LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2011 M. KOVO 18 D. ĮSAKYMO NR. 3-161 „DĖL ORLAIVIŲ NUOMOS SUTARČIŲ PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2015 m. lapkričio 19 d. Nr. 3-476(1.5 E)

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. kovo 18 d. įsakymą Nr. 3-161 „Dėl Orlaivių nuomos sutarčių patvirtinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 25 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdamas į tai, kad 2012 m. spalio 5 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 965/2012, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL 2012 L 296, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 31 d. Komisijos reglamentu (ES) 2015/1329 (OL 2015 L 206, p. 21), ir 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių (OL 2008 L 293, p. 3) nustatytais atvejais orlaivių nuomos be įgulos ir nuomos su įgula sutartys turi būti patvirtintos,“.

2.  Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Orlaivių nuomos sutarčių patvirtinimo taisykles:

2.1. Pakeičiu I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS“.

2.2.    Pakeičiu 2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta 2012 m. spalio 5 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 965/2012, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL 2012 L 296, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 31 d. Komisijos reglamentu (ES) 2015/1329 (OL 2015 L 206, p. 21) (toliau – Reglamentas Nr. 965/2012), I priede, 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių (OL 2008 L 293, p. 3) ir Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme.“

2.3. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

ORLAIVIO BE ĮGULOS NUOMA“.

2.4. Pakeičiu 8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.3. orlaivio techninės priežiūros sutartis, sudarytas su techninės priežiūros organizacija, patvirtinta pagal 2014 m. lapkričio 26 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo (OL 2014 L 362, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 3 d. Komisijos reglamentu (ES) 2015/1088 (OL 2015 L 176, p. 4) (toliau – Reglamentas Nr. 1321/2014), II priedo (145 dalies) reikalavimus, bei sutartis dėl tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos užduočių atlikimo, sudarytas su tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija, patvirtinta pagal Reglamento Nr. 1321/2014 I priedo M dalies G poskyrio reikalavimus.“

2.5. Pakeičiu 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.2. nuomotojas neįtrauktas į vežėjų, kuriems taikomas draudimas vykdyti veiklą Europos Sąjungoje, sąrašą (toliau – Europos Sąjungos sąrašas), sudaromą vadovaujantis 2005 m. gruodžio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2111/2005 dėl oro vežėjų, kuriems taikomas draudimas vykdyti veiklą Bendrijoje, Bendrijos sąrašo sudarymo ir oro transporto keleivių informavimo apie skrydį vykdančio oro vežėjo tapatybę bei panaikinančiu Direktyvos 2004/36/EB 9 straipsnį (OL 2005 L 344, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L 188, p. 14) (toliau – Reglamentas Nr. 2111/2005);“.

2.6. Pakeičiu 9.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3.2. orlaivis bus prižiūrimas pagal CAA patvirtintą techninės priežiūros programą, atitinkančią Reglamento Nr. 1321/2014 I priedo M dalies reikalavimus;“.

2.7. Pakeičiu 9.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3.3. orlaivio techninės priežiūros įgyvendinimo sąlygos atitiks Reglamento Nr. 1321/2014 reikalavimus;“.

2.8. Pakeičiu 9.3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3.4. orlaivio modifikacijos ir remontai bus atliekami pagal 2012 m. rugpjūčio 3 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012, kuriuo nustatomos orlaivio tinkamumo skraidyti sertifikavimo, orlaivio ir susijusių gaminių, dalių bei prietaisų aplinkosauginio sertifikavimo, taip pat projektavimo ir gamybinių organizacijų sertifikavimo įgyvendinimo taisyklės (OL 2012 L 224, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. birželio 30 d. Komisijos reglamentu (ES) 2015/1039 (OL 2015 L 167, p. 1), reikalavimus;“.

2.9. Pripažįstu netekusiu galios 13 punktą.

2.10. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. CAA nepatvirtina orlaivio be įgulos nuomos iš ne Europos Sąjungos vežėjo sutarties, jei nuomojamas orlaivis įtrauktas į vežėjų, kuriems taikomi veiklos apribojimai, sąrašą, yra registruotas valstybėje, kurios visiems jos prižiūrimiems vežėjams taikomas draudimas vykdyti veiklą, arba nuomojamas iš vežėjo, kuriam pagal Reglamentą Nr. 2111/2005 taikomas draudimas vykdyti veiklą.“

2.11. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

ORLAIVIO SU ĮGULA NUOMA“.

2.12. Pakeičiu 18.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.5. orlaivio techninės priežiūros sutartis, sudarytas su techninės priežiūros organizacija, patvirtinta pagal Reglamento Nr. 1321/2014 II priedo (145 dalies) reikalavimus, ir sutartis dėl tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos užduočių atlikimo, sudarytas su tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija, patvirtinta pagal Reglamento Nr. 1321/2014 I priedo M dalies G poskyrio reikalavimus;“.

2.13. Pakeičiu 19.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.2. nuomojamas orlaivis neįtrauktas į vežėjų, kuriems taikomi veiklos apribojimai, sąrašą, neregistruotas valstybėje, kurios visiems jos prižiūrimiems vežėjams taikomas draudimas vykdyti veiklą, arba nėra nuomojamas iš vežėjo, kuriam pagal Reglamentą Nr. 2111/2005 taikomas draudimas vykdyti veiklą;“.

2.14. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS“.

2.15. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. CAA turi teisę panaikinti orlaivio nuomos sutarties patvirtinimą, kai paaiškėja, kad nuomotojas arba nuomininkas pateikė neteisingus arba klaidinančius duomenis, nesilaiko šiose taisyklėse nustatytų sąlygų ar Reglamento Nr. 965/2012 reikalavimų, taip pat įgaliotosioms institucijoms nutraukus sutartį, sudarytą pagal Čikagos konvencijos 83 bis straipsnį, arba paaiškėjus kitoms aplinkybėms, dėl kurių gali būti neužtikrintas išnuomoto arba išsinuomoto orlaivio tinkamumas skraidyti.“

2.16. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Jeigu Lietuvos Respublikos vežėjas išsinuomoja arba išnuomoja orlaivį neturėdamas CAA patvirtintos orlaivio nuomos sutarties, CAA turi teisę sustabdyti vežėjo pažymėjimo galiojimą, iki bus gautas šiose taisyklėse numatytas patvirtinimas. CAA sprendimą sustabdyti vežėjo pažymėjimo galiojimą Lietuvos Respublikos vežėjas gali apskųsti Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2015 m. birželio 1 d. įsakymo Nr. 4R-100 „Dėl Vežėjo pažymėjimo išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                           Rimantas Sinkevičius