Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS
NR. 03-002-06-09-02 „ATLIKTI RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ PRADINĮ APDOROJIMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 12 d. Nr. 1-219

Vilnius

 

Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių,
7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu ir
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. vasario 3 d. nutarimu
Nr. 76 „Dėl 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos patvirtinimo“,

tvirtinu 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 03-002-06-09-02 „Atlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą“ aprašą (pridedama).

 

 

Energetikos ministras                                                                                        Dainius Kreivys

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2022 m. liepos 12 d.

įsakymu Nr. 1-219

 

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-002-06-09-02 ATLIKTI RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ PRADINĮ APDOROJIMĄ“ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (2020 metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-03-002-06-09-02-01

Rezultato

Išmontuotos įrangos radioaktyviųjų atliekų, kurioms atliktas pradinis apdorojimas, dalis nuo visų išmontuotinų įrangų radioaktyviųjų atliekų, kurioms turi būti atliktas pradinis apdorojimas

Procentai

31,01

52,0

74,14

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos lėšos;

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos.

R-03-002-06-09-02-02

Rezultato

Statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas

Kubiniai metrai

720

15 397

27 287

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos lėšos;

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos.

Paaiškinimai:

1. Kartu su šiuo aprašu tvirtinamas projektų finansavimo sąlygų aprašas (jeigu taikoma) pagal atitinkamo finansavimo šaltinio vadovaujančiosios institucijos (kai finansuojama valstybės biudžeto lėšomis, išskyrus bendrajam finansavimui skirtas lėšas, – portfelio valdytojo) nustatytą formą. Konkrečios veiklos (poveiklės) ar jų grupės projektų finansavimo sąlygų aprašas gali būti pridedamas patvirtinus priemonės aprašą, atsižvelgiant į planuojamą konkrečios (-ių) veiklos (-ų) (poveiklės (-ių)) įgyvendinimo datą. Jeigu atskiruose veiklos (poveiklės) kvietimuose numatomos skirtingos projektų finansavimo sąlygos, rengiami atskiri projektų finansavimo sąlygų aprašai. Kartu su projektų finansavimo sąlygų aprašais gali būti tvirtinami projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai, valstybės pagalbos teikimo taisyklės ir kiti projektų atrankai, įgyvendinimui, tęstinumui taikomi reikalavimai.

2. Aprašo pavadinime pažangos priemonės kodas nurodomas ir lentelės 1 skiltis pildoma vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28. d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), 9 priede nustatyta tvarka.

3. 3 skiltyje rezultato rodikliai nurodomi tokie patys, kokie nurodyti plėtros programoje. Produkto rodikliai nurodomi, jei taikomi priemonei pagal finansavimo šaltinio (pvz., Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas) reikalavimus, ir privalomai nurodomi, į plėtros programos pažangos priemonės aprašą įtraukiant tuos rodiklius, dėl kurių prisiimti įsipareigojimai pagal atitinkamą fondą ar programą reglamentuojantį teisės aktą, jei įgyvendinamos Europos Sąjungos fondų (pvz., 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“) ir kitos tarptautinės programos.

4. Jei tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai nesutampa su nurodytais metais, 6 ir 7 skiltyse po tarpine ir (ar) galutinė siektina rodiklio reikšme skliaustuose nurodomi kiti teisingi tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai. 

5. 8 skiltyje nurodomas finansavimo šaltinis. Jei tas pats rodiklis priskirtas keliems finansavimo šaltiniams, jis nurodomas tiek kartų, kiek yra skirtingų finansavimo šaltinių (bendrasis finansavimas ir pridėtinės vertės mokestis atskirai neišskiriami).


 

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

 

1.2.1. 2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos, 1.2.3.1.13

13 895

1.3. Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

 

1.3.1. 2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos lėšos, 1.3.3.1.13

85 356

IŠ VISO:

99 251

Paaiškinimai:

1. 1 skilties 1.1–1.4 papunkčiuose nurodomi finansavimo šaltiniai ir jų pavadinimai pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 8 d. įsakymą Nr. 1K-265 „Dėl Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijos patvirtinimo“. Jei finansavimo šaltinis yra Europos Sąjungos fondų lėšos, nurodomas konkretus Europos Sąjungos fondas.

2. 2 skiltyje nurodomas lėšų poreikis turi neviršyti Nacionaliniame pažangos plane nustatytų finansinių projekcijų arba turi būti pateikiamas pagrindimas, iš kokių finansavimo šaltinių, programų ketinama skirti projekcijas viršijančią lėšų dalį.

3. 2.3 papunktyje nurodomi kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ir kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, išskyrus perkančiąsias įmones, veikiančias vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srityje, lėšos.

 

 


 

 

part_4e9aa67ef8964d43a44ec1ac93b7bde6_end

part_ff0ab6356abe442c9872daa87583818d_end

part_92963f80828c4be8ad20e19fe9d9ee7c_end

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas

(įrašomas požymis: VS, MPP)

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

 

 

Finansavimo forma

 

 

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė (procentais, m3)

 

 

 

Įgyvendinimo pradžia (metai, ketv.)

