LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

dėl ekonomikos ir inovacijų ministro
2022 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. 4-984 „
DĖL PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ, LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS, VERTINIMO METODIKOS

PATVIRTINIMO pakeitimo

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. 4-610

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-984 „Dėl Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodikos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-984

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2023 m. spalio 26 d. įsakymo Nr. 4-610

redakcija)   

 

 

PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ, LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS, VERTINIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodika (toliau – Metodika) parengta, siekiant atrinkti prioritetinius, didžiausią naudą valstybei ir visuomenei teikiančius skaitmeninius sprendimus, leidžiančius saugiai ir patogiai gauti administracines ir (ar) viešąsias paslaugas. Metodika yra skirta valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms ir valstybės įmonėms (toliau – institucijos), kurios planuoja ir (ar) įgyvendina skaitmeninių sprendimų kūrimo ar modernizavimo projektus (toliau – projektas), prisidedančius prie 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 971 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau Valstybės skaitmeninimo plėtros programa), pažangos priemonės „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ veiklų, susijusių su institucijų teikiamų paslaugų skaitmeninimu ir (ar) jau suskaitmenintų paslaugų modernizavimu, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) plano „Naujos kartos Lietuva“ reformos „Į klientą orientuotos paslaugos“ bei Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau – VPNĮP), numatytų veiksmų įgyvendinimo, taip pat institucijoms, kurios vertina ir atrenka skaitmeninius sprendimus ir stebi jų įgyvendinimą.

2.  Skaitmeninių sprendimų kūrimas finansuojamas EGADP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis Europos Sąjungos fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) sumokėti.

3.  Metodikos tikslas – apibrėžti planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų finansavimo prioritetų nustatymo sąlygas, principus ir nustatyti vertinimo kriterijus siekiant, kad pirmiausia būtų kuriami skaitmeniniai sprendimai, teikiantys didžiausią naudą valstybei ir visuomenei.

4.    Metodikoje vartojamos sąvokos:

4.1. Paslaugaadministracinė paslauga, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje, arba viešoji paslauga, kaip ji apibrėžta Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje.

4.2. Skaitmeniniai sprendimai – techninių ir programinių priemonių, reikalingų paslaugoms skaitmeninti ir kitiems konkretiems informacinių technologijų sprendimams, užtikrinantiems paslaugų teikimą, įgyvendinti, visuma.

4.3. Bendrojo naudojimo skaitmeniniai sprendimai techninių ir programinių priemonių, reikalingų konkrečiai funkcijai atlikti ir įvairių institucijų teikiamoms paslaugoms skaitmeninti ir teikti, visuma.

4.4. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Projektų valdymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 712 „Dėl Projektų valdymo tvarkos aprašo patvirtinimo.

 

II SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ PRIORITETŲ NUSTATYMO SĄLYGOS ir principai

 

5.  Galimi projektų pareiškėjai yra nurodyti 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 4-869 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ aprašo patvirtinimo“.

6.  Atsižvelgiant į 2021 m. liepos 20 d. Europos Sąjungos Tarybos generalinio sekretoriato Pasiūlymo dėl Tarybos įgyvendinimo sprendimo dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo priedo 10477/21 nuostatas, EGADP lėšomis negali būti finansuojamas skaitmeninių sprendimų kūrimas, jeigu:

6.1.  planuojama skaitmeninti institucijos procesus, kurie nesusiję su institucijos teikiamomis paslaugomis;

6.2.  jau yra sukurti arba suplanuoti finansuoti analogiški skaitmeniniai sprendimai, kuriais įgyvendinamos analogiškos planuojamai funkcijos ir kurie yra tinkami pakartotiniam naudojimui.

7.  Planuojamos įgyvendinti veiklos negali būti finansuojamos, įskaitant de minimis pagalbą, daugiau negu vieną kartą.

8.  Skaitmeninių sprendimų prioritetai nustatomi, vadovaujantis šiais principais:

8.1. reikšmingumo principu – numatomi sukurti arba modernizuoti skaitmeniniai sprendimai yra strategiškai svarbūs Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės bendrijos valstybių (toliau kartu – Europos Sąjungos valstybės) ir (ar) nacionaliniu lygiu;

8.2. paprastumo, patogumo ir proaktyvumo principu – bus užtikrintas skaitmeninių sprendimų paprastumas, patogumas, proaktyvumas (tiek paslaugos gavėjo atžvilgiu, tiek institucijos viduje);

8.3. vienkartinio duomenų pateikimo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu bus užtikrintas vienkartinis duomenų pateikimas, užsakant paslaugą;

8.4. įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principu – numatomi sukurti skaitmeniniai sprendimai  tenkins visų socialinių grupių (įskaitant socialiai pažeidžiamas grupes) poreikius;

8.5. atvirumo ir skaidrumo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu sudaromos galimybės institucijoms dalytis informacija ir duomenimis tarpusavyje, o fiziniams ir juridiniams asmenims gauti savo duomenis, stebėti su jais susijusius paslaugų teikimo administracinius procesus;

8.6. standartiniu paslaugų tarpvalstybiškumo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu užtikrinamas paslaugų prieinamumas Europos Sąjungos valstybių mastu, įskaitant ir galimybę paslaugas užsakyti užsieniečiui, turinčiam Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 1402–1404 straipsnių nustatyta tvarka suteiktą e. rezidento statusą (toliau – užsienietis);

8.7. standartiniu paslaugų sąveikumo principu – numatoma skaitmeninius sprendimus sukurti ir projektuoti taip, kad jie veiktų sklandžiai ir būtų sąveikūs ne tik šalies viduje, bet ir visose Europos Sąjungos valstybėse, remiantis laisvu duomenų ir paslaugų judėjimu Europos Sąjungoje bei Europos sąveikumo pagrindais (angl. European Interoperability Framework);

8.8. patikimumo ir saugumo principu – bus užtikrinama skaitmeninio sprendimo atitiktis asmens duomenų apsaugos, privatumo ir kibernetinio saugumo reikalavimams;

8.9. institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principu turimos projektui įgyvendinti reikalingos kompetencijos (sėkmingai įgyvendinta šias kompetencijas įrodančių panašaus masto projektų) ir yra atlikti (ar suplanuoti) projektui įgyvendinti reikalingi parengiamieji darbai (atlikta kompiuterizuojamų procesų peržiūra ir optimizavimas, teisės aktų pakeitimai, nustatyti veiklos modeliai, parengta galimybių studija).

 

III SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

9.  Skaitmeninių sprendimų vertinimo kriterijai, pagrindžiantys Metodikos 8 punkte nustatytus principus:

9.1. Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.1.1. Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie VPNĮP arba 2022–2030 m. Regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

9.1.1.1.   Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama, ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas, siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį), o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje valdymo srityje (srityse).

9.1.1.2.   Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie RPP nustatytos (-ų) regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo.

9.1.2. Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti), siekiant įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų, nacionalinių teisės aktų reikalavimus.

