LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

Dėl ARCHITEKTŲ teritorijų planavimo vadovų ATESTAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2017 m. sausio 23 d. Nr. D1-75/ĮV-142

Vilnius

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos architektų rūmų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 3 dalimi:

t v i r t i n a m e  Architektų teritorijų planavimo vadovų atestavimo komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                   Kęstutis Navickas

 

 

 

Kultūros ministrė                                                     Liana Ruokytė-Jonsson

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2017 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. D1-75/ĮV-142

 

ARCHITEKTŲ TERITORIJŲ PLANAVIMO VADOVŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS Nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Architektų teritorijų planavimo vadovų atestavimo komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) nustato architektų teritorijų planavimo vadovų atestavimo komisijos (toliau – komisija) sudarymą ir jos darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija savo veiklą vykdo vadovaudamasi Lietuvos Respublikos architektų rūmų įstatymu, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Teritorijų planavimo vadovų atestavimo tvarkos aprašu (toliau – tvarkos aprašas), tvirtinamu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II skyrius

KOMISIJOS SUDĖTIS

 

3. Komisijos sudėtį tvirtina aplinkos ministras ir kultūros ministras, kurie paskiria komisijos pirmininką, jo pavaduotoją ir nustato komisijos narį, atliksiantį komisijos pirmininko funkcijas, jei komisijos pirmininkas ir komisijos pirmininko pavaduotojas negali dalyvauti komisijos darbe.

4. Komisija sudaroma iš ne daugiau kaip 10 narių (įskaitant pirmininką ir pirmininko pavaduotoją):

4.1. komisijos pirmininku skiriamas Lietuvos Respublikos architektų rūmų (toliau – rūmai) pirmininkas;

4.2. komisijos pirmininko pavaduotoju skiriamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos atstovas;

4.3. Komisijos nariais skiriami:

4.3.1. du Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos atstovai;

4.3.2. vienas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos atstovas;

4.3.3. vienas Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos atstovas;

4.3.4. keturi rūmų narių atstovai iš septynių, išrinktų komisijos nariais per rūmų narių ataskaitinį rinkiminį susirinkimą, kurie dalyvauja rotacijos būdu.

5. Komisijos sekretorių (toliau – sekretorius) skiria rūmų pirmininkas. Sekretorius nėra komisijos narys ir neturi balsavimo teisės, tačiau atsako už komisijos darbo dokumentacijos tvarkymą ir kitų techninių funkcijų vykdymą.

6. Komisija yra nuolatinė. Komisijos personalinė sudėtis atnaujinama, kai paskirti komisijos nariai nustoja eiti pareigas juos delegavusioje institucijoje, kai juos delegavusi institucija atšaukia iš komisijos darbo arba kai jie atsistatydina iš komisijos nario pareigų.

7. Komisijos darbas grindžiamas kolegialumo, teisėtumo ir nešališkumo principais. Komisijos darbą organizuoja ir už jos veiklą atsako komisijos pirmininkas.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Komisijos darbą techniškai aptarnauja rūmai.

9. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

10. Planuojamų komisijos posėdžių preliminarų grafiką suderinęs su komisijos pirmininku rengia sekretorius. Su komisijos pirmininku suderintą preliminarų komisijos posėdžių grafiką sekretorius elektroniniu būdu pateikia visiems komisijos nariams.

11. Vadovaudamasis preliminariu grafiku, sekretorius parengia komisijos posėdžio darbotvarkę ir tvarkos apraše nurodytus komisijos posėdžiui reikalingus dokumentus. Šią medžiagą ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio dienos sekretorius elektroniniu būdu pateikia komisijos nariams. Komisijos nariai, pageidaujantys gauti papildomos su posėdyje svarstomais klausimais susijusios informacijos, apie tai informuoja sekretorių, kuris prašomą medžiagą pateikia su komisijos nariais sutartu būdu.

12. Komisijos posėdį organizuoja sekretorius, jis sukviečia komisijos narius ir prašymus išduoti architekto kvalifikacijos atestatus (toliau – atestatas) pateikusius asmenis (toliau – pretendentai).

13. Komisijos posėdžio datą ir laiką sekretorius pretendentams pateikia ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio pradžios.