 

 

Administruojančioji institucija

 

 

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1. Išmontuotos įrangos pradinis apdorojimas (rūšiavimas, dezaktyvavimas, atliekų ir statinių atitikties nebekontroliavimo lygiams matavimai), įskaitant įrangos ir konstrukcijų priežiūra veiklos vykdymo metų

I

Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

77 179

 

 

12 564

 

Ignalinos programos lėšos

 

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos

R - Išmontuotos įrangos radioaktyviųjų atliekų, kurioms atliktas pradinis apdorojimas, dalis nuo visų išmontuotinų įrangų radioaktyviųjų atliekų, kurioms turi būti atliktas pradinis apdorojimas

74,17%

 

2021,

I ketv.

Energetikos ministerija

 

2. 155, 155/1, 157, 157/1 saugyklose saugomų radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas (rūšiavimas, matavimai)

I

Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

7 172

 

 

1 167

 

Ignalinos programos lėšos

 

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos

R - Išmontuotos įrangos radioaktyviųjų atliekų, kurioms atliktas pradinis apdorojimas, dalis nuo visų išmontuotinų įrangų radioaktyviųjų atliekų, kurioms turi būti atliktas pradinis apdorojimas

74,17%

 

2021,

I ketv.

Energetikos ministerija

 

3. Statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas

I

Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

1 005

 

164

 

Ignalinos programos lėšos

 

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos

R –

Statinių griovimo atliekų pradinis apdorojimas

27 287

m3

2021,

I ketv.

Energetikos ministerija

 

Paaiškinimai:

1. Jeigu pasirenkant plėtros programos pažangos priemonės įgyvendinimo alternatyvas pirmiausia būtina vykdyti analitinę veiklą, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nurodant tik šią veiklą. Kartu su analitine veikla gali būti planuojamos ir kitos veiklos, kurių alternatyvų vertinimas neatliekamas. Įvykdžius analitinę veiklą, plėtros programos pažangos priemonės aprašas turi būti papildomas nurodant kitas vykdomas veiklas (poveikles, projektus).

2. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

3. 3, 4, 8–10, 14 skiltys nepildomos, kai vykdoma (-as) reguliacinė (-is) veikla (projektas) arba kai vykdoma (-as) analitinė (-is) veikla (projektas), kuriai (-iam) vykdyti naudojamos tęstinės veiklos lėšos.

4. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

5. 5 skiltyje valstybei svarbaus projekto požymis suteikiamas pagal Strateginio valdymo metodikoje nustatytus kriterijus.

6. 6 skiltyje pažymima, ar tiesiogiai bus prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo ir (ar) (bus) nurodomi konkretūs reikalavimai projektų finansavimo sąlygų apraše.

7. 7 skiltyje nurodoma, ar pagal veiklas numatoma teikti valstybės pagalbą (vadovaujantis išimtimis, pagal su Europos Komisija suderintą, derinamą ar planuojamą derinti schemą, taikant de minimis pagalbą).

8. 8 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

9. 9 skiltyje nurodoma konkretaus finansavimo šaltinio, nurodyto II skyriuje, dalis, tenkanti veiklai.

10. 10 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.

11. 11 skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P. Rezultato ir produkto (jei taikoma) rodikliai perkeliami iš I skyriaus. Jei procentinė rezultato rodiklio siektina reikšmė negali būti skaidoma, o jos siekiama keliomis veiklomis (poveiklėmis, jeigu jos numatomos), ta pati siektina reikšmė gali būti nurodyta prie skirtingų veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos). Jei kita skaitine išraiška išreikštas rezultato ar produkto rodiklis, kelių veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos) siektinos reikšmės gali būti skirtingos, tačiau bendrai turi sutapti su siektinomis priemonės rodiklio reikšmėmis.

12. 13 skiltyje nurodoma planuojama veiklos (poveiklės) kvietimo data, reguliacinės veiklos vykdymo pradžios data, projekto veiklų vykdymo pradžios data (jeigu ji žinoma).

13. 14 skiltyje nurodoma priemonės veiklas ar projektus administruojanti institucija.

14. Jeigu priemonės veiklą numatoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių, 1.1 papunktyje tokia veikla išskaidoma į poveikles, jai priskiriant ne daugiau nei vieną finansavimo šaltinį (bendrojo finansavimo lėšos ir valstybės biudžeto lėšos, kuriomis apmokamas pridėtinės vertės mokestis (jeigu tokios lėšos numatytos), į atskirą poveiklę neišskiriamos, tačiau nurodoma jų dalis (tūkst. eurų).