9.2. Paprastumo, patogumo ir proaktyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.2.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

9.2.2. Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus suskaitmeninti ir institucijos vidiniai paslaugos teikimo procesai.

9.2.3. Dėl skaitmeninio sprendimo modernizavimo atsiradusi nauda.

9.3. Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.3.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrinta, kad iš pirminių duomenų šaltinių nebūtų pakartotinai renkami duomenys, kurie jau tvarkomi kitose valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose, arba pertekliniai duomenys.

9.3.2. Ar sukūrus arba kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma parengti pirminių duomenų struktūros aprašą.

9.4.    Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.4.1. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms asmenų grupėms.

9.4.2. Ar bus užtikrintas kuriamos paslaugos prieinamumas anglų kalba, prireikus – ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba.

9.4.3. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su lotyniškų rašmenų diakritiniais ženklais.

9.5. Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.5.1. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis duomenimis su kitomis institucijomis per standartizuotą duomenų teikimo sąsają.

9.5.2. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą.

9.5.3. Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami), pakartotinai naudojant jau egzistuojančius bendro naudojimo skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai naudojant jau sukurtą informacinių ir ryšių technologijų (toliau IRT) infrastruktūrą.

9.6     Standartinį paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantis kriterijus – ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas Europos Sąjungos valstybių piliečiams, gyvenantiems visoje Europos Sąjungos valstybių teritorijoje.

9.7. Standartinį paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.7.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus centralizuotai naudojamas valstybės lygiu arba kuriuo naudosis kelios savivaldybės:

9.7.1.1.   Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama, ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas.

9.7.1.2.   Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama, ar sukurtą (modernizuotą) skaitmeninį sprendimą naudos kelios savivaldybės bendrai ir (arba) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą.

9.7.2. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas turės galimybę sąveikauti su Europos Sąjungos valstybių informacinėmis sistemomis ir (ar) registrais.

9.7.3. Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“.

9.8.    Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantis kriterijus – ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones ir kokios priemonės bus taikomos.

9.9.    Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

9.9.1. Ar pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi gebėjimų ir (ar) patirties, įgyvendinant panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus.

9.9.2. Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) yra atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą.

9.9.3. Ar institucija yra nustačiusi kuriamos (modernizuojamos) paslaugos teikimo (administravimo) procesus.

10.  Skaitmeninių sprendimų vertinimo kriterijų reikšmių apraše (Metodikos 1 priedas) pateikiami kriterijų paaiškinimai, įverčių reikšmės ir jų vertinimo balai, kriterijų privalomumas.

 

 

IV SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ PASIŪLYMŲ TEIKIMO IR VERTINIMO PROCESAS

 

11.  Projektų paraiškas vertina ir pasiūlymus dėl projektų įgyvendinimo tikslingumo ir jų įtraukimo į Prioritetinių skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP lėšomis, sąrašą teikia ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaryta Atrankos ir vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos nariai yra Vyriausybės kanceliarijos sudarytos Atvirų duomenų ir skaitmeninės transformacijos kompetencijų centro darbo grupės, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Informacinės visuomenės plėtros komiteto, Inovacijų agentūros atstovai. Prireikus į Komisijos sudėtį gali būti įtraukiami kitų institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų projektiniai pasiūlymai, atstovai. Komisijos darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką nustato Komisijos darbo reglamentas, kurį tvirtina ekonomikos ir inovacijų ministras.

12Ekonomikos ir inovacijų ministerija raštu informuoja institucijas apie galimybę teikti paraiškas dėl planuojamų įgyvendinti skaitmeninimo projektų finansavimo ir nurodo terminą, iki kada šios institucijos turi pateikti paraiškas dėl projektų finansavimo.

13.  Institucijos, planuojančios kurti (modernizuoti) skaitmeninius sprendimus (toliau – pareiškėjai), per nustatytą ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą turi pateikti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai užpildytą paraišką (Metodikos 3 priedas).

14.  Paraiškos, pateiktos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai vėliau kaip per nustatytą terminą, ir (ar) paraiškos, kuriose nėra pateikti atsakymai pagal kiekvieną privalomą Metodikos III skyriuje įvardytą kriterijų, nevertinamos ir projektų atrankoje nedalyvauja.

15.  Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, Ekonomikos ir inovacijų ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškų teikimo termino pabaigos raštu pateikia paraiškas Vidaus reikalų ministerijai, prašydama įvertinti, ar tikslinga kurti (modernizuoti) paraiškose nurodytus skaitmeninius sprendimus.

16.  Vidaus reikalų ministerija per 20 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos atlieka gautų paraiškų įvertinimą.

17.  Atlikusi visų gautų paraiškų vertinimą, Vidaus reikalų ministerija Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateikia šiuos dokumentus:

17.1.  jei planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas, skirtas administracinės paslaugos teikimui tobulinti, – išvadą, kurioje nurodoma, ar tikslinga įgyvendinti siūlomus skaitmeninius sprendimus;

17.2.  jei planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas yra skirtas savivaldybių viešųjų paslaugų teikimui tobulinti, dokumentą, kuriame nurodyta sudaryta prioritetinė savivaldybių paraiškų eilė.

18.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija per 5 darbo dienas nuo Metodikos 17 punkte nurodytų dokumentų gavimo iš Vidaus reikalų ministerijos dienos juos kartu su paraiškomis perduoda vertinti Komisijai.

19Komisija įvertina visas gautas paraiškas pagal Metodikoje nustatytus skaitmeninių sprendimų prioritetų nustatymo principus ir vertinimo kriterijus ir per 20 darbo dienų nuo paraiškų gavimo iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateikia pareiškėjams vertinimo išvadas.

20.  Jeigu trūksta paraiškai įvertinti reikalingos informacijos, Komisija gali kviesti pareiškėją pristatyti projektą ir (ar) kreiptis į pareiškėją, o šis per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti trūkstamą informaciją gavimo dienos turi pateikti trūkstamą informaciją raštu. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą informacijos nepateikia arba pateikia ne visą informaciją, vertinimas tęsiamas pagal turimą informaciją. Laikoma, kad pareiškėjas gavo prašymą pateikti informaciją tą pačią dieną, kai buvo išsiųstas prašymas elektroniniu paštu pareiškėjo nurodytu atsakingo asmens adresu ir institucijos oficialaus elektroninio pašto adresu.

21.  Komisija gali pasiūlyti mažinti vertinamo projekto biudžetą ir (ar) projekto mastą, siūlyti pareiškėjams, pateikusiems panašius projektus, teikti bendrą patikslintą paraišką. Pasiūlymas mažinti vertinamo projekto biudžetą ir (ar) projekto mastą ar teikti bendrą paraišką turi būti argumentuotas ir pateiktas pareiškėjui  raštu.

