komisijos įgalioti darbuotojai, pradėdami ūkio subjekto neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuoto sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją. Siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui, atskiras informacinis pranešimas apie priimtą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą ūkio subjektui gali būti nesiunčiamas.

26. Pratęsus atitinkamo neplaninio patikrinimo atlikimo terminą pagal Aprašo 17 punktą, Komisijos įgaliotas darbuotojas (darbuotojai), atliekantis (atliekantys) atitinkamą neplaninį patikrinimą, pateikia ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuoto sprendimo pratęsti neplaninio patikrinimo atlikimo terminą kopiją.

27. Patikrinimai atliekami, vadovaujantis patikrinimų planu ir Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu atlikti neplaninį patikrinimą.

28. Atlikti patikrinimus turi teisę Komisijos pirmininko įsakymu paskirti Komisijos darbuotojai (toliau – Tikrinimo komisija).

29. Įsakyme nurodomas tikrinamos energetikos įmonės pavadinimas (fizinio asmens – vardas, pavardė; juridinio asmens – įmonės pavadinimas), kodas (fizinio asmens – asmens kodas, jei toks yra; juridinio asmens – įmonės kodas), fizinio asmens arba juridinio asmens adresas, jei yra išduota Komisijos licencija, leidimas ar atestatas, taip pat nurodoma licencijos, leidimo ar atestato išdavimo data, rūšis ir numeris, tikrinimo tikslas, tikrinamas laikotarpis, Tikrinimo komisijos vadovo ir narių pareigos, vardas ir pavardė, patikrinimo pradžios ir pabaigos laikas, preliminarus dokumentų sąrašas, kuriuos energetikos įmonė turi pateikti Tikrinimo komisijai.

30. Komisija patikrinimui atlikti turi teisę pasitelkti ekspertus ar specialistus iš kitų valstybės institucijų bei organizacijų, jeigu reikalingos jų specialios žinios ar patirtis.

 

IV SKYRIUS

TIKRINIMO KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

31. Tikrinimo komisijos vadovas ir nariai, atlikdami patikrinimus, vadovaujasi šio Aprašo nuostatomis. Tikrinimo komisijos vadovas ir nariai, atlikdami patikrinimus, turi teisę:

31.1. gauti paaiškinimus žodžiu ar raštu iš tikrinamų energetikos įmonių vadovų ar jų įgaliotų asmenų;

31.2. pateikę tarnybinį pažymėjimą ir Komisijos pirmininko įsakymą – laisvai įeiti į tikrinamų energetikos įmonių patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius, susijusius su tikrinamos energetikos įmonės reguliuojama veikla;

31.3. gauti su energetikos įmonės reguliuojama veikla susijusius dokumentus ir pasidaryti jų kopijas;

31.4. esant tarnybiniam būtinumui, pasitelkti kitus Komisijos specialistus, ekspertus ar specialistus iš kitų valstybės institucijų bei organizacijų.

32. Tikrinimo komisijos nariai, atlikdami patikrinimą, privalo:

32.1. vadovautis tikrinamų energetikos įmonių reguliuojamą veiklą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir šio Aprašo nuostatomis;

32.2. surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie tikrinamą energetikos įmonę;

32.3. išanalizuoti ir apibendrinti turimą informaciją;

32.4. susipažinti ir įvertinti ankstesnių tikrinimų (jei tokių buvo) išvadas;

32.5. patikrinimo metu nustačius teisės aktų, reglamentuojančių reguliuojamą veiklą, pažeidimų, surašyti patikrinimo aktą ir inicijuoti įstatymuose numatytų poveikio priemonių taikymą;

32.6. vykdyti Tikrinimo komisijos vadovo nurodymus, susijusius su patikrinimu. Tikrinimo komisijos vadovo pavedimu atlikti papildomas, tikrinimo darbo plane nenumatytas, tačiau su patikrinimu susijusias užduotis;

32.7. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

32.8. užtikrinti, kad patikrinimų medžiaga būtų saugiai laikoma;

32.9. saugoti tikrinamų energetikos įmonių komercines paslaptis, apie kurias sužinojo patikrinimo metu. Asmenys, atskleidę šią informaciją, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

33. Tikrinimo komisijos vadovas:

33.1. vadovauja Tikrinimo komisijos darbui ir užtikrina, kad laiku ir kokybiškai būtų atliktos užduotys;

33.2. prireikus Tikrinimo komisijos nariams nustato konkrečias užduotis ir jų atlikimo terminus;

33.3. atstovauja Tikrinimo komisijai derinant iškilusius klausimus bei problemas su tikrinamų energetikos įmonių vadovais ar jų įgaliotais atstovais;

33.4. užtikrina patikrinimui reikalingos informacijos surinkimą;

33.5. užtikrina, kad visos patikrinimo išvados būtų motyvuotos ir pagrįstos;

33.6. nedelsdamas informuoja atitinkamą reguliuojamos energetikos veiklos sritį kuruojantį Komisijos narį ir Komisijos pirmininką, jei patikrinimo metu nustatomi galimi teisės aktų pažeidimai ar kiti reguliuojamos veiklos trūkumai, dėl kurių gali būti pažeidžiamos vartotojų teisės ar teisėti interesai arba kilti grėsmė tikrinamos energetikos įmonės reguliuojamai veiklai.