15. 1.1.1 papunktyje nurodomi numatomi įgyvendinti projektai, dėl kurių finansavimo sprendimas bus priimtas tik atlikus projektų vertinimą. Jeigu projektai bus atrenkami konkurso būdu, projektai nenurodomi

part_ae6a9d0cbde34f15bd6e12bb91c70835_end

 


 

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 03-002-06-09-02 „Atlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą“ aprašo

1 priedas

 

 

2021–2030 METŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTŲ EKSPLOATAVIMO NUTRAUKIMO IR RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-002-06-09-02 „ATLIKTI RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ PRADINĮ APDOROJIMĄ“ APRAŠE NURODYTOS INFORMACIJOS PAGRINDIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Priemonės kodas ir pavadinimas

03-002-06-09-02 „Atlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą“

Nacionalinio pažangos plano uždavinys

6.9. uždavinys: Saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas

Plėtros programa

 

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programa

Atsakinga institucija (koordinuojančioji institucija)

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija

Paaiškinimai:

1. Aprašo pavadinime pažangos priemonės kodas nurodomas vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), 9 priede nustatyta tvarka.

2. Kartu su plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašu pateikiama stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė, kurios forma pateikta Strateginio valdymo metodikos 2 priede.

 

 

Laukiamas pokytis

1.1. PRIEMONĖS POREIKIS

 

Vadovaujantis 2011 m. liepos 19 d. Tarybos direktyvos 2011/70/Euratomas, kuria nustatoma panaudoto branduolinio kuro ir radioaktyviųjų atliekų atsakingo ir saugaus tvarkymo Bendrijos sistema (toliau – Direktyva), 4 straipsniu „Valstybės narės nustato ir įgyvendina panaudoto branduolinio kuro ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo nacionalinę politiką. Nepažeidžiant Direktyvos 2 straipsnio 3 dalies, kiekvienai valstybei narei tenka galutinė atsakomybė už joje susidariusių panaudoto branduolinio kuro ir radioaktyviųjų medžiagų tvarkymą“. Lietuvoje esančios visos radioaktyviosios atliekos (toliau – RA) turi būti tvarkomos ir sutvarkytos pagal nustatytus reikalavimus. Pagrindinis dokumentas, nustatantis RA tvarkymo reikalavimus Lietuvoje, yra Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymas (toliau – Įstatymas). 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. vasario 3 d. nutarimu Nr. 76 „Dėl 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nustatytos RA tvarkymo priemonės, rodikliai, finansavimo šaltiniai, finansavimo dydžiai.

 

RA tvarkymas – veikla, apimanti pradinį, pagrindinį ir galutinį RA apdorojimą, vežimą (išskyrus išvežimą už branduolinės energetikos objekto aikštelės ribų), saugojimą, dėjimą į atliekyną, atliekyno uždarymą ir uždaryto atliekyno priežiūrą.

 

Branduolinių energetikos objektų (toliau – BEO) išmontavimo metu susidarančioms ir eksploatavimo metu saugyklose sukauptoms atliekoms (kurios yra išimamos tam, kad tinkamai jas sutvarkyti) pirmiausia atliekamas pirminis jų apdorojimas, kuris apima tokias operacijas:

-     atliekų smulkinimas atliekamas jas surinkus, išrūšiavus ir pervežus į tvarkymo vietas. Čia atliekos ardomos ir pjaustomos į fragmentus, kurių dydį lemia atliekų dezaktyvavimo įrenginių techninės charakteristikos arba reikalavimai atliekų pakuočių formavimui.

-     atliekų dezaktyvavimas, kurio metu pašalinamas paviršinis medžiagos sluoksnis, su kuriuo kartu pašalinama arba sumažinama iki priimtino lygio tarša radionuklidais.

-     pakuočių formavimas, kuomet apdorotos atliekos sudedamos į transporto konteinerius arba atliekų pakuotes (tik nebekontroliuojamosioms atliekoms ir labai mažo aktyvumo trumpaamžėms atliekoms) vadovaujantis pakuočių formavimo reikalavimais ir atliekų priimtinumo kriterijais.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 26 d. nutarime Nr. 1848 „Dėl valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimo būdo“ nustatyta, kad Ignalinos atominės elektrinės (toliau – IAE) eksploatavimo nutraukimas bus vykdomas nedelstino išmontavimo būdu. Šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į IAE eksploatavimo nutraukimo politinį, ekonominį, socialinį ir techninį kontekstą, o nuo šio sprendimo priėmimo visi IAE eksploatavimo nutraukimo planai ir darbai, susiję su reikalingos infrastruktūros įrengimu bei išmontavimu ir statinių nugriovimu, buvo ir yra orientuoti į tai, kad IAE išmontavimas ir griovimas yra ir bus vykdomas be pertraukų tol, kol bus visiškai užbaigtas.

 

Atliekų pirminis apdorojimas vykdomas pagal išmontavimo projektus, numatytus IAE galutiniame eksploatavimo nutraukimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2005 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 4-259 „Dėl Galutinio Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo plano patvirtinimo“ (toliau – GENP). GENP buvo peržiūrėtas ir atnaujintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2020 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. I-248 „Dėl Galutinio Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo plano patvirtinimo“.