22.  Jeigu pareiškėjas sutinka su Komisijos pateiktu pasiūlymu, jis per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos turi pateikti patikslintą projekto paraiškos formą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Komisijos pasiūlymu, jis per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos pateikia argumentuotą paaiškinimą, kodėl negali būti mažinamas projekto biudžetas ar projekto mastas arba kodėl keli projektai negali būti sujungti į vieną projektą. Komisija pakartotinai įvertina pateiktus argumentus ir per 5 darbo dienas raštu pareiškėjui pateikia vertinimo išvadą.

23.  Jeigu pareiškėjas nesutinka su Komisijos vertinimo išvada, jis per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu Komisijai turi pateikti argumentus, kodėl nesutinka su Komisijos vertinimo išvada. Atsižvelgiant į pateiktus argumentus, projektas gali būti pakartotinai svarstomas Komisijoje. Komisija pakartotinai įvertina pateiktus argumentus ir per 5 darbo dienas pateikia vertinimo išvadą. Pareiškėjui nesutikus su Komisijos pasiūlymais ir vertinimo išvada, paraiška atmetama ir pareiškėjas apie tai informuojamas raštu.

24. Metodikos 20–23 punktuose nurodytais atvejais Komisijos vertinimo išvadų ir pasiūlymų pateikimo terminas gali būti papildomai pratęstas iki 20 darbo dienų.

25.  Komisija pateikia visų įvertintų projektų vertinimo išvadas Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl projektų įgyvendinimo tikslingumo bei pasiūlymus dėl projektų įtraukimo į Prioritetinių skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP lėšomis, sąrašą per 20 darbo dienų nuo visų vertinimo išvadų parengimo ir pateikimo pareiškėjams dienos.

26.  Gavęs Komisijos vertinimo išvadas bei pasiūlymus dėl tikslingumo skirti projektams finansavimą, ekonomikos ir inovacijų ministras per 10 darbo dienų nuo Komisijos vertinimo išvadų gavimo dienos patvirtina Prioritetinį skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP plano lėšomis, sąrašą.

27.  Rengiant Prioritetinį skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP plano lėšomis, sąrašą, aukščiausias prioritetas suteikiamas projektams, kurių Komisijos vertinimo išvadose nurodoma, kad surinkta didžiausia vertinimo kriterijų balų suma.

28.  Skaitmeniniai sprendimai turi atitikti visus privalomus kriterijus. Jeigu skaitmeninis sprendimas neatitinka bent vieno privalomo kriterijaus, paraiška atmetama. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Ekonomikos ir inovacijų ministerija teikia metodinę pagalbą dėl Metodikos nuostatų taikymo.

 

_________________________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų,

leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas,

vertinimo metodikos

1 priedas

 

PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ,

LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS,

VERTINIMO KRITERIJŲ REIKŠMIŲ APRAŠAS

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Paaiškinimas

Kriterijaus įverčio reikšmė

 

Kriterijaus įverčio vertinimo balas

Kriterijaus privalo-mumas 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

 

1

2

3

4

5

6

7

1.  

Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

16

1.1.

 

Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano (toliau – VPNĮP) arba 2022–2030 metų regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

Privalomas

10

 

1.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

Ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas, siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą  Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį, o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje (-ose) valdymo srityje (-yse)

Vertinama, ar skaitmeninis sprendimas įgyvendina VPNĮP suplanuotą veiksmą ir prisideda prie VPNĮP numatyto rodiklio pasiekimo

1. Ne

 

0

2. Taip, yra vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis

 

5

3. Taip, yra daugiau nei vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis

10

1.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie RPP nustatytos regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo

Vertinama, ar institucijos planuojamas įgyvendinti skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projektas prisidės prie bent vieno iš RPP 1 priede nustatytų ir su regioninės plėtros problema susietų poveikio rodiklių pasiekimo

1. Ne

0

2. Taip, prisidedama prie vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo

 

5

3. Taip, prisidedama prie daugiau nei vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo

10

1.2.      

Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti), siekiant įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų, nacionalinių teisės aktų reikalavimus?

 

Vertinama, ar yra Europos Sąjungos teisės aktas, Lietuvos Respublikos įstatymas arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas ar Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimai, pagal kuriuos privaloma sukurti arba modernizuoti skaitmeninį sprendimą

1. Ne

 

0

Nepriva-lomas 

6

2. Taip, privaloma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimą

 

3

3.  Taip, privaloma pagal Europos Sąjungos teisės aktą arba Lietuvos Respublikos įstatymą

6

2.  

Paprastumo, patogumo ir proaktyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

29

2.1.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

Vertinama, ar skaitmeniniam sprendimui kurti bus naudojamos naujausios technologijos

 

1. Ne

 

0

Neprivalo-mas

 

9

2. Taip, įstaigos mastu

 

3

3. Taip, Lietuvos mastu

6

4. Taip, Europos Sąjungos valstybių mastu

9

2.2.

Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus skaitmenizuoti ir institucijos vidiniai paslaugos teikimo procesai

Vertinama, ar, įgyvendinus skaitmeninį sprendimą, bus visiškai skaitmenizuoti paslaugos teikimo procesai (tiek paslaugos gavėjo atžvilgiu, tiek institucijos viduje)

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

2.3.

Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusi nauda

 

Vertinama, kokią naudą dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo arba modernizavimo gaus paslaugos gavėjas arba paslaugos teikėjas.

Sukuriamos naudos principą įvertinančių kriterijų reikšmės nustatomos pagal Tikėtinos naudos vertinimo lentelę (Metodikos 2 priedas)

1.  Maža (mažiau nei 30 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

 

2. Vidutinė

(nuo 30 iki 60 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

 

5

Privalomas

15

10

3. Didelė (daugiau nei 60 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

15

3.  

Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

10

3.1.                 

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrinama, kad iš pirminių duomenų šaltinių nebūtų pakartotinai renkami duomenys, kurie jau tvarkomi kitose valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose, arba pertekliniai duomenys

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus diegiami sprendimai, užtikrinantys tinkamą sąveiką su kitais valstybės informaciniais ištekliais (valstybės informacinėmis sistemomis ir (ar) registrais), siekiant išvengti pakartotinio duomenų rinkimo iš paslaugų gavėjų

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

3.2.                 

Ar sukūrus arba kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą  numatoma parengti pirminių duomenų struktūros aprašą

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus diegiami sprendimai, užtikrinantys pakartotinį duomenų naudojimą

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

4.  

Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

21

4.1.      

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms asmenų grupėms

Vertinama, ar sukurtu (modernizuotu) skaitmeniniu sprendimu galės visavertiškai naudotis asmenys, priklausantys bent vienai socialiai pažeidžiamai grupei (socialiai pažeidžiamoms grupėms priklauso vyresnio amžiaus, mažesnes pajamas gaunantys asmenys, specialiųjų poreikių turintys asmenys ir asmenys su negalia, kaimo vietovėse gyvenantys asmenys)

1. Ne

 

0

Privalomas

10

2. Taip, trims socialiai pažeidžia-moms grupėms

5

3. Taip, daugiau nei trims socialiai pažeidžia-moms grupėms

10

4.2.      