34. Tikrinimo komisijos vadovu ar nariu, atliekančiu patikrinimą, negali būti skiriamas asmuo, kuris:

34.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamos energetikos įmonės vadovu, vyriausiuoju finansininku, valdybos nariais;

34.2. yra buvęs tikrinamos energetikos įmonės darbuotoju ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau nei vieni metai;

34.3. yra tikrinamos energetikos įmonės akcininkas;

34.4. yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

35. Jei paskyrus Tikrinimo komisijos vadovą ar narį atlikti patikrinimą paaiškėja šio Aprašo 34 punkte nurodytos aplinkybės, Tikrinimo komisijos vadovas ar narys privalo nusišalinti ir apie tai nedelsdamas raštu informuoti Komisijos pirmininką. Sprendimą dėl Komisijos darbuotojo nušalinimo nuo dalyvavimo energetikos įmonės reguliuojamos veiklos patikrinime priima Komisijos pirmininkas.

 

 

V SKYRIUS

TIKRINAMŲ ENERGETIKOS ĮMONIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

36. Tikrinama energetikos įmonė privalo:

36.1. paskirti įgaliotus atsakingus asmenis, kurie dalyvautų atliekant patikrinimą ir bendradarbiautų su Tikrinimo komisijos nariais;

36.2. vykdyti Tikrinimo komisijos narių teisėtus nurodymus ir netrukdyti jiems įgyvendinti įstatymais, šiuo Aprašu bei kitais teisės aktais suteiktų teisių;

36.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, elektroniniu būdu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, susijusią su tikrinamos energetikos įmonės vykdoma reguliuojama veikla;

36.4. sudaryti reikiamas sąlygas patikrinimui atlikti, kai patikrinimas atliekamas nuvykus į tikrinamos energetikos įmonės būstinę.

37. Tikrinama energetikos įmonė turi teisę:

37.1. teikti motyvuotą prašymą pratęsti Aprašo 23 punkte nurodytų dokumentų pateikimo Komisijos įgaliotiems darbuotojams terminą;

37.2. raštu ir (ar) žodžiu teikti, pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo akte ir jo prieduose nurodytos informacijos;

37.3. reikalauti, kad Tikrinimo komisijos nariai, atlikdami patikrinimą, laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

37.4. informuoti Komisiją apie neteisėtus Tikrinimo komisijos vadovo ar narių veiksmus;

37.5. dalyvauti Komisijos posėdyje svarstant patikrinimo aktą.

38. Energetikos įmonė teikia Tikrinimo komisijai dokumentus, kuriuos privaloma rengti, vadovaujantis teisės aktų reikalavimais, taip pat kitą informaciją energetikos įmonės turima forma. Tikrinimo komisija negali reikalauti energetikos įmonės pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

39. Komisija ir kiti priežiūrą atliekantys subjektai, vadovaudamiesi Verslą prižiūrinčių subjektų keitimosi verslo subjektų pateiktais dokumentais tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 340 „Dėl Verslą prižiūrinčių subjektų keitimosi verslo subjektų pateiktais dokumentais tvarkos aprašo patvirtinimo“, tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kurią jiems yra pateikusios energetikos įmonės. Energetikos įmonė turi teisę neteikti Komisijai dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus ji yra pateikusi nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydama pateikti dokumentus energetikos įmonė turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

 

VI SKYRIUS

PATIKRINIMO ATLIKIMAS IR REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

40. Patikrinimas pradedamas nuo Tikrinimo komisijos narių susipažinimo su Komisijos turima medžiaga ir informacija apie tikrinamą energetikos įmonę, su ankstesnių patikrinimų (jei tokių buvo) išvadomis, iš kitų valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ar įstaigų gautais dokumentais, kita informacija, susijusia su tikrinamos energetikos įmonės vykdoma reguliuojama veikla.

41. Jeigu būtina nuvykti į patikrinimo vietą, Tikrinimo komisijos vadovas ir nariai susitinka su tikrinamos energetikos įmonės vadovu arba jo įgaliotu atstovu (toliau – atstovas).

42. Tikrinimo komisija turi surinkti patikrinimui būtiną informaciją, susijusią su tikrinama sritimi.

43. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai Komisija gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne Komisijos iniciatyva.

44. Patikrinimas įforminamas patikrinimo aktu, kurio projektą surašo Tikrinimo komisija.

45. Patikrinimo aktas kiekvienai tikrintai energetikos įmonei surašomas atskirai. Patikrinimo akte pateikiama informacija apie patikrinimo rezultatus pagal kiekvieną reguliuojamą sritį, kuri buvo tikrinta.