 

Pirminio atliekų apdorojimo strategija remiasi šiomis nuostatomis:

-     ALARA principo taikymas visų apdorojimo etapų metu (ALARA principas branduolinės energetikos objektuose reikalauja, kad darbuotojų ir komandiruotų darbuotojų radiacinė sauga turi būti tokia, kad individualiosios apšvitos dozių dydis, apšvitintų žmonių skaičius ir nepagrįstos apšvitos tikimybė būtų kuo mažesnė (kiek tai įmanoma);

-     Atliekų, kurios turės būti dedamos į atliekynus, kiekio mažinimas. Tai pasiekiama dezaktyvuojant atliekas iki nebekontroliuojamų radioaktyvumo lygių arba mažinant RA klasę (iš mažai ir vidutiniškai RA į labai mažo aktyvumo trumpaamžės RA), arba presuojant atliekas;

-     mažai ir vidutiniškai RA dezaktyvavimą atlikti pirminio apdorojimo vietose, kurios yra kontroliuojamoje zonoje ir tokiu būdu mažinti rizikas, susijusias su žmonių apšvita ir radionuklidų sklaida pervežant tokias RA;

-     Efektyviai naudoti turimus ir planuojamus atliekų apdorojimo punktus.

Rengiant Programą buvo identifikuota problema „Nebaigtas radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas“, kurios pagrindinės priežastys:

 

-     Nebaigtas visų atliekų rūšiavimas

Išmontuojant technologinius įrenginius ir griaunant statinius susidaro dideli kiekiai įvairių tipų atliekų. Daliai šių medžiagų radiacinė kontrolė gali būti nutraukta ir tos medžiagos gali būti pakartotinai panaudotos kaip antrinės žaliavos ar tvarkomos kaip neradioaktyviosios atliekos, kita dalis turi būti tinkamai apdorota, supakuota ir patalpinta į RA atliekynus. Per visą IAE eksploatavimo laikotarpį sukaupti reikšmingi RA kiekiai taip pat turi būti tinkamai sutvarkyti.

-     Nebaigtas atliekų dezaktyvavimas

Išmontuojamos įrangos dezaktyvacija vykdoma prieš įrangos išmontavimą (dezaktyvavimas in situ) ir/arba po jo. Labiausiai užterštų ir didžiausias apšvitos dozes sąlygojančių įrenginių dezaktyvacija prieš išmontavimą yra vienas iš būdų, kuriuo įgyvendinama ALARA koncepcija.

Dezaktyvavimas po išmontavimo vykdomas pagal išmontavimo projektus, paprastai netrukus po įrangos išmontavimo ir smulkinimo. Dezaktyvavimo atlikimui reikalinga infrastuktūra rengiama pagal išmontavimo projektus, nurodytus GENP 4-ame skyriuje.

-     Nebaigti atliekų ir statinių atitikties nebekontroliavimo lygiams matavimai

Įrangos išmontavimo atliekų ir statinių atitikties nebekontroliavimo lygiams matavimų tikslas – atskirti kuo daugiau neradioaktyviųjų atliekų taip sumažinant RA kiekį, tvarkymo sąnaudas, ir didinant atliekų pakartotinį panaudojimą (kaip antrinę žaliavą).

-     Nėra galutinai nustatytų sąlyginių nekontroliuojamų radioaktyvumo lygių verčių ir sąlygų

Sąlyginių nebekontroliuojamų radioaktyvumo lygių nustatymas gali būti naudingas esant sąlyginai dideliems atliekų kiekiams, kurių užterštumas nežymiai viršija nesąlyginių nebekontroliuojamų radioaktyvumo lygių vertes ir kuriuos bus galima tvarkyti (pvz., naudoti kaip antrinę žaliavą) su tam tikrais apribojimais (pagal nustatytas sąlygas). Apšvita dėl tokių atliekų tvarkymo ir antrinių žaliavų naudojimo vis tiek neviršys nustatytų apribojimų. Preliminariai vertinama, kad IAE statinių griovimo atliekų tvarkymas taikant sąlyginių nebekontroliuojamų radioaktyvumo lygių vertes ir sąlygas gali ženkliai sumažinti atliekų tvarkymo išlaidas ir labai mažo aktyvumo atliekų kiekį.

Pradinis apdorojimas turi būti atliktas IAE išmontavimo atliekoms ir 155, 155/1, 157, 157/1 saugyklose saugomoms atliekoms, šiuo metu numatomi kiekiai:

 

Atliekos

Numatomas atliekų pradinis apdorojimas, m3

2020-01-01

2025-01-01

2030-01-01

2038-12-31

Išmontuotos įrangos pradinis apdorojimas

52 700

90 471

128 885

173 840

155, 155/1, 157, 157/1 saugyklose saugomų radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas

719

3 611

6 462

27 212

Statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas

720

15 397

27 287

85 793

Maišiagalos RAS radioaktyviųjų atliekų pradinis apdorojimas

0

129

129

304

 

2020-01-01 pradinis apdorojimas buvo atliktas – 52,7 tūkst. t (31,01 %) atliekų, gautų išmontavus įrangą, bei 719 m3 (2,6 %) atliekų, išimtų iš 155, 155/1, 157, 157/1 saugyklų.