14. Į komisijos posėdį galima pakviesti nepriklausomų specialistų ir ekspertų.

15. Komisijos posėdžiai rengiami rūmų patalpose Kalvarijų g. 1, Vilniuje, arba kitoje vietoje iš anksto suderinus su komisijos pirmininku ir komisijos nariais. Komisijos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį (jei yra pateiktų pretendentų prašymų).

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIAI

 

16. Komisijos posėdžiui pirmininkauja komisijos pirmininkas, o jam nesant komisijos pirmininko pavaduotojas. Nesant komisijos pirmininko ar jo pavaduotojo, komisijos posėdžiui pirmininkauja aplinkos ministro ir kultūros ministro įsakyme, kuriuo tvirtinama komisijos sudėtis, nurodytas komisijos narys.

17. Sekretorius registruoja komisijos posėdžių dalyvius, rašo komisijos posėdžių protokolus, tvarko su komisijos posėdžių organizavimu susijusią raštvedybą.

18. Komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų komisijos narių.

19. Komisija, tvarkos aprašo nustatyta tvarka vertindama pretendento profesines žinias posėdžio metu išnagrinėja tvarkos apraše nurodytus dokumentus, įvertina pretendento išsilavinimą, profesinę patirtį, gebėjimus ir kūrybingumą, kvalifikacijos tobulinimo dokumentus, kitą pretendento pateiktą medžiagą. Komisija vertina asmens profesinę patirtį atsižvelgdama į pateiktų teritorijų planavimo dokumentų planavimo tikslus ir uždavinius, asmens indėlį rengiant šiuos dokumentus ir (ar) vadovaujant jų rengimui.

20. Komisija, įvertinusi pretendento profesines žinias ir atlikusi kitus nuostatų 19 punkte numatytus veiksmus, pateikia motyvuotą išvadą:

20.1. išduoti atestatą, suteikiantį teisę vadovauti teritorijų planavimo dokumentų rengimui;

20.2. pretendento prašymo netenkinti ir neišduoti atestato nurodant neišdavimo priežastis.

21. Komisija taip pat teikia motyvuotas išvadas:

21.1. dėl išduotų atestatų galiojimo sustabdymo 6 mėnesiams Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 6 dalyje nustatytu atveju;

21.2. dėl išduotų atestatų galiojimo sustabdymo panaikinimo Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 7 dalyje nustatytu atveju;

21.3. dėl išduotų atestatų galiojimo panaikinimo Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 8 dalyje nustatytu atveju;

21.4. dėl išduotų atestatų galiojimo nestabdymo ir (ar) atestato galiojimo nenaikinimo Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 9 dalyje nustatytu atveju.

22. Komisija atsako už savo išvadų pagrįstumą ir objektyvumą.

23. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti komisijos posėdyje, privalo raštu ar elektroniniu būdu apie tai pranešti sekretoriui prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio.

24. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties neatvykus į komisijos posėdį daugiau kaip 3 kartus iš eilės, komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti aplinkos ministrui ir kultūros ministrui jį pakeisti kitu asmeniu.

25. Komisijos nariai sprendimą priima bendru sutarimu. Kai komisijos nariai negali priimti sprendimo bendru sutarimu, balsuojama. Sprendimas priimamas paprasta posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas komisijos narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS IŠVADŲ ĮFORMINIMAS

 

26. Komisijos išvados įforminamos posėdžio protokolu, kuris rengiamas vadovaujantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, 4 priedu.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Pasibaigus kalendoriniams metams sekretorius su komisijos posėdžiais susijusius dokumentus perduoda saugoti rūmams vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

28. Komisijos nariai, priimdami sprendimus, turi būti objektyvūs ir nešališki. Nešališkumui patvirtinti komisijos nariai turi pasirašyti nešališkumo deklaracijas, kurias saugo sekretorius. Komisijos nariai negalėdami nešališkai priimti sprendimo, turi nusišalinti nuo sprendimo priėmimo likus 2 dienoms iki komisijos posėdžio pateikdami rašytinį paaiškinimą komisijai arba posėdžio metu (tai pažymima posėdžio protokole).

_________________