Ar bus užtikrintas kuriamos paslaugos prieinamumas anglų kalba, prireikus ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba

Vertinama, ar sukurta paslauga galės visavertiškai naudotis kitakalbiai

1. Ne

 

0

Neprivalo-mas

6

2. Taip, anglų kalba

 

3

3. Taip, anglų ir kita užsienio kalba

 

6

4.3

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su lotyniškų rašmenų diakritiniais ženklais

Vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus pritaikytas tvarkyti duomenis su lotyniškų rašmenų diakritiniais ženklais

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

5.  

Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

25

5.1.      

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis duomenimis su kitomis institucijomis per standartizuotą duomenų teikimo sąsają

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus sukurta tinkama sąveika, kad būtų užtikrinti sklandūs duomenų mainai su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis

1.   Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

5.2.      

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą

Vertinama, ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą fiziniai ir juridiniai asmenys galės stebėti jiems aktualią informaciją apie paslaugos teikimą realiuoju laiku ir įvertinti paslaugos suteikimo procesą

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

5

5.3.      

Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami), pakartotinai naudojant jau egzistuojančius bendro naudojimo skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai naudojant jau sukurtą IRT infrastruktūrą

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti skaitmeninius sprendimus sujungiant, naudojant jau egzistuojančius (sukurtus) skaitmeninius sprendimus

1. Ne

 

0

Privalomas

15

2.  Taip, pakartotinai naudojami mažiau kaip 4 komponentai

 

5

3.  Taip, pakartotinai naudojami 4  ar daugiau kaip 4, bet mažiau kaip 7 komponentai

 

10

4. Taip, pakartotinai naudojami 7 ir daugiau komponentų

15

6.  

Standartinį paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantys kriterijai:

3

6.1.      

Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas Europos Sąjungos valstybių piliečiams, gyvenantiems visoje Europos Sąjungos valstybių teritorijoje, įskaitant ir Metodikos 8.6 papunktyje nurodytus užsieniečius

Vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas Europos Sąjungos valstybių piliečiams, gyvenantiems visoje Europos Sąjungos valstybių teritorijoje, įskaitant ir Metodikos 8.6 papunktyje nurodytus užsieniečius

 

1. Ne

 

0

Neprivalo-mas

3

2.   2. Taip, Europos Sąjungos valstybių lygiu

 

3

7.  

Standartinį paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

14

7.1.      

Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus centralizuotai naudojamas valstybės lygiu, arba skaitmeniniu sprendimu naudosis kelios savivaldybės

Neprivalo-mas

 

6

 

7.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas

Vertinama, ar numatyta kurti dar nesukurtą valstybės lygiu arba modernizuoti bendrojo naudojimo skaitmeninį sprendimą.

Nurodomas potencialus institucijų, kurios naudosis sukurtu bendrojo naudojimo skaitmeniniu sprendimu, skaičius

1. Ne

 

0

2. Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 10 institucijų

3

3. Taip, potencialiai naudosis daugiau kaip 10 institucijų

6

7.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

Ar sukurtą (modernizuotą) skaitmeninį sprendimą naudos kelios savivaldybės bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą

Vertinama, ar:

1. skaitmeniniu sprendimu bendrai naudosis kelios savivaldybės;

2. savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą bent vienu iš šių būdų:

a) atrinkdamos viešosios paslaugos teikėją (-us), kuris (-ie) aptarnaus daugiau kaip vienos savivaldybės gyventojus;

b) sutarties pagrindu perdavus kelių savivaldybių gyventojams teikiamos viešosios paslaugos administravimo funkcijas vienai iš savivaldybių;

c) savivaldybėms įsteigus bendrą juridinį asmenį, kuriam pavesta administruoti viešąją paslaugą

1.  Ne

 

0

2.  Taip, bus bendrai naudojamas

 

3

3.  Taip, bus bendrai naudojamas ir bendrai administruoja-ma viešoji paslauga 

6

7.2.      

Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas turės galimybę sąveikauti su Europos Sąjungos valstybių informacinėmis sistemomis ir (ar) registrais

Vertinama, ar numatyta kurti skaitmeninį sprendimą, atitinkantį Europos Sąjungos teisės aktų nustatytus sąveikumo standartus

 

1. Ne

 

0

Neprivalo-mas

3

2. Taip

 

3

7.3.      

Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“

Vertinama, ar skaitmeninis sprendimas kuriamas taikant atviruosius standartus

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

8.  

Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantis kriterijus:

5

8.1.      

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones ir kokios priemonės bus taikomos

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones

1. Ne

 

0

Privalomas

5

2. Taip

 

5

9.  

Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

16

9.1.      

Ar pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinti panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus

 

 

Vertinama, ar pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai), planuojantys įgyvendinti skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projektą, turi atitinkamo masto skaitmeninių projektų įgyvendinimo patirties

1.   Ne

0

Privalomas

10

2.   Taip, įgyvendino 1 projektą

5

3. Taip, įgyvendino 2 ir daugiau projektų

10

9.2.      

Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą

Vertinama, ar institucija yra aprašiusi ir patvirtinusi vidinius projektų įgyvendinimo procesus ir kokie parengiamieji projekto įgyvendinimo darbai yra atlikti

1.    Ne

 

0

Neprivalo-mas

3

2.    Taip

3

9.3.      

Ar institucija yra nustačiusi kuriamos (modernizuojamos) paslaugos teikimo (administravimo) procesus

Vertinama, ar institucija yra  aprašiusi ir patvirtinusi kuriamos (modernizuojamos) paslaugos teikimo (administravimo) procesus

1.   Ne

0

Neprivalo-mas

3

2.    Taip

3

PASTABA. Bendras kriterijų balas apskaičiuojamas sudėjus visų kriterijų gautus balus.

 

_________________________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų,

leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas,

vertinimo metodikos

2 priedas

 

DĖL SKAITMENINIO SPRENDIMO SUKŪRIMO (MODERNIZAVIMO) ATSIRADUSIOS TIKĖTINOS NAUDOS PASLAUGOS GAVĖJUI ARBA PASLAUGOS TEIKĖJUI VERTINIMO LENTELĖ

 

 

Eil. Nr.

Tikėtina nauda

Vertinimas (balais)

1.  

Išaugtų paslaugos ir (ar) jai teikti reikalingų veiklos procesų atsparumas kibernetinėms grėsmėms

1

2

3

4

5

2.  

Sumažėtų klaidų teikiant paslaugą tikimybė

1

2

3

4

5

3.  

Paslaugos teikimo veiklos procesams atlikti reikėtų mažiau žmonių

1

2

3

4

5

4.  

Paspartėtų paslaugai teikti reikalingi veiklos procesai

1

2

3

4

5

5.  