 

Iki 2030 m. planuojama atlikti pradinį apdorojimą 128,9 tūkst. t (74,14 %) (atliekant skaičiavimus laikoma, kad atliekų tankis lygus 1 t/m3) išmontavimo atliekų, 6 462 m3 (23,7 %) iš saugyklų 155, 155/1, 157, 157/1 išimtų atliekų ir 129 m3 iš Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos (toliau – Maišiagalos RAS) išimtų atliekų.

 

Iš viso reikės atliktu pradinį apdorojimą 173,8 tūkst. t atliekų susidariusių išmontavus įrangą (pagal Megaprojekto duomenų bazės informaciją 2022-05-31 datai ), 27 212 m3 atliekų išimtų iš saugyklų 155, 155/1, 157, 157/1, 304 m3 iš Maišiagalos RAS išimtų ir Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimo atliekų bei 111 500 m3 betono radioaktyviųjų atliekų, susidarančių griaunant IAE statinius (bendras IAE sudarančių statinių gelžbetonio bendras tūris yra apie 835 000 m3, iš jų 85 793 m3 griovimo atliekų yra užteršti radioaktyviosiomis medžiagomis4, po skaldymo betono tūris bus apie 111 500 m3). Darbus planuojama pabaigti 2038 m.

 

RA, susidarančių nutraukiant BEO eksploatavimą po 2038 m, kiekis, kuriam bus vykdomas pradinis apdorojimas nėra tiksliai žinomas ir ateityje turi būti tikslinamas ir papildomas. Šiuo metu turimi tik šie duomenys:

•          panaudoto branduolinio kuro saugykla (B1, PBKS-2) – 17 301 m3 (atliekų kiekiai susidarysiantys eksploatavimo nutraukimo metu, įskaitant ir 191 konteinerio išmontavimą. Čia neįskaičiuota visa įranga ir statinių konstrukcijos);

•          kietųjų RA tvarkymo kompleksas (B3/4) – atliekos, susidarančios išmontuojant įrangą – 1 332 m3 ir 588 m3 galimai užteršto betono išmontuojant statinius.

 

Kol kas nėra informacijos dėl panaudotos branduolinio kuro saugyklos (PBKS-1 – senoji saugykla) ir numatomos reaktorių atliekų saugyklos eksploatavimo nutraukimo metų susidarančių atliekų.

 

1.2. TIKSLINĖS GRUPĖS

 

RA pradinis apdorojimas yra vienas iš RA tvarkymo etapų. Todėl yra aktuali šioms tikslinėms grupėms:

-     Lietuvos Respublikos gyventojai (tenkinamas visuomeninis interesas sutvarkyti RA)

-     IAE regiono gyventojai (žmogiškųjų išteklių poreikis, lokalių incidentų/avarijų galimybė)

-     Visagino savivaldybė (žmogiškųjų išteklių poreikis, lokalių incidentų/avarijų galimybė)

-     valstybinės institucijos (vykdomos veiklos priežiūra, teisinis reglamentavimas, tinkamų, visuomenės ir valstybės interesus atitinkančių sprendimų priėmimas, jų vykdymo kontrolė ir priežiūra).

-     EK, CPVA (vykdomos veiklos ir reikiamos infrastruktūros finansavimas, efektyvus/skaidrus viešųjų finansų valdymas)

-     Lietuvos ir tarptautinės verslo organizacijos (dalyvavimas komercinėje-ūkinėje veikloje, maksimaliai naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis verslo vystymo galimybėmis).

Tikslinės grupės, jų interesai, poreikiai, bei reikiamų organizacinių, techninių, teisinių sprendimų priėmimas tikėtina trumpuoju, vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu nesikeis.

 

1.3. ĮGYVENDINIMO LOKACIJA

 

Atliekų pradinis apdorojimas vykdomas Visagino savivaldybėje esančioje IAE teritorijoje.

 

1.4. LAUKIAMO POKYČIO DETALIZAVIMAS

 

Įgyvendinus Priemonę (visus numatytus veiksmus) laukiamas pokytis:

- atliktas pradinis apdorojimas 128,9 tūkst. t (74,14 %) išmontavimo RA.

 

 

Pažangos priemonės įgyvendinimo alternatyvos

Priemonė skirta įgyvendinti pradinį RA apdorojimą. Tai bus daroma įgyvendinant investicinius veiksmus.