46. Patikrinimo akte nurodoma pagrindinė informacija apie tikrinamą energetikos įmonę, Tikrinimo komisijos sudėtis, patikrinimo tikslas, pradžia ir tikrinamasis laikotarpis, patikrinimo metu nustatytos aplinkybės, faktai, galimi teisės aktų, reglamentuojančių energetikos įmonių reguliuojamą veiklą, pažeidimai, tikrinamos energetikos įmonės reguliuojamos veiklos trūkumai, reguliuojamos veiklos vertinimas, kitos pastabos bei informacija. Metodinės pagalbos teikimo atveju, pagal Komisijos kompetenciją, pateikiamos konsultacinio pobūdžio išvados ar kitos prevencinio pobūdžio priemonės, padedančios energetikos įmonėms laikytis teisės aktų reikalavimų, poveikio priemones taikant kaip ultima ratio priemonę.

47. Patikrinimo aktas turi būti surašomas tiksliai, aiškiai, suprantamai, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti dokumentų duomenimis, teisės aktų nuostatomis ir kita informacija. Jei reikia, prie jo gali būti pridedami priedai (Tikrinimo komisijos vadovo ar narių paaiškinimai, dokumentų kopijos ir kt.).

48. Patikrinimo akto projektas pateikiamas tikrinamai energetikos įmonei pastaboms ne vėliau kaip kitą darbo dieną po patikrinimo akto projekto surašymo.

49. Tikrinamai energetikos įmonei paprastai yra nustatomas ne trumpesnis nei 5 darbo dienų terminas nuo patikrinimo akto projekto gavimo dienos, per kurį tikrinama energetikos įmonė, susipažinusi su patikrinimo akto projektu, gali raštu pateikti paaiškinimus dėl patikrinimo rezultatų. Atsižvelgiant į patikrinimo akto projekto apimtį, gali būti nustatomas ir kitas terminas, kuris negali būti ilgesnis nei 10 darbo dienų.

50. Tikrinimo komisija, atsižvelgdama į tikrinamos energetikos įmonės pastabas (jei tokių buvo), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tikrinamos energetikos įmonės pastabų gavimo jas įvertina ir surašo patikrinimo aktą.

51. Patikrinimo aktą pasirašo visi patikrinimą atlikę Tikrinimo komisijos nariai.

 

VII SKYRIUS

PATIKRINIMO AKTO SVARSTYMAS KOMISIJOS POSĖDYJE IR PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮVERTINIMAS

 

52. Tikrinimo komisijos vadovo ir narių pasirašytas patikrinimo aktas teikiamas svarstyti Komisijos posėdyje Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

53. Komisija, posėdyje spręsdama pateiktą klausimą, priima dėl jo sprendimą.

54. Komisijos posėdyje, kurio metu svarstomas patikrinimo aktas, paaiškėjus naujoms aplinkybėms ar faktams, galintiems turėti įtakos energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimo rezultatams, Komisija gali nuspręsti pratęsti patikrinimą, siekiant, kad Tikrinimo komisija įvertintų naujai paaiškėjusias aplinkybes ar faktus.

55. Komisijos sprendimas pratęsti patikrinimą yra įforminamas Komisijos pirmininko motyvuotu sprendimu.

56. Pratęstas patikrinimas atliekamas mutatis mutandis, taikant Aprašo 8 punkto nuostatas. Aprašo 8 punkte nustatytas terminas gali būti pratęstas tik Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu, esant Komisijos įgalioto darbuotojo teikimui.

57. Pratęsus patikrinimo atlikimo terminą pagal Aprašo 8 punktą, Komisijos įgaliotas darbuotojas (darbuotojai), atliekantis (atliekantys) atitinkamą patikrinimą, pateikia ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens motyvuoto sprendimo pratęsti patikrinimą kopiją.

58. Energetikos įmonės patikrinimo pabaiga laikomas patikrinimo rezultatus įtvirtinančio Komisijos sprendimo priėmimas.

59. Apie Komisijos priimtą sprendimą, įtvirtinantį patikrinimo rezultatus, energetikos įmonė, prireikus – kitos valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, taip pat kiti suinteresuoti asmenys informuojami Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Nustačius reguliuojamos veiklos sąlygų pažeidimus, Komisija energetikos įmonei skiria sankcijas, vadovaudamasi Energetikos įstatymo 36 straipsnio nuostatomis ir Sankcijų skyrimo taisyklėmis, patvirtintomis Komisijos 2014 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. O3-44 „Dėl Sankcijų skyrimo taisyklių patvirtinimo“.

61. Energetikos įmonės turi teisę kreiptis dėl Komisijos korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančių veikų į atitinkamus viešojo administravimo subjektus, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas įstatymų nustatyta tvarka.

62. Tikrinimo komisijos vadovas ir nariai bei kiti asmenys, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Juridiniai ir fiziniai asmenys, pažeidę šį Aprašą, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

64. Komisijos veikimas ar neveikimas, įgyvendinant Aprašo nuostatas, gali būti skundžiami teisės aktuose numatyta tvarka.

______________