Būtų suvienodinta tokią pačią paslaugą teikiančių institucijų analogiškų veiklos procesų atlikimo praktika

1

2

3

4

5

6.  

Padidėtų paslaugos teikimo veiklos procesų skaidrumas

1

2

3

4

5

7.  

Institucija per tą patį laiką galėtų aptarnauti daugiau paslaugos gavėjų

1

2

3

4

5

8.  

Būtų taupomas paslaugos teikimo veiklos procesus atliekančių darbuotojų laikas

1

2

3

4

5

9.  

Mažėtų paslaugos suteikimo laikas

1

2

3

4

5

10.

Paslaugos gavėjui mažėtų poreikis kreiptis į įvairias institucijas, siekiant gauti paslaugą

1

2

3

4

5

11.

Būtų galima automatizuotai kaupti su paslaugos teikimo veiklos procesais susijusias žinias ir patirtį (organizacijos žinių valdymas ir (arba) institucinės atminties išsaugojimas)

 

1

2

3

4

5

12.

Būtų sustiprinta ir paspartinta tarpinstitucinė komunikacija, siekiant suteikti paslaugą

1

2

3

4

5

13.

Paslauga taptų lengviau prieinama įvairių gebėjimų paslaugų vartotojams

1

2

3

4

5

14.

Išaugtų vartotojų pasitenkinimas institucijų teikiamomis paslaugomis

1

2

3

4

5

15.

Sumažėtų finansinės paslaugos teikimo veiklos procesų atlikimo sąnaudos

1

2

3

4

5

16.

Išaugtų paslaugų gavėjų (sprendimo naudotojų) skaičius

1

2

3

4

5

17.

Išaugtų paslaugų gavėjų (sprendimo naudotojų) pasitenkinimas teikiama paslauga

1

2

3

4

5

 

Bendras balų skaičius

 

 

 

 

 

 

Vertinimo reikšmės: 1 – visiškai nesutinku, 2 – nesutinku, 3 – nei sutinku, nei nesutinku, 4 – sutinku, 5 – visiškai sutinku.

___________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių

saugiai ir patogiai gauti paslaugas,

vertinimo metodikos

3 priedas

 

(Paraiškos kurti planuojamus skaitmeninius sprendimus, leidžiančius saugiai ir patogiai gauti paslaugas, forma)

 

paraiškA KURTI PLANUOJAMUS SKAITMENINIUS SPRENDIMUS, LEIDŽIANČIUS SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS

 

1 lentelė. Bendra informacija apie projektą, kuriuo planuojama kurti skaitmeninį sprendimą, leidžiantį saugiai ir patogiai gauti paslaugas (toliau – projektas), ir jo teikėją

 

Informacija apie projektą ir jo teikėją

Atsakymas

1

2

1.1. Projektą planuojančios (-ių) įgyvendinti institucijos (-ų) ar įstaigos 
(-ų) (toliau – institucija) pavadinimas ir kodas, elektroninio pašto adresas, telefono numeris

Nurodoma projektą įgyvendinanti institucija

1.2. Asmens, atsakingo už paraiškos pildymą, kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono numeris)

 

1.3. Projekto partneris (-iai)

Nurodomi projekto partneriai

1.4. Projekto pavadinimas

 

1.5. Projekto tikslas ir trumpas aprašymas:

Nurodomas pagrindinis projekto tikslas ir projekto įgyvendinimo detalizacija. Taip pat nurodoma, kaip siūlomas įgyvendinti projektas prisidės prie pažangos priemonės „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ bei EGADP plano reformos „Į klientą orientuotos paslaugos“ įgyvendinimo.

1.6. Preliminarus projekto įgyvendinimo lėšų poreikis

Nurodomas preliminarus lėšų poreikis tinkamam projekto įgyvendinimui.

Nurodoma bendra projekto išlaidų suma, eurais su PVM.

1.7. Informacija apie skaitmeninį sprendimą (pateikiama informacija apie planuojamą kurti (modernizuoti) skaitmeninį sprendimą)

1.7.1. Skaitmeninio sprendimo pavadinimas

 

1.7.2. Skaitmeninis sprendimas skirtas (pažymėti tinkamą)

 

administracinių paslaugų teikimui kurti ir (arba) tobulinti

viešųjų paslaugų teikimui kurti ir (arba) tobulinti

kita (detalizuoti)

 

1.8. Informacija apie viešąsias ar administracines paslaugas, kurių teikimui tobulinti yra skirtas skaitmeninis sprendimas 

Atitinkamai užpildomos 1.7.1 arba 1.7.2 paraiškos skiltys.

1.8.1. Informacija apie administracinę paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas skirtas administracinių paslaugų teikimui tobulinti)

1.8.1.1. Administracinės (-ių) paslaugos (-ų) pavadinimas (-ai) ir PAS kodas (-ai)

Nurodomas administracinės (-ių) paslaugos (-ų) pavadinimas (-ai) ir Viešųjų ir administracinių paslaugų stebėsenos ir analizės informacinėje sistemoje (toliau – PASIS) paslaugos aprašymui (-ams) suteiktas (-i) kodas (-ai).

1.8.1.2. Jeigu paslaugos (-ų) aprašymas (-ai) PASIS nepublikuojamas, nurodoma:

1.8.1.2.1. Informaciniai įpareigojimai:

 

Nurodoma, kokią informaciją ir (ar) dokumentus, norėdamas gauti paslaugą, turi pateikti asmuo ir kokią informaciją ir (ar) dokumentus iš registrų ir (ar) valstybės informacinių sistemų paslaugos teikėjas gauna pats.

1.8.1.2.2. Paslaugos suteikimo kaina ir trukmė:

Nurodoma paslaugos suteikimo kaina ir trukmė, paaiškinama, kaip atliktas įvertinimas.

1.8.1.2.3. Paslaugos suteikimo procesas:

 

Nurodomos visos paslaugos suteikimo proceso dalys nuo paslaugos inicijavimo iki rezultato paslaugos gavėjui suteikimo.

 

1.8.1.2.4. Paslaugos perkėlimo į elektroninę erdvę mastas:

 

Nurodoma, kurios paslaugos suteikimo proceso dalys yra perkeltos į elektroninę erdvę.

1.8.2. Informacija apie viešąją paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas yra skirtas savivaldybių viešųjų paslaugų teikimui tobulinti)

1.8.2.1. Savivaldybės funkcija (-os), kuriai (-ioms) atlikti yra skirta viešoji paslauga

Pateikiama nuoroda į Vietos savivaldos įstatyme nurodytą savivaldybės funkciją.

1.8.2.2. Viešosios paslaugos gavėjų tikslinė (-ės) grupė (-ės)

Nurodomos visuomenės grupės (pagal amžiaus, lyties, užimtumo, specialiųjų poreikių ar kitus požymius), kurioms yra skirta viešoji paslauga.