 

Vadovaujantis Direktyvoje nustatyta panaudoto branduolinio kuro (toliau – PBK) ir kitų RA atsakingo ir saugaus tvarkymo Europos Sąjungoje (toliau – ES) sistema, valstybės narės privalo užtikrinti saugų RA sutvarkymą. Vadovaujantis Direktyva RA, galutinis sutvarkymas suprantamas, kaip jų padėjimas į atitinkamus atliekynus (Direktyvos 1 straipsnio 1 dalis, 4 straipsnio 4 dalis, 11 straipsnio 1 dalis). Direktyvos preambulės (21) ir (23) punktuose konstatuojama, kad RA, įskaitant atliekoms priskiriamą PBK, būtina sutvarkyti, kad radionuklidai nepasklistų į aplinką, ir ilgam laikotarpiui izoliuoti nuo žmonių ir aplinkos.

 

2021 m. sausio 25 d. Tarybos reglamento (ES) 2021/101, kuriuo nustatoma Lietuvos Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo pagalbos programa ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1369/2013 (toliau – Reglamentas), preambulės (17) punkte nurodyta, kad pagal šį Reglamentą bendrai finansuojama veikla turėtų būti nustatoma laikantis ribų, apibrėžtų pagal Tarybos reglamentą (ES)
Nr. 1369/2013 (14), Lietuvos pateiktame GENP. GENP apibrėžiama Lietuvos IAE eksploatavimo nutraukimo pagalbos programos (IAE programos) apimtis, taip pat eksploatavimo nutraukimo galutinė būklė, nurodomos atliktinų darbų datos ir atliktinų darbų pabaigos datos. Į jį taip pat įtraukti eksploatavimo nutraukimo veikla, su ja susijęs tvarkaraštis, sąnaudos ir reikalingi žmogiškieji ištekliai. Kai aktualu, Lietuva Komisijai turėtų pateikti atnaujintas GENP redakcijas, kad pastaroji galėtų į jas atsižvelgti, rengdama darbo programas.

 

Reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad konkretus IAE programos tikslas pagal GENP išmontuoti bei dezaktyvuoti IAE įrangą ir reaktorių šachtas, įskaitant RA, susidarančių dėl eksploatavimo nutraukimo veiklos, tvarkymą, ir toliau saugiai tvarkyti dėl eksploatavimo nutraukimo susidariusias ir istoriškai paveldėtas atliekas.

 

Priemonės veiklos yra ilgalaikės veiklos, numatytos GENP ir atitinkančios jame numatytą IAE eksploatavimo nutraukimo strategiją (IAE eksploatavimo nutraukimo strategija / eksploatavimo nutraukimo būdas buvo patvirtintas 2002 m. lapkričio 26 d. Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimu Nr. 1848 „Dėl valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimo būdo“), kurią šiuo metu vykdo
VĮ Ignalinos atominė elektrinė (toliau – Ignalinos AE) ir ši veikla bus įgyvendinama, kol bus atliktas visų ilgaamžių RA galutinis apdorojimas, t. y. iki tol, kol visos RA bus sudėtos į GA. GENP buvo patvirtintas
2005 m. liepos 4 d., prieš parengiant GENP buvo parengtas IAE preliminarus eksploatavimo nutraukimo planas (PENP), kuriame buvo vertintos IAE eksploatavimo nutraukimo strategijos alternatyvos. PENP buvo įvertintas TATENA ekspertų misijos, kuri 2001 m. pateikė savo ataskaitą „IAE eksploatacijos nutraukimo strategijos parinkimas“, TCR-00368.

 

RA tvarkymo procesas ir etapai yra apibrėžti TATENA saugos standartuose (International Atomic Energy Agency, Predisposal Management of Radioactive Waste, IAEA Safety Standards Series No. GSR Part 5, IAEA, Vienna (2009) ir International Atomic Energy Agency, Decommissioning of Facilities, IAEA Safety Standards Series No. GSR Part 6, IAEA, Vienna (2014).

 

RA pradinis apdorojimas vykdomas įgyvendinant GENP numatytas ilgalaikes veiklas, kuriomis, atsižvelgiant į aukščiau nurodytų teisės aktų reikalavimus, formuojamas vienintelė Priemonės alternatyva / sprendinys (veiklos yra ilgalaikės ir jų trukmė yra ilgesnė nei Priemonės trukmė), kurį įgyvendinant iki 2030 m. bus atliktas pradinis apdorojimas 128,9 tūkst. t (74,14 %) išmontavimo RA:

 

Investicinės veiklos:

RA pradinis apdorojimas (rūšiavimas, dezaktyvavimas, atliekų ir statinių atitikties nebekontroliavimo lygiams matavimai) – veikla vykdoma IAE įrangos išmontavimo projektuose (objektų išmontavimas/nugriovimas ir aikštelės rekultivavimas), tam naudojama esamą pradinio apdorojimo įrangą arba išmontavimo projektuose įrengiama naują.

Visas veiklas įgyvendins Ignalinos AE pasitelkdama rangovines organizacijas atskiriems darbams.

 

Vadovaujantis Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo įstatymo nuostatomis, numatytos veiklos yra finansuojamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos, skiriamos pagal Ignalinos programą, nustatytą protokole Nr. 4 dėl Ignalinos atominės elektrinės Lietuvoje prie Akto dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos stojimo sąlygų ir sutarčių, kuriomis yra grindžiama Europos Sąjunga, pritaikomųjų pataisų, Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšų ir Ignalinos AE nuosavų ar skolintų lėšų. Veiklų finansavimo forma – dotacija.

 

Programos veiklos bus įgyvendinamos valstybės planavimo būdu, kadangi ši priemonė didžiąja dalimi įgyvendinama iš Ignalinos Programos lėšų, o ES finansavimas, skiriamas šiai programai, nustato projektų tinkamumo kriterijus:

-    projektas turi būti numatytas GENP;

-    projektas turi būti įtrauktas į darbo programą ir turi būti priimtas atitinkamas sprendimas (žr. Komisijos sprendimą C(2021)9337).

 

Sprendinio įvertinimas atliekamas sąnaudų veiksmingumo analizės metodu, kadangi dėl teisės aktų reikalavimų yra formuojama vienintelė Priemonės alternatyva/sprendinys.

 

Vienintelės Priemonės alternatyvos / sprendinio analizė atliekama 9 metų laikotarpiui, t. y. iki 2030 m. Programos trukmei. Toks laikotarpis pasirinktas, kadangi 2030 m. turi būti pasiektas numatytas Priemonės pokytis – atliktas pradinis apdorojimas 128,9 tūkst. t (74,14 %) išmontavimo RA. Galutinis tikslas – atlikti pradinį apdorojimą 173,8 tūkst. t atliekų susidariusių išmontavus įrangą, 27 212 m3 iš saugyklų 155, 155/1, 157, 157/1 išimtų atliekų, 304 m3 iš Maišiagalos RAS išimtų ir Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimo atliekų bei 111 500 m3 betono RA (betono tūris po skaldymo), susidarančių griaunant IAE statinius, turėtų būti pasiektas 2038 m.

 

 

Geriausios alternatyvos pasirinkimas

Dėl teisės aktų reikalavimų yra suformuota ir nagrinėjama tik viena Priemonės alternatyva.

 

Sprendinio įvertinimas buvo atliktas sąnaudų veiksmingumo analizės metodu. Įvertinimas atliktas naudojant tą pačią skaičiuoklę kaip ir kitoms RATP priemonėms. Įvertinimas atliktas 9 metų ataskaitiniam laikotarpiui (programos galiojimo laikotarpiui).

 

Skaičiuoklėje pateiktų duomenų pagrindinės prielaidos sudarytos remiantis Ignalinos AE planavimo informacija apie numatytus vykdyti darbus, jų kaštus, eiliškumą ir trukmę. IAE eksploatavimo nutraukimo darbų grafiko modelis yra kintantis, atnaujinamas tiek periodiškai (peržiūrint GENP), tiek pagal poreikį, kuomet priimami reikšmingi sprendimai (tiek įmonės lygmenyje, tiek suinteresuotų šalių lygmenyje). Skaičiuoklėje informacija pateikiama apibendrintai, sugrupavus taip, kad tai iš dalies koreliuotų su priemonėje įvardintomis veiklomis:

-           visos veiklos sąnaudos rodomos kaip Paslaugų teikimas, nes kitos sąnaudos (investicijos į žinias ir žmogiškuosius išteklius, komunikacinės veiklos, veiklos ir palaikymo (atnaujinimo) sąnaudos) nėra reikšmingos ir numatytos Ignalinos AE parengtoje IAE pasiruošimo eksploatavimo nutraukimui programoje;

-           investicijos į Infrastruktūros vystymą vykdomos eksploatavimo nutraukymo projektuose pagal Ignalinos AE parengtą IAE objektų išmontavimo / nugriovimo ir aikštelės rekultivavimo (P2) programą.

 

Pagal scenarijaus analizės rezultatus RA pradinio apdorojimo sąnaudos lygios 159 297 Eur / proc  (SVA rodiklis). Pesimistinio scenarijaus atvejų sąnaudos gali sudaryti iki 254 874 Eur / proc. Kitame branduolinių energetikos objektų galutinio išmontavimo etape (po 2030 m.) sąnaudos bus panašios kaip ir šiame etape, kadangi priemonės kaštus iš esmės sudaro darbo užmokestis ir energija. Galimi pagrindiniai savitos sąnaudos pakeitimo priežastys: eksploatavimo nutraukimo patirties kaupimas, naujų atliekų srautų tvarkymas (IAE kol kas neturi reaktorių išmontavimo atliekų apdorojimo patirties).

part_ec828e2993ad419ebcadd67736a14780_end


 

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 03-002-06-09-02 „Atlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą“ aprašo

2 priedas

 

 

Stebėsenos rodikliŲ aprašymo kortelėS

 

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė Nr. 1

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas

Energetikos ministerija

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

 

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas (6.9).

NPP-06-09

 

4.

Strateginio veiklos plano programa – branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo programa

03-002

 

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – įgyvendinti Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo projektus pagal patvirtintą planą

03-002-06-09 (P)

 

 

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – atlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą

03-002-06-09-02 (PP)

7.