1.8.2.3. Viešosios paslaugos teikėjas (-ai)

Nurodomi savivaldybių įsteigti paslaugų teikėjai arba pagal sudarytas sutartis kiti viešai pasirinkti fiziniai ar juridiniai asmenys ir (ar) bendrą požymį turinčios jų grupės (pvz.: bendrojo lavinimo mokyklos, socialinių paslaugų kataloge išskirtos paslaugų teikėjų grupės ir pan.).

1.8.2.4. Viešosios paslaugos suteikimo rezultatas:

Apibūdinama teikiamos viešosios paslaugos nauda visuomenei ir šią naudą rodantys kiekybiniai rodikliai (jeigu jie nustatyti).

 

 

PASTABA. Pildydamas paraišką, pareiškėjas įsipareigoja, kad planuojamos įgyvendinti veiklos nėra (nebus) finansuojamos, įskaitant de minimis pagalbą, daugiau nei vieną kartą.

2 lentelė. Planuojamo kurti skaitmeninio sprendimo vertinimas

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijų privalomumas 

Įverčių reikšmės ir jų vertinimo balai

Tinkamą pažymėti

Institucijos atsakymas / papildomi komentarai

1

2

3

4

2.1. Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.1.1. Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano (toliau – VPNĮP) arba 2022–2030 metų regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

2.1.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

Ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas, siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą  Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį, o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje (-ose) valdymo srityje (-yse)

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, yra vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis (5)

 

3. Taip, yra daugiau nei vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis (10)

 

Nurodyti visus VPNĮP suplanuotus veiksmus, kurie įgyvendinami taikant skaitmeninį sprendimą.

Jeigu pareiškėja yra savivaldybė, vertinama, ar skaitmeninis sprendimas prisideda prie VPNĮP suplanuoto veiksmo.

2.1.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie
RPP nustatytos regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo

1. Ne (0)

 

2. Taip, prisidedama prie vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (5)

 

3. Taip, prisidedama prie daugiau nei vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (10)

Nurodyti konkrečius RPP 1 priede nustatytus ir su regioninės plėtros problema susietus poveikio rodiklius, kuriems turės įtakos planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas.

2.1.2. Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti), siekiant įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų, nacionalinių teisės aktų reikalavimus?

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, privaloma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimą (3)

 

3.     Taip, privaloma pagal Europos Sąjungos teisės aktą arba Lietuvos Respublikos įstatymą (6)

Prašome įvardyti, kokie konkrečiai teisės aktai ar teismų sprendimai bus įgyvendinti, sukūrus skaitmeninį sprendimą.

2.2. Paprastumo, patogumo ir proaktyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.2.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, įstaigos mastu (3)

 

3. Taip, Lietuvos mastu (6)

 

4. Taip, Europos Sąjungos valstybių mastu (9)

Prašome pagrįsti, kokius inovatyvius sprendimus planuojama taikyti, kokia nauda bus pasiekta juos taikant, kokių pranašumų ar galimybių suteiks jų naudojimas.

Pateikti pagrindimą dėl nurodyto inovatyvumo masto.

2.2.2. Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus skaitmenizuoti ir institucijos vidiniai paslaugos teikimo procesai

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Jei „Taip“, paaiškinti, kokie konkrečiai vidiniai procesai bus skaitmenizuoti.

Jei „Ne“, paaiškinti, kodėl vidinių procesų skaitmenizuoti nereikia.

Atliekant numatomų skaitmenizuoti vidinių procesų peržiūrą, turėtų būti siekiama juos optimizuoti, užtikrinti darbą su duomenimis, neperkelti esamų darbo su dokumentais procesų į skaitmeninę terpę.  Taip pat turėtų būti įvertintas esamas planuojamų skaitmenizuoti elektroninių paslaugų brandos lygis, įgyvendinant projektą siekiamas elektroninių paslaugų brandos lygis bei aprašytos sistemos kūrimo ir (ar) modifikavimo veiklos ar funkcijos, kurios turi būti atliekamos, norint pasiekti naująjį elektroninių paslaugų brandos lygį.

 

2.2.3. Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusi nauda

Privalomas

1. Maža (mažiau nei 30 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)  (5)

 

2.  Vidutinė (nuo 30 iki 60 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

(10)

 

3. Didelė (daugiau nei 60 balų nuo maksimalaus galimo įvertinimo)  (15)

Reikia užpildyti dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusios tikėtinos naudos paslaugos gavėjui (paslaugos teikėjui) Tikėtinos naudos vertinimo lentelę (3 lentelė), savo atsakymą pagrįsti.

2.3. Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.3.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrinama, kad iš pirminių duomenų šaltinių nebūtų pakartotinai renkami duomenys, kurie jau tvarkomi kitose valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose, arba pertekliniai duomenys

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kaip šis principas bus užtikrinamas.

Prašome nurodyti, kokie duomenys bus renkami ir kokie duomenys naudojami iš valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų.

Taikant vienkartinio duomenų pateikimo principą, sprendimo naudotojai neturėtų institucijoms pateikti tų pačių duomenų daugiau nei vieną kartą. Šiuo tikslu iš duomenų šaltinio (paslaugos gavėjo) turi būti renkama tiek duomenų, kiek reikia paslaugai užsakyti ir suteikti, renkami tik tokie duomenys, kurie dar nebuvo pateikti paslaugą teikiančiai institucijai ir nėra tvarkomi kitų institucijų valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose. Užsakant paslaugą, negali būti renkami pertekliniai duomenys.

Duomenis naudotojo prašymu turėtų būti galima naudoti ir tarpvalstybinių paslaugų, kuriose dalyvauja tarpvalstybiniai naudotojai, teikimo tikslais.

Valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose negali būti pakartotinai renkami duomenys, kurie jau yra kaupiami ir tvarkomi kitose valstybės informacinėse sistemose ir (ar) registruose. Tokiems duomenims gauti turi būti naudojamos duomenų teikimo sąsajos per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (toliau – VIISP) duomenų mainų sistemą, o jeigu tokios duomenų teikimo sąsajos VIISP nėra, turi būti inicijuojamos bendros su tokius duomenis valdančių valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų valdytojais veiklos reikalingoms naujoms sąsajoms sukurti, vadovaujantis Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijomis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“.

 

2.3.2. Ar sukūrus arba kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma parengti pirminių duomenų struktūros aprašą

 

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kaip planuojama užtikrinti duomenų atvėrimą, dalijimąsi duomenimis.

Įgyvendinant projektą, kuriuo kuriama ar modernizuojama informacinė sistema, turi būti parengiamas pirminių duomenų struktūros aprašas ir realizuojamas duomenų teikimas į Valstybės duomenų valdysenos informacinę sistemą (toliau – VDV IS). Projekto vykdymo metu turi būti numatyta su Valstybės duomenų agentūra suderinti duomenų teikimą VDV IS, vadovaujantis Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus 2023 m. vasario 6 d.  įsakymu Nr. DĮ-30 „Dėl Valstybės duomenų valdysenos informacinės sistemos duomenų teikimo būdų patvirtinimo“.