Rodiklio pavadinimas – išmontuotos įrangos radioaktyviųjų atliekų, kurioms atliktas pradinis apdorojimas, dalis nuo visų išmontuotinų įrangų radioaktyviųjų atliekų, kurioms turi būti atliktas pradinis apdorojimas

R-03-002-06-09-02-01

8.

Matavimo vienetas

Procentai

9.

Rodiklio paaiškinimas ‒

Siekiama, kad butų išmontuota 74.14 % IAE įrangos, kas leistų iki 2038 m. išmontuoti visą IAE įrangą, o didžiajai daliai tos teritorijos, kurioje buvo vykdoma „branduolinė veikla“ ir kuri buvo kontroliuojama radiacinės ir fizinės saugos požiūriu, leistų pasiekti „žaliosios aikštelės“ būklę.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė ‒

NPP vertinamuoju 9 metų laikotarpiu vykdant priemonę numatyta atlikti pradinį apdorojimą – 74.14 %išmontuotos įrangos (tai atitinka 128 885 išmontuotas tonas 2030 metais) ir 23,7 % iš saugyklų 155, 155/1, 157, 157/1 išimamų atliekų (6 462 m3) ir 100% (129 m3) iš Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos išimamų atliekų.

 

Tarpinė reikšmė nustatyta atsižvelgiant į pradinę ir siektiną reikšmes bei į aktualius šios veiklos planus.

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas ‒

Nėra

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis ‒

Rodiklis laikomas pasiektu, jeigu 2030 m. bus atliktas pradinis apdorojimas – 74,14 % išmontuotos įrangos RA, 23,7 % – iš saugyklų 155, 155/1, 157, 157/1 išimamų atliekų ir  129 m3 iš Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos išimamų atliekų.

 

Informaciją apie pasiektas rodiklių reikšmes VĮ Ignalinos atominė elektrinė pateikia Energetikos ministerijai pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui.

13.

Pirminis duomenų šaltinis ‒

Pirminis duomenų šaltinis – VĮ Ignalinos atominės elektrinės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaita

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo ‒

Inga Jakubėnaitė (koordinatorė)

Vyriausioji specialistė

Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo skyrius

inga.jakubenaite@enmin.lt

Mob. +370 670 37 162

 

Už rodiklio pasiekimo įvedimą atsakinga institucija – už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas VĮ Ignalinos atominė elektrinė

15.

Kita svarbi informacija ‒

Nėra

 

 

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė Nr. 2

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas

Energetikos ministerija

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

 

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas (6.9).

NPP-06-09

 

4.

Strateginio veiklos plano programa – branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo programa

03-002

 

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – įgyvendinti Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo projektus pagal patvirtintą planą

03-002-06-09 (P)

 

 

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – stlikti radioaktyviųjų atliekų pradinį apdorojimą

03-002-06-09-02 (PP)

7.

Rodiklio pavadinimas – statinių griovimo atliekų pradinis apdorojimas

R-03-002-06-09-02-02

8.

Matavimo vienetas

Kubiniai metrai

9.

Rodiklio paaiškinimas ‒

Siekiama, kad butų atliktas pradinis apdorojimas – 27 287 m3 statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų iki 2030 m.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė ‒

NPP vertinamuoju 10 metų laikotarpiu vykdant priemonę numatyta atlikti pradinį apdorojimą 27 287 m3 statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų (pagal Megaprojekto duomenų bazės informaciją 2022-05-31 datai, iš viso numatomas pastatų griovimo betono radioaktyviųjų atliekų tūris sudaro 85 793 m3). Visas numatomas Ignalinos AE sudarančių statinių gelžbetonio bendras tūris yra 834 530 m3 statinių griovimo atliekų, šis kiekis apima kontroliuojamoje ir stebimoje zonoje esančius statinius (tiek statinių antžeminę, tiek požeminę dalis). Tarpinė reikšmė remiasi aktualiu planavimu (tačiau atsižvelgiama į neišvengiamus neapibrėžtumus).

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas ‒

Nėra

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis

Rodiklis laikomas pasiektu, jeigu 2030 m. bus atlikti pradinis apdorojimas 27 287 m3 statinių griovimo radioaktyviųjų atliekų.

 

Informaciją apie pasiektas rodiklių reikšmes VĮ Ignalinos atominė elektrinė pateikia Energetikos ministerijai pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui.

13.

Pirminis duomenų šaltinis ‒

Pirminis duomenų šaltinis – VĮ Ignalinos atominės elektrinės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaita.

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo ‒

Inga Jakubėnaitė (koordinatorė)

Vyriausioji specialistė

Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo skyrius

inga.jakubenaite@enmin.lt

Mob. +370 670 37 162

 

Už rodiklio pasiekimo įvedimą atsakinga institucija – už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas VĮ Ignalinos atominė elektrinė

15.

Kita svarbi informacija ‒

Nėra

 

part_06874db851ef4af6841ea1fe87b085d7_end