 

 

2.4. Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.4.1. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms asmenų grupėms

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (5)

 

3. Taip, daugiau nei trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (10)

 

Nurodyti, kokioms socialiai pažeidžiamoms grupėms (vyresnio amžiaus, mažesnes pajamas gaunantiems gyventojams, specialiųjų poreikių turintiems asmenims ir asmenims su negalia, kaimo vietovių gyventojams) bus pritaikytas skaitmeninis sprendimas, paaiškinti, kaip bus atliepti šios grupės (ar grupių) poreikiai.

2.4.2. Ar bus užtikrintas kuriamos paslaugos prieinamumas anglų kalba, prireikus – ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, anglų kalba (3)

 

3. Taip, anglų ir kita užsienio kalba (6)

 

Paaiškinti, kaip tai bus įgyvendinta, nurodyti kalbas.

2.4.3. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su lotyniškų rašmenų diakritiniais ženklais

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Paaiškinti, kaip tai bus įgyvendinta.

2.5. Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.5.1. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis duomenimis su kitomis institucijomis per standartizuotą duomenų teikimo sąsają

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kokios galimybės dalytis duomenimis bus sudaromos ir kaip planuojama jas įgyvendinti.

Kuriant sprendimą, turi būti sukurtos universalios duomenų teikimo sąsajos, vadovaujantis Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijomis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“.

2.5.2. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

Prašome pateikti paaiškinimą, kokios galimybės bus sudaromos paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą ir kaip planuojama jas įgyvendinti.

2.5.3. Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami), pakartotinai naudojant jau egzistuojančius bendro naudojimo skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai naudojant jau sukurtą IRT infrastruktūrą

 

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, pakartotinai naudojami mažiau kaip 4 komponentai (5)

 

3. Taip, pakartotinai naudojami 4 ar daugiau kaip 4, bet mažiau kaip 7 komponentai (10)

 

4. Taip, pakartotinai naudojami 7 ir daugiau komponentų (15)

Prašome nurodyti pakartotinai naudojamus bendro naudojimo skaitmeninius komponentus.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma sujungti, naudoti jau egzistuojančius (sukurtus) IT sprendimus?

Ar suplanuota naudoti Valstybės informacinių technologijų paslaugų departamento (toliau – VITC) infrastruktūrą ir centralizuotai teikiamas IT paslaugas?

Bendro naudojimo skaitmeninis sprendimas yra skirtas daugiau  kaip vienos institucijos veiklos funkcijoms atlikti.

Bendro naudojimo sprendimai ir prievolės juos naudoti nustatyti atitinkamuose įstatymuose, teisės aktuose ir valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų nuostatuose, pvz.: Informacinių technologijų paslaugų teikėjo centralizuotai teikiamos informacinių technologijų paslaugos, nustatytos paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-241 „Dėl Informacinių technologijų paslaugų teikėjo centralizuotai teikiamų informacinių technologijų paslaugų katalogo patvirtinimo“;

VIISP tvarkytojo teikiamos bendro naudojimo informacinių technologijų priemonių paslaugos nustatytos Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-886 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos modernizavimo ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“;

Valstybės duomenų valdysenos informacinės sistemos (toliau – VDV IS) duomenų valdysenos paslaugos nustatytos Valstybės duomenų valdysenos informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2021 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. DĮ-4  „Dėl Valstybės duomenų valdysenos informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“;

Lietuvos atvirų duomenų portalo teikiamos paslaugos nustatytos Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme ir Lietuvos atvirų duomenų portalo nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 24 „Dėl Lietuvos atvirų duomenų portalo nuostatų patvirtinimo“; kiti specializuotos srities bendrojo naudojimo sprendimai.

 

2.6. Standartinį paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.6.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas Europos Sąjungos valstybių piliečiams, gyvenantiems visoje Europos Sąjungos valstybių teritorijoje, įskaitant ir Metodikos 8.6 papunktyje nurodytus užsieniečius

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, Europos Sąjungos valstybių lygiu (3)

Jeigu kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas yra aktualus tik nacionaliniu lygiu, prašome pateikti tai pagrindžiančius argumentus.

Prašome pateikti paaiškinimą, kokiomis priemonėmis bus užtikrinamas paslaugų prieinamumas tarpvalstybiniu (Europos Sąjungos valstybių) mastu, suteikiant galimybę paslaugas užsakyti ir gauti nuotoliniu būdu Europos Sąjungos valstybių piliečiams, gyvenantiems visoje Europos Sąjungos valstybių teritorijoje.

2.7. Standartinį paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.7.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus naudojamas valstybės lygiu, arba skaitmeniniu sprendimu naudosis kelios savivaldybės

2.7.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija, įstaiga arba valstybės įmonė:

vertinama, ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas

 

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, potencialiai

naudosis mažiau kaip 10 institucijų (3)

 

3. Taip, potencialiai

naudosis daugiau kaip 10 institucijų (6)

Pagrįsti ir nurodyti konkrečius potencialius naudotojus (institucijas), paaiškinti, kaip šie naudotojai bus motyvuojami naudotis sukurtu sprendimu.

Bendro naudojimo skaitmeninis sprendimas yra skirtas daugiau kaip vienos institucijos veiklos funkcijoms atlikti.

2.7.1.2.          Jei pareiškėja – savivaldybė:

vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus naudojamas kelių savivaldybių bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą

1. Ne (0)

 

2. Taip, bus bendrai naudojamas (3)

 

3. Taip, bus bendrai naudojamas ir bendrai administruojama viešoji paslauga (6)

Pagrįsti ir nurodyti konkrečius potencialius skaitmeninio sprendimo naudotojus (savivaldybių administravimo subjektus).

Jeigu savivaldybės numato bendrai administruoti viešąją paslaugą, pagrįsti ir aprašyti konkretų viešosios paslaugos bendro administravimo modelį:

a) atrenkant viešosios paslaugos teikėją (-us), kuris (-ie) aptarnaus daugiau kaip vienos savivaldybės gyventojus;

b) sutarties pagrindu perduodant kelių savivaldybių gyventojams teikiamos viešosios paslaugos administravimo funkcijas vienai iš savivaldybių;

c) savivaldybėms steigiant bendrą juridinį asmenį, kuriam yra (bus) pavesta administruoti viešąją paslaugą.

2.7.2. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas turės galimybę sąveikauti su Europos Sąjungos valstybių informacinėmis sistemomis ir (ar) registrais

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (3)

Nurodyti, kokių konkrečių standartų bus laikomasi kuriant skaitmeninį sprendimą ir siekiant užtikrinti tinkamą jo sąveikumą Europos Sąjungos valstybių lygiu.

2.7.3. Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“

 

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

Paaiškinti, kaip tai bus įgyvendinta.

2.8. Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantis kriterijus:

2.8.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones ir kokios priemonės bus taikomos

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (5)

 

Nurodyti, konkrečias saugumo priemones, kurias numatoma įdiegti.

2.9. Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

2.9.1. Ar pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinti panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus

Privalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip, įgyvendino 1 projektą (5)

 

3. Taip, įgyvendino 2 ir daugiau projektų (10)

Jei taip, nurodyti, kokie konkretūs projektai buvo įgyvendinti, kokie institucijos turimi specialistai dalyvaus įgyvendinant projektą ir kokios bus jų pozicijos projekte (pvz., projekto vadovas, veiklos analitikas, informacijos saugos specialistas, kompiuterizuojamo proceso savininkas ir pan.).

2.9.2. Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) yra atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (3)

Jei taip, nurodyti, kur yra aprašyti vidiniai projektų valdymo procesai ir (ar) kokie parengiamieji darbai yra atlikti.

2.9.3. Ar institucija yra nustačiusi kuriamos (modernizuojamos) paslaugos teikimo (administravimo) procesus

Neprivalomas

1. Ne (0)

 

2. Taip (3)

Jei taip, nurodyti dokumentus, kuriuose yra nustatyta paslaugos administravimo procesų veiksmų seka.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 lentelė. Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusios tikėtinos naudos paslaugos gavėjui arba paslaugos teikėjui vertinimo lentelė

 

Eil. Nr.

Tikėtina nauda

Vertinimas

Pasirinkimo pagrindimas

(privaloma užpildyti, nurodoma kaip bus išmatuojama)

1.  

Išaugtų paslaugos ir (ar) jai suteikti reikalingų veiklos procesų atsparumas kibernetinėms grėsmėms

1

2

3

4

5

 

2.  

Sumažėtų klaidų teikiant paslaugą tikimybė

1

2

3

4

5

 

3.  

Paslaugos teikimo veiklos procesams atlikti reikėtų mažiau žmonių

1

2

3

4

5

 

4.  

Paspartėtų paslaugai suteikti reikalingi veiklos procesai

1

2

3

4

5

 

5.  

Būtų suvienodinta tokią pačią paslaugą teikiančių institucijų analogiškų veiklos procesų atlikimo praktika

1

2

3

4

5

 

6.  

Padidėtų paslaugos teikimo veiklos procesų skaidrumas

1

2

3

4

5

 

7.  

Institucija per  tą patį laiką galėtų aptarnauti daugiau paslaugos gavėjų

1

2

3

4

5

 

8.  

Būtų taupomas paslaugos teikimo veiklos procesus atliekančių darbuotojų laikas

1

2

3

4

5

 

9.  

Mažėtų paslaugos suteikimo laiko ir sprendimo priklausomybė nuo netinkamo paslaugą teikiančių darbuotojų veikimo

1

2

3

4

5

 

10.

Paslaugos gavėjui mažėtų poreikis kreiptis į įvairias institucijas, siekiant gauti paslaugą

1

2

3

4

5

 

11.

Būtų galima automatizuotai kaupti su paslaugos teikimo veiklos procesais susijusias žinias ir patirtį (organizacijos žinių valdymas, institucinės atminties išsaugojimas)

1

2

3

4

5

 

12.

Būtų sustiprinta ir paspartinta tarpinstitucinė komunikacija, siekiant suteikti paslaugą

1

2

3

4

5

 

13.

Paslauga taptų lengviau prieinama įvairių gebėjimų paslaugų vartotojams

1

2

3

4

5

 

14.

Išaugtų vartotojų pasitenkinimas institucijų teikiamomis paslaugomis

1

2

3

4

5

 

15.

Sumažėtų finansinės paslaugos teikimo veiklos procesų atlikimo sąnaudos

1

2

3

4

5

 

16.

Išaugtų paslaugų gavėjų (sprendimo naudotojų) skaičius

1

2

3

4

5

 

17.

Išaugtų paslaugų gavėjų (sprendimo naudotojų) pasitenkinimas teikiama paslauga

1

2

3

4

5

 

 

Bendras balų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

Vertinimo reikšmės: 1 – visiškai nesutinku, 2 – nesutinku, 3 – nei sutinku, nei nesutinku, 4 – sutinku, 5 – visiškai sutinku.


 

4 lentelė. Informacija apie skaitmeninį sprendimą ir jo įgyvendinimo aprašymas

 

Kuriamos ar modernizuojamos informacinės sistemos ar registro tipas

Pažymėkite, kokio tipo skaitmeninis sprendimas bus inicijuojamas:

Valstybės informacinė sistema

Valstybės registras (kadastras)

Institucijos interneto svetainė

Vidaus administravimui skirta informacinė sistema

Žinybinis registras

Kita (paaiškinti)

Detalizuokite, kokie komponentai sudarytų planuojamą kurti skaitmeninį sprendimą, kokie esamo skaitmeninio sprendimo komponentai būtų modernizuojami

 

Kiek laiko truktų skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projekto vykdymas

 

Detalizuokite, kokias veiklas planuojama vykdyti

 

Detalizuokite, kokia yra projekto įgyvendinimo stadija

Pateikti informaciją apie projekto veiklų įgyvendinimo faktinę būklę – įvardyti veiklas, kurios yra atliktos ir vykdomos.

Reikalingo biudžeto naudojimo detalizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiek iš viso kainuotų įgyvendinti skaitmeninį sprendimą?

Nurodykite sumą eurais (su PVM)

Įvertinkite skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) išlaidas kiekvieniems finansavimo metams:

Finan-savimo metai

Lėšų poreikis, eurais (su PVM)

Bendra suma, eurais

(su PVM)

Iš jos EGADP lėšos, eurais

Iš jos PVM, eurais

Darbo užmo-kestis su soc. drau-dimu

Tech-ninė įranga

Programinė įranga

IT sprendimo sukūrimo paslaugos

Mokymų ir konsultacinės paslaugos

Vidinių veiklos procesų peržiūra

Universalio-sios duomenų teikimo sąsajos sukūrimas

Pirminių duomenų struktūros aprašo parengimas

Jungties su VDV IS sukū-rimas

Kita

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X+1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reikalingo biudžeto skaitmeninio sprendimo eksploatacijai po projekto įgyvendinimo detalizavimas

Įvertinkite skaitmeninio sprendimo metines eksploatacijos išlaidas:

Lėšų poreikis, eurais (su PVM)

IŠ VISO, eurais (su PVM)

Darbo užmokestis su soc. draudimu

Techninė įranga

IT paslaugų katalogo paslaugos

Programinė įranga

IT paslaugos

Mokymų ir konsultacinės paslaugos

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paaiškinkite, kaip buvo atliktas biudžeto poreikio įvertinimas

 

PASTABOS:

1. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamas finansuoti ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis. PVM bus finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. 

2. Skaitmeninio sprendimo metinės eksploatacijos išlaidos nėra tinkamos finansuoti projekto lėšomis.

 

______________________________